Mitä mieltä Kaakkurin alkosta

Anonyymi

Onko siellä asallinen palvelu.. Kesällä kävin ja kassatyttö nuori kysyi että pystyisitkö ajamaan autoa. Sanoin rehellisesti että en tiedä ja hän ei myynyt minulle. Muistaakseni jossain muualla myytiin.

15

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei ole tullut asioitua kertaakaan kyseisessä alkossa. Sille myyjälle olisi voinut sanoa että ei tietenkään silloin pisaraakaan alkoholia, jos auton ratissa. Ja jos on otettu niin ei auton rattiin.

    • Anonyymi

      Teki siis työnsä kuten piti ja toimi muutenkin kuten vastuullisen ihmisen kuuluu. Humalassa ajellessa on suurentunut riski mennä keskeltä kahtia, eli ei pelkästään muut ole hengenvaarassa.

      • Anonyymi

        Hänen olisi tullut esittää kysymys erilailla, koska kysymys ja sen asettelu jättää tulkinnanvaraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hänen olisi tullut esittää kysymys erilailla, koska kysymys ja sen asettelu jättää tulkinnanvaraa.

        Miten olisit halunnut kysymyksen muotoiltavan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten olisit halunnut kysymyksen muotoiltavan?

        Oikein ihania varsinkin ne nuorimmat naiset. Myös vanhemmat ok. Itse olen aika kulunut ja vähän karskin näköinen joten joutuvat katsomaan tarkkaan olenko kännissä vai ei. En ole vuoteen ollut kännissä. Lääkkeeksi otan vähän kirkasta joka päivä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikein ihania varsinkin ne nuorimmat naiset. Myös vanhemmat ok. Itse olen aika kulunut ja vähän karskin näköinen joten joutuvat katsomaan tarkkaan olenko kännissä vai ei. En ole vuoteen ollut kännissä. Lääkkeeksi otan vähän kirkasta joka päivä.

        Kun otat joka päivä niin hyvä kun otat kirkkaita. Eräs vanhempi lääkäri oli sanonut vuosikymmeniä sitten eräälle alkoholia runsaasti käyttäneelle että jos vielä otat, ota kirkkaita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten olisit halunnut kysymyksen muotoiltavan?

        Autoilu ei liity tähän asiaan mitenkään vaan se, että asiakas ilmeisesti oli niin hutakassa, että lain mukaan myyjä ei saisi myydä niin päihtyneelle. Mitä jos asiakkaalla ei olisi ollut ajokorttia, niin hänhän ei vesiselvänäkään ole ajokunnossa. Tai vaikka jos oli sairas, ja vain ja siksi näytti humalaiselta. Usein sairauden takia ei ole oikeutta ajaa autoa, mutta se ei vaikuta oikeuteen ostaa ja myydä hänelle alkoholia. Eikä hänen oikeuteen myydä alkoholia joissakin tilanteissa. Eli myyjän tulisi esittää asia kuten se on ja niin ettei tulkinnallisuuksia puolin eikö toisin.
        Kyse ei ollut ajokunnosta vaan siitä voiko myydä alkoholia.

        Jos asiakas menee päissään autoon ja istuu kuskin paikalle juomaan viinaa, se ei ole rikos, ellei käynnistä tai liikuta autoa. Toki jos hän tuli autolla pihaan ja oli humalassa, silloin on kyseessä poliisiasia ja poliisin tulee selvittää ja todistaa paljonko alkoholia oli veressä kun asiakas tuli autolla Alkon pihaan tai muuhun paikkaan parkkeerasi.

        Tässä aloittajan kertomassa tapauksessa myyjän olisi tullut kysymyksin ja havainnoin selvittää onko asiakkaalle mahdollista myydä alkoholia. Periaatteessa esimerkiksi alkometri ei anna siihen vastausta. Kokonaisuus ratkaisee. Myöskin se millä asiakas liikkeellä. Jos taksilla, niin kynnys myydä laskee. Ja toki ostettavan ja myytävän alkoholin määräkin on merkityksellinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun otat joka päivä niin hyvä kun otat kirkkaita. Eräs vanhempi lääkäri oli sanonut vuosikymmeniä sitten eräälle alkoholia runsaasti käyttäneelle että jos vielä otat, ota kirkkaita.

        Joo se vanha lääkärillä on asiassa sen absoluuttisen totuusen kertonut, ja sitäkö kannatta jakaa absoluuttisena totuutena?


    • Anonyymi

      Sulla ei ollut ajokorttiakaan vielä, joten mistäpä sen autonajotaidon olisitkaan tiennyt

      • Anonyymi

        Ei sitä kortilla ajeta. Minä ajelin jo 15 vuotiaana autoa, lähinnä metsäteillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sitä kortilla ajeta. Minä ajelin jo 15 vuotiaana autoa, lähinnä metsäteillä.

        Huomaan että olet takahikiän juntteja. Varmaan Persu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomaan että olet takahikiän juntteja. Varmaan Persu?

        Jos Tyrnävää tarkoitat niin eikai siellä taida juuri persuja olla. Vaikka tietysti nyt kun keskustapuolue on punavihreässä hallituksessa takaamassa kantasuomalaisvastaisen viherkommarihallituksen pääsyn päämääräänsä tuhota suomalainen turvallisuus ja talous, voi hyvinkin olla että Tyrnäväläisetkin on alkaneet kannattamaan parasta puoluetta joka ainoana puolustaa suomalaisia ihmisiä ja isänmaa Suomea.


    • Anonyymi

      Muutaman kerran olen mennyt aika maistissa , hymyssä suin ovat myyneet.
      Kannattaa olla sopivan lipevä kassalla.

      • Anonyymi

        Olet vai niin yököttävä niljake että haluavat päästä sinusta äkkiä eroon.


    • Anonyymi

      Eikun olen hyvin komea mies, tytöt oikein odottavat milloin taas tulen kaupoille.
      Olen jo 60 vuotta, mutta monet luulevat vasta 30-40 vuotiaaksi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6462
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4183
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2577
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2010
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1528
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1387
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1090
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1036
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1021
    Aihe