Helsingin Sanomat uutisoi, että oluelle ei olla toistaiseksi asettamassa virallista pohjahintaa, jonka alle sitä ei saisi ravintolassa myydä.
Muutamissa paikoissa keskioluttuoppeja on myyty 10 sentin hintaan. Edullinen hinta tietysti houkuttelee juomaan runsaasti. Pitäisikö oluen hinnalle mielestäsi asettaa alaraja kansanterveydellisistä syistä?
Pitäisikö oluen myyntihintaa säädellä?
196
25799
Vastaukset
- mr.sixty
Sekä tupakalle että kaikille eri vahvusille juomille pitäisi laittaa alaraja joka määräytyisi esim alkoholipitoisuuden mukaan.
10senttiä on naurettavan vähän ja se todella houkuttelee juomaan aivan liikaa. kaivataanko me todella lisää alkoholiongelmaisia ja alkoholiongelmia- Mystic-x
No sehän on selvä ei sitä pitäis horhoilla pitkin pitäjää kyttäämässä uusiä kuppiloita joista voi saada viinaa.........
- Jyrä
Mystic-x kirjoitti:
No sehän on selvä ei sitä pitäis horhoilla pitkin pitäjää kyttäämässä uusiä kuppiloita joista voi saada viinaa.........
Jaahas, taasen sitä ollaan perkele tekemässä jotain ihmehyysäyslakia. Ei kuulu tuollainen sossuhyysäys vapaaseen markkinatalouteen, joten jyrkkä ei tuollaiselle. Muutenkin koko alkoholipolitiikka vapaammaksi Suomessa, Alkot ja vastaavat purkuun. Ihmisillä pitää olla valinnanvapaus...
- baari kärpänen
kyllä pitää on se jo melko kallista jo baarissa maksaa 3,70 tai jopa 4ekee. melkein joka vuosi nuosee kaljan hinta baareissa kohta ei kukaan haluu ostaa kaljaa mistään baarista jos ei oo euron päivät jossain tääl oulussa
- baari kärpänen
kyllä pitää on se jo melko kallista jo baarissa maksaa 3,70 tai jopa 4ekee. melkein joka vuosi nuosee kaljan hinta baareissa kohta ei kukaan haluu ostaa kaljaa mistään baarista jos ei oo euron päivät jossain tääl oulussa
- en sano
Mystic-x kirjoitti:
Täytyy perkele en paremmin sano ihmetellä tätä ruskeakielistä mediaa joka aina ja iänkakkisesti nuolee aina samaa monikko persettä.Niitä 200 tolloa.
- bihanna20vvvvvvvvv
minun mielestäni 1E on just sopiva hinta oluelle. ja mun mielestä tupakkaa vois myyä 3eurolla.
- Jussi
Parempi kait sitten on, että ne alkoholistit syntyy kotona juomassa lasten keskellä sitä halpaa Virosta tuotua kaljaa.
Vaikka kaljaa saisi ilmaiseksi, niin en kävisi ravintoloissa yhtään enempää tai vähempää kuin nyt. Haluan pitää terveyteni ja sosiaalisen elämäntapani kuten varmaan ylivoimaisesti suurin osa kansalaisista. Hinnoilla kikkailu ei auta yhtään siihen, että jostakin tulee alkoholisti. Se on seurausta. Ei syy. - misse1
Jyrä kirjoitti:
Jaahas, taasen sitä ollaan perkele tekemässä jotain ihmehyysäyslakia. Ei kuulu tuollainen sossuhyysäys vapaaseen markkinatalouteen, joten jyrkkä ei tuollaiselle. Muutenkin koko alkoholipolitiikka vapaammaksi Suomessa, Alkot ja vastaavat purkuun. Ihmisillä pitää olla valinnanvapaus...
jos mennään tohon että viinaa saa mistä vain ja hinnat putoo minimaalisiksi niin sen jälkeen täytyy laatia laki että alkoholismi ei ole sairaus ja jokainen alkoholisti maksaa itse hoitonsa eikä maksata muilla niinkuin nyt.
- TööT
misse1 kirjoitti:
jos mennään tohon että viinaa saa mistä vain ja hinnat putoo minimaalisiksi niin sen jälkeen täytyy laatia laki että alkoholismi ei ole sairaus ja jokainen alkoholisti maksaa itse hoitonsa eikä maksata muilla niinkuin nyt.
laki pitäisi toimeenpanna jo nyt.
- baarikärpänen
Alarajahan on yleensä ollut ostohinta :)Mitä tulee 10 senttiin,niin luin kerran mainoksesta,että yx/asiakas/ilta...
Toi alaraja/alkoholi% on ollut käytössä joskus -80 luvulla,kun raflat jaoteltiin itsepalvelu/ yleis/erityis-hintaryhmiin.Se määräsi silloin myyntihinnan...
Olut-alellahan on tarkoitus herättää päättäjät laskemaan mietojen juomien ostohintaa.Nehän putos vähemmän,kuin väkevät.
Mitä tulee aloholiongelmiin,niin nehän on ja pysyy.Oli hinta mikä tahansa.Tosin jos juominen siirretään kotoa ravintoloihin,niin ainakin se olisi kontrolloitua ja sitä kautta riskit ehkä pienenisivät...
Suomen sosiaali-ja terveyspolitiikkahan on aina ollut "kaksinaamaista".Karkeesti sanottuna.Hienoa,kun valtiolle tulee veromarkkoja,harmi kun ne juo niin paljon...ota siitä sitten selvää :)
Toivotaan hinnanlaskua mietojen suuntaan,sillä sitä kautta saadaan myös työpaikkoja lisää.Se on se janan toinen pää... - mr.sixty
TööT kirjoitti:
Mun mielestä alkoholin ja tupakan hinnan pitäis korvata siitä aiheutuvat kulut
- Frank
Eiköhän se hintasäännöstelyn kultakausi ala olla jo lopussa. Pitkällä tähtäimellä halpa hinta tekee inflaatiota juoman arvostukselle ja kulutus pienenee.
Kuka aluperinkään olisi kiinnostunut Kossun juomisesta jos sitä saisi rajattomasti ja ilmaiseksi.... - sen
pissaveden arvo enempää olekaan, tuskin sitä kukaan hinnan tähden määräänsä enempää juo.
- Ärsyttää
mr.sixty kirjoitti:
On tää ihme maa. Mun mielestä jokaisella on oikeus myydä kaljojaan ihan mihin hintaan huvittaa eikä siinä pitäs olla mitää ihmeellistä. Venäjälläkin 1/2l vodkaa makasaa pari euroo nii miks Suomessa ei kalja tuoppi voi maksaa 10centtiä!!!Jokainen saa juoda enemmän tai vahemmän. Eiköhän se oo jokaisen oma asia.
- Haloo...
mr.sixty kirjoitti:
Ottakaapa huviksenne selvää kuinka suuri osa tupakan ja alkoholin hinnoista koostuu veroista. Eiköhän nämä verotulot jo kata aika suurelta osin niitä sairauskustannuksia joita ne aiheuttavat???
- Masa
Mulle ihan sama mihin hintaan kukin myy olutta ei mun juonti määrään kyl vaikuta ollenkaan.. saa vaan halvemmalla saman humalan.. :)
- mr.sixty
Ärsyttää kirjoitti:
On tää ihme maa. Mun mielestä jokaisella on oikeus myydä kaljojaan ihan mihin hintaan huvittaa eikä siinä pitäs olla mitää ihmeellistä. Venäjälläkin 1/2l vodkaa makasaa pari euroo nii miks Suomessa ei kalja tuoppi voi maksaa 10centtiä!!!Jokainen saa juoda enemmän tai vahemmän. Eiköhän se oo jokaisen oma asia.
Kyllä sulla on oikeus juoda vaikka kuinka paljon viinaa jos maksat siitä vastaavan summan veroina mikä menee sun alkkoholinkäytöstä menevien sairauksien hoitoon
- Manna
Kyllä se on ihmisellä oltava sen verran järkeä, että osaa säädellä juomistaan silloinkin kun se on halpaa. En juo mitään hirmuisia määriä alkoholia baareissa, koska kotona tulee yleensä otettua jo pari. Terassilla nautiskelu on kuitenkin mielipuuhaani kesäisin, joten ei olisi pahitteeksi jos olut maksaisi vähemmän. Ja alkoholismi on sairaus, eikä siihen hinnat loppujen lopuksi hirveästi vaikuta.
- mr.sixty
Haloo... kirjoitti:
Ottakaapa huviksenne selvää kuinka suuri osa tupakan ja alkoholin hinnoista koostuu veroista. Eiköhän nämä verotulot jo kata aika suurelta osin niitä sairauskustannuksia joita ne aiheuttavat???
Se olisi hauska tietää koska siltä ei vaikuta. jos joku on tehnyt tutkimuksen aiheesta mä haluaisin kuulla sen.
- mr.sixty
Frank kirjoitti:
Eiköhän se hintasäännöstelyn kultakausi ala olla jo lopussa. Pitkällä tähtäimellä halpa hinta tekee inflaatiota juoman arvostukselle ja kulutus pienenee.
Kuka aluperinkään olisi kiinnostunut Kossun juomisesta jos sitä saisi rajattomasti ja ilmaiseksi....Tai sitten juomasta tulee kuin maito jota litkitään kokoajan koska se on halvempaa kuin mehut tai vesijohtoveden käyttö >D
- mr.sixty
Masa kirjoitti:
Mulle ihan sama mihin hintaan kukin myy olutta ei mun juonti määrään kyl vaikuta ollenkaan.. saa vaan halvemmalla saman humalan.. :)
Kyllä se vaikuttaa. köyhien ja esim teinien alkoholin käyttö vähenisi jos teineillä ei olisi varaa juoda. yleensä teineillä ei ole massiivisia lompakoita joten alkoholin hinnannousu vähentäisi ehkä teinien juomista että tulevien alkoholistien määrää.
nykyään aikuinen sukupolvi joi kuitenkin vähemmän kuin nykyinen teinisukupolvi - nuhanenä
Jyrä kirjoitti:
Mun mielestä jokainen on itse vastuussa omista juomisistaan ja näin ollen jokainen tietää miten paljon voi juoda, oli hinnat sitten matalat tai korkeat. Kyllä baarit saa mun mielestä kilpailuttaa hintoja, jos niillä on varaa siihen. Valtiovallan ei pitäis puuttua tähän.
Alkoholilaki on mitä on...olis parempi jos olis laskettu esim. viinien eikä viinan hintaa...ihmiset oppis EHKÄ Keski-Eurooppalaisille tavoille...tai ainakaan ne ei jois niin vahvoja aineita. Alkoholismi meinaan lisääntyny Suomessa viimeisen vuoden aikana!
Säälittävää katsoa sellaisia pulsuja tuola jokien rannoilla jotka paskantaa omaan haalariinsa! Asialle on tehtävä jotain. - erica
TööT kirjoitti:
No, kukas sitten maksaa niitten ryyppääjien pahoinpitelemien ihmisten hoitokulut? Niitäkin, kuten kuolleita, tulisi varmaan silloin vielä aika paljon enemmän...
- Nir Orion
mr.sixty kirjoitti:
Kyllä se vaikuttaa. köyhien ja esim teinien alkoholin käyttö vähenisi jos teineillä ei olisi varaa juoda. yleensä teineillä ei ole massiivisia lompakoita joten alkoholin hinnannousu vähentäisi ehkä teinien juomista että tulevien alkoholistien määrää.
nykyään aikuinen sukupolvi joi kuitenkin vähemmän kuin nykyinen teinisukupolviennen vanhaan ei teinit juoneet niin paljon...
ja sekö johtuu siitä että alkoholi on halvempaa..? käsittääkseni alkoholin hinta on viimesen 20v:n aikana noussut tasaisesti, kunnes nyt on sitten pudonnut... 80-luvulla sai kaljaa melkeen puoleen hintaan pullolta kuin mitä nyt kun alkoholiveroa on pudotettu...
koko ajan vouhotetaan siitä, että nuoret juo liikaa ja varsinkin nyt kun viinojen hintaa laskettiin...
ensinnäkin vanhemmalla sukupolvella oli enemmän muitakin aktiviteetteja kuin juominen...
kannattaisi varmaan keskittyä siihen olisiko mahdollista kehittää vapaa-ajan toimintaa ja tarjota edullisia nuorten lompakolle sopivia aktiviteetteja urheilun (mikä ei kaikkia kiinnosta) lisäksi, joissa voisi tavata uusiakin ihmisiä...
mitä se olisi? siihen en osaa vastata, mutta kyllähän tällä valtiolla on ihmisiä siihen hommaan palkattu, joiden pitäisi ainakin yrittää...
toiseksi, jos nostetaan alkoholin hintaa, niin ettei nuorilla yksinkertaisesti ole vara juoda..
osa tekisi sitä varmasti tästäkin huolimatta muun rahan käytön kustannuksella...
mutta enemmän minä olisin huolissani siitä, että siinä tapauksessa huumeita - koviakin aineita - saisi halvemmalla... koska varmasti huumekauppaa harrastavat huomaisivat "markkinaraon" varsinkin nuorten keskuudessa... kumpaa luulenette nuoren ostavan? halpaa kamaa vai kallista viinaa? ja jos kyse on esimerkiksi heroiinista, ei tarvitsisi kuin saada nuori koukkuun ja nostaa taas hieman kuluja...
kannattaa myös miettiä myös muita seurauksia, eikä vain sellaisia jotka ovat toivottuja... - itepää
nuhanenä kirjoitti:
Mun mielestä jokainen on itse vastuussa omista juomisistaan ja näin ollen jokainen tietää miten paljon voi juoda, oli hinnat sitten matalat tai korkeat. Kyllä baarit saa mun mielestä kilpailuttaa hintoja, jos niillä on varaa siihen. Valtiovallan ei pitäis puuttua tähän.
Alkoholilaki on mitä on...olis parempi jos olis laskettu esim. viinien eikä viinan hintaa...ihmiset oppis EHKÄ Keski-Eurooppalaisille tavoille...tai ainakaan ne ei jois niin vahvoja aineita. Alkoholismi meinaan lisääntyny Suomessa viimeisen vuoden aikana!
Säälittävää katsoa sellaisia pulsuja tuola jokien rannoilla jotka paskantaa omaan haalariinsa! Asialle on tehtävä jotain.Omaan pään mukaan jokainen toimii, itsehän jokainen viime kädessä vastaa teoistaan myös juomisesta. Eli ihminen tietää ainaki pitäs, mikä on kohtuu, ja milloin homma karkaa käsistä. Kyllä usein näin on ett baarit ite seuloo ns. häiriköt, valvoo käyttäytymistä. Kyllä baareilla on oikeus määrätä hinnoistakin, olis hyvä saada kilpailua aikaan.
- EU vastainen.
Ärsyttää kirjoitti:
Esimmäinen asiallinen viesti tässä keskustelussa aikasemmat oli ihan per tä!!!!!
- raitis ja savuton
mr.sixty kirjoitti:
Pitäisikö makkarapaketin hinnan kattaa ylipainoisten terveydenhoito?
- minna
Ei todellakaan tarvitse. Jokainenhan on oman terveytensä ylläpitäjä, ja jos ei osaa sanoa ei runsaalle alkoholille, niin tuskin sitä on edes vielä valmis juomaan ylipäätänsä.selvinpäinhän tehdään se päätös että otan vain pari kaljaa, ja jos se päätös ei pysy siinä niin siitä on ravintoloiden alhaista oluen hintaa turha syyttää, koska jokainenhan tekee omat päätöksensä.
- thjo
Emme tarvitse enää mitään styperää holhousta. Ja ilmaiset tunnit takaisin!!!
Kun juopot kuolevat veks, niin siinä ennenpitkää kansallinen geeniperimä vain puhdistuu. - ei.
Ei tarvita!
- atshj
Ei tarvita pilatkoon maksansa jos haluaa !! ihan oma asiasa käyttäköön aivoja
- Tallinanmatkaaja
atshj kirjoitti:
Ei tarvita pilatkoon maksansa jos haluaa !! ihan oma asiasa käyttäköön aivoja
kossu 100e kaljakori 100e olen käynyt tallinassa ostoksilla.Kaljakori tallinassa 6e ei tarvitse ostaa suomesta pullon pulloa,selvää säästöä.
- Krizi
Kilpailu määrätköön hinnat.
Hintasääntelystä puhuminen oluen tai minkään muunkaan tuotteen kohdalla on tarpeetonta. Kuka haluaisi takaisin satelliitti-kautemme kahleisiin. Jos jonkun yrittäjän kilpailukyky on polkuhinnan varassa, niin olkoon. Eräänä päivänä tulee kyllä järkiinsä, kun katteet lentävät tuuleen. Kuka tahansa saa tavaraa ilmaisjakeluna menemään. Taito on siinä, kuka tekee yritystoiminnassa tilin.- baarimikko
Lopetin vuosia sitten yhden kuppilan.
Olut myytiin ostohinnalla,mutta ei yhtään enempää
kuin muutenkaan.
Kassassa vain oli yällä vähemmän rahaa!!
- ihmeperse
moi mun mielestä si ei tarvii jos se ei oo 5snt
- jorma käyrä
noniin se sais ol mieluiten 1 sentti ja ikäraja 5.v
- suti
TV-uutisten mukaan oluen ravintolahintoja pyrittäisiin pikemminkin noin yleisesti alentamaan, koska on parempi että ihmiset vetävät valvotuissa olosuhteissa sen kännin, jonka joka tapauksessa vetävät.
Jos ravintolahinta ei ole kukkarolle sopiva, viinat juodaan jossain muualla.- matti
Suti on oikeassa.
Haluan omasta puolestani lisätä että kaikki joka toimenpiteet joka siirtää juominen valvottuihin paikkoihin ja suuntaa juominen miedompiin juomiin on kannatettavaa.
Ei hinta ratkaise kenestä tulee alkoholisti. Halpahinta toisaalta voi edesauttaa alkoholistin elämää sillä että rahaa jää esim ruokaan. Tosiasiahan on että alkoholisti on valmis maksamaan todella kovan hinnan alkoholista. - baarimikko
Pitäähän ravintolan saada kulunsa katettua.
ne käy joilla on varaa, muut juo puskissa ja kotona.
- Yksi tyhmä kansalainen
Saako tässä maassa enään elää vapaasti,kun isoveli ja sisko valvoo kaikkea muuta,paitsi itseään!
Ravintolat ottakoot sen hinnan minkä haluavat!
Saneletteko te kaikille yrittäjille,mitä mikin maksaa.
Niin se ALV.
Neuvostoliitto hajosi ja näköjään muutti Suomeen.
Voiko täällä tapahtua mitä tahansa,jota jotkut kansanedustajat haluavat.
Ei hitto. Alan itse keittään ja olutta valmistaan.
Se on jämpti se. että missä noita kymmenen sentin tuoppeja kaupitellaan? Sinne, heti!
Aiheeseen liittyen: Ainakaan täällä periferiassa ei taida olla paineita asettaa oluen hinnalle alarajaa, sillä edullisin 0,5 tuoppi taitaa maksaa jotain 3,50e. Kyseessä siis Joensuu.- NeitsytM
sama. paitti, parina iltana lähtee tietyissä paikoissa pieni 1 E. mut mut...
paljos maksaa kaupassa... vähemmin..
- Ripa
Johan se olisi tyhmää, jos kilpailu kiellettäisiin, kun kaikilla muillakin aloilla lain mukaan pitää kilpailla.
- Tarkkasilmä
Hupatusta.
10sentin tuopit on silloin kuin sisään maksaa 10euroa tai jotain. Sama kai se missä sitä kaljansa juo jos janottaa. Halvimman kaljan saa varmasti kotona keittämällä tai kaupan tarjouksia seuraamalla.- köyhä mies
Ei kai se ikuisesti pysy kymmenessä sentissä, kyllä se sieltä ylöspäin kipuaa joskus. Missähän niitä 10 sentin tuoppeja myydään? Onko joku kateellinen tai muuten häiriintynyt asialla kun pelkää että pienituloinenkin pystyy tuopin ostamaan.
- ei käytännössä
jo ainakin miesmuistin verran. Siihen se on sitten jäänytkin.
Edelleenkin on pelkästään positiivista mitä suurempi osa kansakunnan alkoholin nauttimisesta tapahtuu ravintoloissa. Kun kerran päättäjämme eivät ole vuosikymmeniin pystyneet tekemään mitään todella vaikuttavaa ja konkreettista tuon aina joskus ilmaistun toivomuksen toteuttamiseksi, niin olisi sentään positiivista pitää näpit erossa jos vapaa kilpailu sattuisi toimimaan ihan oikeasuuntaisesti! - polaki9
Ei todellakaan tarvitse... kun oluen hinta on muutenkin melko korkea, verrattuna esimerkiksi Saksalaisen oluen hintaa... Saksassa saa täyden lavan olutta sillä hinnalla mitä Suomessa saa 6 pulloa olutta...
- Jens
Milloin Suomessa lopetetaan holhous, kyllä tavallinen Erkki juo sen, minkä haluaa vaikka hinta ois mikä! Markkinat määräävät hinnan, mielestäni olut rafloissa on hieman liian tyyristä. Muistelen haikeasti aikoja, kun stobe lähti alle 10 markan!
- kohtuu juoja
tyhmä on se joka juo liikaa kaljan kilto silmissä että se on halpaa, ei se joka pyytää siitä vähän tosin myönnetään että se on kikka saada ravintolaan sisään porukkaa koska se pitää ravintola hengen ja kannattavuuden pystyssä, mutta se on oikein koska jos kori maksaa kaupassa 15 euroo ni ei sitä viitti lähteä 8 aikaan illalla istumaan ravintolaan juomaan 4 euron tuoppeja... kiitos
- olutta!!!
ei minun kohdallani ainakaan halpa hinta juomista
lisää. Kaikki halvan hinnan vastustajat voi painua vitt... - mie
no tuokin asia on taas sellanen mihin ei yksi mielisyyttä löydetä tästä maasta millään mutta.. mielummin mä katon et porukka vetää halpaa viinaa minkä kerkee ja saa sil pään sekasi ku et viina on kallista ja huumeet halpoja ja sit onki kadut täyn piikittelijöitä..
- gordon
eihaän ne tarjoukset koko yötä ole voimassa, yleensä vain ensimmäisen tunnin tai pari. Halpa hinta vähentää kotona juopottelun määrää ja sitä kautta perheväkivaltaa ym.
- kulutuksen puolesta puhuja
ei tartte jokainen juo kuitenkin oli hinta mikä tahansa ja tuleepahan ravintoloiden hävyttömille hinnoille välillä jotain vasta painoa ku rysäytetään tuopin hinnaks 10senttii
- Hyhhyh
Voi ....tana mikä keskustelun aihe nykypäivän suomessa. Kukaan ei kauhistele sitä pitäisikö asettaa YLÄRAJAT. Rovaniemellä saa kakara istua joulupukin sylissä ja valokuvan siitä dokumentiksi sadalla!!! eurolla Kyllä suomalaiset osaavat olla
raivostuttavan tyhmää kansaa. Oikein on ollut lottovoitto syntyä tänne sarvikuonojen sekaan.
2 ja lisänumero. Hyi helvetti. - MäyräkoiraSixPäkki
"Se on makuasia", sanoi mäyräkoira kun muniansa nuoli.
- hinta kaljalle
Suomalaiset eivät tule ikinä oppimaan hillittyjä juomatapoja ja siksi oluelle pitää laittaa alin hinta ja sen hinnan tulee olla korkea, ehkä viisi/kahdeksan euroa tuoppi.
Muuten minulle on aivan yhdentekevää kuinka paljon ja kuinka usein tenukepit kaljojaan ryystävät mutta tympii katsella ja eritoten kuunnella näitä kännisiä ääliöitä.
Pysyköön juopot omissa oloissaan/omissa tiloissaan ja keskenään mölisköön typeryyksiään kaljapöhnässä ja annettakoon heille siellä omissa paikoissaan vaikka ilmaiseksi kaljat ja viinat kunhan myös pysyvät siellä kunnes pöhnä hellittää ja järjen valo alkaa taas tuikkia.- Make
Juuri sinunlaistesi jeesustelijoiden takia vedän perseet olalle ihan vaan vittuilun takia. Minä olen aikuinen mies ja juon sitä viunaa kyllä ihan niin paljon kuin sattuu itseä huvittamaan. Enkä paljon sinulta siihen lupia kysele.
Mikä ihme siinä voi olla että kalliista bensasta saa valittaa ihan TV:ssä saakka, mutta kallista kaljaa ei saa kritisoida, kun silloin leimataan juopoksi ja huonoksi ihmiseksi. Minua nyt ei vaan huvittaisi maksaa järjettömiä hintoja niinkin yksinkertaisesta tuotteesta.
