USKON KAUTTA JEESUKSEEN KRISTUKSEEN ME VAHVISTAMME LAIN, JONKA HÄN, JEESUS KRISTUS, ON TÄYTTÄNYT MEI

21 Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
22 se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
25 jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
26 jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
27 Missä siis on kerskaaminen? Se on suljettu pois. Minkä lain kautta? Tekojenko lain? Ei, vaan uskon lain kautta.
28 Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja.
29 Vai onko Jumala yksistään juutalaisten Jumala? Eikö pakanainkin? On pakanainkin,
30 koskapa Jumala on yksi, joka vanhurskauttaa ympärileikatut uskosta ja ympärileikkaamattomat uskon kautta.
31 Teemmekö siis lain mitättömäksi uskon kautta? Pois se! Vaan me vahvistamme lain.
( Room. 3)


Ellemme usko ja tunnusta, että Jeesus Kristus on täyttänyt lain meidän edestämme,
joudumme vanhurskautuaksemme Jumalan edessä täyttämään itse lain, sen jokaista kirjainta, pienintä piirtoa, myöten.
Juuri niinkuin Herra Jeesus Kristus on lain täyttänyt. Ellei meille kelpaa Herran Jeesuksen täydellinen työ edestämme, joudumme sen tekemään itse, ts. täyttämään lain itse.
Syntiinlankeemuksen seurauksena siihen vain ei ole yksikään ihminen kyennyt - eikä kykene.

10 Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee."
11 Ja selvää on, ettei kukaan tule vanhurskaaksi Jumalan edessä lain kautta, koska "vanhurskas on elävä uskosta."
12 Mutta laki ei perustaudu uskoon, vaan: "Joka ne täyttää, on niistä elävä."
( Gal. 3)

78

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ja aloituksen otsikon loppuosa:

      .. ON TÄYTTÄNYT MEIDÄN EDESTÄMME

      • Anonyymi

        >>Ellemme usko ja tunnusta, että Jeesus Kristus on täyttänyt lain meidän edestämme<<

        Raamatussa ei ole missään sanottu, että Jeesus täytti meidän puolestamme velvollisuutemme noudattaa lakia. Jeesus täytti oman velvollisuutensa noudattaa lakia ja täytti lain Messias profetiat. Jeesus käski jokaisen kristityn täyttämään lain. Paavalin sanojen mukaan on kristittyjä, joka ovat täyttäneet lain ja he tulvat viimeisenä päivänä tuomitsemaan sellaiset kristityt, jotka eivät täyttäneet lakia.

        "Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja." (Room 2:27)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Ellemme usko ja tunnusta, että Jeesus Kristus on täyttänyt lain meidän edestämme<<

        Raamatussa ei ole missään sanottu, että Jeesus täytti meidän puolestamme velvollisuutemme noudattaa lakia. Jeesus täytti oman velvollisuutensa noudattaa lakia ja täytti lain Messias profetiat. Jeesus käski jokaisen kristityn täyttämään lain. Paavalin sanojen mukaan on kristittyjä, joka ovat täyttäneet lain ja he tulvat viimeisenä päivänä tuomitsemaan sellaiset kristityt, jotka eivät täyttäneet lakia.

        "Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja." (Room 2:27)

        Messiaanisen opin mukaan ihmisen pitää täyttää ensin laki ennenkuin saa armon. Messiaaninen ei sano seuraako Jumala vuoden vai kymmenen vuotta ihmistä ennenkuin antaa armon.
        Messiaaninen ei ole lukenut Raamatusta, että elämme armotalouskaudessa. Messiaaniset elää vanhassa liitossa, jossa Jeesusta ei tarvita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Messiaanisen opin mukaan ihmisen pitää täyttää ensin laki ennenkuin saa armon. Messiaaninen ei sano seuraako Jumala vuoden vai kymmenen vuotta ihmistä ennenkuin antaa armon.
        Messiaaninen ei ole lukenut Raamatusta, että elämme armotalouskaudessa. Messiaaniset elää vanhassa liitossa, jossa Jeesusta ei tarvita.

        >>>Messiaaniset elää vanhassa liitossa, jossa Jeesusta ei tarvita.<<<

        Puhut valhetta.

        Sananl 19:5 Väärä todistaja ei jää rankaisematta, joka valheita puhuu, ei pelastu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Messiaaniset elää vanhassa liitossa, jossa Jeesusta ei tarvita.<<<

        Puhut valhetta.

        Sananl 19:5 Väärä todistaja ei jää rankaisematta, joka valheita puhuu, ei pelastu.

        Efe3:12 jossa meillä, uskon kautta häneen, on uskallus ja luottavainen pääsy Jumalan tykö.


      • Anonyymi kirjoitti:

        >>Ellemme usko ja tunnusta, että Jeesus Kristus on täyttänyt lain meidän edestämme<<

        Raamatussa ei ole missään sanottu, että Jeesus täytti meidän puolestamme velvollisuutemme noudattaa lakia. Jeesus täytti oman velvollisuutensa noudattaa lakia ja täytti lain Messias profetiat. Jeesus käski jokaisen kristityn täyttämään lain. Paavalin sanojen mukaan on kristittyjä, joka ovat täyttäneet lain ja he tulvat viimeisenä päivänä tuomitsemaan sellaiset kristityt, jotka eivät täyttäneet lakia.

        "Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja." (Room 2:27)

        Tuo olii juutalaisille osoitettu...ei kristityille.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Tuo olii juutalaisille osoitettu...ei kristityille.

        Tämä jae on osoitettu uuden liiton kristityille, kuten on Roomalaiskirje muutenkin.

        "Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja." (Room 2:27)

        Jos joku ei usko ja noudata tätä, niin Jeesus ei pelasta häntä.

        "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'." (Matt 7:21-23


    • Anonyymi

      Paavali on kirjoittanut, ettei kukaan Jeesuksen uskova ole vanhurskas, jos hän ei tee parannusta ja ala noudattaa lakia. Tässä on selvä lause, joka ei kaipaa sen enempää selityksiä.

      Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
      ---
      27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia.

      Paavali sanoi noudattaneensa Mooseksen lakia uuden liiton alla ja sano, ettei ole lain alla. Se johtuu siitä, että hän uskoi Jeesukseen Kristukseen, minkä vuoksi hän oli armon alla ei lain alla, vaikka lakia noudatti. Paavali myös sanoi, että jos joku uskovainen ei noudata lakia, hän ei ole armon alla vaan tuomion alla.

      1) Armo alla ovat jotka noudattavat lakia uskossa Jeesukseen Kristukseen. Tämä on Kristukselta tulevaa vanhurskautta.

      Ap.t 25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."

      1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

      Room 6:14 Synti ei enää ole teidän herranne, sillä te ette ole lain vaan armon alaisia.
      15 Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki!
      16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon.

      2) Lain alla ovat vanhan liiton juutalaiset, jotka eivät usko Jeesukseen Kristukseen. Laissa on käsky uskoa Kristusta, joten lain alaiset eivät oikeasti noudata koko lakia. Tämä on omavanhurskautta, joka ei kelpaa Jumalalle.

      Room 9:30 Mitä tämä siis merkitsee? Sitä, että vieraat kansat, jotka eivät tavoitelleet vanhurskautta, ovat saaneet sen, nimittäin uskon vanhurskauden.
      31 Sen sijaan Israel, joka tavoitteli vanhurskautta lakia noudattamalla, ei sitä saavuttanut.
      32 Miksi ei? Siksi, että israelilaiset eivät lähteneet uskon tielle vaan tekojen. He ovat kompastuneet siihen kiveen,
      33 josta on kirjoitettu: -- Minä asetan Siioniin kiven, johon he kompastuvat, kallion, johon he loukkaavat itsensä. Mutta joka häneen uskoo, ei joudu häpeään.

      3) Tuomion alla ovat ne kristityiksi itseään sanovat, jotka eivät halua noudattaa lakia. Tämä ei ole mitään vanhurskautta vaan laittomuutta.

      1 Tim 5:12 He joutuvat tuomion alaisiksi, koska ovat rikkoneet ensimmäisen uskollisuudenlupauksensa.

      Room 2:12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
      13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
      ---
      27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia.

      • Anonyymi

        Kiesus mitä säkeitä,ymmärtääköhän laittaj itse?
        Luulen että teillä on kaappi selkaisin..
        Te, lahkolaiset ette ikinä puhu Rakkaudesta VAAN PAHASTA JA PELOSTA !!


    • Anonyymi

      Yleisesti ottaen on niin, että vain aniharva kristitty pelastuu. Siitähän Jeesus kertoo monessa kohtaa UT:tia.

      Helluntailaiset ja luterilaiset eivät voi pelastua, koska he eivät täytä evankeliumin vaatimusta tehdä parannus ja siten eivät täytä armon saamisen ehtoja. Juutalaiset ja kristityt eivät täytä pelastuksen ehtoja, mutta messiaaniset täyttävät. Kristinusko on alun perin ollut messiaanista juutalaisuutta, jonka katoliset, luterilaiset ja helluntailaiset muuttivat antikristillisiksi lahkoiksi.

      Kelvoton omahurskaus tulee siitä, ettei halua uskoa Kristukseen. Oikea vanhurskaus perustuu Jeesuksen opetukseen, missä on selvä vaatimus noudattaa lakia. Ilman lain noudattamista ei ole uskoa, ei pyhitystä eikä vanhurskautta. Oma käsitykseni on, että vain messiaaniset ovat vanhurskaita. Helluntailaiset ja luterilaiset ovat osa Paavalin varoittamaan antikristillistä eksytystä, joka on mittasuhteiltaan raju.

      Kun edellä esittämääni peilaa Jeesuksen profetiaan, että vain harva pelastuu, siis vain aniharva, on loogista, että joku pienen pieni messiaanisten ryhmä on Herran omia, kun suuret valtavirrat mm. helluntailaisuus ja luterilaisuus ovat tie kadotukseen. Tähän minä uskon, enkä ole vakuuttunut sinun jaaritteluistasi. Nyt menen katsomaan tennistä."

      Matt 7:13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
      14 mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.
      ---
      21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

      Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
      ---
      27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia.

      • Anonyymi

        Sinulla on toinen Jeesus.
        Sinulla ei ole Jeesusta Kristusta, Jumalan Poikaa.
        Sinä uskot Jeesusta, JEESUSTA, koska laki niin määrää. Näinhän kirjoitat.
        Sinä et usko JEESUKSEEN KRISTUKSEEN.
        Mooseksen lakiin sinä uskot.

        Herraamme ja Vapahtajaamme, Jeesusta Kristusta, sinulla ei ole.

        Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi; niille, jotka uskovat hänen nimeensä, ja jotka eivät ole syntyneet verestä, eikä lihan tahdosta, eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
        ( Joh. 1)

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on toinen Jeesus.
        Sinulla ei ole Jeesusta Kristusta, Jumalan Poikaa.
        Sinä uskot Jeesusta, JEESUSTA, koska laki niin määrää. Näinhän kirjoitat.
        Sinä et usko JEESUKSEEN KRISTUKSEEN.
        Mooseksen lakiin sinä uskot.

        Herraamme ja Vapahtajaamme, Jeesusta Kristusta, sinulla ei ole.

        Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi; niille, jotka uskovat hänen nimeensä, ja jotka eivät ole syntyneet verestä, eikä lihan tahdosta, eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
        ( Joh. 1)

        s-seutulainen

        Kyllä olet raskas ihminen,itseään täynnä oleva nettisaarnaaja.Elämä on annettu elettäväksi ja tuomaan iloa,lahkolaiset ovat ahdistavia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on toinen Jeesus.
        Sinulla ei ole Jeesusta Kristusta, Jumalan Poikaa.
        Sinä uskot Jeesusta, JEESUSTA, koska laki niin määrää. Näinhän kirjoitat.
        Sinä et usko JEESUKSEEN KRISTUKSEEN.
        Mooseksen lakiin sinä uskot.

        Herraamme ja Vapahtajaamme, Jeesusta Kristusta, sinulla ei ole.

        Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi; niille, jotka uskovat hänen nimeensä, ja jotka eivät ole syntyneet verestä, eikä lihan tahdosta, eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
        ( Joh. 1)

        s-seutulainen

        Saviseutulainen, syytöksesi ovat väärät ja jumalattomat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on toinen Jeesus.
        Sinulla ei ole Jeesusta Kristusta, Jumalan Poikaa.
        Sinä uskot Jeesusta, JEESUSTA, koska laki niin määrää. Näinhän kirjoitat.
        Sinä et usko JEESUKSEEN KRISTUKSEEN.
        Mooseksen lakiin sinä uskot.

        Herraamme ja Vapahtajaamme, Jeesusta Kristusta, sinulla ei ole.

        Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi; niille, jotka uskovat hänen nimeensä, ja jotka eivät ole syntyneet verestä, eikä lihan tahdosta, eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
        ( Joh. 1)

        s-seutulainen

        Sinä saviseutulainen tuot tänne Pyhää Kolmiyhteistä Jumalaa.
        Kysyn sinulta.

        1. Missä ja milloin Jumala on Iimoittanut olevansa Pyhä Kolmiyhteinen Jumala.

        2. Kuka tuon Jumalan on pyhittänyt ja milloin?

        3. Kuka on tuolle jumalalle antanut valtaa yli Israelin jumalan ja Hänen poikansa Jeesuksen yli??

        4. Mitä valtaa tuolla jumalla on?

        Kertoileppa nyt.


      • Anonyymi

        "Nyt menen katsomaan tennistä."
        Maallisiin on heidän mielensä."


      • Anonyymi

        Yleisesti ottaen on niin, että vain aniharva kristitty pelastuu. Siitähän Jeesus kertoo monessa kohtaa UT:tia.

        Kun tietäisitte mitä on pelastus, niin hämmentyisitte.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on toinen Jeesus.
        Sinulla ei ole Jeesusta Kristusta, Jumalan Poikaa.
        Sinä uskot Jeesusta, JEESUSTA, koska laki niin määrää. Näinhän kirjoitat.
        Sinä et usko JEESUKSEEN KRISTUKSEEN.
        Mooseksen lakiin sinä uskot.

        Herraamme ja Vapahtajaamme, Jeesusta Kristusta, sinulla ei ole.

        Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi; niille, jotka uskovat hänen nimeensä, ja jotka eivät ole syntyneet verestä, eikä lihan tahdosta, eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
        ( Joh. 1)

        s-seutulainen

        Herraamme ja Vapahtajaamme, Jeesusta Kristusta, sinulla ei ole.

        Täällä joku huutaa,ettei sinulla ole Jeesusta ??
        Tässä näet lahkon edustajan,tässä näet tuomitsijan yhden niistä!
        Koska,minäkin epäilen amerikkalaisa lahkoja ,jotka keräävät perinnön vanhuksilta,kuten adventistit ja jehovat.
        Heillä näillä lahkoilla ei ole sydäntä vaan mammona !


    • Anonyymi

      Blaablaablaa.. Vasa vana plurimum sonant.

      • Anonyymi

        Jee,puto,manna,kukkeli,tollo,räkä,tappeli.


    • -
      Jumalan ilmoitus vakuuttaa, ettei ole yhtäkään vanhurskasta, ei ketään, joka tekee hyvää, ei ainoatakaan (Room 3:10, 12). Jokainen ihminen on syyllisenä ja suu tukittuna Jumalan edessä. Koko maailma on Jumalan kadotustuomion alaisena (Room 3:19).

      Raamatun keskeisin sanoma on siinä, että ihmisen todellisesta tuomionalaisuudesta huolimatta Jumala julistaa vapautustuomion. Vapautustuomio on tarkoitettu kaikille (1 Joh 2:2; 2 Kor 5:19). Jumala ei tahdo, että kukaan hukkuu (2 Piet 3:9, KR38), vaan että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden (1 Tim 2:4).


      Evankeliumi Jeesuksesta Kristuksesta tuo Jumalan vapautustuomion jokaisen ihmisen vastaanotettavaksi. Tämän evankeliumin julistaminen kaikille kansoille ja kaikilla kielillä on lähetystyön valtava haaste. Jumalan evankeliumin kuuleminen ja sen vastaanottaminen johtaa ihmisiä kaikista kansoista uskonkuuliaisuuteen Kristusta kohtaan (Room 1:2, 5).

      Näin evankeliumi tuo pelastuksen kaikille, jotka uskovat (1:16). Suurin ihme yksityisen ihmisen elämässä on se, että hän ottaa kuulemansa evankeliumin vastaan.

      Tästä persoonallisesta uskon ja pelastuksen ihmeestä Pyhä Henki käyttää sanontaa TULLA USKOSTA VANHURSKAAKSI. Vain uskosta vanhurskaalla on rauha Jumalan kanssa ja rauha tuomion päivänä (Room 5:1).

      Vain uskosta vanhurskas perii iankaikkisen elämän. Sillä "vanhurskas on elävä uskosta" (Room 1:17, KR38). Siksi tärkeintä ihmisen elämässä on, että hän on Jumalan edessä vanhurskas. Vain vanhurskas pelastuu!
      -
      ( Ote Olavi Peltolan opetuksesta Ihmisen pelastuminen ja uskon vanhurskaus)

      • Anonyymi

        Sinä et ole yhtään mitään,sinä et tee kansan eteen mitään,täällä latelet pitkiä raamatunlauseita,Sebastian Tynkkynen on mies,joka panee itsensä likoon kansansa puolesta.


      • Anonyymi

        saviseutulainen tuo tänne palstalle antikristuksen eksytystä ja valhetta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        saviseutulainen tuo tänne palstalle antikristuksen eksytystä ja valhetta!

        saviseutulainen tuo palstalle Pyhää Kolmiyhteistä Jumalaa antikristuksen oppia, joka on tosijumalan, Isä Jumalan, Israelin jumalan, vanhan ja uuden liiton Jumalan ja ja ihminen, tosi Jeesuksen vastainen oppi.

        saviseutulainen on antikristuksen sananjulistaja palstallamme.


      • Anonyymi kirjoitti:

        saviseutulainen tuo palstalle Pyhää Kolmiyhteistä Jumalaa antikristuksen oppia, joka on tosijumalan, Isä Jumalan, Israelin jumalan, vanhan ja uuden liiton Jumalan ja ja ihminen, tosi Jeesuksen vastainen oppi.

        saviseutulainen on antikristuksen sananjulistaja palstallamme.

        35 Jeesus sanoi heille: "Minä olen elämän leipä; joka tulee minun tyköni, se ei koskaan isoa, ja joka uskoo minuun, se ei koskaan janoa.
        36 Mutta minä olen sanonut teille, että te olette nähneet minut, ettekä kuitenkaan usko.
        37 Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos.
        38 Sillä minä olen tullut taivaasta, en tekemään omaa tahtoani, vaan hänen tahtonsa, joka on minut lähettänyt.
        39 Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä.
        40 Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."
        41 Niin juutalaiset nurisivat häntä vastaan, koska hän sanoi: "Minä olen se leipä, joka on tullut alas taivaasta";
        42 ja he sanoivat: "Eikö tämä ole Jeesus, Joosefin poika, jonka isän ja äidin me tunnemme? Kuinka hän sitten sanoo: 'Minä olen tullut alas taivaasta'?"
        43 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Älkää nurisko keskenänne.
        44 Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
        45 Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat kaikki Jumalan opettamiksi.' Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni.
        46 Ei niin, että kukaan olisi Isää nähnyt; ainoastaan hän, joka on Jumalasta, on nähnyt Isän.
        47 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, sillä on iankaikkinen elämä.
        48 Minä olen elämän leipä.
        49 Teidän isänne söivät mannaa erämaassa, ja he kuolivat.
        50 Mutta tämä on se leipä, joka tulee alas taivaasta, että se, joka sitä syö, ei kuolisi.
        51 Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman elämän puolesta."
        52 Silloin juutalaiset riitelivät keskenään sanoen: "Kuinka tämä voi antaa lihansa meille syötäväksi?"
        53 Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne.
        54 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
        55 Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma.
        56 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.
        57 Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, niin myös se, joka minua syö, elää minun kauttani.
        58 Tämä on se leipä, joka tuli alas taivaasta. Ei ole, niinkuin oli teidän isienne: he söivät ja kuolivat; joka tätä leipää syö, se elää iankaikkisesti."
        ( Joh. 6)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        saviseutulainen tuo palstalle Pyhää Kolmiyhteistä Jumalaa antikristuksen oppia, joka on tosijumalan, Isä Jumalan, Israelin jumalan, vanhan ja uuden liiton Jumalan ja ja ihminen, tosi Jeesuksen vastainen oppi.

        saviseutulainen on antikristuksen sananjulistaja palstallamme.

        Paavali ei opeta missään kohdassa sellaista oppia, että meillä on ”yksi ainoa Jumala Isässä ja Pojassa ja Pyhässä Hengessä” eikä sellaista oppia opeta kukaan mukaan Raamatun kirjoittaja.

        Missään Paavali ei ilmoita että meillä on Pyhä Kolmiyhteien Jumala. Tuollain eivät myöskään Profeetat ilmoita. Myöskään itse totinen Isä Jumalamme ei tuota ilmoita että hänellä on toinenkin Jumala, kaverijumala.


        Saviseutulaiset ovat antikristuksen juoksupoikia täällä palstallamme!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali ei opeta missään kohdassa sellaista oppia, että meillä on ”yksi ainoa Jumala Isässä ja Pojassa ja Pyhässä Hengessä” eikä sellaista oppia opeta kukaan mukaan Raamatun kirjoittaja.

        Missään Paavali ei ilmoita että meillä on Pyhä Kolmiyhteien Jumala. Tuollain eivät myöskään Profeetat ilmoita. Myöskään itse totinen Isä Jumalamme ei tuota ilmoita että hänellä on toinenkin Jumala, kaverijumala.


        Saviseutulaiset ovat antikristuksen juoksupoikia täällä palstallamme!

        Saviseutulaiene antaa väärän todistuksen yhdestä ainoasta Jumalasta, meidän taivaallisesta isästämme, ja hänen ainoasta pojastaan, meidän herrastamme Jeesuksesta kristuksesta.

        Jokainen meistä joutuu tekemään kerran tiliä sanoistamme ja lausumistamme, joten kannattaa saviseutulaiset olla varovainen sen suhteen, mitä varmaksi väittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saviseutulaiene antaa väärän todistuksen yhdestä ainoasta Jumalasta, meidän taivaallisesta isästämme, ja hänen ainoasta pojastaan, meidän herrastamme Jeesuksesta kristuksesta.

        Jokainen meistä joutuu tekemään kerran tiliä sanoistamme ja lausumistamme, joten kannattaa saviseutulaiset olla varovainen sen suhteen, mitä varmaksi väittää.

        12 Niin Jeesus taas puhui heille sanoen: "Minä olen maailman valkeus; joka minua seuraa, se ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva elämän valkeus."
        13 Niin fariseukset sanoivat hänelle: "Sinä todistat itsestäsi; sinun todistuksesi ei ole pätevä."
        14 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Vaikka minä todistankin itsestäni, on todistukseni pätevä, sillä minä tiedän, mistä minä olen tullut ja mihin minä menen; mutta te ette tiedä, mistä minä tulen, ettekä, mihin minä menen.
        15 Te tuomitsette lihan mukaan; minä en tuomitse ketään.
        16 Ja vaikka minä tuomitsisinkin, niin minun tuomioni olisi oikea, sillä minä en ole yksinäni, vaan minä ja hän, joka on minut lähettänyt.
        17 Onhan teidän laissannekin kirjoitettuna, että kahden ihmisen todistus on pätevä.
        18 Minä olen se, joka todistan itsestäni, ja minusta todistaa myös Isä, joka on minut lähettänyt."
        19 Niin he sanoivat hänelle: "Missä sinun isäsi on?" Jeesus vastasi: "Te ette tunne minua ettekä minun Isääni; jos te tuntisitte minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni."
        20 Nämä sanat Jeesus puhui uhriarkun ääressä, opettaessaan pyhäkössä; eikä kukaan ottanut häntä kiinni, sillä hänen hetkensä ei ollut vielä tullut.
        21 Niin Jeesus taas sanoi heille: "Minä menen pois, ja te etsitte minua, ja te kuolette syntiinne. Mihin minä menen, sinne te ette voi tulla."
        22 Niin juutalaiset sanoivat: "Ei kai hän aikone tappaa itseänsä, koska sanoo: 'Mihin minä menen, sinne te ette voi tulla'?"
        23 Ja hän sanoi heille: "Te olette alhaalta, minä olen ylhäältä; te olette tästä maailmasta, minä en ole tästä maailmasta.
        24 Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne."
        25 Niin he sanoivat hänelle: "Kuka sinä olet?" Jeesus sanoi heille: "Juuri se, mitä minä puhunkin teille.
        26 Paljon on minulla teistä puhuttavaa ja teissä tuomittavaa; mutta hän, joka on minut lähettänyt, on totinen, ja minkä minä olen kuullut häneltä, sen minä puhun maailman kuulla."
        27 Mutta he eivät ymmärtäneet, että hän puhui heille Isästä.
        28 Niin Jeesus sanoi heille: "Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut.
        29 Ja hän, joka on minut lähettänyt, on minun kanssani; hän ei ole jättänyt minua yksinäni, koska minä aina teen sitä, mikä hänelle on otollista."
        ( Joh. 8)


        1 Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.
        2 Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa?
        3 Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.
        4 Ja mihin minä menen - tien sinne te tiedätte."
        5 Tuomas sanoi hänelle: "Herra, me emme tiedä, mihin sinä menet; kuinka sitten tietäisimme tien?"
        6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
        7 Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni; tästälähin te tunnette hänet, ja te olette nähneet hänet."
        8 Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme."
        9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?
        10 Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.
        11 Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.
        12 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö,
        13 ja mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, että Isä kirkastettaisiin Pojassa.
        14 Jos te anotte minulta jotakin minun nimessäni, niin minä sen teen.
        15 Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni.
        16 Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
        17 totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.
        18 En minä jätä teitä orvoiksi; minä tulen teidän tykönne.
        19 Vielä vähän aikaa, niin maailma ei enää minua näe, mutta te näette minut; koska minä elän, niin tekin saatte elää.
        20 Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni, ja että te olette minussa ja minä teissä.
        21 Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa, mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle."
        ( Joh. 14)

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        12 Niin Jeesus taas puhui heille sanoen: "Minä olen maailman valkeus; joka minua seuraa, se ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva elämän valkeus."
        13 Niin fariseukset sanoivat hänelle: "Sinä todistat itsestäsi; sinun todistuksesi ei ole pätevä."
        14 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Vaikka minä todistankin itsestäni, on todistukseni pätevä, sillä minä tiedän, mistä minä olen tullut ja mihin minä menen; mutta te ette tiedä, mistä minä tulen, ettekä, mihin minä menen.
        15 Te tuomitsette lihan mukaan; minä en tuomitse ketään.
        16 Ja vaikka minä tuomitsisinkin, niin minun tuomioni olisi oikea, sillä minä en ole yksinäni, vaan minä ja hän, joka on minut lähettänyt.
        17 Onhan teidän laissannekin kirjoitettuna, että kahden ihmisen todistus on pätevä.
        18 Minä olen se, joka todistan itsestäni, ja minusta todistaa myös Isä, joka on minut lähettänyt."
        19 Niin he sanoivat hänelle: "Missä sinun isäsi on?" Jeesus vastasi: "Te ette tunne minua ettekä minun Isääni; jos te tuntisitte minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni."
        20 Nämä sanat Jeesus puhui uhriarkun ääressä, opettaessaan pyhäkössä; eikä kukaan ottanut häntä kiinni, sillä hänen hetkensä ei ollut vielä tullut.
        21 Niin Jeesus taas sanoi heille: "Minä menen pois, ja te etsitte minua, ja te kuolette syntiinne. Mihin minä menen, sinne te ette voi tulla."
        22 Niin juutalaiset sanoivat: "Ei kai hän aikone tappaa itseänsä, koska sanoo: 'Mihin minä menen, sinne te ette voi tulla'?"
        23 Ja hän sanoi heille: "Te olette alhaalta, minä olen ylhäältä; te olette tästä maailmasta, minä en ole tästä maailmasta.
        24 Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne."
        25 Niin he sanoivat hänelle: "Kuka sinä olet?" Jeesus sanoi heille: "Juuri se, mitä minä puhunkin teille.
        26 Paljon on minulla teistä puhuttavaa ja teissä tuomittavaa; mutta hän, joka on minut lähettänyt, on totinen, ja minkä minä olen kuullut häneltä, sen minä puhun maailman kuulla."
        27 Mutta he eivät ymmärtäneet, että hän puhui heille Isästä.
        28 Niin Jeesus sanoi heille: "Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut.
        29 Ja hän, joka on minut lähettänyt, on minun kanssani; hän ei ole jättänyt minua yksinäni, koska minä aina teen sitä, mikä hänelle on otollista."
        ( Joh. 8)


        1 Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.
        2 Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa?
        3 Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.
        4 Ja mihin minä menen - tien sinne te tiedätte."
        5 Tuomas sanoi hänelle: "Herra, me emme tiedä, mihin sinä menet; kuinka sitten tietäisimme tien?"
        6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
        7 Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni; tästälähin te tunnette hänet, ja te olette nähneet hänet."
        8 Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme."
        9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?
        10 Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.
        11 Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.
        12 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö,
        13 ja mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, että Isä kirkastettaisiin Pojassa.
        14 Jos te anotte minulta jotakin minun nimessäni, niin minä sen teen.
        15 Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni.
        16 Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
        17 totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.
        18 En minä jätä teitä orvoiksi; minä tulen teidän tykönne.
        19 Vielä vähän aikaa, niin maailma ei enää minua näe, mutta te näette minut; koska minä elän, niin tekin saatte elää.
        20 Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni, ja että te olette minussa ja minä teissä.
        21 Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa, mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle."
        ( Joh. 14)

        s-seutulainen

        Monet ovat niin varmoja katolisten isien kehittämän opin totuudellisuudesta, että eivät pidä lainkaan mahdollisena sitä, että he olisivat erehtyneet siinä, etenkin jos ovat kehittäneet oppia eteenpäin ja tunnustavat ”Jumalan sisäisen hierarkian”, jonka mukaan isä on yksin kaikkivaltias Jumala, Jeesus on Jumalan poikana isäänsä alempi arvossa ja pyhä henki tottelee näitä molempia, joten ”hän” on näistä kolmesta arvossa alin.

        SAVISEUTULAISET, Mitä jos olette kuitenkin erehtynyt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monet ovat niin varmoja katolisten isien kehittämän opin totuudellisuudesta, että eivät pidä lainkaan mahdollisena sitä, että he olisivat erehtyneet siinä, etenkin jos ovat kehittäneet oppia eteenpäin ja tunnustavat ”Jumalan sisäisen hierarkian”, jonka mukaan isä on yksin kaikkivaltias Jumala, Jeesus on Jumalan poikana isäänsä alempi arvossa ja pyhä henki tottelee näitä molempia, joten ”hän” on näistä kolmesta arvossa alin.

        SAVISEUTULAISET, Mitä jos olette kuitenkin erehtynyt?

        12 Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;
        13 eikä mikään luotu ole hänelle näkymätön, vaan kaikki on alastonta ja paljastettua hänen silmäinsä edessä, jolle meidän on tehtävä tili.
        14 Kun meillä siis on suuri ylimmäinen pappi, läpi taivasten kulkenut, Jeesus, Jumalan Poika, niin pitäkäämme kiinni tunnustuksesta.
        15 Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä.
        16 Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
        ( Hebr. 4)

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        12 Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;
        13 eikä mikään luotu ole hänelle näkymätön, vaan kaikki on alastonta ja paljastettua hänen silmäinsä edessä, jolle meidän on tehtävä tili.
        14 Kun meillä siis on suuri ylimmäinen pappi, läpi taivasten kulkenut, Jeesus, Jumalan Poika, niin pitäkäämme kiinni tunnustuksesta.
        15 Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä.
        16 Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
        ( Hebr. 4)

        s-seutulainen

        Jumalan Poikaa kehtaat jakaa palstalaisille. Sinö tuot mistään reklamaatioistamme välittämöttö palstalle Antikristuksen oppia ja valhetta. Ihan sikana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan Poikaa kehtaat jakaa palstalaisille. Sinö tuot mistään reklamaatioistamme välittämöttö palstalle Antikristuksen oppia ja valhetta. Ihan sikana.

        lisään vielä..että tuot Keesusta ylipappiakin
        meille.


        Jeesus on paimen..muttei ylipappi. Häpeä sinä saviseutulainen.

        josko sanoisin ylipaimen muttei koskaan kirkollinen ylipappi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        lisään vielä..että tuot Keesusta ylipappiakin
        meille.


        Jeesus on paimen..muttei ylipappi. Häpeä sinä saviseutulainen.

        josko sanoisin ylipaimen muttei koskaan kirkollinen ylipappi.

        18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
        19 Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi."
        20 Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi?
        21 Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,
        22 koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta,
        23 me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
        24 mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.
        25 Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset.
        26 Sillä katsokaa, veljet, omaa kutsumistanne: ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa, ei monta jalosukuista,
        27 vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään,
        28 ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on,
        29 ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä.
        30 Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi,
        31 että kävisi, niinkuin kirjoitettu on: "Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon Herra."
        ( 1 Kor. 1)

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan Poikaa kehtaat jakaa palstalaisille. Sinö tuot mistään reklamaatioistamme välittämöttö palstalle Antikristuksen oppia ja valhetta. Ihan sikana.

        "Anonyymi" kirjoittaa:

        >> . Sinö tuot mistään reklamaatioistamme välittämöttö palstalle >>

        >> täällä palstallamme! >>

        Kerrohan "anonyymi", kenen palstasta on kysymys, kun kirjoitat "meidän palstasta" ("palstallamme")?

        Keitä ovat "me". Kenen nimissä kirjoitat, kun sanot edustavasi "meitä".
        Jaatko kirjoittajat "meihin" ja "teihin"?

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Anonyymi" kirjoittaa:

        >> . Sinö tuot mistään reklamaatioistamme välittämöttö palstalle >>

        >> täällä palstallamme! >>

        Kerrohan "anonyymi", kenen palstasta on kysymys, kun kirjoitat "meidän palstasta" ("palstallamme")?

        Keitä ovat "me". Kenen nimissä kirjoitat, kun sanot edustavasi "meitä".
        Jaatko kirjoittajat "meihin" ja "teihin"?

        Usko Toivonen

        Toivoselle.

        Älä ole niin utelias.

        Keskity totuuteen:
        Isän Jumalan, vanhan ja uuden liiton Jumalan totuus ja Jumalan arvo palautuu ennalleen ja Pyhä Kolmiyhteinen Jumala kukistuu ...lopun aika on ...loppu on lähellä!


        Saviseutulaiene ja Usko Toivonen antavat väärän todistuksen yhdestä ainoasta Jumalasta, meidän taivaallisesta isästämme, ja hänen ainoasta pojastaan, meidän herrastamme Jeesuksesta kristuksesta.

        Saviseutulaiset ja Usko Toivonen ovat antikristuksen juoksupoikia täällä palstallamme!

        Tuossa on sulle mietittävää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Anonyymi" kirjoittaa:

        >> . Sinö tuot mistään reklamaatioistamme välittämöttö palstalle >>

        >> täällä palstallamme! >>

        Kerrohan "anonyymi", kenen palstasta on kysymys, kun kirjoitat "meidän palstasta" ("palstallamme")?

        Keitä ovat "me". Kenen nimissä kirjoitat, kun sanot edustavasi "meitä".
        Jaatko kirjoittajat "meihin" ja "teihin"?

        Usko Toivonen

        Mitähän salattavaa? Toisessa ketjussa vaaditte nimiä esille, siis tämä palsta on antti wuolteen ja hänen kakaralaumansa palsta. Onko valhejuutalaisilla jotain salattavaa???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän salattavaa? Toisessa ketjussa vaaditte nimiä esille, siis tämä palsta on antti wuolteen ja hänen kakaralaumansa palsta. Onko valhejuutalaisilla jotain salattavaa???

        JUU..Kyllä heillä on salattavaa.

        NUO TYYPIT savilsetulaiste ja Toivon ja kumppanit SALAAVAT SEN ETTÄ OVAT ANTIKRISTUKSIA!

        Pitäkää kaikkii varanne noiden heppujen kommenteissa ilmenevissä Pyhän Kolminaisuuden Jumalan opeissa. Nuo tuovat raamatuista mm. Johanneksen satuevankeliumista ja Hebrealaiskirjeestä kopiota sivukaupalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        JUU..Kyllä heillä on salattavaa.

        NUO TYYPIT savilsetulaiste ja Toivon ja kumppanit SALAAVAT SEN ETTÄ OVAT ANTIKRISTUKSIA!

        Pitäkää kaikkii varanne noiden heppujen kommenteissa ilmenevissä Pyhän Kolminaisuuden Jumalan opeissa. Nuo tuovat raamatuista mm. Johanneksen satuevankeliumista ja Hebrealaiskirjeestä kopiota sivukaupalla.

        Raamatun ilmoitusta Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta:

        1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
        5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.
        6 Oli mies, Jumalan lähettämä; hänen nimensä oli Johannes.
        7 Hän tuli todistamaan, todistaaksensa valkeudesta, että kaikki uskoisivat hänen kauttansa.
        8 Ei hän ollut se valkeus, mutta hän tuli valkeudesta todistamaan.
        9 Totinen valkeus, joka valistaa jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan.
        10 Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut.
        11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
        12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
        13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
        14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
        ( Joh. 14)




        Me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä. (1 Joh 5:20)

        Heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen! (Room 9:5)

        Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan (2 Kor 5:19).

        Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti (Kol 2:9)

        Ja tunnustetusti suuri on jumalisuuden salaisuus: Hän, joka on ilmestynyt lihassa, vanhurskautunut Hengessä, näyttäytynyt enkeleille, saarnattu pakanain keskuudessa, uskottu maailmassa, otettu ylös kirkkauteen. (1 Tim 3:16)

        Ja enkeleistä hän sanoo: ”Hän tekee enkelinsä tuuliksi ja palvelijansa tulen liekiksi”; Mutta Pojasta: ”Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka. (Hepr 1:7-8)


        Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on (Joh 1:3).

        Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen, ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa. Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen, ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa. (Kol 1:14-17)



        25 Siihen aikaan Jeesus johtui puhumaan sanoen: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille.
        26 Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt.
        27 Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne Poikaa kuin Isä, eikä Isää tunne kukaan muu kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa.
        28 Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon.
        29 Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne.
        30 Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."
        ( Matt. 11)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JUU..Kyllä heillä on salattavaa.

        NUO TYYPIT savilsetulaiste ja Toivon ja kumppanit SALAAVAT SEN ETTÄ OVAT ANTIKRISTUKSIA!

        Pitäkää kaikkii varanne noiden heppujen kommenteissa ilmenevissä Pyhän Kolminaisuuden Jumalan opeissa. Nuo tuovat raamatuista mm. Johanneksen satuevankeliumista ja Hebrealaiskirjeestä kopiota sivukaupalla.

        Valhejuutalaiset ovat antikristuksen palvelijoita, maailman ihmisiä, jumlattomia, jotka eksyttävät ja vainoavat kristittyjä.


      • Anonyymi
        Saviseutulainen kirjoitti:

        Raamatun ilmoitusta Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta:

        1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
        5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.
        6 Oli mies, Jumalan lähettämä; hänen nimensä oli Johannes.
        7 Hän tuli todistamaan, todistaaksensa valkeudesta, että kaikki uskoisivat hänen kauttansa.
        8 Ei hän ollut se valkeus, mutta hän tuli valkeudesta todistamaan.
        9 Totinen valkeus, joka valistaa jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan.
        10 Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut.
        11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
        12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
        13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
        14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
        ( Joh. 14)




        Me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä. (1 Joh 5:20)

        Heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen! (Room 9:5)

        Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan (2 Kor 5:19).

        Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti (Kol 2:9)

        Ja tunnustetusti suuri on jumalisuuden salaisuus: Hän, joka on ilmestynyt lihassa, vanhurskautunut Hengessä, näyttäytynyt enkeleille, saarnattu pakanain keskuudessa, uskottu maailmassa, otettu ylös kirkkauteen. (1 Tim 3:16)

        Ja enkeleistä hän sanoo: ”Hän tekee enkelinsä tuuliksi ja palvelijansa tulen liekiksi”; Mutta Pojasta: ”Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka. (Hepr 1:7-8)


        Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on (Joh 1:3).

        Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen, ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa. Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen, ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa. (Kol 1:14-17)



        25 Siihen aikaan Jeesus johtui puhumaan sanoen: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille.
        26 Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt.
        27 Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne Poikaa kuin Isä, eikä Isää tunne kukaan muu kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa.
        28 Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon.
        29 Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne.
        30 Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."
        ( Matt. 11)

        saviseutulainen. ja Usko Toivonen.

        Keskity totuuteen:
        Isän Jumalan, vanhan ja uuden liiton Jumalan totuus ja Jumalan arvo palautuu ennalleen ja saviseutulaisien ja Usko Toivosen Pyhä Kolmiyhteinen Jumala kukistuu ..lopun aika on ...loppu on lähellä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        saviseutulainen. ja Usko Toivonen.

        Keskity totuuteen:
        Isän Jumalan, vanhan ja uuden liiton Jumalan totuus ja Jumalan arvo palautuu ennalleen ja saviseutulaisien ja Usko Toivosen Pyhä Kolmiyhteinen Jumala kukistuu ..lopun aika on ...loppu on lähellä!

        Et siis usko Pyhä Raamatun Sanaan.
        Olethan tosin sulkenut Johanneksen evankeliumin pois kokonaan, "satuevankeliumina", kuten tuolla ylempänä sitä kutsut.
        Mutta näin näyttää käyneen myös Roomalaiskirjeen, 2.Korinttolaiskirjeen, Kolossalaiskirjeen, 1. Timoteuskirjeen, Hebr. kirjeen ja Matteuksen evankeliumin kohdalla!
        Mikset yksin tein heitä romukoppaan koko Uutta Testamenttia?

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et siis usko Pyhä Raamatun Sanaan.
        Olethan tosin sulkenut Johanneksen evankeliumin pois kokonaan, "satuevankeliumina", kuten tuolla ylempänä sitä kutsut.
        Mutta näin näyttää käyneen myös Roomalaiskirjeen, 2.Korinttolaiskirjeen, Kolossalaiskirjeen, 1. Timoteuskirjeen, Hebr. kirjeen ja Matteuksen evankeliumin kohdalla!
        Mikset yksin tein heitä romukoppaan koko Uutta Testamenttia?

        s-seutulainen

        saviseutulainen.

        voi hyvä kommentoija; missä on on ilmoitettu että Raamattu on Pyhä ja Raamattu on persoona Sana.

        Raamattu ei kuulu.. ei sisälly, ei ole osa Pyhään Kolmiyhteistä Jumalaa.
        Raamatulla ei ole vanhan ja uuden liiton Jumalan hyväksyntää ja eikä ole kaikessa yhteytta tosi Jumalan totuuteen.
        Pyhä Kolmiyhteinen Jumala on epäjumala joka ei hyväksy yhtään mitään vaan saviseutulaiset ja Usko Toivionen ja kumppanit ovat hyväksyneet tuon Raamatun persoonaksi ja epäjumalan totuudeksi!

        Raamatussa on sekä Jumalan totuutta että katolista oppia. Molemmat opit ovat tuossa kirjassa. Tuon katolisen opin olette nielleet, omaksuneet opiksenne.Jumalan totuutta ei teillä ole tiedossa koska teillä ei ole Jumalan hengen voitelua eikä erottamiskykyä, joten valheen henki johtaa teitä ja teidän kommentointianne!


      • Anonyymi kirjoitti:

        saviseutulainen.

        voi hyvä kommentoija; missä on on ilmoitettu että Raamattu on Pyhä ja Raamattu on persoona Sana.

        Raamattu ei kuulu.. ei sisälly, ei ole osa Pyhään Kolmiyhteistä Jumalaa.
        Raamatulla ei ole vanhan ja uuden liiton Jumalan hyväksyntää ja eikä ole kaikessa yhteytta tosi Jumalan totuuteen.
        Pyhä Kolmiyhteinen Jumala on epäjumala joka ei hyväksy yhtään mitään vaan saviseutulaiset ja Usko Toivionen ja kumppanit ovat hyväksyneet tuon Raamatun persoonaksi ja epäjumalan totuudeksi!

        Raamatussa on sekä Jumalan totuutta että katolista oppia. Molemmat opit ovat tuossa kirjassa. Tuon katolisen opin olette nielleet, omaksuneet opiksenne.Jumalan totuutta ei teillä ole tiedossa koska teillä ei ole Jumalan hengen voitelua eikä erottamiskykyä, joten valheen henki johtaa teitä ja teidän kommentointianne!

        Pyhä Raamattu kirjoittaa:

        Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli, joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen, vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen; hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti.
        ( Fil.2:5-8)


        1.Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
        2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
        3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.
        4 Lapsukaiset, te olette Jumalasta ja olette voittaneet heidät; sillä hän, joka teissä on, on suurempi kuin se, joka on maailmassa.
        5 He ovat maailmasta; sentähden he puhuvat, niinkuin maailma puhuu, ja maailma kuulee heitä.
        6 Me olemme Jumalasta. Joka tuntee Jumalan, se kuulee meitä; joka ei ole Jumalasta, se ei kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen.
        7 Rakkaani, rakastakaamme toinen toistamme, sillä rakkaus on Jumalasta; ja jokainen, joka rakastaa, on Jumalasta syntynyt ja tuntee Jumalan.
        8 Joka ei rakasta, se ei tunne Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus.
        9 Siinä ilmestyi meille Jumalan rakkaus, että Jumala lähetti ainokaisen Poikansa maailmaan, että me eläisimme hänen kauttansa.
        10 Siinä on rakkaus - ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi.
        11 Rakkaani, jos Jumala on näin meitä rakastanut, niin mekin olemme velvolliset rakastamaan toinen toistamme.
        12 Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Jos me rakastamme toinen toistamme, niin Jumala pysyy meissä, ja hänen rakkautensa on tullut täydelliseksi meissä.
        13 Siitä me tiedämme pysyvämme hänessä ja hänen pysyvän meissä, että hän on antanut meille Henkeänsä.
        14 Ja me olemme nähneet ja todistamme, että Isä on lähettänyt Poikansa maailman Vapahtajaksi.
        15 Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa.
        16 Ja me olemme oppineet tuntemaan ja me uskomme sen rakkauden, mikä Jumalalla on meihin. Jumala on rakkaus, ja joka pysyy rakkaudessa, se pysyy Jumalassa, ja Jumala pysyy hänessä.
        17 Näin on rakkaus tullut täydelliseksi meissä, että meillä olisi turva tuomiopäivänä; sillä sellainen kuin hän on, sellaisia mekin olemme tässä maailmassa.
        18 Pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus karkoittaa pelon, sillä pelossa on rangaistusta; ja joka pelkää, se ei ole päässyt täydelliseksi rakkaudessa.
        19 Me rakastamme, sillä hän on ensin rakastanut meitä.
        20 Jos joku sanoo: "Minä rakastan Jumalaa", mutta vihaa veljeänsä, niin hän on valhettelija. Sillä joka ei rakasta veljeänsä, jonka hän on nähnyt, se ei voi rakastaa Jumalaa, jota hän ei ole nähnyt.
        21 Ja tämä käsky meillä on häneltä, että joka rakastaa Jumalaa, se rakastakoon myös veljeänsä.
        ( 1 Joh. 4)


      • Anonyymi
        Saviseutulainen kirjoitti:

        Pyhä Raamattu kirjoittaa:

        Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli, joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen, vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen; hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti.
        ( Fil.2:5-8)


        1.Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
        2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
        3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.
        4 Lapsukaiset, te olette Jumalasta ja olette voittaneet heidät; sillä hän, joka teissä on, on suurempi kuin se, joka on maailmassa.
        5 He ovat maailmasta; sentähden he puhuvat, niinkuin maailma puhuu, ja maailma kuulee heitä.
        6 Me olemme Jumalasta. Joka tuntee Jumalan, se kuulee meitä; joka ei ole Jumalasta, se ei kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen.
        7 Rakkaani, rakastakaamme toinen toistamme, sillä rakkaus on Jumalasta; ja jokainen, joka rakastaa, on Jumalasta syntynyt ja tuntee Jumalan.
        8 Joka ei rakasta, se ei tunne Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus.
        9 Siinä ilmestyi meille Jumalan rakkaus, että Jumala lähetti ainokaisen Poikansa maailmaan, että me eläisimme hänen kauttansa.
        10 Siinä on rakkaus - ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi.
        11 Rakkaani, jos Jumala on näin meitä rakastanut, niin mekin olemme velvolliset rakastamaan toinen toistamme.
        12 Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Jos me rakastamme toinen toistamme, niin Jumala pysyy meissä, ja hänen rakkautensa on tullut täydelliseksi meissä.
        13 Siitä me tiedämme pysyvämme hänessä ja hänen pysyvän meissä, että hän on antanut meille Henkeänsä.
        14 Ja me olemme nähneet ja todistamme, että Isä on lähettänyt Poikansa maailman Vapahtajaksi.
        15 Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa.
        16 Ja me olemme oppineet tuntemaan ja me uskomme sen rakkauden, mikä Jumalalla on meihin. Jumala on rakkaus, ja joka pysyy rakkaudessa, se pysyy Jumalassa, ja Jumala pysyy hänessä.
        17 Näin on rakkaus tullut täydelliseksi meissä, että meillä olisi turva tuomiopäivänä; sillä sellainen kuin hän on, sellaisia mekin olemme tässä maailmassa.
        18 Pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus karkoittaa pelon, sillä pelossa on rangaistusta; ja joka pelkää, se ei ole päässyt täydelliseksi rakkaudessa.
        19 Me rakastamme, sillä hän on ensin rakastanut meitä.
        20 Jos joku sanoo: "Minä rakastan Jumalaa", mutta vihaa veljeänsä, niin hän on valhettelija. Sillä joka ei rakasta veljeänsä, jonka hän on nähnyt, se ei voi rakastaa Jumalaa, jota hän ei ole nähnyt.
        21 Ja tämä käsky meillä on häneltä, että joka rakastaa Jumalaa, se rakastakoon myös veljeänsä.
        ( 1 Joh. 4)

        saviseutulaisille .


        ”Jos joku muuta oppia opettaa eikä pitäydy meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen terveisiin sanoihin eikä siihen oppiin, joka on jumalisuuden mukainen, niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja, alituisia kinastuksia niiden ihmisten kesken, jotka ovat turmeltuneet mieleltään ja totuuden menettäneet ja jotka pitävät jumalisuutta keinona voiton saamiseen.” 1 Tim. 6:3-5.

        Tuossa on Sinulle saviseutulainen 1 Joh. 4 antikristuksen eksytysopin välittäjälle opetusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivoselle.

        Älä ole niin utelias.

        Keskity totuuteen:
        Isän Jumalan, vanhan ja uuden liiton Jumalan totuus ja Jumalan arvo palautuu ennalleen ja Pyhä Kolmiyhteinen Jumala kukistuu ...lopun aika on ...loppu on lähellä!


        Saviseutulaiene ja Usko Toivonen antavat väärän todistuksen yhdestä ainoasta Jumalasta, meidän taivaallisesta isästämme, ja hänen ainoasta pojastaan, meidän herrastamme Jeesuksesta kristuksesta.

        Saviseutulaiset ja Usko Toivonen ovat antikristuksen juoksupoikia täällä palstallamme!

        Tuossa on sulle mietittävää!

        Juu, todellakin Raamatun ilmoittamaan totuuteen kannattaa keskittyä.

        Raamatun ilmoittama Totuus kohdistuu Isään, Poikaan, Pyhään Henkeen.

        Isä on Totuus.
        ( Joh 17:17)

        Poika on Totuus.
        ( Joh 14:6)

        Pyhä Henki on Totuus.
        (1Joh 5:6)

        Raamatun ilmoituksen mukaiseen totuuteen, ei jonkin marginaalisen mitättömän pienen joukon höpöoppeihin ja vääristelyihin, syyttelyihin, kannata aikaansa tuhlata ei sekunnnin murto-osaakaan.

        Jeesuksen sanoihin luottaen:

        40 Sillä joka ei ole meitä vastaan, se on meidän puolellamme.
        ( Mark 9)

        Jeesuksessa Kristuksessa ei ole "meitä" ja "teitä", vaan pelkästään samalla puolella olevia.

        Eikä siihen ihmisopit vaikuta millään tavalla.

        Paavalin sanoin:

        5 Sillä me emme julista itseämme, vaan Kristusta Jeesusta, että hän on Herra ja me teidän palvelijanne Jeesuksen tähden.
        ( 2Kor 4)

        Oppien julistajat julistavat oppiansa, ja tyrkyttävät itseään, siitä heidät erottaa jo kaukaa.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, todellakin Raamatun ilmoittamaan totuuteen kannattaa keskittyä.

        Raamatun ilmoittama Totuus kohdistuu Isään, Poikaan, Pyhään Henkeen.

        Isä on Totuus.
        ( Joh 17:17)

        Poika on Totuus.
        ( Joh 14:6)

        Pyhä Henki on Totuus.
        (1Joh 5:6)

        Raamatun ilmoituksen mukaiseen totuuteen, ei jonkin marginaalisen mitättömän pienen joukon höpöoppeihin ja vääristelyihin, syyttelyihin, kannata aikaansa tuhlata ei sekunnnin murto-osaakaan.

        Jeesuksen sanoihin luottaen:

        40 Sillä joka ei ole meitä vastaan, se on meidän puolellamme.
        ( Mark 9)

        Jeesuksessa Kristuksessa ei ole "meitä" ja "teitä", vaan pelkästään samalla puolella olevia.

        Eikä siihen ihmisopit vaikuta millään tavalla.

        Paavalin sanoin:

        5 Sillä me emme julista itseämme, vaan Kristusta Jeesusta, että hän on Herra ja me teidän palvelijanne Jeesuksen tähden.
        ( 2Kor 4)

        Oppien julistajat julistavat oppiansa, ja tyrkyttävät itseään, siitä heidät erottaa jo kaukaa.

        Usko Toivonen

        toivoselle.

        Jumala on yksi! Jaak. 2:19.
        Samoin oikea oppi on yksi ainoa. Niinpä Raamattu käyttää opista puhuessaan sitä merkitseviä sanoja poikkeuksetta yksikössä:
        yksi oppi (Joh. 7:16; Room.16:17)
        yksi totuus (Joh. 8:31; Gal. 5:7)
        yksi evankeliumi (Room.1:1; 2:16; 16:25)
        yksi usko (Juuda 3 ja 20) sekä
        yksi opetuksen sisältö (Room. 6:17).

        Sen sijaan ihmisoppeja (Mark. 7:7; Kol. 2:22) ja riivaajien oppeja (1 Tim. 4:1) on monia. Ef. 4:4-6.

        Oikea oppi on lopullinen (Mal. 2:7; Gal. 1:6-9; Juuda 3) ja täydellinen. Ps. 19:8. Se on niin muuttumaton, että apostolin ja Taivaan enkelienkin täytyy alistua kuuliaisuuteen sille. Gal. 1:6-9. Vieläpä tuomiopäivänäkin se on voimassa, ja sen mukaan tuomitaan ihmisten salaisuudet. Room. 2:16. Raamattu siis tuomitsee opin muuttamisen, lisäämisen tai kehittämisen. Ilm. 22:18,19. 2 Piet. 3:15,16.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        toivoselle.

        Jumala on yksi! Jaak. 2:19.
        Samoin oikea oppi on yksi ainoa. Niinpä Raamattu käyttää opista puhuessaan sitä merkitseviä sanoja poikkeuksetta yksikössä:
        yksi oppi (Joh. 7:16; Room.16:17)
        yksi totuus (Joh. 8:31; Gal. 5:7)
        yksi evankeliumi (Room.1:1; 2:16; 16:25)
        yksi usko (Juuda 3 ja 20) sekä
        yksi opetuksen sisältö (Room. 6:17).

        Sen sijaan ihmisoppeja (Mark. 7:7; Kol. 2:22) ja riivaajien oppeja (1 Tim. 4:1) on monia. Ef. 4:4-6.

        Oikea oppi on lopullinen (Mal. 2:7; Gal. 1:6-9; Juuda 3) ja täydellinen. Ps. 19:8. Se on niin muuttumaton, että apostolin ja Taivaan enkelienkin täytyy alistua kuuliaisuuteen sille. Gal. 1:6-9. Vieläpä tuomiopäivänäkin se on voimassa, ja sen mukaan tuomitaan ihmisten salaisuudet. Room. 2:16. Raamattu siis tuomitsee opin muuttamisen, lisäämisen tai kehittämisen. Ilm. 22:18,19. 2 Piet. 3:15,16.

        Petelle.

        Oppisi on nähty ja kuinka sen puitteissa Raamatun ilmoitusta käytät oman oppisi hyväksi.

        Kristuksen evankeliumi on Jumalan voima, sana rististä.

        Ainoa evankeliumi ei ole sitä varten, että kerätään seuraajia omalle opille, omaan lahkoon, vaan Kristukselle.

        Pahan valtakunnasta Jumalan Pojan valtakuntaan.

        5 Sillä me emme julista itseämme, vaan Kristusta Jeesusta, että hän on Herra ja me teidän palvelijanne Jeesuksen tähden.
        ( 2Kor 4)

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Saviseutulainen kirjoitti:

        Raamatun ilmoitusta Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta:

        1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
        5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.
        6 Oli mies, Jumalan lähettämä; hänen nimensä oli Johannes.
        7 Hän tuli todistamaan, todistaaksensa valkeudesta, että kaikki uskoisivat hänen kauttansa.
        8 Ei hän ollut se valkeus, mutta hän tuli valkeudesta todistamaan.
        9 Totinen valkeus, joka valistaa jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan.
        10 Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut.
        11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
        12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
        13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
        14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
        ( Joh. 14)




        Me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä. (1 Joh 5:20)

        Heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen! (Room 9:5)

        Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan (2 Kor 5:19).

        Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti (Kol 2:9)

        Ja tunnustetusti suuri on jumalisuuden salaisuus: Hän, joka on ilmestynyt lihassa, vanhurskautunut Hengessä, näyttäytynyt enkeleille, saarnattu pakanain keskuudessa, uskottu maailmassa, otettu ylös kirkkauteen. (1 Tim 3:16)

        Ja enkeleistä hän sanoo: ”Hän tekee enkelinsä tuuliksi ja palvelijansa tulen liekiksi”; Mutta Pojasta: ”Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka. (Hepr 1:7-8)


        Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on (Joh 1:3).

        Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen, ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa. Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen, ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa. (Kol 1:14-17)



        25 Siihen aikaan Jeesus johtui puhumaan sanoen: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille.
        26 Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt.
        27 Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne Poikaa kuin Isä, eikä Isää tunne kukaan muu kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa.
        28 Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon.
        29 Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne.
        30 Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."
        ( Matt. 11)

        Korj. Ei Joh. 14,
        vaan tietenkin Joh. 1: 1-14.

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Petelle.

        Oppisi on nähty ja kuinka sen puitteissa Raamatun ilmoitusta käytät oman oppisi hyväksi.

        Kristuksen evankeliumi on Jumalan voima, sana rististä.

        Ainoa evankeliumi ei ole sitä varten, että kerätään seuraajia omalle opille, omaan lahkoon, vaan Kristukselle.

        Pahan valtakunnasta Jumalan Pojan valtakuntaan.

        5 Sillä me emme julista itseämme, vaan Kristusta Jeesusta, että hän on Herra ja me teidän palvelijanne Jeesuksen tähden.
        ( 2Kor 4)

        Usko Toivonen

        toivoselle.

        Hapatus – poikkeaminen oikeasta opista.

        Vähäinenkin hapatus on vaarallinen ja voi turmella koko terveen evankeliumin. Gal 5:9: 1 Kor.5:6. 2 Kor. 11:4. Oikean opin tehtävänä on murtaa valheen ja epäuskon panssari. Jos antaudutaan yhteistyöhön väärän opin ja sen kannattajien kanssa, silloin on tehty jo ratkaiseva myönnytys valheelle. Apostolisesta opista luopuminen on aina saanut aikaan erimielisyyttä ja pahennusta. Pysyminen apostolisessa opissa synnyttää yksimielisyyden ja säilyttää yhteyden. Room. 16:17. 1 Kor. 1:10.

        Koska Raamatun oppi on Jumalan oppi, sen vähäinenkin vääristäminen on vakava synti. 2 Piet. 3:16. Raamatun oppi tuo esiin Jumalan siunauksen, siitä poikkeava oppi taas kirouksen. Dan. 12:3; Mal. 2:8,9; Gal. 1:8,9. Raamattu ei anna poiketa oikeasta opetuksesta edes ajatellun rakkauden (Joh. 14:23) tai yhteyden (Room. 16:17) tähden.

        Sielunvihollinen haluaa mielellään vääristää Raamatun oppiasiat vähättelemällä niiden tärkeyttä. Sen tähden se johtaa uskoviakin harhaan esittäen tekosyyksi rakkauden ja uskontojen yhteyden, jota ei saisi loukata. Joku onkin todennut: ”Kun perkele paljastetaan, se rupeaa itkemään ja puhumaan rakkaudesta.”
        ”Oikeaoppisuudesta” puhutaan joskus myös halveksien, vaikka oikeaoppisuus on siis ehdoton Jumalan tahto ja säätämys omilleen.

        Jumalan lapsilla on vain yksi Mestari-Opettaja (Mat. 23:8), joka on ainoa Pelastaja ja Välimies Jumalan ja ihmisten välillä. 1 Tim. 2:5. Hän on antanut itsensä sijaisuhriksi kaikkien edestä ja tahtoo, että jokainen tulisi tuntemaan totuuden, sen opin, jonka Hän on selvin sanoin ilmoittanut VT:n ja UT:n kirjoituksissa, ja siten omistaisi iankaikkisen elämän. 1 Tim. 2:4-7


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        toivoselle.

        Hapatus – poikkeaminen oikeasta opista.

        Vähäinenkin hapatus on vaarallinen ja voi turmella koko terveen evankeliumin. Gal 5:9: 1 Kor.5:6. 2 Kor. 11:4. Oikean opin tehtävänä on murtaa valheen ja epäuskon panssari. Jos antaudutaan yhteistyöhön väärän opin ja sen kannattajien kanssa, silloin on tehty jo ratkaiseva myönnytys valheelle. Apostolisesta opista luopuminen on aina saanut aikaan erimielisyyttä ja pahennusta. Pysyminen apostolisessa opissa synnyttää yksimielisyyden ja säilyttää yhteyden. Room. 16:17. 1 Kor. 1:10.

        Koska Raamatun oppi on Jumalan oppi, sen vähäinenkin vääristäminen on vakava synti. 2 Piet. 3:16. Raamatun oppi tuo esiin Jumalan siunauksen, siitä poikkeava oppi taas kirouksen. Dan. 12:3; Mal. 2:8,9; Gal. 1:8,9. Raamattu ei anna poiketa oikeasta opetuksesta edes ajatellun rakkauden (Joh. 14:23) tai yhteyden (Room. 16:17) tähden.

        Sielunvihollinen haluaa mielellään vääristää Raamatun oppiasiat vähättelemällä niiden tärkeyttä. Sen tähden se johtaa uskoviakin harhaan esittäen tekosyyksi rakkauden ja uskontojen yhteyden, jota ei saisi loukata. Joku onkin todennut: ”Kun perkele paljastetaan, se rupeaa itkemään ja puhumaan rakkaudesta.”
        ”Oikeaoppisuudesta” puhutaan joskus myös halveksien, vaikka oikeaoppisuus on siis ehdoton Jumalan tahto ja säätämys omilleen.

        Jumalan lapsilla on vain yksi Mestari-Opettaja (Mat. 23:8), joka on ainoa Pelastaja ja Välimies Jumalan ja ihmisten välillä. 1 Tim. 2:5. Hän on antanut itsensä sijaisuhriksi kaikkien edestä ja tahtoo, että jokainen tulisi tuntemaan totuuden, sen opin, jonka Hän on selvin sanoin ilmoittanut VT:n ja UT:n kirjoituksissa, ja siten omistaisi iankaikkisen elämän. 1 Tim. 2:4-7

        Oppeja on paljon ja kunkin oppinsa julistaja on mielestään oikean opin edustaja.

        Siinä on räikeä ristiriita.
        Ja oppiensa edustajat pyrkivät saamaan seuraajia eräälle opille monien joukosta, samoin kuin muidenkin mielestään oikean opin edustajat.
        Siinä tulee esille sielunvihollisen toiminta.

        Kuten Paavali kirjoittaa Galatian seurakunnille: "Kuka on lumonnut teidät?" ( Gal 3:1)
        Sama kysymys tulee esittää kaikille oppiensa julistajille, kuka on lumonnut teidät, entä teidät?

        Tässäkin keskusteluketjussa pyritään jakamaan keskustelijoita "meihin" ja "teihin", aivan kuten on jo pitkän aikaa tehty.

        Kristuksessa ei ole sellaista jakoa.

        9 Älkää puhuko valhetta toisistanne, te, jotka olette riisuneet pois vanhan ihmisen tekoinensa
        10 ja pukeutuneet uuteen, joka uudistuu tietoon, Luojansa kuvan mukaan.
        11 Ja tässä ei ole kreikkalaista eikä juutalaista, ei ympärileikkausta eikä ympärileikkaamattomuutta, ei barbaaria, ei skyyttalaista, ei orjaa, ei vapaata, vaan kaikki ja kaikissa on Kristus.
        ( Kol 3)

        Oikean evankeliumin julistuksen tuntee siitä, että sen tavoittama ihminen sydämestään kääntyy Herran Jeesuksen puoleen, Kristuksen opetuslapseksi, eikä jonkun opin puoleen.

        Uskovan, Jeesuksen pyhän, tunniste on Raamatussa ilmoitettu:

        13 Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
        14 ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
        ( Apt 9)

        2 Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin.
        ( 1Kor 1)

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oppeja on paljon ja kunkin oppinsa julistaja on mielestään oikean opin edustaja.

        Siinä on räikeä ristiriita.
        Ja oppiensa edustajat pyrkivät saamaan seuraajia eräälle opille monien joukosta, samoin kuin muidenkin mielestään oikean opin edustajat.
        Siinä tulee esille sielunvihollisen toiminta.

        Kuten Paavali kirjoittaa Galatian seurakunnille: "Kuka on lumonnut teidät?" ( Gal 3:1)
        Sama kysymys tulee esittää kaikille oppiensa julistajille, kuka on lumonnut teidät, entä teidät?

        Tässäkin keskusteluketjussa pyritään jakamaan keskustelijoita "meihin" ja "teihin", aivan kuten on jo pitkän aikaa tehty.

        Kristuksessa ei ole sellaista jakoa.

        9 Älkää puhuko valhetta toisistanne, te, jotka olette riisuneet pois vanhan ihmisen tekoinensa
        10 ja pukeutuneet uuteen, joka uudistuu tietoon, Luojansa kuvan mukaan.
        11 Ja tässä ei ole kreikkalaista eikä juutalaista, ei ympärileikkausta eikä ympärileikkaamattomuutta, ei barbaaria, ei skyyttalaista, ei orjaa, ei vapaata, vaan kaikki ja kaikissa on Kristus.
        ( Kol 3)

        Oikean evankeliumin julistuksen tuntee siitä, että sen tavoittama ihminen sydämestään kääntyy Herran Jeesuksen puoleen, Kristuksen opetuslapseksi, eikä jonkun opin puoleen.

        Uskovan, Jeesuksen pyhän, tunniste on Raamatussa ilmoitettu:

        13 Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
        14 ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
        ( Apt 9)

        2 Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin.
        ( 1Kor 1)

        Usko Toivonen

        Toivoselle.

        Niin että sinun oppisi on oikea >>Oikean evankeliumin julistuksen tuntee siitä,>>

        tunteeko tosissaan oikean opin siitä ...että sitä mitä Toivonen julistaa on oikea?


      • Varoittele mitä varoittelet, valehtele mitä valehtelet,
        Usko Toivonen julistaa raitista ja totista Herramme Jeesuksen Kristuksen evankeliumia, jossa valheella ei ole sijaa.

        Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
        ( Joh. 14:6)

        Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa."
        ( Joh. 3:3)

        1 Niinpä, kun minä tulin teidän tykönne, veljet, en tullut puheen tai viisauden loistolla teille Jumalan todistusta julistamaan.
        2 Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna.
        ( 1 Kor. 2)


      • Anonyymi
        Saviseutulainen kirjoitti:

        Varoittele mitä varoittelet, valehtele mitä valehtelet,
        Usko Toivonen julistaa raitista ja totista Herramme Jeesuksen Kristuksen evankeliumia, jossa valheella ei ole sijaa.

        Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
        ( Joh. 14:6)

        Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa."
        ( Joh. 3:3)

        1 Niinpä, kun minä tulin teidän tykönne, veljet, en tullut puheen tai viisauden loistolla teille Jumalan todistusta julistamaan.
        2 Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna.
        ( 1 Kor. 2)

        saviseutulainen ja Toivonen.

        Te olette kumpikin antikristuksen edustajia. Teissä on Isä Jumalaa, vanhan ja uuden liiton Jumalaa ja Jeesusta vastustava henki, valheen ja vääryyden henki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        saviseutulainen ja Toivonen.

        Te olette kumpikin antikristuksen edustajia. Teissä on Isä Jumalaa, vanhan ja uuden liiton Jumalaa ja Jeesusta vastustava henki, valheen ja vääryyden henki.

        jatkan vielä.

        Ensimmäisen kuvauksen tällaisesta Jumalaa vastustavasta hengestä löydämme jo 1.Ms.3 luvusta jossa kuvataan Paratiisia ja siellä tapahtunutta syntiinlankeemusta. Sielunvihollisen ensimmäinen yritys horjuttaa ihmisen ja Jumalan välistä suhdetta onnistui varsin hyvin. Samalla esitettiin vieläkin hyvin paljon suosiota saanut kysymys: onko Jumala todella sanonut?... ja vastattiin heti sen perään: ei Hän ole sitä tarkoittanut. Eli kyseenalaistettiin Jumalan antama selkeä käsky ja todettiin samalla että itse asiassa Jumala puhuikin jotain muuta mitä tarkoitti.

        Ajatus Jumalaa vastustavasta hengestä esiintyy selkeänä VT:ssa myös pakanallisten hallitsijoiden yhteydessä, heidän jotka ovat olleet Jumalan kansan vastustajia kapinoiden Herraa ja Hänen profeettojansa sekä kansaa vastaan.

        Mm Ps.2 sekä Jes.14 kuvaus Baabelin kuninkaasta mutta joka laajeneekin kuvaamaan itse sielunvihollisen lankeemusta samoin kuin Hes.28 joka kertoo ensin Tyyron kuninkaasta mutta kuvaakin lopulta sielunvihollista, Jumalan vastustajaa.



        Lue:

        1.Ms.3, 1.Ms 4:5-15, Juud.11, 1.Joh.3:12, (kertomukset Kainista)

        1.Ms.1:8-12 (Nimrod), 2.Ms.1:8-22 (Faarao), 4.Ms.16:1-3 (Koorah)

        4.Ms.23:23, 2.Piet.2:15, Juud.11, Ilm.2:14 (Bileam) 1.Sam.17 (Goljat)

        1.Kun.12:25-31 (Jerobeam) 2.Kun.18 (Sanherib)

        Näissä kaikissa löydämme ihmisen joka on lähtenyt omalle, Jumalan tahtoa vastustavalle tielle, pyrkii joko tuhoamaan Israelin kansaa tai hävittämään Jerusalemin. Anti-Jumalallinen henki on ollut kaikessa taustavoimana. Kuvaukset Jumalaa vastustavan voiman, Lusiferin synnistä ja sen seuraamuksesta ovat tietysti oma lukunsa.


        Tuollaisia ajatuksia on tullut saviseutulaisista ja Toivoooosista. ..he ovat kuin jo alusta alkaen ollut heidänkaltaisiaan ihmisiä!


      • Anonyymi
        Saviseutulainen kirjoitti:

        Varoittele mitä varoittelet, valehtele mitä valehtelet,
        Usko Toivonen julistaa raitista ja totista Herramme Jeesuksen Kristuksen evankeliumia, jossa valheella ei ole sijaa.

        Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
        ( Joh. 14:6)

        Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa."
        ( Joh. 3:3)

        1 Niinpä, kun minä tulin teidän tykönne, veljet, en tullut puheen tai viisauden loistolla teille Jumalan todistusta julistamaan.
        2 Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna.
        ( 1 Kor. 2)

        Ainahan Jeesuksen Kristuksen nimen tähden ne jotka Häntä julistavat ovat joutuneet ja joutuvat kärsimään Jeesuksen nimen tähden.

