Lii Ambersson: metsäteollisuuden vuoksi minimipalkka

Anonyymi

Hallitus joutuu metsäteollisuuden epäisänmaallisuuden vuoksi laatimaan Suomeen minimipalkkalain.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000006655812.html

Minimipalkasta pitää tehdä tarpeeksi korkea, jotta porvariin sattuu. Ehdotan minimikuukausipalkaksi 2800 euroa, teki työtunteja 0 tai täydet.

15

52

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Teollisuuden sähköveronalennus on peruttava, ja laitettava teollisuus maksamaan sama sähkövero kuin minkä kotitaloudetkin joutuvat maksamaan.

    • Anonyymi

      Minun ehdotus uudeksi työehtosopimuslaiksi: minimipalkka 10.000 € ja työaika 6 h / vrk, perjantait vapaaksi (viikonlopun lisäksi). Työviikko olisi siis 24 h.

      • Anonyymi

        Saahan sitä ehdottaa mutta kyllä sieltä tulee työnantajilta toisenlaiset ehdotukset ja ne on mallia "ota tai jätä" portin takana tulijoita riittää pienemmällä palkalla ja kun menet itkemään työvoimatoimistoon laittavat ne pari kuukautta karenssia koska olet itse aiheuttanut työttömyytesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saahan sitä ehdottaa mutta kyllä sieltä tulee työnantajilta toisenlaiset ehdotukset ja ne on mallia "ota tai jätä" portin takana tulijoita riittää pienemmällä palkalla ja kun menet itkemään työvoimatoimistoon laittavat ne pari kuukautta karenssia koska olet itse aiheuttanut työttömyytesi.

        Jos määrätään minimipalkka ja samalla alipalkkaus rangaistavaksi, niin vaikea on työnantajan toimia miten tahtoo ja saada Suomi kehitysmaapalkkatasoiseksi maaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos määrätään minimipalkka ja samalla alipalkkaus rangaistavaksi, niin vaikea on työnantajan toimia miten tahtoo ja saada Suomi kehitysmaapalkkatasoiseksi maaksi.

        On sitä pimeänä maksettu tähänkin saakka. Melkein pitäisi käteinen raha kieltää samassa yhteydessä, jos halutaan harmaa talous kokonaan kuriin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos määrätään minimipalkka ja samalla alipalkkaus rangaistavaksi, niin vaikea on työnantajan toimia miten tahtoo ja saada Suomi kehitysmaapalkkatasoiseksi maaksi.

        Jos työnantajan on vaikea toimia, niin niitä työpaikkoja ei enää paljoa ole.


    • Anonyymi

      Osoittaa hyvin Vasemmiston vieraantumista tuottavista töistä. Luuleeko Li että paperiliittolaiset ovat minimipalkoilla töissä.

      • Anonyymi

        Minimipalkka on minimipalkka. Ammattiliitot saavat neuvotella jäsenilleen paremmankin palkan. Tällä hetkellähän lakisääteinen minimipalkka on Suomessa 0 euroa, ja palkat on määritelty työehtosopimuksissa.


      • Luuletko sinä, että Metsäteollisuus jää ainoaksi työnantajaliitoksi, joka kieltäytyy tes-neuvotteluista?

        Kyllä, hallitus on ihan oikealla asialla, jos siirtyy turvaamaan työntekijöiden oikeuksia lainsäädännön keinoin tässä tilanteessa.


    • Anonyymi

      Ehdottomasti palkka joustaa yrityksen mukaan

      • Anonyymi

        Työajan pitäisi joustaa työttömyyden mukaan. Kun töitä on vähemmän, niin työaikakin olisi lyhyempi. Näin työllisten määrä ei muutu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työajan pitäisi joustaa työttömyyden mukaan. Kun töitä on vähemmän, niin työaikakin olisi lyhyempi. Näin työllisten määrä ei muutu.

        Moni suomalainen tekee jo duunia 0-tuntisopparilla.


    • Anonyymi

      Toinen vaihtoehto on maksimipalkkalaki, jolla rajoitetaan nettotulot esimerkiksi 4000 euroon kuukaudessa. Metsäpatruuna saa tienata vaikka 7 miljoonaa euroa vuodessa, mutta käteen hän ei saa kuin 4000 euroa kuukaudessa.

    • Anonyymi

      Sopimukset ovat voimassa vielä melkein kaksi vuotta, mutta kyllä jotain pitää tehdä kohtuullisen palkkatason turvaamiseksi. Ei siitä työpaikkakohtaisesta sopimisesta mitään hyvää seuraa.
      Tästä on kuitenkin seurauksena se, että ammattiliittoon kuuluminen lisääntyy, entistä harvempi uskaltaa jättäytyä työnantajan hyväntahtoisuuden varaan.
      Työpaikkakohtainen joustaminen tarkoittaa oikeasti palkkojen madaltamista ja muiden työehtojen kiristämistä.

    • Anonyymi

      Naurattaa aina vaan tuo "ambersson".

      Deet ja beet kääntyilleet toisinpäin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1218
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      119
      1062
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      132
      948
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      299
      763
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      676
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe