Vanhus ja " hometalo "

Anonyymi

Isälläni on omakotitalo joka rakennettu vuonna 1990. Asuu siinä Veljeni kanssa. Kotisairaanhoitajista 3 sanoi jotta on hometta ja haittaa heidän käyntiä. No talo tarkastettiin ja mitattiin kosteuksia . Tarkastaja sanoi jotta kylppärin putkitukset voisi uusia ja tarkastaa onko siinä seinien eristeet kunnossa. No putket uusittiin , seinät aukaistiin ja osa villoista vaihdettiin vaikka oli hyviä. Lisäksi olohuoneen sisäkatto vaihdettiin, puhallusvilloja yläpohjaan varmuuden vuoksi lisättiin reilusti, sekä aluskate tarkastettiin, peltikattoruuvit vaihdettiin uusiin varmuuden vuoksi. Rakennustarkastaja kävi pyynnöstäni vielä tarkastamassa ja kaikki oli hyvin. Kehui mittaustuloksia tavallista paremmiksi ja tarkasti villoitukset ja muut työt. No kodinhoitajille Tämä ei kelvannut, joten tilasin tarkastuksen eri firmasta. Hekään ei löytäneet mitään vaikka reikiä porailivat mittausten ja katselun takia , Ensimmäisen firman tarkasta oli mukana koska halusi nähdä löytyykö mitään vikaa talosta joka on kunnossa ja tarkastelu.. No sama ralli uusiksi. Kaksi hoitajaa on niin allergisia jotta heti ulko-ovella menee ääni. Kellään muulla kuin parilla hoitajalla ei ole oireita ollut. Isäni haluaa elää loppuelämänsä mahdollisimman pitkälle kotona. Kotipalvelun kahden hoitajan takia kaikki tämä ruljanssi. Joten kysynkin saako ihminen olla kotonaan ja onko kosteusmittauksilla, tarkastuksilla ja remontilla jotka oli osaltaan turhia mitään merkitystä . Paikkakunnalla on Attendolla paljon vapaita kalliita paikkoja ja tulee mieleen jotta haluavat ne väkisten täyteen. Onko järissään olevalla ihmisellä enää lupaa asua missä tahtoo ? Mitä voisin vielä tehdä kun ammattitaitoisten tarkastajien lausunnot ei kelpaa pikkupomoille ? Mihin voin valittaa ?

10

143

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hoitajilla on oikeus tehdä työnsä ilman sairastumista eikä aina ole vain mahdollista "valita" hoitajiaan (niitä, jotka eivät oireile), sillä meitä ei riitä joka sormelle.

      • Anonyymi

        Tottakai on, mutta jos rakennus on tarkastettu ja kahdelta eri tarkastusyritykseltä on puhdas tarkastus ja mittaustulos. Joten olisikohan syytä laittaa hoitajat allergiatesteihin jos vika olisi vaikka hoitajissa. Kun rakennus on tutkittu, niin kai hoitajatkin joutaa tutkia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai on, mutta jos rakennus on tarkastettu ja kahdelta eri tarkastusyritykseltä on puhdas tarkastus ja mittaustulos. Joten olisikohan syytä laittaa hoitajat allergiatesteihin jos vika olisi vaikka hoitajissa. Kun rakennus on tutkittu, niin kai hoitajatkin joutaa tutkia?

        Ne on näitä nirppanokkia, aina valittamassa jos vähänkä niiskuttaa. Hoitsut tutkimuksiin vaan, ei niiden pillin mukaan tarvitse kenenkään tanssia. Vaihtakoot sitten toiseen kohteeseen jos ei nokka kestä. On niitä "terveitäkin" hoitajia. Toihan on aivan kohtuutonta, että kaksi hoitsua pystyy laittamaan remonttiin koko talon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne on näitä nirppanokkia, aina valittamassa jos vähänkä niiskuttaa. Hoitsut tutkimuksiin vaan, ei niiden pillin mukaan tarvitse kenenkään tanssia. Vaihtakoot sitten toiseen kohteeseen jos ei nokka kestä. On niitä "terveitäkin" hoitajia. Toihan on aivan kohtuutonta, että kaksi hoitsua pystyy laittamaan remonttiin koko talon.

        Jospa ne ite asuu hometaloissa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne on näitä nirppanokkia, aina valittamassa jos vähänkä niiskuttaa. Hoitsut tutkimuksiin vaan, ei niiden pillin mukaan tarvitse kenenkään tanssia. Vaihtakoot sitten toiseen kohteeseen jos ei nokka kestä. On niitä "terveitäkin" hoitajia. Toihan on aivan kohtuutonta, että kaksi hoitsua pystyy laittamaan remonttiin koko talon.

        Jos on oikeasti allerginen, niin voihan moottoroituja suojaimia käyttää, niitä käyttää teollisuudessa, maataloudessa ja asbestitöissäkin.


    • Anonyymi

      Hei! Jos siellä hometta ollut niin kaikki huonekalut ,vaatteet ym. on kuitenkin homeesta saastunut, niin nekin pitäisi sitten...... Vaikea tilanne kyllä teillä.. Minä itse haistan heti ihmisestä jos hänen asunnossaan on hometta koska yhdessä työpaikassa olin monta vuotta ja siellä oli hometta.Yks kerta kaverini oli etsimässä asuntoo itselleen ja menin hänen kanssa katsoon sitä asuntoo ja jo ovella tuli homeen haju.Sanoin hänelle, ettei osta sitä asuntoo, että siellä on hometta, voisinkin toimia vaikka homekoirana.Sitää ei vaan sellaiset ymmärrä , jotka ei oo homeelle allergisoitunut, minulla se on totisinta totta.Minulla käy yksi kaveri kylässä ja heti kun hän tulee tohon mun ulkoeteiseen ni multa menee ääni.Mietin, miten sen hänelle sanoisin..Oli kauheeta sanoo, mutta pakko oli, en voinut päästää sitä enään tänne mun kotiin, enkä voi itsekään mennä sinne hänen kotiin.Nyt siellä on meneillään iso remontti, sillä siellähän oli sitä hometta.

      • Anonyymi

        Huoneesta on poistettu nojatuolit, sohva, kirjat, matot. Vain puurunkoinen pirttikalusto ja moottorisänky on jälellä. Puuseppänä tiedän jotta jos puu olisi homeinen, sen huomaisin ja näkisin kosteusmittarilla. Lisäksi tuo sänky ja pirttikalusto on käsitelty myrkyillä varmuuden vuoksi. Siis nyt on tilanne patissa koska millään mittarilla ei kosteutta tai hometta löydy. Jos talon purkaa kokonaan ja rakentaa uuden, niin maksaako kunta asian koska vakuutusyhtiö ilmoitti kun kävi myös mittaamassa jotta mitään vikaa ei ole.


    • Anonyymi

      Jos on hometta , niin kaikissa huonekaluissakin on sitä ja vaatteet, niistä haistaa heti.

      • Anonyymi

        Ja kaikki vain kahden hoitajan tähden. Siis pitääkö maailmaa muuttaa heidän takiaan? Hyväksi havaittu /mitattu talo ja sisäilma. Eikö siis tieteeseen voi luottaa? Jos puran ehyen talon ja rakennan uuden isälle, niin tekeekö nämä kaksi hoitajaa samoin? Voinko vaatia jotta hoitajien talot ja myöskin kyläpaikan missä käyvät tutkitaan hyvin ja heidän omilla kustannuksillaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kaikki vain kahden hoitajan tähden. Siis pitääkö maailmaa muuttaa heidän takiaan? Hyväksi havaittu /mitattu talo ja sisäilma. Eikö siis tieteeseen voi luottaa? Jos puran ehyen talon ja rakennan uuden isälle, niin tekeekö nämä kaksi hoitajaa samoin? Voinko vaatia jotta hoitajien talot ja myöskin kyläpaikan missä käyvät tutkitaan hyvin ja heidän omilla kustannuksillaan?

        Vaatteita on käytetty tutkittavana ja laboratoriossa niistä ei hometta löytynyt. Mitä voisin tehdä enempää. Konstit on loppunut ja ainoo asia taitaa olla oikeuteenvienti. Ainakin kaikki mitattavissa oleva tosiasia on tehty.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe