Mitä te rankkaisitte parhaiksi kauhuleffoiksi viimeisen 10 v. ajalta. Itse sanoisin ainakin The Blair Witch Project (metsä ja se, ettet yhtään tiedä mitä odottaisit kohtaavasi), Kirottu Kaupunki (näkymätön henki joka saa raskaaksi naisia jotka synnyttävät kirottuja mukuloita) jne. Nuo nyt tulisivat ensiksi mieleen, riippuu missä "kauhuelokuvan" raja kulkee.
parhaat kauhuleffat
6
1033
Vastaukset
Onhan niitä muutamia hyviäkin joukossa. Alejandro Amenábarin "The Others" on mainio, tunnelmallinen pätkä. Mainita pitää ehdottomasti Hideo Nakatan "Honogurai mizu no soko kara", josta on (tietenkin) tehty myös jenkkiversio nimellä Dark Water. Edelleen Nakatan ohjaama "Ringu", jonka Gore Verbinski päivitti ameriikan muottiin sopivaksi. Yllättävän reipas oli ranskalainen "Haute Tension" (Switchblade Romance), Alexandre Ajan ohjaama on se. Yllätyin kovin siitä, että minusta Dawn of the Deadin uusintaversio ei ollutkaan ihan paska. Siihen oli suorastaan puhallettu uutta henkeä. Pirteä leffa, vaan ei yhtä ansiokas kuin esikuvansa.
Jos saan luvan harhautua perinteisestä kauhuelokuvasta, voisin kernaasti lukea David Lynchin Mulholland Driven kuuluvaksi viime aikojen parhaisiin kauhuelokuviin. Samoin Batoru rowaiaru (tai Battle Royale, kuten useammat sen tuntevat) on niitä elokuvia, että ei ihan kauhuakaan, mutta muutamia raja-aitoja kaadetaan kyllä.
Meinasi ihan unohtua Takashi Miiken loistava Ôdishon (Audition). Kyllä se vaan niin on, että viime aikojen hyvät kauhuelokuvat on ohjannut yleensä joku ei-amerikkalainen. Liekö jenkeillä pitkän kauhuelokuvahistoriansa ansiosta niin paljon painolastia kannettavanaan, ettei genren uudistaminen tahdo onnistua? Toivoa on heilläkin, nuoren polven ohjaajissa on monia lupaavia kykyjä kuten Eli Roth, Darren Aronofsky ja Richard Kelly. Kaksi jälkimmäistä eivät kylläkään ole varsinaisia kauhuelokuvia ohjanneet, mutta tunnelat elokuvissaan ovat sitä luokkaa, että jahka sopiva käsikirjoitus sattuu kohdalleen, niin kyllä katsojia pelottaa.- Kauhufriikki
Makunsa tietysti kullakin mutta itse tuumasin tuosta Blair Witch Projectista, että ei metsässä hortoilussa ja taskulampun kanssa pimeässä ravaamisessa minusta ollut mitään jännittävää. En pitänyt kyseisestä leffasta.
- raptor_r
Että Blair Witch Project on hyvä elokuva, sillä siinä on sitä jännitystä. En pidä niinkään fyysisestä kauhusta (Texasin Moottorisahamurhat, yms...), vaan pidän henkisestä, joka pelottelee itse mieltä (The Ring, Blair Witch Project).
Haluaisin kovasti katsoa Blairin kakkos-osan, mutta en ole sitä saanut mistään käsiini... Mutta no, kaipa se on niin, että ykkösosat ovat parhaimpia, joten enpä kai jää paljosta paitsi...
Mutta tämähän oli vain MINUN kommenttini - x_boy89
raptor_r kirjoitti:
Että Blair Witch Project on hyvä elokuva, sillä siinä on sitä jännitystä. En pidä niinkään fyysisestä kauhusta (Texasin Moottorisahamurhat, yms...), vaan pidän henkisestä, joka pelottelee itse mieltä (The Ring, Blair Witch Project).
Haluaisin kovasti katsoa Blairin kakkos-osan, mutta en ole sitä saanut mistään käsiini... Mutta no, kaipa se on niin, että ykkösosat ovat parhaimpia, joten enpä kai jää paljosta paitsi...
Mutta tämähän oli vain MINUN kommenttiniBlair Witch 2 on yksi elokuvahistorian surkeimpia elokuvia. Joskus minä omistin kyseisen elokuvan DVD:llä ja petyin tosi paljon. Olikin täysi työ päästä siitä eroon, koska ketään ei halunnut ostaa sitä. Lopulta myin sen kirppiksellä vitosella. sen jälkeen mielessäni ajattelin: "Ei juma...Kokonainen vitonen Blair Witch kakkosesta!"
Eli: Et jää paljosta paitsi. Kannattaa vakka lainata kaverilta ja katsoa, mutta ei missään nimessä kannata maksaa sen katsomisesta mitään. - raptor_r
x_boy89 kirjoitti:
Blair Witch 2 on yksi elokuvahistorian surkeimpia elokuvia. Joskus minä omistin kyseisen elokuvan DVD:llä ja petyin tosi paljon. Olikin täysi työ päästä siitä eroon, koska ketään ei halunnut ostaa sitä. Lopulta myin sen kirppiksellä vitosella. sen jälkeen mielessäni ajattelin: "Ei juma...Kokonainen vitonen Blair Witch kakkosesta!"
Eli: Et jää paljosta paitsi. Kannattaa vakka lainata kaverilta ja katsoa, mutta ei missään nimessä kannata maksaa sen katsomisesta mitään.Hyvä on... Täytyy varoa elokuvaa kauppojen hyllyillä (vai oliko se kauppojenhyllyillä?(Nykyään kun kaikki ovat niin loogisia.. heh..)).
Mitäs itse sanoit Blair ykkösestä, boy? - x_boy89
raptor_r kirjoitti:
Hyvä on... Täytyy varoa elokuvaa kauppojen hyllyillä (vai oliko se kauppojenhyllyillä?(Nykyään kun kaikki ovat niin loogisia.. heh..)).
Mitäs itse sanoit Blair ykkösestä, boy?Ykkönen oli ihan hyvä elokuva. Oli hienoa nähdä kerrankin kauhua, jossa ei ollut mitään ihmeen verisiä hirviöitä tai muitakaan. Ainut näkemäni kauhuelokuva, joka jättää jotain oman mielikuvituksen varaan. Sai itse kuvitella, että mikä ne nuoret oikeasti tappoi ja miten he kuolivat.
Kakkonen olikin enemmän sellaista ihmeen sekoilua. Ei mitään tunnelmaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 666431
- 715858
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise1365155- 624045
- 143915
- 383329
- 733138
- 652975
- 822761
- 492047