JT tiedottaa: Jeesus ei kuollut ristillä

Anonyymi

Jeesus kuoli pylväässä eli paalussa.
Se Kreikan sana, joka monissa Raamatussa on käännetty ”ristiksi”, tarkoittaa vain yhtä hirttä.
Risti vertauskuvana on peräisin muinaisista vääristä uskonnoista. Varhaiskristityt eivät käyttäneet eivätkä palvoneet sitä.
Lahkot palvoo ristiä, sitäkään ei JT tee!

141

53

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Turunen on tutkinut ristisotaa vartiotorniuskonnon omasta tuotannosta.
      Perusteluksi vartiotorni ilmoitti vanhan kirjan, joka itse asiassa todistaa Jeesuksen kuolleen ristillä.
      Tuohon liittyy sillä tavoin dramaattisia piirteitä, että eräskin entinen todistaja kertoi netissä Turusen kirjan luku rististä olleen juuri se, mikä sai hänen silmänsä aukenemaan ja tutkimaan itsekin, kunnes äänesti jaloillaan lahkosta (lahkossa ei muuta äänioikeutta olekaan, säännöt sanovat jäsenistön äänivaltaa vailla oleviksi ulkojäseniksi)

      • Anonyymi

        JT palvoo Raamatun sanaa, ei mitään esineitä!!!!

        Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla. 5. Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
        2. Moos. 20:5 - 6






        mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.


      • Anonyymi

        Älä tee raamatunkirjoittajista valehtelijoita!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        He kertovat, että Jeesus ristiinnaulittiin PAALUUN!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JT palvoo Raamatun sanaa, ei mitään esineitä!!!!

        Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla. 5. Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
        2. Moos. 20:5 - 6






        mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.

        Ei kristitty ristiä palvo, miksi palvoisi ?
        Mutta miksi mainosvaltuutetut on laitettu tällaista väittämään, teokraattisen sodankäyntinä (lahkoslangia, s. o. valehteluna ?)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JT palvoo Raamatun sanaa, ei mitään esineitä!!!!

        Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla. 5. Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
        2. Moos. 20:5 - 6






        mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.

        jehova palvoo kopio raamattuaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JT palvoo Raamatun sanaa, ei mitään esineitä!!!!

        Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla. 5. Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
        2. Moos. 20:5 - 6






        mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.

        jehova palvoo kopio raamattuaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä tee raamatunkirjoittajista valehtelijoita!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        He kertovat, että Jeesus ristiinnaulittiin PAALUUN!!

        jeesuksen aikaa.oli jo.roomalaiset lopettanna.paaluttamisen .enne jeesusta .paalaatiin.lukseppa historiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä tee raamatunkirjoittajista valehtelijoita!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        He kertovat, että Jeesus ristiinnaulittiin PAALUUN!!

        tarkennan seiväs.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jehova palvoo kopio raamattuaan.

        SE ON UUDEN MAAILMAN KÄÄNNÖS , NÄIN MINULLE ON KERROTU.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kristitty ristiä palvo, miksi palvoisi ?
        Mutta miksi mainosvaltuutetut on laitettu tällaista väittämään, teokraattisen sodankäyntinä (lahkoslangia, s. o. valehteluna ?)

        jehova palvoo toloppoo.kai lyhty pylväät.ovat jehovalle pyhiä.hapatus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SE ON UUDEN MAAILMAN KÄÄNNÖS , NÄIN MINULLE ON KERROTU.

        ei se on kopio raamatun käännös.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JT palvoo Raamatun sanaa, ei mitään esineitä!!!!

        Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla. 5. Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
        2. Moos. 20:5 - 6






        mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.

        Wikipedia Egyptin jumalat . Egypti on täynnä Jumalan kuvia .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JT palvoo Raamatun sanaa, ei mitään esineitä!!!!

        Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla. 5. Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
        2. Moos. 20:5 - 6






        mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.

        Yksi vartiotorniseuran valheita, teokraattista sotaa, on että kristitty palvoisi ristiä.
        Palvominen määritelmällisesti kohdistuu Jumalaan.
        Risti on joillakin kaulassa ilmaisemassa kuuluvuutta. Että ristin kantaja uskoo Raamatun ilmoitukseen meidän Herrastamme ja pelastuksestamme.
        Emme tiedä onko se jollakin myös muistuttamassa kantajansa ohjenuorasta, Jeesuksen ilmoituksesta.


    • Anonyymi

      Kyllä paalussa voi olla myös poikkipuu, jolloin siitä tulee risti.

      • Anonyymi

        Niin asia selitetään yleensä olleenkin.
        Ristiinnaulittava kantoi poikkipuun mukanaan paalulle.

        Tel Avivin yliopiston kokoelmissa on ristiinnaulitun kämmenluut.
        Naula on lyöty kämmenselän puolelta.
        Eli Ristiinnaulittavan käsivarret ovat riiputettu ensin poikkipuun taakse, kyynärpäistä taivuttaen kämmen poikkipuun taustaa vasten ja naula kämmenselästä läpi.

        Tuossa ihminen ei kuole niin nopeasti.
        Jos kädet naulataan pään päälle, ihminen riippuessaan tukehtuu nopeastikin. Tarkoitus oli olla varoittava, ja se toteutui enemmän hitaammalla kuololla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin asia selitetään yleensä olleenkin.
        Ristiinnaulittava kantoi poikkipuun mukanaan paalulle.

        Tel Avivin yliopiston kokoelmissa on ristiinnaulitun kämmenluut.
        Naula on lyöty kämmenselän puolelta.
        Eli Ristiinnaulittavan käsivarret ovat riiputettu ensin poikkipuun taakse, kyynärpäistä taivuttaen kämmen poikkipuun taustaa vasten ja naula kämmenselästä läpi.

        Tuossa ihminen ei kuole niin nopeasti.
        Jos kädet naulataan pään päälle, ihminen riippuessaan tukehtuu nopeastikin. Tarkoitus oli olla varoittava, ja se toteutui enemmän hitaammalla kuololla

        Sepä se, eli paalu, puu ja risti voivat tarkoittaa samaa asiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sepä se, eli paalu, puu ja risti voivat tarkoittaa samaa asiaa.

