Hei. Tietääkö joku mitä tietoja Bisnodeen kerätään? Olen yrittänyt saada lainaa remonttia varten mutta kaikki lainaajat vastaavat kieltävästi. Minulla ei ole maksuhäiriötä , olen maksanut kaikki laskut ajoissa ja luottokorttini toimiikin mukisematta. Santander perusteli kieltoaan mm Bisnoden tietojen perusteella. Omien tietojen tarkistaminen Bisnodessa maksaa näköjään 9.9 mikä on härski hinta. Asiskastiedossa on kai ilmainen. Kellään kokemuksia Bisnoden tietojenkeruusta.
Bisnode ja Asiakastieto
9
3172
Vastaukset
- Anonyymi
Kerran vuodessa voi tarkistaa tietonsa Bisnodesta ilmaiseksi.
- Anonyymi
Bisnodesta voi kerran vuodessa tarkastaa ilmaiseksi tietonsa, sen jälkeen se maksaa tuon 9,9€/kerta. Itse juuri tarkistin omat tietoni pari päivää sitten.
Niissä tiedoissa tosiaan näkyy, mikäli sinulla on maksuhäiriömerkintöjä tai luottotiedot menneet. Sen lisäksi näkyy sinulle aiemmin myönnetyt luotot; milloin niitä on myönnetty ja kuka ne on myöntänyt. Niiden summaa ei kylläkään näy.
Näiden lisäksi ihan perus henkilötiedot; osoitet, hetu jne. - Anonyymi
Kiitos neuvoista. Kävin katsomassa ja sielläpä ei ole mitään. Ainoa että olen muistanut osoitteeseen muuttamisen väärin kun asuin välissä muualla joitakin kuukausia. No tulipa tarkastettua. Mutta ei siinä kyllä luotonantajia ole lueteltu.
- Anonyymi
Vaikka luottotiedot on puhtaat niin et välttämättä saa lainaa tai luottokorttia.
Itselläni kokemusta kehutusta S-Pankista. Tuossa 6-7 vuotta sitten olisin vaihtanut heille tilini palkan osalta. Olin jo tallentanut heille 6-7000 euroa ja hain luottokorttia. En saanut luottokorttia (2000 euroa luotolla) eivätkä saa kertoa edes syyt miksei!
Yli 30 vuotta samassa työpaikassa, oma asunto sillä alueella hyvältä paikalta ja siihen vain remonttilainaa (n. 20000 euro) eli muuten asunto maksettu. Eikä ikinä ole ole mitään merkintöjä luottotiedoissa!
Pankki valitsee asiakkaan ja asiakas voi valita pankkinsa!
Tyhjensin tilini/säästöni ja lopetin myös tilini. Ainoastaan bonustilini jäi heille ja senkin tyhjennän kuukausittain. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka luottotiedot on puhtaat niin et välttämättä saa lainaa tai luottokorttia.
Itselläni kokemusta kehutusta S-Pankista. Tuossa 6-7 vuotta sitten olisin vaihtanut heille tilini palkan osalta. Olin jo tallentanut heille 6-7000 euroa ja hain luottokorttia. En saanut luottokorttia (2000 euroa luotolla) eivätkä saa kertoa edes syyt miksei!
Yli 30 vuotta samassa työpaikassa, oma asunto sillä alueella hyvältä paikalta ja siihen vain remonttilainaa (n. 20000 euro) eli muuten asunto maksettu. Eikä ikinä ole ole mitään merkintöjä luottotiedoissa!
Pankki valitsee asiakkaan ja asiakas voi valita pankkinsa!
Tyhjensin tilini/säästöni ja lopetin myös tilini. Ainoastaan bonustilini jäi heille ja senkin tyhjennän kuukausittain.Pankit haluavat tarksstella uuden asiakkaan taloudenpitoa muutaman kuukauden ajalta ennen kuin antavat vakuudetonta lainaa tai luotollista korttia. Vakuudellist lainat ovat eri asia, niissä vakuus turvaa panin saatavan. Pankin vaihtajan kannatta siirtää ensiksi palkkatili ja muutaman kuukauden jälkeen hakea luottokorttia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pankit haluavat tarksstella uuden asiakkaan taloudenpitoa muutaman kuukauden ajalta ennen kuin antavat vakuudetonta lainaa tai luotollista korttia. Vakuudellist lainat ovat eri asia, niissä vakuus turvaa panin saatavan. Pankin vaihtajan kannatta siirtää ensiksi palkkatili ja muutaman kuukauden jälkeen hakea luottokorttia.
Minun tapauksessa virkailija ehdotti luottokortin anomista tilin avaamisen yhteydessä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minun tapauksessa virkailija ehdotti luottokortin anomista tilin avaamisen yhteydessä!
Voivat ehdotella, mutta ne asiaksspalvelija eivät tee pätöksiä. Tuo muutaman kuuksuden tilihistorian arviointi koskee kaikkia pankkeja.
- Anonyymi
Jos saat parista paikasta kielteisin päätöksen niin eivät muutkaan pankit lainaa johtuen siitä että luulevat maksukysysi olevan huono. bisnode kerää kaikki lainasi yms ja lainanhakusi
- Anonyymi
Suosittelen poistamaan tiedot vedoten EU GDPR lakiin. Suosittelen hyödyntämään Suomen asiakastiedot rekisteri, joka on alkuperäinen rekisteri suomessa. Bisoned antaa paljon kieleiteisä ja heikompia päätöksiä kuin Suomen asiakastieto. Jokaisella suomalaisella on oikeus valita kumpaa yhtiötä haluaa käyttää, mutta toista on pakko hyödyntää. Heille pitää laittaa kirje asiasta ja henkilötiedot:
Jos haluat poistaa omat henkilötietosi luottotietorekisteristä, mutta kyse ei ole maksuhäiriömerkinnästä, voit käyttää tietosuojalainsäädännön antamia oikeuksia, kuten oikeutta tulla unohdetuksi tai oikeutta vastustaa henkilötietojesi käsittelyä. Tässä on muutama askel, joita voit seurata:
Yhteys luottotietoyhtiöön: Ota yhteyttä suoraan siihen luottotietoyhtiöön, joka käsittelee tietojasi, kuten Suomen Asiakastieto Oy tai Bisnode Finland Oy. Ilmoita heille, että haluat poistaa henkilötietosi heidän rekisteristään, jos ne eivät enää ole tarpeellisia alkuperäistä tarkoitusta varten.
Perustelut ja oikeudet: Perustele pyyntösi. EU
yleisen tietosuoja-asetuksen (GDPR) mukaan sinulla on oikeus pyytää tietojesi poistamista, jos:
Tietoja ei enää tarvita niihin tarkoituksiin, joita varten ne on kerätty.
Peruutat suostumuksesi tietojen käsittelyyn, eikä tietojen käsittelylle ole muuta laillista perustetta.
Vastustat tietojesi käsittelyä, eikä käsittelylle ole ylivoimaisia oikeutettuja perusteita.
Henkilötietoja on käsitelty lainvastaisesti.
Oikeuksien käyttäminen: Kirjoita selkeä pyyntö, jossa kerrot, mitä tietoja haluat poistaa ja miksi. Voit myös pyytää tietojen käsittelyn rajoittamista, jos esimerkiksi epäilet tietojen virheellisyyttä.
Seuranta ja valitusmahdollisuus: Luottotietoyhtiön on vastattava pyyntöösi kohtuullisessa ajassa, yleensä kuukauden kuluessa. Jos pyyntösi hylätään, heillä on velvollisuus ilmoittaa syy hylkäämiselle ja kertoa, miten voit valittaa asiasta.
Valitus tietosuojaviranomaiselle: Jos et ole tyytyväinen luottotietoyhtiön vastaukseen, voit tehdä valituksen tietosuojavaltuutetulle, joka valvoo tietosuojalainsäädännön noudattamista Suomessa.
Muista, että vaikka sinulla on oikeus pyytää tietojesi poistamista, luottotietoyhtiöt saattavat pitää tietosi rekisterissä, jos niitä tarvitaan esimerkiksi oikeudellisten velvoitteiden täyttämiseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.34787091 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12561Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill692338- 1791945
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161532Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91381- 1121337
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181791307RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601300Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421217