Itä-ja Länsi Suomen kansalaisilla on tosiaan eroa, itä-suomalaiset ovat pohjautuneet slaavi-tapoihin ja uskomuksiin toisin kuin länsi-suomalaiset.
Tässä on itse asiassa suuri ero ns. pähkinäsaaren rauhan rajalla.
Sen itä puoliset ovat hyvin ajattelumaailmaltaan itäisiä , toisin kuin läntiset.
Tämä edelleen vaikuttaa ihmisten käyttäytymiseen, itäiset sukujuuret omaavat ovat erilaisia verrattuna läntisiin.
Itä-suomalaisten erilaiset tavat johtuvat tosiaan slaavi-perinteestä
13
258
Vastaukset
- Anonyymi
Totta!
Ovat erilaisia. - Anonyymi
Jaa, mutta miten se ero näkyy?
- Anonyymi
Näin idässä: A piiraita paistetaan ja keitetään. Savusauna lämmitetään ja rukilla kehrätää palttooseen langat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin idässä: A piiraita paistetaan ja keitetään. Savusauna lämmitetään ja rukilla kehrätää palttooseen langat.
Eikös Länsi-Suomessa ole kehrätty rukilla lankaa tai käyty savusaunassa?
Piirakoiden teko on karjalainen ruokatapa, mutta ei se sentään ole slaavilainen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös Länsi-Suomessa ole kehrätty rukilla lankaa tai käyty savusaunassa?
Piirakoiden teko on karjalainen ruokatapa, mutta ei se sentään ole slaavilainen.On se slaavilainen, venäläiset piirakat ovat herkullisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On se slaavilainen, venäläiset piirakat ovat herkullisia.
Slaavilainen on muutakin kuin venäläinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Slaavilainen on muutakin kuin venäläinen.
Muukin slaavilainen piirastarjonta on herkkua kuten meidän ihanat karjalanpiirakkamme.
- Anonyymi
Näin on, eikun Turun rauhan rajat uudelleen pystyyn ja koko Karjala, PohjoisKarjala mukaan lukien sekä ehkä Lappi kun siellä ei ole muita kuin saamelaisia takaisin Venäjälle kuuluviksi. Sittenhän kansan eroavaisuuksista päästään irti. Muuten menee aina vain riitelyksi , mikä elämänmuoto on oikea.
Turun rajaanhan kuului myös Itäsuomalainen Savonlinnan alue .
Kannatetaan. - Anonyymi
Aivan oikein, on itäinen ja läntinen suomalaisuus. Itse olen iloisen itäisen suunnan lapsi. :)
- Anonyymi
Pähkinäsaaren raja jakoi karjalaiset. Novgorodin ortodoksisuuden raja kulki Mikkelin kohdalla.
- Anonyymi
Yritin savolausena asua länsisuomessa vuosia mutta masennuin ja oli pakko muutta kotiseuduille.
Nyt tajuan ettei länsi Suomessa minulla ole mitään. Olin tyhmä kun luulin siellä olevan samanlaista kuin muualla.
Esimerkiksi kontaktit länsisuomessa oli aina teennäisiä, ihmiset pälyili joka paikassa kuin vierasta sikaa ja siksi myös ahdistuskohtauksia kaupassa ja kaupungilla.
Aivan kuin menisi vieraaaseen todellisuus kuvaan tai maailmaan jossa nopeasti katsottuna näyttää normaalilta mutta oi keasti vain ontot kuoret ihmisyydestä.- Anonyymi
Länsi-Suomessa kannattaa hakeutua Karjalan evakoiden ja heidän jälkeläistensä seuraan. Elo heidän kanssaan on niin lustii etteivät edes sudeettisavolaiset pääse samaan olotilaan.
- Anonyymi
Länsisuomalaiset ja vasiten satakuntalaiset ovat tosi ankeutta rakastavaa ihmislajia.
Porilaiselta on turha vuottaa kepeää kokkapuhetta vieraalta huumorialueelta tulleel-
le ekstrovertille ja se on ikävä piirre satakuntaisilla tosikoilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3187504Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662166- 1761830
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161372- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91241Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701221RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551161Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019