kertokaapas agnostikot, miten on mahdollista, että flogistonin olemattomuus on todistettu fakta, eihän olematonta voi osoittaa olemattomaksi. Vai onko kyse siitä, että ei tiedetä onko flogistonia olemassa. Skepstisismin mukaan mitään ei voida tietää, paitsi ilmeisesti se, että mitään ei voida tietää.
Flogiston ja Jumala
5
568
Vastaukset
- näin...
"miten on mahdollista, että flogistonin olemattomuus on todistettu fakta, eihän olematonta voi osoittaa olemattomaksi. "
Vastaat itse omaan kysymykseesi...
"Vai onko kyse siitä, että ei tiedetä onko flogistonia olemassa."- Markus
itse asiassa Jumalakaan ei voi tietää onko flogistonia olemassa, koska kaikkeus lienee ääretön. Hän voi kyllä tarvittaessa luoda sen, ja tietämisongelma poistuu siinä.
- aaqwaaardt
koska ei ole mitään havaittua tai loogisesti pääteltävissä olevaa ilmiötä jonka perusteella voitaisiin olettaa flogistonin olemaasaolevaksi eikä ole mitään havaittua ilmiötä jota selittämään tarvittaisiin flogiston-teoria, on pääteltävissä ettei flogistonia ole olemassa.
Olemassaolematonta ei voi todistaa olemattomaksi.- Markus
uskistodistelijat ovat osoittaneet, että sellaista kiveä ei voi olla olemassa, jota ei ole olemassa. Että onnistuu se heiltäkin tarvittaessa.
- Alex
Moi !
Flogiston-teorian mukaan aineen palaessa siitä vapautuu flogistonia (kreikaksi flogistos, palamaton), joka on väritön, hajuton, mauton ja massaton aine. Koska aine voi palaa vain rajallisen ajan rajallisessa määrää ilmaa, ajateltiin, että ilmalla oli erityinen kyky sitoa itseensä tietty määrä flogistonia.
Kokeet paljastivat kuitenkin teorian ongelmia. Esimerkiksi joidenkin metalleiden massa kasvoi, kun ne paloivat, vaikka aineesta piti poistua flogistonia. Flogiston-teoria oli kuitenkin vallalla, kunnes Antoine Lavoisier osoitti, että palaminen vaatii happea.
--
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as593166Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232964- 512852
- 562658
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582548Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482530On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532301Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782188- 692078
- 452072