Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

JT tiedottaa: Millaisen esimerkin Jeesus (Jumalan poika) antoi meille?

Anonyymi

Jeesus antoi esimerkin, niin nykyajan antautuneitten kristittyjen tulee myös mennä kasteelle.
Jeesushan suorastaan antoi seuraajilleen käskyn tehdä opetuslapsia kaikkien kansojen ihmisistä ja sitten kastaa nämä uudet opetuslapset. Se ei merkitse lasten kastamista, koska se on vain nimikaste.
Se on sellaisten ihmisten kaste, jotka ovat tulleet uskoviksi päätettyään palvella Jumalaa.

22

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Missä kohden Raamatussa kerrotaan antautuneista kristityistä?
      Uudestisyntyneistä kylläkin, mutta ei antautuneista?
      Onko se niitä UM- käännös juttuja?

      • Anonyymi

        1 1 0 = 3


      • Anonyymi

        ja sitten tuli jehovan vanhat jermut kopio raamattuinee.


      • Anonyymi

        Opetuslapset


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja sitten tuli jehovan vanhat jermut kopio raamattuinee.

        Yksikään Raamattu ei ole kopio vaan kopioitu aidosta kirjoituksista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksikään Raamattu ei ole kopio vaan kopioitu aidosta kirjoituksista

        Ei kopio, vaan kääntäjien tulkinta siitä.


      • Anonyymi

        Mistä aukosta sitä uudelleen syntyy.


    • Anonyymi

      ei jeesus ehtoollisella.käskennä haistamaa.vaan juomaan.niinkun jehovan jermut tekee.

    • Anonyymi

      Kasteelle vasta 30-vuotiaana. Jeesuksen malli.

      • Anonyymi

        "Elä tee niinku mää. Tee niinku mää sanon." -Jeesus


      • Anonyymi

        Vaikka sitten 30 v. Ikäisenä kasteelle......mutta ymmärrys pitää olla ennen sitä Raamatusta!


      • Anonyymi

        ok ehdotus


    • Anonyymi

      Jeesuksen esimerkkiä pitää vain seurata!

    • Anonyymi

      Jeesuksen esimerkki: Olla homoseksuaali, lapseton, pyöriä poikaporukoissa, puhella niitänäitä, kuolla itsetuhoisesti nuorena.

    • Anonyymi

      Ja Suomessa hyvin paljon kastetaan Jeesuksen toivomuksen mukaan
      Luterilainen kirkko huolehtinut.

    • Anonyymi

      Vartiotornivärvätyt siis päättävät ensin palvella Jumalaa ja tulevat sitten uskoon.
      Entä jos ei tulekaan uskoon ?
      Mökötetään mitä ankarimmin ?
      Kirjaudutaan taivaaseen menevien kortistoon vartiotorniseurassa ?

    • Anonyymi

      Lähetyskäsky koskee kaikkia!

    • Olen jo ilmoittanut ylläpidolle: jehovan todistajien ihmisoikeuksia loukkaavaTrolli!

      • Anonyymi

        Mitä horiset lahkolainen?


    • Anonyymi

      > Se ei merkitse lasten kastamista,

      Jeesus ei asettanut ikärajaa, vaan salli myös lasten tulla. Ei ole mitään syytä, miksei myös lasta voisi kastaa Jeesuksen opetuslapseksi. Mutta, joka tapauksessa tärkeää on mös sitten opettaa mitä Jeesus sanoi.

      "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
      Mat.28:19-20

      "Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani; ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".
      Joh. 8:31-32

      Valitettavasti moni kristitty (=Jeesuksen opetuslapsi) ei näytä pysyvän Jeesuksen sanassa vaan on korvannut Jeesuksen omilla ihmisopeillaan.

      • Anonyymi

        Apostolien teoissa myös mainitaan useaan kertaan koko perhekunnan kastaminen, vieläpä varsin nopeasti. Ei siinä tarvittu mitään pitkää kokelasaikaa ja "kastamattomana julistajana" toimimista ennen kastetta. Tällaiset vaatimukset ovat ihan Vartiotornin itse keksimiä.


      • Anonyymi

        Ihmisopeillaan.....juuri näin on käynyt maailman menossa.....kunnon kristittyjä saa hakea "suurennuslasilla"!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      2015
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1634
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1430
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      60
      1337
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      18
      1298
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1221
    10. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      69
      1216
    Aihe