tuntuu että röyhtäilyttää ja vatsassa kuplii, tehty tähystys, allergiaoireet ja astma tutkittu...stressiä varmaan on
voiko ilman haukkominen olla ahdistusoire
7
188
Vastaukset
- Anonyymi
Ruoan hotkiminen, nielet ilmaa, monilla purukumi aiheuttaa. Syitä voi olla vaikka mitä.
Ahdistuneisuuteen saattaa liittyä valtavan paljon fyysisiä oireita, miksei nuo mainitsemasikin.
Rauhoita ruokahetki, pureskele kunnolla, syö hitaasti. Opettele rentoutuminen kun kerran stresssiä on. Kuulostele oloasi, oletko jännittynyt,
Ahdistuksen säätelykeinoja löytyy netistä. - Anonyymi
Juu ja homeasuntokin voi sitä tehdä. Taikka puhjennut allergia, aikuisenakin voi allergisoitua. Jotkin lääkkeetkin voivat tiedä (erityisesti mielialalääkkeet).
- Anonyymi
Sillä on monta nimitystä... toiset sanoo että tuntuu kuin ruokaa olisi jäänyt jonnekin ruokatorveen, jotkut taas tuntee, että siellä on ilmakupla, mitä ei saa ulos, ja tekoröyhtäyksellä saa hetken helpotusta ja monenlaista muuta mielikuvallista oirekuvausta. Jos puhutaan siitä tietystä ikävästä tunteesta tuolla syvällä nielun alapuolella tai ylävatsalla, niin yksi sellaisen tunteen aiheuttaja on vagushermo. Mm. sitä kautta mielen ahdistus siirtyy vatsaoireiksi. Joissain tapauksissa myös ruokatorven suu kramppaa, mikä aiheuttaa ikävää tuntemusta ja myös kipua. Juuri tätä kramppia tekoröyhtäys hetkeksi lievittää. Jos tähystyksessä yms. tutkimuksissa mitään ei löydy, niin sitten se todnäk löytyy mielentilan ongelmista. Esim. itse olen tuota epämiellyttävää "kuplaa" joutunut melko usein sietämään ja heti kun saa mielen tasaantumaan, se "kuplakin" pikku hiljaa häviää.
- Anonyymi
Kyllä ahdistus voi aiheuttaa hengitysoireitakin.
Paniikkikohtauksessakin joillekin tulee tunne ettei saa riittävästi happea.
Siitä seuraa hyperventilaatio, eli alkaa sitä happea haukkomaan vähän kuin " hädissään ".
Se on ikävä tunne ja sen takia monet alkavat pelätä paniikkikohtauksia enemmän ja enemmän. Ja kun sitten pelkää enemmän niin sen varmemmin se hapen haukkominen uusiutuu taas kohtauksen tullessa.
Joskus hengitysharjoitukset auttavat noihin tilanteisiin. - Anonyymi
Kiusaamisenähkäisymitoitus on tarkkaa puuhaa aborttivaltiollekin.
- Anonyymi
Tämä lisäravinne on toiminut minulla ja monella muulla ahdistukseen, stressiin ja uneen ja ei tule mitään sivuvaikutuksia.
https://www.life.fi/Harmonia-KSM66-Luomu?gclid=CjwKCAiA4o79BRBvEiwAjteoYBC_8fzz6uv2iWp2kDYzYxer0vtyA-fkPU_kMY8-NpyLUNIErcgulhoC6oYQAvD_BwE
kannattaa kokeilla!!!- Anonyymi
täytyyy kokeilla kiitti vinkistä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145925Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324037- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182976Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522034Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881994- 1431775
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421763Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881559