Mitä? Loppuuko Itäkylän koulu?

Anonyymi

Missäs mun lapset sit opiskeloo?
Nissii en vie ja enkä vimpeliinkää.

33

681

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Lähin paikka tapauksessasi on käydä koulua kotona. Suomessa ei ole koulupakkoa, sen sijaan oppivelvollisuus on. Eli jos pystyt järjestämään asianmukaisen kotiopetuksen, asia on sillä hoidettu. Pakko ei ole viedä=antaa viedä lastasi Nissiin eikä Vimpeliin, joissa kumassakin ennakolta arvaamattomat vaarat vaanivat juuri itäkyläläisiä.

• Anonyymi

Itäkylässä kuuluu olla koulu, se asia on itsestäänselvyys.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itäkylässä kuuluu olla koulu, se asia on itsestäänselvyys.

Olet kertonut tämän saman niin monta kertaa että nyt varmasti jo riittää. Laittaisit edes jotain perusteluita etkä hoe tuota mikä on itsestäänselvys sinun pienen pääsi sisällä.

• Anonyymi

Itäkylässä koulu jatkuu. Ennemmin lukio nissistä loppuu, kuin Itäkylästä koulu.

• Anonyymi

Itäkylässä on ollut aina oikeaa muskettisoturi henkeä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itäkylässä on ollut aina oikeaa muskettisoturi henkeä!

Itäkyläläiset tulevat opiskelemaan Rantakankaan koulussa. Jos se on jotenkin puutteellisessa kunnossa, niin puutteet korjataan. Piste.

• Anonyymi

Valtuusto on päättänyt jo keväällä lopettaa itäkylänkoulun. Se lukee pöytäkirjassa kunnan sivuilla KATSOKAA SIELTÄ ETTEI TARVI KOKO AJAN KYSERLLÄ TÄTÄ SAMAA. koulu loppuu kun itälylän kersat sopii nissin uuteen kouluun että päätös on jo tehty monta kuukautta sitten.
      Sun lapsilles jää vaihtoehoksi länsiranta tai evijärvi mutta onneksi molempiin on tosi hyvät kulkuyhteydet ja länsirannan valtuusto varmaan lopettaa pian että tasaarvo toteutuu.

• Anonyymi

Luin valtuuston pöytäkirjan. Siellä kyllä sanotaan, että vasta lukuvuonna 2024-2025 oppilaat mahtuisivat opetustiloihin uudessa koulussa. Siihenhän on neljä vuotta aikaa.

• Anonyymi

Lappajärvelle muuttaa lapsiperheitä koronaa pakoon ja tarvitaan siksi ennustettua enemmän koulutiloja.

• Anonyymi

Minäkin olen lukenut valtuuston pöytäkirjan. Ei valtuusto ole ratkaissut sitä, milloin oppilaat mahtuvat NIsiin. Sen sijaan valltuusto on suurella äänienemmistöllä päättänyt 25.05.2020, että Rantakankaan oppilaat siirtyvät uuteen kouluun, kun opilaat sinne mahtuvat. Nyt on tilanne se, että mahtuu heti kun uusi koulu ensi vuoden vaihteessa on valmis. Ei asiassa ole mitään epäselvää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minäkin olen lukenut valtuuston pöytäkirjan. Ei valtuusto ole ratkaissut sitä, milloin oppilaat mahtuvat NIsiin. Sen sijaan valltuusto on suurella äänienemmistöllä päättänyt 25.05.2020, että Rantakankaan oppilaat siirtyvät uuteen kouluun, kun opilaat sinne mahtuvat. Nyt on tilanne se, että mahtuu heti kun uusi koulu ensi vuoden vaihteessa on valmis. Ei asiassa ole mitään epäselvää.

Paljonko oppilasmäärät on nyt syksyn aikana sitten vähentynyt? Toukokuun valtuuston kokouksessa ei vielä rantakankaan oppilaat mahtuneet uuteen kouluun ja siksi päätetiin, että siirtyvät vasta kun mahtuvat. Kannattaa varmaan kysyä joltain, joka ollut kokouksessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eivät siirry vuodenvaihteessa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eivät siirry ollenkaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaan syksyllä 2021!

• Anonyymi

Ennen oli Itäkylässä kolme koulua, kunta on lakkauttanut niistä jo kaksi.

• Anonyymi

Mutta kolmatta ei lakkauta.

• Anonyymi

Eihän ne ole olleet koskaan itäkylästen kouluja. Ne ovat olleet kunnan kouluja, eivät yksityiskouluja.
        Näin ollen ainoastaan kunnan tahdon mukaan mennään: jos kunta niin päättää, koulun toiminta loppuu. Niin kuin loppuukin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän ne ole olleet koskaan itäkylästen kouluja. Ne ovat olleet kunnan kouluja, eivät yksityiskouluja.
        Näin ollen ainoastaan kunnan tahdon mukaan mennään: jos kunta niin päättää, koulun toiminta loppuu. Niin kuin loppuukin.

Itäkylän koulun lopettamista ajavana taytyy olla se sama lyhytnäköinen poppoo, joka päätöksillään sai K-marketinkin lopettamaan Lappajärveltä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itäkylän koulun lopettamista ajavana taytyy olla se sama lyhytnäköinen poppoo, joka päätöksillään sai K-marketinkin lopettamaan Lappajärveltä.

hoopo poppoo

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta kolmatta ei lakkauta.

Etkö jo vähitellen ala uskoa, että loppumisesta on päätös.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Etkö jo vähitellen ala uskoa, että loppumisesta on päätös.

Sellaiset päätökset kumoutuvat, kun päätöksen tehneet tulevat järkiinsä. Näin olemme porukalla tuumineet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sellaiset päätökset kumoutuvat, kun päätöksen tehneet tulevat järkiinsä. Näin olemme porukalla tuumineet.

Ketkä me? No. minä ja polle!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ketkä me? No. minä ja polle!

Eino pelasti meidän pankin, pitäiskö jonkun pyytää Einoa tähänkin savottaan, yleensä mihin ryhtyy niin asiat menee maaliin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eino pelasti meidän pankin, pitäiskö jonkun pyytää Einoa tähänkin savottaan, yleensä mihin ryhtyy niin asiat menee maaliin.

Kouluko Itäkylästä loppuisi. Se on viikon paras vitsi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kouluko Itäkylästä loppuisi. Se on viikon paras vitsi.

Älä ole mielipiteinesi kanssa lapasellinen.

• Anonyymi

Patanassa ja Särkikylässä on koulut.

• Anonyymi

Kyläkoulu on yksi selvimmistä kylän elinvoiman takeista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyläkoulu on yksi selvimmistä kylän elinvoiman takeista.

Kerropa ihan omin sanoin, miten koulu elättää kylän. Lappajärvellä on jo lopetettu ainakin kuusi koulua eri kylistä, ja yksikään kylä ei ole lakannut olemasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerropa ihan omin sanoin, miten koulu elättää kylän. Lappajärvellä on jo lopetettu ainakin kuusi koulua eri kylistä, ja yksikään kylä ei ole lakannut olemasta.

Mutta taantuneet voimakkaasti koulun lopettamisen jälkeen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta taantuneet voimakkaasti koulun lopettamisen jälkeen.

Miten todistat, että kylien taantuminen on johtutnut siitä, että kouluja on oppilaiden loppumisen vuoksi lopetettu? Aika vaikea yhtälö.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten todistat, että kylien taantuminen on johtutnut siitä, että kouluja on oppilaiden loppumisen vuoksi lopetettu? Aika vaikea yhtälö.

Kyllä on kova tyhmeliini, joka aikoo lopettaa Lappajärven kyläkoulut.

• Anonyymi

sit ei ole lappajärven murretta. jostakin muualta on avauksen tekijä. tällainen palsta tämä on. yritetään vaikuttaa mielipteisiin ja äänestyksiin. mikä taho on taustalla näissä keskusteluissa??

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      2193
    2. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      28
      2106
    3. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      158
      2034
    4. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      18
      1452
    5. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      51
      1027
    6. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      18
      1019
    7. Mitä sanoisit mulle?

Niin, mitä sanoisit mulle! Sille ainoalle, jota rakastat..
      Ikävä
      86
      975
    8. Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."

Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To
      Tanssii tähtien kanssa
      23
      895
    9. Onneksi meidän välillä ei ole mitään negatiivista

Olen tosi iloinen siitä.
      Ikävä
      114
      884
    10. Minä tunnen sinut

Ja mitä enemmän sinua opin tuntemaan, niin sitä enemmän sinusta pidän. Aivan kaikessa näen hyvän. Upean, vahvan, täydell
      Rakkaus ja rakastaminen
      51
      850
    Aihe