Jaahas, alkaa naapurin katse lasittumaan päivä päivältä enemmän ja kieli työntyy suusta ulos silloin tällöin. Ne ovat selviä merkkejä siitä, että talvirenkaat pitää vaihtaa alle lähiviikkoina. Hän tosin näytti vaihtavan renkaat (kitkarenkaat) jo tänään.
Pian alkaa rengasrumba
17
73
Vastaukset
- Anonyymi
Koita kestää koska tulevat viikot on tollaselle vinkuvalle homolle tosi vaikeita
- Anonyymi
Heh! Kyllä homoseksuaali homoseksuaalin tunnistaa ;)
Pusi pusi, rakas <3
- Anonyymi
Onkohan palstan kitkatoheloilla putki päällä vai ovatko jossain hoidossa? Yksikään ei nimittäin ole tullut tänne vielä kädet täristen raivoamaan.
- Anonyymi
Tai ovat myöntäneet tappionsa ja poistuneet lopullisesti palstalta.
- Anonyymi
Hei,
Olen ollut kesän lataamossa koska puhuin koko kesän kitkarenkaista ja siksi vietin hetken "lomalla" Mutta olen täällä taas!!!
T: KitkaVajakki - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hei,
Olen ollut kesän lataamossa koska puhuin koko kesän kitkarenkaista ja siksi vietin hetken "lomalla" Mutta olen täällä taas!!!
T: KitkaVajakkiVain yksi tohelo on ilmoittautunut tähän mennessä. Muilla oikeasti on joko putki päällä tai sitten ovat hoidossa. On myös mahdollista, että tohelot eivät uskalla vastata mitään koska A: he tietävät jäävänsä kakkoseksi tai B: heidän kirjoituksissaan ei ole mitään tolkkua.
- Anonyymi
Vaihdoin renkaat eilen! Tosin turvalliset nastarenkaat ja nyt ruopii hyvin!
- Anonyymi
Hienoa, ettet ole kevään jälkeen sairastunut kitkahulluuteen.
- Anonyymi
Meikäläinen meinaa vetää talven läpi kesärenkailla nyt, kun se on kerran mahdollista. Mitäs siähen sanotten?! 😊
- Anonyymi
Sanompahan vain, että jos kuvittelet ajavasi talven läpi kesärenkailla, niin olet ymmäränyt uuden tieliikennelain sanoman ja uudet määräykset täysin väärin. Talvirenkaiden käyttöaikavaatimus itse asiassa piteni kaksi kuukautta entisestä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanompahan vain, että jos kuvittelet ajavasi talven läpi kesärenkailla, niin olet ymmäränyt uuden tieliikennelain sanoman ja uudet määräykset täysin väärin. Talvirenkaiden käyttöaikavaatimus itse asiassa piteni kaksi kuukautta entisestä.
... jatkoa vielä äskeiseen: teoriassa tuon talvirenkaiden käyttöaika vaatimuksen pitenemisen haittavaikutukset on kuviteltu kompesoitavan sillä, että ko. kaudella autoilija katselee ensin joka aamu alueen säätiedotukset ja vallitsevan kelin mukaan valitsee sille päivälle joko talvi tai kesärenkaat. Käytännössä näin ei vain tee kukaan eli 1.11. talvirenkaat alle ja maaliskuun lopussa pois, jos talvi on hellittänyt ja tiet sulia.
Se tonttu joka talvirengaskaudella aiheuttaa onnettomuuden josta on pienikin epäilys, että rengastuksella on ollut vaikutusta asiaan on todellinen nettomaksaja - vakuutusyhtiötäkään on turha huudella apuun siinä vaiheessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta kun minä osaan sovittaa nopeuteni kelien mukaan, mitä sinä taas et osaa, niin pärjään kesärenkailla hienosti talvellakin. Ei ennen vanhaankaan ollut erikseen kesä, ja talvirenkaita., vaan ajettiin samoilla renkailla kesät talvet. Ajotaitoni on katsos hankittu juuri noilta vuosilta. 😊
- Anonyymi
Talvirengaspakko alkaakin kuukautta aiemmin kuin ennen ja päättyy kuukautta myöhemmin kuin ennen, kelien käyttöä vaatiessa.
Mahdollistaa siis kesärenkaiden pidemmän käytön, jos keli ei vaadi talvirenkaita, mutta vaatii myös talvirenkaiden aikaisemman tai myöhemmän käytön mikäli keli sitä vaatii.
Kuski pitää itse osata arvioida tilanne. Viime vuonna, jos autoilija ajeli marraskuussa lumisateessa kesärenkailla, niin poliisi saattoi pitää autoilijaa tyhmänä, mutta sakkoja ei voitu kirjoittaa. Nyt marraskuun alusta lähtien, kesärenkailla talvikeleissä ajelevalle voi napsahtaa sakot. - Anonyymi
Mie laitan paremmat rengkaat kellariin, ja ajan vanhat slikseiksi jouluummennessä.
Siis paremmat rengkaat komeroon kesää oottaan.
Oom taksikuski ja ajannu 40 milioonaa kilumeetrii iliman nastoi. Kesät talavet. Kuusamos. Nyt kun talvirengaskausi alkaa, alkaa myös jokavuotinen väittely kitkoja vai nastoja. Minulla on ollut myös kitkoja, mutta vaihdoin taas nastoille. Kyllä kitkarenkaillakin tiellä pysyy, mutta halusin nastat, etten ainakaan renkaiden takia ole toisten jaloissa. Kuluuhan asfaltti vähän enemmän, mutta kyllä myös maksamme. Ja on nastoilla apua myös kitkoilla ajaville. Karhentaa tienpintaa niin, että nastattomatkin renkaat saavat otetta.
- Anonyymi
Kirjoitat kohtalaisen lyhyesti mutta asiaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoitat kohtalaisen lyhyesti mutta asiaa.
Kyllä mutta minä tiedänkin että ainoa ja oikea rengas Suomen talveen on turvallinen nastarengas!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S607594- 1314297
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.313635- 212958
- 272533
- 232522
- 472100
- 252090
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3732051- 321998