Fyysinen/ruumillinen rasitus ei auta laihdutuksessa, yli 60 tutkimuksen perusteella

Anonyymi

Faktojen ja graafien lisäksi joita lähteessä on, lisään yhden laihduttajien kannalta erittäin yleisen tilannerakenteen jota siinä ei ole käsitelty:

1) Henkilö, joka päättää ryhtyä laihduttamaan, ei ole koskaan harrastanut mitään fyysistä harjoittelua. Näin on yleensä tai lähes aina.

2) Ja sitten hän sotkeutuu terveystrokareiden ansalankoihin. Ryhtyy rääkkäämään itseään, kuluttamaan aikaansa sekä tuhlaamaan rahaa erilaisiin hikimurheiluihin. Pelkät lenkkaritkin voivat maksaa ainakin 450 €. Eikä pelkissä lenkkareissa voi hikimurheilla, vaan pitää olla kaikenlasta murheilurättiä ja tyhmäkelloa y.m.s. krääsää lisäksi.

3) Jos henkilö onnistuukin laihtumaan, niin puuhat jotka eivät ole hänelle ominaisia, tai joita hän inhoaa, jäävät pois, kuten hikimurheilut.

4) Ja sitten ne kilot kipittävät takaisin.

Lähde: 'Why you shouldn't exercise to lose weight, explained with 60 studies'

174

1011

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Toinen harha jota terveystrokarit usein toistelevat on että murheilu tai "liikunta" lisäisi lihasmassaa, joka puolestaan lisäisi "lepokulutusta" tai "peruskulutusta" ja sitä kautta laihduttaisi lisää/enemmän.

      Se on laihduttajan kannalta täysin perätön väite.

      Vain lihastenihailijat, lihasmassan kasvattajat, jokta rehkivät saleilla vetäen erilaisia kemikaaleja purkki päivässä, kasvattavat lihaksia. Muutenhan kaikki ammatti-murheilijat olisivat valtavia lihakimppuja, mutta eivät ole, vaan päinvastoin.

    • Anonyymi

      Melkoisia olettamuksia.
      Kohta 1. henkilöllä joka harrastaa säännöllisesti fyysistä harjoittelua ei siis ole tarvetta ryhtyä laihduttamaan.

      Lähden fillaroimaan ja nautiskelemaan 3000€:n pyörästäni ja aurinkoisesta säästä.

      T: Mies 75kg

      • Anonyymi

        "Melkoisia olettamuksia.
        Kohta 1. henkilöllä joka harrastaa säännöllisesti fyysistä harjoittelua ei siis ole tarvetta ryhtyä laihduttamaan."

        Aivan jokaisella, joka syö enemmän energiaa kuin mitä kokonaiskulutuksensa on, on tarvetta/syytä ryhtyä laihduttamaan.

        Toki, tuo kohta johon viittaat ei ole liian selvästi esitetty, minun olisi pitänyt kirjoittaa se seuraavassa muodossa: 1) Henkilö, joka päättää ryhtyä laihduttamaan ___ja___ ei ole koskaan harrastanut mitään fyysistä harjoittelua. Näin on yleensä tai lähes aina ___koska___ vain ani harva ihminen harrastaa säännöllisesti fyysistä harjoittelua (sellaista säännöllistä fyysistä harjoitusta jolla on mitään muuta vaikutusta kuin ajan ja rahan kulunki).


    • Anonyymi

      Kuluttaa liikunta kaloreita.

    • Anonyymi

      Jos et itse diggaa lihaksista ja tykkäät että kylmännihkeä luupussi on parasta mitä tiedät niin ei se minua haittaa.

      Mutta jos määrittelet tuon asiaksi jota kaikkien pitäisi harrastaa, olet sekaisin.

    • Anonyymi

      vanha totuus on täysin modernin tutkimuksen mukainen.

      Liikunta on meille kaikille hyväksi mutta muuttamatta elämämntapaa ravinnon kohdalla täysin mitätön laihdutuksessa.

      lisää:

      hakusana: terveenä ja kylläisenä

    • Anonyymi

      Olipa typerä avaus.

    • Anonyymi

      "Fyysinen/ruumillinen rasitus ei auta laihdutuksessa, yli 60 tutkimuksen perusteella"

      Lähteenä käyttämässäsi artikkelissa olevien tutkimusten mukaan liikunta auttaa laihdutuksessa.

    • Anonyymi

      Miten pystyt sen perustelemaan ettei fyysinen rasitus auta laihduttamisessa?

      Kaiken järjen mukaan ruokaa saa syödä enemmän kun kuluttaa energiaa.

      • Anonyymi

        Olipa typerä kommentti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa typerä kommentti.

        Merkittävän typerä kommentti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Merkittävän typerä kommentti.

        Kaikkein typerin kommentti.


      • Anonyymi

        "Miten pystyt sen perustelemaan ettei fyysinen rasitus auta laihduttamisessa?"

        Näin: Kun murheileva ihminen tekee yhden muutoksen elämässään, lopettaa murheilun, niin hän alkaa lihoamaan. Murheileminen siis estää lihoamista.

        Ja toisinpäin: Ensin ihminen ahmii energiaa. Sen jälkeen hän murheilee juuri ahmimaansa energiaa pois. Jos ei murheilisi energiaa pois niin hän lihoaisi. Murheileminen siis estää lihoamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Miten pystyt sen perustelemaan ettei fyysinen rasitus auta laihduttamisessa?"

        Näin: Kun murheileva ihminen tekee yhden muutoksen elämässään, lopettaa murheilun, niin hän alkaa lihoamaan. Murheileminen siis estää lihoamista.

        Ja toisinpäin: Ensin ihminen ahmii energiaa. Sen jälkeen hän murheilee juuri ahmimaansa energiaa pois. Jos ei murheilisi energiaa pois niin hän lihoaisi. Murheileminen siis estää lihoamista.

        Noinhan se juurikin on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Miten pystyt sen perustelemaan ettei fyysinen rasitus auta laihduttamisessa?"

        Näin: Kun murheileva ihminen tekee yhden muutoksen elämässään, lopettaa murheilun, niin hän alkaa lihoamaan. Murheileminen siis estää lihoamista.

        Ja toisinpäin: Ensin ihminen ahmii energiaa. Sen jälkeen hän murheilee juuri ahmimaansa energiaa pois. Jos ei murheilisi energiaa pois niin hän lihoaisi. Murheileminen siis estää lihoamista.

        Siinäpä esiintyi tosi paljon huonoa suomen kielen käyttöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinäpä esiintyi tosi paljon huonoa suomen kielen käyttöä.

        Kuinka niin?


      • Anonyymi

        Avauksessa viitatun artikkelin mukaan fyysinen/ruumillinen rasitus ei auta laihdutuksessa, artikelissa vedetään yhteen yli 60 tutkimuksen tuloksia. Tämä tutkimus on varsin vakuuttava: Constrained Total Energy Expenditure and Metabolic Adaptation to Physical Activity in Adult Humans;ncbi; pubmed

        Jos ei riitä niin ei käykö perusteluna se että kadut ja kauppakeskukset ovat pullollaan ihmisiä jotka ovat pullollaan, kaikki he liikkuvat sinne, ja siellä, ja sieltä pois. Eivätkä laihdu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avauksessa viitatun artikkelin mukaan fyysinen/ruumillinen rasitus ei auta laihdutuksessa, artikelissa vedetään yhteen yli 60 tutkimuksen tuloksia. Tämä tutkimus on varsin vakuuttava: Constrained Total Energy Expenditure and Metabolic Adaptation to Physical Activity in Adult Humans;ncbi; pubmed

        Jos ei riitä niin ei käykö perusteluna se että kadut ja kauppakeskukset ovat pullollaan ihmisiä jotka ovat pullollaan, kaikki he liikkuvat sinne, ja siellä, ja sieltä pois. Eivätkä laihdu.

        Liikuntaa paljon harrastava 60 kiloinen mies saa syödä päivässä 4000 kaloria
        ja 180 kiloinen jolla on kevyt työ ja ei lainkaan vapaa-ajan aktiivisuutta 3580 kaloria

        Katso vaikka itse tästä energiantarvelaskurista syötä siihen 60 kiloisen paino ja ammattimainen urheilu
        ja 180 kiloa ja kevyt työ ja ei lainkaan vapaa-ajan aktiivisuutta

        https://www.laskurini.fi/terveys/kalorilaskuri/energiantarvelaskuri

        TODELLISUUDESSA liikunta kuluttaa enemmän energiaa mitä laskurit ilmoittaa.
        Liikunnalla on suuri merkitys laihtumisessa JOS liikuntaa on paljon
        Liikunnan suurin merkitys on lihomisen ennaltaehkäisy.Paljon liikkuva ennaltaehkäisee lihomista vuodessa 30-50 kiloa riippuen liikunnan määrästä.

        Liikunnalla pystyy laihtumaankin jos pitää yllä sopivaa kalorivajetta esim syömällä vain 2700 kaloria päivässä ja kuluttamalla 3300 kaloria jolloin laihtuu 3 kiloa kuukaudessa oikeaa läskiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liikuntaa paljon harrastava 60 kiloinen mies saa syödä päivässä 4000 kaloria
        ja 180 kiloinen jolla on kevyt työ ja ei lainkaan vapaa-ajan aktiivisuutta 3580 kaloria

        Katso vaikka itse tästä energiantarvelaskurista syötä siihen 60 kiloisen paino ja ammattimainen urheilu
        ja 180 kiloa ja kevyt työ ja ei lainkaan vapaa-ajan aktiivisuutta

        https://www.laskurini.fi/terveys/kalorilaskuri/energiantarvelaskuri

        TODELLISUUDESSA liikunta kuluttaa enemmän energiaa mitä laskurit ilmoittaa.
        Liikunnalla on suuri merkitys laihtumisessa JOS liikuntaa on paljon
        Liikunnan suurin merkitys on lihomisen ennaltaehkäisy.Paljon liikkuva ennaltaehkäisee lihomista vuodessa 30-50 kiloa riippuen liikunnan määrästä.

        Liikunnalla pystyy laihtumaankin jos pitää yllä sopivaa kalorivajetta esim syömällä vain 2700 kaloria päivässä ja kuluttamalla 3300 kaloria jolloin laihtuu 3 kiloa kuukaudessa oikeaa läskiä.

        Näin se ON TODELLISUUDESSA tikku laiha kovasti liikkuva syö enemmän kuin 180 kiloinen.
        Moni tietämätön voi HELPOSTI ajatella tämän asian toisinpäin,sitä helposti KUVITELLAAN että laiha ihminen ei syö paljon mitään ja lihava syö paljon.

        Monestikkin tämä 30 kilon lihominen on tapahtunut puolessa vuodessa ajassa syömällä kaikenlaista roskaruokaa

        Jos kulutus on vain 2000 kaloria päivässä ja syö niinkuin liikuntaa harrastava 3000 kaloria lihoo kuukaudessa 3 kiloa
        HUOM monesti lihova ihminen syö 4000-5000 kaloriakin päivässä ja silloin tämä 3 men kilon lihominen kuukaudessa tapahtuu vaikka söisi sen 2 kertaa viikossa

        Tässäkin asiassa kusetetaan lihoneita
        Sanotaan että hiilihydraatit pitää jättää pois.TÄMÄ ON TÄYTTÄ VALETTA
        Se laihdutko ja miten paljon riippuu siitä kuinka paljon sinulla on kalorivajetta päivässä.


    • Anonyymi

      Olen riskiryhmiin kuuluva leskimies. Sekä jalat että, kädet ovat surkeassa kunnossa. Voin kävellä hitaasti vaikka 3 km esim. kerran viikossa.
      Tarvitsen siihen tukikepin. Kävelysauvat olisivat hyvät käytännössä.
      Pieni puuhastelu ei estä painonnousua. Se mitä syö, sillä voi säännellä lisäkilojen kertymistä.

      Siipikarjaa, keitetty kananmuna päivässä, kalaa graavattuna, myös kasviöljyssä miedolla lämmöllä kypsennynä niin ei närästä.
      Maitoa ja piimää rasvattomana. Pari omenaa päivittäin. D-vitamiinia joka päivä, sinkkiä ja rautakapseli tarpeen mukaan. Näillä sinnittelen painonnousua vastaan.

      - on ilo olla aamu vaakalukeman orja, tietää mitä saa syödä.

      • Vähemmän syömällä laihtuu, ja jos ei voi liikkua, on päivän ruoka-annos aivan olemattoman pieni. Siihen on vain pakko tottua.


      • Anonyymi

        Minua inhottaa hien haju, olipa omaa tai muiden, joten en murheile. En koe että olen vaakalukeman orja, ja siitä yksittäisestä arvosta ei kannata vetää yhtään mitään johtopäätöksiä. Pitää ottaa liukuva keskiarvo ainakin 7 vuorokaudelta.

        Kehon paino vaihtelee suuresti aamusta toiseeen, minulla se on ollut maksimissaan noin /- 2.6 kg ja 7 vrk keskiarvoistaminen pienentään k.o. maksimi vaihtelun noin arvoon /- 0.5 kg.

        Minulla on nyt 7, 14, 28 ja 56 vrk liukuvat keskiarvot niin painosta, BMI:stä kuin päivittäin syömistäni kaloreista. Ja nyt lisäksi tulee vielä joukkoon vyötärö/pituus -suhde, sitä pidetään hyvänä todella mittarina, kirjoittelen siitä uuden avauksen kunhan ehdin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua inhottaa hien haju, olipa omaa tai muiden, joten en murheile. En koe että olen vaakalukeman orja, ja siitä yksittäisestä arvosta ei kannata vetää yhtään mitään johtopäätöksiä. Pitää ottaa liukuva keskiarvo ainakin 7 vuorokaudelta.

        Kehon paino vaihtelee suuresti aamusta toiseeen, minulla se on ollut maksimissaan noin /- 2.6 kg ja 7 vrk keskiarvoistaminen pienentään k.o. maksimi vaihtelun noin arvoon /- 0.5 kg.

        Minulla on nyt 7, 14, 28 ja 56 vrk liukuvat keskiarvot niin painosta, BMI:stä kuin päivittäin syömistäni kaloreista. Ja nyt lisäksi tulee vielä joukkoon vyötärö/pituus -suhde, sitä pidetään hyvänä todella mittarina, kirjoittelen siitä uuden avauksen kunhan ehdin.

        Tuskin maltan odottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua inhottaa hien haju, olipa omaa tai muiden, joten en murheile. En koe että olen vaakalukeman orja, ja siitä yksittäisestä arvosta ei kannata vetää yhtään mitään johtopäätöksiä. Pitää ottaa liukuva keskiarvo ainakin 7 vuorokaudelta.

        Kehon paino vaihtelee suuresti aamusta toiseeen, minulla se on ollut maksimissaan noin /- 2.6 kg ja 7 vrk keskiarvoistaminen pienentään k.o. maksimi vaihtelun noin arvoon /- 0.5 kg.

        Minulla on nyt 7, 14, 28 ja 56 vrk liukuvat keskiarvot niin painosta, BMI:stä kuin päivittäin syömistäni kaloreista. Ja nyt lisäksi tulee vielä joukkoon vyötärö/pituus -suhde, sitä pidetään hyvänä todella mittarina, kirjoittelen siitä uuden avauksen kunhan ehdin.

        Suosittelen sinulle ateriarytmiä säännöllisen kokoisilla maltillisilla annoksilla niin pääset tuosta painonvaihteluongelmasta. Paino pysyy 100-300 gramman tarkkuudella samoissa lukemissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua inhottaa hien haju, olipa omaa tai muiden, joten en murheile. En koe että olen vaakalukeman orja, ja siitä yksittäisestä arvosta ei kannata vetää yhtään mitään johtopäätöksiä. Pitää ottaa liukuva keskiarvo ainakin 7 vuorokaudelta.

        Kehon paino vaihtelee suuresti aamusta toiseeen, minulla se on ollut maksimissaan noin /- 2.6 kg ja 7 vrk keskiarvoistaminen pienentään k.o. maksimi vaihtelun noin arvoon /- 0.5 kg.

        Minulla on nyt 7, 14, 28 ja 56 vrk liukuvat keskiarvot niin painosta, BMI:stä kuin päivittäin syömistäni kaloreista. Ja nyt lisäksi tulee vielä joukkoon vyötärö/pituus -suhde, sitä pidetään hyvänä todella mittarina, kirjoittelen siitä uuden avauksen kunhan ehdin.

        Tuo hienhaju-ongelma muuten poistuu käymällä pesulla.


      • Anonyymi

        Mihin kanannahkamies sitten tarvitsisi mielestäsi ”apua”? Onko se kuitenkin sinun oma mielesi, joka oireilee projektioina?


