Paljonko Kouvolan veroprosentti oli -80 luvulla?

Anonyymi

Muistaako kukaan tai löysikö mistään tilasto kunnallisveron kehityksestä? Itselläni mielikuva jostain 16.5% tasosta? Kovasti on joka tapauksessa noussut vuosien varrella, eikä taida nousulla päättäjien mielestä mitään rajaa olevan. Olisiko aika alkaa oikeasti karsimaan palveluita ja laittaa turhaa väkeä ulos palkkalistoilta?

16

85

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä äyri oli kova silloinkin tai ainakin muistelen sen korkeuden v*tuttaneen ihan huolella.

    • Anonyymi

      Kunta ja terveysalalla kun myös aletaan jokaisessa kunnassa sopimaan palkat ja työehdot paikallisesti niin hyvä tulee. Palkat hiukan pienenee ja lomat muiden kanssa samaan niin veroprosentti laskee ja palvelut säilyy. Esimerkiksi Kymsoten kohdalla kun kaikkien palkkoja lasketaan kuntien huonon taloustilanteen vuoksi 20% niin Kymsoten kunnille tulee yhteensä noin 50-60 miljoonan säästöt. josta Kouvola saa säästöjä noin 25-30 miljoonaa. Kouvolan osalta oman kunnan kaikille työntekijöille kaupunginjohtajasta alkaen paikallisesti sopien kunnan huonon talouden vuoksi tuo 20% palkanalennus ja vuosiloman pudottaminen 8 viikosta normaaliin 5 viikkoon tuo työvoimakustannuksista noin 40-50 miljoonan säästöt. Paikallisesti kun sovitaan niin kaikki voittaa. Tuon päälle kun vielä unohdetaan uudet konsertti ja musiikkitalot niin kaikkila on hyvä olla Kouvolassa.

      • Anonyymi

        Olisitko itse valmis 20% palkanalennukseen? Aivan. Tulee sitten huutelemaan kun itse valmis omiin ehdotuksiinsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisitko itse valmis 20% palkanalennukseen? Aivan. Tulee sitten huutelemaan kun itse valmis omiin ehdotuksiinsa.

        Metsäteollisuus ry avasi pelin. Et ehkä ymmärtänyt asian pointtia jos samoin toimitaan muuallakin, miten varmasti tullaan toimimaankin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Metsäteollisuus ry avasi pelin. Et ehkä ymmärtänyt asian pointtia jos samoin toimitaan muuallakin, miten varmasti tullaan toimimaankin.

        Etkä sinä vastannut kysymykseen. Niin tai vastaushan selvä kysymättäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkä sinä vastannut kysymykseen. Niin tai vastaushan selvä kysymättäkin.

        Oikeasti, oletko noin tyhmä. Tuskin kukaan valmis laskemaan palkkaansa. Mutta pahat merkit ilmassa, ja silloin se voi koskea ketä vaan jos näin edetään. Eikä kukaan silloin ole suojattu duunari ja pikku pomo tasolla vaikka itse näin luulisi. Vyöry kun lähtee niin kerrannaisvaikutuksin etenee nopeasti.

        Paras ja nopein tapa estää tuo on olla äänestämättä Kokoomusta. Mutta kaikkihan tämän tavan tietää. Vai tietääkö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeasti, oletko noin tyhmä. Tuskin kukaan valmis laskemaan palkkaansa. Mutta pahat merkit ilmassa, ja silloin se voi koskea ketä vaan jos näin edetään. Eikä kukaan silloin ole suojattu duunari ja pikku pomo tasolla vaikka itse näin luulisi. Vyöry kun lähtee niin kerrannaisvaikutuksin etenee nopeasti.

        Paras ja nopein tapa estää tuo on olla äänestämättä Kokoomusta. Mutta kaikkihan tämän tavan tietää. Vai tietääkö?

        Tuo että ei äänestetä Kokoomusta on kuin selittäisit pienelle lapselle. Mutta ei tuskin täällä paljon pieniä lapsia on lukemassa ja aikuiset tuon ymmärtää muutenkin.

        Jos ei joku Sipilä/Orpo hallituksen jälkeen ymmärrä niin suosittelen ottamaan vanha käytännön uudestaan käytöön. Eli kaikki ne jotka ei ymmärrä menettää kansalaisluottamuksen 50 vuodeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisitko itse valmis 20% palkanalennukseen? Aivan. Tulee sitten huutelemaan kun itse valmis omiin ehdotuksiinsa.

        Jostakin on jo pakko leikata. Joko irtisanomiset tai palkanalennus. Valitse itse. Huonon taloudenpidon ja turhien virksmiesten aiheuttama pakkotilanne. Rakentakaa lisää niitä typeriä silkkiteitänne!!


    • Anonyymi

      Kouvolan ei tarvinnut 80 luvulla elättää persaukisia sosialistijohtoisia naapurikuntia. Kouvolalla ei ollut yhtään kyläkoulua eikä turhaa uimahallia eikä ylimääräisiä teattereita. Ajat muuttuu. Nyt nostetaan veroja että Kuusankoski ja Anjalankoski saadaan pidettyä pystyssä.

      • Anonyymi

        Ainoa vaan että kuntaliitos oli samalla operaatio vanhan Kouvolan pelastaminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainoa vaan että kuntaliitos oli samalla operaatio vanhan Kouvolan pelastaminen.

        Olet väärässä. Kuntaliitoksella pelastettiin Kuusankoski ja Anjalankoski. Nyt pitäisi ehdottomasti purkaa virheeksi osoittautunut kuntaliitos. Kouvola voisi tiputtaa veroäyrin 20:n. Kuusankoski ja Anjalankoski nostaa 30:n.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet väärässä. Kuntaliitoksella pelastettiin Kuusankoski ja Anjalankoski. Nyt pitäisi ehdottomasti purkaa virheeksi osoittautunut kuntaliitos. Kouvola voisi tiputtaa veroäyrin 20:n. Kuusankoski ja Anjalankoski nostaa 30:n.

        Sinä olet väärässä. Kaikki tietää ja ymmärtää että vanha Kouvola pelastettiin. Vanhan Kouvolan Kokoomukselle ei olisi enää kuntaliitoksen jälkeen pitänyt antaa päätäntävaltaa kuten nyt kaikki hyvin havainneet.


      • Anonyymi

        Sen huomaa että vaikka kuntarajat katoavat kartalta ja tien vierustoilta niin ihmisten mielistä ne eivät katoa minnekään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet väärässä. Kaikki tietää ja ymmärtää että vanha Kouvola pelastettiin. Vanhan Kouvolan Kokoomukselle ei olisi enää kuntaliitoksen jälkeen pitänyt antaa päätäntävaltaa kuten nyt kaikki hyvin havainneet.

        Suurin virhe oli jo se 5 vuoden viheltelyviive yhdistymisen jälkeen sekä kyvyttömyys tehdä tarvittavat menoleikkaukset senkin jälkeen.


    • Anonyymi

      Liikaahan se olisi jos pitäisi vielä katsoa miten kunnallisvero on kehittynyt koko Suomessa ja verrata Kouvolaan siihen.

    • Anonyymi

      Vuonna 2022 se on ainakin jo 22%

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      274
      2863
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1506
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1250
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1180
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1177
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      20
      1042
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe