Hyväksyykö Jumala seksiä useamman kanssa? Ainakaan Raamattu ei sitä kiellä. Olihan VT:ssä vauraalla miehellä monta vaimoa ja lisäksi seksiorjia.
Seksi useamman kanssa
19
314
Vastaukset
- Anonyymi
Etkö kävise se edellä itse testaamassa?
- Anonyymi
Raamataussa tajuaa jo järjellä, minkälainen on kuninkaan asema verrattuna tavalliseen kansalaiseen tai tavalliseen rikkaaseen ukkeliin.
Kuninkaalla oli useita vaimoja,ja toinen erilainen asia oli se kulttuuri jossa he elivät, ja tämä mikä on meillä nyt.
Raamattu loi miehen ja naisen, Aadam ja Eeva ovat ne malliesimerkit tästä asiasta.
Raamatussa myös lukee, että Jumala voi hylätä jonkun syntisen tekemään luonnon vastaisia himoja, ja antaa tämän elääelämäänsä niinkuin itse haluaa. Uskovainen etenee uskon tiellä ja uskosta osaton omien himojensa tiellä-
Henki sotii lihaa vastaan, hengellinen ihminen tai lihallinen henkilö.
- Anonyymi
> Ainakaan Raamattu ei sitä kiellä. Olihan VT:ssä vauraalla miehellä monta vaimoa ja lisäksi seksiorjia.
Raamatussa ei puhuta seksiorjista.- Anonyymi
Vaimot oli lähinnä naisia joista piti jonkun huolehtia. Välttämättä ei seksisuhteita kaikki. Jo kymmenessä käskyssä vaimo on yksikössä.
- Anonyymi
Olen kyllä uskonnollinen ja näin mutta kyllä itselläni ainakin on haaveita kolmen kimpasta. En usko että sitä mitenkään pitäisi kieltää raamatun tai valtion toimesta. Seksiä saa harrastaa niin monen kanssa kun tahtoo ja samaan aikaan tai ei. Naimisissa jos on niin toki pettämiseksi lasken jos ilman yhteisiä sopimuksia mennään naiskelemaan muita miehiä/naisia.
En ole mikään Jumalan sanansaattaja mutta en todellakaan usko että jos päädyt kahden naisen tai miehen tai vaikka naisen ja miehen kanssa sänkyyn niin mihinkään helvettiin siitä joudut. Raamatun mukaanhan on kiellettyä olla muuta kun hetero ja itse olen melko vahvasti biseksuaali joten vapaasti vain toteuttamaan itseään sellaisena kuin haluat.- Anonyymi
Uskonnollinen ei todellakaan aina tarkoita uskoa Raamatun Jumalaan, koska hän voi uskoa Saatanaankin, mihis uskot???
- Anonyymi
. Raamatun mukaanhan on kiellettyä olla muuta kun hetero ja itse olen melko vahvasti biseksuaali joten vapaasti vain toteuttamaan itseään sellaisena kuin haluat.
EI pidä paikkaansa!!!
Raamatussa sanotaan, että jos joku voi elää elämäänsä ilman puolisoa, ja vain uskoa, on se hänen yksityisasiansa, niinkin on hyvä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
. Raamatun mukaanhan on kiellettyä olla muuta kun hetero ja itse olen melko vahvasti biseksuaali joten vapaasti vain toteuttamaan itseään sellaisena kuin haluat.
EI pidä paikkaansa!!!
Raamatussa sanotaan, että jos joku voi elää elämäänsä ilman puolisoa, ja vain uskoa, on se hänen yksityisasiansa, niinkin on hyvä.mutta kaipa se naimaton on silti hetero, joten korjaan pikkuisen hassua lausettani.
- Anonyymi
Olihaan Jeesuksellakin kahdentoista haaremi.
Se on syntiä ei jumala hyväksy sitä, liiton sisällä oleva seksi on asia erikseen.
- Anonyymi
Uusi liitto minun veressäni jne.
Vaikka joka yö. Anonyymi kirjoitti:
Uusi liitto minun veressäni jne.
Vaikka joka yö.Tämä on minun vereni, liiton veri, joka kaikkien puolesta vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi. Matt 26:28
Hän sanoi: "Tämä on minun vereni, liiton veri, joka vuodatetaan kaikkien puolesta. Mark.14:24
Jumala teki Abrahamin kanssa liiton, jonka merkkinä on ympärileikkaus. Abrahamille syntyi Iisak, ja Abraham ympärileikkasi hänet kahdeksantena päivänä, samoin Iisak Jaakobin ja Jaakob kansamme kaksitoista kantaisää. Apt 7:8 vanha liiton ei ole voimmassa enään.
- Anonyymi
Voihan raamatussa esiintyä henkilöitä jotka eivät päässeet taivaaseen, tuskin esim jeesuksen pettänyt opetuslapsi sinne pääsi..?
voihan joku esim pikkulapsia tappamaan määrännyt kuningaskin olla että joutui kadotukseen vaikka hänellä olisi ollut useita vaimoja- Anonyymi
"voihan joku esim pikkulapsia tappamaan määrännyt kuningaskin olla että joutui kadotukseen vaikka hänellä olisi ollut useita vaimoja"
Se että joku teki jotain josta kirjoitetaan Raamatussa EI tarkoita sitä että sen tekeminen oli Jumalan tahto.
Raamatussa kerrotaan mitä jotkut tekivät ihan kuten jossain historian kirjassa kerrotaan mitä Natsi-Saksa teki. Se että siitä kerrotaan ei tarkoita että kertojan mukaan se oli oikein.
Raamatun Jumala (jonka nimi on Jehova) alunperin tarkoitti miehelle yhden vaimon, vaikka Israelin lain alaisuudessa moniavioisuutta sallittiinkin.
- Anonyymi
En mä tiedä. Yksi vaimo on ja seksi jutut hyvin pelittäneet hänen kanssa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä681969- 1281394
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321353- 1431082
- 103932
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten348868Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67654