        Paalu ei ole risti, sellupaali on minkä muotoinen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paalu ei ole risti, sellupaali on minkä muotoinen?

        Sellupipostus ja sellupiljanka, mitä seuraavaksi?


      • Anonyymi

        Hahahahahahahah


      • Anonyymi

        Kyllä paalussa voi olla myös poikkipuu, jolloin siitä tulee risti.####

        Kyllä paalussa voi olla naula, jolloin siitä tulee paalu, jossa on naula!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä paalussa voi olla myös poikkipuu, jolloin siitä tulee risti.####

        Kyllä paalussa voi olla naula, jolloin siitä tulee paalu, jossa on naula!

        Paalussa voi tosiaan olla myös naula, tai nauloja (monikossa). Naulojen jäljet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paalu ei ole risti, sellupaali on minkä muotoinen?

        Mikä sellutehdas oli toiminnassa Kristuksen aikana?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sepä se, eli paalu, puu ja risti voivat tarkoittaa samaa asiaa.

        no tolopasta et.ristiä saa tekemälläkään.vai oliko se seiväs.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sepä se, eli paalu, puu ja risti voivat tarkoittaa samaa asiaa.

        onhan nyt ristillä ja tolopalla päivän selevä ero .hapatus.


    • Anonyymi

      Tällä palstalla ei näköjään osata lukea!!!!!

      Raamatussa sanotaan, että Jeesus laitettiin PAALUUN!!!!!

      Täällä selitellään ihan kuin olisitte olleet paikalla, kun Jeesus ristiinnaulittiin.......lopettakaa urpoilut

      • Anonyymi

        Raamatussa sanotaan, että ristiinnaulittiin.
        Sen muuten tietävät kaikki muut paitsi jehovantodistajat, myös ateistit tietävät.
        Kerro mitkä voimat saavat lahkon tietämättömäksi ristiinnaulitsemisesta ?


      • Anonyymi

        kristillisesä raamatussaei..puhuta tolopasta.


      • Anonyymi

        kuoli ristillä lukee kristillisesä raamatussa.kopiossa. saa lukea vaikka halako.


      • Anonyymi

        Juutalainen tapa oli joka vuosi ristiin naulitse ja päästää yksi vapaaksi . Ne valitsi itse .


    • Anonyymi

      "...Varhaiskristityt eivät käyttäneet eivätkä palvoneet sitä."

      Mihin varhaiskristityt olisivat käyttäneet ristiä?
      Mistä löysit väittämän että varhaiskristityt palvoivat ristiä?

    • Anonyymi

      Tuomas ei sanonut "ellen näe hänen käsiensä naulan jälkiä..."vaan hän sanoi "ellen näe hänen käsisään naulojen jälkiä..."

      Käsien nauloja oli enempi kuin yksi - onhan järkevää ajatella että kädet oli naulattu poikkipuuhun kiinni ja molemmat kädet omalla naulallaan.

      • Anonyymi

        Ei ollut mitään poikki puuta.
        Oli vain nimi lauta Jeesuksen pään yläpuolella!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ollut mitään poikki puuta.
        Oli vain nimi lauta Jeesuksen pään yläpuolella!

        "Ei ollut mitään poikki puuta."

        Silloin lääkärin olisi pitänyt todeta "INRI" tekstin olleen Jeesuken käsien yläpuolella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ollut mitään poikki puuta.
        Oli vain nimi lauta Jeesuksen pään yläpuolella!

        siinä kun keskiaikanen.taika uskonen.jehova .nauma punasena.huutaa.toloppa on toloppa risti on.risti.jeesus ristiin naulittiin.tätä ei taija jehovan kopio raamatussa.olla.mainintaa.kristilsessä.raamatussa on.enen minä siihen uskon kun kopio raamattuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ollut mitään poikki puuta.
        Oli vain nimi lauta Jeesuksen pään yläpuolella!

        jos se olikin seiväs.kopio raamatussa mainitaan seiväs.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ollut mitään poikki puuta.
        Oli vain nimi lauta Jeesuksen pään yläpuolella!

        Sana rististä onkin hulluus kadotukseen meneville.


    • Anonyymi

      Lääkäri totesi että kirjoitus oli Jeesuken pään yläpuolella, ei käsien yläpuolella. Kun kirjoitus oli pään yläpuolella, ovat kädet järkeästi ajattelleen olleet poikkipuulle levitettyinä.

      • Anonyymi

        Kyllä, tämän käsityksen saa helposti, kun lukee väärin.
        Luukas itse kertoi pariin otteeseen, että Jeesus laitettiin paaluun!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, tämän käsityksen saa helposti, kun lukee väärin.
        Luukas itse kertoi pariin otteeseen, että Jeesus laitettiin paaluun!!!!!

        Paaluun jossa oli poikkipuu. Hänen kätensä oli poikkipuussa, vartalo paalussa.
        Sana stauros voi tarkoittaa kumpaakin. Luukas ei ollut nähnyt Jeesusta ristillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, tämän käsityksen saa helposti, kun lukee väärin.
        Luukas itse kertoi pariin otteeseen, että Jeesus laitettiin paaluun!!!!!

        Ristille ristiin naulittiin syyttömänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paaluun jossa oli poikkipuu. Hänen kätensä oli poikkipuussa, vartalo paalussa.
        Sana stauros voi tarkoittaa kumpaakin. Luukas ei ollut nähnyt Jeesusta ristillä.

        Jesajan kirja 53 on Jeesus ristillä.


    • Kummalla on enemmän merkitystä:

      a) oliko teloitusvälinen risti, paalu tai vaikka rautakanki

      b) minkä vuoksi Jeesus antoi henkensä?

      • Anonyymi

        Totta haastat, minkä vuoksi Jeesus antoi henkensä?

        Kysehän nyt siitä, että täällä vääristellään ihmistekoisesti, lähes jokaista Raamatun kohtaa!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta haastat, minkä vuoksi Jeesus antoi henkensä?

        Kysehän nyt siitä, että täällä vääristellään ihmistekoisesti, lähes jokaista Raamatun kohtaa!!!!

        Tietysti roomalaisten teloitusvälineessä oli 1. Paalu joka upotettiin maahan ja tuettiin. 2. Poikkipuu jonka teloitettava kantoi paikalle ja johon kädet naulattiin juuri niin että käsivarret olivat parrun takana.
        Ristiinnaulitseminen oli tunnettu teloitusmuoto Rooman valtakunnassa ja tiedetään ko. Objektin muoto eli risti.
        Oli myös tapana että ristin yläosaan naulattiin myös erillinen lauta johon oli kirjoitettu rikos. Jeesuksella siinä luki: 'Juutalaisten kuningas'.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietysti roomalaisten teloitusvälineessä oli 1. Paalu joka upotettiin maahan ja tuettiin. 2. Poikkipuu jonka teloitettava kantoi paikalle ja johon kädet naulattiin juuri niin että käsivarret olivat parrun takana.
        Ristiinnaulitseminen oli tunnettu teloitusmuoto Rooman valtakunnassa ja tiedetään ko. Objektin muoto eli risti.
        Oli myös tapana että ristin yläosaan naulattiin myös erillinen lauta johon oli kirjoitettu rikos. Jeesuksella siinä luki: 'Juutalaisten kuningas'.

        Älä tee Luukkaasta valehtelijaa!


      • Anonyymi

        Vartiotornille sillä on merkitystä, koska he haluavat erottautua kristikunnasta kaikin tavoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta haastat, minkä vuoksi Jeesus antoi henkensä?

        Kysehän nyt siitä, että täällä vääristellään ihmistekoisesti, lähes jokaista Raamatun kohtaa!!!!

        "Lähes jokaista"? JT:t vääristelee kaikkea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Lähes jokaista"? JT:t vääristelee kaikkea.

        Samoin Luterilaiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta haastat, minkä vuoksi Jeesus antoi henkensä?

        Kysehän nyt siitä, että täällä vääristellään ihmistekoisesti, lähes jokaista Raamatun kohtaa!!!!

        kristillistä raamattua ei tarvihe väännellä.jehovan kopiossa.päin helevittiä.kun kiännetty ja viännetty.sitten vielä on ihmisiä niin syvällä että vielä uskovat siihen.otappa kristillinen raamattu ja lue sieltä miten asiat ovat.eikä kopiota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietysti roomalaisten teloitusvälineessä oli 1. Paalu joka upotettiin maahan ja tuettiin. 2. Poikkipuu jonka teloitettava kantoi paikalle ja johon kädet naulattiin juuri niin että käsivarret olivat parrun takana.
        Ristiinnaulitseminen oli tunnettu teloitusmuoto Rooman valtakunnassa ja tiedetään ko. Objektin muoto eli risti.
        Oli myös tapana että ristin yläosaan naulattiin myös erillinen lauta johon oli kirjoitettu rikos. Jeesuksella siinä luki: 'Juutalaisten kuningas'.

        siellähän se jehovan kirves mies on.toloppoo tekemässä.kun ei ristiä osaa.tehä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoin Luterilaiset.

        kristin usko on hiukan kaavemmi.kun jehovan lahko vaivaSE. sata vuotta


    • Anonyymi

      Tuolla sivulla näkyy alkukristittyjen Rooman katakombiin piirtämä risti, Jeesuksen kasvokuvan taustana:
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Rooman_katakombit

      Teologinen merkitys puuttuu
      Tämä nyt on vain sitä mikä taas on vartiotorniuskonnolle tärkeää teettää värvätyillään

      • Anonyymi

        Usko Raamattuun, älä teorioita joita on selitelty satojen vuosien ajan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usko Raamattuun, älä teorioita joita on selitelty satojen vuosien ajan!

        Mitäs teorioita se vartiotorni nyt taas ?


      • Anonyymi

        Kabbadokia oli kristittyjen myös Konstantinopoli.


    • Anonyymi

      Sana rististä on hullutusta niille, jotka joutuvat kadotukseen,mutta meille,jotka pelastumme,se on Jumalan voima. 1.Kor. 18

      Sana rististä on Jehovan todistajille todella hullutusta.

      • Anonyymi

        JT on kaikki ihmisteoriat hullutusta!


    • Anonyymi

      VTssa uhrattiin mm lampaita/karitsoita. Selkärangan suuntaisesti ja lavoista eli ristin muotoisesti lävistämällä uhrilammas/karitsa tuli paistaa. VT antoi esikuvan tulevasta Jumalan karitsasta, Jeesuksesta - joka ristiinnaulittiin.

    • Anonyymi

      Juhahan tekee omansa?

    • Anonyymi

      VT:n aikana heilutusuhri tuli suorittaa siten että pappi heilutti neljään eri suuntaan muodostan ristin.

      • Anonyymi

        Ristisota alkoi kun osa raamantutkijoista ei hyväksynyt Rutherfordin vallankaappausta, seurakunnilta poistettiin esim. omien vanhinten valinta.

        Rutherfordin perustettua oman lahkonsa hän ei malttanut olla hyökkäämättä raamatuntutkijoiden rintamerkkiä vastaan, jossa oli risti


      • Anonyymi

        Papin tuli hekottaa samalla, ja heilutella.


      • Anonyymi

        Älä nyt sitä saatanaa enää siinä . Kristyille enää puhu mitään elukoista.


    • Anonyymi

      Mitä sillä on merkitystä minkä muotoinen tuo paalu tai risti oli?

      Emme pelastu sen perusteella minkä muotoiseen uskomme, vaan kuka on uskomme keskipiste!

      Joten JT: Kertokaa että Jeesuksessa on pelastus!

      Ristissä tai paalussa on muutoin kuolema, niinkuin Paavali sanoi Roomalaiskirjeessä, 6:6, ja luku 7.

      Joten kilpaillaanko siitä kuka kuolee oikein?

      Raamattu sanoo myös että kirottu on jokainen joka on PUUHUN ripustettu.

      • Anonyymi

        Puu, paalu ja risti voivat tarkoittaa samaa asiaa.

        Jehovan todistajien uskon keskipiste EI ole Jeesus, vaan hallintoelin ja järjestö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puu, paalu ja risti voivat tarkoittaa samaa asiaa.

        Jehovan todistajien uskon keskipiste EI ole Jeesus, vaan hallintoelin ja järjestö.

        JT keskipiste on Jumala ja sitten tulee Jumalan poika, Jeesus.
        Tämä linja on Raamatun ensimmäiseltä sivulta viimeiseen!
        Jeesus toimii välimiehenä kun ollaan yhteydessä Jumalaan!
        Siihen ei ole muuta tietä!
        Kaikki rukoukset menee Jeesuksen kautta Jumalan tietoon!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JT keskipiste on Jumala ja sitten tulee Jumalan poika, Jeesus.
        Tämä linja on Raamatun ensimmäiseltä sivulta viimeiseen!
        Jeesus toimii välimiehenä kun ollaan yhteydessä Jumalaan!
        Siihen ei ole muuta tietä!
        Kaikki rukoukset menee Jeesuksen kautta Jumalan tietoon!

        Jeesus ja taivaan Isä ilmoitetaan taivaassa rinnatusten istuviksi, Raamatussa, kun tarkoitetaan että he ovat yhtä. Näin Raamatussa, Vartiotornissa Jeesus on enkeli. Mikael.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JT keskipiste on Jumala ja sitten tulee Jumalan poika, Jeesus.
        Tämä linja on Raamatun ensimmäiseltä sivulta viimeiseen!
        Jeesus toimii välimiehenä kun ollaan yhteydessä Jumalaan!
        Siihen ei ole muuta tietä!
        Kaikki rukoukset menee Jeesuksen kautta Jumalan tietoon!

        Joh. 14:14

        Mitä te minun nimeeni vedoten pyydätte minulta, sen minä teen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ja taivaan Isä ilmoitetaan taivaassa rinnatusten istuviksi, Raamatussa, kun tarkoitetaan että he ovat yhtä. Näin Raamatussa, Vartiotornissa Jeesus on enkeli. Mikael.

        Tottakai yhtä, kun toimitaan yhteistyössä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ja taivaan Isä ilmoitetaan taivaassa rinnatusten istuviksi, Raamatussa, kun tarkoitetaan että he ovat yhtä. Näin Raamatussa, Vartiotornissa Jeesus on enkeli. Mikael.

        No niin. Joka uskoo Poikaan se pelastuu.


    • Anonyymi

      JT tiedottaa: tolppatodistajia olemme.

      • Anonyymi

        Jehova ja Jahve on vanhaa siinailiittoa.


    • Höpöä kaikki tyynni. Ei satuolento missään ole voinut kuolla.

      • Anonyymi

        Jatketaan siitä mihin jäätiin


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Raamatun vääristeliät tuntuvat olevan
      nykyään liikkeellä.Miksi täytyy aina valehdella ja alkaa toitotottaan homoprofetiaa.

    • Anonyymi

      ei jeesus tolopassa kuollu.roomalainen käytäntö.oli jeesuksen aikaan jo muutunna.ristille

    • Anonyymi

      jeesus kuoli pylväässä.olikohan valot päällä.

    • Anonyymi

      minkäs takia jehovan pirun tappo punkkerin katolla ole seivästä.ristillisillä on kirkossa.risti.olpistäkee seiväs harjalle.lu paljon aikasemmi.kun.jehovan seiväs.

      • Anonyymi

        On vain myytti että Rutherford olisi saanut paaluajatuksen inkkareilta, joilla oli toteemipaalu (ja komeita sulkahattuja)
        Kun raamatuntutkijain osa pysyi raamatuntutkijoina eikä alistunut R:n "kaikkivaltiuteen"
        rupesi R soimaamaan rintamerkkiristiä, vaikka oli Russellin alaisuudessa tyytynyt ristiin, kuhan sai lahkojohdolle kuuluvat edut nautittavakseen


    • Anonyymi

      Sehän on selvä että jos kädet naulataan poikkipuuhun ennen kuin henkilö nostetaan ja kiinnitetään paaluun, niin hänet ripustetaan pystypaalun päälle, jolloin muodostuu risti.

      Olisi hassua jos kädet hakattaisiin ristiin poikkipuun takapuolelle jos risti olisi ollut henkilön päällä painona ja kenties tukehduttanut hänet.

      on paljon järkevämpää ajatella että kädet naulattiin erilliseen poikkipuuhun, joka sitten nostettiin omalle paikalleen ja painettiin kohdalleen.

    • Anonyymi

      Kuten aiemmin mainittiin, Russelin hautaa koristaa risti pyramiidin kyljessä.

      • Anonyymi

        Ei se ole Risti vaan muu. Jeesuksen ristin merkki kuvaa ristiin naulittiin syyttömänä . Egyptin faaraoitten jutut ja juutalaisten arabien kreikkalaisten on eri juttuja ,mutta kyllä Egyptissä on myös Kristittyjä ja budhia . Joka maassa asuu kaikkia . Wikipedia Egyptin jumalat .


    • Anonyymi

      Jeesus kuoli puuhun, ei siis ristille!
      Apt. 5:30

      • Anonyymi

        Ap.t. 2:23 hänet, joka teille luovutettiin, Jumalan ennaltamäärätyn päätöksen ja edeltätietämyksen mukaan, te laista tietämättömien miesten kätten kautta naulitsitte ristille ja tapoitte


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ap.t. 2:23 hänet, joka teille luovutettiin, Jumalan ennaltamäärätyn päätöksen ja edeltätietämyksen mukaan, te laista tietämättömien miesten kätten kautta naulitsitte ristille ja tapoitte

        Näin KR 1933 ja 1992

        Luukas oli tarkka mies kirjoituksissaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ap.t. 2:23 hänet, joka teille luovutettiin, Jumalan ennaltamäärätyn päätöksen ja edeltätietämyksen mukaan, te laista tietämättömien miesten kätten kautta naulitsitte ristille ja tapoitte

        Jeesuksen käsiä wi laitettu yläpuoliseen poikkipuuhun, koska sitä ei ollut.
        Jeesuksen kämmenet naulattiin puuhun pään yläpuolelle päällekkäin!
        Huo.. Raamatussa ei puhuta mitään kahdesta eri naulaamisesta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ap.t. 2:23 hänet, joka teille luovutettiin, Jumalan ennaltamäärätyn päätöksen ja edeltätietämyksen mukaan, te laista tietämättömien miesten kätten kautta naulitsitte ristille ja tapoitte

        Jeesuksen käsiä ei laitettu yläpuoliseen poikkipuuhun, koska sitä ei ollut.
        Jeesuksen kämmenet naulattiin puuhun pään yläpuolelle päällekkäin!
        Huom.
        Raamatussa ei puhuta mitään kahdesta eri naulaamisesta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen käsiä wi laitettu yläpuoliseen poikkipuuhun, koska sitä ei ollut.
        Jeesuksen kämmenet naulattiin puuhun pään yläpuolelle päällekkäin!
        Huo.. Raamatussa ei puhuta mitään kahdesta eri naulaamisesta!

        Tällöin olisi lääkäri Luukkaan pitänyt mainita että käsien yläpulelle laitettiin se tekstikilpi. Kyllähän lääkäri osaa erottaa onko käsien vai pään yläpuolella joitain...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ap.t. 2:23 hänet, joka teille luovutettiin, Jumalan ennaltamäärätyn päätöksen ja edeltätietämyksen mukaan, te laista tietämättömien miesten kätten kautta naulitsitte ristille ja tapoitte

        Puuhun!
        Apt. 10:39


      • Anonyymi

        Tietysti risti oli puuta . Varmaan seetriä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen käsiä ei laitettu yläpuoliseen poikkipuuhun, koska sitä ei ollut.
        Jeesuksen kämmenet naulattiin puuhun pään yläpuolelle päällekkäin!
        Huom.
        Raamatussa ei puhuta mitään kahdesta eri naulaamisesta!

        Mutta parasta on se että Jeesus kuoli ja haudattiin .


    • Anonyymi

      Ovatko Jt:t pelastuneita siksi että luulevat tietävänsä oliko paalussa poikkipuu vai ei?

      Miksi meitä ei kehoitettu kertomaan kaikille että pelastutaan uskomalla paaluun, eikä ristiin? Nythän jopa Russell ja muut alkuajan JT:t joutuvat sen tähden kadotukseen, koska tuo paaluteoria oli tuntematon ensimmäiset 50 vuotta!


      Minä taas uskon elävään Vapahtajaan. Kuolema toi sovituksen kaikille ennenkuin olimme edes syntyneet. Tarvitsee vain hyväksyä se, Hän kuoli aivan oikein, ei meidän siitä tarvitse olla huolissamme.

      Paavali sanoo että pelastumme Hänen ELÄMÄNSÄ kautta nyt kun olemme sovitetut! Jeesus ei elä paalussa tänään, vaan hän on Isän oikealla puolella taivaassa.

      • Anonyymi

        Sinulla ei ole pelastajaa, jos väität, Jeesus oli itse jumala.
        Sinulla ei ole kumpaakaan!
        Olet saatanan pelinappula!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla ei ole pelastajaa, jos väität, Jeesus oli itse jumala.
        Sinulla ei ole kumpaakaan!
        Olet saatanan pelinappula!

        Ja sinä olet ilmeisesti Jumala! Hän nimittäin päättää kuka saa pelastua!


      • Anonyymi

        Juutalainen kristityksi kääntynyt Paulus vetää hyvin. Näen aina edessäni Herran Jeesuksen ja hänet ristiin naulittuna . Saarnaa muuta kuin ristiin naulittua.


    • Anonyymi

      Miksi emme keskustele siitä oliko vankiloissa automaattiovet muinoin, kun yhdessä kohden ovi aukeni automaattisesti alkutekstin mukaan (Apt.12:10 "automati")?

      Sehän on aivan yhtä järkevää kuin keskustella tappomenetelmästä.

      • Anonyymi

        Kyse onkin siitä, että Vartiotorni-seura haluaa erottua kristikunnasta kaikin tavoin ja esiintyä tämänkin aihepiirin asiantuntijana, vaikka sen väitteet ovat hataralla pohjalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse onkin siitä, että Vartiotorni-seura haluaa erottua kristikunnasta kaikin tavoin ja esiintyä tämänkin aihepiirin asiantuntijana, vaikka sen väitteet ovat hataralla pohjalla.

        Minä uskon Luukasta, en sinua, kun on kese siitä miten Jeesus kuoli!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä uskon Luukasta, en sinua, kun on kese siitä miten Jeesus kuoli!

        Jos tarkistamme Turusesta niin vartiotorni vetosi ristisodassaan kirjaan joka esitti todisteet että Jeesus naulattiin ristille.
        Kirja on vanha ja harvinainen, on kuitenkin Helsingin yliopiston kirjastossa.

        Mutta Turunen on laittanut lähteet, sivunumeroiden tarkkuudella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tarkistamme Turusesta niin vartiotorni vetosi ristisodassaan kirjaan joka esitti todisteet että Jeesus naulattiin ristille.
        Kirja on vanha ja harvinainen, on kuitenkin Helsingin yliopiston kirjastossa.

        Mutta Turunen on laittanut lähteet, sivunumeroiden tarkkuudella.

        Tieto lisääntyy mitä enemmän JT tutustuu Raamattuun.
        Silloin aikaisemmat virheet on korjattava heti, jos niitä on.
        Turusella näitä virheitä on yllin kyllin ja näköjään kokp ajan rulee lisää, mitä enemmän veljeilee hellareitten kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tieto lisääntyy mitä enemmän JT tutustuu Raamattuun.
        Silloin aikaisemmat virheet on korjattava heti, jos niitä on.
        Turusella näitä virheitä on yllin kyllin ja näköjään kokp ajan rulee lisää, mitä enemmän veljeilee hellareitten kanssa.

        Nyt ei ollut kysymys Raamatun suosituksesta luettavaksi.

        Vaan edellä on kirjoittaja tuonut esiin varoituksen että vaikka lahko neuvoo vartiotornikaupittelijoitaan vetoamaan Raamattuun, niin vartiotorni poikkeaa Raamatusta (muutoinhan lahkossa luettaisiinkin Raamattua).

        Ja Turunen esiintuo vartiotornisitaateilla sellaista, minkä kukin tajuaa Raamatusta poikkeavaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä uskon Luukasta, en sinua, kun on kese siitä miten Jeesus kuoli!

        Raamatussa ei ole kuvausta teloitusvälineen muodosta, saati että tällä olisi jokin ylempi merkitys. Uskomus, ettei paalussa missään nimessä ollut poikkipuuta, liittyy Jehovan todistajat -järjestön irtiotoon Raamatuntutkijoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt ei ollut kysymys Raamatun suosituksesta luettavaksi.

        Vaan edellä on kirjoittaja tuonut esiin varoituksen että vaikka lahko neuvoo vartiotornikaupittelijoitaan vetoamaan Raamattuun, niin vartiotorni poikkeaa Raamatusta (muutoinhan lahkossa luettaisiinkin Raamattua).

        Ja Turunen esiintuo vartiotornisitaateilla sellaista, minkä kukin tajuaa Raamatusta poikkeavaksi.

        UM-käännös on saman sisältöinen kuin KR 1933

        Erona on vain se että UM-käännöksessä on Jumalan nimi, Jehova!
        JT eivät kiellä käyttää KR 1933!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa ei ole kuvausta teloitusvälineen muodosta, saati että tällä olisi jokin ylempi merkitys. Uskomus, ettei paalussa missään nimessä ollut poikkipuuta, liittyy Jehovan todistajat -järjestön irtiotoon Raamatuntutkijoista.

        apt. 10:39


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        UM-käännös on saman sisältöinen kuin KR 1933

        Erona on vain se että UM-käännöksessä on Jumalan nimi, Jehova!
        JT eivät kiellä käyttää KR 1933!!!!!

        Ei.
        Vartiotorniseuran johto on väärentänyt Raamatun.
        Turusen kirjassa on kymmenisen asiantuntijan lausunnot asiasta.
        Myös oppinut Barclayn, jonka lausunnon törkeästä väärennöksestä on vartiotorni edelleen väärentänyt muotoon, että Barclay muka kehuisi väärennöstä.

        Katso Turusesta yksityiskohdat.
        Vartiotornin numero- ja sivutiedotkin näet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei.
        Vartiotorniseuran johto on väärentänyt Raamatun.
        Turusen kirjassa on kymmenisen asiantuntijan lausunnot asiasta.
        Myös oppinut Barclayn, jonka lausunnon törkeästä väärennöksestä on vartiotorni edelleen väärentänyt muotoon, että Barclay muka kehuisi väärennöstä.

        Katso Turusesta yksityiskohdat.
        Vartiotornin numero- ja sivutiedotkin näet.

        Lue rinnakkain KR 1933 ja UM-käännös.
        Ei mitään eroa, olen itse lukenut ne rinnakkain.
        Miksi vetoa jatkuvasti Turuseen????
        Tee itse jotakin asian hyväksi, niin et ole Turusen vietävissä!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        apt. 10:39

        Raamatussa ei kuvata teloitusvälineen muotoa. Käännöksessä käytetty "risti" ei ole alkukielen sana. Tuossa jakeessa (Apt. 10:39) käytetyn sanan ξυλου, ksylon merkitys puu, joko kasvava puu tai mikä tahansa puusta tehty. Toinen yleisesti ristiksi käännetty ja aina sitä tarkoittava on σταυρος, stauros. Sen merkitys klassisessa kreikassa on paalu. Yksimielisyys on siitä, että ristissä on paalu. Se, että puhutaan paalusta, ei sulje pois sitä, että siinä olisi ollut poikkipuu, johon Jeesuksen kädet oli naulattu. Poikkipuun olemassaolosta kertoo epäsuorasti ainkin 1. kyltti, joka tuli pään eikä käsien yläpuolelle, 2. aika, jonka Jeesus pysyi hengissä (kädet ylhäällä hän olisi tukehtunut pian).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue rinnakkain KR 1933 ja UM-käännös.
        Ei mitään eroa, olen itse lukenut ne rinnakkain.
        Miksi vetoa jatkuvasti Turuseen????
        Tee itse jotakin asian hyväksi, niin et ole Turusen vietävissä!!!!

        Eihän hän vetoa Turusen vaan oppineisiin
        Heidän lausuntonsa on hänen mukaansa Turusessa.
        Ja helpompi vilkaista kuin 10 erillisestä kirjasta

        Vilkaise itsekin Turusesta niin näet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän hän vetoa Turusen vaan oppineisiin
        Heidän lausuntonsa on hänen mukaansa Turusessa.
        Ja helpompi vilkaista kuin 10 erillisestä kirjasta

        Vilkaise itsekin Turusesta niin näet.

        Turunen on eksyttäjä!
        Turunen ottaa kirjassa erillisiä Raamatun kohtia, tarkista itse mitä Raamattu ihan oikeasti sanoo, niin huomaat Turusen ihmisoppiseksi, niin kuin moni tällä palstalla.
        Ihmisoppisuus johtuu lähinnä siitä, että tulkitaan ihmisoppisesti jakeita


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turunen on eksyttäjä!
        Turunen ottaa kirjassa erillisiä Raamatun kohtia, tarkista itse mitä Raamattu ihan oikeasti sanoo, niin huomaat Turusen ihmisoppiseksi, niin kuin moni tällä palstalla.
        Ihmisoppisuus johtuu lähinnä siitä, että tulkitaan ihmisoppisesti jakeita

        On lahkon kielto lukea Turusta siis sinulle niin pelottava että itse et uskalla kirjaan tutustua.
        Lahkon sääntöihin ei kuulu sellainen kielto.
        Lue ja tarkista lähteet mitä epäilet.
        Siten on muitakin päässyt lahkon synkistä syövereistä ylös ulos ja vapauteen, valoon ja iloon


      • Anonyymi

        Kyllä ovet aukeilee itsekseen nykyäänkin.


    • Anonyymi

      On vain myytti että Rutherford olisi saanut paaluajatuksen inkkareilta, joilla oli toteemipaalu (ja komeita sulkahattuja)
      Kun raamatuntutkijain osa pysyi raamatuntutkijoina eikä alistunut R:n "kaikkivaltiuteen"
      rupesi R soimaamaan rintamerkkiristiä, vaikka oli Russellin alaisuudessa tyytynyt ristiin, kuhan sai lahkojohdolle kuuluvat edut nautittavakseen

      • Anonyymi

        KR 1933
        Apt. 10:39

        Ei mitään inkkarioppia ole!

        Mahtavaa varmaan kommentoida kamoissa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KR 1933
        Apt. 10:39

        Ei mitään inkkarioppia ole!

        Mahtavaa varmaan kommentoida kamoissa

        Ap.t. 2:23 hänet, joka teille luovutettiin, Jumalan ennaltamäärätyn päätöksen ja edeltätietämyksen mukaan, te laista tietämättömien miesten kätten kautta naulitsitte ristille ja tapoitte

        Toisin sanoen, huomioiden APT 10:39, risti ei ollut muovia, vaan puuta.

        Roomalaisilla oli se maahan upotettu osa jatkuvakäyttöinen, poikkipuun toivat tuomitut mukanaan ja se ripustettiin pystypuuhun, pystypuu meni poikkipuun reikään jonkin verran.


    • Anonyymi

      Meidän Jeesus elää!

      • Anonyymi

        Jeesus on sinulle kuollut, jos pidät häntä Jumalana
        1. Joh. 4:15


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus on sinulle kuollut, jos pidät häntä Jumalana
        1. Joh. 4:15

        Jumalan nimi=Minä Olen=Jeesus=JWHV=Jahve=Jeesus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan nimi=Minä Olen=Jeesus=JWHV=Jahve=Jeesus

        Korjaus ei jwhv vaan JHVH


    • Anonyymi

      Sama se, missä kuoli. Pääasia, että kuoli. Maailman ensimmäinen sosialisti.

    • Anonyymi

      Ne jotka ovat kolminaisuusopin kannattajia, voidaankin esittää nätisti tuhannen taalan kysymys:
      Miten joku, jonka tiedetään aina olleen olemassa (JUMALA), voi olla syntynyt, luomakunnan ensimmäisenä, niin että hänestä tuli Poika Jumalalle, jos hän kuten Raamattu todistaa, on se sama Jumala joka hänet synnytti?
      Kolminaisuusoppi tekee Jeesuksesta SUUREN valehtelijan ja samalla myös Raamatunkirjoittajista!
      Lopettakaa hölmöilyt!

      • Anonyymi

        Niin vartiotorniuskontosi nostaa vain kysymyksiä esiin (ja revityttää vanhoja vartiotornejaan)

        Raamattu on Jumalan Sana. Kristitty ymmärtää ilmoituksen.

        Ei Jeesus valehtele.

        Vartiotorniuskonnossa on valehtelu vartiotornikaupittelijan velvollisuus, sille on oma lahkoslangisanakin: teokraattinen sodankäynti
        Itse asiassa lahkolaiskirjoitukset on luettava pitäen tuo slangisana mielessä. Jos lukee.
        Siinä ei ole periaatteessa mieltä.

        Herran rauhaa sinulle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin vartiotorniuskontosi nostaa vain kysymyksiä esiin (ja revityttää vanhoja vartiotornejaan)

        Raamattu on Jumalan Sana. Kristitty ymmärtää ilmoituksen.

        Ei Jeesus valehtele.

        Vartiotorniuskonnossa on valehtelu vartiotornikaupittelijan velvollisuus, sille on oma lahkoslangisanakin: teokraattinen sodankäynti
        Itse asiassa lahkolaiskirjoitukset on luettava pitäen tuo slangisana mielessä. Jos lukee.
        Siinä ei ole periaatteessa mieltä.

        Herran rauhaa sinulle

        Eikö ole mitään uutta sanottavaa?


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Kiitos hyvästä linkistä!


      • Anonyymi

        Oppi muuttuu kun Raamatun viisaus lisääntyy.
        Se voi muuttua tänäkin pv, jos se todetaan Raamatussa toiseksi.
        Ei Raamattu ole helppo kenellekkään.....onhan siellä noin 45 000 jaetta!
        Se on melko torvia touhua, että lahkoissa on mahdollista olla itsensä isä??????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos hyvästä linkistä!

        Ainoa hyvä linkki on netti Raamattu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainoa hyvä linkki on netti Raamattu!

        Umpimielinen tuijottaa yhtä tiedonlähdettä, ympäröi itsensä samalla tavalla ajattelevilla ihmisillä vahvistaakseen käsitystään siitä, että hän on oikeassa. Hän ei koskaan muuta mieltään.
        Avaramielinen hankkii tietoa useista eri lähteistä, kuuntelee myös eri mieltä olevia ihmisiä, kyseenalaistaa ja tarkistaa faktoja. Hän on valmis muuttamaan mieltään ja luopumaan uskomuksistaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oppi muuttuu kun Raamatun viisaus lisääntyy.
        Se voi muuttua tänäkin pv, jos se todetaan Raamatussa toiseksi.
        Ei Raamattu ole helppo kenellekkään.....onhan siellä noin 45 000 jaetta!
        Se on melko torvia touhua, että lahkoissa on mahdollista olla itsensä isä??????

        Raamattu ei ilmoita että Jeesus olisi enkeli.
        Se on erehdys adventisteilta, mutta he ovat korjaanneet erehdyksensä.
        Vartiotorniuskonnon perustajataho kopioi erehdyksen, eikä ole puolestaan oikaissut sitä.

        Mutta Raamattu kuitenkin ilmoitetaan lahkon mainokseksi, toisaalta siitä keksitään ivaksi tarkoitettuja tulkintoja.

        Lahkohengellisyys, eikö se tuota muuta kuin iskulauseita ja ivaa ?
        Eikös "meillä on totuus" ja "meillä on rakkaus keskuudessamme" ?
        Vaikka niitä totuuslehtiä määrätään repimään.
        Ja rakkauden vannomisen päälle ruvetaan mököttämään kun nimi mainitaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu ei ilmoita että Jeesus olisi enkeli.
        Se on erehdys adventisteilta, mutta he ovat korjaanneet erehdyksensä.
        Vartiotorniuskonnon perustajataho kopioi erehdyksen, eikä ole puolestaan oikaissut sitä.

        Mutta Raamattu kuitenkin ilmoitetaan lahkon mainokseksi, toisaalta siitä keksitään ivaksi tarkoitettuja tulkintoja.

        Lahkohengellisyys, eikö se tuota muuta kuin iskulauseita ja ivaa ?
        Eikös "meillä on totuus" ja "meillä on rakkaus keskuudessamme" ?
        Vaikka niitä totuuslehtiä määrätään repimään.
        Ja rakkauden vannomisen päälle ruvetaan mököttämään kun nimi mainitaan

        Tämä "Totuus" löytyy myös Westboron babtistikirkosta ja itsemurhakultista nimeltään Taivaan portti. Jännä miten Totuus on levinnyt sinne tänne ja se on aina erilainen riippuen keneltä kysyy. Varmaa on kuitenkin se, että muiden Totuus on aina väärä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Umpimielinen tuijottaa yhtä tiedonlähdettä, ympäröi itsensä samalla tavalla ajattelevilla ihmisillä vahvistaakseen käsitystään siitä, että hän on oikeassa. Hän ei koskaan muuta mieltään.
        Avaramielinen hankkii tietoa useista eri lähteistä, kuuntelee myös eri mieltä olevia ihmisiä, kyseenalaistaa ja tarkistaa faktoja. Hän on valmis muuttamaan mieltään ja luopumaan uskomuksistaan.

        Muut lähteet on saatanallista touhua!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muut lähteet on saatanallista touhua!

        Jos pyörittäisin kulttia ja saisin sinut vedettyä mukaan, opettaisin sinut ajattelemaan juuri tällä tavalla. Helpompi kontrolloida, mitä tiedät, mitä et ja mihin uskot.


    • Anonyymi

      Mielikuvitus olento ei voi kuolla ristillä todellisesti mutta tarinoissa tätä tapahtuu tuon tuostakin

      • Anonyymi

        Kuoliko tarzan ristillä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuoliko tarzan ristillä?

        Oliko tarhassa eilen hauskaa?


    • Anonyymi

      Paalussa kuoli, sen vahvistaa Raamatun Luukas!

      • Anonyymi

        Juu ja kahteen eri kertaan!


    • Anonyymi

      toloppa se oli jehovan mielestä.ääliöt lukekaa historiaa .roomalaiset naulihti toloppaan mutta se käytäntö oli jo ohi jeesuksen aikaan.jehovat jeesusta toloppaan ette saa millään.hapatus.

      • Anonyymi

        Olitko paikalla, kun Jeesus ristiinnaulittiin?


    • Anonyymi

      Ei niin, koska Raamatussa puhutaan paalusta

    • Anonyymi

      Ristipuu on eri kuin paalu!
      Raamattu puhuu paalusta!

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onko vinkkejä ikävän lopettamiseen?

      Onko hyviä vinkkejä, miten pääsisi ikävästä eroon? Järkeviä pliis!
      Ikävä
      57
      2285
    2. Rippileirillä ahdistelua - jälleen kerran

      Lyhyen ajan sisällä monia tapauksia jotka todistavat, että lapsenne eivät ole turvassa rippileirillä. Leirin yövalvoja
      Luterilaisuus
      59
      936
    3. Mikä on toivomuksesi

      Tällä hetkellä
      Ikävä
      101
      872
    4. Olen tyytyväinen Tinderiin

      Deittailu on pitkän parisuhteen jälkeen ollut pääosin virkistävää ja kiva sosiaalinen harrastus, josta on saanut seuraa,
      Sinkut
      140
      862
    5. Tunnen intohimoa.

      Jokaiselle naiselle sanon että panisin.
      Ikävä
      168
      813
    6. Nimesi nainen

      On koko päivän ollut ajatusteni ykkönen. Jotenkin kaipaan sinua nyt entistä enemmän ja se on saanut minut miettimään tos
      Ikävä
      45
      759
    7. Eihän nyt mikään

      Sitten varmasti jäänyt hiertämään meidän välejä. Meillähän ei ole varsinaisesti edes koskaan mitään ollut ja siksi itse
      Ikävä
      51
      703
    8. Yritän toipua siitä, etten sinua saanut nainen

      Niin oli varmaan tarkoitettu. Oli nähty, että me emme kuulu yhteen ja teiden täytyy kulkea eri suuntaan. Yritän toipua m
      Ikävä
      38
      679
    9. Vaikka olet nainen

      Tunteellinen ja suhtaudut asioihin hyvin syvällisesti ( mikä on hyvä asia). Mutta kai sua nyt joskus huvittaa tämä meid
      Ikävä
      28
      674
    10. Teen lahjoituksia Elokapinalle ja Ukrainalle

      Ensimmäiset puolustavat elinympäristöä ja jälkimmäiset demokratiaa. Hyvällä asialla molemmat ja ovat ansainneet tukensa.
      Maailman menoa
      192
      622
    Aihe