    • Anonyymi

      Itselläni on ongelmana että paino meinaa tippua liikaakin kesäisin. Tulee liikuttua ja pyöräiltyä. Syön kyllä ihan surutta ja isoja annoksia liikunnan jälkeen mutta paino ei meinaa pysyä.
      Talvella saan kyllä painon taas nousemaan noin 3-4kg. Silloin jää liikunta vähemmälle.

      T: Mies 75kg

      • Anonyymi

        Kaikki liikkuminen joka kuluttaa energiaa auttaa pysymään laihana,koska silloin ylimääräinen energia kuluu pois,eikä muutu rasvaksi ihonalaiseen kerrokseen.

        Tämä on hyvin yksinkertainen ja toimiva tapa myös laihduttaa KULUTTAA ENERGIAA


    • Anonyymi

      Kun menee niin kauas omin lihasvoimin, että ei pääse työntämään päätään jääkaappiin tai kahmimaan kaupasta herkkuja, niin laihtuu. Myin retkeilykamppeitani puistokirppiksellä, ja kuulin aika hurjia juttuja. Jotkut olivat vaeltaneet 500 km teittömillä seuduilla ja laihtuneet reissulla 20 km. Terveellistähän sellainen itsensä rääkkääminen ei enää ole. Jotkut sellaista kuitenkin harrastavat.

      Normaalipainoisena ja pienen puoleisena keski-ikäisenä naisena voin sanoa, että tietyn määrän ylittävä liikunta lisää nälkää vielä päivän tai parikin eli periaatteessa syötyä voi tulla enemmän isojen lihasvoimin kulutettujen kilometrien jälkeen kuin että olisi liikkunut vain vähän kaupungissa. Itse olen ainakin tavallista nälkäisempi, jos kävelen tai pyöräilen pidempiä matkoja (sanotaan nyt yli 20 km kävely tai yli 40 km:n pyöräily lisää jo nälkää).

      Pyöräni on dyykattu jätelavalta enkä ole koskaan omistanut 450 e:n lenkkareita, en edes sen hintaisia vaelluskenkiä. Liikkuminen maksaa vähemmän kuin elintasosairauksien hoitoon käytetyt lääkkeet. Mieluummin laastaroin nahattomia varpaita kuin vaapun rollaattorilla sen vuoksi, että hankin liikkumattomuudella aivohalvauksen.

      • Anonyymi

        " Liikkuminen maksaa vähemmän kuin elintasosairauksien hoitoon käytetyt lääkkeet. Mieluummin laastaroin nahattomia varpaita kuin vaapun rollaattorilla sen vuoksi, että hankin liikkumattomuudella aivohalvauksen."

        Liikumisella, siis päiviitäisellä siirtyilemisellä paikasta toiseen apostolinkydillä, on tietenkin terveydellistä etua, sängsyssä/sohvalla makaamalla lihakset surkastuvat. Mutta tämä on laihdtus -palsta, täällä on tarkoitus keskustella laihdutukseen liittyvistä asioista. Ja laihdutukseen liikkumisella on (vähäinen) lihoamista estävä/vähentävä vaikutus.

        Se mitä mihin yleensä täällä piiloviitataan käsitttellä liikunta on treeni/treenaaminen, tai sitä ankarammat ähhellykset kuten murheilu, hikimurheillu tai jopa ammattimurheilu (Chronic Exersice Disorder) ja kaikki sellainen on laihduttajalle turmioksi, edustaa valtavaa stressiä ja on kuluttavaa, uuuvuttavaa sekä aiheuttaa helposti vammoja .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Liikkuminen maksaa vähemmän kuin elintasosairauksien hoitoon käytetyt lääkkeet. Mieluummin laastaroin nahattomia varpaita kuin vaapun rollaattorilla sen vuoksi, että hankin liikkumattomuudella aivohalvauksen."

        Liikumisella, siis päiviitäisellä siirtyilemisellä paikasta toiseen apostolinkydillä, on tietenkin terveydellistä etua, sängsyssä/sohvalla makaamalla lihakset surkastuvat. Mutta tämä on laihdtus -palsta, täällä on tarkoitus keskustella laihdutukseen liittyvistä asioista. Ja laihdutukseen liikkumisella on (vähäinen) lihoamista estävä/vähentävä vaikutus.

        Se mitä mihin yleensä täällä piiloviitataan käsitttellä liikunta on treeni/treenaaminen, tai sitä ankarammat ähhellykset kuten murheilu, hikimurheillu tai jopa ammattimurheilu (Chronic Exersice Disorder) ja kaikki sellainen on laihduttajalle turmioksi, edustaa valtavaa stressiä ja on kuluttavaa, uuuvuttavaa sekä aiheuttaa helposti vammoja .

        Luuletko olevasi kovinkin fiksu kun ujutat mukaan sekä tekohauskoja että englanninkielisiä termejä? Et ole.

        Miksi vihaat liikuntaa ja muita ihmisiä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Liikkuminen maksaa vähemmän kuin elintasosairauksien hoitoon käytetyt lääkkeet. Mieluummin laastaroin nahattomia varpaita kuin vaapun rollaattorilla sen vuoksi, että hankin liikkumattomuudella aivohalvauksen."

        Liikumisella, siis päiviitäisellä siirtyilemisellä paikasta toiseen apostolinkydillä, on tietenkin terveydellistä etua, sängsyssä/sohvalla makaamalla lihakset surkastuvat. Mutta tämä on laihdtus -palsta, täällä on tarkoitus keskustella laihdutukseen liittyvistä asioista. Ja laihdutukseen liikkumisella on (vähäinen) lihoamista estävä/vähentävä vaikutus.

        Se mitä mihin yleensä täällä piiloviitataan käsitttellä liikunta on treeni/treenaaminen, tai sitä ankarammat ähhellykset kuten murheilu, hikimurheillu tai jopa ammattimurheilu (Chronic Exersice Disorder) ja kaikki sellainen on laihduttajalle turmioksi, edustaa valtavaa stressiä ja on kuluttavaa, uuuvuttavaa sekä aiheuttaa helposti vammoja .

        Itelle tuli parhaimpana vuonna kilometrejä rullaluistimilla yli 1800 km. Pisimmät lenkit olivat yli 50 km:n mittaisia. Säästä riippuen lenkkejä tuli viikossa 3-4 kpl. Näiden pituudet eivät tietenkään olleet 50 km:n mittaisia, yleinen matka oli 25-40 km. Itselle tuollaistet matkat eivät aiheuttaneet mitään stressiä. Ennemminkin niistä tuli kokonaisvaltaisesti hyvä olo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itelle tuli parhaimpana vuonna kilometrejä rullaluistimilla yli 1800 km. Pisimmät lenkit olivat yli 50 km:n mittaisia. Säästä riippuen lenkkejä tuli viikossa 3-4 kpl. Näiden pituudet eivät tietenkään olleet 50 km:n mittaisia, yleinen matka oli 25-40 km. Itselle tuollaistet matkat eivät aiheuttaneet mitään stressiä. Ennemminkin niistä tuli kokonaisvaltaisesti hyvä olo.

        "Itselle tuollaistet matkat eivät aiheuttaneet mitään stressiä"

        Ei tietenkään kun on pyörät alla. Nyt voit ostaa akuilla toimivia laitteita, niiden kanssa tarvitsee äheltää vieläkin vähemmän. Minulle tulee kilometrejä vuodessa noin 30000 km, harvemmin stressaa, toisinaan kyllä soitan torvea.

        "niistä tuli kokonaisvaltaisesti hyvä olo"

        Mainiota sinulle, mutta tuo ylvästelysi ei liity millään tavalla tämän ___laihdutus___ palstan aihepiiriin. Täällä on tarkoitus kokonaisvaltaisesti keskustella laihdutuksesta.

        Minulle on tullut, monin tavoin, hyvä olo 42 kg laihdutuksen kautta. Jaksan suorittaa monenlaisia tehtäviä, enemmän, pitempään, vahvemmin, väkevämmin, rajummin. Ja olen löytänyt uusia nautintoja, muun muassa ruokavaliota rikastuttamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Itselle tuollaistet matkat eivät aiheuttaneet mitään stressiä"

        Ei tietenkään kun on pyörät alla. Nyt voit ostaa akuilla toimivia laitteita, niiden kanssa tarvitsee äheltää vieläkin vähemmän. Minulle tulee kilometrejä vuodessa noin 30000 km, harvemmin stressaa, toisinaan kyllä soitan torvea.

        "niistä tuli kokonaisvaltaisesti hyvä olo"

        Mainiota sinulle, mutta tuo ylvästelysi ei liity millään tavalla tämän ___laihdutus___ palstan aihepiiriin. Täällä on tarkoitus kokonaisvaltaisesti keskustella laihdutuksesta.

        Minulle on tullut, monin tavoin, hyvä olo 42 kg laihdutuksen kautta. Jaksan suorittaa monenlaisia tehtäviä, enemmän, pitempään, vahvemmin, väkevämmin, rajummin. Ja olen löytänyt uusia nautintoja, muun muassa ruokavaliota rikastuttamaan.

        "Täällä on tarkoitus kokonaisvaltaisesti keskustella laihdutuksesta."

        ______Niinpä_____.

        Siihen kuuluu myös hikimurheilu, jos niin on aivan ITSE päättänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Itselle tuollaistet matkat eivät aiheuttaneet mitään stressiä"

        Ei tietenkään kun on pyörät alla. Nyt voit ostaa akuilla toimivia laitteita, niiden kanssa tarvitsee äheltää vieläkin vähemmän. Minulle tulee kilometrejä vuodessa noin 30000 km, harvemmin stressaa, toisinaan kyllä soitan torvea.

        "niistä tuli kokonaisvaltaisesti hyvä olo"

        Mainiota sinulle, mutta tuo ylvästelysi ei liity millään tavalla tämän ___laihdutus___ palstan aihepiiriin. Täällä on tarkoitus kokonaisvaltaisesti keskustella laihdutuksesta.

        Minulle on tullut, monin tavoin, hyvä olo 42 kg laihdutuksen kautta. Jaksan suorittaa monenlaisia tehtäviä, enemmän, pitempään, vahvemmin, väkevämmin, rajummin. Ja olen löytänyt uusia nautintoja, muun muassa ruokavaliota rikastuttamaan.

        Ihan periaatteesta en osta mitään akulla toimivaa välinettä. Jaksan liikkua ilmankin. 3000 km sähköavusteisella on hieman helpompaa, kuin tuo lähes 1800 km pelkillä jalkavoimilla. Tule sanomaan sitten, kun ajat tuon 3000 km, ilman mitään avusteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Täällä on tarkoitus kokonaisvaltaisesti keskustella laihdutuksesta."

        ______Niinpä_____.

        Siihen kuuluu myös hikimurheilu, jos niin on aivan ITSE päättänyt.

        Oletko kuullut joskus sanan harrastus? Mikäli et, niin nyt kuulet. Itselleni tuo on harrastus, ja siinä sivussa putosi painokin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko kuullut joskus sanan harrastus? Mikäli et, niin nyt kuulet. Itselleni tuo on harrastus, ja siinä sivussa putosi painokin.

        Kyllä, koska olet siitä itse päättänyt. Muut eivät päätä asiasta sinun sijaasi, ja heidän on asiasta turha valittaa. Liikuntaharrastus on eräille ihmisvihaajille hikimurheilua, jossa myydään kalliita kapineita tyhmille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, koska olet siitä itse päättänyt. Muut eivät päätä asiasta sinun sijaasi, ja heidän on asiasta turha valittaa. Liikuntaharrastus on eräille ihmisvihaajille hikimurheilua, jossa myydään kalliita kapineita tyhmille.

        Olinko väittänyt mahdollisesti muuta? Mistä ihmeestä näitä tällaisia muka hauskoja tapauksia oikein sikiää? Enkä pidä sellaisia about 300€ maksavia rullaluistimia kalliina, jos niillä tulee kesän aikana väh. yli 1000 km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olinko väittänyt mahdollisesti muuta? Mistä ihmeestä näitä tällaisia muka hauskoja tapauksia oikein sikiää? Enkä pidä sellaisia about 300€ maksavia rullaluistimia kalliina, jos niillä tulee kesän aikana väh. yli 1000 km.

        Mitä sekoilet????? Nyt herne pois nenästä!

        Kaikkihan lähti liikkeelle tästä typeryydestä: "Ei tietenkään kun on pyörät alla. Nyt voit ostaa akuilla toimivia laitteita, niiden kanssa tarvitsee äheltää vieläkin vähemmän.... ylvästelet..."

        Olen kanssasi ihan samaa mieltä kanssasi ja akkuhenkilön kanssa ihan eri mieltä. Jokainen saa liikkua, se ei ole heidän asiansa, ja jokaisen pitäisi harrastaa liikuntaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Liikkuminen maksaa vähemmän kuin elintasosairauksien hoitoon käytetyt lääkkeet. Mieluummin laastaroin nahattomia varpaita kuin vaapun rollaattorilla sen vuoksi, että hankin liikkumattomuudella aivohalvauksen."

        Liikumisella, siis päiviitäisellä siirtyilemisellä paikasta toiseen apostolinkydillä, on tietenkin terveydellistä etua, sängsyssä/sohvalla makaamalla lihakset surkastuvat. Mutta tämä on laihdtus -palsta, täällä on tarkoitus keskustella laihdutukseen liittyvistä asioista. Ja laihdutukseen liikkumisella on (vähäinen) lihoamista estävä/vähentävä vaikutus.

        Se mitä mihin yleensä täällä piiloviitataan käsitttellä liikunta on treeni/treenaaminen, tai sitä ankarammat ähhellykset kuten murheilu, hikimurheillu tai jopa ammattimurheilu (Chronic Exersice Disorder) ja kaikki sellainen on laihduttajalle turmioksi, edustaa valtavaa stressiä ja on kuluttavaa, uuuvuttavaa sekä aiheuttaa helposti vammoja .

        Läpätät ihan tuubaa liikkumisesta vaikka täällä pitäisi puhua laihduttamisesta.

        Kun olet muita neuvomassa palstan aiheesta niin pysyisit siinä edes itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko kuullut joskus sanan harrastus? Mikäli et, niin nyt kuulet. Itselleni tuo on harrastus, ja siinä sivussa putosi painokin.

        Laihduttajat harastavat kuka mitäkin, ja heidän paino muuttuu miten kullakin. Mutta harrastuksista keskustelemiselle täältä löytyy sitä varten tarkoitettuja palstoja. Minun äitee virkaa ja hän laihtuu. Voin kyllä pyytää häntä osallistumaan tälle palstalle virkkuutöistään kertoilemaan, jos niin halutaan.


    • Anonyymi

      Liikunta on mainio stressnpoistaja ja onpa poistanut muutaman kilonkin.

    • Anonyymi

      "Jos hypoteettinen 90 kiloa painava mies lisäisi 60 minuuttia keskivauhtista juoksua neljänä päivänä viikossa pitäen kaloriensa ennallaan ja tekisi tämän 30 päivän ajan, hän laihtuisi kaksi kiloa. Jos tämä henkilö päättäisi lisätä ruoan saantia palautuakseen lisätystä liikunnasta, niin hän menettäisi vähemmän painoa."

      Selvähän tämä. Mutta jos hän liikunnan lisäksi vähentäisi päivittäistä energiansaantiaan 250-300 kcal, niin hän laihtuisi 30 päivän aikana yhden kilon lisää.

    • Anonyymi

      "Miksi vihaat liikuntaa ja muita ihmisiä?"

      Vihaan hien hajua, enkä ole koskaan ollut liikunnallinen ja minua kiusattiin sen vuoksi alakoulussa. En kyllä vihaa ihmisiä, vihaan tyhmyyttä ja perustelemattomia väitteitä.

      • Anonyymi

        Kysymys oli kohdistettu miunulle, mutta eihän tuo vastaus paljoa hutiin mennyt.

        En kuitenkaan vihaa hien hajua, oikein on sanoa että en pidä siitä, se inhottaa minua. En vihaa ylipäätään mitään, koskaan, tiedän kyllä mitä viha on ja mitä se voi saada aikaan.

        Ja toiseksi, olen aina ollut liikunnallinen, yleensä käytän autoa, mutta myös kävelen. En ole koskaan harrastamalla harrastanut mitään fyysistä ähellystä. Kannan esim. toistuvasti suurimman osan ruokakasseista auton perästä kotiin, mielestäni se ei ole harrastus.

        Ja kolmanneksi, minua ei ole kiusattu koskaan missään, mutta ehkä liiankin usein kiusoiteltu on.


      • Anonyymi

        Se liikunnan vihaaminen istuu vaan sun korvien välissä. Kannattaa opetella siitä pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysymys oli kohdistettu miunulle, mutta eihän tuo vastaus paljoa hutiin mennyt.

        En kuitenkaan vihaa hien hajua, oikein on sanoa että en pidä siitä, se inhottaa minua. En vihaa ylipäätään mitään, koskaan, tiedän kyllä mitä viha on ja mitä se voi saada aikaan.

        Ja toiseksi, olen aina ollut liikunnallinen, yleensä käytän autoa, mutta myös kävelen. En ole koskaan harrastamalla harrastanut mitään fyysistä ähellystä. Kannan esim. toistuvasti suurimman osan ruokakasseista auton perästä kotiin, mielestäni se ei ole harrastus.

        Ja kolmanneksi, minua ei ole kiusattu koskaan missään, mutta ehkä liiankin usein kiusoiteltu on.

        Kiva että vastaat kysymyksiin. Joten tuikkaan yhden kysymyksen lisää.

        Miten sinusta tuli noin erilainen ihminen kuin muut? Olitko jo lapsena pedantti, jolla piti olla pikkuautot millilleen rivissä, vai mistä tuo on saanut alkunsa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysymys oli kohdistettu miunulle, mutta eihän tuo vastaus paljoa hutiin mennyt.

        En kuitenkaan vihaa hien hajua, oikein on sanoa että en pidä siitä, se inhottaa minua. En vihaa ylipäätään mitään, koskaan, tiedän kyllä mitä viha on ja mitä se voi saada aikaan.

        Ja toiseksi, olen aina ollut liikunnallinen, yleensä käytän autoa, mutta myös kävelen. En ole koskaan harrastamalla harrastanut mitään fyysistä ähellystä. Kannan esim. toistuvasti suurimman osan ruokakasseista auton perästä kotiin, mielestäni se ei ole harrastus.

        Ja kolmanneksi, minua ei ole kiusattu koskaan missään, mutta ehkä liiankin usein kiusoiteltu on.

        Terminä tuttu "koira ja kalikka"; hyvä että tunnistit itsesi. Kuten muualla sanottua, olet tosi paljon erilainen kuin muut ihmiset. Saat toki olla, mutta elämäsi on varmasti ollut aina melko vaikeaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se liikunnan vihaaminen istuu vaan sun korvien välissä. Kannattaa opetella siitä pois.

        Niin, en minä vihaa liikuntaa, liikkuminen on tärkeää ja tarpeellista, ja ilman liikuntaa lihakset surkastuvat.

        En vihaa edes murheilua tai hikimurheilua, vaan pidän niitä huvittavina ja hölmöinä, ja ne ovat kuluttavia, niistä voi seurata erilaisa vammoja loppuiäksi, ne kuluttavat aikaa ja rahaa iavan turhaan. Mutta ihmiset hurahtavat kuka mihinkin.

        Se mitä inhoan suuresti ovat valheellinen markkkinointi sekä piilomarkkinointi, etenkin uskomusalueille kuten terveys, laihdutus ja painonhallinta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, en minä vihaa liikuntaa, liikkuminen on tärkeää ja tarpeellista, ja ilman liikuntaa lihakset surkastuvat.

        En vihaa edes murheilua tai hikimurheilua, vaan pidän niitä huvittavina ja hölmöinä, ja ne ovat kuluttavia, niistä voi seurata erilaisa vammoja loppuiäksi, ne kuluttavat aikaa ja rahaa iavan turhaan. Mutta ihmiset hurahtavat kuka mihinkin.

        Se mitä inhoan suuresti ovat valheellinen markkkinointi sekä piilomarkkinointi, etenkin uskomusalueille kuten terveys, laihdutus ja painonhallinta.

        Sinun kannattaisi hakeutua ihmisten luokse, nyt koronan aikaan varsinkin. Maski vaan päälle. Olet niin irtautunut muista ihmisistä, olet tosi paljon erilainen, jopa kummallinen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinun kannattaisi hakeutua ihmisten luokse, nyt koronan aikaan varsinkin. Maski vaan päälle. Olet niin irtautunut muista ihmisistä, olet tosi paljon erilainen, jopa kummallinen.

        Taas psykomussutusta.

        Ilmoitus ylläpidolle tehty loukkaavasta sisällöstä, vaikka se ei koskekaan minua.

        Psykomussutusta harrastaa vihervasemmisto, joka ei voi purkaa aggressioitaan muulla tavalla.


      • Anonyymi
        v7WewRIgA5d3FtG4oL2ööx kirjoitti:

        Taas psykomussutusta.

        Ilmoitus ylläpidolle tehty loukkaavasta sisällöstä, vaikka se ei koskekaan minua.

        Psykomussutusta harrastaa vihervasemmisto, joka ei voi purkaa aggressioitaan muulla tavalla.

        Miten sinusta tuli niin erilainen kuin muista?


      • Anonyymi
        v7WewRIgA5d3FtG4oL2ööx kirjoitti:

        Taas psykomussutusta.

        Ilmoitus ylläpidolle tehty loukkaavasta sisällöstä, vaikka se ei koskekaan minua.

        Psykomussutusta harrastaa vihervasemmisto, joka ei voi purkaa aggressioitaan muulla tavalla.

        Kannustan positiivisesti etsimään henkilön, joka ei ole nähnyt vielä mitään ja jolle voi yrittää huonosti esittää jotain, mitä ei edes ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, en minä vihaa liikuntaa, liikkuminen on tärkeää ja tarpeellista, ja ilman liikuntaa lihakset surkastuvat.

        En vihaa edes murheilua tai hikimurheilua, vaan pidän niitä huvittavina ja hölmöinä, ja ne ovat kuluttavia, niistä voi seurata erilaisa vammoja loppuiäksi, ne kuluttavat aikaa ja rahaa iavan turhaan. Mutta ihmiset hurahtavat kuka mihinkin.

        Se mitä inhoan suuresti ovat valheellinen markkkinointi sekä piilomarkkinointi, etenkin uskomusalueille kuten terveys, laihdutus ja painonhallinta.

        Täällä https://www.tilastokeskus.fi/tietotrendit/artikkelit/2019/perinteinen-kavelylenkkeily-edelleen-suosituin-koko-kansan-liikuntaharrastus-1/ on tilastoa suomalaisten "liikuntaharrastuksista".

        Todella huonolaatuista tilastoa, eivät kerro mitä mikin ähellys tarkoittaa, kuten kävelylenkki, onko se jokapaiväinen vain kerran vuodessa, montako tuntia kestää tai kuinka pitkä yms. Mutta selvsäti olen enemmistön joukossa.

        Omat havaintoni ovat että ehkä noin yksi sadasta todellisesti harrastaa (vähintään kerran viikossa toistuvaa, vähintään 1h kestävää) murheilua. Paljon useammalla on kotonaan vaikka mitä kuntomurheiluvälineitä, pölyttymässä tai vaateripustimen virkaa toimittamassa.

        Ja sitten takasin aiheeseen: Ilmiset eivät lihoa siksi etteivät harrasta murheilua. Joten ihmiset eivät laihdu vaikka harrastavat murheilua. Jos murheilu laihduttaisi, niin kaikki ammattimurheilijat kuolisivat varsin pian pois, niin käy jos yhtenään laihtuu.


      • Anonyymi
        v7WewRIgA5d3FtG4oL2ööx kirjoitti:

        Taas psykomussutusta.

        Ilmoitus ylläpidolle tehty loukkaavasta sisällöstä, vaikka se ei koskekaan minua.

        Psykomussutusta harrastaa vihervasemmisto, joka ei voi purkaa aggressioitaan muulla tavalla.

        Avainsanat.

        Psykomussutus, hikimurheilu, helppoheikki, terveydenedistely, lamppuöljy, säilöntäöljy, kuitusmurffi.


      • Anonyymi
        v7WewRIgA5d3FtG4oL2ööx kirjoitti:

        Taas psykomussutusta.

        Ilmoitus ylläpidolle tehty loukkaavasta sisällöstä, vaikka se ei koskekaan minua.

        Psykomussutusta harrastaa vihervasemmisto, joka ei voi purkaa aggressioitaan muulla tavalla.

        Ilmoitit loukkaavasta sisällöstä vaikka se ei sitä ollutkaan.

        Jos näkee että toinen tekee kaiken eri tavalla ja kommentoi täysin eri tavalla kuin kukaan muu, siitä ei saa kysyä mitään?

        Jos näet että jollakin on sininen tukka, ruskea nahka tai musta silmä, et voi ottaa niitä puheenaiheeksi, koska koet että loukkaat toista? Tai jos toinen kommentoi esimerkiksi politiikasta aivan eri asiaa kuin sinä itse, et voi siitä kommentoida, koska sehän voisi loukata tätä toista ihmistä?

        Eihän sulle jää oikeastaan aiheeksi sitten kuin kovin pinnallisia aiheita linjalla "on se ilmoja pitänyt"

        Sitä paitsi, pakko tarttua tuohon kun nyt menit itse sortumaan siihen, mistä muita herjaat. Vuodatat omaa psykoagressiota tuolla vihervasemmistokommenttillasi, sehän voidaan siis tulkita rasismiksi.

        Ja kyllä, selvitä rasismin määritelmät niin huomaat asian laidan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmoitit loukkaavasta sisällöstä vaikka se ei sitä ollutkaan.

        Jos näkee että toinen tekee kaiken eri tavalla ja kommentoi täysin eri tavalla kuin kukaan muu, siitä ei saa kysyä mitään?

        Jos näet että jollakin on sininen tukka, ruskea nahka tai musta silmä, et voi ottaa niitä puheenaiheeksi, koska koet että loukkaat toista? Tai jos toinen kommentoi esimerkiksi politiikasta aivan eri asiaa kuin sinä itse, et voi siitä kommentoida, koska sehän voisi loukata tätä toista ihmistä?

        Eihän sulle jää oikeastaan aiheeksi sitten kuin kovin pinnallisia aiheita linjalla "on se ilmoja pitänyt"

        Sitä paitsi, pakko tarttua tuohon kun nyt menit itse sortumaan siihen, mistä muita herjaat. Vuodatat omaa psykoagressiota tuolla vihervasemmistokommenttillasi, sehän voidaan siis tulkita rasismiksi.

        Ja kyllä, selvitä rasismin määritelmät niin huomaat asian laidan.

        Tuota sori, edellisen kommentin voi unohtaa.

        Kirjoitin ihan väärää asiaa, liitin väärät asiat yhteen ja vielä hieman huonossa mielentilassa.

        Käsi on pystyssä virheen merkiksi, sori sori.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä https://www.tilastokeskus.fi/tietotrendit/artikkelit/2019/perinteinen-kavelylenkkeily-edelleen-suosituin-koko-kansan-liikuntaharrastus-1/ on tilastoa suomalaisten "liikuntaharrastuksista".

        Todella huonolaatuista tilastoa, eivät kerro mitä mikin ähellys tarkoittaa, kuten kävelylenkki, onko se jokapaiväinen vain kerran vuodessa, montako tuntia kestää tai kuinka pitkä yms. Mutta selvsäti olen enemmistön joukossa.

        Omat havaintoni ovat että ehkä noin yksi sadasta todellisesti harrastaa (vähintään kerran viikossa toistuvaa, vähintään 1h kestävää) murheilua. Paljon useammalla on kotonaan vaikka mitä kuntomurheiluvälineitä, pölyttymässä tai vaateripustimen virkaa toimittamassa.

        Ja sitten takasin aiheeseen: Ilmiset eivät lihoa siksi etteivät harrasta murheilua. Joten ihmiset eivät laihdu vaikka harrastavat murheilua. Jos murheilu laihduttaisi, niin kaikki ammattimurheilijat kuolisivat varsin pian pois, niin käy jos yhtenään laihtuu.

        "Jos murheilu laihduttaisi, niin kaikki ammattimurheilijat kuolisivat varsin pian pois, niin käy jos yhtenään laihtuu."

        Siksi he joutuvatkin syömään suuria määriä, joskus on jopa vaikea pystyä syömään riittävästi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuota sori, edellisen kommentin voi unohtaa.

        Kirjoitin ihan väärää asiaa, liitin väärät asiat yhteen ja vielä hieman huonossa mielentilassa.

        Käsi on pystyssä virheen merkiksi, sori sori.

        Olin erilainen jo koulussa. Miksi psykomussutus aiheesta poistettiin? Taisin vaatia sitä itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuota sori, edellisen kommentin voi unohtaa.

        Kirjoitin ihan väärää asiaa, liitin väärät asiat yhteen ja vielä hieman huonossa mielentilassa.

        Käsi on pystyssä virheen merkiksi, sori sori.

        Juu, vaadin itse poistoa.


    • Anonyymi

      Just niin kyllä ihminen varmaan laihtuu ilman liikuntaakin.Ei tarvi muuta kuin lopettaa syominen.Tuon nyt ymmärtää ilman tutkimuksiakin.Ero asia miten kivaa sitten on olla syömättä ja liikkumatta.

      Säälin syvästi ihmisiä jotka eivät koskaan ole hsrrastaneet liikuntaa .

      Mitä tulee siihen ettei rasittava llikunta kuten esim.metsätyö auttaisi laihtumasm niin ei tarvi kuin katsella kuvia entisaikojen metsureista .Ei siellä näy ylipainoisia .

      Kaikenmaailman typeriä tutkimuksia sitä tehdäänkin jollei nyt ollut kysessä trolli.

      • Anonyymi

        "Just niin kyllä ihminen varmaan laihtuu ilman liikuntaakin.Ei tarvi muuta kuin lopettaa syominen"

        Ei tarvitse lopettaa syömistä. Minä laihdutin noin 42 kg noin 18 kuukauden ajalla, en lopettanut syömistä, enkä murheillut. Vaan vähensin dietaarista energian saantia säännöllä ei yli 800 kCal/vrk (mutta alle sai mennä).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Just niin kyllä ihminen varmaan laihtuu ilman liikuntaakin.Ei tarvi muuta kuin lopettaa syominen"

        Ei tarvitse lopettaa syömistä. Minä laihdutin noin 42 kg noin 18 kuukauden ajalla, en lopettanut syömistä, enkä murheillut. Vaan vähensin dietaarista energian saantia säännöllä ei yli 800 kCal/vrk (mutta alle sai mennä).

        Vähensit dietaarista energian saantia...?! Mitä hel..... Siis söit ja joit vähemmän kuin aikaisemmin vai olitko tiputuksessa? Kamalaa pätemistä termeillä. Kas kun et puhu eksogeenisestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähensit dietaarista energian saantia...?! Mitä hel..... Siis söit ja joit vähemmän kuin aikaisemmin vai olitko tiputuksessa? Kamalaa pätemistä termeillä. Kas kun et puhu eksogeenisestä.

        Hei, keskity asiaan, älä persoonaan.

        Olen itse sortunut samaan kun joidenkin kirjoittajien tyylilaji tai lajittomuus alkaa helposti ärsyttämään.

        Itse otin hoidoksi pari viikkoa poissa palstalta ja uusi startti uudella asenteella sen jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei, keskity asiaan, älä persoonaan.

        Olen itse sortunut samaan kun joidenkin kirjoittajien tyylilaji tai lajittomuus alkaa helposti ärsyttämään.

        Itse otin hoidoksi pari viikkoa poissa palstalta ja uusi startti uudella asenteella sen jälkeen.

        Tuo on helppoheikki, ei ole täällä keskustelemassa vaan tyrkyttämässä säilöntäöljyjä, lamppuöljyjä, oravanruokaa ja variksenruokaa, laihduttajille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei, keskity asiaan, älä persoonaan.

        Olen itse sortunut samaan kun joidenkin kirjoittajien tyylilaji tai lajittomuus alkaa helposti ärsyttämään.

        Itse otin hoidoksi pari viikkoa poissa palstalta ja uusi startti uudella asenteella sen jälkeen.

        Missä on puututtu henkilöön? Tässä on puututtu yhden ja saman henklön termeillä pätemiseen.

        Ps. Luuletko oikeasti, ettei jakaantunut persoonasi ole jo kaikille selvillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä on puututtu henkilöön? Tässä on puututtu yhden ja saman henklön termeillä pätemiseen.

        Ps. Luuletko oikeasti, ettei jakaantunut persoonasi ole jo kaikille selvillä.

        Kyseessä lienee siis KNM, joka on itse myöntänyt olleensa aina vähän erilainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyseessä lienee siis KNM, joka on itse myöntänyt olleensa aina vähän erilainen.

        Tuo lienee ihan psykomussutusta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vähensit dietaarista energian saantia...?! Mitä hel..... Siis söit ja joit vähemmän kuin aikaisemmin vai olitko tiputuksessa? Kamalaa pätemistä termeillä. Kas kun et puhu eksogeenisestä.

        Kysymys tässä tapauksessa lienee pikemmin englannin huonosta ja laiskasta suomentamisesta kuin termeillä pätemisestä.


      • Anonyymi
        v7WewRIgA5d3FtG4oL2ööx kirjoitti:

        Kysymys tässä tapauksessa lienee pikemmin englannin huonosta ja laiskasta suomentamisesta kuin termeillä pätemisestä.

        Täällä oli taannoin paljon höpötystä "kitumisesta", "kitudieteistä", "lihaskadosta", "säästöliekeistä" j.n.e. Korostaen sitä, että vain helppoheikit tietävät miten noista kamaluuksista ja hirveyksistä voi selvitytyä.

        Annettin ymmärtää että kun ihminen ryhtyy laihduttamaan, energiarajoitetulla dietillä (ruokavaliolla), niin hänen energiansaantinsa rajoittuisi, ja hän ryhtyisi kitumaan, siis ryhtyisi nääntymään, eli joutuisi tilaan joka englanniksi on 'starvation', jollaista voi kokea kun elää muutaman vuoden nälänhätäalueella, ja jota oli mahdollista kokea m.m. WWII keskitysleireillä sekä Leningradin piirityksen aikana.

        Laihdutukseen littyvissä englanninkielisissä prujuissa käytetään ilmaisua/käsitettä 'dietaarinen energia', sen avulla havahdutetaan lukija oivaltamaan että on toinenkin energian lähde, kupeilla oleva läski.

        Siis kun EU-pyknikko, jonka kokonaisenergiantarve on 2000 kCal/vrk, alkaa laihduttamaan energiarajoituksella 800 kCal/vrk, niin hän saa energiaa dietaarisesti 800 kCal/vrk ja sen lisäksi saa energiaa läskistään 1200 kCal/vrk. Eli hän ei kidu, ei näänny, vaan vain kieriskelee nälän tuntemusten kanssa.

        Minusta suomennettuna käsite 'dietaarinen energia', joka ehkä olisi 'ruokavaliollinen energia' tai 'ruokavalioinen energia' olisivat oudohkoja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Täällä oli taannoin paljon höpötystä "kitumisesta", "kitudieteistä", "lihaskadosta", "säästöliekeistä" j.n.e. Korostaen sitä, että vain helppoheikit tietävät miten noista kamaluuksista ja hirveyksistä voi selvitytyä.

        Annettin ymmärtää että kun ihminen ryhtyy laihduttamaan, energiarajoitetulla dietillä (ruokavaliolla), niin hänen energiansaantinsa rajoittuisi, ja hän ryhtyisi kitumaan, siis ryhtyisi nääntymään, eli joutuisi tilaan joka englanniksi on 'starvation', jollaista voi kokea kun elää muutaman vuoden nälänhätäalueella, ja jota oli mahdollista kokea m.m. WWII keskitysleireillä sekä Leningradin piirityksen aikana.

        Laihdutukseen littyvissä englanninkielisissä prujuissa käytetään ilmaisua/käsitettä 'dietaarinen energia', sen avulla havahdutetaan lukija oivaltamaan että on toinenkin energian lähde, kupeilla oleva läski.

        Siis kun EU-pyknikko, jonka kokonaisenergiantarve on 2000 kCal/vrk, alkaa laihduttamaan energiarajoituksella 800 kCal/vrk, niin hän saa energiaa dietaarisesti 800 kCal/vrk ja sen lisäksi saa energiaa läskistään 1200 kCal/vrk. Eli hän ei kidu, ei näänny, vaan vain kieriskelee nälän tuntemusten kanssa.

        Minusta suomennettuna käsite 'dietaarinen energia', joka ehkä olisi 'ruokavaliollinen energia' tai 'ruokavalioinen energia' olisivat oudohkoja.

        Mitenkä sellainen ilmaus kuin ”ruokavalion energia”?


      • Anonyymi
        v7WewRIgA5d3FtG4oL2ööx kirjoitti:

        Mitenkä sellainen ilmaus kuin ”ruokavalion energia”?

        'Ruokavalion energia' ilmaus juurikin harhauttaa ajattelemaan vain ruuan energiamäärää, kuten esim. listattu eineksien yms. pakkauksien ravintotarrassa. Mutta tässä se tulee … rumpupärinää, 'ruuansulatuksellinen energia'. Se tuo mieleen että on muunkinlaista energiaa kuin se mikä menee suusta sisään. Mutta minusta se on vähän vulgaari, 'dietaarinen energia' on parempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        'Ruokavalion energia' ilmaus juurikin harhauttaa ajattelemaan vain ruuan energiamäärää, kuten esim. listattu eineksien yms. pakkauksien ravintotarrassa. Mutta tässä se tulee … rumpupärinää, 'ruuansulatuksellinen energia'. Se tuo mieleen että on muunkinlaista energiaa kuin se mikä menee suusta sisään. Mutta minusta se on vähän vulgaari, 'dietaarinen energia' on parempi.

        Dietaarisen lisäksi on huomioita se asia, että joku joutuu tiputukseen. On tärkeää huomioida ruuan ja juoman lisäksi tiputuspussista saatava energia. Ja onko siinä suojaravintoaineet?

        Ei siis riitä että puhutaan ruuasta ja juomasta (= synonyymi dietaarinen sekä eksogeeninen), vaan myös tiputus. Dietaarinen kuulostaa hienolta sanalta, ja sillä on korvattava sanat ruoka ja juoma tai nautittu energia. Että näin saimme asian mahdollisimman (epä)selväksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        'Ruokavalion energia' ilmaus juurikin harhauttaa ajattelemaan vain ruuan energiamäärää, kuten esim. listattu eineksien yms. pakkauksien ravintotarrassa. Mutta tässä se tulee … rumpupärinää, 'ruuansulatuksellinen energia'. Se tuo mieleen että on muunkinlaista energiaa kuin se mikä menee suusta sisään. Mutta minusta se on vähän vulgaari, 'dietaarinen energia' on parempi.

        ” Ruokavalion energia' ilmaus juurikin harhauttaa ajattelemaan vain ruuan energiamäärää, kuten esim. listattu eineksien yms. pakkauksien ravintotarrassa.”

        Silloin on kyllä lukijassa vika.


      • Anonyymi
        v7WewRIgA5d3FtG4oL2ööx kirjoitti:

        ” Ruokavalion energia' ilmaus juurikin harhauttaa ajattelemaan vain ruuan energiamäärää, kuten esim. listattu eineksien yms. pakkauksien ravintotarrassa.”

        Silloin on kyllä lukijassa vika.

        Mistä ihmeestä tässä nyt puhutaan?

        Pakkauksien ravintotarrassahan nimenomaisesti kerrotaan mm. elintarvikkeen energiamäärä, hiilihydraatti, proteiini, rasva ja suola. Siinä kerrotaan mitä ruuasta saa energiaa eikä sen helpommin asiaa voida esittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä oli taannoin paljon höpötystä "kitumisesta", "kitudieteistä", "lihaskadosta", "säästöliekeistä" j.n.e. Korostaen sitä, että vain helppoheikit tietävät miten noista kamaluuksista ja hirveyksistä voi selvitytyä.

        Annettin ymmärtää että kun ihminen ryhtyy laihduttamaan, energiarajoitetulla dietillä (ruokavaliolla), niin hänen energiansaantinsa rajoittuisi, ja hän ryhtyisi kitumaan, siis ryhtyisi nääntymään, eli joutuisi tilaan joka englanniksi on 'starvation', jollaista voi kokea kun elää muutaman vuoden nälänhätäalueella, ja jota oli mahdollista kokea m.m. WWII keskitysleireillä sekä Leningradin piirityksen aikana.

        Laihdutukseen littyvissä englanninkielisissä prujuissa käytetään ilmaisua/käsitettä 'dietaarinen energia', sen avulla havahdutetaan lukija oivaltamaan että on toinenkin energian lähde, kupeilla oleva läski.

        Siis kun EU-pyknikko, jonka kokonaisenergiantarve on 2000 kCal/vrk, alkaa laihduttamaan energiarajoituksella 800 kCal/vrk, niin hän saa energiaa dietaarisesti 800 kCal/vrk ja sen lisäksi saa energiaa läskistään 1200 kCal/vrk. Eli hän ei kidu, ei näänny, vaan vain kieriskelee nälän tuntemusten kanssa.

        Minusta suomennettuna käsite 'dietaarinen energia', joka ehkä olisi 'ruokavaliollinen energia' tai 'ruokavalioinen energia' olisivat oudohkoja.

        Tuo on todellista psykomussutusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä ihmeestä tässä nyt puhutaan?

        Pakkauksien ravintotarrassahan nimenomaisesti kerrotaan mm. elintarvikkeen energiamäärä, hiilihydraatti, proteiini, rasva ja suola. Siinä kerrotaan mitä ruuasta saa energiaa eikä sen helpommin asiaa voida esittää.

        Puhutaan ruuan ja juoman sisältämästä energiasta eli jos pudottaa normaalisti tarvitsemansa ruuan ja juoman antamaa energimäärää 10 - 50 % päivässä, niin varmuudella laihtuu. Siihen kun vielä liikkuu päälle, eikä syö enempää, laihtuu vielä enemmän.

        Liikunnassa on vielä sekin hyvä puoli, että sillä voi estää säästöliekin eli metabolisen adaptaation syntymisen.


      • Anonyymi
        v7WewRIgA5d3FtG4oL2ööx kirjoitti:

        ” Ruokavalion energia' ilmaus juurikin harhauttaa ajattelemaan vain ruuan energiamäärää, kuten esim. listattu eineksien yms. pakkauksien ravintotarrassa.”

        Silloin on kyllä lukijassa vika.

        "Silloin on kyllä lukijassa vika."

        Se on totta, etenkin jos on asiaan perehtynyt lukija.

        Mutta monikaan laihduttaja ei ymmärrä sitä että kun EU-pyknikko jonka kokonaisenergiantarve on 2000 kCal/vrk, alkaa laihduttamaan noudattaen 800 kCal/vrk diettiä, niin hän saa 1) energiaa dietaarisesti 800 kCal/vrk ja sen lisäksi hän saa 2) läskistään 1200 kCal/vrk energiaa, eli yhteensä 2000 kCal/vrk. Vaan he kauhistelevat että aivan liian vähän ruokaa/energiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Silloin on kyllä lukijassa vika."

        Se on totta, etenkin jos on asiaan perehtynyt lukija.

        Mutta monikaan laihduttaja ei ymmärrä sitä että kun EU-pyknikko jonka kokonaisenergiantarve on 2000 kCal/vrk, alkaa laihduttamaan noudattaen 800 kCal/vrk diettiä, niin hän saa 1) energiaa dietaarisesti 800 kCal/vrk ja sen lisäksi hän saa 2) läskistään 1200 kCal/vrk energiaa, eli yhteensä 2000 kCal/vrk. Vaan he kauhistelevat että aivan liian vähän ruokaa/energiaa.

        Tuo henkilö puhuu siis itselleen tunnusomaisesti dietaarisesta sekä murheilusta sekä helppoheikki-suojaravinteista sekä toitottamisesta. Kyse on siis nyt joko suun kautta nautitusta ravinnosta tai tiputuksesta tai sekä että.

        Henkilö saa siis 800 kCal/vrk joko suun kautta tai tippaletkun kautta. Se on dietaarista eli eksogeenista. Jos tippaletkun kautta saa dietaarista energiaa, loppuosa tulee omasta läskistä.

        Ei siis kannata juoda kerosiinia (ruotsiksi air engine fuel) suun kautta, eikä nauttia sitä tiputuksen välityksellä.


    • Anonyymi

      Suosittelisin aloittajalle liikuntaa.

      Ylimääräinen liikunnalla kulutettu 500 kaloriakin on laihduttajalle korvaamaton apu laihtumisessa se tekee kuukaudessa jo 2 rasvakiloa

      • Anonyymi

        Ei ole olemassa mitään ylimääräistä kulutusta, muualla kuin kuvitelmissa.

        Sen energian määrän jonka laihduttaja päivittäin syö, määrää se kuinka vaativien nälän tuntemusten kanssa hän jaksaa/sietää kieriskellä. Esimerkiksi, minulle siedettävissä oleva dietaarinen energiarajoitus oli 800 kCal/vrk. Jos olisin paahtanut päivät pitkät pää punaisena murheilemassa niin ehkä siinä olisi 500 kCal/vrk kulunut, joten olisinkin saanut vain 300 kCal/vrk energiaa ja sitä en olisi sietänyt, vaan olisin syönyt vastaavan määrän enemmän enegiaa, yhteensä 1300 kCal/vrk.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole olemassa mitään ylimääräistä kulutusta, muualla kuin kuvitelmissa.

        Sen energian määrän jonka laihduttaja päivittäin syö, määrää se kuinka vaativien nälän tuntemusten kanssa hän jaksaa/sietää kieriskellä. Esimerkiksi, minulle siedettävissä oleva dietaarinen energiarajoitus oli 800 kCal/vrk. Jos olisin paahtanut päivät pitkät pää punaisena murheilemassa niin ehkä siinä olisi 500 kCal/vrk kulunut, joten olisinkin saanut vain 300 kCal/vrk energiaa ja sitä en olisi sietänyt, vaan olisin syönyt vastaavan määrän enemmän enegiaa, yhteensä 1300 kCal/vrk.

        Ymmärrän että kokemuksesi on ollut niin dramaattinen että sitä pitää örveltää tänne seitsemänä päivänä viikossa, aamusta iltaan.

        Totuus on kuitenkin se, että näläntunteella ja laihduttamisella ei ole korrelaatiota. Sen lisäksi kokemuksillasi ei ole mitään tekemistä laihduttamisen kanssa. Olet onnistunut kiduttamaan itseäsi ja siinä ohessa pudottamaan painoa.

        Kehittämäsi teoria näläntuneen ja energiamäärän vastaavuudesta on 100% aivopierua, jossa ei ole totuuden siementä laisinkaan. Näläntunne ei tule pelkästä energiamäärän vajauksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän että kokemuksesi on ollut niin dramaattinen että sitä pitää örveltää tänne seitsemänä päivänä viikossa, aamusta iltaan.

        Totuus on kuitenkin se, että näläntunteella ja laihduttamisella ei ole korrelaatiota. Sen lisäksi kokemuksillasi ei ole mitään tekemistä laihduttamisen kanssa. Olet onnistunut kiduttamaan itseäsi ja siinä ohessa pudottamaan painoa.

        Kehittämäsi teoria näläntuneen ja energiamäärän vastaavuudesta on 100% aivopierua, jossa ei ole totuuden siementä laisinkaan. Näläntunne ei tule pelkästä energiamäärän vajauksesta.

        Aineenvaihdunnan lepotaso (BMR) liittyy nälkään, itse määriteltyyn aterian kokoon ja päivittäiseen energian saantiin, ja voi olla merkki ruokahalusta. Lähde: 'Resting metabolic rate is associated with hunger, self-determined meal size, and daily energy intake and may represent a marker for appetite'; NCBI", PMID: 23193010


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän että kokemuksesi on ollut niin dramaattinen että sitä pitää örveltää tänne seitsemänä päivänä viikossa, aamusta iltaan.

        Totuus on kuitenkin se, että näläntunteella ja laihduttamisella ei ole korrelaatiota. Sen lisäksi kokemuksillasi ei ole mitään tekemistä laihduttamisen kanssa. Olet onnistunut kiduttamaan itseäsi ja siinä ohessa pudottamaan painoa.

        Kehittämäsi teoria näläntuneen ja energiamäärän vastaavuudesta on 100% aivopierua, jossa ei ole totuuden siementä laisinkaan. Näläntunne ei tule pelkästä energiamäärän vajauksesta.

        Kovalla nälällä laihdutus on tosiaan itsensä kiduttamista,paljon miellyttävämpi tapa on syödä sopivan vähän ja kuluttaa liikunnalla kaloreita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän että kokemuksesi on ollut niin dramaattinen että sitä pitää örveltää tänne seitsemänä päivänä viikossa, aamusta iltaan.

        Totuus on kuitenkin se, että näläntunteella ja laihduttamisella ei ole korrelaatiota. Sen lisäksi kokemuksillasi ei ole mitään tekemistä laihduttamisen kanssa. Olet onnistunut kiduttamaan itseäsi ja siinä ohessa pudottamaan painoa.

        Kehittämäsi teoria näläntuneen ja energiamäärän vastaavuudesta on 100% aivopierua, jossa ei ole totuuden siementä laisinkaan. Näläntunne ei tule pelkästä energiamäärän vajauksesta.

        Hyvin kirjoitettu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole olemassa mitään ylimääräistä kulutusta, muualla kuin kuvitelmissa.

        Sen energian määrän jonka laihduttaja päivittäin syö, määrää se kuinka vaativien nälän tuntemusten kanssa hän jaksaa/sietää kieriskellä. Esimerkiksi, minulle siedettävissä oleva dietaarinen energiarajoitus oli 800 kCal/vrk. Jos olisin paahtanut päivät pitkät pää punaisena murheilemassa niin ehkä siinä olisi 500 kCal/vrk kulunut, joten olisinkin saanut vain 300 kCal/vrk energiaa ja sitä en olisi sietänyt, vaan olisin syönyt vastaavan määrän enemmän enegiaa, yhteensä 1300 kCal/vrk.

        Puhutko siis siitä, mitä olet syönyt ja juonut suun kautta, etkö ole ollut tiputuksessa?

        Pidätkö itseäsi suurena sankarina ja kaikkien esikuvana kun olet 18 kuukaudessa laihduttanut 42 kiloa? Se on hieno suoritus, mutta siinä ei ole mitään ainutkertaista. Ja varsinkin kun ottaa huomioon, että menetelmäsi ei sovi 99 % tavallisista ihmisistä lainkaan. Menetelmäsi on poikkeuksellisen kummallinen, ja vaatii sellaisia toimia jotka eivät ole mitenkään normaalien toimintojen rajoissa.

        Hiki-, kunto- ja kilpamurheilukammosi vastakohtana menetelmäsi sopii juuri kurinalaisille kehonrakentajille tai vastaaville. Tuijotat ranskalaisella sinihomejuustolla täytettyä pizzaa, pekonijuustohampurilaista ja rasvatonta raejuustopurkkia. Valitset raejuuston ja sanot: "Nam, herkkua, hyvä valinta - olen vahva ja hieno."

        Haloo, pitää palata Maan päälle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aineenvaihdunnan lepotaso (BMR) liittyy nälkään, itse määriteltyyn aterian kokoon ja päivittäiseen energian saantiin, ja voi olla merkki ruokahalusta. Lähde: 'Resting metabolic rate is associated with hunger, self-determined meal size, and daily energy intake and may represent a marker for appetite'; NCBI", PMID: 23193010

        Tuohan ei liity mitenkään siihen, että olet itse määritellyt näläntunteen syntyvän energiavajeesta, ja olevan ilmeisesti suoraan verrannollinen energiavajeen suuruuteen.

        Lisäksi on huomioitava että määritelmäsi mukaan energiavajetta ei ole edes olemassa. Jos ihminen ei syö mitään, tarvittava energia otetaan rasvakerroksesta, jolloin energiavajetta ei ole. Tällöin ei määritelmäsi mukaan voi olla näläntunnettakaan.

        Kieltämättä outo ristiriita väitteidesi välillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuohan ei liity mitenkään siihen, että olet itse määritellyt näläntunteen syntyvän energiavajeesta, ja olevan ilmeisesti suoraan verrannollinen energiavajeen suuruuteen.

        Lisäksi on huomioitava että määritelmäsi mukaan energiavajetta ei ole edes olemassa. Jos ihminen ei syö mitään, tarvittava energia otetaan rasvakerroksesta, jolloin energiavajetta ei ole. Tällöin ei määritelmäsi mukaan voi olla näläntunnettakaan.

        Kieltämättä outo ristiriita väitteidesi välillä.

        Jos energiavaje ja näläntunne on korrelaatiossa toisiinsa, niin niinä päivinä kun käyn ensin kävelylenkillä ja sitten käyn pyöräilemässä, energiamäärän ollessa koko päivänä vain 1500kcal, minun tulisi olla sellaisessa näläntunteessa, että taju lähtee.

        Laskennallisesti energiavajeeni on sellainen, että käytän kehostani 200g rasvaa tuon päivän aikana.

        En kuitenkaan tunne minkäänlaista näläntunnetta, ennemminkin on hyvin rauhallinen ja miellyttävä hyvänolontunne.

        Olisikohan nyt niin, että palstamme "professori" joka julkaisee omia tuntemuksiaan Suurina Totuuksina, on nyt tehnyt pienen virhearvion?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuohan ei liity mitenkään siihen, että olet itse määritellyt näläntunteen syntyvän energiavajeesta, ja olevan ilmeisesti suoraan verrannollinen energiavajeen suuruuteen.

        Lisäksi on huomioitava että määritelmäsi mukaan energiavajetta ei ole edes olemassa. Jos ihminen ei syö mitään, tarvittava energia otetaan rasvakerroksesta, jolloin energiavajetta ei ole. Tällöin ei määritelmäsi mukaan voi olla näläntunnettakaan.

        Kieltämättä outo ristiriita väitteidesi välillä.

        "määritelmäsi mukaan energiavajetta ei ole edes olemassa. Jos ihminen ei syö mitään, tarvittava energia otetaan rasvakerroksesta, jolloin energiavajetta ei ole."

        Dietaarisen energiansaannin vaje on silloin olemassa. Aina kun ihminen laihtuu niin elimistö muuntaa läskiä energiaksi ja se käynnistää hormonaaliset toiminnot joiden seurausta nälän tuntemukseet ovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "määritelmäsi mukaan energiavajetta ei ole edes olemassa. Jos ihminen ei syö mitään, tarvittava energia otetaan rasvakerroksesta, jolloin energiavajetta ei ole."

        Dietaarisen energiansaannin vaje on silloin olemassa. Aina kun ihminen laihtuu niin elimistö muuntaa läskiä energiaksi ja se käynnistää hormonaaliset toiminnot joiden seurausta nälän tuntemukseet ovat.

        Dietaarinen on siis mm. tiputuksessa saatu energia.


    • Anonyymi

      Kyllä on taas niin outoa tekstiä, että huh huh, miten iso logiikan puute voi tekstissä olla. Eli liikunta ei kuluta energiaa enää jos sen lopettaa. No, onhan se niin. :D Mutta mikään missään ei todista, että ihminen, joka harrastaa liikuntaa automaattisesti ei pitäisi siitä ja siksi lopettaisi sen. Ja koko väittämä perustuu sille uskomukselle, ettei ole olemassa ihmisiä, joilla on liikunnallinen elämäntapa tai joiden tekemä elämäntavan muutos jäisi pysyväksi. Yhtä hyvin voisi olettaa, että laihtuminen on turhaa, koska terveellinen ruoka on niin pahaa, ettei kukaan syö sitä pitkään vaan alkaa syödä taas friteerattuja mars-patukoita ja lihoo takaisin. Perustelu väitettä kyseenalaitettaessa: minä pidän friteeratuista Mars-patukoista, joten kukaan ei voi elää ilman niitä. Oikeasti, kyllä sinä otsekin näet, ettei tuossa ole mitään logiikkaa.

      Kaikki meistä eivät halua vanheta niin, että tarvivat auttajaa pukeutuakseen, koska omien nivelten liikeradat ovat niin rajoittuneet. Mä aion pystyä pukemaan kengät ilman, että tarvii istua alas koko loppuelämäni ja säilyttää itsenäisyyden ja kyvyn hoitaa kotityöt ym. ihan itse. Siksi teen asialle jotain, ennen kuin oon siinä tilanteessa, etten enää pärjää. Vanhenemistani en voi hidastaa, mutta toimintakykyni voin säilyttää omin valinnoin.

      Olen pahoillani, että murskaan fantasiasi maailman ihmisistä, mutta oikeassa todellisuudessa meitä, jotka liikkuvat, on todella paljon.

      Logiikka on erittäin ontuva, kun se perustuu ajatukselle, että jos minä en pidä jostain, kukaan muukaan ei pidä. On myös harhaista kuvitella, että harrastaakseen liikuntaa tarvitsisi mitään erityisiä välineitä. On harhaista luulla, että ne jotka ostavat kalliita välineitä tekisivät niin, koska ovat tulleet huijatuiksi. He tekevät niin, koska sijoittavat rahaa siihen, mistä pitävät. Kyllä, maailma on täynnä ihmisiä, jotka haluavat liikkua, jopa kilpailla siinä, jopa tehdä siitä itselleen ammatin. Heitä ei ole huijattu vain siksi, että sinä et halua samoja asioita.

      Yritä ymmärtää, että sinun tunteesi ei ole totuus maailman ihmisistä. Se on yhden maailman ihmisen tunne. Tämä on yleensä selvää aikuisille ihmisille, mutta kyllä mä voin jankuttaa tästä kanssasi uudelleen. Niin monta kertaa, että se menee jakeluun.

      Liiallinen määrä rasvaa voi olla yhtä hyvin kehossa, joka on myös lihaksikas, kuin kehossa, josta puuttuu kaikki lihakset. Samoin laiha voi olla lihakseton ja kehonkoostumukseltaa aivan liian rasvainen. Miksi? Siksi, että lihaksen määrää säätelevät likunnan määrä ja toki myös henkilön ominaisuudet. Joillekin kasvaa lihasta helposti, toisille ei. Liikuntaa harrastava voi syödä täysin väärin ja olla siksi ylipainoinen.

      Väitteesi perustuu oletuksille, jotka keksit omasta päästäsi. Nämä virheelliset yleistykset ovat sekä se, että ylipainoinen ihminen ei liiku tai ole koskaan liikkunut, sekä se, että aloitettu liikunta on ikävää ja jää siksi pois. Todellisuus on aivan toisenlainen. Erityisesti jos on joskus ollut huonokuntoinen ja lihakseton (joka tarkoittaa mm. surkeaa kehonhallintaa ja siten rajoittuneempaa ja vaikeaa elämää) ja sitten saa kokea mille tuntuu, kun pystyy tekemään asioitahelposti ja kevyesti, sitä ei todellakaan halua menettää.

      Liikkuminen tuntuu pahalta, kun kunto on huono. Kunto kuitenkin nousee muutamissa viikoissa, kunhan sietää alun epämukavuuden. Sen jälkeen rasitus ei enää tunnu pahalta. Liikkuminen ilman hapenottokykyä on vaikeaa. Hapenottokykyä saa kuitenkin vain liikkumalla siitä huolimatta, että aluksi tuntuu ikävälle ja hengästyminen tuntuu sille, että happi loppuu. Hapenottokyky kasvaa nopeasti. Sen jälkeen ihminen yhä hengästyy, muttei se johda enää tunteeseen hapen loppumisesta.

      Oma hapenottokykyni oli välillä niin heikko, että sadan metrin juoksumatka, ehtiäkseni bussiin, tuntui järkyttävän pahalle. Sitten tajusin, että jotain tarvii tehdä, koska elämä ihmisenä, joka ei voi juosta edes sataa metriä, oli todella kamalaa. Nyt voin juosta tunnin, joskin pidän kävelemisestä enemmän. Liikkuminen tuntuu ihanalta, koska on ihanaa elää kehossa joka pystyy hyppimään, juoksemaan, kiipeilemään, tasapainoilemaan yms ilman vaikeuksia, kehossa joka on kevyt, virkeä ja joustava. Ennen mulla oli eteenpäin kääntyneet olkapäät, lössähtänyt ryhti, en pystynyt esim istumaan selkä suorana kuin hetken, koska selässä ei ollut lihaksia, joilla ylläpitää ryhtiä niin, että keuhkoille jää tilaa. Hartiat olivat aina korvissa jännittyneenä ja niska-hartia -alueella jatkuvat kivut.

      Rahalliset investointini saavuttaakseni tilanteen, jossa olen nyt: Kahvakuula Prismasta 7e, hyppynaru Prismasta 3e. Ennestään mulla oli saadut käsipainot. Lenkkareita tai tennareita käytän lähes aina, ja koska kenkiä tarvii joka tapauksessa, en laske niitä liikunnan aiheuttamaksi kulueräksi. Samoin mulla oli valmiiksi vatteita, jotka sopivat liikkumiseen hyvin, kuten legginsejä. Käytän myös urheiluliivejä aina, paitsi juhlatilaisuuksissa, joten niitäkään ei tarvi erikseen ostaa.

      Väitteesi on pelkkä typerä oletus.

      • Anonyymi

        "mikään missään ei todista, että ihminen, joka harrastaa liikuntaa automaattisesti ei pitäisi siitä ja siksi lopettaisi sen"

        Mitään tuollaista en ole koskaan väittänyt.

        Vaan olen sanonut että jos laihdutuksen aloittava on murheilullinen, niin hänen kannattaa jatkaa sitä täsmälleen siten kuin on siihenkin asti harrastanut. Ei vähempää eikä enempää.

        Ja jos laihdutuksen aloittava ei ole murheilullinen, niin hänen kannattaa jatkaa sitä täsmälleen siten kuin on siihenkin asti on ollut harrastamatta.

        Laidutusprosessi vaatii paljon eli on suuri stressi, sen lisäksi ei kannata ottaa siihen rinnalle toista (uutta tai lisä) stressiä, joka suurella todennäköisyydellä hylätään kun laihdutustavoite saavutetaan, tai vaikka ei saavutettaisikaan. Koska murheilu on haitaksi laihdutukselle, se kuluttaa energiaa ja etenkin proteiineja joiden oikeamääräinen saanti on laihduttajalle ongelmallista, ja murheilu voi vain estää/vähentää lihoamista mutta ainoastaan siinä tapauksessa että murheilija ei tankkaa murheilemiaan kaloreita takaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "mikään missään ei todista, että ihminen, joka harrastaa liikuntaa automaattisesti ei pitäisi siitä ja siksi lopettaisi sen"

        Mitään tuollaista en ole koskaan väittänyt.

        Vaan olen sanonut että jos laihdutuksen aloittava on murheilullinen, niin hänen kannattaa jatkaa sitä täsmälleen siten kuin on siihenkin asti harrastanut. Ei vähempää eikä enempää.

        Ja jos laihdutuksen aloittava ei ole murheilullinen, niin hänen kannattaa jatkaa sitä täsmälleen siten kuin on siihenkin asti on ollut harrastamatta.

        Laidutusprosessi vaatii paljon eli on suuri stressi, sen lisäksi ei kannata ottaa siihen rinnalle toista (uutta tai lisä) stressiä, joka suurella todennäköisyydellä hylätään kun laihdutustavoite saavutetaan, tai vaikka ei saavutettaisikaan. Koska murheilu on haitaksi laihdutukselle, se kuluttaa energiaa ja etenkin proteiineja joiden oikeamääräinen saanti on laihduttajalle ongelmallista, ja murheilu voi vain estää/vähentää lihoamista mutta ainoastaan siinä tapauksessa että murheilija ei tankkaa murheilemiaan kaloreita takaisin.

        Olipa typerä kommentti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "mikään missään ei todista, että ihminen, joka harrastaa liikuntaa automaattisesti ei pitäisi siitä ja siksi lopettaisi sen"

        Mitään tuollaista en ole koskaan väittänyt.

        Vaan olen sanonut että jos laihdutuksen aloittava on murheilullinen, niin hänen kannattaa jatkaa sitä täsmälleen siten kuin on siihenkin asti harrastanut. Ei vähempää eikä enempää.

        Ja jos laihdutuksen aloittava ei ole murheilullinen, niin hänen kannattaa jatkaa sitä täsmälleen siten kuin on siihenkin asti on ollut harrastamatta.

        Laidutusprosessi vaatii paljon eli on suuri stressi, sen lisäksi ei kannata ottaa siihen rinnalle toista (uutta tai lisä) stressiä, joka suurella todennäköisyydellä hylätään kun laihdutustavoite saavutetaan, tai vaikka ei saavutettaisikaan. Koska murheilu on haitaksi laihdutukselle, se kuluttaa energiaa ja etenkin proteiineja joiden oikeamääräinen saanti on laihduttajalle ongelmallista, ja murheilu voi vain estää/vähentää lihoamista mutta ainoastaan siinä tapauksessa että murheilija ei tankkaa murheilemiaan kaloreita takaisin.

        "Laidutusprosessi vaatii paljon eli on suuri stressi"

        Sinulle on siis käynyt noin, ja pidät sen vuoksi sitä suurena totuutena.

        Minäkin olen laihduttanut, ihan menestyksekkäästi. Ihan vaan syömällä vähän vähemmän ja liikkumalla vähän enemmän.

        En kokenut tuota suureksi stressiksi eikä se vaatinut paljoakaan. Itseasiassa minulla oli ja on edelleenkin todella kiva olotila eikä stressistä tietoakaan.

        Kun laihdutusmenetelmäsi aiheuttaa stressiä ja vaatii paljon, ja kun tulokset on enintään keskinkertaisia, niin kannattaako sitä oikeasti mainostaa ainoana ja oikeana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Laidutusprosessi vaatii paljon eli on suuri stressi"

        Sinulle on siis käynyt noin, ja pidät sen vuoksi sitä suurena totuutena.

        Minäkin olen laihduttanut, ihan menestyksekkäästi. Ihan vaan syömällä vähän vähemmän ja liikkumalla vähän enemmän.

        En kokenut tuota suureksi stressiksi eikä se vaatinut paljoakaan. Itseasiassa minulla oli ja on edelleenkin todella kiva olotila eikä stressistä tietoakaan.

        Kun laihdutusmenetelmäsi aiheuttaa stressiä ja vaatii paljon, ja kun tulokset on enintään keskinkertaisia, niin kannattaako sitä oikeasti mainostaa ainoana ja oikeana.

        "En kokenut tuota suureksi stressiksi "

        Laihduttaminen on aina ja jokaisen _____elimistölle_____ kova stressi, silloin kuin oikeasti laihtuu.

        Murheilemeinen on aina ja jokaisen _____elimistölle_____ kova stressi, silloin kun oikeasti murheilee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "En kokenut tuota suureksi stressiksi "

        Laihduttaminen on aina ja jokaisen _____elimistölle_____ kova stressi, silloin kuin oikeasti laihtuu.

        Murheilemeinen on aina ja jokaisen _____elimistölle_____ kova stressi, silloin kun oikeasti murheilee.

        Määritelmäsi "oikeasti laihtuu" on pullamössötiedettä.

        Sen lisäksi termisi murheilu on ihan pilipalipelleilyä ja hevon humppaa.

        Jos koitat tieteillä ja päteä niin tee se niin että se näyttää edes maallikon silmään uskottavalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "En kokenut tuota suureksi stressiksi "

        Laihduttaminen on aina ja jokaisen _____elimistölle_____ kova stressi, silloin kuin oikeasti laihtuu.

        Murheilemeinen on aina ja jokaisen _____elimistölle_____ kova stressi, silloin kun oikeasti murheilee.

        Mitä helpotat, Heikki?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Määritelmäsi "oikeasti laihtuu" on pullamössötiedettä.

        Sen lisäksi termisi murheilu on ihan pilipalipelleilyä ja hevon humppaa.

        Jos koitat tieteillä ja päteä niin tee se niin että se näyttää edes maallikon silmään uskottavalta.

        Tähän ei ystävämme halunut kommentoida. Käytin vain yhtä lennokkaita ilmaisuja kuin murheilu ja helppoheikki ja hän meni vallan mykäksi.

        Outo tyyppi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Määritelmäsi "oikeasti laihtuu" on pullamössötiedettä.

        Sen lisäksi termisi murheilu on ihan pilipalipelleilyä ja hevon humppaa.

        Jos koitat tieteillä ja päteä niin tee se niin että se näyttää edes maallikon silmään uskottavalta.

        "Määritelmäsi "oikeasti laihtuu" on pullamössötiedettä"

        Olen edelleenkin sitä mieltä, että tarvitaan käsite —laihtuva laihduttaja — hän on sellainen joka oikeasti laihtuu.


    • Anonyymi

      Jotenkin hassua, kun ihmiset väittelevät LAIHTUMISESTA. Sama kuin väiteltäisiin TUPAKOINNIN LOPETTAMISESTA.

      Jos haluat laihtua, sinun pitää laihtua. Jos haluat lopettaa tupakoinnin, sinun pitää lopettaa tupakointi. Väittelyllä ei ole mitään tekemistä itse tapahtuman kanssa, ja on herttaisen yhdentekevää, mitä jossain WHO:n taulukossa lukee.

      • Anonyymi

        Tupakoinnin lopettamiseen on yksi tapa: et pistä tupakkaa suupieleen ja kärsit epämääräisen ja subjektiivisen määrän vieroitustuskaa.

        Kukaan ei lopeta syömistä eli laihduttamisessa tapoja on kymmeniä, satoja tai tuhansia. Osassa kärsitään paljon ja osassa ei kärsitä juuri lainkaan. Siinä mielessä asia ei ole lainkaan sama kuin tupakoinnin lopettamisessa, vaan enemmänkin kyse on halusta olla oikeassa. Joku menetelmä on "paras" tai joku elintarvike on "paras" - minun systeemini.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tupakoinnin lopettamiseen on yksi tapa: et pistä tupakkaa suupieleen ja kärsit epämääräisen ja subjektiivisen määrän vieroitustuskaa.

        Kukaan ei lopeta syömistä eli laihduttamisessa tapoja on kymmeniä, satoja tai tuhansia. Osassa kärsitään paljon ja osassa ei kärsitä juuri lainkaan. Siinä mielessä asia ei ole lainkaan sama kuin tupakoinnin lopettamisessa, vaan enemmänkin kyse on halusta olla oikeassa. Joku menetelmä on "paras" tai joku elintarvike on "paras" - minun systeemini.

        "Tupakoinnin lopettamiseen on yksi tapa: et pistä tupakkaa suupieleen ja kärsit epämääräisen ja subjektiivisen määrän vieroitustuskaa."

        Tähän rööki-helppoheikit tulee kiljumaan että väärin lopetettu. Oikein on helppoheikin hyvää tarkoittavan/tahtovan opastuksen mukaan kun lopettaa sillä tavalla että vähentää yhden henkosen kuukaudessa, niin siten ei kärsi mitään tuskia (paitsi syöpäkipuja, yhden askin päivässä polttava vetää noin 200 henkosta päivässä eli 6000 henkosta kuukaudessa, joten noin 500 vuotta siinä menee kunnes tupalointi on tällä tekniikalla kokonaan loppunut).

        Sama juttu alkoholin kanssa. Alkkis-helppoheikit tulee kiljumaan että väärin lopetettu. Ei saa lopettaa niin nopeasti kuin mahdollista, koska sitten ne ryypyt tulee pian takaisin viinakaappiin ja enemmässä määärin kuin mitä aiemmin oli. Oikein on helppoheikin hyvää tarkoittavan/tahtovan opastuksen mukaan lopettaa ryyppääminen siten että vähentää yhden kulauksen puolessa vuodessa.

        "enemmänkin kyse on halusta olla oikeassa"

        Minulla ainakaan ei ole sellaista halua. Ensisijassa olen tääkllä siksi että yritän paljastaa helppoheikkien valheita. Toiseksi, minulla on laihdutuskokemus joka on kohtuullinen (42 kg @18 kk) sekä mahdollisimman terveeellinen. En käske enkä kehoita sitä kenenkään noudattamaan, enkä väitä että se olisi ainoa joka toimii. Mutta väitän että se toimii, ja se on ihan ilmainen, sitä saa noudattaa jos haluaa, ja sen aikaa kun olen täällä vastaan sitä koskeviin aitoihin kysymyksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tupakoinnin lopettamiseen on yksi tapa: et pistä tupakkaa suupieleen ja kärsit epämääräisen ja subjektiivisen määrän vieroitustuskaa."

        Tähän rööki-helppoheikit tulee kiljumaan että väärin lopetettu. Oikein on helppoheikin hyvää tarkoittavan/tahtovan opastuksen mukaan kun lopettaa sillä tavalla että vähentää yhden henkosen kuukaudessa, niin siten ei kärsi mitään tuskia (paitsi syöpäkipuja, yhden askin päivässä polttava vetää noin 200 henkosta päivässä eli 6000 henkosta kuukaudessa, joten noin 500 vuotta siinä menee kunnes tupalointi on tällä tekniikalla kokonaan loppunut).

        Sama juttu alkoholin kanssa. Alkkis-helppoheikit tulee kiljumaan että väärin lopetettu. Ei saa lopettaa niin nopeasti kuin mahdollista, koska sitten ne ryypyt tulee pian takaisin viinakaappiin ja enemmässä määärin kuin mitä aiemmin oli. Oikein on helppoheikin hyvää tarkoittavan/tahtovan opastuksen mukaan lopettaa ryyppääminen siten että vähentää yhden kulauksen puolessa vuodessa.

        "enemmänkin kyse on halusta olla oikeassa"

        Minulla ainakaan ei ole sellaista halua. Ensisijassa olen tääkllä siksi että yritän paljastaa helppoheikkien valheita. Toiseksi, minulla on laihdutuskokemus joka on kohtuullinen (42 kg @18 kk) sekä mahdollisimman terveeellinen. En käske enkä kehoita sitä kenenkään noudattamaan, enkä väitä että se olisi ainoa joka toimii. Mutta väitän että se toimii, ja se on ihan ilmainen, sitä saa noudattaa jos haluaa, ja sen aikaa kun olen täällä vastaan sitä koskeviin aitoihin kysymyksiin.

        Huomautan nyt sinua siitä, että tämä on laihdutuspalsta, eikä tupakointi, joten voisit mennä johonkin tupakkapalstalle kertomaan mielipiteitäsi siitä aiheesta. Sama pätee tuohon alkoholismiin, jos sinulla on siitä kokemuksia niin sille on ihan oma palstansa olemassa.

        "sekä mahdollisimman terveeellinen"

        Menetelmäsi ei huomio mielenterveyttä laisinkaan. Epäilen että sillä sektorilla olisi paikattavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tupakoinnin lopettamiseen on yksi tapa: et pistä tupakkaa suupieleen ja kärsit epämääräisen ja subjektiivisen määrän vieroitustuskaa."

        Tähän rööki-helppoheikit tulee kiljumaan että väärin lopetettu. Oikein on helppoheikin hyvää tarkoittavan/tahtovan opastuksen mukaan kun lopettaa sillä tavalla että vähentää yhden henkosen kuukaudessa, niin siten ei kärsi mitään tuskia (paitsi syöpäkipuja, yhden askin päivässä polttava vetää noin 200 henkosta päivässä eli 6000 henkosta kuukaudessa, joten noin 500 vuotta siinä menee kunnes tupalointi on tällä tekniikalla kokonaan loppunut).

        Sama juttu alkoholin kanssa. Alkkis-helppoheikit tulee kiljumaan että väärin lopetettu. Ei saa lopettaa niin nopeasti kuin mahdollista, koska sitten ne ryypyt tulee pian takaisin viinakaappiin ja enemmässä määärin kuin mitä aiemmin oli. Oikein on helppoheikin hyvää tarkoittavan/tahtovan opastuksen mukaan lopettaa ryyppääminen siten että vähentää yhden kulauksen puolessa vuodessa.

        "enemmänkin kyse on halusta olla oikeassa"

        Minulla ainakaan ei ole sellaista halua. Ensisijassa olen tääkllä siksi että yritän paljastaa helppoheikkien valheita. Toiseksi, minulla on laihdutuskokemus joka on kohtuullinen (42 kg @18 kk) sekä mahdollisimman terveeellinen. En käske enkä kehoita sitä kenenkään noudattamaan, enkä väitä että se olisi ainoa joka toimii. Mutta väitän että se toimii, ja se on ihan ilmainen, sitä saa noudattaa jos haluaa, ja sen aikaa kun olen täällä vastaan sitä koskeviin aitoihin kysymyksiin.

        >>> Toiseksi, minulla on laihdutuskokemus joka on kohtuullinen (42 kg @18 kk) sekä mahdollisimman terveeellinen.

        Luuletko oikeasti olevasi taivaan lahja ja sankari muille ihmisille? Et ole.

        Olet esitellyt asiasi pääpiirteet ja systeemiäsi arvostellaan - mutta ei arvosteta - täysin poikkeuksetta. Syynä on joko systeemisi tai sinä itse henkilönä. Siitä voit valita, mutta peiliä on turha syyttää, jos naama on vino.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomautan nyt sinua siitä, että tämä on laihdutuspalsta, eikä tupakointi, joten voisit mennä johonkin tupakkapalstalle kertomaan mielipiteitäsi siitä aiheesta. Sama pätee tuohon alkoholismiin, jos sinulla on siitä kokemuksia niin sille on ihan oma palstansa olemassa.

        "sekä mahdollisimman terveeellinen"

        Menetelmäsi ei huomio mielenterveyttä laisinkaan. Epäilen että sillä sektorilla olisi paikattavaa.

        "Huomautan nyt sinua"

        Kiitos että huomautit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tupakoinnin lopettamiseen on yksi tapa: et pistä tupakkaa suupieleen ja kärsit epämääräisen ja subjektiivisen määrän vieroitustuskaa."

        Tähän rööki-helppoheikit tulee kiljumaan että väärin lopetettu. Oikein on helppoheikin hyvää tarkoittavan/tahtovan opastuksen mukaan kun lopettaa sillä tavalla että vähentää yhden henkosen kuukaudessa, niin siten ei kärsi mitään tuskia (paitsi syöpäkipuja, yhden askin päivässä polttava vetää noin 200 henkosta päivässä eli 6000 henkosta kuukaudessa, joten noin 500 vuotta siinä menee kunnes tupalointi on tällä tekniikalla kokonaan loppunut).

        Sama juttu alkoholin kanssa. Alkkis-helppoheikit tulee kiljumaan että väärin lopetettu. Ei saa lopettaa niin nopeasti kuin mahdollista, koska sitten ne ryypyt tulee pian takaisin viinakaappiin ja enemmässä määärin kuin mitä aiemmin oli. Oikein on helppoheikin hyvää tarkoittavan/tahtovan opastuksen mukaan lopettaa ryyppääminen siten että vähentää yhden kulauksen puolessa vuodessa.

        "enemmänkin kyse on halusta olla oikeassa"

        Minulla ainakaan ei ole sellaista halua. Ensisijassa olen tääkllä siksi että yritän paljastaa helppoheikkien valheita. Toiseksi, minulla on laihdutuskokemus joka on kohtuullinen (42 kg @18 kk) sekä mahdollisimman terveeellinen. En käske enkä kehoita sitä kenenkään noudattamaan, enkä väitä että se olisi ainoa joka toimii. Mutta väitän että se toimii, ja se on ihan ilmainen, sitä saa noudattaa jos haluaa, ja sen aikaa kun olen täällä vastaan sitä koskeviin aitoihin kysymyksiin.

        "Ensisijassa olen tääkllä siksi että yritän paljastaa helppoheikkien valheita."

        Muutat missiotasi kuin tuuliviiri.
        Mikähän se todellinen syy tällä palstalle oleiluun sitten onkaan, ehkä se vielä selviää joskus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>> Toiseksi, minulla on laihdutuskokemus joka on kohtuullinen (42 kg @18 kk) sekä mahdollisimman terveeellinen.

        Luuletko oikeasti olevasi taivaan lahja ja sankari muille ihmisille? Et ole.

        Olet esitellyt asiasi pääpiirteet ja systeemiäsi arvostellaan - mutta ei arvosteta - täysin poikkeuksetta. Syynä on joko systeemisi tai sinä itse henkilönä. Siitä voit valita, mutta peiliä on turha syyttää, jos naama on vino.

        "Luuletko oikeasti olevasi taivaan lahja ja sankari muille ihmisille?"

        En luule.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Luuletko oikeasti olevasi taivaan lahja ja sankari muille ihmisille?"

        En luule.

        Juu ei kyse ole luulosta, se on tieto, varma sellainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ensisijassa olen tääkllä siksi että yritän paljastaa helppoheikkien valheita."

        Muutat missiotasi kuin tuuliviiri.
        Mikähän se todellinen syy tällä palstalle oleiluun sitten onkaan, ehkä se vielä selviää joskus.

        "Muutat missiotasi kuin tuuliviiri"

        Minulla ei ole missiota, joten en voi sellaista muuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Muutat missiotasi kuin tuuliviiri"

        Minulla ei ole missiota, joten en voi sellaista muuttaa.

        Missiosihan on kehua itseäsi ja menetelmääsi, jota muut eivät kuitenkaan osaa arvostaa. Missiosi on lisäksi osoittaa, että kaikki muut menetelmät - kuin omasi - ovat väärin ja niissä myydään, kaupitellaan ja toitotellaan jotakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Muutat missiotasi kuin tuuliviiri"

        Minulla ei ole missiota, joten en voi sellaista muuttaa.

        Ahaa, tänään sitä ei siis ole laisinkaan. Jännäksi menee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tupakoinnin lopettamiseen on yksi tapa: et pistä tupakkaa suupieleen ja kärsit epämääräisen ja subjektiivisen määrän vieroitustuskaa."

        Tähän rööki-helppoheikit tulee kiljumaan että väärin lopetettu. Oikein on helppoheikin hyvää tarkoittavan/tahtovan opastuksen mukaan kun lopettaa sillä tavalla että vähentää yhden henkosen kuukaudessa, niin siten ei kärsi mitään tuskia (paitsi syöpäkipuja, yhden askin päivässä polttava vetää noin 200 henkosta päivässä eli 6000 henkosta kuukaudessa, joten noin 500 vuotta siinä menee kunnes tupalointi on tällä tekniikalla kokonaan loppunut).

        Sama juttu alkoholin kanssa. Alkkis-helppoheikit tulee kiljumaan että väärin lopetettu. Ei saa lopettaa niin nopeasti kuin mahdollista, koska sitten ne ryypyt tulee pian takaisin viinakaappiin ja enemmässä määärin kuin mitä aiemmin oli. Oikein on helppoheikin hyvää tarkoittavan/tahtovan opastuksen mukaan lopettaa ryyppääminen siten että vähentää yhden kulauksen puolessa vuodessa.

        "enemmänkin kyse on halusta olla oikeassa"

        Minulla ainakaan ei ole sellaista halua. Ensisijassa olen tääkllä siksi että yritän paljastaa helppoheikkien valheita. Toiseksi, minulla on laihdutuskokemus joka on kohtuullinen (42 kg @18 kk) sekä mahdollisimman terveeellinen. En käske enkä kehoita sitä kenenkään noudattamaan, enkä väitä että se olisi ainoa joka toimii. Mutta väitän että se toimii, ja se on ihan ilmainen, sitä saa noudattaa jos haluaa, ja sen aikaa kun olen täällä vastaan sitä koskeviin aitoihin kysymyksiin.

        Et ole kovin taitava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu ei kyse ole luulosta, se on tieto, varma sellainen.

        Niin, tiedän että en ole taivaanlahja koska en edes tiedä mikä taivaanlahja on, vesisade tulee ensinnä mieleen, etenkin kuivuudesta kärsivillä alueilla se on lahja. Aurinko puolestaan on mielestäni vähän etäämmällä kuin taivas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, tiedän että en ole taivaanlahja koska en edes tiedä mikä taivaanlahja on, vesisade tulee ensinnä mieleen, etenkin kuivuudesta kärsivillä alueilla se on lahja. Aurinko puolestaan on mielestäni vähän etäämmällä kuin taivas.

        Tämä on laihdutuspalsta ja juttelet täällä ihan höpöhöpöä. Voisitko pysyä aiheessa.


    • Anonyymi

      Ruumiillinenkuritus laihdutuskeinona on kai järin kielletty meillä Ison Aton leirien jälkhen.

    • Anonyymi

      >>>>> Aivan jokaisella, joka syö enemmän energiaa kuin mitä kokonaiskulutuksensa on, on tarvetta/syytä ryhtyä laihduttamaan.

      Mitähän tuossa yritettiin sanoa?

      • Anonyymi

        Kirjoittaja varmasti yritti tarkoittaa, että ihminen lihoaa jos saa enemmän dietaarista energiaa kuin mikä hänen energian kokonaiskulutuksensa on, riippumatta siitä onko hän sohvaperuna tai murheilija. Ja sen seurauksena kehityvä lihavuus/ylipaino aiheuttaa erilaisia sairauksia tai vaivoja jotka muodostavat syyn tai aiheuttavat tarpeen ryhtyä laihduttamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoittaja varmasti yritti tarkoittaa, että ihminen lihoaa jos saa enemmän dietaarista energiaa kuin mikä hänen energian kokonaiskulutuksensa on, riippumatta siitä onko hän sohvaperuna tai murheilija. Ja sen seurauksena kehityvä lihavuus/ylipaino aiheuttaa erilaisia sairauksia tai vaivoja jotka muodostavat syyn tai aiheuttavat tarpeen ryhtyä laihduttamaan.

        Onko kyse tiputuksesta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoittaja varmasti yritti tarkoittaa, että ihminen lihoaa jos saa enemmän dietaarista energiaa kuin mikä hänen energian kokonaiskulutuksensa on, riippumatta siitä onko hän sohvaperuna tai murheilija. Ja sen seurauksena kehityvä lihavuus/ylipaino aiheuttaa erilaisia sairauksia tai vaivoja jotka muodostavat syyn tai aiheuttavat tarpeen ryhtyä laihduttamaan.

        "Ja sen seurauksena kehityvä lihavuus/ylipaino aiheuttaa erilaisia sairauksia tai vaivoja jotka muodostavat syyn tai aiheuttavat tarpeen ryhtyä laihduttamaan."

        Paitsi että.... jos ihminen on alipainoinen ja lihoaa, sen seurauksena ei synny ylipainoa, eikä se aiheuta syytä laihduttaa.

        Sama pätee jopa normaalipainon sisällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko kyse tiputuksesta?

        Voi olla myös tiputus, mutta erityisesti syöty ruoka ja juotu juoma.

        Jos haluaa päteä voimattomana, voi käyttää sanoja "dietaarinen" tai "diarrea". Suomenkieliset sanat olisivat eräille liian yksinkertaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla myös tiputus, mutta erityisesti syöty ruoka ja juotu juoma.

        Jos haluaa päteä voimattomana, voi käyttää sanoja "dietaarinen" tai "diarrea". Suomenkieliset sanat olisivat eräille liian yksinkertaisia.

        Pahassa diarreassa ei ainakaan lihotu vaan laihuttuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pahassa diarreassa ei ainakaan lihotu vaan laihuttuu.

        Mulla oli lapsena diary, en laihtunut yhtään.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Pelkät lenkkarit voivat maksaa 450 euroa, mutta jo parilla kympillä ja ainakin viidellä kympillä saa harrastekäyttöön oikeinkin sopivat. Polkypyörän saa parilla sadalla, sulkapallomailan kympillä tai käsipainot tai askellusportaat parilla kympillä. Venyttely, askellus ja porrasnousu ei maksa mitään.

        Liikunnan harrastaminen kannattaa aina. Paino laskee je mieliala paranee. Siinä ei murheilun ja laillistettujen ravitsemusteletappien mollaaminen auta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelkät lenkkarit voivat maksaa 450 euroa, mutta jo parilla kympillä ja ainakin viidellä kympillä saa harrastekäyttöön oikeinkin sopivat. Polkypyörän saa parilla sadalla, sulkapallomailan kympillä tai käsipainot tai askellusportaat parilla kympillä. Venyttely, askellus ja porrasnousu ei maksa mitään.

        Liikunnan harrastaminen kannattaa aina. Paino laskee je mieliala paranee. Siinä ei murheilun ja laillistettujen ravitsemusteletappien mollaaminen auta.

        Dietaariset lenkkarit voi maksaa 450 egeä, mutta eksogeeniset kyllä riittää tavikselle. Ne saa kevyesti alle 50 egellä.


    • Anonyymi

      >>>>> Minulla ainakaan ei ole sellaista halua. Ensisijassa olen tääkllä siksi että yritän paljastaa helppoheikkien valheita. Toiseksi, minulla on laihdutuskokemus joka on kohtuullinen (42 kg @18 kk) sekä mahdollisimman terveeellinen. >>>>>

      Olet väittänyt noudattaneesi 800 kilokalorin dieettiä.

      Muuallahan on jo laskemalla osoitettu, että olet keksinyt "sankaritarinasi" - Kanannahkamies-saagan - täysin omasta hatustasi. 550 vuorokautta eli 18 kuukautta ja keskimäärin 1750 kilokalorin vajaus vuorokaudessa tarkoittaa noin 955 000 kilokaloria kyseisellä ajanjaksolla. Ihmis-läskikilon poistamiseen tarvitaan noin 7500 kilokalorin kulutus tai vajaus, joten jos kaikki kertomasi pitäisi paikkansa, olisit todellisuudessa laihtunut noin 120 kiloa!

      Väität että olet paljastamassa Helppo-Heikkien valheita, mutta kärähdit pahasta valheesta ensimmäisenä ihan itse. 42 kg @ 18 kk @ 800 kCll/vrk = Kanannahkamiehen silkka valhe.

    • Anonyymi

      Artikkelissa on paljon sisäistettävää, kuten:

      "Fyysinen harjoittelu on melko hyödytöntä laihtumisen kannalta. Kun 100 prosenttia saamastamme energiasta tulee ruoasta, voimme kuluttaa siitä vain noin 10-30 prosenttia fyysinen aktiivisuuden avulla. (poislukien ammattimurheilijat)".

      Tietenkin, ruokavalioon tehdyt muutokset vaikuttavat laihdutukseen valtavasti vahvemmin kuin murheileminen.

      "Teet kovaa työtä harjoittelulaitteen kanssa tunnin ajan, ja sen työn voi mitätöidä viidessä minuutissa syömällä harjoituksen jälkeen. Esimerkiksi yksi viipale pizzaa voi kumota tunnin treenissä kulutetut kalorit, samoin voi mokkakahvi tai jäätelötötterö.

      Tuohon voisi lisätä proteiini/energia juomat/patukat jotka näyttävät olevan oleellinen osa murheilua.

      Seuraavaa ei näillä palstoilla ole juurikaan käsitelty:

      "On myös todisteita siitä, että jotkut ihmiset yksinkertaisesti hidastavat/rentoutuvat harjoittelun jälkeen eli käyttävät tuolloin vähemmän energiaa kuin käyttäisivät jos eivät olisi harjoitelleet. He saattavat päättää lepäillä harjoituksen jälkeen, liikkua vähemmään koska ovat väsyneitä harjoituksesta, tai ottaa hissin portaiden sijasta. Näitä muutoksia kutsutaan yleensä kompensoivaksi käyttäytymiseksi, ja ne viittaavat yksinkertaisesti säätöihin/valintoihin joita saatamme alitajuisesti tehdä, kun olemme treenanneet, joka kompenoi treenillä kulutetut kalorit."

    • Anonyymi

      "Väität että olet paljastamassa Helppo-Heikkien valheita, mutta kärähdit pahasta valheesta ensimmäisenä ihan itse. 42 kg @ 18 kk @ 800 kCll/vrk = Kanannahkamiehen silkka valhe."

      KNM puhuu yhtä ja tekee toista. Miksi näin? Ei ole tiedossa, mutta ainakin hän helveksii muita ihmisiä.

    • Anonyymi

      Nii ja montahan tutkimusta on siitä että se auttaa :D Ainii ja lähde loistaa poissaolollaan :D Voi juku on tää intter netti aikamoine mesta ku kaikki voi tänne suoltaa mitä mielee juolahtaa.

    • Anonyymi

      Aivan perätön väite,olen AINA laihtunut kun olen pistänyt kovan reenin päälle .

      • Anonyymi

        Ja lihonnut sitten muina aikoina?


      • Anonyymi

        Esimerkiksi pyöräily 18 km tunnissa kuluttaa 400 kaloria eli reilu kaksi tuntia 800 kal muu hyötyliikunta 200 kal yht 1000 kal mistä on erittäin suuri apu laihdutuksessa ja painonhallinnassa.KOSKA ylimääräinen syöty 250 kaloria päivässä lihottaa 1 kg kuukaudessa

        ELI liikunnalla pystyy estämään kuukaudessa 4:jän kilon lihomisen,toinen vaihtoehto on tietysti syödä vähemmän jos ei viitsi harrastaa liikuntaa.

        Liian pienellä liikunnalla on vain vähäistä merkitystä kuten kävely 30 min


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esimerkiksi pyöräily 18 km tunnissa kuluttaa 400 kaloria eli reilu kaksi tuntia 800 kal muu hyötyliikunta 200 kal yht 1000 kal mistä on erittäin suuri apu laihdutuksessa ja painonhallinnassa.KOSKA ylimääräinen syöty 250 kaloria päivässä lihottaa 1 kg kuukaudessa

        ELI liikunnalla pystyy estämään kuukaudessa 4:jän kilon lihomisen,toinen vaihtoehto on tietysti syödä vähemmän jos ei viitsi harrastaa liikuntaa.

        Liian pienellä liikunnalla on vain vähäistä merkitystä kuten kävely 30 min

        Muutama ajatus tulee mieleen:

        -kirjoittaja ei hahmota kilo-etuliitteen merkitystä, jos tuota ei ymmärrä, niin miten paljon pystyy ymmärtämään muutakaan
        -aiemmin kirjoitit että olet laihtunut ja nyt kirjoitat että olet estänyt lihomista, nuo eivät ole sama asia
        -jos meinaa lihoaa 4kg kuukaudessa ilman että liikkuu "hullun lailla", ihmisellä on jonkinlainen syömishäiriö
        -ei ole olemassa "liian pientä liikuntaa", mainittu esimerkki 30 minuuttia kävelyä, on noin 2,5km, se aikaansaa energiankulutuksen joka vastaa noin 17g rasvaa, päivittäin tehtynä se tekee vuositasolla yli 6kg joka on merkittävä määrä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muutama ajatus tulee mieleen:

        -kirjoittaja ei hahmota kilo-etuliitteen merkitystä, jos tuota ei ymmärrä, niin miten paljon pystyy ymmärtämään muutakaan
        -aiemmin kirjoitit että olet laihtunut ja nyt kirjoitat että olet estänyt lihomista, nuo eivät ole sama asia
        -jos meinaa lihoaa 4kg kuukaudessa ilman että liikkuu "hullun lailla", ihmisellä on jonkinlainen syömishäiriö
        -ei ole olemassa "liian pientä liikuntaa", mainittu esimerkki 30 minuuttia kävelyä, on noin 2,5km, se aikaansaa energiankulutuksen joka vastaa noin 17g rasvaa, päivittäin tehtynä se tekee vuositasolla yli 6kg joka on merkittävä määrä

        "ei ole olemassa "liian pientä liikuntaa", mainittu esimerkki 30 minuuttia kävelyä, on noin 2,5km, se aikaansaa energiankulutuksen joka vastaa noin 17g rasvaa, päivittäin tehtynä se tekee vuositasolla yli 6kg joka on merkittävä määrä"

        Tai, 90 kg painavalle ihmiselle 30 minuutin pyrähdys nopeukdella 5 km/h on verrannollinen noin 22 g rasvana. Mutta:

        Fyysinen rasitus voi haitata laihduttamista hienovaraisilla tavoilla. Se, kuinka paljon harjoittelemme, liittyy siihen, kuinka paljon syömme. Kalorit sisään ja kalorit ulos eivät ole riippumattomia toisistaan. Fyysiset ponnistelut tapaavat saada meidät nälkäisiksi - niin nälkäisiksi, että voimme helposti ahmia enemmän kaloreita kuin minkä harjoittelulla kulutimme. Tutkimuksilla on voitu osoittaa, että ihmiset usein lisäävät ruuan ahmintaa fyysisen rasituksen jälkeen - joko siksi, että he kuvittelivat kuluttaneensa paljon enemmän kaloreita äheltämällä kuin todellisuudessa niitä kului tai siksi etä he olivat ähellyksen takia nälkäisempiä. Toisessa tutkimusyhteenvedossa havaittiin, että ihmiset tyypillisesti yliarvioivat kuinka paljon energiaa äheltäessä kului ja ahmivat siksi enemmän ruokaa harjoittelun jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "ei ole olemassa "liian pientä liikuntaa", mainittu esimerkki 30 minuuttia kävelyä, on noin 2,5km, se aikaansaa energiankulutuksen joka vastaa noin 17g rasvaa, päivittäin tehtynä se tekee vuositasolla yli 6kg joka on merkittävä määrä"

        Tai, 90 kg painavalle ihmiselle 30 minuutin pyrähdys nopeukdella 5 km/h on verrannollinen noin 22 g rasvana. Mutta:

        Fyysinen rasitus voi haitata laihduttamista hienovaraisilla tavoilla. Se, kuinka paljon harjoittelemme, liittyy siihen, kuinka paljon syömme. Kalorit sisään ja kalorit ulos eivät ole riippumattomia toisistaan. Fyysiset ponnistelut tapaavat saada meidät nälkäisiksi - niin nälkäisiksi, että voimme helposti ahmia enemmän kaloreita kuin minkä harjoittelulla kulutimme. Tutkimuksilla on voitu osoittaa, että ihmiset usein lisäävät ruuan ahmintaa fyysisen rasituksen jälkeen - joko siksi, että he kuvittelivat kuluttaneensa paljon enemmän kaloreita äheltämällä kuin todellisuudessa niitä kului tai siksi etä he olivat ähellyksen takia nälkäisempiä. Toisessa tutkimusyhteenvedossa havaittiin, että ihmiset tyypillisesti yliarvioivat kuinka paljon energiaa äheltäessä kului ja ahmivat siksi enemmän ruokaa harjoittelun jälkeen.

        Tuohan on helposti vältettävissä excel-taulukon avulla, eikö totta?


    • Anonyymi

      Tutkimusnäyttö on osoittanut, että myös kevyemmällä liikuskelulla on terveyshyötyjä erityisesti vähän liikkuville. Kevytkin liikuskelu voi alentaa muun muassa verensokeri- ja rasva-arvoja. Lisäksi se vilkastuttaa verenkiertoa sekä vetreyttää lihaksia ja niveliä. Liikuskelua ja paikallaanolon tauottamista tulee tehdä joka päivä – mitä useammin, sen parempi.

      • Anonyymi

        Tuon tietää kaikki, mutta höpötyksesi ei liity mitenkään tämän >>Laihdutus<< palstan aihepiiriin koska liikuslelu tai muu ähellys/murheilu ei laihduta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuon tietää kaikki, mutta höpötyksesi ei liity mitenkään tämän >>Laihdutus<< palstan aihepiiriin koska liikuslelu tai muu ähellys/murheilu ei laihduta.

        Liikuslelu tai muutkaan lelut eivät laihduta, mutta liikuskelulla ja liikunnalla voi sekä laihtua että ylläpitää haluamaansa painoa. Laihtuminen perustuu energiankulutuksen ja -saannin väliseen eroon; ellei liikunnan kuluttamaa (lisä)energiaa korvata, seuraa automaattisesti painon alenemista. Liikkuminen on muutoinkin kaikinpuolinen terveysteko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liikuslelu tai muutkaan lelut eivät laihduta, mutta liikuskelulla ja liikunnalla voi sekä laihtua että ylläpitää haluamaansa painoa. Laihtuminen perustuu energiankulutuksen ja -saannin väliseen eroon; ellei liikunnan kuluttamaa (lisä)energiaa korvata, seuraa automaattisesti painon alenemista. Liikkuminen on muutoinkin kaikinpuolinen terveysteko.

        " ellei liikunnan kuluttamaa (lisä)energiaa korvata, seuraa automaattisesti "

        Mutta jossittelmalla ei laihdu. Sen verran kun kuluttaa energia, sen verran elimistö sitä vaatii. Ylisaanti on sitten ahmimista, herkuttelua, mässäilyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " ellei liikunnan kuluttamaa (lisä)energiaa korvata, seuraa automaattisesti "

        Mutta jossittelmalla ei laihdu. Sen verran kun kuluttaa energia, sen verran elimistö sitä vaatii. Ylisaanti on sitten ahmimista, herkuttelua, mässäilyä.

        "Sen verran kun kuluttaa energia, sen verran elimistö sitä vaatii."

        Tuo on kova fakta, mitä tulee eläimiin yleensä ja myös koneisiin/laitteisiin. Mutta ehkä ihminen on poikkeus, ainakin helppoheikkien valheiden mukaan.


    • Anonyymi

      Olen rakentanut kaksi omakotitaloa ja molemmilla kerroilla putosi noin 15kiloo.Eli varatkaa tontti ja sitten sinne taloa naputtelemaan,valmistalot ei sovellu tähän laihdutustyyliin.

    • Anonyymi

      Murheilu ei yleensä laihduta, murheilu kuluttaa edellisellä aterialla ylensyötyjä kaloreja jotka ovat ruuansulatuksessa/aineenvaihdunnassa, eli murheilu voi vain vähentää/estää ylensyönnin aiheuttamaa lihoamista.

      Vaikka kaikki ruuansulatuksessa/aineenvaihdunnassa oleva energia on kulutettu, niin sen jälkeenkin ihmisellä on vielä noin 2000 kCal verran energiaa hajautetussa hiilihyrdaattipuskurissa. Jos nekin kulutetaan (olemalla vesipaastolla noin vuorokauden ajan) niin sen jälkeen suoritettu murheilu laihduttaa, edellyttäen että ei lainkaan kompensoi murheilusuoritusta ahmimalla suorituksen jäkeen normaalia enemmän energiaa.

      • Anonyymi

        En ihan ymmärrä tuota tarjottua ajatusta siitä ettei liikunta laihduta.

        Kun yhtälö on kuitenkin yksinkertainen tuleva - kulutus = muutos

        Vai onko kyseessä joku saivartelu jota ei tällainen tavallisen aivotoiminnan omaava vaan ymmärrä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ihan ymmärrä tuota tarjottua ajatusta siitä ettei liikunta laihduta.

        Kun yhtälö on kuitenkin yksinkertainen tuleva - kulutus = muutos

        Vai onko kyseessä joku saivartelu jota ei tällainen tavallisen aivotoiminnan omaava vaan ymmärrä.

        Kun päätetään että käsite laihtuminen tarkoittaa läskin vähentymistä, niin sitä murheilu ei aiheuta. Yhtälö ei ole yksinkertainen koska sen tekijät ovat riippuvuussuhteessa. Yhtälö on todellisuudessa: Ylensyöminen - ylensyönnin_pakottama_kulutus = muutos

        Yhtäältä, jos kävisi niin että sohvaperuna 100kg painava EU-pyknikko, jonka kokonaisenergiankulutus sekä dietaarisen energian saanti ovat 2000 kCal/vrk),ryhtyisi kävelemään joka päivä kolmen tunnin ja yhden vartin ajan nopeudella 5 km/h (tämä on siis teoreettinen tilanne sillä tuollainen möhkäle ei kykene e.m. suoritukseen), niin hänen hän kuluttuisi kaiken saamansa dietaarisen energian kävelemällä, ja laihtuisi osapuilleen samaa vauhtia kuin vesipaastoaja. _Mutta_ hänellä olisi armoton nälkä, ja siksi hän ryhtyisi syömään sen verran enemmän kuin on kuluttanut enemmän. Murheilu ei ole maginen keino laihtua, murheilu kuluttaa sitä energiaa jota elimistö vaatii ja siksi murheilija syö enemmän energiaa kuin identtinen kaksonen joka ei murheile.


      • Anonyymi

        Miksi Kanannahkamies vihaa muita ihmisiä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi Kanannahkamies vihaa muita ihmisiä?

        Onko syyllä niin väliä? Eikö riitä, että toteat vain faktan leikkimättä analyytikkoa?

        Psykomussutuksella tehdään hirveästi arkipäivän väkivaltaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun päätetään että käsite laihtuminen tarkoittaa läskin vähentymistä, niin sitä murheilu ei aiheuta. Yhtälö ei ole yksinkertainen koska sen tekijät ovat riippuvuussuhteessa. Yhtälö on todellisuudessa: Ylensyöminen - ylensyönnin_pakottama_kulutus = muutos

        Yhtäältä, jos kävisi niin että sohvaperuna 100kg painava EU-pyknikko, jonka kokonaisenergiankulutus sekä dietaarisen energian saanti ovat 2000 kCal/vrk),ryhtyisi kävelemään joka päivä kolmen tunnin ja yhden vartin ajan nopeudella 5 km/h (tämä on siis teoreettinen tilanne sillä tuollainen möhkäle ei kykene e.m. suoritukseen), niin hänen hän kuluttuisi kaiken saamansa dietaarisen energian kävelemällä, ja laihtuisi osapuilleen samaa vauhtia kuin vesipaastoaja. _Mutta_ hänellä olisi armoton nälkä, ja siksi hän ryhtyisi syömään sen verran enemmän kuin on kuluttanut enemmän. Murheilu ei ole maginen keino laihtua, murheilu kuluttaa sitä energiaa jota elimistö vaatii ja siksi murheilija syö enemmän energiaa kuin identtinen kaksonen joka ei murheile.

        No nyt ymmärrän ajatuksesi. Valitettavasti se menee pieleen.

        Ei liikunta tai miksi sitä sitten nimitätkin. lisää näläntunnetta niin paljoa kuin luulet.

        Voiko olla, että kysymys on siitä, että et vaan pidä liikkumisesta ja sen vuoksi olet keksinyt tuollaisen selityksen?

        Eihän sitä ole pakko liikkua tai siitä ei ole pakko pitää, mutta ei sen vuoksi tuollaisia juttuja tarvi muille keksiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko syyllä niin väliä? Eikö riitä, että toteat vain faktan leikkimättä analyytikkoa?

        Psykomussutuksella tehdään hirveästi arkipäivän väkivaltaa.

        Mikä on psykomussutus ja miksi sillä ei saisi tehdä hirveästi arkipäivän väkivaltaa? Miten nimettömään ja anonyymiin voi kohdistaa mitään analyyttistä psykomussutusta, ei se anonyymi siitä välitä. Anonyymi on anonyymi, ei sillä ole nimeä eikä kasvoja tässä ympäristössä. Vihaahan Kanannahkamieskin muita ihmisiä ja kohdistaa muihin ihmisiin valtavan määrän arkipäivän väkivaltaa. Mutta Kanannahkamies on anonyymi, eikä ketään oikeasti kiinnosta hänen ajatuksensa tai tarpeensa. Jokainen etsii vain itselleen sopivaa asiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on psykomussutus ja miksi sillä ei saisi tehdä hirveästi arkipäivän väkivaltaa? Miten nimettömään ja anonyymiin voi kohdistaa mitään analyyttistä psykomussutusta, ei se anonyymi siitä välitä. Anonyymi on anonyymi, ei sillä ole nimeä eikä kasvoja tässä ympäristössä. Vihaahan Kanannahkamieskin muita ihmisiä ja kohdistaa muihin ihmisiin valtavan määrän arkipäivän väkivaltaa. Mutta Kanannahkamies on anonyymi, eikä ketään oikeasti kiinnosta hänen ajatuksensa tai tarpeensa. Jokainen etsii vain itselleen sopivaa asiaa.

        Monet tekijät voivat aiheuttaa tai edistää ärtyneisyyttä, mukaan lukien elämänstressi, unen puute, alhainen verensokeritaso ja hormonaaliset muutokset. Äärimmäinen ärtyneisyys tai pitkäkestoinen ärtyneisyys voi joskus osoittaa taustalla olevaa tilaa, kuten infektiota tai diabetesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monet tekijät voivat aiheuttaa tai edistää ärtyneisyyttä, mukaan lukien elämänstressi, unen puute, alhainen verensokeritaso ja hormonaaliset muutokset. Äärimmäinen ärtyneisyys tai pitkäkestoinen ärtyneisyys voi joskus osoittaa taustalla olevaa tilaa, kuten infektiota tai diabetesta.

        Erittäin hyvin kirjoitettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erittäin hyvin kirjoitettu.

        Psykomussutus on itse keksitty käännös.

        Mussutus on lässytys, sössötys tai mässytys ja vaihtoehtoisesti valitus. Psyko on vaarallinen tai pelottava sekopää tai psykologiseen arviointiin viittaavaa.

        Psykomussutukseksi koetaan itselle epämiellyttävä luettava, jolla pyritään siirtämään ja ulkoistamaan vastuu omasta pahasta olosta toiselle, ja samalla pyritään syyllistämään vastapuolta omasta pahasta olosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Psykomussutus on itse keksitty käännös.

        Mussutus on lässytys, sössötys tai mässytys ja vaihtoehtoisesti valitus. Psyko on vaarallinen tai pelottava sekopää tai psykologiseen arviointiin viittaavaa.

        Psykomussutukseksi koetaan itselle epämiellyttävä luettava, jolla pyritään siirtämään ja ulkoistamaan vastuu omasta pahasta olosta toiselle, ja samalla pyritään syyllistämään vastapuolta omasta pahasta olosta.

        No mikä sinulla on syynä, tuon harrastamiseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mikä sinulla on syynä, tuon harrastamiseen?

        Sinähän tuon sanan olet keksinyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän tuon sanan olet keksinyt.

        En ole keksinyt, vaan sen keksi kananahkamies, jolla on jokin krooninen mielialahäiriö ja itkeskelee koko ajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erittäin hyvin kirjoitettu.

        "Erittäin hyvin kirjoitettu."

        No, se on google käännös nbci sivulta. Äärimmäistä ärtymystä voi aiheuttaa myös alkoholismi sekä joidenkin suojaravintoaineiden puute.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Erittäin hyvin kirjoitettu."

        No, se on google käännös nbci sivulta. Äärimmäistä ärtymystä voi aiheuttaa myös alkoholismi sekä joidenkin suojaravintoaineiden puute.

        Niin muuten voi.

        Itselläni oli raudanpuute ja auoin täällä(kin) päätä kanssaihmisille, ihan syyttä suotta.

        Pahoittelut siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin muuten voi.

        Itselläni oli raudanpuute ja auoin täällä(kin) päätä kanssaihmisille, ihan syyttä suotta.

        Pahoittelut siitä.

        Saat anteeksi, sillä sinä taisit psykomussuttaa kaikista mahdollisista ja mahdottomista asioista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Erittäin hyvin kirjoitettu."

        No, se on google käännös nbci sivulta. Äärimmäistä ärtymystä voi aiheuttaa myös alkoholismi sekä joidenkin suojaravintoaineiden puute.

        Tai ortoreksia ja misantropia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saat anteeksi, sillä sinä taisit psykomussuttaa kaikista mahdollisista ja mahdottomista asioista.

        No en ihan kaikista, mutta aika kattava sektori mulla oli mussutuksessa kyllä.

        Mussutin myös bussikuskille, kaupan kassalle ja kelle vaan, ihan syyttä suotta. Liikenteessä kiehahti sekunnissa jos vaan sellainen mahdollisuus tuli eteen.

        Onneksi.... sain selville ongelmani, ihan kuin olisi alkanut eri elämä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No en ihan kaikista, mutta aika kattava sektori mulla oli mussutuksessa kyllä.

        Mussutin myös bussikuskille, kaupan kassalle ja kelle vaan, ihan syyttä suotta. Liikenteessä kiehahti sekunnissa jos vaan sellainen mahdollisuus tuli eteen.

        Onneksi.... sain selville ongelmani, ihan kuin olisi alkanut eri elämä.

        Sulla on ollut hormonitasapaino sekaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla on ollut hormonitasapaino sekaisin.

        Oliko tuo psykomussutusta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No en ihan kaikista, mutta aika kattava sektori mulla oli mussutuksessa kyllä.

        Mussutin myös bussikuskille, kaupan kassalle ja kelle vaan, ihan syyttä suotta. Liikenteessä kiehahti sekunnissa jos vaan sellainen mahdollisuus tuli eteen.

        Onneksi.... sain selville ongelmani, ihan kuin olisi alkanut eri elämä.

        Kroonistunut mielialahäiriö kenties?


    • Anonyymi

      Kanannahkamies - hikimurheilua.

    • Anonyymi

      Tikkulaiha hikimurheilija vastaan kanannahkatakkinen tyttö.

      Liikunta on terveellistä ja kaikkea voi syödä kohtuudella. Jos liikunta, taulukkojen rakentelu tai laskureiden tuijottelu on pakonomaista siten, että niillä kompensoidaan syömishäiriöitä eri muodoissaan, vastauksena pakonomaisuuteen voisi olla vertaistuki tai ammattiapu. On ehkä hyvä että kirjoitatte tänne, vaikkakaan se ei paranna.

      AA-kerhossa tunnustetaan ongelma, eikä sairaus katoa, sen kanssa vain opitaan elämään.

      Lopettakaa toistenne nälviminen, koulukiusaaminen ja psykomussutus. Kun löydätte kultaisen keskitien, moni asia on sen jälkeen paremmin. Näin uskon osaltanne.

      • Anonyymi

        "AA-kerhossa tunnustetaan ongelma, eikä sairaus katoa, sen kanssa vain opitaan elämään."

        Sinulla lienee vankka omakohtainen kokemus asiasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "AA-kerhossa tunnustetaan ongelma, eikä sairaus katoa, sen kanssa vain opitaan elämään."

        Sinulla lienee vankka omakohtainen kokemus asiasta.

        Oletko itse niin tyhmä että et ota apua vastaan, jos sitä on tarjolla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko itse niin tyhmä että et ota apua vastaan, jos sitä on tarjolla?

        Alkoholistit onkin usein sokeririippuvaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkoholistit onkin usein sokeririippuvaisia.

        Mitä sekoilet? En pidä sokerista.


    • Anonyymi

      Kyllä tämä oli hauska ketju, vähän kiva pelleillä 🤣🤭🤣 jotkut otti tosissaan kun keksin ite linkkejä ja höpölähteitä....hei kamaan, relatkaa!

    • Anonyymi

      Kuka pystyy liikkumaan niin paljon, siis riittävällä intensitettillä ja kauan, että sillä on oleellista merkitystä kulutuksen kannalta verrattuna energian saantiin niin EI OLE YLIPAINOINEN!

      Ilman laihtumistavoitteita aloitin 6-kymppisenä aktiivisen salitreenin. Pääpaino perinteisissä levytangolla tehdyissä koko vartalon moninivelliikeissä. Lisänä kehonpainotrenejä.
      Idea oli siinä, että ne 5 viikkokertaa, yhteensä noin 10 tuntia, piä sykkeen 110:n yläpuolella.
      Tehosi aerobiseen kuntoon samalla kun kehon koostumus muuttui.
      Vuosien saatossa tuli 172cm vanhukselle lihasta sen verran, että enimmillään lepokulutus oli 2230 kcal/vrk. Nyt, useiden treenivuosien jälkeen se on laskenut 1883 kcaloriin. Eli lihasta on häipynyt ikävuosien ja keventyneiden treenien myötä.

    • Anonyymi

      Itse torjun liikunnalla lihomista 40- 50 kiloa vuodessa,eli otsikon väitteessä ei ole mitään perää.

      • Anonyymi

        Niin, luulet/kuvittelet tekeväsi, eli otsikkossa on vakasti perää. Kun lukee viitatun dokumentin niin yksinkertainenkin ymmmärtää helposti.


    Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      134
      1883
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1442
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe