Harakka jauhotti Tavion twitterissä 6-0

Anonyymi

Persupomo Tavio kysyi liikenneministeri Harakalta twitterissä, miksi rahoja tuhataan valkoisiin sulkumerkkeihin ja vaati keltaisia palautettaviksi. Harakan vastaus:

"Poliitikko voi toimia kahdella tavalla: Joko Lehtiä lukemalla tai vaikuttamalla lainsäädäntöön. Uutta tieliikennelakia on käsitelty eduskunnassa 2 vuotta. Sulkuviivan väri päätettiin edellisen hallituksen esityksestä (HE180/2017). Perussuomalainen puolue (siis Tavio mukaanlukien) ei vastustanut esitystä."

Game, set and match.

20

71

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mistähän Tavio ottaisi rahat merkkien uudelleenmaalaamiseen? Vttu mikä uuno.

      • Anonyymi

        Lukutaito on myös suotavaa osallistuttaessa keskusteluihin? :)

        Tavio puhui keltaisista sulkuviivoista, eikä minkään merkkien uudelleenmaalauksesta.

        Lainaus: ”... eikö Suomen sääoloissa hyväksi todetut keltaiset ohituskieltoviivat...”

        o-hi-tus-kiel-to-vii-vat.


      • Anonyymi

        Persut yrittää aina syyttää omista virheistään muita, se on heidän luonteensa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lukutaito on myös suotavaa osallistuttaessa keskusteluihin? :)

        Tavio puhui keltaisista sulkuviivoista, eikä minkään merkkien uudelleenmaalauksesta.

        Lainaus: ”... eikö Suomen sääoloissa hyväksi todetut keltaiset ohituskieltoviivat...”

        o-hi-tus-kiel-to-vii-vat.

        Niin, se lukutaito. Edellinen hallitus siis päätti sulkuviivojen (joita nuo Tavion ohitusviivatkin ovat, vaikkei laki niitä moisella nimellä tunnekaan) maalaamisesta valkoisiksi, jota onkin tehty jo paljon. Tavio vaati niitä maalattavaksi taas keltaisiksi.

        Opettele lukemaan.


      • Anonyymi

        PS: Ja paljos kuvittelit ton nykysen merkkien vaihtamisen maksavan, jos esim. Helsinki on vaihtamassa 100 000 liikennemerkkiä ihan vaan sentakia et joku femakko sais orkun? :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lukutaito on myös suotavaa osallistuttaessa keskusteluihin? :)

        Tavio puhui keltaisista sulkuviivoista, eikä minkään merkkien uudelleenmaalauksesta.

        Lainaus: ”... eikö Suomen sääoloissa hyväksi todetut keltaiset ohituskieltoviivat...”

        o-hi-tus-kiel-to-vii-vat.

        Jos äitisi lainaa sinulle joskus autoaan, voit todeta ihan itse. Ne ohituskieltoviivat ovat nykyään valkoisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, se lukutaito. Edellinen hallitus siis päätti sulkuviivojen (joita nuo Tavion ohitusviivatkin ovat, vaikkei laki niitä moisella nimellä tunnekaan) maalaamisesta valkoisiksi, jota onkin tehty jo paljon. Tavio vaati niitä maalattavaksi taas keltaisiksi.

        Opettele lukemaan.

        Opetellaanko yhdessä! :)

        Ohitusviivoja ei ole koskaan ollut olemassakaan, vain ohitusKIELTOviivoja!
        Jotka myös sulkuviivoina tunnetaan.
        Ohituskieltoviivat EIVÄT sijaitse liikennemerkeissä!

        Ki-vaa tä-mä lu-ke-mi-nen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos äitisi lainaa sinulle joskus autoaan, voit todeta ihan itse. Ne ohituskieltoviivat ovat nykyään valkoisia.

        Mun mutsilla ei o ikinä ollu edes ajokorttia. Saati autoa.
        Ja mihin kuunatsisi kysymykseen oli vastaus ohituskieltoviivojen nykyisestä väristä?
        Lääkitys?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun mutsilla ei o ikinä ollu edes ajokorttia. Saati autoa.
        Ja mihin kuunatsisi kysymykseen oli vastaus ohituskieltoviivojen nykyisestä väristä?
        Lääkitys?

        Joskus unohtuu että täällä voi olla alaikäisiä lapsiakin.


    • Anonyymi

      Harakan kannattais kans lukea sen verran lehtiä, että tietäis ettei perseenmyyjäpersuilla ja nykyisillä persuilla o juuri mitään yhteistä.

      Joten: Hyvin itsejauhotettu?

      • Anonyymi

        "(siis Tavio mukaanlukien) ei vastustanut esitystä."

        Takinkääntäjä mikä takinkääntäjä.


      • Lakiesitys on käsitelty eduskunnassa. Eduskunta sisältää opposition, jossa siis tuolloin Perussuomalaiset, Tavio mukaanlukien.


      • Anonyymi

        Miksi Tavio sitten aitona persuna ei lakia käsiteltäessä vastustanut sitä vaikka oli eduskunnassa paikalla. Miksi vasta nyt twitterissä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi Tavio sitten aitona persuna ei lakia käsiteltäessä vastustanut sitä vaikka oli eduskunnassa paikalla. Miksi vasta nyt twitterissä?

        Sä varmaan ymmärrät vastauksen tuohon siinä vaiheessa ihan keskenäsikin, kun ymmärrät että miten eduskuntapoliitikka Suomessa toimii! :)

        Siihen saakka: Antoisia tikkarin nuolemis tuokioita.


      • Anonyymi

        Hölmö. Lait päätetään eduskunnassa. Ei hallituksessa. Kyllä persuja oli eduskunnassa iso joukko. Muta kun olivat kaikissa asioissa hiljaa kuin kusi sukassa.


    • Anonyymi

      Miten säästetään, kun viivat on kuitenkin maalattava uusiksi?

      • Anonyymi

        ""Miksi Tavio sitten aitona persuna ei lakia käsiteltäessä vastustanut sitä vaikka oli eduskunnassa paikalla. Miksi vasta nyt twitterissä?""

        Mistä tiedät ettei ole vastustanut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ""Miksi Tavio sitten aitona persuna ei lakia käsiteltäessä vastustanut sitä vaikka oli eduskunnassa paikalla. Miksi vasta nyt twitterissä?""

        Mistä tiedät ettei ole vastustanut?

        En ala äidiksesi, joten joudut ihan itse kaivamaan äänestystulokset esiin. Tässä viestiketjussa on jo sen verran infoa asiasta, ettei ole edes kovin vaikeata. Onnistui minultakin :) Älä sitten pety.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ala äidiksesi, joten joudut ihan itse kaivamaan äänestystulokset esiin. Tässä viestiketjussa on jo sen verran infoa asiasta, ettei ole edes kovin vaikeata. Onnistui minultakin :) Älä sitten pety.

        No koska siniset oli ton lakialoitteen PUOLELLA, niin: Saanko ihan vaan VEIKATA, että miten persut äänesti? ;) :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No koska siniset oli ton lakialoitteen PUOLELLA, niin: Saanko ihan vaan VEIKATA, että miten persut äänesti? ;) :D

        Ei ole tarvetta veikata, koska eduskunnan kaikki äänestykset ja niiden tulokset ovat ihan julkista tietoa. Yksikään persu ei tuota vastustanut. Ei yksikään.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      63
      1852
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1354
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      128
      1308
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      917
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      340
      854
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      744
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      684
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      663
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      644
    Aihe