Kuka sinä olet sanomaan juomatavoista hevonvittua? Jospa meitä suomalaisia pännii tämä iänikuinen holhous ja me vedetään kännit vaan näyttääksemme että eipä meitä holhota enää. Sinä olet varmasti juuri niitä idiootteja joiden mielestä irlantilaisten perskänni-tappelu-sammumis ajanviete kuuluu irkkujen kulttuuriin. Sitten kun suomalainen mies tekee ihan samaa asiaa, on hän juntti ja doku.
Jos sinua ei huvita katsoa humalaisia ihmisiä niin pysyhän poissa kuppiloista. Emme me sinua sinne kaipaa. Toivottavasti toiveesi toteutuu ja me "juopot" tosiaan saamme pitää halvan kepumme ja olemme kyllä varmasti omissa oloissamme ravintolassa johon sinä et sitten toivottavasti nokkaasi tunge. - nassikka
Make kirjoitti:
Juuri sinunlaistesi jeesustelijoiden takia vedän perseet olalle ihan vaan vittuilun takia. Minä olen aikuinen mies ja juon sitä viunaa kyllä ihan niin paljon kuin sattuu itseä huvittamaan. Enkä paljon sinulta siihen lupia kysele.
Mikä ihme siinä voi olla että kalliista bensasta saa valittaa ihan TV:ssä saakka, mutta kallista kaljaa ei saa kritisoida, kun silloin leimataan juopoksi ja huonoksi ihmiseksi. Minua nyt ei vaan huvittaisi maksaa järjettömiä hintoja niinkin yksinkertaisesta tuotteesta.
Kuka sinä olet sanomaan juomatavoista hevonvittua? Jospa meitä suomalaisia pännii tämä iänikuinen holhous ja me vedetään kännit vaan näyttääksemme että eipä meitä holhota enää. Sinä olet varmasti juuri niitä idiootteja joiden mielestä irlantilaisten perskänni-tappelu-sammumis ajanviete kuuluu irkkujen kulttuuriin. Sitten kun suomalainen mies tekee ihan samaa asiaa, on hän juntti ja doku.
Jos sinua ei huvita katsoa humalaisia ihmisiä niin pysyhän poissa kuppiloista. Emme me sinua sinne kaipaa. Toivottavasti toiveesi toteutuu ja me "juopot" tosiaan saamme pitää halvan kepumme ja olemme kyllä varmasti omissa oloissamme ravintolassa johon sinä et sitten toivottavasti nokkaasi tunge.Et sinä mitään jeesustelijoita tarvitse vetääksesi perseet olalle vaan vedät ne siksi, että olet jo pitkälle alkoholisoitunut repuusi. Juoppo se jaksaa aina keksiä syitä tenutteluunsa ja se syy on tietysti muissa.
Ei kaljan hinnan kritisointia ole missään kielletty, luulottelet vain.
Minä en ole kiinnostunut sinun juomatavoistasi, kuten ilmaisit, hevonvittua. Minä vain joudun teitä densoja ääliöitä pakosti näkemään ja kuuntelemaan teidän idioottimaisia lässytyksiänne.
Minä en sinua koskaan häiritse, en kadulla enkä ravintoloissa mutta sinä tai ainakin useimmat tenukepit tuppaavat häiritsemään minua mölinöillään ja tyhjänpäiväisillä höpötyksillään vaikka sitä en heiltä ole koskaan pyytänyt enkä pyydä. - Make
nassikka kirjoitti:
Et sinä mitään jeesustelijoita tarvitse vetääksesi perseet olalle vaan vedät ne siksi, että olet jo pitkälle alkoholisoitunut repuusi. Juoppo se jaksaa aina keksiä syitä tenutteluunsa ja se syy on tietysti muissa.
Minä en ole kiinnostunut sinun juomatavoistasi, kuten ilmaisit, hevonvittua. Minä vain joudun teitä densoja ääliöitä pakosti näkemään ja kuuntelemaan teidän idioottimaisia lässytyksiänne.
Minä en sinua koskaan häiritse, en kadulla enkä ravintoloissa mutta sinä tai ainakin useimmat tenukepit tuppaavat häiritsemään minua mölinöillään ja tyhjänpäiväisillä höpötyksillään vaikka sitä en heiltä ole koskaan pyytänyt enkä pyydä.Alkoholisoitunut? Mistäs taikahatusta tuon mahdoit vetäistä? Minä katsos kuitenkin teen kahta työtä ja töissä olen aina selvin päin. Enkä edes krapulassa. Viikolla on normi päivätyö ja viikonloput olen töissä, yllätys yllätys, ravintolassa. Minun syyni viinajuontiin on puhtaasti hauskanpito. Katsos kun mun mielestä kännissä on kiva olla. Minun ei tarvitse kylläkään mitään selityksiä siihen keksiä, eikä myöskään syytellä muita, mitä sitten ikinä sillä tarkoitatkaan. Mutta joskus harvoin kun vapaata sattuu olemaan, minut löytää kyllä ravintolasta.
Kyllähän mulla siis muitakin harrastuksia on. Rautaa nostelen aikalailla, kun sitä pattia pitää vähän olla noin niinkuin työn takia. Sinulla taitaa olla ihan oikeasti pahoja traumoja jostain asiasta. Olenkohan käynyt polkaisemassa naistasi, vai jättikö poikaystävä sinut?
Kun olen viihteellä, niin tapoihini ei kuulu ns. "huudella vieraisiin pöytiin", niin että tuskinpa minä sinua kovasti häirinnyt olen. Mulla on katsos ihan omia kavereita joiden kanssa höpöttää milloin mistäkin. Ja tosiaan, jos meidän jutut ei kiinnosta, niin älä perkele tunge sinne kuppilaan. En mä sun kotipihalla dokaa. Ole siellä ihan rauhassa vaan ja kasvattele vaikka päivänkakkaroita.
Sinulle suosittelen ihan oman itsesi vuoksi löysemmän pipon hankkimista. Kyllä sinä voit minun pöytääni tulla juttusille, voin vaikka tarjota sulle kymmenen sentin tuopin. Sittenhän näet kuinka kivaa sen juonti kivassa porukassa voi olla. Äläkä pelkää: Mä voin sanoa muille isoille pojille että ei kiusaa sua, eikä juo sun limpparia, lintuseni;) - takaisin aiheeseen
nassikka kirjoitti:
Et sinä mitään jeesustelijoita tarvitse vetääksesi perseet olalle vaan vedät ne siksi, että olet jo pitkälle alkoholisoitunut repuusi. Juoppo se jaksaa aina keksiä syitä tenutteluunsa ja se syy on tietysti muissa.
Minä en sinua koskaan häiritse, en kadulla enkä ravintoloissa mutta sinä tai ainakin useimmat tenukepit tuppaavat häiritsemään minua mölinöillään ja tyhjänpäiväisillä höpötyksillään vaikka sitä en heiltä ole koskaan pyytänyt enkä pyydä.eiköhän ne häiritse sinua vaikka kaljatuoppi maksaisi 10eur. Jos noita perusteita käyttää niin jotain häiritsee mattojen tamppaus -> kielletään tamppaus, toista liikenteen meteli -> nostetaan polttoaineiden hintoja ja jos sekään ei auta niin asetetaan tiukat desibelirajat... kaikille vaan veroa ja maksua niin hyvä tulee.
- severi
Make kirjoitti:
Jos sinua ei huvita katsoa humalaisia ihmisiä niin pysyhän poissa kuppiloista. Emme me sinua sinne kaipaa. Toivottavasti toiveesi toteutuu ja me "juopot" tosiaan saamme pitää halvan kepumme ja olemme kyllä varmasti omissa oloissamme ravintolassa johon sinä et sitten toivottavasti nokkaasi tunge.Mutta kun te kaikki 'juopot' ette pysykään siellä hämyisten pubienne sisällä tai ainakin niiden sulkeuduttua tuotte harrastuksenne, usein sitten väkivallalla höystettynä, myös kaduille ja koteihin.
- Make
severi kirjoitti:
Mutta kun te kaikki 'juopot' ette pysykään siellä hämyisten pubienne sisällä tai ainakin niiden sulkeuduttua tuotte harrastuksenne, usein sitten väkivallalla höystettynä, myös kaduille ja koteihin.
Onhan se niin että viikonloppuisin kaupungista kuin kaupungista löytyy tuossa aamu neljän kieppeillä örveltäjää jos jonkinlaista. Asia nyt on vaan niin että kun teleporttauslaitetta ei ole keksitty ja laki sanoo että kuppila on tyhjennettävä neljään mennessä, on juhlijoiden mentävä kotiinsa noin niinkuin katua hyväksi käyttäen. Mutta näinhän se on aina ollut, eikä siihen varmasti vaikuta se jos Sedu myy kymmenen sentin tuoppeja jossain lafkassa tunnin tai parin ajan. Vai meinaatko että jos kymmenen sentin tuoppi olisi lailla kielletty, niin kaikki humalassa olevat vain jollakin kummalla tavalla siirtyisivät baarista kotiin kenenkään huomaamatta?
Te kaikki "juopot"? No niin. Niinkuin jo aiemmin ilmoitin, niin omasta mielestäni en ole juoppo, jos silloin tällöin kännin vetäisen. Mutta jos haluat minua juopoksi sanoa, niin siitä vaan. Kovin vähän tunnut siis alkoholisteista tietävän. Ja mitä tulee väkivaltaan kaduilla ja kodeissa, niin niistä minä pesen käteni. Otan vastuun vain omista tekemisistäni, etkä minua löydä ikinä kadulta tai kotoa riehumasta ja tappelemasta, ellei joku päälle hyökkää. Räkänokat siellä kaduilla riitaa haastaa ja ne touhut eivät liity asiaan millään tavalla. Kukin kasvattaa omat lapsensa itse ja tällä tavoin heistä sitten tulee sellaisia kuin tulee. Mutta tosiaan, minähän en ole mikään kasvattaja, joten heidän teoistaan en vastaa.
- kohtuus kaikessa
Hyvä jos joku on halpaa, drinkit maksavat maltaita. Niiden hinnat myös alas.
- alli
Mitä ihmettä siinä muka on pahaa jos kerrankin saa jotain halvalla? Kymenlaaksossa, missä ite asun saa melkein joka paikassa oluttuopillisesta maksaa 4 euroa! Halvin mihin oon täällä päin suomea törmänny on 3,40 ja sekin on nyt noussut. Kallein tuoppi on tainnut maksaa 4,30.Aika tyyristä. Jos juo liikaa, niin siihen ei alkoholin hinnat vaikuta millään tavalla. Alkoholia juodaan maksoi mitä maksoi. Niille jotka eivät sitä paljon juo, kymmenen sentin tuoppi kuulostaa todella hyvältä. Eikä liikaa juovien vika ole alhaisissa hinnoissa vaan ihan oman pään sisällä!!!
- lapin kulta
oluellahan on jo hintaraja = 0 euroa.Sillä sitä ei saa myydä lain mukaan velaksi.
- Beep
Niin just. Alkoholi on ylihinnoiteltua. Juo sixpackin ja maksaa siitä joku 5-6€, niin siitä menee humalaan pariks tunniks ja sen jälkeen tulee ihan paska fiilis(ei nyt mitään krapulaa, mut sellanen vammanen väsyny olo). Juo speciaali kaakaoo tai teetä joka maksaa alle 1€, niin siitä menee pilveen 3-5 tunniks ja sen jälkeenkin on vielä ihan kiva fiilis.
KANNABIS ON LAILLISTA, KOITTAKAA VAAN TAJUTA SE ASIA! Poliisit on valehdellu teille ja tulevat jatkamaan sitä linjaa, koska TE OLETTE TYHMIÄ ja HELPOSTI KONTROLLOITAVISSA! EHKÄ TE HALUATTEKIN, ETTÄ JOKU TOINEN PÄÄTTÄÄ MITÄ TE TEETTE!
"Muutamissa paikoissa keskioluttuoppeja on myyty 10 sentin hintaan" toi on jo aika halpaa kyl, ja sen hintasta sen pitäs muutenki olla, kun se on niin paskaa.. ehkä vois olla jotain 5 centtii... - aaa
Eikö se oo kuitenki paljo parempi että juo paljo olutta ku paljo viinaa?? Ihan varmasti tämä laskee väkevien myyntiä. En mikään kaljan ystävä ole, sen takia en puolustele
- jeps
joo drinkit kans alas oon joskus ostanu jotain paukkuja 5-6€ kappale kun kaverit vetää 50sentin kaljoja vähän pistäny vituttaan
- Tyhmä suomalainen?
Tää juttu on NIIN tyhmä että ei voi muuta kun kysyy että miks helvetissä pitäisi laittaa joku alaraja oluen myyntihinnalle?? Pikemminkin yläraja!
Voiko aikuinen suomalainen ihminen oikeasti olla niin tyhmä, että ei tiedä paljonko voi juoda olutta? Jos on, niin antaa olla sitten vaan :)
Tällanen s-tanan holhoaminen vaan pahentaa näitä ongelmia! Tämän hallituksen aikana mennään vaan huonompaan suuntaan alkoholiasioissa. Oluen hinta alas ja viinit ruokakauppaan, minne ne kuuluukin!!- osmou-84-
niinpä.. yläraja ennemminkin... varsinkin tamoereella sen huomaa ku menee muutamaan paikkaan missä saa paukkujakin halvempaan hintaan ku suuremmissa paikoissa olutta.. ylärajaa kehiin ny jo ja vauhdilla!
- dagel
osmou-84- kirjoitti:
niinpä.. yläraja ennemminkin... varsinkin tamoereella sen huomaa ku menee muutamaan paikkaan missä saa paukkujakin halvempaan hintaan ku suuremmissa paikoissa olutta.. ylärajaa kehiin ny jo ja vauhdilla!
siis kun tiedettyä on että monet baarit vielä laimentaa hanakaljaa ja jos siitä pitäisi muka maksaa 5€ (0,33l) ni mä kyllä jätän sen kaljan juomatta ja tilaan mielummin kelkan joka on 4.6€
ja sitte vielä ihmetellää ku suomalaisten kirkkaitten käyttö on nousussa....
- -------
alarajaa oluen hinnalle.
- G...
Eihän sitä nyt voida sillatti ruveta ihmisiä holhoamaan!! Silloinhan pitäisi kaikkea epäterveellistä ruveta valvomaan. Miksi ei sitten pistetä tiettyjä kiintiöitä esim. karkkien ja sipsien ostamiselle, kyllähän nekin ovat epäterveellisiä. Se olisi minusta aika kohtuullista että kaikkea saisi ostaa vain tietyn vertaa, rajoitukset säädeltäisiin suhteessa tuotteiden epäterveellisyyten. Valvonta voisi tietty olla hankalaa, mutta jos vaikka jokaisen ranteeseen kiinitettäisiin laite joka kertoisi kuinka paljon sinä kuukautena on mitäkin tullut ostettua, sitä sitten pitäisi näyttää aina ravintolan tai kaupan kassalla... Et eiköhän vain pitäisi luotta ihmisten omaan järjenkäyttöö, kai se silti suurimmalla osalla pelaa!
- ???
ei mun mielestä tarvi..nyt iha sopivan hintasta.. laittaisivat ennemmin polttoaineille ylä hintarajan!!
- tuulimylly
vaihtaisivatpa ympäristöystävällisiin polttoaineisiin, ja alentaisivatpa joukkoliikenteen maksuja... siinä ois jotain järkeäki...
vaan eipä sillä, kun viinan hinta on kohta niin alhaalla, että alkavat käyttää sitä polttoaineena. - ???
tuulimylly kirjoitti:
vaihtaisivatpa ympäristöystävällisiin polttoaineisiin, ja alentaisivatpa joukkoliikenteen maksuja... siinä ois jotain järkeäki...
vaan eipä sillä, kun viinan hinta on kohta niin alhaalla, että alkavat käyttää sitä polttoaineena.niimpä, mut sit ne kumminki taas nostaa viinan veroo, et sekää EI sit loppupeleistä hyödytä..
ei tuo valtiovalta osaa muuta tehä ku VEROTTAA!!!! - kysyn vaan
tuulimylly kirjoitti:
vaan eipä sillä, kun viinan hinta on kohta niin alhaalla, että alkavat käyttää sitä polttoaineena.mikä on joukkoliikenne? Täällä susirajalla ei edes voi töissä käydä julkisilla ja kaljan hintakin on kaupoissa tapissa puhumattakaan ravintolasta joten tulee tuotua ulkomaan reissuilta juomat mukana ja näin jää nekin veromarkat valtiolta saamatta mitä baarissa joisin.
- *grazy girl
No kyllä pitää alentaa.... En tajua miksi alkoholi juomilla on niin kovat hinnat kuppiloissa ja miksi ihmiset turhautuvat ostamaan niin kallista viinaa
kyllähän sitä vähemmälläkin päästäis!!!!!!!:) - vai!
Ei tarvi laittaa. Ihmisten pitäis oppii rajansa ja säästää halvoista hinnoista. eikä yrittää kuluttaa rahaa samaan malliin kuin kalliilla hinnoilla..
- Köyhät kyykkyyn!
Oluellew semmoinen litrahinta etteivät kaikki työttömät, muut yhteiskunnan elätit ja viherpipertäjät & luuserit (sivarit, vegaanit ect) sitä pysty ostamaan. Jos ei työ maistu niin ei saa maistua olutkaan.
Työtätekeville ja muulle kunnon kansalle sitten sitäkin edullisempi hinta.
Välityksestä ja lestin heitosta kuolemantuomio niin johan loppuu lusmuilu maasta - s..tana!- Beep
Vähänkö sä oot vammanen. Kunnon kansalaiset ovat IDIOOTTEJA, joilla ei ole omaa mieltä, niinkuin ei näköjään sullakaan.
- minä
TUMPPUUS vitun idiootti,sut pitäis hirttää munista saatana...
- kaikki
tänne ja heti!!
ei tarvi!! - Nimetön
Ei todellakaan tarvitsisi laittaa mitään rajaa! Kyllähän nyt ihmisen pitää saada sillon tällön ottaa muutama kepu enemmän ja vielä edullisesti :)
- matrix
jollain on taas välähtänyt. ei se että kalja olisi halpaa niin ei lisää kulutusta merkittävästi. suomalainen mies kuka viettää aikaansa kuppilassa pääsee vain halvemmalla. joka tapuksessa mies yleensä juo niin paljon napa vetää.
ja voiko joku olla liian halpaa? kumminkin puhutaan tulosvastuullisista yrityksistä.... - hunajamies02
heh oottek kateellisii porilaisill ko saaraa 10 senttii tuoppi vaii
- Tuoppi 4euroa max.!
Tuopin (0,4l)hinnalle ylärajaksi 4 euroa!!
Törkeetä kiskontaa kun tuoppi maksaa 4,60e-5,50!!
Näin täällä Kajaanissa, perkele. - A.V. Atanen
Maitoa myytiin Jyväskylässä sentin litra! Tähän on saatava loppu! Bensaakin sai jostain alle euron litra, törkeää! Ei valtio saa muuten tarpeeksi ALV:tä jos myyntihinta on liian alhainen. Alarajat kaikille hinnoille välittömästi tai ainakin normaali duunarille palkkakatto ettei vaan liikaa tule ostovoimaa.
- Eilisen tulevaisuus oli par...
Ehottomasti hintaa lisää. Ja samantien syömispakko takaisin, jos meinaa kaljaa ryystää.
Mutta miksi jättää hyvä asia puolitiehen?
Kaivetaan kaikki muutkin "hyvät" asiat koipallojen seasta; puku- ja kravattipakko takaisin ja vain tarjoilijoille oikeus liikutella pulloja pöydästä toiseen.- ja ei...
ja ei perkele huudella vieraisiin pöytiin siellä soittoruokalassa!
- Perusarvot kunniaan
ja ei... kirjoitti:
ja ei perkele huudella vieraisiin pöytiin siellä soittoruokalassa!
Ja jokainen hakee juomansa itse.
- kyllä
ihan pakko pistää joku alaraja... pulsutki ehkä vähenis... TOIVOTTAVASTI!!!
- Arska
parempi ehkä olis kattoraja.vittu ku strippiklubeis olut maksaa niin perkeleesti.
- olutmies
voi helvetti
- late81982
Jos nytten jo maksat hesassa oluesta 4-5 euroo niin on se aika kallista.
Ei se oo se viinan hinta mikä sen juomisen lopettaa. Se on se ihminen itse!!
"Viina on viisaiden juoma" on perinteinen sana.
Mutta kun monet eivät tajua lopettaa hommaa koska juominen on niin yksinkertaista. Hieman niinkuin seksi...Pullo ylös ja sisään.
Hei, Pistäkäähän nytten järkee päähän hyvät immeiset. Jos viinan hinta nousee niin sitten pitää taas alkaa tekemään pontikkaa, taikka niinkuin savolaiset sannoo lipevää lientä.
Ja sitten kasvaa vielä toi viinan laiton tuonti Venäjältä.!
Mun puolesta ei sais nostaa viinan hintoja vaan ne pitäis antaa vapaiks. HALLITUS EI SAISI TEHDÄ VIINAMONOPOLIA!! ALKO!!
ELI TAKOKAA SITÄ JÄRKEE PÄÄHÄN ELKEEKÄ SITÄ VIINAA VIIKONLOPPUISIN! MENKÄÄ KIRJASTOON TAI SILLEI!
Koska "Viina vie miehen......Jopa hautaan asti."
Terkut Keuruun Ammattiopistosta!!! - tarjoilija/kokki
Täytyy olla tyhmä yrittäjä joka myy alle ostohinnan olutta, millä maksaa palkat ja muut kulut. Hinta kilpailu hyvä mutta jäkkevä. Itse en alkaisi olut sotaa, muulla keinolla täytyy pitää asiakkaat.
- ski58
Miksi kysellään kannattavuudesta? Vain asiansa osaavat yrittäjät tekevät sopimuksensa oikein. Saavat maksettua palkkansa ja SAAVAT omat "palkkansa". Ksetaan panimoita.
- tilda
Tuoppi 8 e/kpl, niin eiköhän jano hieman vähene!
- kenny
Mietitäänpäs tarkemmin; kun nyt ravintolahinnat ovat järjettömät, niin silloin se alkoholi nautitaan muualla, asunnoissa, kadulla esimerkiksi. Ovatko ne oikeasti parempia vaihtoehtoja kuin ravintola? Ei minun mielestä. Miksi suomalainen juomakulttuuri on näin slaavilainen? Mieti sitä, mutta alkoholia runsaasti käyttävät hankkivat sen ja nauttivat sitä jokatapauksessa, kysymys on vain että missä.
- kaamos
Eiku sillon jano lisääntyy ku ihmisillä ei oo varaa juoda
- Alan mies
Jos holistia janottaa, eikä oo rahaa, niin eiköhän ne valmista perinteisesti kiljua! Se on varmasti vielä halvempaa, kuin 10 senttiä tuoppi... Ja heille on viina aina hintansa väärti, vaikka se maksaisi 10 € tuopillinen...
- Oluenlipittäjä
Eipä haittaa... rahalla saa ja hevosella pääsee.
- Kohtuullisen hutikan seura
10 centtiä tuoppi, kyllä kelpais mut ei taida täällä vaikuttaa se hintakilpailu. Tuopista saa pulittaa 4 ekkee ku käy baarissa. Lähikaupasta saa mäyriksen hintaan 10.30 ni ennemmin sen ostaa ku menee tuopille baariin ja sit kun 10 kilsaa ajelee ni saa mäyriksenkin alle kympin..jehna!!! Tämmöstä täällä korvessa.
- Olut-tumppi
No huh huh, seuraavaks varmaan laitetaan bensallekkin joku helvetin alahintaraja.. Keskittykää nyt "herrat" johonki pikkuisen järkeväämpään asiaan!!!
- kusta saa juoda.
jos tykkää.
- tuo mulle
kun en juo sitä...kauheen makusta evästä!
- ravintoloissa käynnit lopet...
Hinnat alas on se jo törkeetä kun ravintoloissa maksat ensin pääsy narikkamaksut ja sitten ne juomat prhaimmillaan4-5e/tuoppi ja väkevät 7-11e paukku! Kenellä enään perse kestää käydä ravintoloissa jos alkaa olla et 100 e käy kalpaten?harvoilla ainakaan tiheämmin.Ja sitten nämä nerot päättäjät vetoaa että viinaveron lasku on vaikuttanut siihen ettei ihmiset enään käy ravintoloissa hei päättäjät herätkää elkääkä olko noin typeriä mietityttää et missä ne on saanut oppinsa?ELI RAVINTOLOIDEN HINNAT ALAS NIIN JO ALKAA IHMISETKIN KÄYTTÄÄ PALVELUITA.
- MIW80
Vai että mukamas alaraja oluelle kaikkea sitä kuuleekin yläraja enneminkin. Sillä täällä tampereella on baareja jossa on drinkit halvempia kuin olut... Ja toisaalta baareja missä se tuoppi maksaa yli 5 euroa. Taas kun muistelen aikaa jolloin olin 19 niin sadalla markalla (n.16e) pääsi baariin sisälle maksoi narikan ja joi 4 olutta, kun nyt 16e.llä pääsee sisään ja saa ehkä 2 olutta. Joten pieni hinnan tarkistus olisi paikallaan.
Ja toisaalta kun ajattelee asiaa näin että jos oluiden ja muiden alkoholijuomien hinnat nousevat niin vastaavasti pitäisi palkkojen nousta että me suomalaiset saadaan suun kostuketta niin siittähän tulee inflaatio ja kaikki hinnat nousevat. Siis ei ei ei
Ei alarajaa vaan yläraja
Tupakan hinnan voisi vaikka kolminkertaistaa saisi valtio lisä tuloja. - Olut on hyvää
Alaraja on oltava vähintäin 10 settiä iso tuoppi. Näin on jämti,sano.
- Zzzzz
tottakai pitää!!! juominen pitää tehdä mahdollisimman kalliiksi, ettei kukaan sitä tekisi!!!!
- kaljalle
no eipä meikäläistä ainakaan haittaisi ostaa 10:llä sentillä tuoppia. ainoastaan ottaa kaaliin kalliit hinnat. 4,75 euroa tuntuu aika järkyttävältä minusta. kahden tuopin hinnalla saan 12 pulloa kaupasta.
- kenny
Niin, poliisivaltio suomesta, ja keskushallinto, joka määrää kaiken, vessapaperista ruveten! Ettei mielivaltainen kapitalisti pääse asioita sekaamaan.
Tottapuhuen, ravintolahinnat ovat järjettömiä, parin paukun hinnalla saa eurokossun, tai kahden ison tuopin hinnalla saa paaljon kaljaa. Mitä tästä yhtälöstä seuraa? Kotijuopottelua, enemmän perheriitoja, katujuomista yms. Mistä siihen apu? No, kieltolaki tietenkin. Mitä kieltolaista silloin joskus seurasi? Kotipolttoa ja pirtun trokaamista. Eli yhteenvetona; jos on alkoholistigeenin kantaja, niin silloin sitä viinaa hommataan tavalla tai toisella. On parempi että se alkoholinkäyttö tapahtuisi suhteellisen valvotussa ympäristössä kuten ravintolassa. Lisäksi kaljasta ei tule kuin väsy kusihätä, et sellaista kun rähinkalja ei ole olemassa. Rähinäviinaa taasen on pulloissa hyvinkin usein. - punalippu
toki oluelle ravintoloissa hintaraja,houkuttaa ihmisiä juomaan liikaa,samoin oluen myynti ruokakaupoissa pitäisi sallia vasta klo 9.00 niinkuin ennen.sekä ravintoloihin takaisin iltapalakortit niinkuin oli vanhoina hyvinä aikoina,keskiolutta voisi myös laimentaa samoin nelosolutta.suomi on aivan liikaa pullollaan alkoholisteja joiden hoitoon jokainen suomen kansalainen osallistuu.ei tämä voi olla oikein.
- Make
Myös karkit, suklaat, perunalastut ym pitää lisäverottaa. Nämä aiheuttavat liikalihavuutta, sydän- ja verisuonitauteja ym. kamalia sairauksia joista tulee valtiolle miljoonien eurojen hoitomaksut vuosittain. Myöskin autoilu pitää kieltää, koska liikenteessä kuolee ja vammautuu satoja suomalaisia vuosittain. Näiden hautajais ja kuntoutuskustannukset ovat myös miljoonaluokkaa. Vain julkinen liikenne tulee sallia. Suomen nimeksi tulee myös muuttaa itsenäisten skandinaavikansojen demokraattinen liitto=) PS. Myös punaliput tulee lailla kieltää, sillä ne aiheuttavat Suomen härkätaistelumaajoukkueen uhreille pahaa päänsärkyä.
- kannattaako
jokainen kauppias myyköön hintaan mihin
pystyy!!! Jos myy ale-hintaan, siinä voi käydä
huonosti. Halpa kalja tietysti kiinnostaa
mutta en halua rahoittaa niitä jotka ottaa rahat
ja jättää maksut hoitamatta!!! asialliset
baarit kunniaan ja sinne oluelle vaikka vähän
enemmän maksaakin!!! - kaamos
Ei mutta yläraja joka vois olla 1 litran pullossa 1 e. Ja 0,5 l pullossa 0,5 e ja 0,33 l pullossa 0,35 e
että semmosta.Oluthan on vettä joka on ruskeeta ja maistuu huonolle simalle.Itseasiassa sen pitäisi olla ilmasta - Sotilas
Keskiajalla, tarkalleen 1500-luvulla Suomessa sotilaat nauttivat arkipäivisin olutta janojuomana ja ruuan kanssa noin 2,5 litraa henkeä kohti ja viikonloppuisin määrä saattoi kaksinkertaistua. Miten helve..ssä me suomalaiset tullaan toimeen per..le nykyään jos juotavan määrää vähennetään näillä saa..nan suurilla hinnoilla... Ihme jos joku Suomalainen saa viikossa juotua yhden arkipäivän kertaisannosta.
- Sotilas
eikä noilla hintojen leikkimisellä asia etene yhtään. Juominen kuuluu jokaisen ihmisen perusedellytyksiin, eihän me ilman juotavaa säilytä hengissä. Veteen kyllästyy jokainen, jos sitä liikaa juo, mutta kaljaan ei, sitä tekee vaan entistä enemmän mieli, mutta kun tahtoo sammua kesken juomisen...
Minun puolestani ravintolat saavat myydä sillä hinnalla kun parhaaksi katsovat ja eipä tarvitse ottaa pohjia kotona.
Ja täyttyisiväthän ravintolatkin varhemmin kun ravintolasta saisi halvemmalla kuin kaupasta.- kiellettävä
Myös oluen tarjoaminen olisi kiellettävä. Eihän siitä mitään tule, että myös köyhät voivat tulla känniin.
- Hermione
Pitäisi ehdottomasti.
- närkästynyt oluen ystävä
no ei takulla tarvita mitään alarajoja!! kerranki saadaan nauttia kauppojen halvoista olut tarjouksista ni ei kai nyt oluen hinnoille mitään alarajoja aleta laittamaan..
- oluen ystävä
minkä ihmeen takia pitäisi laittaa alaraja olue / muun alkoholin myynti hinnalle...???
Jos joku ravintoloistija haluaa myydä esim: olutta tappiolla niin myykööt.
Se mika tulee taas alkoholin lisääntyvään kulutukseen nii KYLLÄ SUOMALAINEN JUO OLI SE MIKÄ HINTAISTA TAHANSA jos ei muuten nii se tekee sitä itse ja kun saa halvalla nii jää rahaa juomisen jälkeen muuhunkin.
ESIM: mun kohdalla alkoholin kulutus ei muuttunut muuhun suuntaa hinnan alennusten jäkee kun että rupesin käymään ALKON LIIKKEISTA OSTAMASSA VÄKEVIÄ JUOMIA... ennen tein sitä itse tai ostin pimeestä pontikkaa. mut nyt sekään ei enään kannata koska valtion viinaa saa samaan hintaa ja halvemmallakin.
- markkinatalous
Kaikki me kuolemme kuitenkin, valtion on turha määritellä mikä omn hyväksyttävä kuolinsyy
- CeTTu
No eihän tollasis alarajois oo mitään järkee...nythän suunnitellaan tai ollaan ehdotettu että ravintoloiden alvit holissa laskis joka ois sinänsä ihan jees koska sit ei tulis niin kalliita iltoje jne. Ei sekään hinnan lasku ois juomissa kun noin 10% mut anyway. Basat alarajoille. Have fun, take a beer.
- mmm-m
tottakai, eihän siitä nyt muuten mitän tuu..
- Pöntöstä alas
Koko olut ja alko joutavat vessan pöntöstä vetää! Pubien ja vastaavien omistajien päässä EI TODELLAKAAN OLE JÄRKEÄ, koska he haluavat vain rahaa - ja PALJON! Alkaisitte julistamaan PYHÄÄ EVANKELIUMIA sillä se on Herran (Jumalan)tahto, että JOKAINEN PELASTUISI - EIKÄ JOUTUISI KADOTUKSEEN! Raamatussa sanotaan, että PIENIN OSA MAAILMAN IHMISISTÄ PELASTUU JA NÄIN PELASTETUILLA ON IKUISET JUHLAT, KUN TAAS KADOTUKSEEN JOUTUNEILLA ON IKUINEN TUSKA, POLTE JA HAMPAIDEN KIRISTELYÄ! Tahdon sinua kutsua Jumalan läsnäoloon! Ikuisissa juhlissa on hääpäivälliset aina. Etsi todella pian hengellinen piiri / seurakunta josta saat aina apua! Siunausta teille ja tulkaa edes uteliaisuuttanne mistä oikein on kyse.
- Poikkeusko?
En juo olutta...en tupakoi...en piittaa urheilusta...mutta silti minulla on yllin kyllin sisältöä elämälle. Taidan olla poikkeus mieheksi, kun tunnustan nämä seikat. Olut ja viina eivät vain maistu. Tupakka tuntuu aivan pöyristyttävältä kun näen jonkun esim. nuoren naisen vetävän sitä (esim. vielä lastenvaunujen kanssa)...mikä siinä kiehtoo?? Olen uteliaisuuttani savuttanut hieman, enkä nähnyt todellakaan siinä mitään nautintoa!! Onko se hermostuneitten ihmisten tapa selvitä tunnista toiseen. Näen monen ihmisen tavan takaa seisovan parvekkeillaan ja katoavan muutamaksi kymmeneksi minuutiksi pois. Oli kerran tuska asua tällaisen naapurin vieressä. Jompikumpi pariskunnasta aina poltti...jopa yöllä! Tämä tupakka kuuluu usein yhteen oluen kanssa, kuten moni on huomannut varmaan. En voi sanoa lukeutuvani uskovaisiin, mutta kunnioitan heitä siinä, että he elävät nähdäkseni nuhteettomasti, kunnioittaen muita. Normaali luterilaisesta en ole saanut hyvää kuvaa, uskonnonopetus ja opettaja veivät viimeisetkin uskonrippeet 6:n numerolla opista! Nuoriso luterilaisessa ei tuntunut kaipaavan minua, kun jäin pois...eli pidän enemmän Intian kaltaista uskontoa kunniassa.
-Oluesta...se näkyy usean tuttuni ulkomuodossa kun sitä on lipitetty muutamia vuosia...tulee jonkinlainen "pöhöttynyt" ulkomuoto! En suosittele....kun vielä maistuukin pahalle!
- kirppu
ei saa.....!!!!!!!!!!!!!!!
- säädellä
hinnat. Ne ravintolat jotka myyvät liian kalliilla tai halvalla kaatuvat aikanaan.
Mielenkiintoinen juttu teillä siellä Suomessa. "Hössälän" emäntä taas kerää pisteitä "kepu/jehovalaisilta", vaalithan kohta tulossa. Vai onko?
Itse asun ja elän Virossa, olut ja viina suhteellisen edullista, myös ravintoloissa. ½litran pullo Heineken, Lapinkulta, yms. laatuolutta yöravintolassa n. 2€, (30-35 EEkr). Hinta ei päätä huimaa, eikä viinakaan. Olen huomannut omien juomatapojeni muuttuneen tänne muuttoni jälkeen. Alkoholin kulutus vähentynyt reilusti. Sitä ei vartavasten tarvi lähteä ostamaan, myydään joka ruokakaupassa kuten muitakin elintarvikkeita. Niin jokapäiväistä ettei tule ostettua edes joka viikko perjantaipulloa ;o)
Sorry, yks asia meinas unohtua. Nuo mainitsemani hinnat eivät ole Tallinnasta vaan 100 km päässä olevassa kaupungissa. - Ööööl
Ihan sama vaikka antaisivat 5 sentillä, kun en itse pidä koko juomasta. Viime lasista saattaa olla vuosikin jo. Eli vapaa maa ja vapaa kilpailu!
- Oluen ystävä
Yläraja oluelle pitäis asettaa. 2 euroa on melkein jo liikaa isosta tuopista eli sen alle ku menee niin hyvä!!!!!!
- ehdottomasti
kannattaisi laittaa.
- Arrowman
Ei todellakaan! Osaan kyllä itse katsoa milloin otan ja milloin en ota. En tarvitse siihen mitäään "valvovaa isoaveljeä".
Muistaakseni tästä aiheesta on ollut ennenkin juttuja lehdissä ja kun niitä sitten luki kunnolla eikä vain etusivun lööppejä, niin niistä ilmeni, ettei yksikään ravintola myynyt koko iltaa "ilmaiseksi" vaan sieltä sai yhden tai kaksi ja sen jälkeen hinta jo nousikin hieman normaalimmalle tasolle.
Oikaskaa toki jos olen väärässä.- turha juoma vesi hyvää
Ei haittaa vaikka hinta olisi kaksin kertainen veroa lisää vaan oluelle ja niillä rahoilla hoidetaan alkoholisteja näin maksavat itse omat juomisesta johtuvat ongelmat ainakin osaksi
- divi
oman käsitykseni mukaan olutta eikä mitään muutakaan alkoholijuomaa ei saa myydä alle hankintahinnan!! alkoholilainsäädäntö on sen niin määrännyt. ylähintaa ei ole määrätty, sen saa toimipaikka itse määrätä. mutta siis alahintaraja on jo olemassa!!
- Keynes,- itte!
- Missä se nyt on? Eikö meidän pitänyt EU:n myötä siirtyä vapaaseen markkinatalouteen, jossa tavaroiden ja tuotteiden hinnat määräytyvät kysynnän ja tarjonnan lakien mukaan? Miten on mahdollista, että tälläisessä taloudessa ei toimitakkaan niin, kuin on sovittu? Eikö jokainen voikkaan itse määrätä tuotteensa hintaa? Jos kerta tämä asia koskee ruokaa, vuokria ja kaikkea muuta jokapäiväiseen elämään kuuluvia asioita, miksei sitten olutta, jossa on seassa vain muutama tippa alkoholia? Ilman sitä pientä alkoholimäärää oluthan maistuisi siltä, kun se tulee juojasta ulos! Itse en sitä juo, mutten mutten ole kusipääkään, kuten päättäjät luulevat suurimman osan kansasta olevan, siis kusetettavia!Jos, joku EU direktiivi pätee yhteen asiaan, pitää sen päteä muihinkin!
- Jason
oulusta löytyy joka viikonpäivälle baari, jossa tarjoillaan olutta eurolla tuoppi. tuo tarkoittaa helposti monelle jopa muutaman viikon putkea etenkin kesäloma-aikaan. kohta voidaan kattella oulun seudun terveystilastoja ja alkoholin vaikutusta siellä. eihän se voi olla näkymättä.
p.s niitä baareja voi sitten tiedustella tarkemmin jos on kiinnostusta tai esim. suuntaamassa oulunn jonakin päivänä =) halapaa keittua ainaski löytyy!- varsinkin nuorille
Ompahan verorahoille käyttöä kun pitää viinan kiroja hoitaa
- baarimikko
kyllähän se ravintoloitsijan kannalta on huono kun olutta joutuu hintakilpailun takia myymään alle sisäänosto hinnan...ei kauaa tätä menoa ole montakaan pienempää ravintolaa pystyssä enää...myyntituotoista pitäisi maksaa palkat...vuokrat....myöskään tuotteet joita myydään eivät tule ilmaiseksi ravintoloille....eipä jää omaan tilipussiin paljoakaan kaikkien menojen jälkeen...palkolliset melkein tienaavat enemmän nykyään....yökerhoissa tietysti asia on toinen....hinnat takaisin ylös vain....niin alkaa ravintola-alakin kukoistamaan taas....terveisin baarimikko
- hyvä
olet oikeassa
- Dj--
Että niin ...ei alle sisäänostohinnan saa myydä=o)
- NeitsytM
tuo on muuttunut, ymmärtääkseeni aivan tässä viime vuoden aikana.
- GothicWhite
saksalaiset serkkuni suorastaan järkyttyivät kun suomessa pyydetään keskiolut pullosta kaupassa 1.30e kun saksassa siitä pyydetään suunnilleen 10sentistä 40senttiä...
ja vielä enemmän he järkyttyivät kun joku kehtaa suomessa kiskoa tuopista 4.50e maksimissaan!!!!
minunkin mielestä aivan sikailua tuollaiset hintaluokat. Tuleeko noin huima hinnankorotus siitä vain että saa nautti tupakansavusta, räkäisistäjuopoista, ja siitä että juoma kaadetaan lasiin ilman että itse tarvii vaivautua???
suomi on pahasti jäljessä muuta eurooppaa alkoholien hinnoissa kuten myös juoma kulttuurissa.. - näin on
Sääntelyä on jo nyt tarpeeksi. Täysin typerää jos joku ravintoloitsija myy teidän esittämillä hinnoilla. Paras tapa olisi jos ravintoloilta poistettaisiin sama alkoholiverotus kuin kuluttajilta. Joko alv muodossa tai alkoholin hinnassa.Valtiovallan ahneutta oli viimeisin terävien hinnan alennus. He olivat taas oikeassa saivat parhaan tuloksen, mutta kansa olisi halunnut mietoja halvemmalla. Verot olisi pienentyneet ja juomakulttuuri euroopalaistunut.
Harmittaa väärien päätösten jälkipuinti kapea katsontakanta. Tosiasia on jos suomalainen saisi enpanjan / saksan hinnoittelemia viinejä/olutta ei kovin moni turvautuisi kossuun.Saattaisi lieveilmiöt hävitä. Mutta se ei ole päättäjien mieleen. - Jos kraanan sais
Kotiin kraana(t) ja mittarilaskutus.
Kaksikin kraanaa niin ei maistu puulta juoda aina samaa. - kaljaa
Kaikkien pitää saada sitä siihen hintaan ,mitä kulloinkin on satavissa.
EIKÖS KIELTOLAKI suomesta pitänyt olla KUMOTTU.
VAI ONKO.KYSYY 50 Vuotias pikkupoika(vrt;kristilliset)taannoillisesti(SALMIAKKIKOSSU). - Max
Tuopille hinta raja,8eskoa olisi aikas hyvä alaraja.
Loppuisi köyhiltä lotraaminen.... - FIN
NOSTAKAA OLUEN JA VIINAN HINTAA, EI HAITTAA, SE EI OLE MIKÄÄN ELINEHTO! MUTTA LASKEKAA RUUAN HINTAA JA BENSIININ KOSKA NIITÄ TARVITAAN! MIKSI SUOMI ON NIIN KALLIS MAA ELÄÄ, TÄÄLLÄ SUORASTAAN ROSVOTAAN, KUN VERTAA ULKOMAIHIN! TULEN VARMASTI MUUTTAMAAN MAASTA POIS. KYLMÄÄ, PIMEÄÄ, KALLISTA JA KUKKARALLISEKSI VIELÄ JUTTI-JUOPPOJA! YÄK!
- ihme hommaa
mulle se on sama vaikka olis 10€ tuoppi ja rööki aski 20€ bensakin voisi olla 10€ litra
juon, poltan ja ajan autoa!!
kunhan valtiolle siitä ei mene veroo =)- misse1
nää on taas niitä korvantaustat märkänä tyyppejä.
- äääääk
joooooooooooooooooooooooooooo
- Jussi
Kaljalle minun mielestäni hyvä alaraja hinta olisi 10 senttiä pikku pullo.
- AAAA
NO VOI ETTÄ, MINUN KALJAN NAUTTIMINEN PUTOSI KYLLÄ POHJA LUKEMIIN, ELIKÄ EIHÄN TUO EDES MAISTUNUT KUN OLI NIIN HALPAA.ETTÄ MAKU MENI OLUEEN.
- Kyläpäällikkö
No ei pidä missään nimessä määrätä oluen hinnalle alarajaa!! Sehän on jokaisen liikkeenharjoittajan oma asia millä katteella haluaa tuotteitaan myydä...olkoonkin kate sitten vaikka negatiivinen!!
Jos alaraja määrätään, niin sitten pitää MÄÄRÄTÄ myös ylärajoja
- oluelle
- autoille
- ruualle
- bensalle
- jne...jne.... - hei
Kuulkaas kaljamahat. kyllä ne alarajat pitää olla. itse olen täysin raitis ja mielestäni se aamuinen laki ehdotus oli hyvä eli tuopinhinta 0.4l pitäisi 8.50€ ja toinen oli että nää "sixpackit" tulis olla 12€ tai siis 6pulloa 12€ , 12pulloa 24€ ja 24 pulloa 48€ ja se et alkoholintuonti muista kuin pohjoismaista tulis laittomaks niin silloin ainakin teiä kaljakummut voispienetä T:RAITIS
- Näin on
Aika hienoa tekstiä,vielä jos onneton olisit oppinut kirjoittamaan joskus koulussa. Onneksi et sentään ole juonut aivosolujasi.
T:osa-aika RAITIS
- Asiasta tietoinen
En ole rasisti.Mutta ulkomaalaiset käyttävät hyväkseen kilitaidottomuutaan ja huijaavat veroissa "mine en ymmmärä".Ihmmettelen miten ko.henkilöt ovat saaneet anniskelupassin kun eivä osaa kunnolla suomea eikä ruotsia. Anniskelu passin tenttikysymykset ovat hyvin hankalat.Tiedän monen suomalaisen jotka ovat olleet pitkään alalla reputtaneet, ko.koeessa useita kertoja. eli alaraja tarvitaan,eikä häppäreitä lainkaan
- muovipullo
Kaljat muovipulloihin, niin ei olisi niiitä särjettyjä pullonpohjia joka paikassa. Sama mitä maksaa. Vaikka 50 euroa desi, niin suomalaiset on niin pöljää kansaa, että koppakaupalla menee.
- Pitää Olla
ja sitten, kun sitä saadaan, niin itketään. Kaveri myy liian halvalla (vrt. kännykät).
Tälläistä se on maailman meno. Olisiko parempi vaihtoehto huoltoasemien ns. kilpailu, jossa hinnat "sovitaan" sentilleen samoiksi samalla paikkakunnalla? - lissutheone
No mitä sitä säädellä jos ihmiset osaa juoda mutta ku näyttää niin säälittävältä että EI osata juoda sopivasti vaan kamalan paljon ja hirveen känniin... Järki käteen sen alkoholin kanssa
- pehu
mun mielestä ei tarvitse koska jokainen saa myydä kuinka halvalla haluaa. kun oli myyty 10 centtiä olut,niin ei tuntiin ehi montakaa juoda (ehkä vain yhen) kun ostajia on satoja ja myydään vain yhen oluen kerralla ainakin täällä porissa.
- gyig
kuiteskin just täällää prissa siinä tunnin ainakin monetkin joivat jopa kymmenen olutta (0.33) ja se näkyi ihmisten kunnossakin :/
- pehu
gyig kirjoitti:
kuiteskin just täällää prissa siinä tunnin ainakin monetkin joivat jopa kymmenen olutta (0.33) ja se näkyi ihmisten kunnossakin :/
mut kuitenkin ku ajattelee niitä jonoja mitä oli,kymmenien metrien jonot, ni ei ne must ehtinyt juomaa kun korkrintaa kaks jos aina meni jonon päähän. mutta jos ne ehti juomaa kymmenen olutta ni kyllä sitte kuntokin on ollut huono, olen siitä kyllä samaa mieltä kanssasi.
- LoveKorn
Minun mielestäni ei tietenkään saa.Sehän on selvää
että ne ketkä sinne ravintolaan menee kännit
nykäsemään ottaisivat ne jokatapauksessa vaikka
hinta olisikin korkeampi.Niin tekisin itsekin...
Ja tämähän on markkinataloutta.Kysynnän ja
tarjonna laki.Kyllähän vähittäsikauppiaatkin
saavat myydä maitoa alihintaan houkutellakseen
asiakkaita.Kysessä nyt vain sattuu olemaan
keskiolut... - liz
no ei todella tarvi mitään alarajaa!!!!!!
mun mielestä on ravintoloitsijan asia paljonko myymälleen tuotteelle haluaa katetta.
tottakai se vetää porukkaa jos myy esim 10 cnt/tuoppi mut ne jotka sen haluaa ostaa on valmiita maksaan siitä kyl enemmänkin. antaa vaan baarinpitäjän ite päättää hinnat, tässä maassa mun mielestä ihmisten asioita päätetään muualla jo liikaakin! - Jasu
Ei tosiaankaan. Oluen hinta itä - euroopan tasolle. Olisivat herrat miettineet paremmin viime vuonna kun laskivat viinan hintaa, kumpi niitä haittoja aiheuttaa enemmän väkevä viina vai keskiolut.
- Tydis
Sopiva hinta tuopille on 2 senttiä.
Tuotantokustannuksethan ovat alle sentin.
Mohammed ei kuitenkaan maksa veroja, ja liksa tulee starttirahana, miksi siis riistää kuluttajaa 10 sentin tuoppihinnalla? - NinnuSX
Suuret marketit myyvät olutta nykyään niin halvoilla hinnoilla, että panimot eivat myy edes tukuille siihen hintaan kuin marketit myyvät ulos!! ravintoloiden on pakko vastata jollain tavalla markettien hintojen polkemiseen, koska muuten ihmiset ostavat halvat oluet marketeista ja ravintoloissa kaljat jäävät myymättä. pienten tukkujen, kauppojen, kioskien ja ravintoloiden oluen myynti laskee hirvittävästi, jos jotain ei asialle tehdä. ravintolat ovat vastanneet tähän polkemalla hintoja, mikä on aivan ymmärrettävää. Ennen tällaista ongelmaa ei ollut, kun oli laki estämässä markettien liian alhaiset hinnat, kun oluen markkinointi ei ollut vielä vapautunut. MIETTIKÄÄ HYVÄT IHMISET MISTÄ TÄMÄ ONGELMA JUONTAA JUURENSA!!! RAVINTOLOIDEN HINTOJEN POLKEMISTA EI SUINKAAN TARVISI ESTÄÄ, VAAN SUURTEN MARKETTIEN, JOLLOIN ONGELMAT RATKEAISIVAT KUIN ITSESTÄÄN JA RAVINTOLOISSAKIN VOITAISIIN PALATA NORMAALIIN HINNOITTELUUN!!
- Känn.I.K.Ala
Joensuussa pitäisi ennemminkin olla yläraja.EI ainoatakaan hinnalla kilpailevaa kuppilaa koko kylässä!Sokoksen ravintolaketju jyllää kilpailun puutteessa korkeilla hinnoilla.
Muutenki tuntuu olevan hintakartelli ettei kukaan vaan vahingossakaan möisi halvalla.Nykyään halvin iso stobe taitaa olla 3,30€ täälläpäin,jos ei ole noussut siitäkin. - viper
kyllä se ravintola itse kärsii eniten siitä, jos myy liian halvalla. mielummin joku raja, minkä ihminen saa juoda max. illan aikana. sen jälkeen tarjoilu loppuu ko. henkilölle. ja liian humaltuneita ihmisiä ei sisälle ollenkaan. juon kuitenkin niin harvoin olutta, tai muita alkoholijuomia, että aivan sama vaikka saisi ilmaiseksi juoda, en kuluttaisi sen enempää kuin nyttenkään. tietenkin löytyy niitä ihmisiä jotka juovat aina niin paljon kuin mahdollista. sehän olisi kuin lottovoitto heille, kun saa "ilmaista" juotavaa.
- pielanen
Niin siis nyt taas tehokkaasti kerrotaan kuinka olutta saa 10 sentillä...
Niin saahan sitä kun on ensin maksanut itsensä kipeäksi sisäänpääsystä!
Normaali kaljan ja oluen kulutus on aika lailla hallinnassa niin kauan kun tämä 10sentin olut ei ole myynnissä niin sanoituissa ilmais-sisäänpääsy paikoissa! Normaalissa pubi ympäristössä olut on sen 4-2,50 euroo per tuoppi! Se on jo sellainen hinta ettei monella ole varaa vetää enää päätään täyteen (olettaen että joku aikuinen pystyy kaljalla sen tekemään).
Minusta koko keskustelu oluen liian alhaisita hinnoista on vain no puhetta... sillä pakkohan baarien on jotain siitä oluesta saatava ihan käteenkin... Ei mikään paikka ole kauaa auki jos myy olutta tappiolla!
Me suomalaiset kuitenkin juomme eniten varmaankin olutta baareissa.. Jos sen hinta poljetaan alas niin sen myynti käy tappiolliseksi ja ihmiset ei sitten muuta ostakkaan ja paikat suljetaan!
Eli eipä tuo taida pitkän päälle kannattaa ellei sitten halua juosta olut tarjousten perässä =D - yks kalja ,,,hik
ja paskat,,,holhotaan nyt kaikki kun aikuiset ei osaa katsoa lapsien perään
- Johhny
kuka kannattaa tollasta? kaikkihan kaljasta tykkää ja haluu et se on mahollisimman halpaa et sitä saa mahollisimman paljon!
- FinStoneCold
En näe mitään syytä rajoittaa kilpailua ja onhan se piru vie kiva joskus opiskelijanki juoda halpaa olutta!! Pohjoisen kapakat ottakaa mallia!!!!
- tuska
Aivan sama mitä se maksaa... Mä olen kieltolain kannalla. T. alkoholistin vaimo
- LoveKorn
Ymmärrän tilanteesi mutta miksi laittaa meidät kärsimään jonkun toisen typeryyksistä ja ahtaasta mielestä?Ei se ole meidän vikamme että miehesi on alkoholisti...Alkoholikulttuuri nyt vain sattuu olemaan läsnä suomalaisten lyhyessä historiassa.
Jotkut pitävät hauskaa,toiset tissuttelevat, jotkut nollaavat mittareita ja jotkut juovat "työkseen".
Tottakai absolutistejakin on ja hyvä vaan niin.
Alkoholi kattaa alleen monenlaisia ihmisiä monenlaisine ajatuksineen.Eli siis suomeksi vain yhden ääriryhmän kannattaja kunta ei saa aikaiseksi paskanvertaa...
- Kansa
EI MISSÄÄN TAPAUKSESSA!
järjetöntä kaitsentaa. Jos joku haluaa myydä autonsa eurolla niin ei siihenkään puututa vaikka se saattaa lisätä liikenne turvallisuusriskeja...
Vertaus ihan yhtä hyvä kun tuo olueeseen liittyväkin..
Perseestä koko touhu.
-Kansa - Lääkettä kalloon ja henki pois
Vuodet vaihtuvat, yksi asia pysyy:
Valtio se lääkitsee aina vain lisää.
Sanovat että hulluja löytyy
kaduilta. Ja että murhailevat ihmisiä hulluuttaan.
Eivät nämä ensin murhaa ja sitten joudu lääkityiksi vaan ensin
joutuvat lääkityiksi, sitten joko kuolevat sivuvaikutuksiin, kärsien
lopun ikäänsä pahinta kuvittelemaasi kankkusta vastaavissa
olosuhteissa tai sekoavat riittävästi tappaakseen jonkun.
Lääkärien vastuusta ei puhuta mitään. Huumediileri joutuu vankilaan.
Lääkäri vaarallisemmista aineista ei.
Jos joku vapaaehtoisesti lääkettä tai huumetta ottaa, toki on
riittävän tyhmä että voidaan katsoa syyntakeettomaksi mutta lukuisat
pakosta lääkityt - eivät he itse päättäneet koukkuun jäädä vaan
yhteiskunta heidät siihen pakotti.
Kadun sijasta asuisivat nämä "kadulle sairaalasta joutuneet"
lämpöisissä taloissa jos heillä rahaa siihen olisi. Sairaalaan löytyy
rahaa. Vuorokausi maksaa enemmän kuin kuukausi laadukkaassa asunnossa.
Tarkoitus ei olekaan auttaa vaan rangaista.
http://www.helsinginsanomat.fi/tuoreet/artikkeli/107615 3684292
"Terveydenhuollon oikeusturvakeskuksen TEO:n mukaan vakaviin rikoksiin
syyllistyneet syyntakeettomat pääsevät liian usein vapaaksi ilman
riittävää hoitoa."
Näin asia ei ole. Yleensä he nimittäin syyllistyvät rikoksiin vasta
"hoidon" jälkeen.
Lääkkeet sekoittavat päänupin siinä missä muutkin huumeet ja sitten he
eivät enää - osa heistä - ole oikeudenkaan mielestä syyntakeellisia.
TEO:n natseilla on mennyt syy ja seuraus päälaelleen kun haluavat
pakkohoitoon rikollisia jotka rikoksia tekevät koska heitä on
"hoidettu" - eli lääkkeillä julmasti kidutettu. Suurin osa kärsii
kidutuksensa hiljaa - osa edes vähän kostaa yhteiskunnalle
kidutustaan. Heidät TEO tahtoo vaientaa voimakkaammilla lääkkeillä.
Suurin osa kidutukseen joutuvista ei ole mitään tehnyt kellekään,
kunhan yhteiskunta on heihin vihansa jonkun ehdotuksesta kohdistanut.
Oikeudenkäyntiä ei ole ennen tuomiota eikä perätöntä ilmoitusta edes
pidetä rikollisena. Aivan samasta väitetystä teosta tuomio vaihtelee
välillä ei mitään - henki pois pitkällisen kidutuksen jälkeen.
Teosta, jota ei tarvitse oikeudessa tai mitenkään muutoinkaan näyttää
tapahtuneeksi. Pelkkä syytös riittää. Teon -tai puheiden- ei tarvitse
olla rikollisia. Riittää että keksitty tai esimerkiksi asiayhteydestä
irroitettu sanonta kuulostaa uskottavalle. Vaikka se laitettaisiin
suuhun jonka ei ole tunnettu sellaisia puhuneen.
Koska valtiolla ei yleensä ole tarvetta päästä kenestäkään eroon,
lainsäädäntöä käyttävät hyväkseen hyvämaineiset rikolliset jotka eivät
teostaan jää kiinni kun sitä ei tulla tutkimaan, kun he ovat
uskotuiksi tulleet.
Oli syytös jolla rikos eli perätön ilmianto tehdään kuinka päätön
tahansa.
Laillisten, usein pakolla määrättyjen aineitten aiheuttamat haitat
ovat suuremmat kuin laittomien huumeiden, huolimatta siitä että
laittomien huumeiden haitoista suuri osa johtuu niiden kalliista
hankintahinnasta aiheutuvasta rikollisuudesta, kun taas lääkkeet ovat
yleensä käyttäjälleen ilmaisia.
Tähän on syynä se että huumeita käytetään yleensä harvemmin, oman
harkinnan mukaan, lääkkeitä käsketään syömään päivittäin.
Uhriksi joutunutta kohdellaan tyhmänä pikkulapsena. "tämä lääke on
sinulle hyväksi, sinä tarvitset sitä, se auttaa sinua"- kun kyse on
sänkyyn laittavasta aineesta joka vie kyvyn ajatella pitkäksi aikaa
tai aineesta joka katukaupassa katsotaan huumeeksi.
Jos aivan saman teon tekisi yksityinen henkilö, olisi kyseessä vakava
rikos. Kiduttaminen ja eristäminen muista, vapaudenriisto on sallittua
vain valtiolle. Psykiatriseksi hoidoksi väitetään tekoja jotka vievät
ihmisyyden uhriltaan.
Pelkät sivuvaikutukset eivät ole kyseessä, kun lääkkeitä syötetään
pakolla niitä haluamattomille ja tarvitsemattomille. Tällöin
tarkoituskin on se tila joka niillä aikaan saadaan.
Oikeuteenkaan he, aineiden ja järjestelmän uhrit, eivät pääse, eivät
ennen lääkitsemistä - minkä jälkeen se onkin turhaa. Viattomia ja
rikoksia tekemättömiä laitetaan laitoksiin pelkän perättömän puheen
perusteella. Puheen, jota ei tarkisteta mitenkään vaikka sillä on
kauaskantoisia ja haitallisia seurauksia.
Hullun leima, työnteon ja kaiken normaalin elämän syystäkin (parempi
on työnantajalle olla ottamatta mitään riskejä lääkkeitä syövän
kummajaisen takia, järkevää ja kannatettavaa on ajatella muita
työntekijöitä ja asiakkaita) estävä leima säilyy koko loppuelämän
vaikka joskus ulos pääsisikin laitoksesta. Taloudelliset menetykset
ovat erittäin suuria sekä uhrille että valtiolle.
Leimaa tai laitokseen viemistä ei käytännössä mitenkään voi oikeuteen
saattaa. Jotta järjestelmä olisi edes jotenkin oikeudenmukainen,
tulisi kuulla sekä ilmoituksen tekijää sekä kohdetta oikeudessa ennen
laitokseen viemistä. Mieluiten sattumanvaraisesti valittujen
lautamiesten määrätessä tuomiosta kuin lääkärin ja poliisin tavoin
valtion palkkalistoilla olevan tuomarin -ja poliittisesti valittujen
lautamiesten. Oikeudenkäyntien tulisi myös olla julkisia, nykyinen
salailu kertoo vain sen, että oikeudella ei ole käsissään puhtaita
jauhoja.
Mitään tällaista ei tapahdu. Käsien pesemistä harjoitetaan kyllä,
ilmoituksen tekijä kun on ilmoituksen tehnyt, muut ketjussa, joka
uhrin orjuuttaa, tukeutuvat siihen, vaikkei sitä mitenkään ole missään
todeksi osoitettu. Monessa muussa maassa vastaaviin laitoksiin
laitetaan yhä vallitsevien eugeniikan säädösten mukaisesti
epäsuhtaisesti erirotuisia ja etnisesti eri ryhmää olevia.
Systeemi vaientaa valittajan ''sairaudentunnottomuus'' lisätään
diagnoosiin, lääkkeitä määrätään enemmän, kuolema on kivuliaampi.
Vaikka on yleisempää toista hulluksi kutsua ja tulla uskotuksi kuin
että kutsuttu on hullu, kutsujaa uskotaan kritiikittä - maassa jossa
suurin osa uskoo jumaliin ja muihin satuolentoihin, ei ole usko
pseudotieteisiin, auktoriteettisiin "lääkärin" sanoihin mikään
kummallinen asia - silti, uhrille kysymys on elämästä ja kuolemasta.
Ei kukaan usko uhriksi joutuvansa, mahdollisuus on pieni - mutta sille
jonka kohdalle se sattuu, elämä on ohi, kuolemaan johtava kärsimys
alkaa.
Näin ollen suuri määrä syyttömiä murhataan erittäin vaarallisilla
lääkkeillä. Fiksuimmat tajuavat tappaa itsensä ennenkuin lääke sen
tekee. Parempi kuolla järjissään kuin vähitellen se menettää, unohtaa
nimensä ja muunkin muistinsa, alkaa käyttäytymään kuten häiriintynyt
henkilökunta määrää - kuten he katsovat hullujen käyttäytyvän.
Yksilöistä tehdään hullusti käyttäytyvää massaa, lääkkeillä
aiheutetaan oireita joita alunperin ei ollut. Niilekin harvoille jotka
laitokseen vietäessä olivat hulluja olisi parempi olla joutumatta
lääkittäviksi.
Jos pää on jo ennalta sekaisin, ei sitä tulisi enää lisää sekoittaa
lääkkeillä jotka siinä kyllä onnistuvat.
- Vähän sama kuin antaisi narkkarille lisää huumetta, juopolle lisää
viinaa, sillä erolla että narkkarilla ja juopolla yleensä
mielenterveys säilyy koska aineet ovat lievempiä ja niitä käytetään
harvemmin.
Netistä löytyneitä ohjeita tilanteisiin joissa hoitoihmisiä tapaa:
1) Älä koskaan ole eri mieltä hänen kanssaan mistään asiasta, ellei se
ole aivan välttämätöntä. Vältä kannanottoja.
2) Jos olet pakoitettu tapaamaan hänet, tapaa hänet mahdollisimman
pienellä porukalla (toisaalta todistajasta voi olla hyötyä myöhemmin)
ja puhu vähän, näin tilanne on pian ohi. Vältä erityisesti puhumasta
omista tai läheistesi yksityisasioista. Älä
vain ota lasta mukaan.
3) Jos olet pakoitettu menemään johonkin joukkotilaisuuteen jossa
sossumielinen esiintyy, mene takariviin ja käytä mahdollisimman vähän
puheenvuoroja, mieluiten olet kokonaan hiljaa. Vastauspuheenvuorojen
tulee olla lyhyitä ja lakonisia.
4) Älä koskaan ota oma-aloitteisesti häneen yhteyttä.
5) Mikäli huomaat aikaisemmin normaalin tuttavasi hurahtaneen
sosiaalioppeihin, katkaise välit mahdollisimman pian mutta huomaamatta
ja vähin äänin ikäänkuin vahingossa. Pahin mitä voi tapahtua, on hänen
kysymyksensä: "Miksi et ole kanssani".
Älä missään tapauksessa kerro hänelle yhteydenpidon loppumisen
todellista syytä.
6) Seurapiirit joiden jäsenet ovat kovasti sossumielisten kanssa
tekemisissä ovat epäilyttäviä, vaikkei piiri olekaan avoimen
sossumielinen. Vältä sellaisia.
Huomennakin valtio lukitsee lapsia laitoksiin ilman todellista syytä.
Kuten toki myös aikuisia ja vanhuksia.
Jos saman tekisi yksityinen henkilö, olisi kyseessä vakava rikos.
Kiduttaminen ja eristäminen muista, vapaudenriisto on sallittua vain
valtiolle. Oikeuteenkaan he eivät pääse, eivät ennen lääkitsemistä -
minkä jälkeen se onkin turhaa.
Pelkkä epäily riittää. Lapsi kärsii vanhempiensa puolesta. Väärät
ilmoitukset ovat yleisiä koska sellaisesta ei voi joutua mihinkään
vastuuseen.
http://dir.yahoo.com/Health/Mental_Health/Counseling_an d_Therapy/Antipsychiatry/
http://www.google.com/search?q=antipsychiatry&ie=UTF-8& oe=UTF-8&l=fi&lr=
www.oikos.org/antipsicen.htm
http://www.google.com/search?hl=en&ie=ISO-8859-1&q=tard ive dyskinesia - alkoholisti
vittu ihan sama vaikka maksais 1000 euroo tuoppi, ei voi vähempää kiinostaa. oon muuten lottovoittaja ja mulla on aina varaa ostaa mitä haluun. persaukiset muuttakoon jonnekkin ambomaalle missä sikläinen paska olut ei maksa juuri mitään.
- Jami
Mun puolesta oluen ei tarwiis maxaa mitää.. tulee nimittäin kalliix ku juo lähes joka päiwä.. se 10sentin hinta, mitä nyt joissakin rawintoloissa Helsingin Sanomien mukaan on myyty nyt ois melko kohtuullinen.. mut jokaisellahan on oma mielipide kyseiseen asiaan. SMiLE! =)
- Mutta ei..
..kansanterveydellisistä vaan kansantaloudellisista syistä. Miettikääpäs millä yrittäjät maksavat liikekiinteistön vuokrat,työntekijöiden palkat ym kulut jos tilanne ajautuu hintakilpailun takia siihen että esim olutta on pakko myydä älyttömän halpaan hintaan kun muutkin myyvät. Vai luuleko joku tosissaan että jos tuopin hinta lasketaan esim kolmesta eurosta 10 senttiin niin asiakas juo 30 kertaa enemmän kuin ennen?
Lyhyesti sanottuna marketit myyvät olutta ,ravintolat palvelua joka tässä on nyt vaarassa ,koska jos tilanne ajautuu tähän halpamyyntiin kenellä on enää varaa sijoittaa ravintolan sisustukseen ,ammattitaitoisiin työntekijöihin jne. Luulenpa ettei kukaan viihdy ravintolassa jonka sisustus on tyyliin "neljä seinää baaritiski" riippumatta siitä kuinka halvalla sitä olutta saa. Ja luulenpa ettei se oluen halpa hinta mitään kansanvaellusta ravintoloihin aiheuttaisi kun kokemuksesta tiedän että Suomesta löytyy aivan valtava määrä ihmisiä jotka eivät joko "voi" tai kehtaa astua ravintolaan missään olosuhteissa.
Marketit myykööt minun puolestani niin halvalla kuin huvittaa kun niillä on niin laaja valikoima artikkeleita joissa sen menetetyn tuoton voi huijata takaisin. Joka halpaa olutta kaipaa juokoon sitä kotona. Ainahan se kotona juominen on ollut halvempaa kuin ravintolassa.- Jami
Homo!
- Aino
Mun mielestä ei pitäis, mutta joku raja pitäs asettaa. Vaikka 10 senttiä 8 ekaa olutta. Loput voiskin sitte maksaa enemmän. Ei siitä mitää muuten tuu, miettikää hiukan....
- ei koffia
saksalainen olut on parasta sen takia tunki sitä aina rekalla kun tulen saksasta ajosta en ikinä maksa mitään typeriä ylimääräsiä veroja tälle typerälle demari hallinnolle!!!
- sale
?? pöh.
- ..........
ala rajaa hinnalle.
Kyllä markkinatalous hintarajat etsii.
Olen eläissäni senverran koljaa juonut, että emppiirisiin tutkimuksiini vedoten voin sanoa, että aina se kauppansa juopolle tekee. olipa se halpaa tahi kallista.
Mikäli se on kyllin halpaa voi käyttörahaa jäädä jopa muijalle ja mukuloillekin.
- Ja mikä parasta. Juomarin "iloinen" elämä saattaa päättyä aikaisemmen mitä lääkäri määrää.
- kaljahuuruuissaan hän saattaapi poistua tuonen tuville pois sosiaaliturvaa rasittamasta.Pari kolme prosenttia alkoholipitoisuudesta pois niin asia olisi sillä ratkaistu, kukaan ei jaksaisi pilsneristä kärhämöitä. Ja pilsu on oikeasti ihan hyvää saunan jälkeen, jos haluaa kännin tempaista niin parempiakin aineita siihen on.
- lahti71
Viinan hinta laskettiin, nyt valitetaan ,kun kotona ryyppääminen lisäntyy ja perheväkivalta kasvaa,valtion viina verot tippui ja nyyhkyn nyyhkyn.
Olisivat laskeneet mietojen juomien hintoja, alkoissa,kaupoissa ja ravintoloissa.
Ihmiset olisivat valvovan silmän alla eikä ala-ikäiset pennut vetelisi kossua kaupungilla.
Mutta oli miten tahansa alkoholia syytetään aina .
Ihmiset ovat juoneet kautta aikojen joko ostettua tai itse tehtyä,kallista tai halpaa.
Sen käyttöpaikat vain siirtyvät. - teksasin lukko
voi, kun minäkin eksyisin tuollaisiin 10 sentin tarjous pubeihin, aloholilain saaädäntö pitäsi olla niin kuin oli vielä 90-luvun alussa oli ala ja ylä hintaraja oluelle ja muyille alkoholijuomia, jolloin ei pystyisi mitään 10 sentin tarj pitämään vaan hinta olisi minimissään ravintolan tukku ostohinta, jolla saisi myydä olutta ulos, nyt kun hinnat ovat tulleet alas , niin ainaki8n syrjäseuduilla ravintolat paremminkin nosti hintoja kuin laskivat, l ylä ja sekin inhimillinen hinta, sillä espoossa verrattuna kauniaisiinon ravintolassa iso hintahaitari, ihan liikaa laatuun nähden.
- sampe
sitä mieltä olen että ei sitä lailla pitäisi säädellä vaikkakin on törkeää jo myydä niinkin halvalla alkoholi juomia, mutta ei sekään ole asiallista jos tuoppi olutta maksaa jonkun 5-6e on sekin taas liikaa, että tässä nähdään taas molemmat ääripäät.. Kysynpähän vaan että mikä sitten on oikein?
- MOOSES
kyllä.tuoppi tai pullo 10€
- KiekkoTietäjä
Tähän alkuun voin sanoa että en itsekkään ymmärrä liiallista ryyppäystä mutta ei sitä voida sillä estää että oluelle keksitään laittaa hinta alaraja. Ihmisen pitäisi pystyä itse säätämään omaa juomistaan tai muuten kannattaisi hankkia apua.
- izzi
kyllä ehdottomasti pitää olla pohjahinta...
eihän siitä tule yhtikäs mitään kun sen oluttuopin saa jo 10 centillä...
sitäpaitsi se syrjii meitä jotka mielellään
maksaisimme siitä enemmänkin=)
jos vaikka 5 euroa tuoppi niin ei tarviis katella humalaisia öykkäreitä tuolla ravintoloissa.
tosin tuolla 10 centin hinnalla olisi täällä ainakin ravintolat ihan täys ja taas lapset ilman vanhempiaan kotona YKSIN!Siksi olut kunniaan ja hinta ylös. Ainakin ravintoloissa! Kauppiaat tosin voisivat myydä mulle ainakin muutaman korin näin kesää vasten hintaan 2euroa40centtiä!! Olisin tosi tyytyväinen=)Kesä tulee ja olut varasto ihan tyhjää täys....kuka lie juonut ne=) - no johan on taas keskustelu...
Tää juttu on ihan hoopo
Pikku kaupat myyvät alaikäisille ja juovuksissa oleville jotka ei tahdo pystyssä pysyä näillehän ei saisi edes myydä mitään mikä on jo lailla kielletty et turha on narista ku 10-11 vuotiaatkin kiskoo kaljaa niin et napa vinkuu ja ollaan niin suurta ja kuin on otettu keppanaa
herätys vanhemmat tiedättekö missä kullan nuppunne kuleksii viikon loppuna.Täähän on sitä aikaa kun ei saa lapsia kurittaa tehdään niin paljon ilkivaltaa ku sielu sietää ja ei muuta kun päätä silitellään kuinka moni perhe kärsii alkoholista kaikkihan alkaa kaljasta ja sit onkin väkevämmät jo mukana kuviossa.On taas kiva seurata ku kesä ja kärpäset tulee.
sitä saa mitä tilaa
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1625355Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä432615- 1562212
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161749- 821374
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241291Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1551264Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321223Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.106972Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne21917