Bisnode ja Asiakastieto

Anonyymi

Hei. Tietääkö joku mitä tietoja Bisnodeen kerätään? Olen yrittänyt saada lainaa remonttia varten mutta kaikki lainaajat vastaavat kieltävästi. Minulla ei ole maksuhäiriötä , olen maksanut kaikki laskut ajoissa ja luottokorttini toimiikin mukisematta. Santander perusteli kieltoaan mm Bisnoden tietojen perusteella. Omien tietojen tarkistaminen Bisnodessa maksaa näköjään 9.9 mikä on härski hinta. Asiskastiedossa on kai ilmainen. Kellään kokemuksia Bisnoden tietojenkeruusta.

8

2585

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kerran vuodessa voi tarkistaa tietonsa Bisnodesta ilmaiseksi.

    • Anonyymi

      Bisnodesta voi kerran vuodessa tarkastaa ilmaiseksi tietonsa, sen jälkeen se maksaa tuon 9,9€/kerta. Itse juuri tarkistin omat tietoni pari päivää sitten.
      Niissä tiedoissa tosiaan näkyy, mikäli sinulla on maksuhäiriömerkintöjä tai luottotiedot menneet. Sen lisäksi näkyy sinulle aiemmin myönnetyt luotot; milloin niitä on myönnetty ja kuka ne on myöntänyt. Niiden summaa ei kylläkään näy.
      Näiden lisäksi ihan perus henkilötiedot; osoitet, hetu jne.

    • Anonyymi

      Kiitos neuvoista. Kävin katsomassa ja sielläpä ei ole mitään. Ainoa että olen muistanut osoitteeseen muuttamisen väärin kun asuin välissä muualla joitakin kuukausia. No tulipa tarkastettua. Mutta ei siinä kyllä luotonantajia ole lueteltu.

      • Anonyymi

        Vaikka luottotiedot on puhtaat niin et välttämättä saa lainaa tai luottokorttia.

        Itselläni kokemusta kehutusta S-Pankista. Tuossa 6-7 vuotta sitten olisin vaihtanut heille tilini palkan osalta. Olin jo tallentanut heille 6-7000 euroa ja hain luottokorttia. En saanut luottokorttia (2000 euroa luotolla) eivätkä saa kertoa edes syyt miksei!

        Yli 30 vuotta samassa työpaikassa, oma asunto sillä alueella hyvältä paikalta ja siihen vain remonttilainaa (n. 20000 euro) eli muuten asunto maksettu. Eikä ikinä ole ole mitään merkintöjä luottotiedoissa!

        Pankki valitsee asiakkaan ja asiakas voi valita pankkinsa!

        Tyhjensin tilini/säästöni ja lopetin myös tilini. Ainoastaan bonustilini jäi heille ja senkin tyhjennän kuukausittain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka luottotiedot on puhtaat niin et välttämättä saa lainaa tai luottokorttia.

        Itselläni kokemusta kehutusta S-Pankista. Tuossa 6-7 vuotta sitten olisin vaihtanut heille tilini palkan osalta. Olin jo tallentanut heille 6-7000 euroa ja hain luottokorttia. En saanut luottokorttia (2000 euroa luotolla) eivätkä saa kertoa edes syyt miksei!

        Yli 30 vuotta samassa työpaikassa, oma asunto sillä alueella hyvältä paikalta ja siihen vain remonttilainaa (n. 20000 euro) eli muuten asunto maksettu. Eikä ikinä ole ole mitään merkintöjä luottotiedoissa!

        Pankki valitsee asiakkaan ja asiakas voi valita pankkinsa!

        Tyhjensin tilini/säästöni ja lopetin myös tilini. Ainoastaan bonustilini jäi heille ja senkin tyhjennän kuukausittain.

        Pankit haluavat tarksstella uuden asiakkaan taloudenpitoa muutaman kuukauden ajalta ennen kuin antavat vakuudetonta lainaa tai luotollista korttia. Vakuudellist lainat ovat eri asia, niissä vakuus turvaa panin saatavan. Pankin vaihtajan kannatta siirtää ensiksi palkkatili ja muutaman kuukauden jälkeen hakea luottokorttia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pankit haluavat tarksstella uuden asiakkaan taloudenpitoa muutaman kuukauden ajalta ennen kuin antavat vakuudetonta lainaa tai luotollista korttia. Vakuudellist lainat ovat eri asia, niissä vakuus turvaa panin saatavan. Pankin vaihtajan kannatta siirtää ensiksi palkkatili ja muutaman kuukauden jälkeen hakea luottokorttia.

        Minun tapauksessa virkailija ehdotti luottokortin anomista tilin avaamisen yhteydessä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun tapauksessa virkailija ehdotti luottokortin anomista tilin avaamisen yhteydessä!

        Voivat ehdotella, mutta ne asiaksspalvelija eivät tee pätöksiä. Tuo muutaman kuuksuden tilihistorian arviointi koskee kaikkia pankkeja.


    • Anonyymi

      Jos saat parista paikasta kielteisin päätöksen niin eivät muutkaan pankit lainaa johtuen siitä että luulevat maksukysysi olevan huono. bisnode kerää kaikki lainasi yms ja lainanhakusi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      98
      6927
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      30
      2710
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2293
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      84
      1970
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1691
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      7
      1493
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1387
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1304
    10. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1268
    Aihe