Onnea Valkeakoski

Anonyymi

Jaa vekan romuautot alkaa hoitamaan liikennettä? Tän on pakko olla vitsi. Vlk;n liikenne uusinut kalustoaan ja saastuttajat halutaan tilalle...hei kh ,olkaas hereillä maanantaina.
Kannattaisi googletta ko. pussiyritys

25

1050

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Yhtälöhän on helppo: Vekka ostaa Valkeakosken likenteen tarpeettomaksi jääneen kaluston ja henkilöstön. Sillä sitten ajellaan, niinkauan kun rahaa pyörittämiseen riittää. nimittäin diili on täytynyt tulla alihnnoitetulla tarjouksella, sillä Valkeakosken liikenteellä varmaan tiedetään tasan tarkkaan, mitä homma on maksanut ja tulee maksamaan.

    • Anonyymi

      Valkeakosken kaupunginhallitushan ei tuota ole päättänyt vaan tampereen seudun joukkoliikenteen lautakunta on kilpailuttanut linjat, nyt kun Valkeakoski on liittynyt siihen mukaan.

      • Anonyymi

        No ei kai sentään,jaa manselaiset päättää millä nyssellä koskissa ajetaan?


      • Anonyymi

        Ei se nyt näinkään ole. Ei Tampere ole pakottanut Valkeakoskea mukaan sosialisoituun liikenteeseen, vaan kyllä ne syylliset löytyvät sieltä kaupungintalolta. Kohta sitten rämistellään romuilla kaupunkibusseilla kohti Tamperetta töihin. Eihän matkan tarvitse olla mukava, kunhan se on halpa. Ilmeisesti Valkeakosken Liikenne on hoitanut liikenteen liian hyvin ja siksi se on piikki kaupungin johdon lihassa. Kaupungintalon porukkahan ei joukkoliikennettä käytä, heille on aivan sama miten se hoidetaan ja minkälaisilla romuilla, kunhan ei vaan maksa paljoa. Kaupungin talous alkaa olla siinä tilassa, että säästöjä pitää alkaa hakea jo työmatkalaisten mukavuudesta ja turvallisuudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se nyt näinkään ole. Ei Tampere ole pakottanut Valkeakoskea mukaan sosialisoituun liikenteeseen, vaan kyllä ne syylliset löytyvät sieltä kaupungintalolta. Kohta sitten rämistellään romuilla kaupunkibusseilla kohti Tamperetta töihin. Eihän matkan tarvitse olla mukava, kunhan se on halpa. Ilmeisesti Valkeakosken Liikenne on hoitanut liikenteen liian hyvin ja siksi se on piikki kaupungin johdon lihassa. Kaupungintalon porukkahan ei joukkoliikennettä käytä, heille on aivan sama miten se hoidetaan ja minkälaisilla romuilla, kunhan ei vaan maksa paljoa. Kaupungin talous alkaa olla siinä tilassa, että säästöjä pitää alkaa hakea jo työmatkalaisten mukavuudesta ja turvallisuudesta.

        Juuri näin. Eräs kaupungin palveluksessa oleva kertoi, että paikallisen yrittäjän syrjäyttäminen on kaupunginjohtajan missio. On kuulemma sanonut, että näin tehdään maksoi mitä maksoi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei kai sentään,jaa manselaiset päättää millä nyssellä koskissa ajetaan?

        Joukkoliikenteen lautakunnassa on jäseniä kaikkien kuntien valtuustoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joukkoliikenteen lautakunnassa on jäseniä kaikkien kuntien valtuustoista.

        Näin on, mutta jokainen kunta voi ihan itse päättää lähteekö mukaan joukkoliikennelautakunnan järjestämään liikenteeseen. Asia on siis täysin Valkeakosken omien päättäjien käsissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Eräs kaupungin palveluksessa oleva kertoi, että paikallisen yrittäjän syrjäyttäminen on kaupunginjohtajan missio. On kuulemma sanonut, että näin tehdään maksoi mitä maksoi.

        höpö, höpö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Eräs kaupungin palveluksessa oleva kertoi, että paikallisen yrittäjän syrjäyttäminen on kaupunginjohtajan missio. On kuulemma sanonut, että näin tehdään maksoi mitä maksoi.

        juu, määkin kuulin kaiman kummilta, joka oli kuullut naapurin Reiskalta. Varmaa tietoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        juu, määkin kuulin kaiman kummilta, joka oli kuullut naapurin Reiskalta. Varmaa tietoa.

        En ota kantaa itse aiheeseen, mutta sen tiedän että kaupunginjohtaja ei ole kaupungintalolla työntekijöiden mielestä erityisen pidetty. Siinä valossa tällainen kiusallinen pikku vuoto saattaa hyvinkin olla mahdollinen. Työpaikkakiusattu työntekijä saattaa näpäyttää takaisin kun saa siihen sopivan tilaisuuden. Toisaalta tämä kaupungintalon huono työilmapiiri on paljon vanhempi asia kuin tämä linja-autokiista.


    • Anonyymi

      Tehdään kaikki niin, että boikotoidaan tulevia romubusseja. Käytetään omia autoja ja ajokortittomat kimppakyytejä. Eikö Paunukin aja vielä Valkeakoskelta Tampereelle? Käytetään niitä busseja joilla ei ole omaa autoa.

    • Anonyymi

      Kilpailutuksen kalustovaatimukset:

      "Yhteiset kalustovaatimukset kohteessa ovat:
      päästötaso Euro 5, paitsi linjan 51 kahdella eniten ajavalla autolla Euro 6
      autojen väritys saa olla liikennöitsijän oman brändin mukainen, mutta yhtenäinen. Keulassa on oltava Nysse-logo samassa paikassa kuin Nyssen tilaajavärityksessä
      maksimi-ikä on 14 vuotta, vara-autojen osalta 17 vuotta

      Linjoilla 51 ja 53 on lisäksi seuraavat kalustovaatimukset:
      vähintään 50 istumapaikkaa
      ovet vähintään 110 tai 101
      katsastettu 100 km/h nopeudelle
      tavaratila, johon mahtuu lastenrattaat ja polkypyörät

      Valkeakosken paikallisliikenteessä kaikissa busseissa on oltava vähintään 25 istumapaikkaa. Kolmessa bussissa on lisäksi kokonaispaikkaluvun oltava vähintään 50."

      • Anonyymi

        Ei ole mitenkään tiukat vaatimukset. Tällaisia busseja saa Ruotsista ja Norjasta halvalla, tosin 1500000 km ajettuja. Hyvää on se, että matalat kaupunkibussit eivät taida kelvata. Se hauskuus vielä olisikin tästä sopasta puuttunut...


    • Anonyymi

      Tällä viikolla juttelin erään kuljettajan kanssa tilanteesta. Hän pelkäsi tietysti työpaikkansa puolesta ja oli hyvin pettynyt tilanteeseen. Hän kertoi, että Valkeakosken kaupunki olisi hyvin voinut jättää liikennöinnin kilpailuttamatta ja olisi voinut maksaa suoraan matkustajille lipputukea, jolloin matkustamisen hinta olisi laskenut. Hänen mukaansa tämä olisi tullut kaupungille halvemmaksi, nykyinen liikenneyhtiö olisi voinut jatkaa ja työpaikat olisivat säilyneet. Tämä kuljettaja oli myös sitä mieltä, että kaupunki ei halunnutkaan paikallisen firman jatkavan liikennettä. Jos asia on todella näin, miten Valkeakosken kaupunki voi houkutella uusia yrityksiä kaupunkiin? Moni yritys miettii kaksi kertaa, voiko toimintapaikaksi valita näin yritysvihamielisen paikkakunnan.

      • Anonyymi

        Valkeakosken Liikenne oli. jo pari kertaa omapäisesti keskeyttänyt liikenteen kiusantekomielessä äkillisesti esim. Lempäälän suuntaan ja aiheuttanut ongelmia opiskelijoille. Ei kovin luotettava kumppani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valkeakosken Liikenne oli. jo pari kertaa omapäisesti keskeyttänyt liikenteen kiusantekomielessä äkillisesti esim. Lempäälän suuntaan ja aiheuttanut ongelmia opiskelijoille. Ei kovin luotettava kumppani.

        Olen monta vuotta kulkenut työmatkat kyseisen yhtiön busseilla. Mielestäni on ollut tosi luotettava kumppani. Perille on aina päästy ja autot ovat täysin eri planeetalta kuin vaikka tkl:n. Omistan ajokortinkin, mutta olen halunnut omalta osaltani panostaa ekologisuuteen, vaikka se on joskus tarkoittanutkin pientä työajan säätöä aikataulujen mukaan. Näyttää siltä, että liikennöitsijän vaihtaminen on hoidettu jonkinlaisin kepulikonstein. Minunkin pitää miettiä vakavasti, otanko oman auton jatkossa käyttöön työmatkoille.


    • Anonyymi

      Hienoa juttu, että nyt saadaan aikataulut kuntoon ja lippujen hinnat alennettua.

      • Anonyymi

        Viis siitä että kaupunki menettää yhteisöveroja miljoonan edestä ja tulee työttömiä, eikös niin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viis siitä että kaupunki menettää yhteisöveroja miljoonan edestä ja tulee työttömiä, eikös niin?

        Lisäksi on menetetty paikallinen päätösvalta siihen mitä liikennöidään ja kuinka useasti ym. liittymällä Treen joukkoliikenteeseen, he päättävät sen nyt puolestamme.
        Missä on hyöty?
        Kaupunginvaltuusto vaihtoon ensi kevään vaaleissa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäksi on menetetty paikallinen päätösvalta siihen mitä liikennöidään ja kuinka useasti ym. liittymällä Treen joukkoliikenteeseen, he päättävät sen nyt puolestamme.
        Missä on hyöty?
        Kaupunginvaltuusto vaihtoon ensi kevään vaaleissa!

        Suurin ongelma ovat vallantäyteinen parivaljakko jukka ja minna. Heidät pitäisi saada vaihtoon pikaisesti. Enkä tarkoita pelkästään tätä bussijuttua, paljon muutakin vahinkoa ovat kaupungille aiheuttaneet. Helppoahan se on tehdä oman ideologian mukaisia päätöksiä, kun hyvä palkka hoidetaan kaupungin pussista eikä tarvitse kantaa vastuuta huonoistakaan päätöksistä.


    • Anonyymi

      Aiemmin kaupunki ei voinut vaikuttaa aikatauluihin. Nyt tuli muutos. Lippujen hinnat myös alenevat. Samalla lipulla voi matkustaa myös Tampereelle. Monet henkilöt ehtivät muuttaa Valkeakoskelta korkeiden lipunhintojen vuoksi. Nyt tehtiin oikea päätös. Matkustaja kiittää.

      • Anonyymi

        Ei kaupunki ennenkään aikatauluja tehnyt vaan ne teki Valkeakosken Liikenne millä on paras tietous tehdä ne ,kulloisenkin tarpeen mukaan ja hyvin tekikin.
        Eikä kaupunki niihin enään voi juuri vaikuttaa.
        Ja aikataulut voitiin ennen muuttaa vaikka kesken kauden tarpeen mukaan ,nyt se ei ole enään mahdollista.
        Nyt ne tehdään poliitttisesti valittujen päättäjien (JOL ) toimesta,joilla ei välttämättä ole mitään tietoa-taitoa moisesta , vaikka nyt vain katsomalla TKL.n kaaosta päätösvallan siirtämisestä pois liikennöitsijöiltä joilla on paras tietämys asioista ei hyvää seuraa.
        Lippujen hinnat alenevat mutta paljonko kaupunki menettää yhteisöveroja?


      • Anonyymi

        Matkustajat eivät todellakaan kiitä. Tällä hetkellä moni vakituisesti Tampereella työssä käyvä on odottavalla kannalla. Monet ovat suunnitelleet kimppakyytejä. Palvelu ja aikataulut tuskin parempaan suuntaan muuttuvat nykyisestä. Valkeakosken talouden tilan tuntien kohta iskevät säästöt ja sitten loppuu kaikki liikenne.


    • Anonyymi

      Hyvä, että hinnat alenevat, Nysse-lippu tulee käyttöön ja aikataulut muuttuvat järkeviksi.

      • Anonyymi

        Sinä olisitkin varmasti oikea huippu suunnittelemaan aikatauluja..? :)


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      48
      4974
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3267
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1405
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1245
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      74
      943
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      878
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      728
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      697
    Aihe