        Niinhän Herramme ja Vapahtajamme, Jeesus Kristus on edeltäpäin ilmoittanutkin, että Hänen nimessään Häntä julistavat tulevat vihatuiksi.

        Mutta sehän on meille vain osoitus siitä, että Herran Jeesuksen ilmoitus on niin totta, kuin vain olla voi.

        Eihän kukaan Jeesuksen pyhä, uskova, ole sitä vastaan, että ihmisille julistetaan sanaa rististä, aivan kuten Paavalikin teki.

        Mutta meille nämä "muutamien" syytökset ovat vain ilon aihe, kuten apostoleillekin.

        40 Niin he noudattivat hänen neuvoansa. Ja he kutsuivat apostolit sisään ja pieksättivät heitä ja kielsivät heitä puhumasta Jeesuksen nimeen ja päästivät heidät menemään.
        41 Niin he lähtivät pois neuvostosta iloissaan siitä, että olivat katsotut arvollisiksi kärsimään häväistystä Jeesuksen nimen tähden.
        42 Eivätkä he lakanneet, vaan opettivat joka päivä pyhäkössä ja kodeissa ja julistivat evankeliumia Kristuksesta Jeesuksesta.
        ( Apt 5)

        Jos meitä vain kehuttaisiin "muutamien" toimesta, niin se olisi todiste siitä, että julistaisimme toista evankeliumia.

        17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan-ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
        18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
        ( 1Kor 1)

        Ilo Herrassa on meidän väkevyytemme.
        Ja meidän Herramme on ristiinnaulittu maailman Vapahtaja, jota sana rististä julistaa.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainahan Jeesuksen Kristuksen nimen tähden ne jotka Häntä julistavat ovat joutuneet ja joutuvat kärsimään Jeesuksen nimen tähden.

        Niinhän Herramme ja Vapahtajamme, Jeesus Kristus on edeltäpäin ilmoittanutkin, että Hänen nimessään Häntä julistavat tulevat vihatuiksi.

        Mutta sehän on meille vain osoitus siitä, että Herran Jeesuksen ilmoitus on niin totta, kuin vain olla voi.

        Eihän kukaan Jeesuksen pyhä, uskova, ole sitä vastaan, että ihmisille julistetaan sanaa rististä, aivan kuten Paavalikin teki.

        Mutta meille nämä "muutamien" syytökset ovat vain ilon aihe, kuten apostoleillekin.

        40 Niin he noudattivat hänen neuvoansa. Ja he kutsuivat apostolit sisään ja pieksättivät heitä ja kielsivät heitä puhumasta Jeesuksen nimeen ja päästivät heidät menemään.
        41 Niin he lähtivät pois neuvostosta iloissaan siitä, että olivat katsotut arvollisiksi kärsimään häväistystä Jeesuksen nimen tähden.
        42 Eivätkä he lakanneet, vaan opettivat joka päivä pyhäkössä ja kodeissa ja julistivat evankeliumia Kristuksesta Jeesuksesta.
        ( Apt 5)

        Jos meitä vain kehuttaisiin "muutamien" toimesta, niin se olisi todiste siitä, että julistaisimme toista evankeliumia.

        17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan-ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
        18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
        ( 1Kor 1)

        Ilo Herrassa on meidän väkevyytemme.
        Ja meidän Herramme on ristiinnaulittu maailman Vapahtaja, jota sana rististä julistaa.

        Usko Toivonen

        Et sinä Usko Toivonen kärsi väärää kritiikkiä. Sinä julistat väärennettyä evankeliumia KORVASYYHYYN. Sinä et opeta evankeliumia oikein. Sinun huonot hedelmäsi ovat tulleet julki ja henkilökohtaisen kaappisi saastat nähtäville.


    • Anonyymi

      Pitkiä pötköjä kirjoittelet, mutta sinetti puuttuu.

    • Anonyymi

      Jeesus täytti ristiriipunnassa vain leilin, ihmisten edessä vielä. No, hätä ei lue lakia.

    • Kerrompa jälleen Totuuden laista ja armosta.
      Kristitty Ei ole lain tuomion alainen....ei synnin ei kuoleman.
      Meitä ei voi tuomita ,ellei käy niin ,että uskova alkaa tekemään tekoja ,mitkä ovat Jumalan vastaisia eli kristitty alkaisi elää lihan mukaan eli lihan mielen ja siitä saattaa olla lopputuloksena poistuminen armon alta takaisin lain alle ,jolla maailman lopussa ihmisiä tuomitaan.
      Eli laki osoittaa lain alla oleville heidän tekonsa ,joko oikeiksi tai vääriksi ,mutta armon alla ei tutkita ,kunhan muistaa pysyä oikealla tiellä .
      Armo nimittäin ei ole mikään automaatti vaan jopa päinvastoin ,kuten Paavali kirjoittaa ,että olemme sen yhden ainoan Pyhän veren suojassa niin sen kanssa on oltava varovainen.Israel poistatti pikku syntinsä eläinverellä puhtaaksi ,mutta nyt siis on jo vuodatettu veri ,jonka varassa nöyrästi riipumme elämässä kiinni ja teemme hyvän kilvoituksen Hengen ohjaamana.
      Ps tämän kirjoituksen saa kopioida sillä tämä on Totuus.

      • Anonyymi

        Tämä jae on osoitettu uuden liiton kristityille, kuten on Roomalaiskirje muutenkin.

        "Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja." (Room 2:27)

        Jos joku ei usko ja noudata tätä, niin Jeesus ei pelasta häntä.

        "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'." (Matt 7:21-23)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämä jae on osoitettu uuden liiton kristityille, kuten on Roomalaiskirje muutenkin.

        "Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja." (Room 2:27)

        Jos joku ei usko ja noudata tätä, niin Jeesus ei pelasta häntä.

        "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'." (Matt 7:21-23)

        Jos et osaa ,etkä ymmärrä lukemaasi niin en voi sille mitään.
        Room 2:27 puhuu juuri juutalaisille ,jotka vielä silloin luuli ,kuten moni nykyään ,että laki pelastaa ,mutta se ei pelasta vaan usko Jeesukseen Kristukseen.

        Se on moite juutalaisille ja jos ymmärtää sisälukua niin asiahan on selvä ,mutta jos omia oppeja joku kehittää niin voihan 1 olla sellaiselle kaksi.


      • Onneksi olkoo..... kirjoittamasi on uusi ennätys nimenomaan siitä ,kuinka Jumalan kirjoitus muutetaan vääryydeksi.
        Osoitat hienosti vääryytesi nostamalla irti asiayhteydestä asiat.
        Kieroutesi on ennen kuulumatonta.
        Luulet valheillasi huijaavan jotain ?


    • Anonyymi

      Efe 4:8. Pala lintuja pallata kukkia. Sopiiko että tulen peremmälle ja otti ja tuota? Kysyi mooses aasilta.

      • Anonyymi

        Judaisti ei ole uskossa eikä judaisti usko Paavalin tapaan kaikkea, eikä itse asiassa mitään, mitä laki ja profeetat todistavat.
        Sillä Sanassa on kirjoitettu: Hänestä (Jeesuksesta) kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta. Sen sijaan judaisti luulee saavansa synnit anteeksi noudattamalla omaa uskontoaan, jota hän väittää tooraksi ja laiksi, mutta joka ei ole Mooseksen laki, vaan heidän iki oman oppinsa, joka on vastoin Mooseksen lakia, sillä he eivät kykene löytämään laista yhtäkään kohtaa, jossa pakanakansat sitoutuvat noudattamaan koko lakia.
        Paavali kirjoitti: Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia, se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa".
        Judaistit ovat varkaita ja ryöväreitä; he yrittävät varastaa Jeesuksen vanhurskauden, häävaatteet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Judaisti ei ole uskossa eikä judaisti usko Paavalin tapaan kaikkea, eikä itse asiassa mitään, mitä laki ja profeetat todistavat.
        Sillä Sanassa on kirjoitettu: Hänestä (Jeesuksesta) kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta. Sen sijaan judaisti luulee saavansa synnit anteeksi noudattamalla omaa uskontoaan, jota hän väittää tooraksi ja laiksi, mutta joka ei ole Mooseksen laki, vaan heidän iki oman oppinsa, joka on vastoin Mooseksen lakia, sillä he eivät kykene löytämään laista yhtäkään kohtaa, jossa pakanakansat sitoutuvat noudattamaan koko lakia.
        Paavali kirjoitti: Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia, se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa".
        Judaistit ovat varkaita ja ryöväreitä; he yrittävät varastaa Jeesuksen vanhurskauden, häävaatteet.

        Paavalin opetusta uuden liiton kristityille:

        Ap.t 25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."

        Ap.t 24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon,

        Heb 10:28 Jos joku kieltää Mooseksen lain, hänet tuomitaan säälittä kuolemaan; siihen riittää kahden tai kolmen todistajan sana.

        Room 2:13 sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.
        ---
        27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavalin opetusta uuden liiton kristityille:

        Ap.t 25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."

        Ap.t 24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon,

        Heb 10:28 Jos joku kieltää Mooseksen lain, hänet tuomitaan säälittä kuolemaan; siihen riittää kahden tai kolmen todistajan sana.

        Room 2:13 sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.
        ---
        27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.

        Valehteleva toraisti ja valhejuutalainen, hylkäät Jeesuksen ja tallaat jalkoihisi Jumalan Pojan ja olet ottanut tilalle oman uskontosi, jota väität laiksi.

        "kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valehteleva toraisti ja valhejuutalainen, hylkäät Jeesuksen ja tallaat jalkoihisi Jumalan Pojan ja olet ottanut tilalle oman uskontosi, jota väität laiksi.

        "kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä".

        Sinäkin vielä.
        Täällä palstalla on näköjään enemmänkin Jumalan vastustajia kuin nuo kaksi heppulia...
        Pyhää Kolmiyhteistä Jumalaa oikeen tyrkytetään palstalla...epäjumalan opin tyrkyttäjiä on monta.

        Antikristuksen edustajia on palstalla - oletko valmis välttämään sen?
        Ohjeita välttämiseksi.

        1 Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet,
        2 ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.
        3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
        4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
        5 Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?
        6 Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy.
        7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
        8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
        9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
        10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
        11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
        12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.
        13 Mutta me olemme velvolliset aina kiittämään Jumalaa teidän tähtenne, veljet, te Herran rakastetut, sentähden että Jumala alusta alkaen valitsi teidät pelastukseen Hengen pyhityksessä ja uskossa totuuteen.
        14 Siihen hän on myös kutsunut teidät meidän evankeliumimme kautta, omistamaan meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kirkkauden.
        15 Niin seisokaa siis, veljet, lujina ja pitäkää kiinni niistä opetuksista, joita olette oppineet joko meidän puheestamme tai kirjeestämme.
        16 Ja meidän Herramme Jeesus Kristus itse ja Jumala, meidän Isämme, joka on rakastanut meitä ja armossa antanut meille iankaikkisen lohdutuksen ja hyvän toivon,
        17 lohduttakoon teidän sydämiänne ja vahvistakoon teitä kaikessa hyvässä työssä ja puheessa. (2.Tess. 2).


        Kiitos ja Ylistys Isälle Jumalalle vanhan ja uuden liiton Jumalalle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkin vielä.
        Täällä palstalla on näköjään enemmänkin Jumalan vastustajia kuin nuo kaksi heppulia...
        Pyhää Kolmiyhteistä Jumalaa oikeen tyrkytetään palstalla...epäjumalan opin tyrkyttäjiä on monta.

        Antikristuksen edustajia on palstalla - oletko valmis välttämään sen?
        Ohjeita välttämiseksi.

        1 Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet,
        2 ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.
        3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
        4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
        5 Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?
        6 Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy.
        7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
        8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
        9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
        10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
        11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
        12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.
        13 Mutta me olemme velvolliset aina kiittämään Jumalaa teidän tähtenne, veljet, te Herran rakastetut, sentähden että Jumala alusta alkaen valitsi teidät pelastukseen Hengen pyhityksessä ja uskossa totuuteen.
        14 Siihen hän on myös kutsunut teidät meidän evankeliumimme kautta, omistamaan meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kirkkauden.
        15 Niin seisokaa siis, veljet, lujina ja pitäkää kiinni niistä opetuksista, joita olette oppineet joko meidän puheestamme tai kirjeestämme.
        16 Ja meidän Herramme Jeesus Kristus itse ja Jumala, meidän Isämme, joka on rakastanut meitä ja armossa antanut meille iankaikkisen lohdutuksen ja hyvän toivon,
        17 lohduttakoon teidän sydämiänne ja vahvistakoon teitä kaikessa hyvässä työssä ja puheessa. (2.Tess. 2).


