Voitteko pukata alkuun tehtävän kanssa

Anonyymi

Kvanttioptiikan kirjan esimerkkitehtävä on seuraavanlainen:

Arvioi toisen asteen korrelaatiofunktiota g^(2)(0) monokromaattiselle valolle, jolla on sinusoidinen intensiteetti modulaatio siten, että I(t) = I_0(1 Asin ωt), missä
|A| ≤ 1.

g^(2)(0) = ⟨ I(t)^2⟩ / ⟨ I(t)⟩^2 = ⟨(1 Asin ωt)^2 ⟩

Kun lasketaan aikakeskiarvo, lopputulos on: 1 A^2/2. Funktio g^(2)(0) on siis aina suurempaa kuin yksi, ja se maksimiarvo on 1,5, kun |A| = 1.

Kirjan tehtäväosiossa on tällainen tehtävä:

Laske toisen asteen korrelaatiofunktion g^(2)(0) arvot, kun monokromaattisen valon kanttiaalto intensiteetti modulaatio on ±20%.

Ongelmani on ainakin siinä, etten ymmärrä miten esitän kanttiaallon, kirjassakaan ei asiasta puhuta muuta kuin tässä tehtävässä. Korrelaatiofunktion kaava on seuraava:

g^(2)(0) =〈I(t) * I(t ) 〉/ (〈I(t) 〉*〈 I(t)〉)

Jos joku voisi antaa vähän vinkkiä, olisin kiitollinen.

3

52

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kirjan takaa löytyy siis vastaus: 1,04.

• Minähän en kvanttioptiikasta juuri mitään tiedä mutta eikös kanttiaallolle aikakeskiarvon laskeminen ole aika helppoa yhden jakson ajalle. Puolet ajasta kanttiaallon intensiteetti on I=1 A ja lopun puolet ajasta se on I=1-A, jossa siis A=0.2.

Tuon perusteella pitäisi saada laskettua <I(t)> ja myös <I(t)*I(t)> ja ainakin minä saan tulokseksi juuri tuon mainitun 1.04

• Anonyymi

Tällähän se meni. Kiitos avusta!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      4011
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      489
      2283
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      131
      1760
    4. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      76
      1454
    5. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      157
      1433
    6. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      9
      1094
    7. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      34
      714
    8. Mies miten tämä

Tilanne ratkaistaan?
      Ikävä
      27
      701
    9. Lähdetkö nainen joku päivä mun kanssa Anttilaan?

Katsomaan sisustustarvikkeita ja sit mentäisiin matkatoimistoon katsomaan matkoja?
      Ikävä
      25
      671
    10. En uskalla nainen ottaa suhun

Yhteyttä koska oot palstan perusteella vähän ……
      Ikävä
      45
      658
    Aihe