Työvoimapula?

Anonyymi

TEM työllisyyskatsaus kesäkuu 2020: työttömät 416 873 sekä työllisyyspalveluissa 98 334 eli yht. 515 207 henkilöä ilman oikeaa työtä. Ulkomaalaisten, joilla ei Suomen kansalaisuutta: työttömät 42 751 ja palveluissa kuten kielikoulutuksessa 23 286, eli yht. 66 037 henkilöä.

https://tem.fi/tyollisyyskatsaus

11

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hyvin matut integroituu Suomeen. Lisää näitä heti meille!

    • Vaikka työttömiä olisi miten paljon, siellä joukossa ei silti välttämättä ole yhtään osaajaa jollekin alalle, jolla on työvoimapulaa, kun monilla aloilla taas on kovasti ylitarjontaa. Tämä kirjoitus ehkä vähän avaa asiaa:

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006639769.html

      • Anonyymi

        Suomessa ei ole työvoimasta pulaa millään alalla. Ainoastaan palkanmaksuhalukkuudesta on pulaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa ei ole työvoimasta pulaa millään alalla. Ainoastaan palkanmaksuhalukkuudesta on pulaa.

        Juuri näin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa ei ole työvoimasta pulaa millään alalla. Ainoastaan palkanmaksuhalukkuudesta on pulaa.

        Mikä esimerkiksi lääkäreiden palkkatason sitten pitäisi olla, jos lääkäripula johtuukin siitä, että ei ole tarpeeksi halukkuutta maksaa heille palkkaa? Tai sovellusohjelmoijien?


      • Anonyymi
        TheUrbanLegends kirjoitti:

        Mikä esimerkiksi lääkäreiden palkkatason sitten pitäisi olla, jos lääkäripula johtuukin siitä, että ei ole tarpeeksi halukkuutta maksaa heille palkkaa? Tai sovellusohjelmoijien?

        Lääkäripula johtuu ylisuurista palkoista.

        Töitä ei tarvitse tehdä kuin osan vuotta. puoli vuotta riittää hyvin. Loppuajan voi viettää laatuaikaa sukellen karibialla, lasketellen alpeilla, kiipeillen himalajalla, purjehtien maailman merillä,.. Lappiinkin eksyy joku. Ansiosidonnaista nostellen tietty - jotain kolme tonnia kuussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lääkäripula johtuu ylisuurista palkoista.

        Töitä ei tarvitse tehdä kuin osan vuotta. puoli vuotta riittää hyvin. Loppuajan voi viettää laatuaikaa sukellen karibialla, lasketellen alpeilla, kiipeillen himalajalla, purjehtien maailman merillä,.. Lappiinkin eksyy joku. Ansiosidonnaista nostellen tietty - jotain kolme tonnia kuussa.

        Joo-o, ketä ne kävi Tirolissa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lääkäripula johtuu ylisuurista palkoista.

        Töitä ei tarvitse tehdä kuin osan vuotta. puoli vuotta riittää hyvin. Loppuajan voi viettää laatuaikaa sukellen karibialla, lasketellen alpeilla, kiipeillen himalajalla, purjehtien maailman merillä,.. Lappiinkin eksyy joku. Ansiosidonnaista nostellen tietty - jotain kolme tonnia kuussa.

        Ainakin olemme tässä kovasti yhteisymmärryksessä siitä, että sitä työvoimapulaa tosiaan joillakin aloilla on. Johtuu se sitten palkanmaksuhaluttomuudesta, palkansaantihaluttomuudesta, sopivan koulutuksen puutteesta tai mistä hyvänsä, niin on aloja, joille ei saada tarpeeksi työvoimaa. Huolimatta työttömien moninkertaisesta määrästä avoimiin työpaikkoihin nähden.


      • Anonyymi
        TheUrbanLegends kirjoitti:

        Ainakin olemme tässä kovasti yhteisymmärryksessä siitä, että sitä työvoimapulaa tosiaan joillakin aloilla on. Johtuu se sitten palkanmaksuhaluttomuudesta, palkansaantihaluttomuudesta, sopivan koulutuksen puutteesta tai mistä hyvänsä, niin on aloja, joille ei saada tarpeeksi työvoimaa. Huolimatta työttömien moninkertaisesta määrästä avoimiin työpaikkoihin nähden.

        Yhtään lääkäriä ei ole työttömänä.

        Lääkärien työvoimapula johtuu lääkärien kartellista. Lääkärien koulutusmäärät pitäisi satakertaistaa jo tällä hallituskaudella.


    • Anonyymi

      Sitten on vielä YRITTÄJÄT. Heitä on yli 300 000 suomessa, 90 % yksinyrittäjiä. Hehän eivät tietenkään ole työttömiä vaan täysin "työllistettyjä" mutta veikkaan että tulotaso ei silti ole kovin hääviä.

      Suomessa on 400 000 matua kirjoilla asumassa, lisäksi 200 000 työluvilla (ja 3 kk oleskeluluvalla), hommimassa, tuomassa huumeita ja mitä tahansa.

      On tässä aikamoinen soppa, oikeistohallituksella. Mutta vaikka saisivat "työllisyytensä" 100%:iin, ei velanotolle näy loppua.

      • Anonyymi

        Noista 300 000 valtaosa on pöytälaatikkoyrittäjiä ja bulvaaneja sekä huumerahan pesijöitä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1278
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      95
      932
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      924
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      877
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      293
      770
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      646
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      131
      568
    Aihe