Jenkeille uusi hävittäjä...

Anonyymi

Jenkeillä kiire saada seuraava uusi hävittäjä käyttöön, kun niin F-22 kuin F-35 on osoittautuneet pettymykseksi ja epäonnistuneiksi hankkeeksi.

F-22 valmistettiin alkuperäisen 750 kpl sijasta vain 183 kpl.
F-35 on pakko saada kaupaksi kustannusten peittämiseksi vaikka se on osoittanut hankalaksi huoltaa ja ylläpitää. Eikä se täytä sille annettuja vasteita. Mutta kun Lockheed MartinIlla ei ole muutakaan myytävää.

https://www.verkkouutiset.fi/usa-on-testannut-salassa-uuden-sukupolven-havittajaa/#1e56d0ca

21

54

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No ei siinä mitään ihmeellistä ole. Vanhat projektit saatu päätökseen ja uutta pitää jo alkaa suunnitella, jotta jonkin ajan päästä olisi uusi hävittäjämalli myytävänä.

      Sellaista se on kaikessa teknologiassa. Autoteollisuuskin suunnittelee jo uutta mallia kun juuri suunittelupöydältä valmistunut on saatu tuotantoon.

      Koskaan ei voi jäädä lepäämään laakereilleen ja odottelemaan.

      • Anonyymi

        "Koskaan ei voi jäädä lepäämään laakereilleen ja odottelemaan."

        Meillä voi. Kännykät ja metsäteollisuus ovat hyviä esimerkkejä. Ensimmäinen tapettiin kokonaan, toinen elää tekohengityksellä vieläkään tajuamatta ettei tuotekehittely ole yksinomaan VALTION hoidossa, eikä voisikaan olla. No onhan sellukin tietenkin parempaa, kuin kaikki metsiin lahonneet kuitupuut.
        Mutta onhan ollut reppanaa jakaa voitoista 50-80% osinkoina, siitä saa respectiä.
        Mutta ikävää, että F-35:t on päätetty hankkia, 10 x mrd. haaskuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Koskaan ei voi jäädä lepäämään laakereilleen ja odottelemaan."

        Meillä voi. Kännykät ja metsäteollisuus ovat hyviä esimerkkejä. Ensimmäinen tapettiin kokonaan, toinen elää tekohengityksellä vieläkään tajuamatta ettei tuotekehittely ole yksinomaan VALTION hoidossa, eikä voisikaan olla. No onhan sellukin tietenkin parempaa, kuin kaikki metsiin lahonneet kuitupuut.
        Mutta onhan ollut reppanaa jakaa voitoista 50-80% osinkoina, siitä saa respectiä.
        Mutta ikävää, että F-35:t on päätetty hankkia, 10 x mrd. haaskuun.

        eihän niissäkkän ole kuin pikku vikoja

        ”Huolimatta siitä, että F-35 on yksi maailman kehittyneimmistä taistelulentokoneista, sen optisella maalitusjärjestelmällä pystyy tällä hetkellä tuhoamaan vain maassa paikallaan olevia tai hitaasti liikkuvia kohteita”


    • Anonyymi

      USA:n ilmaylivoima on yhä edelleen kiistaton jo pelkkien ilmavoimien puitteissa. Kun tähän vielä lisätään US-Navy ja sen ilmavoimat, niin ero vain kasvaa perässäräpiköiviin uhitteleviin rupuvaltioihin . Eikä tässä vielä kaikki: - edellisiin kun lisätään vielä merijalkaväen ilmavoimat, niin heikoimmilta vasustajilta kuten venäjältä ja kiinalta, - heikko vetelä hopot lurahtavat pöksyihin hallitsemattomasti. Ja tähän kun vielä lisätää kirsikaksi kakun päälle USA:n kansalliskaartin ilmavoimat, niin edellämainitut vaipuvat koomaan silkasta lamaannuksesta.

    • Anonyymi

      Systeemi toimii liukkaasti. USA tekee itselleen uusia ja myy vanhat hölmöille, joista yksi on Suomi.

    • Anonyymi

      Ruotsalainen lentokone on halpa ja helppo huoltaa ja ylläpitää.

      • Anonyymi

        Saab on sitten mitä on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saab on sitten mitä on.

        Kivasti se Swedu lentsikka osaa videolla laskeutua ihan tavalliselle metsäiselle maantielle. Sit pikkasen huoltoa kuusen alla ja takasin sinikeltaiselle taivaalle.


    • Anonyymi

      F-22 valmistusmäärä jäi pieneksi koska hölmöt uskoivat Venäjän muuttuvan rauhanomaiseksi sivistysvaltioksi Neuvostoliiton kaatuessa.

      Mutta kuten jo esi-isämme tiesivät: rssä on rssä vaikka voissa paistaisi.

      • Anonyymi

        F22 huonoja puolia on sen vikaherkkyys, pitkä ja kalliit huollot ja maailman kallein lentotunnit hinta .

        Kone on niin paljon huollossa, ettei sen varaan voi laskea ilmapuolustusta.
        Koneella on lennetty keskimäärin 1,7 tuntia ennen jonkinlaista vikaa ja konetta on huollettu 34 tuntia jokaista lentotunnit kohden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        F22 huonoja puolia on sen vikaherkkyys, pitkä ja kalliit huollot ja maailman kallein lentotunnit hinta .

        Kone on niin paljon huollossa, ettei sen varaan voi laskea ilmapuolustusta.
        Koneella on lennetty keskimäärin 1,7 tuntia ennen jonkinlaista vikaa ja konetta on huollettu 34 tuntia jokaista lentotunnit kohden.

        ei tuo f 22 ihan halpa kone ole
        339 000 000 $ / kone , kun arviot F-35 hinnasta on, että se maksaa vain 80 000 000$/kone.


    • Anonyymi

      5 sukupolven hävittäjät ovat jäämässä lyhytaikaiseksi ilmiöksi.
      Kaikki maat suunnittelevat jo 6 sukupolven hävittäjää tms ratkaisua.

      Esim 4 sukupolven hävittäjä miehittämätön. Drone Windmaninä taktiikoissa voittaa 5 sukupolven hävittäjän.
      Esim drone voidaan uhrata 5 sukupolven hävittäjän ”yllätyshyökkäyksessä” . Tämän jälkeen päästään kaartotsisteluun, missä 5 sukupolven hävittäjät ovat 4 sukupolven hävittäjiä kömpelömpiä

    • Anonyymi

      Ruotsalainen lentokone on halpa ja helppo huoltaa ja ylläpitää.
      Juu, ja varaosia saa läheltä. Tarvittaessa voi käydä hakemassa autokuormallisen illaksi.

    • Anonyymi

      Venäläisten viidennen sukupolven ne muutamat valmistuneet Su-57:t lentävät vanhan Su-35:n väliaikaisilla moottoreilla, ja se Su-35 on Neuvostoliiton aikainen Su-27M jonka nimi aikanaan muutettiin. Parempia moottoreita ei vaan ole saatu. Intian piti saada Su-57:stä venäläisversiota kehittyneempi versio jossa olisi intialainen elektroniikka, mutta se versio ei edistynyt suunnitelmia pidemmäälle ja Intia perui sitten kaupat todettuaan rSu-57:än rungonkin kehnosti valmistetuksi ja siivistä oli irronnut palasia lentäessä.

      • Anonyymi

        Putin joutuu vielä tilaamaankin noita, ja sepittämään ylistäviä sanoja siitä, kukaan muu ei tilaa, ellei Putin onnistu pakottamaan jotain toista kehitysmaata tilaamaan.


    • Juuri näin!
      Ostetaan swedujen koneita ja tehdään mahdollisimman paljoin töitä alihankintana ja vastaostoina.
      Tankataan koneet olemassaolevalla ihan tavis JetA1:llä natokerosiinin sijaan ja hoidetaan hommat hajasijoitetuilta metsätukihdilta toimien.
      Meillä on riittämätön lentotukialusvarustus F35sten korjaamiseksi ja huotamiseksi ja sillä siisti.
      Laitetaan säästyneet loppurahat vaikkapa sopivien maasta ilmaan ohjusten hommaamiseksi. Niin onhan meilla satoja viimeisimmällä päivityksellä olevia fiksuja Stinger ohjuksia ja miljoonia maksaneet Hornetien ohjukset Norjasta hommattujen siirrettävien maa-alustojen kyydissä.
      Nyt siis vielä 64 Jas Gripeniä, niin pakka on kasassa.

      • Anonyymi

        Ruotsi lennätti Italiaan Gripprneitä, jotta niillä olisi voinut pommittaa Gaddafia.
        Mutta Grippeneihin ei löytynyt löpöä NATO tukikohdasta, niin ne eivät päässeet osallistumaan tuohon demokratisointiin

        Upeaa että muut länsimaat veivät demokratian kuitenkin Libyaan. Kansa onkin ollut varsin tyytyväinen olotilaansa sen jälkeen, kun diktaattori Gaddafista pääsivät.


    • Anonyymi

      Lopetetun USA Raptor F22 projektin tarina on jo tragikoomista luettavaa. 300 Musd/ kpl. Missä lie ne 300 kpl jotka tehtiin?

      F22 kallein asejärjestelmä, mikä on valmistettu, muttei ole uskallettu käyttää taistelutoimissa. Tämä on varsinain vitsi jo Jenkkien omissa keskusteluissa.

      • Anonyymi

        Onhan nuo jatkuvassa valmiudessa useammassakin tukikohdassa. Alaskan ilmavalvonta on enimmäkseen F-22 varassa ja hyvin näyttää toimivan. Tunnistavat ja saattavat jatkuvasti Venäläisiä pommikoneita rajan läheisyydessä.


      • Anonyymi

        F-22 on kallis hyvin suorituskykyinen huippuhävittäjä, ja niitä ei myydä muille. Piloteilla on ollut vaikeuksia pysyä tajuissaan siinä kyydissä. Sillä on vientikielto samaan tapaan kuin oli pitkään niinikään kalliilla F-15 huippuhävittäjällä, ja sekin oli puhtaasti hävittäjäkoneeksi tehty eikä muihin rooleihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan nuo jatkuvassa valmiudessa useammassakin tukikohdassa. Alaskan ilmavalvonta on enimmäkseen F-22 varassa ja hyvin näyttää toimivan. Tunnistavat ja saattavat jatkuvasti Venäläisiä pommikoneita rajan läheisyydessä.

        F22 on juurikin valmiudessa. Tosi toimissa Jenkit luottavat muihin koneisiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oliko pakko olla taas tyly?

      Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      58
      2488
    2. Kemijärven festarit 2025

      Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️
      Kemijärvi
      12
      1545
    3. Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet

      Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.
      Sinkut
      21
      1453
    4. Tekikö mieli laittaa viesti?

      Miten on? 😌
      Ikävä
      102
      1367
    5. Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!

      Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h
      Kotimaiset julkkisjuorut
      122
      1202
    6. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

      Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      83
      1109
    7. Kalateltta ja Siipiteltta

      Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la
      Kuhmo
      12
      978
    8. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

      Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      20
      957
    9. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

      En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      22
      950
    10. Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä

      Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest
      Ikävä
      58
      887
    Aihe