Köyhä.Miksi olet köyhä?

Anonyymi

Mikä on syy siihen että sinä olet köyhä?

43

245

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En tiedä olenko köyhä 🤔

• Anonyymi

Jos on alle 1200€/kk nettotulot olet köyhä.

• Anonyymi kirjoitti:

Laskujen jälkeen jää n. 550€ kuukaudelle, onhan siinä millä mällätä 😅

• Anonyymi
        JanneJohannes kirjoitti:

Laskujen jälkeen jää n. 550€ kuukaudelle, onhan siinä millä mällätä 😅

Aika vähän tuo on. Joten köyhä olet jos ei omaisuutta sitten ole.

• Anonyymi kirjoitti:

Aika vähän tuo on. Joten köyhä olet jos ei omaisuutta sitten ole.

On verovelkainen opel 😹

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaikka nettotulot on tuplasti tuon, niin ei kuitenkaan ole rikas .

• Anonyymi

En ole köyhä, olen vähävarainen. Rahaa on ja sitä tulee, ja laskut maksan ja ruuat ostan. Mitä muuta tarvis? En omista merkkimattoja en merkkiverhoja, en desing huonekaluja... tai tuliterää mersua, en tonnin maksavaa käslaukkua tai uutuuden uutta puhelintaja läppäreitä. En edes halua niitä.

Ostan halvinta Lidl ruokaa, kirppari vaatteita ja astioita, tyydyn markettien nukkamatoon ja 5 e /metri oleviin verhoihin.

Olenko köyhä, en omasta mielestä.

Olen tavis joka elää keksinkertaista elämää, jossa ei luxus näy. En tarvi sitä merkkiä ollakseni toimeentuleva ihminen.

• Anonyymi

Olemme tulojen puoleen köyhäksi luokiteltuja ja tuloja voisi olla enempikin, niin silti olisimme köyhiä.
      Pärjäämme näillä tuloilla ihan hyvin, miksi siis meidän pitäisi hankkia enempi? Verosuunnittelua voi köyhäkin tehdä ja hyödyntää ilmaiset harrastukset, sekä tarjonnan. Omatoimisesti voi matkustaa, ei tarvita kalliita pakettimatkoja. Ei ole pakko hankkia uutta kallista autoa. Syrjäseudulla voi asua halvalla omassa talossa. Ruokaa voi ostaa tarjouksista.
      Tietty jos täältä syrjäseudulta lähtisimme takaisin kaupunkiin, ei meidän tuloilla pärjäsi näin hyvin.
      Vastaus kysymykseen: Ollaan köyhiä omasta halustamme!

syrjäseudunasukki

• Anonyymi

Nainen, 72v. Koulutus kansakoulu. Liikeapulaiseksi heti kk:n lopuutua. Olin töissä jo usan vuoden kesälomat. Eläkettä olisi alkanut kertymään 23 vuotisena mutta silloin olin jo kotona ensimmäisen lapseni kanssa.
      Toinen lapsi ja kotivuodet ilman korvauksia eivät kartuttaneet eläkettä.
      Kotivuosien jälkeen osa-aikatyöhön kaupan kassalle
      Parantamattoman verisyövän vuoksi sairaseläkkeelle 52 vuotisena.
      Kelan täydentämäkin eläkkeeni jää alle köyhyysrajan.
      Onneksi olin tottunut köyhään elämään johon ei kuulunut tupakointi eikä alkoholi missään muodossa. En ole olllut muodin enkä terndien seuraaja.
      Näin ollen en tunne, että minulta puuttuisi mitään.
      En saa tukiaisia.

• Anonyymi

Ai et siis saanut lapsestasi edes lapsilisiä, ja eläkehän sit ilmeisesti ei ole ”tukiainen”?

Hyvin trollattu! :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai et siis saanut lapsestasi edes lapsilisiä, ja eläkehän sit ilmeisesti ei ole ”tukiainen”?

Hyvin trollattu! :)

Sinulla ei taida olla käsitystä 70-luvun ja 80-luvun alun lapsilisien pienuudesta.
        Ne olemattomat killingit tipahtivat tilille 3kk:n välein. Niiden varaan ei voinut laskea mitään.
        Osittain itse rahoitettu eläke ei ole varsinainen tukiainen siinä mielessä, että siitä on osa rahoitettu verovaroin johon olen, oman suoran panokseni lisäksi, osallistunut myös verotuksen kautta.
        Neuvolalaitos on tukiainen samoilla perusteilla. Myös peruskoulu, kouluruokailu yms. ovat tukiaisia.
        Miksi muuten maksamme veroja?

• Anonyymi

Eikö takuueläkkeellä oleva saisi kuitenkin asumistukea tai toimeentulotukea jos anoisi.

• Anonyymi

Valitsin liian vanhanaikaisen alan jota opiskella. En pidä itseni myymisestä. Minulla on allergioita ja olen ujo. Pelkään ja vihaan ihmisiä sekä itseäni. Ketään ei kiinnosta. Rengiksi ryhtyminen on vanhanaikaista. Yrittäjäksi ryhtyminen ei kannata. Maailman rikkaimmat ihmiset istuvat niiden rahojen päällä, jotka voisivat olla kierrossa. Kaikki haluavat hyväksikäyttää minua jos vain voivat.. siis ne jotka palvelevat rahaa, jonka vuoksi vihaan rahaa ja pelkään ihmisiä jotka palvelevat sitä.. sillä he ovat selvästi menettäneet kaiken järkensä ja inhimillisyytensä.

• Anonyymi

Koska alle 1200€ nettotulot.Olen köyhä.

• Anonyymi

Vuositulot noin 10000€ en maksa veroa.

• Anonyymi

On ollut merkittäviä sairauksia, jotka haittaa työntekoa ja sitäkin enemmän sen saamista. Jotain on silti tullut touhuttua ja pienimuotoista yrittämistäkin ollut. Ammatillisen kuntouksen kautta (osin suositulsesta) yritin käyttää jäljellä olevaa työkykyä hyödyksi, mutta ei siitä mitään tullut ja olen nyt eläkeläisen statuksella.

On tämä aika kummallinen tilanne, kun loistavat arvosanat pystyy opiskeleen ja muitakin todella hyviä ominaisuuksia on. Vaatimuksina ei ole mm. kuin kiinteä työpiste ja vaikka oma yritys, tasainen normaali lämpö ja kosteus, saa syödä ja juoda kuten parhaaksi näkee, saa säädellä työaikaa ylipäänsä säännöllinen elämä. Noin toimien oireet pysyy kohtuudella kurissa vaativaakin työtä pystyy tekeen. Mutta ei, en minä mitään osaa kunhan kuvittelen vain. Monen ihmisen mielestä paljon paremmin sopii mukamas kaikki sellainen mikä provosoi ja aiheuttaa niitä "hirveitä ja tyhmiä" oireita - idiootit! Kyllä tää maa on täynnä tolloja,rasisteja ja asennevikaisia, oikea hölmölandia.

lajijasuris

• Anonyymi

Ap? Syy on se että nykyhallitus pitää sitä yllä tahalteen. Kaikki leikkaukset kohdistuu aina vähätuloisiin, ihan aina. heillä ei koskaan tulot nouse, vaikka palvelut ja elminen kallistuu. Miten se voisi olla oma syy? Kyllä se kaikki lähtee hallituksen lijauksista ja tahdosta pitää ihmisiä köyhinä

Jos kyhällä on auto eikä voi ostaa uutta sähköautoa , niin millä hän menee ötihin kun vaaditaan ett osta auto, jos et osta sinut paotetaan se ostamaan. Silloin on käyhän jäätävä pois työelämästä.

Oliko se köyhän syy? Ei ollut. Köyhllä vaan ei ole alipalkatuna ostaa uutta autoa mennäkseen töihin.
      Köyhyyttä pidtäänyllä jotta on yksi ryhmä joita voi kiristää ja joilta voi pakolla ottaa. Siitä tulee käyhiä.
      Myös työläiset ovat käyhiä, ei he muuten kvisi leipjonossa ja hakisia tukiaisia.

Suomen palkka taso on niin kurja, ettei sillä enää nykysin elä.

Kerro ja kysy hallitukselta, he tietävät muttei varmaan sano, miksi tekevät ihmisten elämästä kurjaa.

• Anonyymi

Paska palkka aina ollut. Alle tonnin palkkoja ollut. enää en koskaan tee paskalla palkalla töitä.

• Anonyymi

Siksi, ettei raha ole koskaan näytellyt kovinkaan merkittävää osaa elämässäni.

Ne jotka nauttivat rahasta, haalikoot sitä mun puolesta mielin määrin

• Anonyymi

Köyhyys on laskennallista. Yhdessä vaimoni kanssa saamme nettona n. 900e/kk (takuueläke työmarkkinatuki-vuokra), joka lienee reilusti alle suomalaisen köyhyysrajan. Siitä jää säästöön 400e/kk. Thai-vaimoni kovasti minua moittii, kun sanon, että Suomessa me olemme köyhiä, ja joka vuosi patistaa marjametsään. Sieltäpä keräämme lisätuloja 3000-5000/v. Sillä rahalla on ollut aina kiva mennä kotiin Thaimaahan, nyt tosin ei pääse.
      No, ne rahathan ovat nyt siellä sijoitustilillä, joka juuri näytti 14%.--- Elämä on aika hienoa, kun sen oivaltaa, eikä perusta noista köyhyyslaskelmista. Alanpa kallistua vaimoni väitteeseen, ettei me köyhiä olla...
      Ärsyttääkö?

• Anonyymi

Veitsi. Leikkaan veitsellä lihaa.

• Anonyymi

Nettotulo kk alle 1200€.

• Anonyymi

Kokeilin Kelan tukilaskuria oletuksella että minulla ei ole lainkaan tuloja, ei eläkettä.
        Syötin laskuriin asuntokulut ja sallitut muut kulut, jolloin laskuri näytti, että saisin tukia
        sievoiset 1166 €. Ei hassummin. Pitäisikö kieltäytyä ansaitusta työeläkkeestä kokonaan ja ryhtyä vaan elämään Kelan tukiaisilla. Kun sitä täälläkin kehutaan niin ihanaksi elämäksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kokeilin Kelan tukilaskuria oletuksella että minulla ei ole lainkaan tuloja, ei eläkettä.
        Syötin laskuriin asuntokulut ja sallitut muut kulut, jolloin laskuri näytti, että saisin tukia
        sievoiset 1166 €. Ei hassummin. Pitäisikö kieltäytyä ansaitusta työeläkkeestä kokonaan ja ryhtyä vaan elämään Kelan tukiaisilla. Kun sitä täälläkin kehutaan niin ihanaksi elämäksi.

Ja kun mokaat hakemuksissa mitens sitte

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja kun mokaat hakemuksissa mitens sitte

No sitä varten on tietysti sitä jemmarahaa melko mukavasti.

• Anonyymi

Köyhä on köyhä koska on köyhä.

• Anonyymi

Palkka o 2600, asumistuki 350 e, lapsilisät n 400 e, ja elarit 500 e joten kitkutellaan tässä. Suomessa on niin surkeet palkat että käyhiä ollaan kaikki. On se kumma juttu. Verot vi e kaiken, ja pakolaiset viettää rahakasta elämää.

• Anonyymi

On niillä vara tulla tännekin. Kummallista

• Anonyymi

Eduskunta vie kansan rahat.

• Anonyymi

Olet köyhä siksi koska sinulla on liian pienet Munat, pienimunaiset miehet ei menesty. Amerikkalaisen tutkimuksen mukaan, pienimunaiset miehet saavat vähemmän palkkaa kuin miehet joilla on Isot Munat. Miehen sukuelimet määrää millainen mies on. Saunassa näkee millaien mies todella on, pienimunaiset miehet istuu ala lauteilla häveten, isomunaiset miehet istuu haarat levällään ja heittää kuumimmat löylylyt ja nauraa äänekkäästi. Isomunaiser miehet nussii kaikki naiset persserren ja saavat isotissisimmät naiset

• Anonyymi

Olen köyhä sairauksieni takia.Kukaan ei minua töihin ota ja työelämässä en pärjäisi päivääkään. On minulla yksi rikas sukulainen joka antaa minulle ruokaa kun ruokarahani loppuvat.

• Anonyymi

Pientä eläkettä on saatu jo 15 vuotta, mutta vielä ei köyhyys ole runnellut.

• Anonyymi

Alkoi takuueläke 38 vuotiaana.Sillä on porskuteltu menemään jo 20 vuotta.
      Summat ovat ainakin samat ja päivätkin tietää etukäteen.

• Anonyymi

Elämä on helppoa kun suhteuttaa menot vähän alle tulojen.
        Jää vielä vähän säästöönkin ja niitä voi sitten käyttää hyödykseen tarpeessa.

• Anonyymi

Takuueläke tuli vasta vuoden 2011 maaliskuussa voimaan, niin siitä ei ole kuin 14 vuotta, niin miten olet jopa 20 vuotta sitä saanut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Takuueläke tuli vasta vuoden 2011 maaliskuussa voimaan, niin siitä ei ole kuin 14 vuotta, niin miten olet jopa 20 vuotta sitä saanut.

Se taisi olla kuntoutustuki joka myönnettiin 2-3 vuotta kerrallaan.Niitä oli ensin ja sitten alkoi takuu-eläke.

• Anonyymi

Massa-työttömyys on ollut Suomessa jo n. 1990 - 2025.
      Työpaikka pula. Toimimaton talous.
      Palkan maksu pula, - ne ovat syyt.
      Siis osaamaton politiikka ja hallinto. Ahne eturyhmä-politiikka estää reilun tulon- ja työn jaon.
      Ja vuosikymmeniä jo, ns. asiantuntijat ja lobbarit haastelee lämpimikseen monen moista juttua.
      - Osa on super naivisteja, uskovat omiin harhoihin ja ryhmä-harhoihin.
      - Osa on maksettuja lobbareita. moraalittomia valehtelijoita.
      - viimeksi tämä sota on nostanut lisää näitä maksettuja tai super naiveja puhuvia päitä esiin, ja monesti kyllä naurattaa ja surettaa se tietämyksen ja todellisuuden puute näistä "asiantuntija" tarinoista, selvityksistä.

• Anonyymi

SDP tehtailee köyhiä lisää vastustamalla kaikka mikä helpottaisi työllistymistä. Jos yritykset voi huonosti tekee ne konkurssin ja sehän tietää työttömyyttä lisää. Yli 300000työtöntä ja tämä sama SDP huutaa jatkuvasti työvoimapulasta vähät ne välittää Suomalaisista työttömistä. SDP haluaa lisää moniosaajia polkemaan pienipalkkaisten alojen palkkoja. SDP se kurjistaa.

• Anonyymi

Jumalansana käy toteen.

• Anonyymi

En ole köyhä, vaan elämäntapaköyhä. Elän samoissa raameissa kuin muutkin toimeentulotuen saajat. Itse en ole toimeentulotuen asiakas. Tälleen saan kartutettua säästötiliä. Ja voin ostaa auton käteisellä ja vielä käyttökulut päälle.

Olen siis elämäntapa köyhä, joka varmaan seuraava trendi nuorten parissa.

Mb_76

• Anonyymi

Kuulostaa järkevältä, että elää näiden toimeentulotuen normien mukaan. Lopun voi laittaa säästöön. Että ei tule Raharemontti tapaisia tilanteita, jossa mikään ei riitä ja näillä osallistujilla on hyvät tulot.

• Anonyymi

Ei sulla rahat riitä hyökätä mihkää köyhempää maahan vai?

• Anonyymi

Hyvin yleinen syy on rahan puute.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      20
      5054
    2. Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r
      Oulainen
      2
      2841
    3. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      136
      1290
    4. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      100
      1268
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1210
    6. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1084
    7. Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon

Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike
      Hyrynsalmi
      17
      883
    8. viekää miehet naiset kunnon treffeille

Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.
      Ikävä
      168
      835
    9. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      61
      763
    10. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      35
      732
    Aihe