Hallitus joutuu metsäteollisuuden epäisänmaallisuuden vuoksi laatimaan Suomeen minimipalkkalain.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000006655812.html
Minimipalkasta pitää tehdä tarpeeksi korkea, jotta porvariin sattuu. Ehdotan minimikuukausipalkaksi 2800 euroa, teki työtunteja 0 tai täydet.
Lii Ambersson: metsäteollisuuden vuoksi minimipalkka
15
52
Vastaukset
- Anonyymi
Teollisuuden sähköveronalennus on peruttava, ja laitettava teollisuus maksamaan sama sähkövero kuin minkä kotitaloudetkin joutuvat maksamaan.
- Anonyymi
Minun ehdotus uudeksi työehtosopimuslaiksi: minimipalkka 10.000 € ja työaika 6 h / vrk, perjantait vapaaksi (viikonlopun lisäksi). Työviikko olisi siis 24 h.
- Anonyymi
Saahan sitä ehdottaa mutta kyllä sieltä tulee työnantajilta toisenlaiset ehdotukset ja ne on mallia "ota tai jätä" portin takana tulijoita riittää pienemmällä palkalla ja kun menet itkemään työvoimatoimistoon laittavat ne pari kuukautta karenssia koska olet itse aiheuttanut työttömyytesi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saahan sitä ehdottaa mutta kyllä sieltä tulee työnantajilta toisenlaiset ehdotukset ja ne on mallia "ota tai jätä" portin takana tulijoita riittää pienemmällä palkalla ja kun menet itkemään työvoimatoimistoon laittavat ne pari kuukautta karenssia koska olet itse aiheuttanut työttömyytesi.
Jos määrätään minimipalkka ja samalla alipalkkaus rangaistavaksi, niin vaikea on työnantajan toimia miten tahtoo ja saada Suomi kehitysmaapalkkatasoiseksi maaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos määrätään minimipalkka ja samalla alipalkkaus rangaistavaksi, niin vaikea on työnantajan toimia miten tahtoo ja saada Suomi kehitysmaapalkkatasoiseksi maaksi.
On sitä pimeänä maksettu tähänkin saakka. Melkein pitäisi käteinen raha kieltää samassa yhteydessä, jos halutaan harmaa talous kokonaan kuriin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos määrätään minimipalkka ja samalla alipalkkaus rangaistavaksi, niin vaikea on työnantajan toimia miten tahtoo ja saada Suomi kehitysmaapalkkatasoiseksi maaksi.
Jos työnantajan on vaikea toimia, niin niitä työpaikkoja ei enää paljoa ole.
- Anonyymi
Osoittaa hyvin Vasemmiston vieraantumista tuottavista töistä. Luuleeko Li että paperiliittolaiset ovat minimipalkoilla töissä.
- Anonyymi
Minimipalkka on minimipalkka. Ammattiliitot saavat neuvotella jäsenilleen paremmankin palkan. Tällä hetkellähän lakisääteinen minimipalkka on Suomessa 0 euroa, ja palkat on määritelty työehtosopimuksissa.
Luuletko sinä, että Metsäteollisuus jää ainoaksi työnantajaliitoksi, joka kieltäytyy tes-neuvotteluista?
Kyllä, hallitus on ihan oikealla asialla, jos siirtyy turvaamaan työntekijöiden oikeuksia lainsäädännön keinoin tässä tilanteessa.
- Anonyymi
Ehdottomasti palkka joustaa yrityksen mukaan
- Anonyymi
Työajan pitäisi joustaa työttömyyden mukaan. Kun töitä on vähemmän, niin työaikakin olisi lyhyempi. Näin työllisten määrä ei muutu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työajan pitäisi joustaa työttömyyden mukaan. Kun töitä on vähemmän, niin työaikakin olisi lyhyempi. Näin työllisten määrä ei muutu.
Moni suomalainen tekee jo duunia 0-tuntisopparilla.
- Anonyymi
Toinen vaihtoehto on maksimipalkkalaki, jolla rajoitetaan nettotulot esimerkiksi 4000 euroon kuukaudessa. Metsäpatruuna saa tienata vaikka 7 miljoonaa euroa vuodessa, mutta käteen hän ei saa kuin 4000 euroa kuukaudessa.
- Anonyymi
Sopimukset ovat voimassa vielä melkein kaksi vuotta, mutta kyllä jotain pitää tehdä kohtuullisen palkkatason turvaamiseksi. Ei siitä työpaikkakohtaisesta sopimisesta mitään hyvää seuraa.
Tästä on kuitenkin seurauksena se, että ammattiliittoon kuuluminen lisääntyy, entistä harvempi uskaltaa jättäytyä työnantajan hyväntahtoisuuden varaan.
Työpaikkakohtainen joustaminen tarkoittaa oikeasti palkkojen madaltamista ja muiden työehtojen kiristämistä. - Anonyymi
Naurattaa aina vaan tuo "ambersson".
Deet ja beet kääntyilleet toisinpäin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131218
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1191062- 132948
- 96802
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten299763Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81676Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54616Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48579- 75514