Hesarin syyskuun gallupissa puolueiden kannatukset junnaavat samoina kuin olivat kuukautta aikaisemminkin, eli tällaisina:
SDP 21,0 % muutos - 0 %
Ps 19,5 % muutos 0,5 %
Kokoomus 17 % muutos 0,1 %
Vihreät 11,8 % muutos - 0,3 %
Keskusta 10,8 % muutos - 0,5 %
Vasemmistoliitto 7.6 % muutos 0,1 %
RKP 4,3 % muutos -0,1%
Tässä noihin linkki, joka ei tosin auenne muille kuin nettilehden tilaajille.
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006636965.html
Tuo ei todellakaan näytä huonolta hallituksen ja hallituspuolueiden kannalta. Vasurit ovat tosin ainoana hallituspuolueena edes nimellisesti hivenen noususuunnassa päähallituspuolue demareiden pysyessä tiukasti ennallaan ja virhemarginaaliin mahtuvat myös nuo muiden hiuksenhienot pudotukset. Suurta aihetta riemuun ei ole oppositiollakaan, virhemarginaalin sisällä on niiden pikkuruinen nousukin.
Hieman yllättynyt kuitenkin olen kepun kohdalla. Odotin, että puolueen puheenjohtajan vaihdos näkyisi heti edes pienoisena kannatuksen nousuna. Eikö Annika Saarikko olekaan yhtä suosittu kepun kannattajakunnan kentällä kuin oli puolueen vuosikokouksessa? No, ehkä se mahdollinen suosio tulee hieman viiveellä. Vasta lokakuun gallupeissa alkavat näkyä puolueen - ja muidenkin puolueiden - tekemisten vaikutukset juuri päättyneessä budjettiriihessä.
Niin tai näin, mutta ”ei paha” tuokaan tilanne ole kepun kannalta. Ei vielä lähelläkään sitä 3,5 % kannatusta, jollaiseksi eräs täällä arvioi puolueen luonnollisen kannatuksen. Ei lähellä edes sitä 6-7 % kannatusta, jollaiseksi minä hänelle arvioin puolueen kannatuksen joskus tulevaisuudessa, ei tosin vielä minun elinaikanani. Jos kepu hyvin hoitaa leiviskänsä tässä hallituksessa puolueen kannatus voi vielä hallituskauden aikana jopa nousta jonkin verran tuosta tänäisestä gallupista. Niin voi nosta muidenkin hallituspuolueiden kannatukset jos hallitus tässä äärimmäisen vaikeassa ja varmaan sellaisena vielä kauan jatkuvassa tilanteessa jaksaa toimia yhtä määrätietoisesti ja jämäkästi kuin on toiminut tähänkin asti.
Hallitus saa vankkaa tunnustusta kansalta
83
52
Vastaukset
Kas vain, näkyyhän tuo linkkini aukeavan tässäkin.
Vakaina pysyneille kannatuslukemille ehkä antaa selitystä linkkikirjoituksen otsikko: Sdp:n ja kokoomuksen talouskiistat eivät näy kummankaan kannatuksessa – Samana pysyvät gallupluvut voivat olla ”tyyntä myrskyn edellä”
Toivottavasti ei tule sentään hirmumyrskyä, jollaista vielä tänään ja huomenna ennustellaan syyssäähämme. Täällä ei kuitenkaan myrskyä vielä eikä edes sadakaan - vaikka taivas paksussa pilvessä on - joten lähdenpä tästä nyt noille keskuspuiston aarnimetsien poluille.- Anonyymi
Sinä et ole aarniometsää koskaan nähnyt, minä olen käynnyt Levillä.
PohPrEvp - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä et ole aarniometsää koskaan nähnyt, minä olen käynnyt Levillä.
PohPrEvpMonet lähtee varustelu kilpailuun mukaan. Mitä sillä väliä kuka missäkin käynyt ,nähnyt,kiivennyt,uinut,mitannut, asunnut,kouluttautunut ,ym. heilunut.
Arvokas on lapsenkin elämä vaikka eläessään ei olisi kerinnyt käydä missään jos nuorena menehtyy.
Sitä kun halutaan olla parempia kun toiset ? ..............niin mutta miksi !
Vaatiiko sitä kuka , muutkuin ne joilla ei itsetunto itsellään ole vielä kehittynyt.
Se siitä ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monet lähtee varustelu kilpailuun mukaan. Mitä sillä väliä kuka missäkin käynyt ,nähnyt,kiivennyt,uinut,mitannut, asunnut,kouluttautunut ,ym. heilunut.
Arvokas on lapsenkin elämä vaikka eläessään ei olisi kerinnyt käydä missään jos nuorena menehtyy.
Sitä kun halutaan olla parempia kun toiset ? ..............niin mutta miksi !
Vaatiiko sitä kuka , muutkuin ne joilla ei itsetunto itsellään ole vielä kehittynyt.
Se siitä !Ei ole itsetunto Kapilla vielä terve, tuskin tuleekaan.
- Anonyymi
Melkoisen käsittämätöntä on monissa asoissa hallituksen toiminta, esimerkiksi matkustusrajoitukset maista joissa koronaa 25 tapausta 100t as. kohden. Tätä omaa asettamaa rajaa EI kuitenkaan noudateta - ruotsissa 30.8 tapausta, myös virossa ja norjassa yli 25 tapausta, silti saa matkustaa Suomeen ilman karenssia.
MIKSI laittaa rajat jos niitä ei noudateta
- Anonyymi
Vaaleissa on kyllä toinenkin vaihtoehto mitä mielipide gallupit antaa n 1000-2000 kansalaiselta. Taaskaan ei suuri osa osannut sanoa mielipedättään, perussumalaiset
n 18 %, SDP sai 16,5 % josta nyt ei demareilla oli niin kauhesti noussut 17,7 % nyt olevaan.
Niin jos lasketaan nuo yhteen persut ja kepu, se lähentelee 40 %:ia. Luku joka aina elää, kuvitellen että persut alkaisi palata Soinin ajan nostosta, johonkin järkevämpään, ehkä 5-7 %, se tietäisi kepulle runsasta nostoa 13,8 %:in päälle. Miten sitten sosialistit tuosta hyötyisi, kun persut heitäkin nipistäneet ?
Nämä jää pohdittavaksi tulevaisuuteen. Ei nyt gallupeihin kovin huomiota kiinnittää, ne kun ei ole oikeastaan mitään mm keskusta sai 2015 gallupissa yli 27 %.
Kun nyt aika joka ei ole vakaa, tiedä miten vaalissa käy ?
ps olen pannut merkille Li Andessonin mustat paisuneet silmän aluset, ettei olisi raskaus aikana puutostila päällä, kun kertonut elävänsä pelkästään kasvis ruualla.
Kun nyt syömässä toinenkin masussa, silloin pitää ravita kunnolla monipuolisilla mm metsämarjoilla, ja lihassa on niitä ajankohtaan sopivia aineita.
Kyllä me oltiin aikanaan tarkkoja näistä, kun useampia lapsia tehtiin. Ne voi lapselle kostautua myöhemmin, jos ei alku ole kunnossa.- Anonyymi
Taitaa olla monenlaisia puutoksia muutenkin koko vihervasuilla, kun seuraa heidän ajatusmaailmaansa ja itsetuhoisuutta. Kepujen kannattajat on tietenki oikeassa ja isänmaallisessa PERUSSUOMALAISISSA ...
Koko Lapin laidasta laitaan kiertäneenä hyvin tunnen ne sikäläiset ”aarniometsät”. Kitukasvuisia ne ova sillä korkeudella luonnostaankin ja monia vuosikymmeniä kestäneet hakkuut ovat pitäneet huolta siitä, ettei sinne ole päässyt muodostumaan edes kitukasvuisia aarniometsiä.
Toista on tämä Helsingin 1000 hehtaarin keskuspuisto. Täällä oli kai melkoisia aarnimetsiä jo silloin, kun v. 1911 arkkitehti Bertel Jungin aloitteesta tuo laaja alue suojeltiin eikä sen jälkeen ole siellä kirves käynyt. Siellä on varmaan tuhansia puita - kuusia, mäntyjä. koivuja, haapoja ja vaahteroita, joiden ympärysmitta tyvestä on kaksi metriä ja pituutta puulla varmaan yli 30 metriä.
No, olen minä käynyt sellaisessakin aarniometsässä, jossa on vielä suurempia puita. Kaliforniassa San Franciscon lähellä Muirwoodin punapuumetsässä niitä on, mm. yhden puun tyven läpi on hakattu tunneli, josta pääsee autolla - ja puu silti yhä elää! Meksikossa olen käynyt halailemassa puuta, jonka kerrotaan olevn maailman suurin, ympärysmitaltaan yli 20 metriä, en muista minkä lajikkeen puu se on. Olisi minulla noista kaikista myös ottamiani valokuviakin, mutta enhän niitä tälle palstalle saa, kun en ole näköjään laittanut niitä facebookillenikaan.
Luultavasti vitsailet tuossa ”Levin aarniometsistä” saadaksesi minut vastaamaan. Onnistuit, vaikka et onnistu nikeilläsi vitsailulla, sillä ne SOTILAS-nikkisi ovat liian huonoja vitsejä.- Anonyymi
Helsingin Keskuspuisto hakattiin lähes kokonaan paljaaksi sotiemme aikana 1940 luvulla. Polttopuuta tarvittiin silloin paljon, ja liikennekin oli häkäpönttöjen varassa. Myös Keskuspuisto sai antaa puustoaan niihin talkoisiin. Sattaa siellä pieniä alueita olla jotka jäi koskematta, mutta ei kovin paljoa. Esim. Pirkkolan seutu oli käytännössä aukeaa.
Siinä naapurissasi oleva Haltialan tila siirtyi kaupuingille 1934, sen metsät oli avohakattu ennen myyntiä, niinpä Haltialan järeämpienkin metsien ikä on alle 90 vuotta. Toki tuokin aika riittää jo järeään metsikköön, muttei vielä ikimetsään.
Joulukuusien varastelu oli sekin kaupunkilaisten huvia ja verotti metsää sodan jälkeenkin.
Tämä vaan teidoksesi ja oikaisuksi taas kerran heikoilla tiedoilla esiintyessäsi. Pahus! Olihan facebookillani kuitenkin muutama kuva niistä mainitsemistani suurista puista. Tässä seison sellaisen punapuun vieressä Kalifornian Muirwoodissa:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10153765483599182&set=pb.758244181.-2207520000..&type=3
Ja tässä sen maailman suurimmaksi nimetyn puun vierellä Meksikossa:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10153765485424182&set=pb.758244181.-2207520000..&type=3
Joo, pieniä nämä Keskuspuistomme puut ovat noiden rinnalla, mutta hyvin suuria Lapin suurimpien puiden rinnalla.- Anonyymi
kapi_ kirjoitti:
Pahus! Olihan facebookillani kuitenkin muutama kuva niistä mainitsemistani suurista puista. Tässä seison sellaisen punapuun vieressä Kalifornian Muirwoodissa:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10153765483599182&set=pb.758244181.-2207520000..&type=3
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10153765485424182&set=pb.758244181.-2207520000..&type=3
Joo, pieniä nämä Keskuspuistomme puut ovat noiden rinnalla, mutta hyvin suuria Lapin suurimpien puiden rinnalla.Lapissa on kitukasvuista nuorta metsää, mutta on siellä myös vanhaa ikimetsää. Jopa 600 vuotiaita honkia humisee selkosilla. Ei puut Lapissa edes kasva suuriksi, luonto on jalostanut ne lumeen ja pakkaseen soveltuviksi, pieni koko auttaa vaikkapa tykkylumen kuormaa kestämään. Samaten muoto on jalostunut, kynttiläkuuset ovat oksiltaan lyhyitä juuri sen vuoksi, ettei lumi katko oksia
Ikimetsää ei pidäkkään arvoida puun koon mukaan kuten Kapi-tollo tekee, vaan puun/metsän iän mukaan. - Anonyymi
kapi_ kirjoitti:
Pahus! Olihan facebookillani kuitenkin muutama kuva niistä mainitsemistani suurista puista. Tässä seison sellaisen punapuun vieressä Kalifornian Muirwoodissa:
Joo, pieniä nämä Keskuspuistomme puut ovat noiden rinnalla, mutta hyvin suuria Lapin suurimpien puiden rinnalla.Pieni mies suuren puun vieressä. Varmaan tunnet itsesi nyt suuremmaksi siellä keskuspuiston suurimpienkin puiden vieressä.
Anonyymi kirjoitti:
Helsingin Keskuspuisto hakattiin lähes kokonaan paljaaksi sotiemme aikana 1940 luvulla. Polttopuuta tarvittiin silloin paljon, ja liikennekin oli häkäpönttöjen varassa. Myös Keskuspuisto sai antaa puustoaan niihin talkoisiin. Sattaa siellä pieniä alueita olla jotka jäi koskematta, mutta ei kovin paljoa. Esim. Pirkkolan seutu oli käytännössä aukeaa.
Siinä naapurissasi oleva Haltialan tila siirtyi kaupuingille 1934, sen metsät oli avohakattu ennen myyntiä, niinpä Haltialan järeämpienkin metsien ikä on alle 90 vuotta. Toki tuokin aika riittää jo järeään metsikköön, muttei vielä ikimetsään.
Joulukuusien varastelu oli sekin kaupunkilaisten huvia ja verotti metsää sodan jälkeenkin.
Tämä vaan teidoksesi ja oikaisuksi taas kerran heikoilla tiedoilla esiintyessäsi.Etköhän liene väärä henkilö opettaaksesi minulle tämän keskuspuistomme historiaa. Paikallisuuttakin, kun olen asunut tässä kodissani jo 33 vuotta. Tämä Paloheinä ei ole Haltialan vieressä eikä se ole koskaan kuulunut Haltialan tilaan, joka kuului aiemmin Tuomarinkylän (Domarbyn) kartanoon, joka 1800-luvun puolivälistä asti oli ollut venäläissuku Kavaleffien omistuksessa.
Jakob Kavaleff myi sitten Haltialan ja Niskalan tilat Helsingin kaupungille 1930-luvulla. Oli tosin myynyt varsinaisen kartanonsa jo aikaisemmin Helsingin kaupungille, kun ehtona oli saanut pitää asumisoikeutensa kartanossaan, jossa suku asui vielä sotien jälkeenkin. Suvun sammuttua kartanosta tehtiin nykymuotoinen keidas museoineen, ravintoloineen, ratsuineen ym…
Paloheinän alue oli aikoinaan Tuomarinkylän kartanon laidunmaita. Mutta varmaan muutakin, laitumiksi ei liene soveltunut kotini itäpuolella oleva Paloheinän kahtia jakava Pitkämäki, joka ei kuulu Helsingin keskuspuistoon, mutta varsin laaja aarnialue sekin edelleen on.
Vasta sodan jälkeen, 1940-luvun loppupuolella tämä Paloheinä sai vakituisen asutuksensa tänne rakennettujen rintamamiestalojen muodossa. Niillä taloilla oli varsin suuret tontit, kun niille piti mahtua puutarhat ja perunamaat. Sellaisessa muodossa tämä Paloheinä oli vielä v. 1953 asuessani täällä puoli vuotta kämppälaverin kanssa vuokraamassamme Maatelan rintamamiestalon yhdessä pienessä alakerran huoneessa. Vielä niitä rintamamiestaloja on muutamia jäljellä, mutta niiden tonteille on tullut taloja paljon lisää, siihen kaupunki jo kauan on velvoittanut tonttien alkuperäisomistajia. Tällä sotaveteraani Nikkilän rintamamiestalon n. 3000 neliömetrin tontilla on nyt kaksi kolmen asunnon rivaria ja yksi paritalo, yhteensä siis kahdeksan kotia, joista yksi minun.
Paloheinä on kyllä asumisviihtymisen kannalta parasta mitä olla voi. Kaupunkimainen lähiympäristö palveluineen, vain hieman yli 10 km:n matka Stadin keskustaankin ja lähiympäristön molemmin puolin upeaa luontoa jylhine metsineen! Pakilantien yli itään päin mennessäni sadan metrin päässä olen Pitkämäen jylhissä metsissä ja tästä kotoani 50 metrin päässä Pakilantieltä länteen poiketessani olen heti keskuspuiston aarnialueilla. Jos haluan mennä vielä ”villimpiin” metsiin, niihin pääsen vajaan puolen kilometrin päässä Paloheinän majalta kulkuni pohjoiseen suunnattuani. Niillä alueilla tein tänään parin tunnin vaeltelu- ja sienestysretken.- Anonyymi
kapi_ kirjoitti:
Etköhän liene väärä henkilö opettaaksesi minulle tämän keskuspuistomme historiaa. Paikallisuuttakin, kun olen asunut tässä kodissani jo 33 vuotta. Tämä Paloheinä ei ole Haltialan vieressä eikä se ole koskaan kuulunut Haltialan tilaan, joka kuului aiemmin Tuomarinkylän (Domarbyn) kartanoon, joka 1800-luvun puolivälistä asti oli ollut venäläissuku Kavaleffien omistuksessa.
Jakob Kavaleff myi sitten Haltialan ja Niskalan tilat Helsingin kaupungille 1930-luvulla. Oli tosin myynyt varsinaisen kartanonsa jo aikaisemmin Helsingin kaupungille, kun ehtona oli saanut pitää asumisoikeutensa kartanossaan, jossa suku asui vielä sotien jälkeenkin. Suvun sammuttua kartanosta tehtiin nykymuotoinen keidas museoineen, ravintoloineen, ratsuineen ym…
Paloheinän alue oli aikoinaan Tuomarinkylän kartanon laidunmaita. Mutta varmaan muutakin, laitumiksi ei liene soveltunut kotini itäpuolella oleva Paloheinän kahtia jakava Pitkämäki, joka ei kuulu Helsingin keskuspuistoon, mutta varsin laaja aarnialue sekin edelleen on.
Vasta sodan jälkeen, 1940-luvun loppupuolella tämä Paloheinä sai vakituisen asutuksensa tänne rakennettujen rintamamiestalojen muodossa. Niillä taloilla oli varsin suuret tontit, kun niille piti mahtua puutarhat ja perunamaat. Sellaisessa muodossa tämä Paloheinä oli vielä v. 1953 asuessani täällä puoli vuotta kämppälaverin kanssa vuokraamassamme Maatelan rintamamiestalon yhdessä pienessä alakerran huoneessa. Vielä niitä rintamamiestaloja on muutamia jäljellä, mutta niiden tonteille on tullut taloja paljon lisää, siihen kaupunki jo kauan on velvoittanut tonttien alkuperäisomistajia. Tällä sotaveteraani Nikkilän rintamamiestalon n. 3000 neliömetrin tontilla on nyt kaksi kolmen asunnon rivaria ja yksi paritalo, yhteensä siis kahdeksan kotia, joista yksi minun.
Paloheinä on kyllä asumisviihtymisen kannalta parasta mitä olla voi. Kaupunkimainen lähiympäristö palveluineen, vain hieman yli 10 km:n matka Stadin keskustaankin ja lähiympäristön molemmin puolin upeaa luontoa jylhine metsineen! Pakilantien yli itään päin mennessäni sadan metrin päässä olen Pitkämäen jylhissä metsissä ja tästä kotoani 50 metrin päässä Pakilantieltä länteen poiketessani olen heti keskuspuiston aarnialueilla. Jos haluan mennä vielä ”villimpiin” metsiin, niihin pääsen vajaan puolen kilometrin päässä Paloheinän majalta kulkuni pohjoiseen suunnattuani. Niillä alueilla tein tänään parin tunnin vaeltelu- ja sienestysretken.Keskustelimme Keskuspuiston puuston ja metsien iästä, väität niitä ikimetsiksi. Kun jäät kiinni tietämättömyydestä tuon asian suhteen, alat puhua ihan jostain muusta, Paloheinästä asuinalueena. Varmasti ihan hyvä alue, muistuttaahan se maalainkirkonkylää peltojen ja metsien rajaama alue mataline pientaloineen, peltikuorisine halleineen ja muutaman pienen kaupan muodossa. Siellä varmasti kaltaisesi junantuoma viihtyy. Stadi on sitten stadi.
Keskuspuisto ei siis ole vanhaa metsää siinä mielessä mitä ikimetsällä tarkoitetaan, ihmiskäden koskematonta luontoa vuosisatojen ajan. Keskuspuiston vanhimmatkin metsät ovat joskus 1930 istutettu, tai luonnostaan syhtyneet. Hyviä kasvumaita siellä on ja varsin järeää metsää jo paikoin, mutta ei mitään ikimetsää.
Ilmeisesti kepun kannattajat yhtyvät näkemykseeni siitä, että tuo gallup ei näytä huonolta hallituksen ja hallituspuolueiden kannalta, ei siis kepunkaan kannalta. Puolueen puheenjohtajan vaihdos ei vielä ole nytkäyttänyt kannatusta suuntaan tai toiseen ja näyttää siltä että puolueen kannattajat tilanteen hyväksyvät eivätkä muuta odotakaan. Hyvä niin, näillä nyt siis mennään eikä huonosti mennäkään, vaikka menolle ei tule ulkoisia apuja siten kuin tuli edelliselle hallitukselle.
Eipä minulla ole puoleltani enempää tähän asiaan. Ei mikään muukaan palstalla näy antavan aihetta. Ihmettelen vain sitä, että palstan valvonta on mennyt kovin leväperäiseksi. Avaus ”Saako kysyä Saarikko ja Sipilä” saa olla seitsemänä kappaleena palstan täytteenä, vaikka niistä vain yksi on saanut edes pari viestiä.
Heitin tuossa juuri yhden viestin tuolle Lapin aarniometsistä vitsailleelle ja kerronpa lopuksi, että pari tuntia paarustin todellisessa aarniometsässä, täällä Stadin 1000-hehtaarisen keskuspuiston poluilla. Yllättävänkin paljon siellä oli nyt sieniä. Onneksi otin mukaan kaupan muovikassin ja linkkarin, ja varsin täyteen sain kassin karvarouskuista, haaparouskuista, mustarouskuista, jauhosienistä ja lampaankäävistä - hyviä ruokasieniä kaikki. Jos perjantaiksi luvassa oleva kaunis sää toteutuu, lähden vielä kerran Nuuksion korpiin hakemaan suppilovahveroita aina varmoilta ”saalistuspaikoiltani”.- Anonyymi
Onpas ollut hyödyllinen liikuntapäivä, hyviä ja maukkaita sieniä kaikki, varsinkin lampaankääpä. Aikoinaan Helsingissä asuessani, Nuuksiosta löytyi mahtavasti kanttarelleja, mustia torvisieniä ja erityisesti suppilovahteroita. Keskuspuistossa tuli pyöräiltyä paljon ja on kyllä uskomaton paikka melkein keskellä pääkaupunkia! Kaikki kunnia, että korkeasta iästäsi huolimatta jaksat vielä sienessäkin käydä!
Anonyymi kirjoitti:
Onpas ollut hyödyllinen liikuntapäivä, hyviä ja maukkaita sieniä kaikki, varsinkin lampaankääpä. Aikoinaan Helsingissä asuessani, Nuuksiosta löytyi mahtavasti kanttarelleja, mustia torvisieniä ja erityisesti suppilovahteroita. Keskuspuistossa tuli pyöräiltyä paljon ja on kyllä uskomaton paikka melkein keskellä pääkaupunkia! Kaikki kunnia, että korkeasta iästäsi huolimatta jaksat vielä sienessäkin käydä!
Joo, tulihan taas "liikehdittyä" melkoisesti ja hyvin jaksoin. Joka päivä teen pari lenkkiä, jos sää sen suinkin sallii. Sienestäminen on minulle hyvin mieluista puuhaa, jo liikuntanakin ja myös siksi, että pidän kovasti sieniruuista, eri muodoissaan, ja sieni-sipuli-smetana-salaattia minulla on lähes aina liharuokieni höysteenä.
Huomenna en sienestä ja lenkitkin jäävät kai yhteen, kun päivällä on viikkojumppani kuntosaleineen, altaineen ja saunomisineen. Mutta ylihuomenna Nuuksion korpiin jos sää vain suinkin sallii!- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä ole joutunu sieniä syömään, kun asun täällä laajassa lapinmaassa jossa on hirvistä lähtien. Met ei sieniä syödä ,selvä se. Aarnimetsiä oli vielä ennenvanhaan ,mutta niilä maksettiin sotakorvauksia. No uutta puuta kasvaa ja miekin myön mettää ,joka on kasvanu isän 60 luvun hakkuun jälkeen sen verran isoksi ,että tukkejakin tulee...189 hehtaaria on tonttini koko ja eipä tarvi kaupungin puistoisa talsia.
- Anonyymi
Perussuomalaisten kohdalla ei näkyne vielä "vasarajupakka". Se tullee laskemaan heidän kannatustaan arvioini mukaan 2-3 %-yksikköä . Arvioini perustuu kentältä tulleisiin viesteihin.
- Anonyymi
Missä viipyilee kaikkien kovasti odottama Sipilän vasarajupakka..?
- Anonyymi
Höpö höpö....Isänmaalliset perussuomalaiset nousevat kuin pullataikina......mikä muu puolue edustaa suomalaisuutta ja todellinen kannatus onkin 40%.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö höpö....Isänmaalliset perussuomalaiset nousevat kuin pullataikina......mikä muu puolue edustaa suomalaisuutta ja todellinen kannatus onkin 40%.
Näkemyksesi on utopiaa, sillä kyllä Suomessakin kylähullujen määrä on rajallinen. Uutta Lapuan liikettä ei Suomi kaipaa.
- Anonyymi
No ihan kuinka noita haluaa tulkita. 3 isointa puoluetta virhemarginaalin sisällä. Sdp ei kauan ole suurin puolue, ainakaan itsestäänselvästi. Toilailut alkaa jo nyt näkyä.
Muut hallituspuolueet ovat marginaalisessa asemassa. Oppositiopuolueiden kannatus taitaa olla nyt noin 48%. Että silleen ei hallitus ihan koko kansaa edusta.Eihän gallupit mitään merkitse. Niin olette sanoneet. Hallitus edustaa sitä kansaa joka valleissa antoi äänensä nykyisille hallituspuolueille. Hallituksen toiminta on täytynyt olla kansalle mieluista, kun hallituspuolueiden kannatus on vielä nytkin noin korkea.
Noin ei ollut edellisen hallituksen kohdalla kauankaan, vaikka se hallitus pääsi ulkoisten tekijöiden vaikutuksesta toimimaan hyvin paljon paremmassa tilanteessa kuin tämä nykyinen. Kansa siis arvostaa hallituksen toimintaa siinä poikkeuksellisen vaikeassa tilanteessa johon se on joutunut ulkoisten tekijöiden vuoksi.- Anonyymi
kapi_ kirjoitti:
Eihän gallupit mitään merkitse. Niin olette sanoneet. Hallitus edustaa sitä kansaa joka valleissa antoi äänensä nykyisille hallituspuolueille. Hallituksen toiminta on täytynyt olla kansalle mieluista, kun hallituspuolueiden kannatus on vielä nytkin noin korkea.
Noin ei ollut edellisen hallituksen kohdalla kauankaan, vaikka se hallitus pääsi ulkoisten tekijöiden vaikutuksesta toimimaan hyvin paljon paremmassa tilanteessa kuin tämä nykyinen. Kansa siis arvostaa hallituksen toimintaa siinä poikkeuksellisen vaikeassa tilanteessa johon se on joutunut ulkoisten tekijöiden vuoksi.Valleissa antoi äänensä, ei gallupit kerro kuin hupina vain.
Joka ottaa ne todesta -ottakoot. Muistetaan keskustan gallupkin 2015 ennen EK vaaleja, meni yli 27% :in. Ei nuo muutamat kyselyjen perusteella vastaa vaaleja, kuten nytkin huomattiin -kolmannes ei osannut vastata niihin. Elämä on muuta kuin huuhaata, oli huuhaaan lähde mikä tahansa. Nykyään on kaiken näköistä helppo-heikkiä tyrkyttämässä mielipiteitään. Joka niihin lankeaa huonon tietämyksensä takia -langetkoon ! kuten hänkin.
Kyllä kohdallani pidät jalat tukevasti maassa, ja en usko uskomuksiin. - Anonyymi
Oppositiopuolueiden yhteinen gallupkannatus on 42,2 %-yksikköä tuon Hesarin tuoreimman gallupin mukaan, joten eipä se hallituksen suksee ole juurikaan pudonnut. 55,5 %-yksikköä. Tästä jätetty pois ryhmä muut.
- Anonyymi
Onko Helsinkiläinen tyytyväinen hallitukseen, kun se antoi kunnille miljarditolkulla avustuksia ja nostaa lämmityspolttoaineiden hintoja?
Halakokauppa alkaa käymään, pitääkin tästä lähteä hakemaan vähän "palan painiketta"
Kyllä nyt mielitolloa vituttaa.- Anonyymi
Perskokkareita jurppii kovin,mutta akat jyrää vääjäämättä kuin mummo lumessa.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000006637876.html
Edellisen avaukseni ”Punamultayhteistyö tuloksekasta” tein 6.9. eli kymmenen päivää sitten. Viimeisen viestini sille laitoin 10.9. eli lähes viikko sitten. Sen jälkeen ennen tätä avaustani olen vain kerran laittanut tänne yhden viestin, eilen OikeistoSosDemin avaukselle ”Tulojen verovapaus”. Kaikki nuo näen profiililtani ja halutessanne voitte muutkin sen nähdä, sillä profiilini on julkinen.
Olen minä muutaman kerran viimeisen viikonkin aikana palstan avannut, mutta en ole nähnyt täällä mitään sellaista, joka olisi houkuttanut siihen tarttumaan. Mielestäni palstan taso yleisesti on muuttunut kovin toisenlaiseksi kuin mitä se oli joskus ennen. Lieneekö se taso nyt entistä parempi ja minä olen pysynyt vain entisellä tasollani?
Niin tai näin, mutta en nytkään näe täällä mitään sellaista, joka vaatisi osallistumistani siihen. Tein tämän avaukseni ainakin ajankohtaisesta ja mielestäni mielenkiintoisestakin aiheesta, mutta lienen jo sanonut sanottavani tälläkin. Siinä sivussa turhan paljon kertonut muustakin, omista tekemisistäni, koska ne sittenkin ovat minulle tärkeämpiä kuin mikään täällä käsiteltävä aihe. Kiva, kun joku muukin on ollut niistä kiinnostunut!
Nyt kuitenkin nuo tekemisenikin on käsitelty ja tuskinpa kepu tai politiikka yleisemminkään ihan pian antaa minulle aihetta tänne tulla, niin tämän avaukseni käsittely voinee jäädä puoleltani tähän. Saatan siis olla taas pidemmänkin ajan täällä käymättä, mutta varmasti tulen taas sitten, jos edellä mainitsemani tekijät sille aihetta antavat - ja jos vielä tällaisissakin voimissani olen.
Nyt kuitenkin vain Hyvää Yötä kaikille ja toivottavasti vielä näkemiinkin!- Anonyymi
Ihratäti kepusta on kovan linjan matuhyysäri ja maahantuojs
- Anonyymi
Keskusta joutuu alistumaan äärivasemmistolaisen Msrinin matupolitiikalle EUssa ja tuhoutuu nyt nopeasti. Riikka Purra 16.9. nosti esille Euroopan komission ensi viikolla julkaistavan laajan maahanmuuttoa ja turvapaikkapolitiikkaa käsittelevän maahanmuuttopaketin. – Siinä tullaan esittämään unionille lisää valtaa, jäsenvaltioiden välisen ”solidaarisuuden” vahvistamista sekä Dublinin järjestelmän virallista lakkauttamista, Riikka Purra kuvaa.
Dublin-järjestelmä määrää, mikä jäsenmaa on vastuussa turvapaikkahakemuksen käsittelystä. Lähde SuomUutiset- Anonyymi
Milloin ihratäti alkaa laulamaan?
- Anonyymi
Hallitushan ei ole vaalien voittajien kokoonpano ,kun siellä ei istu perussuomalaiset, jotka ovat vaalien todelliset voittajat. Kepu,tuo vaalien häviäjä ,myi nahkansa kommunisteille ja samalla kirjoitti itselleen kuolintodistuksen.
- Anonyymi
Maahanmuuttajia tulee Suomeen nyt todella vähän. Toisin oli perskeko-hallituksen aikana, jolloin noudatettiin Jussi Halla-ahon laatimaa maahanmuutto-ohjelmaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hallitushan ei ole vaalien voittajien kokoonpano ,kun siellä ei istu perussuomalaiset, jotka ovat vaalien todelliset voittajat. Kepu,tuo vaalien häviäjä ,myi nahkansa kommunisteille ja samalla kirjoitti itselleen kuolintodistuksen.
Kuolintodistus jos kirjoitettiin, niin se kirjoitettiin PersKeKo-hallituksen aikana. Oikeistolainen politiikka pudotti Keskustan kannatusta huomattavasti enemmän kuin mitä se on sulanut tässä kansanrintamahallituksessa. Kertoo siitä, mitä keskustalaiset todellisuudessa ajattelevat oikeistolaisesta kansankyykytyspolitiikasta.
Täytyi vielä pistäytyä tässä jo vuoteeseen mennessäni, kun mieleeni tuli noitakin aikoja, joilta ovat nuo kuvat tällä viestilläni:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/16563821/hallitus-saa-vankkaa-tunnustusta-kansalta#comment-104189187
Eipä taida minulle enää tulla tuollaisia matkoja. Mutta mitäpä tuosta, onhan tässä tullut jo matkustelleeksi. Kaikilla mantereilla Australiaa ja Antarktista lukuun ottamatta. Yli viidessäkymmenessä maassa on tullut käydyksi, muutamissa niissä vuosia asutuksikin niiden faitterihommieni vuoksi.
Olinhan noissa kuvissakin ensimmäisessä jo yli 75-vuotias ja toisessa jo lähes 80-vuotias ja vielä tuonkin jälkeen olen monia kaukomatkojakin tehnyt. Vajaa vuosi sitten Thaimaahan ja runsaat 1,5 vuotta sitten Etelä-Afrikkaan - noiltakin matkoiltani olen tänne jotakin laittanut. Tänä kesänä kuitenkin tämä korona-pahus peruutti jo varaamani 85-vuotismatkani, joka olisi suuntautunut vain lähistölle, olisi ollut Irlannin kiertomatka.
Enkä voinut tänä kesänä tehdä jo toistakymmentä vuotta toistunutta matkaani synnyinseudullenikaan, kun tämä korona-pahus esti Rautavaara-päivätkin. Esti myös paljon muuta, mm. lukuisia kokous- ja muita tapaamisia yhdistystoiminnoissa, joissa olen mukana. Mutta mitäpä tuosta. Tässähän kuitenkin vielä keikutaan ja täällä näkemästäni päättelemäni perusteella taidan olla ehkä jopa paremmassa kunnossa kuin täällä eräät minua nuoremmat.
Joten näillä nyt mennään, niin hallituksessa kuin täälläkin, ja mikäpä on mennessäkään niin siellä kuin täällä - jossa nyt kuitenkin mennään vuoteeseen Hyvän Yön toivotukseni kaikille toistaen!- Anonyymi
50 maata! Siinä on jo todella ollut nähtävää ja monta erilaista kulttuuria, sekä hyvää ruokaa ja hienoja juomia. Moni kepulainen on käynnyt 50 maatalousmessuilla syömässä grillimakkaraan
ja juomassa huitumaitua, mutta se ainoa ulkomaan matka on ollut Tallinna, sitä myös leikkisästi sanotaan kepulaisten Bangkogiksi;-))
- Anonyymi
Tämä ketju on täyttä soopaa , niinkuin hallituskin .
- Anonyymi
Uusi pj vedettiin heti kölin alta... ja nuijittiin turvenuijalla. Masa-hiiri huudettiin apuun kertomaan ikävät tiedot kansalle. Kertakäyttöministerillä ei ole enää mitään hävittävää ja hän voi siirtyä eläkeputkeen rakentelemaan Lepsämän kylään uusia lemmenpesiään.
Vanhanen ilmoitti etukäteen olevansa kertakäyttöministeri vailla poliittista uskottavuutta / -tulevaisuutta. Hän aikoi nähtävästi syrjäytyä eläkeputkeen ja siksi on valmis ottamaan mahdollisen loanheiton niskaansa.
"TALOUDESTA kertoo se, että budjetin alijäämä on nousemassa huikeaan 10,7 miljardiin. Sen taustalla on keskustalainen valtiovarainministeri Matti Vanhanen, jonka oma budjettiehdotus meni alijäämän suuntaan vajaassa kuukaudessa noin neljä miljardia euroa.
Kyseessä on valtiovarainministerien ehdoton Suomen ennätys. Sattumalta alijäämäluku on liki sama kuin keskustan kannatus."
https://www.is.fi/politiikka/art-2000006637198.html - Anonyymi
Kyllä tuo ensimäinen kuva onkin upea asetelma valkeassa asussa valkotöyhtöisine tummine tanssijoineen... sonnaria sekin ketuttaa satavarmasti!
- Anonyymi
Meillä on erinomainen hallitus. Paras hallitus tähän vaikeaan tilanteeseen. Olen sitä mieltä, että ensi vuoden budjettia voi kutsua viisaaksi budjetiksi. Jämäkkää työtä hallitukselta.
- Anonyymi
Kyllä vain se on velkaiselle perskokkarillekin mukavampi,
että hieman elvytetään,
ennenkuin aletaan selkänahkaa kiskoa ilman puudutusta... - Anonyymi
Työttömän osalta aivan mainiota, että 1 hakemus viikossa riittää.
Meneehän siinä haastatteluissa ja työsopimusten sekä tukihakemusten kanssa puuhatessakin aikaa.
Mukavaa olisi rentoutumiseen ja harrastuksiinkin oma sijansa järjestää. - Anonyymi
Siis kyllähän tämän Orpon touhotus alkaa jo muistuttaa paniikkioireilua:
https://www.is.fi/politiikka/art-2000006639342.html - Anonyymi
Oulun vaalipiirissä keskusta vetää viimeisiään. Keskusta valuu perussuomalaisiin ja vihreisiin vahvalla alueellaan Oulussa, Sipilän matuvarjo painaa. Esitutkinta-aika 31. 10. asti.
Tekoa on suunniteltu ennalta. Murha kerrostalon pihalla Oulussa, ulkomaalaista miestä epäillään. Rikoksen uhri ja epäilty ovat ulkomaalaisia noin 30-vuotiaita miehiä, murhatyö teräaseella asuintalon porraskäytävän läheisyydessä Työperäistä puuhaa, todistuksia on, mutta ne ovat vain jääneet kotiin. Onhan meillä varaa, polttaa niihin rahaa, toteaa keskusta- Anonyymi
Sipilän hallitus noudatti Jussi Halla-ahon laatimaa maahanmuutto-ohjelmaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sipilän hallitus noudatti Jussi Halla-ahon laatimaa maahanmuutto-ohjelmaa.
2019 Haho sai Kalliossa viherpesässä enemmän ääniä kuin Pekka Haavisto ja YKSIN Stadissa enemmän ääniä kui Matu-Sipilän politiikkaa noudattaneet siniset KOKO Suomessa. Matu-Sipilän äänimäärä puolittui Oulussa ja nyt asunto on myynnissä Sipoossa., poistuu politiikasta. Keskustan tiedotusosasto ei tiedä kutsutaanlo sinne irakilaisia ennen myyntiä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
2019 Haho sai Kalliossa viherpesässä enemmän ääniä kuin Pekka Haavisto ja YKSIN Stadissa enemmän ääniä kui Matu-Sipilän politiikkaa noudattaneet siniset KOKO Suomessa. Matu-Sipilän äänimäärä puolittui Oulussa ja nyt asunto on myynnissä Sipoossa., poistuu politiikasta. Keskustan tiedotusosasto ei tiedä kutsutaanlo sinne irakilaisia ennen myyntiä
Tyhmiä riittää joka kylään. Sen kertoo Halla-ahon kannatus. Tyyppi vaikuttaa mielisairaala kuten Hitler ja Himler aikanaan.
- Anonyymi
Katsotaan nyt itten, kun asiat alkavat setviytymään, kuinka persujen käy Katajan vasarointi-jutussa. Moniko haluaa vielä kannattaa puoluetta, jolla on myötäkatseisuutta väkivaltaa kohtaan?
- Anonyymi
Kansalta ! ?
Kovin on Kapin kansa pieni, alle 2000.
Valkovenäjällä kansa on 1 henkilö.- Anonyymi
Kapi onkin sosialisti, kommunisteilla kansa on käsite jossa lasketaan vain johtajat.
- Anonyymi
Tänne vaan kepulit vihreisiin! Meillä ei hulluudella ole siis niin mitään rajaa, kaikki luonnonsuojelu muuttuu meillä maataloustueksi:
https://yle.fi/uutiset/3-11552559 - Anonyymi
Keskustakaossa, sillä ei ole enää sijaa Oulussa ja Haaparannan kautta uutiset ja matut virtaavat sisään, kansa tietää mikä tästä seuraa mutta keskusta ei, silmät kiinni, vanhanaikainen puolue, pudonnut heinäkärryiltä. Kaksi afgaania kävi ruotsidemokraattipoliitikko Marianne Nordinin kimppuun Fagerstassa potkaisten tätä kovaa keskivartaloon ja huutaen "Tulet kuolemaan, SD-huora!". Tällaisesta poliittisesta väkivallasta ei valtamediassa olla huolissaan Kvinnlig politiker sparkades ned av migranter – ”Jävla SD-hora du ska dö!”
- Anonyymi
Onneksi emme elä äärioikeistolaisten Ruotsidemokraattien Ruotsissa, vaan turvallisesti oikeudenmukaisessa Suomessa.
- Anonyymi
Mikä hiton huikeus tuohon 10,7 miljardin euron alijäämään nyt sisältyy, tonokki??
Sillä hädin tuskin sotahullut saavat edes muutamia kymmeniä tappajasuihkareitaan. Upporikas maamme varasi 10 mrd. euroa niiden pelkkään hintalappuhintaan jo aikoja sitten. Ja kuitenkin mahdolliset ilmataistelut häviäisimme joka tapauksessa, joten suihkareiden kokonaismäärän verran on syytä varata kalmistoneliöitä jo nyt niiden hangaarien lähelle.
Onhan se toki huikea summa, jos sitä verrataan esim. Suomen Neuvostoliitolle maksamiin sotakorvauksiin, joiden kokonaissumma olisi nykyrahana "vain" noin 4,6 mrd euroa. Viimeinen sotakorvausjuna ylitti rajan Vainikkalassa miltei päivälleen 68 vuotta sitten, joten tämän sivun taaperoimmat tuskin edes tietävät tarkoittaako sotakorvaus syötävää vai juotavaa.
Mutta perusviesti on yhä se, ettei noita sotakorvauksia kannata ainakaan ihan itse kaivella nenästään kaiken maailman tapposysteemeillä.
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2012/09/17/suomen-sotakorvauksilla-rakennettiin-neuvostoliiton-tulevaisuutta
Aamun Hesarissa on koko aukeaman juttu (sivuilla B 10- B 11) otsikolla ”Sanna Marinia ja Matti Vanhasta yhdistää poliitikkoina asia, joka voi olla ongelma tai sitten siunaus”.
Jutussa todetaan mm: ”Kummallakaan heistä ei ole taustanaan erityistä hovia tai luotettujen piiriä. Vanhanen pohdiskeli asioita aika lailla itsekseen. Myös Marin toimii aika pitkään yksin, hänelläkään ei ole mitään selkeää taustaporukkaa. Tuollainen voi olla ongelma, sillä neuvoja ja fundeerausapua pääministeri varmaan tarvitsee. Toisaalta klikkeíhin kuulumattomuus takaa sen, että pääministeri ei ole velkaa kenellekään. Itsenäisyys antaa pääministerille liikkumatilaa ja mahdollisuuden toimia tarvittaessa pragmaattisesti”.
Pitkän jutun lopussa todetaan: ”Matti Vanhanen on Suomessa viimeisin pääministeri, joka on onnistunut saamaan jatkokauden pääministerinä voittamalla eduskuntavaalit. Tätä samaa Sanna Marin tietysti yrittää.”
Tuota korjaisin sikäli, että Vanhanen kuin Marinkin pääsivät pääministeriytensä ensimmäiselle kaudelle edeltäjänsä joutuessa luopumaan tehtävästään kesken kautensa. Viimeinen kaksi täyttä kautta vaalivoittajana toiminut pääministerimme on Paavo Lipponen, vuosilta 1995-2003. Lipponen oli lähellä päästä kolmannellekin kaudelle ja olisi päässytkin, jollei kepussa olisi ollut silloin puheenjohtaja, joka ”puhui niin totta kuin osasi”. Sehän sitten koitui Vanhasen onneksi.
Muilta osin yhdyn pitkässä jutussa todettuihin Mattia ja Sannaa yhdistäviin näkemyksiin. Meillä on nyt siis hyvä hallitus, kun siinä on tärkeimmillä paikoilla tuollaiset itsenäisesti toimivat järki-ihmiset. Sanna voi hyvinkin saada jatkokseen toisen pääministeripestin ja Matti voi hyvinkin vaikuttaa niin, että hänen puolueensa on seuraavankin hallituksen kakkospuolueena, vaikka hän itse ei aio enää politiikassa jatkaa.
Lopuksi ihan muuhun: Eilen illalla katsoin tv:sta ohjelman ”Elämäni biisi”. Siinä esiintyi mm. Pepe Willberg esittäen hienon biisin Moon river - alkujaan elokuvasta Breakfast at Tiffany`s - on muuten minunkin suosikkibiisejä. Pitkä ura on Pepellä jo ollut. Oli jo varsin tunnettu ja suosittukin jo keväällä 1981 - siis lähes 40 vuotta sitten - jolloin hän yhtyeineen kävi viihdyttämässä meitä faittereita Golanilla. Jaksaa ja hyvin laulaakin edelleen, vaikka joulukuussa näkyy täyttävän jo 74 vuotta, tarkistin nyt netistä.
Laitanpa tähän lopuksi linkin Pepen eiliseen esitykseen:
https://areena.yle.fi/1-50633672
No, ehkä Pepeäkin paremmin tuon laulun esitti aikoinaan Andy Williams
https://www.youtube.com/watch?v=L_jgIezosVA- Anonyymi
Nyt narraat, Ay-liike ohjaa Marinia, ollut mm lakoista hiljaa.
Kyllä Vanhasellakin on taustajoukkonsa. Nämä toimittajien aprikoinnit ei aina niin ole kuin pöytalaatikko tasia vain, sinunlaiseesi uppoaa, joiden tarkoituskin on.
Ei kannata kaikkea uskoa mitä suolletaan ulos tuutista !
Jos uskotkin, pidä omana tietonasi.Tuo näkemyksesi on varmaan sitä ”pöytalaatikko tasia”, mitä se sitten lieneekään. Hyvin perustein uskon enemmän tämän miehen näkemykseen:
https://twitter.com/markojunkkari?ref_src=twsrc^google|twcamp^serp|twgr^author- Anonyymi
kapi_ kirjoitti:
Tuo näkemyksesi on varmaan sitä ”pöytalaatikko tasia”, mitä se sitten lieneekään. Hyvin perustein uskon enemmän tämän miehen näkemykseen:
https://twitter.com/markojunkkari?ref_src=twsrc^google|twcamp^serp|twgr^authorDEMOKRAATTISIN ja paras puolue on PERUSSUOMALAISET puolue. Ääni PS puolueelle on ääni isänmaalle. Kepulit on kommunistien perseennuolijoita.
- Anonyymi
kapi_ kirjoitti:
Tuo näkemyksesi on varmaan sitä ”pöytalaatikko tasia”, mitä se sitten lieneekään. Hyvin perustein uskon enemmän tämän miehen näkemykseen:
https://twitter.com/markojunkkari?ref_src=twsrc^google|twcamp^serp|twgr^authorPerinteinen uskoon tai taikauskoon perustuva käsitys, joka usein liittyy johonkin yliluonnolliseen.
Uskomuksella tarkoitetaan mielentilaa, joissa yksilö on vakuuttunut jonkin väittämän totuudesta.
Uskomukset syntyvät kokemuksista.
Uskomukset syntyvät siitä, mitä meille sanotaan, mitä opimme ja millaisissa yhteisöissä me toimimme. Uskomukset tulevat salakavalasti elämään, eikä niitä juuri kyseenalaisteta.
– Meille kerrotaan asioita totuuksina, ja me ruvetaan pitämään niitä totuuksina.
Sulla vahva usko sosialismiin ? Et arvostele kohdettasi "uskontona" lainkaan, ei ole näkynyt ! - Anonyymi
Sinä se vasta koomikko olet palstapölhö puhuessasi uskon asioista. Ihmekös vähäpojaksikin kutsuttu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
DEMOKRAATTISIN ja paras puolue on PERUSSUOMALAISET puolue. Ääni PS puolueelle on ääni isänmaalle. Kepulit on kommunistien perseennuolijoita.
Kommenttisi taso kertoo valitettavan totuuden perussuomalaisuuden tilasta. Loputkin sillat poltatte ympäriltänne.
Perussuomalaisilta alkavat loppua konstit, kun noin alhaiseen puheeseen pitää sortua? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kommenttisi taso kertoo valitettavan totuuden perussuomalaisuuden tilasta. Loputkin sillat poltatte ympäriltänne.
Perussuomalaisilta alkavat loppua konstit, kun noin alhaiseen puheeseen pitää sortua?Harri Holkerin (kok) hallitusta voimme kiittää 1990-luvun pankkikriisin vauhtiin panosta. Sekin, kuten kaikki kriisit yleensä rahoitetaan lopulta ja tottakai veronmaksajan pussista.
Varsinaisen pankkituen pääasialliset saajat olivat SKOP, STS-Pankki, Suomen Säästöpankki ja Omaisuudenhoitoyhtiö Arsenal. Tukea annettiin rahallisesti 61 miljardia markkaa ja takauksina 28,3 miljardia. Vuoteen 2004 mennessä takaukset olivat palautuneet kokonaan, mutta rahallista tukea oli takaisin saamatta noin 37,3 miljardia markkaa.
Veronmaksajien lopulliseksi kokonaistappioksi pankkikriisistä on arvioitu noin 50 miljardia markkaa. Luvussa eivät ole mukana liikepankkien omistajille koituneet tappiot eivätkä välilliset kansantaloudelliset vaikutukset.
Tuo 50 mrd mk (v. 2000) on nykyeuroiksi muutettuna sekin "vain" noin 11 miljardia euroa eli nappikauppaa nykyinen budjettialijäämä ja tappokoneiden hinnat ovat. Eiks je??
https://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_pankkikriisi
- Anonyymi
Kapi on itse vähän kouluja käyneenä jättänyt huomiotta että Marin on melko vanhana maisteriksi valmistunut ja ulkoministeriäo on linssiludeylioppilas Haavisto ja opetusministeri loppututkintoa suorittamaton opiskelija jonka varamies on koulupudokas ammattikoululwinen
Tällainen pönttölauma myt vain ei enää käynpienee maahan nykyaikana. Tämä keskustalainen ministeri on täysi näyttelijä
Verkkosivuilla olleessa versiossa on MTV:n mukaan osio, jota Saarikko ei sanonut eikä sitä ollut myöskään toimittajien saamassa tekstiversiossa. Poistettu kohta oli seuraava: "Keskustan puoluekokous hyväksyi tavoitteen, jonka mukaisesti tavoittelemme 150 000 lisätyöllistä seuraavan kuuden vuoden aikana valtiovarainministeriön kevään 2020 ennusteeseen verrattuna. Tämä tarkoittaa työllisyysasteen nousua noin 77 prosenttiin."
Saarikon esikunnasta kerrottiin MTV:lle, että puhetta haluttiin tiivistää ja vähentää numeroiden määrää.- Anonyymi
Oma koulutuksesi on tekstistäsi päätellen kesken jäänyt peruskoulu. Opiskeluajat ovat kaikilla poliitikoilla pitkiä. Opiskelija ym. politiikka vie aikaa. Mutta sehän on hyvää koulutusta poliitikon tehtävään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oma koulutuksesi on tekstistäsi päätellen kesken jäänyt peruskoulu. Opiskeluajat ovat kaikilla poliitikoilla pitkiä. Opiskelija ym. politiikka vie aikaa. Mutta sehän on hyvää koulutusta poliitikon tehtävään.
Ynnämuutapääministeri, sekundamaisteriksi hitaasti tavannut yli kolmikymppisenä valmistunut eitajuu-pääministeri, ylioppilaita tai vastaavat tiedot ministereinä
Tässä jo iltapesuilla käytyäni ja pyjamassani vuoteeseen mennessäni jne… vielä avasin palstan ja näkemäni johdosta:
Ei tälle avaukselleni ole tullut sellaista, jota tarvitsisi kommentoida. Paljon näkyy muualle palstalle tulleen sellaista, joka koskee päivän jymyuutista: Sotkamolaisen Talvivaaran Terrafamen taustoista esille tulleita rikollisia rahanpesuepäilyksiä, joista ilmeisesti on jo vahvoja näyttöjäkin.
Huvittavaa - tai säälittävää - että niistä jotkut näköjään yrittävät syyllistää nykyistä hallitusta. No, ei kai kepu tai sen silloinen johto ollut ihan syytön moiseen, sen silloiset johtavassa asemassa olleet saattoivat sellaisesta hyötyä, ehkä suurestikin. Kai niissä hyötyjissä oli myös persujen johtoa, kun puolue oli silloin merkittävällä paikalla hallituksessa. Varsinkin siksi on nyt huvittavaa - tai säälittävää - että kepulaisiksi naamioituvat persut täällä nyt pitävät suurta ääntä tuosta ikävästä asiasta.
No, onhan tuossa muutama näköjään yrittänyt sysätä tuosta törkeästä menettelystä syytä myös demareille. Sellainen kertoo kyllä yrittäjän olevan olevan vielä avuttomampi yrityksessään kuin ymmärryksessään, sillä kyllä hän varmaan tietää, ettei demareilla ollut noihin tapahtumiin mitään osaa.
Ymmärrän, että nyt julkitullut koskettaa myös oikeita kepulaisia kuten tietysti myös nyt kepulaisiksi naamioituvia persuja, mutta jospa kuitenkin koettaisitte kolahduksenne kestää ja näissä hyvissä tarkoituksissa toivottelen myös teillekin Hyvää Yötä!- Anonyymi
Totta kai siihen on kuulunut rahanpesu, ympäristörikokset, isältä pojalle kähmintä jne.. Olihan se vahvasti keskustalainen hanke. Keskustalainen kauppa on silloin onnistunut, kun molemmat osapuolet tuntee pettäneensä toista.
- Anonyymi
Hallituksessa opiskelija on opetusministerinä
ja sijaisena ammattikoululainen koulupudokas. Tämä vielä 2000-luvulla on aivan syvältä. Sijoittajien kannattaisi tästä surkuhupaisasta farssista ymmärtää, että Marinin hallitus kykenee ihan mihin tahansa hölmöilyyn https://www.sijoitustieto.fi/sijoitusartikkelit/marin-ohisalo-saarikko-ja-andersson-ostivat-veronmaksajien-rahoilla Sen linja on selkeästi täyttää virkamiehistö oman ideologiansa mukaisilla avoimille markkinoille työllistymään kykenemättömillä kavereillaan ja heittää syvässä velkalastissa ajava Suomi-laiva seuraavan hallituksen syliin tukkimatta mitään vuotokohtia - Anonyymi
Toveri Kapi !
Kymmeniä miljardeja euroja veroparatiisiyhtiöihin – ei tietoa niiden toiminnasta
Vladimir Potanin on Venäjän niin sanottuja alkuperäisiä oligarkkeja, jonka tie rikkauksiin alkoi 1990-luvun alun yksityistämisissä. Potanin hankki maailman suurimman nikkelintuottajan Nornickelin omistukseensa noin 160 miljoonalla eurolla.
https://images.cdn.yle.fi/image/upload//w_1199,h_2133,f_auto,fl_lossy,q_auto:eco/39-7208855f64b27a336fa.jpg
Nykyisin yhtiön arvo on yli kymmenkertainen. Forbes-lehti on arvioinut Potaninin henkilökohtaisen omaisuuden olevan yli 20 miljardia euroa (siirryt toiseen palveluun).- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä noilla tuloilla ja varallisuudella lahjoo persaukisia suomalaisia poliitikkoja, vaikka tarvittaessa kaikki kunnanvaltuustoista ylöspäin!
Katsoin tv 1:n A-studion. Sen loppuosassa käsiteltiin nykyhallituksen kaavailemaa Sotea. Haastateltavina olivat Espoon kaupunginjohtaja ja Lapin maakunnan lounaiskulmassa sijaitsevan Simon kunnanjohtaja.
Ei ollut yllätys, että Espoon kaupunginjohtaja ei nähnyt tässä uudessakaan Sotessa parempaa kuin Sipilän hallituksen kaavailemassa. Samalla tavalla kuin Sipilänkin hallituksen Sote-kaavailun myös tämän nykyhallituksen kaavailun hän näki rankaisevan Espoota kuten myös Helsinkiä ja koko Uusimaata. Oikeassa hän varmaan oli, eli samalla tavalla jäämme pohjoisen ja itäisen Suomen - siis sen varsinaisen Kepulandian - elättäjiksi.
Yllätys oli se, että Simon kunnanjohtaja näki tämän hallituksen kaavaileman Soten edellisen hallituksen kaavailemaa paljon paremmaksi kuntansa ja myös Lapin ja Pohjois-Pohjanmaan - eli kepun ydinalueiden kannalta.
Onko niin, että kepu pystyy tämän hallituksen kakkospuolueenakin parempaan vaikutusmahdollisuuteen kannatusalueittensa puolesta kuin pystyi edellisen hallituksen pääministeripuolueena? Vai olisiko tuolle jokin muu selitys? Mielessäni on kyllä sellainen, mutta jääköön asia muiden pohdittavaksi.
Tällaisia tuli mieleeni nyt pistäytyessäni täällä jo pyjamassani vuoteeseen mennessäni kun tätä ennen en tänään ole tätä palstaa avannut. En kuitenkaan näe tätä oman avauksensa ”väärtiksi” ja kun en äkkisilmäyksellä näe täällä muutakaan tämän alustaksi sopivaa, sanon sen nyt tässä. Öitä kaikille!- Anonyymi
Kysyt olisiko tuolle jokin muu selitys. On sille. Edellinen hallitus oli suurporvari Sipilän ja kokomuksen hallitus. Ei sille ollut tärkeää miten menee muilla kuin kaltaisillaan. Nyt hallituksessa ajatellaan heikommassakin asemassa olevia.
Olisit voinut tehdä asiasta uudenkin aloituksen. Taidat olla vain niin itseriittoinen että tärkeintä on pitää esillä aloituksesi joka ei mitenkään liity tähän asiaan. - Anonyymi
Koko maa asuttuna.
Älkää vasemmisto olko jakamassa maata. Tuo persu vastaaja nyt huutaa heikkopäisenä mitä sattuu. - Anonyymi
Kyllä Kapi tuottava työ vientiin tehdään pääosin ihan muualla kuin pääkaupunkiseudulla.
Sinulla on asiassa vähän samantyyppinen harhakuva kuin on sotilastyöstä. Sitä ihan oikeaa ei esikunnissa käytännössä tehdä.
SOTILAS - Anonyymi
Kyllä minä helsinkiläisenä 18 prosentin kunnallisveroa maksavana tunnen solidaarisuutta maaseutukuntien asukkaita kohtaan. He usein maksavat 22-23 prosenttia pienemmistä tuloistaan. Heillä valinnanvara on myös kaikessa pienempi.?Pääkaupunkiseudun terveydenhoidon pullonkaulat johtuvat muusta kuin rahasta. Espoolaispoliitikotkin voisivat mennä peilin eteen. Kyllä nykyhallituksen sote on oikealla tiellä.
- Anonyymi
Tämä hallitushan kopioi täysin Sipilän hallituksen aktiivimalli II. Ei mitään eroa, mutta on kuulemma paljon parempi ja inhimillisempi. Elokuussa 40.000 työtöntä enemmän, kuin 2019 elokuussa, kohta tehdään nolla tuntista päivää, töitä ei riitä kuudeksi tunniksi..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä minä helsinkiläisenä 18 prosentin kunnallisveroa maksavana tunnen solidaarisuutta maaseutukuntien asukkaita kohtaan. He usein maksavat 22-23 prosenttia pienemmistä tuloistaan. Heillä valinnanvara on myös kaikessa pienempi.?Pääkaupunkiseudun terveydenhoidon pullonkaulat johtuvat muusta kuin rahasta. Espoolaispoliitikotkin voisivat mennä peilin eteen. Kyllä nykyhallituksen sote on oikealla tiellä.
Asuin paikka on valinta kysymys, mutta oikeuttaako se elämään muiden piikkiin?
Nämä kepuruput kehuu, että miten edullista on asua maaseudulla, miksi sitten valittavat ja vaativat muita maksamaan valintansa. Ei senttiäkään näille tukieläteille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä Kapi tuottava työ vientiin tehdään pääosin ihan muualla kuin pääkaupunkiseudulla.
Sinulla on asiassa vähän samantyyppinen harhakuva kuin on sotilastyöstä. Sitä ihan oikeaa ei esikunnissa käytännössä tehdä.
SOTILASNiin, uudellamaallahan se tehdään, eikä missään takahikiällä. tosin palveluvienti on 30% Suomen viennistä ja se tehdään juurikin pääkaupunkiseudulla.
Takahikiät ovat etelän elättejä, näin oikeassa elämässä.
Palaan edelliseen, eilisiltaiseen viestiini: Siinä toin esille tv:n A-studiossa näkemäni, jossa Simon kunnanjohtaja Vivi Marttila oli siis sitä mieltä, että nykyhallituksen kaavailema sote on kuntansa kuten Lapin ja Pohjois-Pohjanmaan kannalta parempi kuin Sipilän hallituksen kaavailema. En tiedä tuon kauppatieteiden maisteri Vivi Marttilan puoluekantaa, mutta hyvin suosittu hän on siellä Simossa ja on ollut jo samanlainen muuallakin, mm. Torniosssa, käy ilmi nettitiedoista. Simo on kuitenkin varsin vahvasti kepulaisessa hallinnossa, kun seitsemästätoista valtuutetusta näkyy olevan yhdeksän kepulaista, näin netistä.
Muuhun viimekäyntini jälkeen tulleeseen puutun vain tuohon, jossa sanotaan tuottavan työn vientiin tehtävän pääosin muualla kuin pääkaupunkiseudulla. Noin on varmaan tuotteina, mutta suurinta osaa siitä tuotannosta suunnitellaan ja tuottajia johdetaan niistä "esikunnista" täältä pääkaupunkiseudulta. Kuten johdetaan kepuakin täältä Stadin Apollonkadulta.
Kuten johdetaan sotaväkeäkin niistä esikunnista, joissa tehtävä tuon oikean SOTILAAN mielestä on vain harhakuvaa oikeasta sotilastyöstä. No, sellainen harhakuva varmaan oli niillä korkeilla esimiehilläkin koskapa minä kauan sellaisissa esikunnissa toimineena menestyin sotilasurallani paljon paremmin kuin tuo SOTILAS. Vai olisiko luettu ansiokseni se, että olinhan sotilasurani alkuvuosina myös niissä oikeissa sotilastöissä, joissa kaikki korkeatkin upseerit ovat aina uransa aloittaneet? En tiedä, kun se jo 40 vuotta sitten päättynyt sotilasurani on kovin kaukaista aikaa ja kun elämässäni on ollut kovin paljon muutakin kuin vain 25 vuotta kestänyt sotilasurani.
No, jääköön tuo edellä pohtimani vain kevennykseksi alussa esille ottamalleni vakavammalle aiheelle. Vaikka elämässäni on ollut paljon ja monenlaista, minun ei tarvitse kiinnittyä vain menneeseen kun korkeasta iästäni huolimatta elämässäni on yhä ihan oikeaa elämää. Kun monet muut asiat kiinnostavat minua enemmän kuin täällä puheina olevat, minun ei tarvitse paljonkaan viettää aikaani täällä. Kun minulle mielenkiintoisimmat ihmisetkin ovat aivan muualla, minun ei tarvitse koskaan tehdä yhtäkään avausta jostakusta toisesta palstakeskustelijasta. Ei, vaikka ei menne päivääkään niin, ettei ole tehty avausta minusta. Palstan valvonta kuitenkin näkyy olevan sitä mieltä, että täällä pitäisi kepun kiinnostaa keskustelijoita enemmän kuin muiden keskustelijoiden;)).
Nyt tämä avaukseni voinee vihdoin olla puoleltani loppuun käsitelty. Laitan taas uutta sitten, kun tulee sellaiselle aihetta, jollaista ei juuri nyt ole näköpiirissä.- Anonyymi
Edelinen sote hanke ei ollut Keskustan. Oli Sipilän hanke. Sipilä on oikiasti kokomuslainen porvari. Naamioitui keskustalaiseksi. Niin kuin naamioituu persutkin tällä saitilla.
Et sinä täällä ole aina muiden kuin sen yhden mielessä. Joka päivä varmaan joka yökin. Kurkkaa välistä aina sänkynsä alle että olisitko siellä.
- Anonyymi
Valitettavasti työttömyys tulee nousemaan järkyttävälle tasolle ja meiltä puuttuu kaikki puskurit sen torjumiseksi. Nyt arviot työttymyyden kasvusta ylittää jo 100.000, eli olemme syöksymässä lamaan. Tuo eläkeputkenpoisto alkaa kuullostamaan sellaiselta toimelta, että hallitus on tiennyt työttömyyden nousun ja yrittävät tällä saada vanhat kannattajansa pysymään ruodussa..... Tulee kylmä talvi Suomi paralle.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2251968Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101758Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse551237Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801065Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.17998TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15940- 46855
Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89854- 70802
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42784