        Kiitos ja Ylistys Isälle Jumalalle vanhan ja uuden liiton Jumalalle!

        Valehteleva tortaisti, olet valheen isän orja. Et ole Jumalan valtakunnan perillinen, vaan perit isäsi osan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkin vielä.
        Täällä palstalla on näköjään enemmänkin Jumalan vastustajia kuin nuo kaksi heppulia...
        Pyhää Kolmiyhteistä Jumalaa oikeen tyrkytetään palstalla...epäjumalan opin tyrkyttäjiä on monta.

        Antikristuksen edustajia on palstalla - oletko valmis välttämään sen?
        Ohjeita välttämiseksi.

        1 Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet,
        2 ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.
        3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
        4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
        5 Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?
        6 Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy.
        7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
        8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
        9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
        10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
        11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
        12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.
        13 Mutta me olemme velvolliset aina kiittämään Jumalaa teidän tähtenne, veljet, te Herran rakastetut, sentähden että Jumala alusta alkaen valitsi teidät pelastukseen Hengen pyhityksessä ja uskossa totuuteen.
        14 Siihen hän on myös kutsunut teidät meidän evankeliumimme kautta, omistamaan meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kirkkauden.
        15 Niin seisokaa siis, veljet, lujina ja pitäkää kiinni niistä opetuksista, joita olette oppineet joko meidän puheestamme tai kirjeestämme.
        16 Ja meidän Herramme Jeesus Kristus itse ja Jumala, meidän Isämme, joka on rakastanut meitä ja armossa antanut meille iankaikkisen lohdutuksen ja hyvän toivon,
        17 lohduttakoon teidän sydämiänne ja vahvistakoon teitä kaikessa hyvässä työssä ja puheessa. (2.Tess. 2).


        Kiitos ja Ylistys Isälle Jumalalle vanhan ja uuden liiton Jumalalle!

        Kirjoitit "palstalla on näköjään enemmänkin Jumalan vastustajia". Väität siis itseäsi Jumalaksi!!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paavalin opetusta uuden liiton kristityille:

        Ap.t 25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."

        Ap.t 24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon,

        Heb 10:28 Jos joku kieltää Mooseksen lain, hänet tuomitaan säälittä kuolemaan; siihen riittää kahden tai kolmen todistajan sana.

        Room 2:13 sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.
        ---
        27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.

        Homma vaan jatkuu eli asiayhteydestä revit lauseet irti ja käännät ne omassa palapelissä valheeksi.
        Käsittämätöntä.... huh huh... on varmaan hienoa olla jossain feikki juutalaisten lahkossa ja häpäistä oikeat juutalaisetkin.
        Voi sitä päivää kun Totuus aukeaa teille kyykäärmeille..


    • Anonyymi

      Kauheaa katsoa kun joidenkin elämä perustuu dogmeihin joita seurataan sokkona ja yhtenä oikeana.

      Voisitteko unohtaa nuo sääntönne ja alkaa elämään ihan järkevien ihmisten lailla?

      • Anonyymi

        JÄTÄ HYVÄ KOMMENTOIJA JÄRKEISOPIT USKON ASIOISSA.

        Järkeisopeista on huono kokemus uskonasioissa, koska Jumalan totuus on eri kuin järkeisoppi!

        Käytännön esimerkkinä täällä palstalla ovat nuo Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan palvojat ylistäjät kannattajat saviseutulainen ja Toivonen ja moni muu samankaltainen.

        Paavalin todistaa:
        Kol. 2:8

        Katsokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella, pitäytyen ihmisten perinnäissääntöihin ja maailman alkeisvoimiin eikä Kristukseen.

        Tuon Paavalin opetuksen mukaisia ovat täällä juuri nuo heppulit, heidän kommenttinsa perustuvat muuhun kuin Kristukseen. Heidän kommentit perustuvat antikristukseen!

        Paavali jatkaa heppuleista lisää:
        Room. 1:
        22 Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet
        23 ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.

        Heppulit ovat muuttaneet Isän Jumalan epäjumalankuvan kaltaiseksi, omin päin tehneet Pyhän kuvan--Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan-kuvatuksen!


      • Anonyymi kirjoitti:

        JÄTÄ HYVÄ KOMMENTOIJA JÄRKEISOPIT USKON ASIOISSA.

        Järkeisopeista on huono kokemus uskonasioissa, koska Jumalan totuus on eri kuin järkeisoppi!

        Käytännön esimerkkinä täällä palstalla ovat nuo Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan palvojat ylistäjät kannattajat saviseutulainen ja Toivonen ja moni muu samankaltainen.

        Paavalin todistaa:
        Kol. 2:8

        Katsokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella, pitäytyen ihmisten perinnäissääntöihin ja maailman alkeisvoimiin eikä Kristukseen.

        Tuon Paavalin opetuksen mukaisia ovat täällä juuri nuo heppulit, heidän kommenttinsa perustuvat muuhun kuin Kristukseen. Heidän kommentit perustuvat antikristukseen!

        Paavali jatkaa heppuleista lisää:
        Room. 1:
        22 Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet
        23 ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.

        Heppulit ovat muuttaneet Isän Jumalan epäjumalankuvan kaltaiseksi, omin päin tehneet Pyhän kuvan--Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan-kuvatuksen!

        1 Jokainen, joka uskoo, että Jeesus on Kristus, on Jumalasta syntynyt; ja jokainen, joka rakastaa häntä, joka on synnyttänyt, rakastaa myöskin sitä, joka hänestä on syntynyt.
        2 Siitä me tiedämme, että rakastamme Jumalan lapsia, kun rakastamme Jumalaa ja noudatamme hänen käskyjänsä.
        3 Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;
        4 sillä kaikki, mikä on syntynyt Jumalasta, voittaa maailman; ja tämä on se voitto, joka on maailman voittanut, meidän uskomme.
        5 Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?
        6 Hän on se, joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan vedessä, vaan vedessä ja veressä; ja Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus.
        7 Sillä kolme on, jotka todistavat:
        8 Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä.
        ( 1Joh.5)


        31 Hän, joka ylhäältä tulee, on yli kaikkien. Joka on syntyisin maasta, se on maasta, ja maasta on, mitä hän puhuu; hän, joka taivaasta tulee, on yli kaikkien.
        32 Ja mitä hän on nähnyt ja kuullut, sitä hän todistaa; ja hänen todistustansa ei kukaan ota vastaan.
        33 Joka ottaa vastaan hänen todistuksensa, se sinetillä vahvistaa, että Jumala on totinen.
        34 Sillä hän, jonka Jumala on lähettänyt, puhuu Jumalan sanoja; sillä ei Jumala anna Henkeä mitalla.
        35 Isä rakastaa Poikaa ja on antanut kaikki hänen käteensä.
        36 Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."
        ( Joh. 3)


      • Anonyymi
        Saviseutulainen kirjoitti:

        1 Jokainen, joka uskoo, että Jeesus on Kristus, on Jumalasta syntynyt; ja jokainen, joka rakastaa häntä, joka on synnyttänyt, rakastaa myöskin sitä, joka hänestä on syntynyt.
        2 Siitä me tiedämme, että rakastamme Jumalan lapsia, kun rakastamme Jumalaa ja noudatamme hänen käskyjänsä.
        3 Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;
        4 sillä kaikki, mikä on syntynyt Jumalasta, voittaa maailman; ja tämä on se voitto, joka on maailman voittanut, meidän uskomme.
        5 Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?
        6 Hän on se, joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan vedessä, vaan vedessä ja veressä; ja Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus.
        7 Sillä kolme on, jotka todistavat:
        8 Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä.
        ( 1Joh.5)


        31 Hän, joka ylhäältä tulee, on yli kaikkien. Joka on syntyisin maasta, se on maasta, ja maasta on, mitä hän puhuu; hän, joka taivaasta tulee, on yli kaikkien.
        32 Ja mitä hän on nähnyt ja kuullut, sitä hän todistaa; ja hänen todistustansa ei kukaan ota vastaan.
        33 Joka ottaa vastaan hänen todistuksensa, se sinetillä vahvistaa, että Jumala on totinen.
        34 Sillä hän, jonka Jumala on lähettänyt, puhuu Jumalan sanoja; sillä ei Jumala anna Henkeä mitalla.
        35 Isä rakastaa Poikaa ja on antanut kaikki hänen käteensä.
        36 Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."
        ( Joh. 3)

        saviseutulaiselle.

        Tuo Joh. 3 on eksytystä ja valhetta. Sitä sinä tänne julistat.

        Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan kannattajat ovat anti-Jumalan ja Antikristuksen opin julistajia täällä palstalla.

        Jumalan seurakunta on korvattu Kristuksen Kirkolla. Israelin Jumalan Jeesuksesta on tehty Jumalan Poika ja Jumala ja on tehty tuon Maailmanlaajuisen Kristuksen Kirkon Ylipappi (Johanneksen evankeliumi, Joh. kirjeet, Hebr.kirje) Ilmestyskirja kuuluu tuohon korvausteologiaan.

        Tuo kaikki edm. on korvausteologiaa ja tuota sanotaan eksytykseksi ja valheeksi.

        Älä tuo tänne ihmisoppeja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        saviseutulaiselle.

        Tuo Joh. 3 on eksytystä ja valhetta. Sitä sinä tänne julistat.

        Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan kannattajat ovat anti-Jumalan ja Antikristuksen opin julistajia täällä palstalla.

        Jumalan seurakunta on korvattu Kristuksen Kirkolla. Israelin Jumalan Jeesuksesta on tehty Jumalan Poika ja Jumala ja on tehty tuon Maailmanlaajuisen Kristuksen Kirkon Ylipappi (Johanneksen evankeliumi, Joh. kirjeet, Hebr.kirje) Ilmestyskirja kuuluu tuohon korvausteologiaan.

        Tuo kaikki edm. on korvausteologiaa ja tuota sanotaan eksytykseksi ja valheeksi.

        Älä tuo tänne ihmisoppeja.

        Jos, ja kun, Johanneksen evankeliumi ja hänen kirjeensä ovat sinulle ihmisoppia,
        niin sille minä en mahda mitään.
        Miten lie kohdallasi Johanneksen ilmestyksen/Ilmestyskirjan laita, onko sekin ihmisoppia?

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos, ja kun, Johanneksen evankeliumi ja hänen kirjeensä ovat sinulle ihmisoppia,
        niin sille minä en mahda mitään.
        Miten lie kohdallasi Johanneksen ilmestyksen/Ilmestyskirjan laita, onko sekin ihmisoppia?

        s-seutulainen

        No niin, vastaushan löytyy jo viestistäsi.

        >>Maailmanlaajuisen Kristuksen Kirkon Ylipappi (Johanneksen evankeliumi, Joh. kirjeet, Hebr.kirje) Ilmestyskirja kuuluu tuohon korvausteologiaan<<

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niin, vastaushan löytyy jo viestistäsi.

        >>Maailmanlaajuisen Kristuksen Kirkon Ylipappi (Johanneksen evankeliumi, Joh. kirjeet, Hebr.kirje) Ilmestyskirja kuuluu tuohon korvausteologiaan<<

        s-seutulainen

        KOMMENTTINI YDIN ON ..Älä tuo tänne ihmisoppeja.


    • Anonyymi

      Ihmisen ei Jumalan lakeja vahvista.

    • Anonyymi

      Ette kuulu edes Kritilliseen yhteisöön Suomessa. Olette amerikkalsinen lahko vain.
      Sisar pask on Jehovat amerikasta hekin:)
      Teillä on näkijä nainen 1800 luvulta, ei ihan ole oikein mielestäni seuata hänen ruohon syöjän polkua,tai itse en ikinä seuraisi ja ei ole Kristillinen.
      Peto lyöttäytyy seuraan,kuten teidän suuntauksessa.
      Peto on ovela,jehovat teidän sisar lahko on ahne rahalle ja perinnölle ja te ette ole kaukana,peto on Ellen ! Te ete huomaa pahan vaikutusta vielä.

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1252
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe