Antaisitko lapsellesi nimeksi jonkun perinteisen tyyliin..Matti/Jaakko/Maija/Liisa vai jonkun muotinimen vai kenties ihan omakeksimäsi nimen?
Mikä susta on hyvä tai kaunis nimi tyttö- tai poikalapselle? ja ehkäpä ajan hampaan kestävä?
:)
minkä nimen antaisit lapsellesi...?
17
811
Vastaukset
- nina
Julius on tosi ihana nimi... :)
- impi
Ensimmäiselle lapselle isä vaati, että on tehtävä isänsä kaima. No, lapsi olikin tyttö. Joten
annoin nimeksi Naima Muisto Matilda. Koska isän nimi oli Matti.
Toiselle lapselle annoin nimeksi -tyttö hänkin,
Aina Impi Ellen Anna. - äiree
suosin kyllä perussuomalaisia nimiä, mutta mieluummin sellaisia jotka eivät ole kovasti muodissa ettei tule ihan joka paikassa kaimoja vastaan.
- natu
tyttöselle hyvä ois : Olivia tai Vilja-Maria.
Niin tai Ofelia? vai tuokohan se automaattisesti mieleen ne viinit..
Sofia on nykyään kyllä niin muotinimi ettei millään sitä.
pojalle onkin vaikeaa keksiä. ehkä Leo tai Eliel.
Mun mielestä on hyvä jos siinä nimessä on jotain ideaa, ja joka tuo mieleen jotain hyvää/kaunista jne.
En esim. koskaan voisi antaa lapselleni sellaisen ihmisen nimeä, joka on vaikkapa ollut aina inhottava ja minulle ikävä.
- Andi
Tässä muutama ehdotusta nimiksi:
TYTÖILLE:
Ellen,Heidi,Tara,Ada,Clarissa,Camilla,Ani,Mira,
Sofia,Milja
POJILLE:
Markus,Mikael,Lars,Jan,Jesse,Wille,Kristian,Tommy - erkki
Pojalle: Joona, Jasu
Tytölle: Maria - niminimi
Pojalle Jörde,tytölle Göder.
- dreamer
tytölle Saija
pojalle Ilkka - vielä
Jokin hieman erilainen nimi on ok,ettei ole 20:ntä kaimaa heti nurkalla! Eikä mielellään R:ää,tai S:ää,nimi voi muuttua ihan toiseksi,ennenkuin lapsi oppii sanomaan nuo! ;=)Ehkä Jonni ja Janni kävisi,helpot sanoa lapsenkin!
- vanha
Jos saisin tyttölapsen, laittaisin sen nimeksi Venna. Se on vanha nimi, mutta toisen maailmansodan jälkeen sen nimistä lasta ei tietääkseni ole Suomessa kastettu.
- enkelityttö
Haluaisin antaa jonkin nimen seuraavista vaihtoehdoista: Aliisa, Tuulia, Olivia, Eerika, Joel, Eemil, Matias, Joonas, Olli
- minä vain
Tytölle antaisin varmaankin nimeksi Maarika, niin oudolta kuin se kuullostaakin.
Pojalle antaisin ehdottomasti nimeksi Johnny, tai sitten Jonny. Tämä siis minun mielipiteeni!
- meria
Jos sukunimi on suomalainen niin mielellään etunimikin suomalainen tai sellaiselta kuulostava. Ja saa siinä olla ärrä, että tulee puhtia lapseen. Ihan hirveen tavallista en kuitenkaan laittaisi. Tyttö voisi olla Erika tai Kanerva ja poika Erno tai Arno (Aarno, Aarne).
- maynard
Tyttö-Flaavia,Laava
Poika-Che´,Zappa - Mutsi
Olen aina tykännyt nimistä Tero ja Taru...
toivottavasti löydät sopivan nimen näistä
ehdotuksista omalle lapsellesi, tai ihan oman
mieltymyksesi mukaan saattaa olla paras... - Nää-nimet
Nää nimet, ei ole mitään huippu harvinaisuuksia, muttei tusina tavaraakaan (ainakaan tässä ikäluokassa) eli tytölle Katri tai Loviisa ja pojalle Mika tai Visa.
- LuokanGuru
Jaxu tai Juxu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3187504Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662166- 1761830
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161372- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91241Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701221RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551161Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019