Kuka on tämän luomakunnan hallitsija?

Rauhaa!

Alussa oli ihminen eli Aadami hallitsija, mutta hän lankesi ja luotiin uusi käsite hänen tilalleen eli JUMALAN IHMINEN.
Sitten ihmiseltä peri vallan Israelin pyhä pappiskansa, mutta sekin lankesi ja luotiin uusi käsite Israelin tilalle eli JUMALAN ISRAEL.
Sitten Israelilta peri vallan yksi Jumalan Sanan sarvista eli Karitsa, mutta hänkin lankesi ja niin luotiin uusi käsite Karitsan tilalle eli JUMALAN KARITSA.

Entä profeetta Danielin kirjan käsite: KORKEIMMAN PYHIEN KANSAN VALTAKUNTA. Tarkoittiko tuo Korkeimman pyhä alunperin ihmiskuntaa ja tuo heidän kansansa oli Israel ja tuon Israelin kansan valtakunta on siis tuleva Jumalan valtakunta. Vai ovatko kaikki nämäkin jo langenneet ja onko heidät korvannut jo jokin toinen taho.

Onko käsitettävä asia niin, että on Kolme valtaistuinta, joilta käsin maata hallitaan ja alkuperäinen valtaistuimella istuja on korvattu käsitteellä: Jumalan Ihminen, Jumalan Israel ja Jumalan Karitsa. Eli Jumala valitsee itse monien ehdokkaiden joukosta sen kuka istuu noilla kolmella valtaistuimella. Eikä alkuperäisiä istujia enää huolita.

Mulle on aika selvää, että Jehovan todistajat ovat nykyisin tuo Jumalan Ihminen tai ainakin olivat vielä muutama vuosi sitten.
Mutta mulle on aina ollut epäselvää kuka on Jumalan Israel. Siitä en ole koskaan päässyt selvyteen. Rooma on suurin tuon valtaistuimen tavoittelijoista kaiketi?`
Ja myös käsite Jumalan Karitsa on aika ajoin epäselvä. Sen pitäisi olla Kristus, mutta kun Daniel sanoo sen olevan Korkeimman pyhien kansan valtakunta niin eikö sen pitäisi olla Valtakunta eikä persoona.

Karitsan yhteydessä puhutaan, että voiton saavat hänen kanssaan: Kutsutut, Valitut, Uskolliset. Keitä he sitten ovat?
Jumalan ihminen = kutsuttu
Jumalan Israel = valittu
Jumalan Karitsa = uskollinen

Voihan olla, että tämä kolmijakoisuus toistuu ja kertautuu kaikessa mitä maailmassa on.

Esim.
Kutsuttu = Jehovan todistajat
Valittu = Helluntaikirkko
Jumalan Karitsa = Adventtikirkko

Kutsuttu = Roomalais-katolinen kirkko
Valittu = Evankelis-luterilainen kirkko
Jumalan Karitsa = Kreikkalais-katolinen kirkko

Kutsuttu = Vapaakirkko ja Pelastusarmeija
Valittu = Anglinkaaninen kirkko
Jumalan Karitsa = MAP-kirkko

jne. Tuollainen kolmijakoisuus voi kertautua luomakunnassa tuhansia, miljoonia tai miljardeja kertoja? Kaikkialla eri kansojen ja uskontojen keskuudessa.

Jeesus sanoo evankeliumissa, että ei pidä tavoitella kunniasijoja, vaan olla muiden palvelija. Ja hän sanoo: Älkää murehtiko huomisesta päivästä sillä jokaiselle päivälle riittää oma murheensa. Lisäksi hän sanoi: Tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä noudattamaan kaikkea mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa ja katso minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti!

Rauhaa!

Tämä nykyinen aioni on Joh. 16.25 aioni, jossa Kristus taivaallisena ylipappina selittää kaikki vertauskuvat ja julistaa avoimesti sanomaa Isästä. Sen tähden näitä pohdin ja kaikki kysymykset saavat vastauksen tänä aionina. Mikään kysymys ei jää epäselväksi.

18

63

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Entä miten sitten on pitäisikö kaikkien kuulua vain yhden ainoan valtaistuimen alle noista kolmesta istuimesta? Eräät nimittäin väittävät, että on sellaisia ihmisiä, jotka kuuluvat yhtäaikaa kaikkien kolmen istuimen alaisuuteen ja nuo väittäjät sanovat sen olevan tavallaan traagista.
      Mormonin kirjan mukaan VALITTUJA ovat vain ne, jotka noudattavat Kolminaisuusoppia ja uskovat Kolminaisuusoppiin sekä sen uskontunnustukseen. Kaikki eivät voi olla siis VALITTUJA sillä kaikki eivät usko Kolminaisuusoppiin.

