Tuoreita keskusteluja mm. Loganista.

Anonyymi

Jossa on takuu vielä voimassa.

""Siis joku nivel väljä ?
Oletko katsonut suojakumit, tuntuu oudolle, jos noilla km.llä väljistynyt.
Etupään muita niveliä kyllä Dacioissa on saanut uusia, nehän katsastuksen hylkäyksen takana yleensä on olleet?

Vastaus.
En ole vaivautunut katsomaan kas kun autossa on takuu. Ravistus on voimistunut ajan mittaan ja pelkäsin auton hajoavan, joten vein sen liikkeeseen ja vaihdoin toiseen merkkiin.

Klassinen vetoakselin/vetonivelen lopun alku on juurikin täristys vain kiihdyttäessä. Mitään naputusta ei kääntäessä ääriasentoihin kuulu, joten en usko vetonivelien olevan loppu vaan koko vetoakseli menee vaihtoon.( 9.8. 2020 .Daciaforum)

20

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä, juuri niin...?

      • Anonyymi

        Ei Dacioiden omistajien daciaforum sivuilla kannata käydä jo aikoo Dacian ostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Dacioiden omistajien daciaforum sivuilla kannata käydä jo aikoo Dacian ostaa.

        Juuri siellä ennenkuin turvautuu Suomi24.ään !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Dacioiden omistajien daciaforum sivuilla kannata käydä jo aikoo Dacian ostaa.

        Ei Dacioiden omistajien daciaforum sivuilla kannata käydä jo aikoo Dacian ostaa.::::: Valaisempa tätä' asiaa sulle miksi juuri sinne pitäis kääntyä . Siellä on kuitenkin sen merkin omistajia jotka tietää jo jotain ostamastaan tuotteestä ja kertoo jotain mikä on totta : Suomi 24.llä on kerääntyneet kaikki ns. Suomen helppoheikit tänne näyttämään ennustajan kykyjä , ja osa porukkaa odottaa luultavasti paikkaa sinne Janne Katajan uuteen Kuutamolla ohjelmaan jos Janne heitä hyväksyy sinne ",tuskimpa" Se tässä on suurin ero,tällä palstalla, täällä ei palloile montakaan Dacian omistajaa, vain rahamies näyttelijöitä ja todetaan noinkin rehvakkaasti että panin paaliin jo puolen vuoden päässtä moisen tuotteen. Ensin Dacia Foorumiin ja sitten lukemaan toisten autojen samanlaisia foorumeita mitä heillä on kerrottavana niin tulos alkaa selviämään !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Dacioiden omistajien daciaforum sivuilla kannata käydä jo aikoo Dacian ostaa.

        Ei Dacioiden omistajien daciaforum sivuilla kannata käydä ::: Kyllä kannattaa,, tuokin aloitus jos se olis tullut Suomi24.stä niin siinä olis väitetty että piti vaihtaakoko moottori ,ei varmaan olis tullut mainituksi pienempää vikaa


    • Anonyymi

      Kyll maar sen jo kaikk tietää jot -DACIA-paras auto o,Ehottomast.

    • Anonyymi

      Tämänkin palstan mt massapostaus häirikkö pilannut. .kuten kaikkien muidenkin merkkien palstat.

    • Anonyymi

      Takuuhan on siitäkin syystä että tuollainen vika tulee korjtuksi ennen kuin se on mennyt omistajan piikkiin . Nämä nivelviat ei ole tänäänkään yhden ja kahdenkaan automerkin vitsaus . Viimeisen 10 vuoden aikaankin sitä on esiintynyt esim . pienemmissä Fordeissa ,sisä ja ulkonivel vikoja. Varsinkin sisänivelen kotelo venyy kuormittaessa Fiestoissa, Mondeoissa ne ovat olleet sisänivelten kuluneisuutta kun takuut on jo ohi . Ei vikavapaita autoja ole olemassakaan , riippuu vain mitä ne viat maksaa ja jos sitä odotatte todella niin silloin on viisainta olla ilman autoa .

      • Anonyymi

        Ei kyllä saisi koko vetoakseli mennä takuuajan sisällä vaihtoon. Jos ei nyt ole ajanut kuin taxiautoilija yötäpäivää ja sen takia kilometrimäärä menee satoihin tuhansiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kyllä saisi koko vetoakseli mennä takuuajan sisällä vaihtoon. Jos ei nyt ole ajanut kuin taxiautoilija yötäpäivää ja sen takia kilometrimäärä menee satoihin tuhansiin.

        Ei kyllä saisi koko vetoakseli :: Kyllä se autonvalmistaja pikkuhiljaa luopuu sellaisista alihankkijoista joitten tuotteet alkavat takuuaikana tehdä kustannuksia ja voitot pienenee. Se takuuaikana tehty osienvaihto ja työmäärä on autonvalmistajalle ei toivottua touhua !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kyllä saisi koko vetoakseli :: Kyllä se autonvalmistaja pikkuhiljaa luopuu sellaisista alihankkijoista joitten tuotteet alkavat takuuaikana tehdä kustannuksia ja voitot pienenee. Se takuuaikana tehty osienvaihto ja työmäärä on autonvalmistajalle ei toivottua touhua !!

        Ei kyllä saisi koko vetoakseli : Ei kyllä pitäisi jos se olis tyyppivika,,mutta kun se sattuu yhtä äkkiä olemaan vain siellä täällä muutamassa autossa esim. 100 autoa kohden niin se on vetoakselintekijän (alihankkijan) huohoa laatua joka on päässyt laatutarkastuksen läpi tuotantoon . Elämäni ammattivuosina olen nähnyt vastaavaa että vetoakseli menee uusiksi jo takuuaikana erilaisissa (pikkuautoissa) joihin pannaan usein uutena melkein alimitoitetut akselit. Sitä akselin vaihtoa takuuaikana on vielä tänäänkin eri merkin pikkuautoissa esim Ford Fiesta y.m.s joita en edes tiedä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kyllä saisi koko vetoakseli : Ei kyllä pitäisi jos se olis tyyppivika,,mutta kun se sattuu yhtä äkkiä olemaan vain siellä täällä muutamassa autossa esim. 100 autoa kohden niin se on vetoakselintekijän (alihankkijan) huohoa laatua joka on päässyt laatutarkastuksen läpi tuotantoon . Elämäni ammattivuosina olen nähnyt vastaavaa että vetoakseli menee uusiksi jo takuuaikana erilaisissa (pikkuautoissa) joihin pannaan usein uutena melkein alimitoitetut akselit. Sitä akselin vaihtoa takuuaikana on vielä tänäänkin eri merkin pikkuautoissa esim Ford Fiesta y.m.s joita en edes tiedä

        Miksi laittaa alimitoitettuja akseleita malleista toiseen? Eihän se nyt mahda olla niin
        iso kustannuslisä pistää vankempaa tavaraa alle. Tosin varaosakauppa tietenkin perustuu siihen että joku osa autosta lettaa, mielummin ennen aikojaan. Kestäviä osia ei kannata tehdä. Dacian kohdalla se näköjään korostuu koska auto on lähtökohtaisesti halvempi kuin muut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi laittaa alimitoitettuja akseleita malleista toiseen? Eihän se nyt mahda olla niin
        iso kustannuslisä pistää vankempaa tavaraa alle. Tosin varaosakauppa tietenkin perustuu siihen että joku osa autosta lettaa, mielummin ennen aikojaan. Kestäviä osia ei kannata tehdä. Dacian kohdalla se näköjään korostuu koska auto on lähtökohtaisesti halvempi kuin muut.

        Miksi laittaa alimitoitettuja :: Niin ,siinäpäs kysymys, ja kun vertaa noita osia 60-70 luvun tavaroihin niin ero on valtava. Tämähän myös näin että jos noissa etupään tavaroissa ois nipat niin niiden ikä vois tuplaantua. Siis kaiken pitää hajota joskus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi laittaa alimitoitettuja akseleita malleista toiseen? Eihän se nyt mahda olla niin
        iso kustannuslisä pistää vankempaa tavaraa alle. Tosin varaosakauppa tietenkin perustuu siihen että joku osa autosta lettaa, mielummin ennen aikojaan. Kestäviä osia ei kannata tehdä. Dacian kohdalla se näköjään korostuu koska auto on lähtökohtaisesti halvempi kuin muut.

        Miksi laittaa alimitoitettuja akseleita malleista toiseen?:::: Ei ole ainoastaan Dacia , vastaavia löytyy lisääkin,, . Toisenkin asia askarruttaa,,, miksi piru vie autoihin tuli rataslaakerin sisään se ABS sensorin vastaosa (Magneettirengas) Se lyhensi laakerin käyttöikää !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi laittaa alimitoitettuja akseleita malleista toiseen?:::: Ei ole ainoastaan Dacia , vastaavia löytyy lisääkin,, . Toisenkin asia askarruttaa,,, miksi piru vie autoihin tuli rataslaakerin sisään se ABS sensorin vastaosa (Magneettirengas) Se lyhensi laakerin käyttöikää !!!

        Mielenkiintoinen kysymys. Onko metalli, raudan ja teräksen koostumus autojen osissa sama kuin esim 40-50
        sitten? Onko seokseen lisätty tai poistettu mitään. Äkkiä ajatellen kun kaikesta revitään sitä
        hyötyä, eli voittoa luulisi että metallia ja terästä olisi heikennetty kustannusten pienentämiseksi. Voi olla väärässäkin, täytyyhän turvallisuuskin ottaa huomioon ja kai noista tehdään lujuusmittauksia.
        Eiffeltorni on vissiin yli 100 vuotta ollut pystyssä ja hyvin kestää, päällyruosteet vaan pois ja uutta maalia pintaan.
        Poikkesi vähän aiheesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielenkiintoinen kysymys. Onko metalli, raudan ja teräksen koostumus autojen osissa sama kuin esim 40-50
        sitten? Onko seokseen lisätty tai poistettu mitään. Äkkiä ajatellen kun kaikesta revitään sitä
        hyötyä, eli voittoa luulisi että metallia ja terästä olisi heikennetty kustannusten pienentämiseksi. Voi olla väärässäkin, täytyyhän turvallisuuskin ottaa huomioon ja kai noista tehdään lujuusmittauksia.
        Eiffeltorni on vissiin yli 100 vuotta ollut pystyssä ja hyvin kestää, päällyruosteet vaan pois ja uutta maalia pintaan.
        Poikkesi vähän aiheesta.

        Metalli on selkeästi ohentunut eli ei voi enää istua lokasuojan päällä niinkuin voi helposti tehdä vielä 50 vuotta sitten. Toisaalta koriturvallisuuden vuoksi on käytetty palkeissa suurlujuusterästä jo vuosikymmeniä. Keula tehdään törmäysjoustojen vuoksi pellistä ja muovista ja polyuretaanista teräspalkkien ja kromipuskureiden sijaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Metalli on selkeästi ohentunut eli ei voi enää istua lokasuojan päällä niinkuin voi helposti tehdä vielä 50 vuotta sitten. Toisaalta koriturvallisuuden vuoksi on käytetty palkeissa suurlujuusterästä jo vuosikymmeniä. Keula tehdään törmäysjoustojen vuoksi pellistä ja muovista ja polyuretaanista teräspalkkien ja kromipuskureiden sijaan.

        Mutta vielä tuohon asiaan. Ei se kaikki tavara autoissa ole huonontunut,, jos on auto jossa nokkaketjut kestää pitkään ja nokkaremmi kestää ainakin ajaa 100000-160000km ja ne vaihdetaan ajallaan,myös ketjut aikanaan niin moottori kestää melkein rajattomasti kilometrejä. Ei ole enää kovin monta tapausta öljynpainevikoja eikä ollenkaan moottorin porauksia,50 luvulla alkupuolella porattiin määrättyjä moottoreita jo 30000km päästä ja 60 luvulla oli vielä porauksia 100000km jälkeen. Kampiakselit myös kestää laakereineen ja alumiinikansien myötä venttiilien kestoikä on paljon parempi kun venttiilit eivät ole enää valurautaa vasten ja kannentiivisteitä ei enää paljon vaihdella jos pidetään vesipumput kunnossa. olen kyllä tyytyväinen jo tähänkin. Polttoaineen kulutuskin on pienentynyt ,ei enää puhuta kulutuksista kovinkaan usein yli 10 satasella.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kyllä saisi koko vetoakseli mennä takuuajan sisällä vaihtoon. Jos ei nyt ole ajanut kuin taxiautoilija yötäpäivää ja sen takia kilometrimäärä menee satoihin tuhansiin.

        Ei kyllä saisi koko vetoakseli mennä takuuajan sisällä vaihtoon::: Ne takuuajan viat akseleissa eivät ole kulumisvikoja,,,olet ymmärtänyt asian väärin !!


    • Anonyymi

      Miksi laittaa alimitoitettuja akseleita malleista toiseen?:::: Kyllä se vain on näin että mitään ylimitoitettua tavaraa ei enää löydy autoista ,jos jollain on vielä sellaisia uskomuksia niin on päivityksen aika . Esim. kun moottorin paino nousee seuraavassa mallissa ja kori on vähän raskaampi niin alapalloissa saatta olla jopa 1-2mm halkaisija ero . Olishan se helpompaakin jos olis siinäkin keveämmässä mallissakin samat nivelet mutta ei. Olishan sitä nokkaremmiäkin saatu vahvemmaksi lisäämällä leveyttä ja nokka kettingitkin voitais tehdä kunnollisempia vahvistamalla niitä mutta kun ei !!!

    • Anonyymi

      Onhan niitä sattunut ammatti vuosien varrella takuuaikana ennenkin , vetoakseli,rataslaakeri,lämppärin moottori,yms. Kaikki tavara ei ole sarjatuotannossa alihankkijaltä aina tasalaatuista,, ja eipä tuo ole mikään ihme, onhan niitä takaisin kutsujakin ja silloinkin vaihdetaan osia.,myös turbojakin Ei ole vielä niin pitkä aika kun Mersussa irtoili etujoiset, yläkiinnike irtosi pistehitsauksesta. Jos se ei irronnut omistajalla niin Mersulla oltin vaan aivan hiljaa tästä jos sen näki huollossa olevan irtoamassa niin ne laitettiin paremmin mitään tästä mainitsemasta enämpää omistajalle. Ei sen tarvitse aina olla halppis auto !!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 195
      2669
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      231
      2531
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      63
      2312
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      191
      1808
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1308
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1287
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      20
      1253
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1225
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1128
    Aihe