Hallitus joutuu metsäteollisuuden epäisänmaallisuuden vuoksi laatimaan Suomeen minimipalkkalain.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000006655812.html
Minimipalkasta pitää tehdä tarpeeksi korkea, jotta porvariin sattuu. Ehdotan minimikuukausipalkaksi 2800 euroa, teki työtunteja 0 tai täydet.
Lii Ambersson: metsäteollisuuden vuoksi minimipalkka
15
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Teollisuuden sähköveronalennus on peruttava, ja laitettava teollisuus maksamaan sama sähkövero kuin minkä kotitaloudetkin joutuvat maksamaan.
- Anonyymi
Minun ehdotus uudeksi työehtosopimuslaiksi: minimipalkka 10.000 € ja työaika 6 h / vrk, perjantait vapaaksi (viikonlopun lisäksi). Työviikko olisi siis 24 h.
- Anonyymi
Saahan sitä ehdottaa mutta kyllä sieltä tulee työnantajilta toisenlaiset ehdotukset ja ne on mallia "ota tai jätä" portin takana tulijoita riittää pienemmällä palkalla ja kun menet itkemään työvoimatoimistoon laittavat ne pari kuukautta karenssia koska olet itse aiheuttanut työttömyytesi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saahan sitä ehdottaa mutta kyllä sieltä tulee työnantajilta toisenlaiset ehdotukset ja ne on mallia "ota tai jätä" portin takana tulijoita riittää pienemmällä palkalla ja kun menet itkemään työvoimatoimistoon laittavat ne pari kuukautta karenssia koska olet itse aiheuttanut työttömyytesi.
Jos määrätään minimipalkka ja samalla alipalkkaus rangaistavaksi, niin vaikea on työnantajan toimia miten tahtoo ja saada Suomi kehitysmaapalkkatasoiseksi maaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos määrätään minimipalkka ja samalla alipalkkaus rangaistavaksi, niin vaikea on työnantajan toimia miten tahtoo ja saada Suomi kehitysmaapalkkatasoiseksi maaksi.
On sitä pimeänä maksettu tähänkin saakka. Melkein pitäisi käteinen raha kieltää samassa yhteydessä, jos halutaan harmaa talous kokonaan kuriin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos työnantajan on vaikea toimia, niin niitä työpaikkoja ei enää paljoa ole.
- Anonyymi
Osoittaa hyvin Vasemmiston vieraantumista tuottavista töistä. Luuleeko Li että paperiliittolaiset ovat minimipalkoilla töissä.
- Anonyymi
Minimipalkka on minimipalkka. Ammattiliitot saavat neuvotella jäsenilleen paremmankin palkan. Tällä hetkellähän lakisääteinen minimipalkka on Suomessa 0 euroa, ja palkat on määritelty työehtosopimuksissa.
Luuletko sinä, että Metsäteollisuus jää ainoaksi työnantajaliitoksi, joka kieltäytyy tes-neuvotteluista?
Kyllä, hallitus on ihan oikealla asialla, jos siirtyy turvaamaan työntekijöiden oikeuksia lainsäädännön keinoin tässä tilanteessa.
- Anonyymi
Ehdottomasti palkka joustaa yrityksen mukaan
- Anonyymi
Työajan pitäisi joustaa työttömyyden mukaan. Kun töitä on vähemmän, niin työaikakin olisi lyhyempi. Näin työllisten määrä ei muutu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työajan pitäisi joustaa työttömyyden mukaan. Kun töitä on vähemmän, niin työaikakin olisi lyhyempi. Näin työllisten määrä ei muutu.
Moni suomalainen tekee jo duunia 0-tuntisopparilla.
- Anonyymi
Toinen vaihtoehto on maksimipalkkalaki, jolla rajoitetaan nettotulot esimerkiksi 4000 euroon kuukaudessa. Metsäpatruuna saa tienata vaikka 7 miljoonaa euroa vuodessa, mutta käteen hän ei saa kuin 4000 euroa kuukaudessa.
- Anonyymi
Sopimukset ovat voimassa vielä melkein kaksi vuotta, mutta kyllä jotain pitää tehdä kohtuullisen palkkatason turvaamiseksi. Ei siitä työpaikkakohtaisesta sopimisesta mitään hyvää seuraa.
Tästä on kuitenkin seurauksena se, että ammattiliittoon kuuluminen lisääntyy, entistä harvempi uskaltaa jättäytyä työnantajan hyväntahtoisuuden varaan.
Työpaikkakohtainen joustaminen tarkoittaa oikeasti palkkojen madaltamista ja muiden työehtojen kiristämistä. - Anonyymi
Naurattaa aina vaan tuo "ambersson".
Deet ja beet kääntyilleet toisinpäin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 4510352
- 816913
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon445054- 614597
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella724326Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme333913- 472908
- 362695
- 402330
- 2161922