      Traagista on myös se, jos joku vaihtaa uskoaan niin, että on alussa yksijumalainen, mutta lopussa kolmijumalainen. Niin mihin hän sitten kuuluu? Hänen pitää vaihtaa ilman muuta kirkkokuntansa toiseksi, mutta se saattaa olla mahdotonta.

      Entä jos kirkkokunta, joka alkuun oli kolminaisuuteen uskova on sekin jo vaihtanut uskonsa toiseksi ja uskoo enää yhteen ainoaan Jumalaan?

      Itse esim. olin alussa yksijumalainen suuressa määrin, mutta luettuani UMK1995 raamatun lävitse viisi kertaa minun oli pakko alkaa uskoa kolminaisuuteen.
      Niin selkeästi tuo raamatun käännös, jossa on Jehovan nimi oikealla paikallaan herättää ajatuksen Pyhästä Kolminaisuudesta.

      Käännynnäistä tuskin kuitenkaan hyväksytään enää kolminaisuuden palvojien joukkoon. Tavallaan luin turhaan UMK1995 käännöstä, koska jäin sen takia tyhjän päälle roikkumaan. En voi liittyä mihinkään kolminaisuutta kannattavaan kirkkoon vaikka yksijumalaisuuteni muuttui kolminaisuuteen uskomiseksi.

      Voiko kuulua kaikkien kolmen istuimen alaiseksi? Vai pitääkö valita niistä yksi tai kaksi? Jos ei pääse mihinkään olemassaolevaan; niin pitääkö perustaa oma kirkko, jossa oppi on päivitetty uusien aikaan liittyvien vaatimusten mukaiseksi?

      • Anonyymi

        Mormonit on myös matojen ruokaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mormonit on myös matojen ruokaa!

        Myös Jehovan todistajat ovat matojen ruokaa, paitsi jos valitsevat tuhkauksen. Tämä vaan ihan tiedoksesi.


    • Anonyymi

      Sattuma on suurin kaikkivaltias.

      • Anonyymi

        Sattumalta ei voi odottaa mitään hyvää, vaan jos palvoo sattumaa jää istumaan paikoilleen ja odottamaan kunnes sattuma sattuu kohdalle. Elämä kuluu täysin hukkaan sillä sattuma sattuu kohdalleen vain harvoin.
        Sen sijaan Koraani lupaa lukijalleen JOHDATUKSEN. Ja myös antaa sen jos lukee oikeaa Jaloa Koraanin käännöstä. Itse en saanut johdatusta suommennosten avulla, vaan luettuani Shiia muslimien tekemää englanninkielistä Jaloa Koraania.
        Niin tai näin on JOHDATUS mielestäni hieno asia, vaikka ei mikään Kaikkivaltias. Monin tavoin Johdatus on Sattumaa suurempi, joten tuskin sattumakaan on mikään Kaikkivaltias.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sattumalta ei voi odottaa mitään hyvää, vaan jos palvoo sattumaa jää istumaan paikoilleen ja odottamaan kunnes sattuma sattuu kohdalle. Elämä kuluu täysin hukkaan sillä sattuma sattuu kohdalleen vain harvoin.
        Sen sijaan Koraani lupaa lukijalleen JOHDATUKSEN. Ja myös antaa sen jos lukee oikeaa Jaloa Koraanin käännöstä. Itse en saanut johdatusta suommennosten avulla, vaan luettuani Shiia muslimien tekemää englanninkielistä Jaloa Koraania.
        Niin tai näin on JOHDATUS mielestäni hieno asia, vaikka ei mikään Kaikkivaltias. Monin tavoin Johdatus on Sattumaa suurempi, joten tuskin sattumakaan on mikään Kaikkivaltias.

        Voit olla vaikka kuinka johdateltavissa oleva uskovainen tahansa mutta jos satut kävelemään rekan alle niin se siitä. Loppuu loitsut ja löpinät.

        Mutta ok, Todennäköisyys hallitsee mutta sattuma päättää. Esimerkki:
        Kun sinua tehtiin niin oli todennäköistä että äitisi kyllä antaa toosaa mutta oli varsin sattumanvaraista kuka sattui paikalle ja mikä siittiö voittaa uintikisan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sattumalta ei voi odottaa mitään hyvää, vaan jos palvoo sattumaa jää istumaan paikoilleen ja odottamaan kunnes sattuma sattuu kohdalle. Elämä kuluu täysin hukkaan sillä sattuma sattuu kohdalleen vain harvoin.
        Sen sijaan Koraani lupaa lukijalleen JOHDATUKSEN. Ja myös antaa sen jos lukee oikeaa Jaloa Koraanin käännöstä. Itse en saanut johdatusta suommennosten avulla, vaan luettuani Shiia muslimien tekemää englanninkielistä Jaloa Koraania.
        Niin tai näin on JOHDATUS mielestäni hieno asia, vaikka ei mikään Kaikkivaltias. Monin tavoin Johdatus on Sattumaa suurempi, joten tuskin sattumakaan on mikään Kaikkivaltias.

        Koraani kehoittaa tappamaan kaikki ei muslimit!
        Suurra 4.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Koraani kehoittaa tappamaan kaikki ei muslimit!
        Suurra 4.

        Niinpä Profeetta (saas) itse kertoi ennalta, että Koraani tullaan kieltämään ja ottamaan pois maailmasta niin, että jää jäljelle vain tosi uskontunnustus: Ei ole muuta Jumalaa kuin Jumala..... Ja vielä hän kertoi ennalta, että islamissa tulee olemaan 73 lahkoa, josta yksi pelastuu, mutta loput menevät helvettiin. Ja muistaakseni on sellainenkin kerottu, että Mekka jonakin päivänä tuhoutuu.

        Islam on profetoinut paljon pahaa omaksi kohtalokseen lopulta. Mutta Allah kertoo kun Koraani on poistettu hän antaa sanaa näkyinä ja visioina suoraan ihmisten aivoihin.
        Eli ei kannata huokaista helpotuksesta tai alkaa kirota.


    • Anonyymi

      Raamatussa ei ole Jumala ihmistä!
      Ei myöskään yhdelläkään sivulla kolminaisuutta!
      Lopettakaa urpoilut!

      • Raamatusta on olemassa monta versiota ja käännöstä. Ei ehkä kaikissa ole samoja sanavalintoja. Pyhä Henki tai Johdatus voivat liittää yhteen raamatun jakeita eri raamatun kohdista niin, että muodostuu yhtenäinen kertomus ristiriidaton tai eräänlainen ristiviiteselitysteos.

        1. Tim. 6:11 Mutta sinä, Jumalan ihminen, karta kaikkea tätä! Pyri nuhteettomaan elämään, hurskauteen ja uskoon, pyri rakkauteen, kestävyyteen ja lempeyteen.

        Mutta sinä, JUMALAN IHMINEN, ............


      • Anonyymi

        Sillä kirjoitettu on:
        "Ja jos otat johtajaks jonkun muun,
        Hänen puolesta joudut sä tappeluun
        Däng däng..."


      • Anonyymi
        TapioAKangasaho kirjoitti:

        Raamatusta on olemassa monta versiota ja käännöstä. Ei ehkä kaikissa ole samoja sanavalintoja. Pyhä Henki tai Johdatus voivat liittää yhteen raamatun jakeita eri raamatun kohdista niin, että muodostuu yhtenäinen kertomus ristiriidaton tai eräänlainen ristiviiteselitysteos.

        1. Tim. 6:11 Mutta sinä, Jumalan ihminen, karta kaikkea tätä! Pyri nuhteettomaan elämään, hurskauteen ja uskoon, pyri rakkauteen, kestävyyteen ja lempeyteen.

        Mutta sinä, JUMALAN IHMINEN, ............

        Kun Raamattua luetaan kokonaisuutena, se on täysin ristiriidaton.
        Jos takertuu yhteen tai kahteen jakeeseen, siitä saa ristiriitaisen......esim. Joh. 1:1


    • Profeetta Sakarja kertoo kirjansa lopussa, että Sovun liitto kumotaan ja niin syntyikin Islam 600-luvulla. Islam kumosi kaikki kristittyjen sovitusteologiaan liittyvät termit: Risti, Sovitus, Jumalan poika, kärsimys, uhri.
      Islam itse puhuu Armeliaasta Armahtajasta ja lienee profeetta Sakarjan kirjassa mainittu Armon liitto. Myös tuo armon liitto on Sakarjan mukaan kumoutuva. Mutta se ei kumoudu vielä, vaan ensin tulee Imaami Mahdi ja vasta hänen tulemuksensa ja pois menonsa jälkeen Islam jakautuu 73 lahkoksi, joiden kohtalo on surkea. Se merkitsee armon liiton kumoutumista tuolloin.

      Mutta on vielä mainittu sellainenkin liitto kuin IKUINEN Liitto ja mun mielestäni se voi syntyä esim. Profeetta Hesekielin kirjassa mainitulla tavalla. Eli Sovun liitto eli kristikunta liitetään yhdeksi Armon liiton eli Islamin kanssa niin, että ne kädessä tulevat täysin yhdeksi. Ikävää asiassa on, että aikaanaan ehkä monien satojen vuosien kuluttua myös IKUINEN LIITTO murtuu ja tuhoutuu.

      Miksi mikään näistä kolmesta liitosta ei pidä? Miksi kaikki menee pahempaan suuntaan? Pahat ihmiset käyvät yhä pahemmiksi jne. Onko niin, että noille kolmelle valtaistuimelle ei milloinkaan tulla löytämään sopviaa istujaa ja hallitsijaa, vaan kaikki ovat ARVOTTOMIA, VALEHTELIJOITA, LUOPIOITA JA NIIN PÄIN POIS.

      Siinä tapauksessa tämä maailma asukkaineen on lopullisesti tuomittava vain sudeksi ja vähäpätöiseksi kokeiluksi. Ja myös raamattu jollakin tavalla hassuksi kirjaksi. Yksikään liitto ei pidä, yksikään sopimus ei tehoa SILLÄ MEIDÄN KANSSAMME ON IMMANUEL!!

      Näin sanotaan kirjassa, että kaikki liitot ja sopimukset tuhotaan. On vain YKSI taho, joka kerskuu ja voi kerskua : MEIDÄN KANSSAMME ON IMMANUEL!

      • Tämä Profeetta Sakarjan kirjan 11. luku kertoo asiasta profeetan omin sanoin melko hyvin ja perusteellisesti:

        https://raamattu365.fi/bible/kr92/zec/11

        Se tässä vähän ihmetyttää, että valitsee sitten minkä tahansa liiton tai sopimuksen niin voi olla varma ainostaan siitä, että ne kaikki kumoutuvat. Itse olen innokas vain Joh. 16:25 mukaisesti selittämään taivaallisen ylipapin raamatun selityksiä, mutta oli aika 1998-2020 eli 22 vuotta jolloin vähän tahdoin mukaan johonkin liittoon tai perustaa oman liiton. Nyt tyydyn kai sitten vain uutisoimaan ja selittämään näitä asioita kun muuta ei voi.

        On olemassa taho, jonka kanssa IMMANUEL toimii ja sen tähden kaikki muu kumoutuu, rappeutuu ja käy kurjaksi.


      • Anonyymi
        TapioAKangasaho kirjoitti:

        Tämä Profeetta Sakarjan kirjan 11. luku kertoo asiasta profeetan omin sanoin melko hyvin ja perusteellisesti:

        https://raamattu365.fi/bible/kr92/zec/11

        Se tässä vähän ihmetyttää, että valitsee sitten minkä tahansa liiton tai sopimuksen niin voi olla varma ainostaan siitä, että ne kaikki kumoutuvat. Itse olen innokas vain Joh. 16:25 mukaisesti selittämään taivaallisen ylipapin raamatun selityksiä, mutta oli aika 1998-2020 eli 22 vuotta jolloin vähän tahdoin mukaan johonkin liittoon tai perustaa oman liiton. Nyt tyydyn kai sitten vain uutisoimaan ja selittämään näitä asioita kun muuta ei voi.

        On olemassa taho, jonka kanssa IMMANUEL toimii ja sen tähden kaikki muu kumoutuu, rappeutuu ja käy kurjaksi.

        Sakarja todistaa Jeesuksen Jumaluuden, hänkin.

        Sak. 11:13 Ja Herra sanoi minulle: "Viskaa se savenvalajalle, tuo kallis hinta, jonka arvoiseksi he ovat minut arvioineet." Niin minä otin ne kolmekymmentä hopearahaa

        Tuo on nimittäin Juudas Iskariotin, oman aikansa jehovantodistajan, palkkio


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sakarja todistaa Jeesuksen Jumaluuden, hänkin.

        Sak. 11:13 Ja Herra sanoi minulle: "Viskaa se savenvalajalle, tuo kallis hinta, jonka arvoiseksi he ovat minut arvioineet." Niin minä otin ne kolmekymmentä hopearahaa

        Tuo on nimittäin Juudas Iskariotin, oman aikansa jehovantodistajan, palkkio

        Kun sain Pyhän Hengen vuonna 1991 niin näin hetken aikaa muutamia näkyjä. Erääseen näkyyn sain selityksen myös ääneltä.
        Tuossa näyssä oli pyörä, jonka toinen puoli oli musta ja toinen puoli valkoinen. Ja se pyörähti niin, että valkoisen ja mustan paikka muuttuivat toisiksi. Ääni sanoi: Nyt on Juudas Iskariot ollut helvetissä tuhannen vuoden ajan, mutta hänet vapautetaan sieltä vaikuttamaan maailmassa tuhannen vuoden ajaksi. Ääni jatkoi: Näin on helvetin sääntö tästälähtien, että se ei ole ikuinen rangaistuspaikka, vaan osat vaihtelevat. Joka joutuu helvettiin jää sinne tuhanneksi vuodeksi, mutta pääsee sen jälkeen ylös maailmaan kostamaan kostettavansa toisen tuhannen vuoden aikana. HELVETTI EI OLE IKUINEN.

        Juudas Iskariot joukkoineen nousi siis 1998 jKr kostaakseen seuraavan 1000 vuoden aikana niitä asioita, joita katsoo vääryydeksi itseään vastaan. Hän tietää joutuvansa helvettiin takaisin tuon 1000 vuoden jälkeen. Ja sen tähden hän on raivoissaan ja pelkää tulevaa tuskaa, jota on jo kokenut 1000 vuoden ajan.

        Olen mielestäni joitakin merkkejä nähnyt siitä, että Juudas Iskariot on todellakin temmattu ylös helvetistä. Etenkin henkivallat näyttävät ajavan hänen asioitaan ja puhuvan hänen sanojaan. Uhkaavat helvetillä ja vaativat suorittamaan kostoja. Kehottavat lopettamaan syömisen jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sakarja todistaa Jeesuksen Jumaluuden, hänkin.

        Sak. 11:13 Ja Herra sanoi minulle: "Viskaa se savenvalajalle, tuo kallis hinta, jonka arvoiseksi he ovat minut arvioineet." Niin minä otin ne kolmekymmentä hopearahaa

        Tuo on nimittäin Juudas Iskariotin, oman aikansa jehovantodistajan, palkkio

        Sakarja kertoo, että Jumala (Jehova) sanoi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun sain Pyhän Hengen vuonna 1991 niin näin hetken aikaa muutamia näkyjä. Erääseen näkyyn sain selityksen myös ääneltä.
        Tuossa näyssä oli pyörä, jonka toinen puoli oli musta ja toinen puoli valkoinen. Ja se pyörähti niin, että valkoisen ja mustan paikka muuttuivat toisiksi. Ääni sanoi: Nyt on Juudas Iskariot ollut helvetissä tuhannen vuoden ajan, mutta hänet vapautetaan sieltä vaikuttamaan maailmassa tuhannen vuoden ajaksi. Ääni jatkoi: Näin on helvetin sääntö tästälähtien, että se ei ole ikuinen rangaistuspaikka, vaan osat vaihtelevat. Joka joutuu helvettiin jää sinne tuhanneksi vuodeksi, mutta pääsee sen jälkeen ylös maailmaan kostamaan kostettavansa toisen tuhannen vuoden aikana. HELVETTI EI OLE IKUINEN.

        Juudas Iskariot joukkoineen nousi siis 1998 jKr kostaakseen seuraavan 1000 vuoden aikana niitä asioita, joita katsoo vääryydeksi itseään vastaan. Hän tietää joutuvansa helvettiin takaisin tuon 1000 vuoden jälkeen. Ja sen tähden hän on raivoissaan ja pelkää tulevaa tuskaa, jota on jo kokenut 1000 vuoden ajan.

        Olen mielestäni joitakin merkkejä nähnyt siitä, että Juudas Iskariot on todellakin temmattu ylös helvetistä. Etenkin henkivallat näyttävät ajavan hänen asioitaan ja puhuvan hänen sanojaan. Uhkaavat helvetillä ja vaativat suorittamaan kostoja. Kehottavat lopettamaan syömisen jne.

        Nyt on vahvat aineet päässy vaikuttamaan yläpäässä!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      291
      19791
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      99
      4089
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      125
      2336
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      198
      2041
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1940
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      307
      1805
    7. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      94
      1454
    8. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1452
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      150
      1237
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      273
      1189
    Aihe