Mitä hyötyä on olla uskovainen?

Anonyymi

On vaan ihan tavallininen uskonnoton työtä tekevä kunnon kansalainen. Vaan semmoninkn kuulemma joutuu helvettiin vaikk ei olisi tehnyt mitään pahaa elämässään.

46

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Uskovaiset saavat kaikkia sisäpiirin etuja josta tavalliset kirkollisveronmaksajat eivät tiedä yhtään mitään.😎

    • Ei joudu. Älä usko kertaajia tuossa kasteessa. Jos olet ihan tavallinen ja lapsena kastettu, et isompaa syntiä ole tehnyt josta joku tuomio niin ihan taivaaseen sitten matka käy. Ei tarvitse opetella "kielillä- puhumista" mitä ei oikeasti tapahdu eikä muitakaan taikuritemppuja. Eli siellä sitten nähdään, tervetuloa minun puolestani.

      • Anonyymi

        Mikä hemmetin Jumala sinä luulet olevasi.
        Herra päättää kellä on onni olla tämän elämän jälkeen ikuisessa onnessa ja autuudessa, ken tuskassa ja epäonnessa!


      • Sekä Raamatun että luterilaisen opin mukaan usko on keskeinen asia ihmisen pelastuksessa.

        "Lutherin mukaan yksin usko riittää siihen, että ihminen kelpaa Jumalalle. Oikea usko syntyy Jumalan sanan ja sakramenttien kautta. Usko on luottamusta Jeesuksen sovitustyöhön ja valmiutta tarttua Jumalan tarjoamaan armon lahjaan."

        https://evl.fi/tutki-uskoa/mita-usko-on/luterilaisuus/yksin-uskosta-ja-armosta


      • Anonyymi

        "Vaan semmoninkn kuulemma joutuu helvettiin vaikk ei olisi tehnyt mitään pahaa elämässään"

        Synnin palkka on kuolema.
        Ei kituminen ikuisesti jossakin helvetissä.

        Jos syöt siitä puusta kuolet.
        Kuka sanoi ensimmäisenä: Ette suinkaan kuole.
        Maasta sinä olet ja maaksi pitää sinun jälleen tuleman.

        Jlan armolahja on iankaikkinen elämä.
        Se on tarjolla uskomalla Jeesuksen sovitustyöhön ja ottamalla Jeesuksen omakohtaiseksi pelastajakseen.


    • Anonyymi

      Maksatko silti kirkollisveron kuten suurin osa Suomalaisista ?

      • Anonyymi

        Kuuluu etujärjestöön eikä hyödynnä etuja😁


      • Kyllä ja mielelläni kuten varmaan aloittajakin. Sieltähän moni hädänalainen on nytkin hakenut ruoka-apua, varmaan kelpaa sinullekkin koska kunnon kristyttyhän ei kysele uskooko vai ei, vaan antaa leivän.

        Puhumattakaan muuta apua. Toki jotkut lahkot jotka lähinä kunnostautuvat ihmisten henkisenterveyden kiusaamisessa äärirajoille ja sen yli arvostelevat kirkkoa tuosta linjasta.
        Vaan mitä luulisitte, että Jeesus sanoisi ? Vaatisiko tietynlaista kastetta ja ajatusmallia jne. ennen kuin leipä ja kala lohkeaisi. Eikö juuri oikeaa kristillisyyttä ole se, että autetaan ihmisiä ja mennään yhteiskuntaan mukaan. Eikä istuta "norsuutornissa" vetäen itse parhaat eväät, vohkien rahat ja tuomiten muita.

        Jaksaa aina hämmästyttää, että palstan ainoina oikeina uskovaisina itseään pitävät eivät tunne edes pyhäkoulussa opetuttuja Raamatun kertomuksia.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Kyllä ja mielelläni kuten varmaan aloittajakin. Sieltähän moni hädänalainen on nytkin hakenut ruoka-apua, varmaan kelpaa sinullekkin koska kunnon kristyttyhän ei kysele uskooko vai ei, vaan antaa leivän.

        Puhumattakaan muuta apua. Toki jotkut lahkot jotka lähinä kunnostautuvat ihmisten henkisenterveyden kiusaamisessa äärirajoille ja sen yli arvostelevat kirkkoa tuosta linjasta.
        Vaan mitä luulisitte, että Jeesus sanoisi ? Vaatisiko tietynlaista kastetta ja ajatusmallia jne. ennen kuin leipä ja kala lohkeaisi. Eikö juuri oikeaa kristillisyyttä ole se, että autetaan ihmisiä ja mennään yhteiskuntaan mukaan. Eikä istuta "norsuutornissa" vetäen itse parhaat eväät, vohkien rahat ja tuomiten muita.

        Jaksaa aina hämmästyttää, että palstan ainoina oikeina uskovaisina itseään pitävät eivät tunne edes pyhäkoulussa opetuttuja Raamatun kertomuksia.

        Olet demoneja , jotka eksyttävät ihmisiä oikealta tieltä.
        Vain uskossa Jeesukseen pelastuu.
        Totuudellisesti kerron tämän Johanneksen evankeliumiinkin viitaten, joka ei usko Jeesukseen Kristuksena tapaa todellisen herrasi ja sinut alakerrassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet demoneja , jotka eksyttävät ihmisiä oikealta tieltä.
        Vain uskossa Jeesukseen pelastuu.
        Totuudellisesti kerron tämän Johanneksen evankeliumiinkin viitaten, joka ei usko Jeesukseen Kristuksena tapaa todellisen herrasi ja sinut alakerrassa.

        Aika usein tulee mieleen, että jeesuksenmorsiammien tärkein jumala on Saatana.
        Millä jeesuksenmorsian uhkaisi ja mihin uskonsa perustaisi jos ei Saatana jumalaansa olisi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet demoneja , jotka eksyttävät ihmisiä oikealta tieltä.
        Vain uskossa Jeesukseen pelastuu.
        Totuudellisesti kerron tämän Johanneksen evankeliumiinkin viitaten, joka ei usko Jeesukseen Kristuksena tapaa todellisen herrasi ja sinut alakerrassa.

        Aina vaan tätä.
        Nämä ovelta ovelle kulkevat julistajatkaan eivät saaneet sellaista järjen sanaa ulos suustaan vaan hokemia ja raamatun pastoraalista idealismiä jolla tuomitaan meidät ei uskovat, saman tien ja kuulematta,
        Siksi ei uskontoa.
        Siksi en usko ja siksi ei voi olla mitään suurempaa jumalaa.
        Koska uskovaiset itse ovat tuomion julistajia ja kaiken pahan ja suvaitsemattomuuden malleja niin naispappeus vielä ahdistaa saa homoparien vihkiminen , kauppakeskuksia kyllä vihitää kertoo paljon uskosta.

        Aborttia vastustetaan ja seksuaalista tasa-arvoa kampitetaan , muita ei ymmärretä , mutta omassa piirissä seksuaalirikolliset papit ja muut "paremmat" rukoillaan synnittömäksi.

        Siinä nyt pari syytä ja tuomio kadotukseen ei taida olla teilläkään ihan läpihuutoa välttää vaikka kuinka kärsitte ja rukoilette sillä kun noita tuomioita jaellaan ja syyttömille tavallisille kunnollisille veronmaksajille jotka vielä auttavat kustantamaan teidän touhuja,


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet demoneja , jotka eksyttävät ihmisiä oikealta tieltä.
        Vain uskossa Jeesukseen pelastuu.
        Totuudellisesti kerron tämän Johanneksen evankeliumiinkin viitaten, joka ei usko Jeesukseen Kristuksena tapaa todellisen herrasi ja sinut alakerrassa.

        Tuskinpa tai oletan, että kait tuon itse jotenkin huomaisi.

        Ei varmaan hikipinnassa painaisi vuosia töitä ja palaisi kotiseudulleen ostaen velkarasitteisen tilan ja alkaisi siitä ikäänkuin uudelleen. Jos oikein olen käsittänyt niin noilla demoneillahan on hirvittävä valta eli minäkin olisin sitten voinnut hommata kaiken vaan makaamalla.

        En tietenkään voi tietää mitä Jeesus sanoisi tai tekisi kuten en tiedä sitäkään oletko demoni. Siitä olen kuitenkin ihan varman, että kristinuskon keskeisimpiä asioita on lähimmäisen rakastaminen ja auttaminen ja tuo tarkoittaa ihan kaikkia ei vaan niin juuri mielestäsi oikealla tavalla kastettuja.

        P.S Kyllä tuo muuten muistaakseni lukee jotenkin Raamatussakin...


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Tuskinpa tai oletan, että kait tuon itse jotenkin huomaisi.

        Ei varmaan hikipinnassa painaisi vuosia töitä ja palaisi kotiseudulleen ostaen velkarasitteisen tilan ja alkaisi siitä ikäänkuin uudelleen. Jos oikein olen käsittänyt niin noilla demoneillahan on hirvittävä valta eli minäkin olisin sitten voinnut hommata kaiken vaan makaamalla.

        En tietenkään voi tietää mitä Jeesus sanoisi tai tekisi kuten en tiedä sitäkään oletko demoni. Siitä olen kuitenkin ihan varman, että kristinuskon keskeisimpiä asioita on lähimmäisen rakastaminen ja auttaminen ja tuo tarkoittaa ihan kaikkia ei vaan niin juuri mielestäsi oikealla tavalla kastettuja.

        P.S Kyllä tuo muuten muistaakseni lukee jotenkin Raamatussakin...

        Ehkä et tiedä, koska ET muista tai teeskentelet muistamattomuutta, mitä itse Jeesus näistä asioista kirjaimellisesti kertoi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä et tiedä, koska ET muista tai teeskentelet muistamattomuutta, mitä itse Jeesus näistä asioista kirjaimellisesti kertoi.

        Voi tietenkin olla kun olen vaan saannut tällaisen surkean konservatiivisen kirkkouskovaisen kasvatuksen mutta sivistä nyt ihmeessä missä kohtaa Jeesus kirjaimellisesti kertoo Raamatussa, että hänen kööriin kelpaavat juuri ainoastaan sinun tavalla kastetut ja muut ovat demoneita vai tarkoititko sitä, että Jeesus olisi ollut sitä mieltä, että osaa ihmisistä ei tarvitse auttaa ollenkaan, etenkään jos eivät ole samaa mieltä kuin hän.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Voi tietenkin olla kun olen vaan saannut tällaisen surkean konservatiivisen kirkkouskovaisen kasvatuksen mutta sivistä nyt ihmeessä missä kohtaa Jeesus kirjaimellisesti kertoo Raamatussa, että hänen kööriin kelpaavat juuri ainoastaan sinun tavalla kastetut ja muut ovat demoneita vai tarkoititko sitä, että Jeesus olisi ollut sitä mieltä, että osaa ihmisistä ei tarvitse auttaa ollenkaan, etenkään jos eivät ole samaa mieltä kuin hän.

        Mitä sekoilet?
        En ole kirjoittanut sanaakaan kasteesta.
        Vain tosiasioita perustuen väärentämättömään Jumalan sanaan raamatussa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sekoilet?
        En ole kirjoittanut sanaakaan kasteesta.
        Vain tosiasioita perustuen väärentämättömään Jumalan sanaan raamatussa.

        >Vain tosiasioita perustuen väärentämättömään Jumalan sanaan raamatussa.

        Väärentämättömään? Ainakin 70 % Jeesuksen sanomaksi väitetystä ovat hänen seuraajansa Raamattuun säveltäneet.


      • Repe.Ruutikallo kirjoitti:

        >Vain tosiasioita perustuen väärentämättömään Jumalan sanaan raamatussa.

        Väärentämättömään? Ainakin 70 % Jeesuksen sanomaksi väitetystä ovat hänen seuraajansa Raamattuun säveltäneet.

        Repe.Ruutikallo: "Väärentämättömään? Ainakin 70 % Jeesuksen sanomaksi väitetystä ovat hänen seuraajansa Raamattuun säveltäneet."

        Mihinkä tietoihin tuo väite perustuu. Minä epäilen, että väitteesi ei ole faktaa?


      • FAlTH.HOPE.LOVE kirjoitti:

        Repe.Ruutikallo: "Väärentämättömään? Ainakin 70 % Jeesuksen sanomaksi väitetystä ovat hänen seuraajansa Raamattuun säveltäneet."

        Mihinkä tietoihin tuo väite perustuu. Minä epäilen, että väitteesi ei ole faktaa?

        Perustuu TT-raamatuntutkijan kertomaan. Puhelin oli tietääkseni ehjä. Hän sanoi minulle sanatarkasti 3-4 vuotta sitten, että Jeesuksen sanomaa on evankeliumien repliikeistä "25-30 %" ja myöhemmin kertasi, että "enintään 30 %". Voin tietysti kysyä häneltä mitkä on rosentit nyt, mutta sitten tulee vähintään tunnin puhelu, jonka minä joudun kuuntelemaan. 😄


      • Repe.Ruutikallo kirjoitti:

        Perustuu TT-raamatuntutkijan kertomaan. Puhelin oli tietääkseni ehjä. Hän sanoi minulle sanatarkasti 3-4 vuotta sitten, että Jeesuksen sanomaa on evankeliumien repliikeistä "25-30 %" ja myöhemmin kertasi, että "enintään 30 %". Voin tietysti kysyä häneltä mitkä on rosentit nyt, mutta sitten tulee vähintään tunnin puhelu, jonka minä joudun kuuntelemaan. 😄

        Onko se vain yhden tutkijan näkemys vai yleinen tieteellinen totuus? Itse olen opiskellut yliopistossa useita aineita ja olen oppinut, että tarjolla olevia totuuksia on monta tarjolla. Ei ole olemassa varmaa totuutta monesti kuin eksakteissa tieteissä?


      • FAlTH.HOPE.LOVE kirjoitti:

        Onko se vain yhden tutkijan näkemys vai yleinen tieteellinen totuus? Itse olen opiskellut yliopistossa useita aineita ja olen oppinut, että tarjolla olevia totuuksia on monta tarjolla. Ei ole olemassa varmaa totuutta monesti kuin eksakteissa tieteissä?

        Kuulemma monien tutkijoiden näkemys, koska perusteet sille mitä Jeesus on saarna-aikanaan voinut sanoa ovat kuitenkin yhteiset. Voin kysyä lisää sitten kun ollaan yhteyksissä, itse en pysty enempään.

        Tämä TT on tutkinut Raamattua kymmeniä vuosia ja on ollut nuorempana pitkään fundamentalistisessa uskossa, kunnes tieteen vastaan tuomat faktat tekivät hänestä liberaalin.


      • Repe.Ruutikallo kirjoitti:

        Kuulemma monien tutkijoiden näkemys, koska perusteet sille mitä Jeesus on saarna-aikanaan voinut sanoa ovat kuitenkin yhteiset. Voin kysyä lisää sitten kun ollaan yhteyksissä, itse en pysty enempään.

        Tämä TT on tutkinut Raamattua kymmeniä vuosia ja on ollut nuorempana pitkään fundamentalistisessa uskossa, kunnes tieteen vastaan tuomat faktat tekivät hänestä liberaalin.

        Vai on hän liberaaliteologi. Sellaisia taitaa tulla paljolti Helsingissä opiskeleista teologeista? Filosofiaan tutustuneena minäkin hylkäsin vuosiksi uskonnon ja uskon, kun olin vain lukenut Helsingin teologisen pääsykoekirjat. Tiede ja filosofia sotivat paljolti varsinkin nuoruuden uskoa vastaan?


    • Anonyymi

      Ongelma ei ole se mitä sinä tai kukaan on toisiin ihmisiin verrattuna (rimaa voidaan laskea mielivaltaisesti), vaan se mitä me olemme Jumalaan verrattuna. Jokainen kuka katsoo kärsivää Jeesusta välinpitämättömyydellä ansaitsee saman kohtalon. Jeesuksessa Jumala itse on ikuinen sovitusuhri. Ihmisestä tulee oma sovitusuhrinsa jos ei vastaanota armoa uskomalla Jeesukseen.

      • Anonyymi

      • No mutta aloitus taisikin olla nenukki nickin tekemä "mitä hyötyä" johan tuo kertoo oleellisen , ikäänkuin siitä pitäisi hyötyä muihin nähden ihan kamalasti. No toki näyttääkin siltä, että monet tuntuvat saavan juurikin polttoaineensa siitä kuin kukakin tai jokin ihmisryhmä menee helvettiin ja kukivitellaan, että itse sitä sitten pääsee katsomaan johonkin vip-katsomoon.

        En oikein usko asian olevan noin ja toisaalta Raamattu kehottaa muunlaiseen käytökseen.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        No mutta aloitus taisikin olla nenukki nickin tekemä "mitä hyötyä" johan tuo kertoo oleellisen , ikäänkuin siitä pitäisi hyötyä muihin nähden ihan kamalasti. No toki näyttääkin siltä, että monet tuntuvat saavan juurikin polttoaineensa siitä kuin kukakin tai jokin ihmisryhmä menee helvettiin ja kukivitellaan, että itse sitä sitten pääsee katsomaan johonkin vip-katsomoon.

        En oikein usko asian olevan noin ja toisaalta Raamattu kehottaa muunlaiseen käytökseen.

        Toisaalta Raamattu kehoittaa Nenukkikäytökseen 😗


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toisaalta Raamattu kehoittaa Nenukkikäytökseen 😗

        Enpä oikein usko. Tosin sen kirjoittamisen aikaan ei varmasti ollut termejä, puolijauhoinen nettiheilahtanut, häirikkö jne...

        Varmaan kuitenkin joitakin vastaavia saatanan hankalia ihmisiä jotka ei ihan täysillä käynneet.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Enpä oikein usko. Tosin sen kirjoittamisen aikaan ei varmasti ollut termejä, puolijauhoinen nettiheilahtanut, häirikkö jne...

        Varmaan kuitenkin joitakin vastaavia saatanan hankalia ihmisiä jotka ei ihan täysillä käynneet.

        Viimeinen virke on tosi.
        Tämän tietää moni, oli uskovainen tai uskonnoton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viimeinen virke on tosi.
        Tämän tietää moni, oli uskovainen tai uskonnoton.

        Paavali ja kaikki muut, paitsi raamatussa kerrottu Jeesus olivat just näitä saatanan hankalia persoonallisuuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali ja kaikki muut, paitsi raamatussa kerrottu Jeesus olivat just näitä saatanan hankalia persoonallisuuksia.

        Mitä jos se hankala oletkin sinä itse?


    • Anonyymi

      Sumutuksestakaan ei ole sen kummempaa sanottavaa.

    • Anonyymi

      Onko siis uskovaisena olosta hyötyä?. Vastatkaa lyhyesti ja perehtykää kysymykseeni.

      • Anonyymi

        Maailmassa on kaikenlaisia etujärjestöjä, sitten on näiden etujärjestöjen etupiirejä sun muuta.
        Ainoa fakta on läpivalaista kaikki mahdollisimman tarkasti yksilötasolla.
        Toinen saa sitä, toinen tätä suurin osa ei saa mitään juurikin luterilaisissa.


      • Anonyymi

        En lataa, kerro mitä mieltä itse olet?


    • Anonyymi

      Kirkolle on hyötyä kirkkoon kuuluvien uskovaisten verosta ja tulee työpaikkoja.
      Itselle on hyötyä kirkon tapahtumista, mukavista ihmisistä kirkon piirissä (toki voi käydä kirkkoon kuulumattakin).
      Kun uskoo Jumalaan, siitä saan jonkinlaisen turvallisen luottavaisen olon. Tunteilla on loppujen lopuki aika paljon merkitystä. Jumalanpalveluksen jälkeen on rauhaisa, jopa onnellinen olo. Ja vaikeuksissa uskoo, että Jumala antaa voimaa.
      Jos ei usko, ei kannata väkisin uskoa itseensä ängetä, uskoakseni hyvän elämän saa ilman uskovaisuuttakin.
      Ei usko oikein olekaan Hyöty, se on elämäntapa. Joten ehkä oikeimmin olisi vastata: uskovaisena olemisesta ei ole mitään Hyötyä.

      • Anonyymi

        Onhan siitä se hyöty että pääsee paratiisiin Jeesuksen luo ikuiseksi ajaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan siitä se hyöty että pääsee paratiisiin Jeesuksen luo ikuiseksi ajaksi.

        En pidä itseäni etuoiketetumpana kuin aloittajaakaan Paratiisiin. Itsetuntoni on kohdallaan ettei siitä ole kyse, mutta jos aloittaja kokee itsensä oikein eläväksi, ei minusta ole sitä kumoamaan. Parasta hoitaa vain omaa uskoa ja olla arvioimatta muita.


    • Näin koronan aikana huomasin, että uskovaisuus tarjoaa monipuolisesti sosiaalisia kontakteja, jotka korona katkaisi. Asuinkaupungissani Joensuussa on vaikka minkälaisia menoja uskovaisille opiskelijoille. Yksi selitys on se, että paikkakunnalla on teologinen tiedekunta. On paljon uskovaisia fiksuja nuoria joita tavata erilaisissa menoissa iltaisin ja joskus päivisin. Niitä huomaan kaipaavani, kun koronan pelossa en uskalla oikein näihin rientoihin mennä. Ennen koronaa nämä piirit olivat suuri ilon lähde arjessani ja tarjosi uskovaisen kaveriporukan.

      Sama koskee myös vähän isäni asuinkaupunkia, jossa kävin kirkossa monesti siellä käydessä ja nuorten raamattupiirissä. Uskovaisuus tarjoaa laajan tuttava- ja kaveripiirin. Itselläni on puhelimessa monien uskovaisten ihmisten puhelinnumeroita. Osa näistä on nuoria naisia, joitten puhelinnumeroita en tuskin olisi saanut kuin olemalla itse uskovainen.

      • "Osa näistä on nuoria naisia, joitten puhelinnumeroita en tuskin olisi saanut kuin olemalla itse uskovainen."

        Tämä laskettakoon suureksi hyödyksi poikamiehelle. 😅👍


      • a-teisti kirjoitti:

        "Osa näistä on nuoria naisia, joitten puhelinnumeroita en tuskin olisi saanut kuin olemalla itse uskovainen."

        Tämä laskettakoon suureksi hyödyksi poikamiehelle. 😅👍

        Niin siinä on se etu, että myös pääsee vierailulle näitten nuorten naisten luokse, jos kyseessä on raamattupiiri tai joku vastaava. Vierailut eivät kyllä monenlaisten naisten luona kylläkään johda mihinkään, sillä joillakin neitokaisilla on käsitys, että seksi kuuluu vain avioliittoon. Itse olen kyllä ilmaissut heille eriävän kantani, mutta he ovat pitäneet kannastaan kiinni. Joten kaikessa mielessä ei niitten nuorten naisten puhelinnumeroiden saaminen ole niin valtava voitto. Tai ei minunkaan puhelinnumeron saaminen, sillä minulla raja on kihloihin meneminen ja vakiintunut suhde.


      • FAlTH.HOPE.LOVE kirjoitti:

        Niin siinä on se etu, että myös pääsee vierailulle näitten nuorten naisten luokse, jos kyseessä on raamattupiiri tai joku vastaava. Vierailut eivät kyllä monenlaisten naisten luona kylläkään johda mihinkään, sillä joillakin neitokaisilla on käsitys, että seksi kuuluu vain avioliittoon. Itse olen kyllä ilmaissut heille eriävän kantani, mutta he ovat pitäneet kannastaan kiinni. Joten kaikessa mielessä ei niitten nuorten naisten puhelinnumeroiden saaminen ole niin valtava voitto. Tai ei minunkaan puhelinnumeron saaminen, sillä minulla raja on kihloihin meneminen ja vakiintunut suhde.

        Kyllä se joku päivä heltiää vielä muutakin kuin pelkkä puhelinnumero ja joudut poistamaan muut vonkauksesi kohteet puhelimestasi. Usko pois.


      • a-teisti kirjoitti:

        Kyllä se joku päivä heltiää vielä muutakin kuin pelkkä puhelinnumero ja joudut poistamaan muut vonkauksesi kohteet puhelimestasi. Usko pois.

        No, jaa. Tuo ei taida kuulua luterilaiselle palstalle sisällön puolesta. Hyvää lauantaipäivää, sillä itse olen lähdössä Joensuun junalle. Matkalla en tänne kirjoittele, mutta vilkaisen mahdolliset kirjoitukset sitten myöhään illalla. Hyvää lauantaipäivän jatkoa ja hyvää viikonloppua!


      • a-teisti kirjoitti:

        Kyllä se joku päivä heltiää vielä muutakin kuin pelkkä puhelinnumero ja joudut poistamaan muut vonkauksesi kohteet puhelimestasi. Usko pois.

        Minä en kyllä koskaan saanut nykyiseltä sitä puhelinnumeroa aikoinaan vaikka pyysin. Sitkeästi kyllä yritin ja piiritin.

        Luovutti sitten kai ja yksi aamu nakersin aamupalaa hänen keittiössään. Ei siitä mennyt kuin pari viikkoa kun käytännössä jo asuttiin yhdessä, jommankumman luona vietettiin aikaa leikittiin kotia.


      • a-teisti kirjoitti:

        Minä en kyllä koskaan saanut nykyiseltä sitä puhelinnumeroa aikoinaan vaikka pyysin. Sitkeästi kyllä yritin ja piiritin.

        Luovutti sitten kai ja yksi aamu nakersin aamupalaa hänen keittiössään. Ei siitä mennyt kuin pari viikkoa kun käytännössä jo asuttiin yhdessä, jommankumman luona vietettiin aikaa leikittiin kotia.

        Kiitos tarinasta. Onneksi olkoon, että olette vielä nykyisen kanssa yhdessä. Hyvää viikonloppua! :)


    • Anonyymi

      Olit sitten uskovainen tai uskonnoton, niin ainoastaan säntillisesti kirkollisverot maksamalla takaat itsellesi ikuisen aitiopaikan paratiisin pankolla. Lisäksi jos olet vielä runsaskätinen kolehtihaavin täyttäjä, niin sekin lasketaan eduksi tuonpuoleisessa elämässä, lisäetuuksia arvioitaessa. T. Kirkkoherra.

      • Anonyymi

        Kannattaa myös testamentata merkittävä omaisuus kirkolle, niin voit jopa päästä pesemään jeesuksen varpaita tulevassa ikuisuudessa päivästä toiseen.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onko vinkkejä ikävän lopettamiseen?

      Onko hyviä vinkkejä, miten pääsisi ikävästä eroon? Järkeviä pliis!
      Ikävä
      57
      2255
    2. Rippileirillä ahdistelua - jälleen kerran

      Lyhyen ajan sisällä monia tapauksia jotka todistavat, että lapsenne eivät ole turvassa rippileirillä. Leirin yövalvoja
      Luterilaisuus
      52
      895
    3. Mikä on toivomuksesi

      Tällä hetkellä
      Ikävä
      101
      852
    4. Olen tyytyväinen Tinderiin

      Deittailu on pitkän parisuhteen jälkeen ollut pääosin virkistävää ja kiva sosiaalinen harrastus, josta on saanut seuraa,
      Sinkut
      139
      837
    5. Tunnen intohimoa.

      Jokaiselle naiselle sanon että panisin.
      Ikävä
      168
      783
    6. Eihän nyt mikään

      Sitten varmasti jäänyt hiertämään meidän välejä. Meillähän ei ole varsinaisesti edes koskaan mitään ollut ja siksi itse
      Ikävä
      51
      683
    7. Nimesi nainen

      On koko päivän ollut ajatusteni ykkönen. Jotenkin kaipaan sinua nyt entistä enemmän ja se on saanut minut miettimään tos
      Ikävä
      43
      676
    8. Yritän toipua siitä, etten sinua saanut nainen

      Niin oli varmaan tarkoitettu. Oli nähty, että me emme kuulu yhteen ja teiden täytyy kulkea eri suuntaan. Yritän toipua m
      Ikävä
      38
      659
    9. Vaikka olet nainen

      Tunteellinen ja suhtaudut asioihin hyvin syvällisesti ( mikä on hyvä asia). Mutta kai sua nyt joskus huvittaa tämä meid
      Ikävä
      28
      654
    10. Teen lahjoituksia Elokapinalle ja Ukrainalle

      Ensimmäiset puolustavat elinympäristöä ja jälkimmäiset demokratiaa. Hyvällä asialla molemmat ja ovat ansainneet tukensa.
      Maailman menoa
      192
      612
    Aihe