KHO: n päätös tuo näkyvyyttä kirkkoon

Anonyymi

Keskustelu ja avoimuus tuo uskonnollista kuluttajansuojelua. Tulemme tietämään paremmin mitä kirkkossa tehdään ja mitkä ideologiat sitä pyörittävät. Jokainen voi uudella tiedolla tehdä päätöksensä haluaako kuulua kirkkoon vai ei. Piispojen ja tuomiokapitulien selkeä ulostulo mm. avioliitto- ja tasa-arvokysymyksissä on hyvä alku. Tähän asti piispat ovat vain yrittäneet olla kaikille mieliksi ja kirkko on antanut näin itsestään kuvan mitäänsanomattomana mielistelijänä. Piispoille on ollut helpompaa puhua Turkin moskeijahankkeesta kuin oman kirkkomme päivänpolttavista kysymyksistä. Onneksi muutokset ovat nyt nähtävissä. Kiitokset kuuluvat myös niille papeille jotka ovat julkisesti asettuneet puolustamaan tasa-arvoa ja jokaisen ihmisen oikeutta rakkauteen myös avioliitossa. Heitä on yhä enemmän. Myös vastakkaista näkemystä kannattavat ovat tulleet julkisuuteen. Kiitos myös heille.

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täällä on myös juuri tuotu esiin, että jotkin kirkon ultravanhoilliset herätysliikkeet hyysäävät kirkkoon kuulumattomia vapaamatkustajia.

      Kirkollisveron maksajien liberaalia enemmistöä varmaan kiinnostaisi saada tästä lisääkin informaatiota, mutta voipa se olla nyt vähän kortilla.

      • Anonyymi

        Esimerkiksi Turun Mikaelinkirkossa käy hyvin paljon helluntailaisia ym. vapaakirkollisia koska ko. kirkkoherra on ideoiltaan vapaakirkollinen. Siellä näyttää ruoho olevan vihreänpää aidan toisella puolella. Ehdotin kerran luterilaista tunnustusta edustavan Katekismuksen opetuspiiriä. Ei käynyt. Alfa -kurssit olivat siellä suosiossa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Esimerkiksi Turun Mikaelinkirkossa käy hyvin paljon helluntailaisia ym. vapaakirkollisia koska ko. kirkkoherra on ideoiltaan vapaakirkollinen. Siellä näyttää ruoho olevan vihreänpää aidan toisella puolella. Ehdotin kerran luterilaista tunnustusta edustavan Katekismuksen opetuspiiriä. Ei käynyt. Alfa -kurssit olivat siellä suosiossa.

        Moraalisessa katsannossa rinnastaisin tuon varkauteen. Toki kirkon oma politiikka sen mahdollistaa.


      • Anonyymi
        Repe.Ruutikallo kirjoitti:

        Moraalisessa katsannossa rinnastaisin tuon varkauteen. Toki kirkon oma politiikka sen mahdollistaa.

        Uncle Bens tuo vaurautta ja ruokkii kaikki, jokainen sijoitettu euro palaa tuplana takaisin 😆 1 1=3


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uncle Bens tuo vaurautta ja ruokkii kaikki, jokainen sijoitettu euro palaa tuplana takaisin 😆 1 1=3

        Kun luin että Uncle Ben aiotaan abortoida riisipaketeista, koin pyhäksi velvollisuudekseni pelastaa tuon libyalaisen nokikepin.


    • Anonyymi

      On tuotu jo uskottavaksi, ettei Jumala siedä kilpailijoita, kun Hän ottaa maansa omakseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      194
      2035
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1128
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      795
    5. 58
      786
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      711
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe