Olen asiantuntija, en kovin, mutta kärkipäätä.
Mikäli joku asia kiinnostaa kysy, siis faktapitoisia vastauksia ja kysymyksiä salaliittoihin liittyen suuntaansa, "JAIC:n vessapaperista" 😆tässä ei ole tarkoitus puhua, pyllypyyhkeen idean kaikki tietää.
Käytännössähän vain 2 asiaa on enää julkisesti tietämättä, miten upotus täydellisesti meni ja kuka tarkalleen teki sen. Niihin ei siis vastauksia voi antaa, arvioita toki.
T. Estonia-tutkija
Hei, vastailen Estonia-kysymyksiin!
57
205
Vastaukset
- Anonyymi
Onko maa litteä vai pallon muotoinen?
- Anonyymi
Litteä. Seuraava kysymys?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Litteä. Seuraava kysymys?
Fiksusti vastattu. Voi sitä viestitulvaa ja kinastelun määrää jos olisit sanonut tuossa että maa on pallo. 😂
- Anonyymi
Olen joskus lueskellut Estonian tapauksesta jonkun kirjankin, mutta vain jotain on jäänyt mieleen. Muutama kysymys kuitenkin tulee mieleen ja ovat asiapitoisia.
Ensimmäisestä reiästä aluksen oikeassa kyljessä kertoi toimittaja Jutta Rabe vuonna 1997 ja esitti todisteitakin siitä elokuvassaankin. Reikä ilmeisestikin on keulan tuntumassa, koska muutoin sitä ei olisi voitu valokuvata ulkoapäin. Ja kuinka varmaa tuon reiän olemassaolo on?
Vuonna 2000 toinen (USA/Britannialainen) tutkimusryhmä teki sukelluksia hylylle ja kertoivat myös reiästä tyyrpuurissa, eli oikealla. Valokuvia ei ole, eikä ryhmän johtaja ole kertonut kuinka he tuohon johtopäätökseen päätyivät. Ilmeisesti sukelsivat aluksen sisällä. Onko tuosta reiästä tarkempaa tietoa?
Onko alus nyt todella kääntynyt niin, että myös oikea kylki näkyy? Tänään kerrotiin ristiriitaista tietoa mediassa.- Anonyymi
Sotketkohan sukellukset Rakennus kanssa sukellukset nimenomaan teki Gregg Bemis III n sukeltajat ja 2000, jolloin koepaloista saatiin räjähdejäämiä ja reikä kuvattiin. Reikä on juuri se, mikä virallisen teorian herrojen mukaan on tullut koukun iskeyfyttyä siihen visiirin lähtiessä.
Rabe on myös kertonut toisesta reiästä, joka on siis peitettysillä hiekalla. K. Lehtola vielä naureskeli, ettei hiekka pysyisi siinä. Se reikä on kaiken järjen mukaan juuri tämä nyt löytynyt reikä. Bemiksen sukeltajille ei ollut niin isoa budjettia, että hiekkaa olisi pystytty siirtämään tms.
Nyt sitten laiva on "liikkunut" jonkun verran itsestään luonnon johdosta jne ja hiekka todennäköisesti valunut tarpeeksi pos sen takia.
Kiitos, hyviä kysymyksiä, toivottavasti nämä auttoi.
- Anonyymi
Tuo mahdollinen reikä kuitenkin vedenpinnan yläpuolella jos noihin kuviin kuten mihinkään muuhunkaan on luottamista.
Pitää muista että nyt tätä tarinaa levittää maksukanava.- Anonyymi
Aallot oli korkealla, eihän ramppikaan vesirajan alapuolella ole.
Lisäksi reikiä voi olla lisää, kuutiotolkulla hiekkaa ja soraa, kiviä laskettiin pohjaa peittämään.
- Anonyymi
Miksi laiva upposi niin hätäseen vaikka reikä oli pitkällä vedenpinnan yläpuolella ja vain noin metrin kokoinen? Miksi reikä sattui juuri tuohon saumakohtaan?
- Anonyymi
Olihan se 4x1,2m. Aallokko oli kovahko. Eihän se keulaporttikaan vesirajan alapuolella ole.
Todennäkösesti sabotaasia tehtiin sekä keulaan että muualle runkoon.
Sukellusveneteoria on Kaksipiippuinen. Yksi kovimmista tietäjistä jo virkansa puolesta, Kurm, kun melkein jo vannoo sen puolesta.
Vene voi olla myös naton tai RUS, ei vain SWE, jos oloi, vähän itse kahden vaiheilla siinä... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olihan se 4x1,2m. Aallokko oli kovahko. Eihän se keulaporttikaan vesirajan alapuolella ole.
Todennäkösesti sabotaasia tehtiin sekä keulaan että muualle runkoon.
Sukellusveneteoria on Kaksipiippuinen. Yksi kovimmista tietäjistä jo virkansa puolesta, Kurm, kun melkein jo vannoo sen puolesta.
Vene voi olla myös naton tai RUS, ei vain SWE, jos oloi, vähän itse kahden vaiheilla siinä...No varsinaisen loikan on sukellusvene tehnyt kun pitkälle vedenpinnan yläpuolelle paattia on törmännyt. Itse en ole koskaan moisista hyppypaateista kuullut. Lienee ruotsalaista 90-luvun huippu teknologiaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No varsinaisen loikan on sukellusvene tehnyt kun pitkälle vedenpinnan yläpuolelle paattia on törmännyt. Itse en ole koskaan moisista hyppypaateista kuullut. Lienee ruotsalaista 90-luvun huippu teknologiaa.
Ei pitkälle, jos paatti tulee pintaan, totta kai se törmää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pitkälle, jos paatti tulee pintaan, totta kai se törmää.
Tai uppoaa kun keulaportti on auki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No varsinaisen loikan on sukellusvene tehnyt kun pitkälle vedenpinnan yläpuolelle paattia on törmännyt. Itse en ole koskaan moisista hyppypaateista kuullut. Lienee ruotsalaista 90-luvun huippu teknologiaa.
Hätä nousussa sukellusveneen keula nousee useita metriä pinnan ylle, jos semmoinen tehty Estonian kylkeen niin tälli on ollut melko kova laivan teräkseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hätä nousussa sukellusveneen keula nousee useita metriä pinnan ylle, jos semmoinen tehty Estonian kylkeen niin tälli on ollut melko kova laivan teräkseen.
Varmasti on, mutta jos lähdetään oletuksesta että sukellusvene on botskiin törmännyt niin seuraava kysymys lienee onko kyse ollut tahallisesta teosta, ja jos on niin miksi? Ei tahallinen/vahingossa on sitten niin epätodennäköinen sattuma että sitä lienee turha alkaa edes pohtia.
- Anonyymi
Ei se vedenpinnan yläpuolella ollut, mistä tuo käsitys. Stabilisaattorikin on veden alla ja sehän on hävinnyt tuosta kuvasta, vain akselin reikä näkyy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se vedenpinnan yläpuolella ollut, mistä tuo käsitys. Stabilisaattorikin on veden alla ja sehän on hävinnyt tuosta kuvasta, vain akselin reikä näkyy.
Tietysti oli mutta kun on pakko valehdella.
https://midtifleisen.files.wordpress.com/2018/09/estonia-ferry-wikimedia.jpg
Tietokonemallinnus reiästä:
https://news.err.ee/1141621/government-prepares-for-further-investigation-into-estonia-ferry-disaster#lg=1&slide=0
- Anonyymi
Jos olet asiaan perehtynyt, niin mikä on käsityksesi siitä, että pettikö keulaportti vai ei? Kahden aluksen konemiehen mukaan keulaportti oli paikallaan ainakin siihen asti kun he poistuivat savupiipun kautta hieman ennen aluksen uppoamista.
- Anonyymi
Ei pettänyt hyvinkään todennäköisesti. MUSTin sukellusvene ja siellä olleet sotilaat polttoleikkasivat todennäköisesti sen irti myöhemmin.
Ja vaikka se olisi ollut irti, joka tapauksessa turvaportti oli paikallaan.
Itse asiassa jotkut sukellusväitteet sanova sen olevan edelleen jopa kiinni.
Keulaportin kokoinen objekti näkyy myös tuoreissa viistokaikuluotain kuvissa kun upotus tapahtui, kuvat on netissä mm. heiwaco.
Todennäkösesti K. Lehtola. Siksi huiputti hylyn sijainnin alkuun, että ehdittiin "järjestellä"... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pettänyt hyvinkään todennäköisesti. MUSTin sukellusvene ja siellä olleet sotilaat polttoleikkasivat todennäköisesti sen irti myöhemmin.
Ja vaikka se olisi ollut irti, joka tapauksessa turvaportti oli paikallaan.
Itse asiassa jotkut sukellusväitteet sanova sen olevan edelleen jopa kiinni.
Keulaportin kokoinen objekti näkyy myös tuoreissa viistokaikuluotain kuvissa kun upotus tapahtui, kuvat on netissä mm. heiwaco.
Todennäkösesti K. Lehtola. Siksi huiputti hylyn sijainnin alkuun, että ehdittiin "järjestellä"...Itämeren alueella muuten taisi olla jokin outo radiohäiriökin juuri onnettomuuden aikana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itämeren alueella muuten taisi olla jokin outo radiohäiriökin juuri onnettomuuden aikana.
Oli koko pohjoinen itämeri saksalaisten tutkijoiden selvittämänä; Valtiollinen häiriö, kuten todettiin.
Kykenee todennäköistä vain Nato/usa joka oli skagerragissa (sukellusveneitä myös lähempänä) tai venäjä. 2
- Anonyymi
Osui silmään eolisen uutisessa asiantuntijan kommentti, en sanatarkasti muista mutta jotain "uppoamisen jälkeisistä toimista" se puhui.
Reikiähän tulee vaikkapa siksi että joku käy uponneesta laivasta hakemassa pois tavaroita joiden päätymistä jollekin toiselle taholle halutaan välttää; tai vaihtoehtoisesti, varmistetaan se että ne päätyy toiselle taholle.
Ts. Joko Venäjä haku itse omat juttunsa ennenkuin CIA saa ne käsiinsä, tai CIA haki ne saadakseen ne varmasti käsiinsä.- Anonyymi
Joo en usko että tuo reikä siitä. Toki voi olla jotain muuta varten..
On vähän epäselvää kuinka helppoa on tuo haku ja millä kalustolla esmes kokonainen rekka.
Tällaistahan on kyllä tehty (mm. Jan heweliuz, josta rekat hävisi).
Smit Tank on ilmeisesti tarkastanut ainoana tunnetusti myös autokantta, kun ajateltiin, että koko laivan voisi nostaa...
Silver Linden, tähtitodistaja, mukaa autojaei ollut ollenkaan keulan lähellä. Ne epäilyttävät autothan ovat ekoina, outoa kun kukaan puolueeton ei ole tutkinut. Anonyymi kirjoitti:
Joo en usko että tuo reikä siitä. Toki voi olla jotain muuta varten..
On vähän epäselvää kuinka helppoa on tuo haku ja millä kalustolla esmes kokonainen rekka.
Tällaistahan on kyllä tehty (mm. Jan heweliuz, josta rekat hävisi).
Smit Tank on ilmeisesti tarkastanut ainoana tunnetusti myös autokantta, kun ajateltiin, että koko laivan voisi nostaa...
Silver Linden, tähtitodistaja, mukaa autojaei ollut ollenkaan keulan lähellä. Ne epäilyttävät autothan ovat ekoina, outoa kun kukaan puolueeton ei ole tutkinut.Miksi tutkijaryhmän johtoon valittiin suomalainen ääliö Kari Lehtola?
Lehtola oli toiminut Kälviän nimismiehenä ja ylennyt sitten lainsäädäntöneuvokseksi ja valmisteli mm. pakkokeinolakeja. Äijä ei ymmärtänyt merenkäynnistä höykäsen pöläystä.
Hän oli siis erikoistunut virkavaltaan kohdistuvien arvostelujen torppaamisiin ja sensurointeihin. Siinä olivat valintansa ainoat kriteerit.
Vastaisiko aloittaja nyt tähän jotakin?- Anonyymi
nasuvaan kirjoitti:
Miksi tutkijaryhmän johtoon valittiin suomalainen ääliö Kari Lehtola?
Lehtola oli toiminut Kälviän nimismiehenä ja ylennyt sitten lainsäädäntöneuvokseksi ja valmisteli mm. pakkokeinolakeja. Äijä ei ymmärtänyt merenkäynnistä höykäsen pöläystä.
Hän oli siis erikoistunut virkavaltaan kohdistuvien arvostelujen torppaamisiin ja sensurointeihin. Siinä olivat valintansa ainoat kriteerit.
Vastaisiko aloittaja nyt tähän jotakin?Sinä itse vastasit, ensin kysyit ja lopuksi kakkoskohdassa vastasit - poliittinen kumileimasin.
Muutenkin JAIC perustui eniten toimistopäälliköihin, juristeihin ja politiikkoihin.
Meyerin Telakan haverikomissio jäänyt mediassa vähälle huomiolle, siellä oli ammattimiehiä vino pino. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo en usko että tuo reikä siitä. Toki voi olla jotain muuta varten..
On vähän epäselvää kuinka helppoa on tuo haku ja millä kalustolla esmes kokonainen rekka.
Tällaistahan on kyllä tehty (mm. Jan heweliuz, josta rekat hävisi).
Smit Tank on ilmeisesti tarkastanut ainoana tunnetusti myös autokantta, kun ajateltiin, että koko laivan voisi nostaa...
Silver Linden, tähtitodistaja, mukaa autojaei ollut ollenkaan keulan lähellä. Ne epäilyttävät autothan ovat ekoina, outoa kun kukaan puolueeton ei ole tutkinut.Ei sitä rekkaa sieltä tarvitse pois saada; rekan lasti riittää.
4 metrinen reikä on jo vitun iso.
Pinnan alla pinnanalaisilla aluksilla vuosien saatossa on ollut paljon aikaa toimia. Ja kun vähän kauempaa sukeltaa niin ei siinä hylyn lähellä ole mitään epäilyttävän näköistä menoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sitä rekkaa sieltä tarvitse pois saada; rekan lasti riittää.
4 metrinen reikä on jo vitun iso.
Pinnan alla pinnanalaisilla aluksilla vuosien saatossa on ollut paljon aikaa toimia. Ja kun vähän kauempaa sukeltaa niin ei siinä hylyn lähellä ole mitään epäilyttävän näköistä menoa.Käsittääkseni miniydinvoimala on/oli jotenkin symbioosissa rekan kanssa, että voi olla vaikea irrottaa vedenalla, jos sellaista mm. kuljetettiin, kuten kerrotaan.
Myös huippu kova avaruusteknologia voi kärsiä vedessä, tietty riippuu miten kuljetetaan. Anonyymi kirjoitti:
Ei sitä rekkaa sieltä tarvitse pois saada; rekan lasti riittää.
4 metrinen reikä on jo vitun iso.
Pinnan alla pinnanalaisilla aluksilla vuosien saatossa on ollut paljon aikaa toimia. Ja kun vähän kauempaa sukeltaa niin ei siinä hylyn lähellä ole mitään epäilyttävän näköistä menoa.On merkille pantavaa että tutkimuskomission jäsenet olivat etupäässä poliitikkoja ja virkamiehiä joilla ei ollut mitään kokemusta merionnettomuuksista.
Asiantuntijat vaiennettiin eivätkä saaneet ääntään kuuluviin tiedotusvälineissä jotka olivat ankarasti ohjeistettuja.
Komission ääliöjohtaja Kari Lehtola uhkaili jo v. 2000 Jutta Rabbea näin:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000102920.html- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käsittääkseni miniydinvoimala on/oli jotenkin symbioosissa rekan kanssa, että voi olla vaikea irrottaa vedenalla, jos sellaista mm. kuljetettiin, kuten kerrotaan.
Myös huippu kova avaruusteknologia voi kärsiä vedessä, tietty riippuu miten kuljetetaan.Ydinvoimala kuulostaa tarinalta, ennemmin juuri jotain avaruus- tai ase-teknologiaa, tai vaikkapa ydinmeteriaalia, joka oli sellaisina yksiköinä jotka saa 4 metrisestä holesta ulos.
Sillä ei ole väliä kärsiikö vempeleet vedessä vai ei; niitä voi silti asiantuntijat hyödyntää.
Pointti on kaiketi kuitenkin se että reiän löydyttyä iso osa väkeä heti päättelee että se on ollut olemassa ennen uppoamista, mutta sehän ei ole suinkaan ainut tai edes todennäköinen vaihtoehto. Varsinkin jos laivassa oli jotain minkä ei haluttu pääsevän perille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ydinvoimala kuulostaa tarinalta, ennemmin juuri jotain avaruus- tai ase-teknologiaa, tai vaikkapa ydinmeteriaalia, joka oli sellaisina yksiköinä jotka saa 4 metrisestä holesta ulos.
Sillä ei ole väliä kärsiikö vempeleet vedessä vai ei; niitä voi silti asiantuntijat hyödyntää.
Pointti on kaiketi kuitenkin se että reiän löydyttyä iso osa väkeä heti päättelee että se on ollut olemassa ennen uppoamista, mutta sehän ei ole suinkaan ainut tai edes todennäköinen vaihtoehto. Varsinkin jos laivassa oli jotain minkä ei haluttu pääsevän perille.Reikä olisi silloin leikattu polttolampulla eikä tehty moista painaumaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Reikä olisi silloin leikattu polttolampulla eikä tehty moista painaumaa.
Räjähdyskään ei painaumaa muodosta, päinvastoin.
Olisiko siellä sitten tapahtunut imahdus?
- Anonyymi
Itse veikkaan että keulaportti irtosi myrskyssä ja myrskyaalto paiskasi irronneen keulaportin Estonia kohti. Se selittäisi myös sen miksi autokannen ovet on kiinni hylyssä pohjalla. Vesi ei tulvinutkaan autokannelle vaan keulaportin kylkeen aiheuttaman reiän vuoksi.
Ja lisäksi, eihän se Estonian uppoaminen kovin nopeasti tapahtunut? Sehän kesti puoli tuntia vaikka laivan koneet ja generaattori ja siten myös pumput sammui jo uppoamisen alkuvaiheessa.
Esim. Titanic upposi hitaammin koska hiilivoimala toimiva agrekaatti tuotti virtaa loppuun saakka. Jotkut Titanicin kone miehistöstä otti tehtäväkseen upota laivan mukana konehuoneessa lapioiden hiiliä uuniin aivan viime hetkeen saakka.
Näin uppoavassa Titanicissa pysyi sähköt, toisin kuin Estonia muuttui säkkipimeäksi labyrintiksi jo uppoamisen alkuvaiheessa.- Anonyymi
Pitkään sekä laivoilla että voimalaitoksilla työskennelleenä kysyisin vähän lisää siitä että miten Titanicin sähköt toimivat ja miten asia ylipäätään vaikutti laivan uppoamisnopeuteen?
Hiilen lapioinnista höyrykattilohin eivät huolehtineet "konemiehet" vaan lämmittäjät. Hiiliä ei lapioitu "uuniin" vaan höyrykattiloiden tulipesiin. Höyrykattila taas ei ole ihan sellainen kattila kuin missä me perunoita keitämme, se ei käytännössä ole varsinaisesti kattila ensinkään eikä siinä ole irrotettavaa kantta. Se on suljettu monimutkainen putkistosysteemi johon syötetään koko ajan lisää vettä joka vesi sitten poistuu sieltä suuressa paineessa ja korkeassa lämpötilassa olevana höyrynä joka höyry edelleen johdetaan höyryturbiiniin joka laittaa pyörät pyörimään eli potkurit pyörimään ja matka jatkuu...kaikille itsestään selviä asioita nämä, sitä vaan vielä asiantuntijalta kysyisin että jos hiilenkulutus oli yhteensä sanokaamme 50 tonnia tunnissa niin paljonko se hiili painoi palamisen loppuvaiheessa juuri silloin kun se piti tehtävänsä tehneenä poistaa sieltä tulipesästä ja miten se poistettiin ja minne päätyi ja ketkä tuosta hommasta vastasivat ja saattoivatko he työvuoronsa loputtua mennä rentoutumaan ja parille lasilliselle yläkerran baariin? - Anonyymi
Milloin veikkaustulokset saadaan jotta nähdään veikkasitko oikein vai onko sulla vain 10 oikein? mulla oli muuten menna viikolla vakiossa 11 oikein, oli vaikea rivi ja kun pääpotti olisi ollut yli120000 Euroa saan minäkin nyt jotakin, en ole vielä vaivautunut tarkistamaan paljonko.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Milloin veikkaustulokset saadaan jotta nähdään veikkasitko oikein vai onko sulla vain 10 oikein? mulla oli muuten menna viikolla vakiossa 11 oikein, oli vaikea rivi ja kun pääpotti olisi ollut yli120000 Euroa saan minäkin nyt jotakin, en ole vielä vaivautunut tarkistamaan paljonko.
Ja nyt meni väärin, mulla oli kuin olikin 12 oikein!
- Anonyymi
Minä haluaisin laiva- asioista tietää että montako savupiippua oli Titanic- laivalla?
- Anonyymi
Jaahas Supon trullit taisi löytää ketjun...?
- Anonyymi
V-e-t-o-ketjunko löysivät, ei kai sentään työntöketjua?
- Anonyymi
Joo, edes anonyymillä keskustelupalstalla ei näköjään saa kriittisesti keskustella Estonian uppoamisen syistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, edes anonyymillä keskustelupalstalla ei näköjään saa kriittisesti keskustella Estonian uppoamisen syistä.
Minä en ainakaan ole keskusteluasi estämässä, anna mennä vaan...Näköjään klo 20:40 kirjoittamasi kommenttikin on siinä ihan julkaistuna, eli kukaan ei ole estänyt sen julkaisua, vaikea ymmärtää mitä valitat.
- Anonyymi
Ei kai ne trullit näihin aikoihin liikuskele, eikö enempi keväimellä? Virvon, varvon...
- Anonyymi
Kumpi taho aluksen upotti, Neuvostoliitto vai Jenkit? Miksi Suomi osallistui salaamiseen?
- Anonyymi
Lehtola kuoli vuosi sitten ja vei tietonsa mukanaan hel v e tiin:
https://www.kainuunsanomat.fi/artikkeli/estonian-onnettomuustutkintaa-johtanut-kari-lehtola-on-kuollut-muistetaan-erityisesti-suuronnettomuuksien-tutkijana-169207725/
Kälviän nimismies oli toiminut Stadin valtuustossa ja Julkisen sanan neuvostossa, hähähähäääää..... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lehtola kuoli vuosi sitten ja vei tietonsa mukanaan hel v e tiin:
https://www.kainuunsanomat.fi/artikkeli/estonian-onnettomuustutkintaa-johtanut-kari-lehtola-on-kuollut-muistetaan-erityisesti-suuronnettomuuksien-tutkijana-169207725/
Kälviän nimismies oli toiminut Stadin valtuustossa ja Julkisen sanan neuvostossa, hähähähäääää.....En jaksa lukea artikkelia, mutta URL mainitsee että olisi ollut kokenut suuronnettomuuksien tutkija.
Montaako suuronnettomuutta hän tutki; oliko Estonia ainut kuten jotkut ylläkirjoittajat esittävät; tai vähintään vihjaavat että Estonia olisi ollut ensimmäinen.
Oliko Estonia eka mitä tutki?
Tutkiko sen jälkeen muitakin? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lehtola kuoli vuosi sitten ja vei tietonsa mukanaan hel v e tiin:
https://www.kainuunsanomat.fi/artikkeli/estonian-onnettomuustutkintaa-johtanut-kari-lehtola-on-kuollut-muistetaan-erityisesti-suuronnettomuuksien-tutkijana-169207725/
Kälviän nimismies oli toiminut Stadin valtuustossa ja Julkisen sanan neuvostossa, hähähähäääää.....Myös tiitisen listalla tämä mies
- Anonyymi
Nää kaks äijää sanoi sairaalassa että visiiri oli irti. Onko norjalaiset maksaneet tarpeeksi rahaa muistin muuttamiseksi? Muutenkin "uusi" reikä on vähän liian hyvän näköisessä kunnossa.
Katsokaapas pojat tuota nostetun keulavisiirin ruhjetta. Täytyy olla hullu väittääkseen etä se olisi aaltojen aiheuttama. Se näkyy videon kohdassa 1:24:
https://www.youtube.com/watch?v=nFIkXqEClJM- Anonyymi
Re laiva ei uppoa, vaikka visiiri olidi irti ja turvaportti oli tiettävästi ainakin paikallaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Re laiva ei uppoa, vaikka visiiri olidi irti ja turvaportti oli tiettävästi ainakin paikallaan.
Ihan sama. Estonia on törmännyt suoraan johonkin. Sen todistaa tuo nasuvaanin linkkaama kuva.
Se on ohitettu kuitenkin kokonaan virallisessa tutkimuksessa. Onneksi on edes tuo valokuva säilynyt.
Toki keulaportti on irronnut tuosta täräyksestä ja sukellusvene (?) on vielä ajautunut Estonian kylkeen ja repinyt sitä lisää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan sama. Estonia on törmännyt suoraan johonkin. Sen todistaa tuo nasuvaanin linkkaama kuva.
Se on ohitettu kuitenkin kokonaan virallisessa tutkimuksessa. Onneksi on edes tuo valokuva säilynyt.
Toki keulaportti on irronnut tuosta täräyksestä ja sukellusvene (?) on vielä ajautunut Estonian kylkeen ja repinyt sitä lisää.Et taida olla tuo joka norjalaisista puhui, sillehän vastasin.
- Anonyymi
Kuinka niin hyvännäköisessä kunnossa?
- Anonyymi
Millaisia jälkiä tulee siitä kun joku osuu upottuaan pohjaan?
En äkkiä jaksa laskea mikä olisi törmäysnopeus, laskisko joku toinen?
En siis koita väittää että jäljet tuli siitä, koitan selvittää voisiko siitä tulla jälkiä ja ennemmin uskon että tosiaan törmättiin johonkin, ja tuo laskutoimitus todistaa sen. - Anonyymi
Tässä tätä...
Mahdollisesti rekoissa majailleet 3 rikollista asensivat sukkelasti nuo räjähteet kylkiin ja neljä räjähdettä keulaporttiin...yksihän niistä jäi suutariksi ja todettiin olevan samaa englantilaista räjähdysainetta kuin kyljestä tutkituista jäämistä löytyi.
Moottoripelastusvene oli valmiina ja se kuljetti rikolliset toiselle laivalle, johon he nousivat ja vene jäi ajelehtimaan, se löydettiin myöhemmin. Suomalaisista aluksista tuo pimennetty laiva nähtiin ja siihen nousevat, sen jälkeen se lähti maisemista.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2248227
- 1166167
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h465672Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa323900- 683758
- 302958
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue262783On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na282695Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta252657- 432550