https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/a448bd99-aee1-411a-b446-69f08adfef0b
Minä olen jo autoilua aloittaessani pärjännyt kesärenkailla ympäri vuoden, mutta sitten tuli tuo typerä talvirengaspakko. No, senkin jälkeen olen pärjännyt talvisin kesärenkailla, enkä ole ollut teiden tukkona, vaan ohitellut nastarengaskuskeja.
Kitkarenkailla olen ajanut ja tulen ajamaan jatkossakin, mutta ne eivät vielä ole oikein hyvin soveltuneet kesäkäyttöön, vaan kuluvat nopeasti ilmojen lämmetessä. Voi tosin johtua siitäkin, koska ajan n. 10 000 km/kk. Kitkarenkaita ei siis mielestäni kannata käyttää muulloin kuin talvisaikaan.
On melko typerää urauttaa tiet nastarenkailla ja käyttää suuret määrät rahaa teiden kunnostuksiin, kun kuitenkaan rahat eivät muka riitä kaikkeen kunnostukseen ja urautunut tiestö vaarantaa liikennettä ja aiheuttaa onnettomuuksia.
On aika laittaa nastarenkaat laittomiksi!
35
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Myrkyllinen nastarengaspöly pitää saada pois! Totaalibanni nasterengaspelleille nyt samantien! Saavat jotain tyydytystä jyrisevästä metallipölyn levittämisestä. Sairasta.
- Anonyymi
Meitä on paljon ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meitä on paljon ?
Niin on metallipölyäkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin on metallipölyäkin.
Aloittajalle tiedoksi, ettei se riipu kuin eduskunnasta, ettei saa ajaa millä renkaalla haluaa.
- Anonyymi
KUN 60v sitten aloitin autoilun ajoin ympäri vuoden kesärenkailla ja myöhemmin kitkarenkaila
Eikä ole yli 1000000 km ajettuani tullut yhtään kolaria
- Anonyymi
Pikku traktorissa oli nasta kumi alla?
- Anonyymi
Et ehdi päivittäin muuta tehdä kuin ajaa autoa.
Aika paljon bisnestä niillä kilometreillä, ...rahaa on tullut ihan mukavasti. Mitäpä väliä on muutakaan tehdä päivittäin, öisin on ollut aikaa sitten muuhun...
- Anonyymi
Kairakettu kirjoitti:
Aika paljon bisnestä niillä kilometreillä, ...rahaa on tullut ihan mukavasti. Mitäpä väliä on muutakaan tehdä päivittäin, öisin on ollut aikaa sitten muuhun...
Miten jaksat ajaa jos öisin teet muuta..et nuku?:)
Anonyymi kirjoitti:
Miten jaksat ajaa jos öisin teet muuta..et nuku?:)
Öisin ei siis tehdä bisnestä, sen ajan voi käyttää muuhun, sisältää myös nukkumisen.
- Anonyymi
Mikään, ei MIKÄÄN, nastaton rengas pidä jäällä. Ei mikään.
En halua päätyä ennenaikaiseen hautaan tyhmän rengasvalinna ntakia- Anonyymi
Mitä ajelet jäällä, pelle!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä ajelet jäällä, pelle!
Se jää on asfalitin päällä, pelle!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se jää on asfalitin päällä, pelle!
En ole eläessäni nähnyt teiden päällä jäätä. Sun asfalittis päällä saattaa olla. PELLE
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole eläessäni nähnyt teiden päällä jäätä. Sun asfalittis päällä saattaa olla. PELLE
Musta jää asfaltin päällä on petollista, mutta totta ja todellakin peilikirkasta ja vaikeasti havaittavaa. Silloin asfaltin päällä on lähes mahdoton kävellä kaatumatta ja ilman nastarenkaita auto ei ole ohjattavissa turvallisesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pääsitkö juuri ulos synnytyslaitokselta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asun stadissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole eläessäni nähnyt teiden päällä jäätä....olisiko aika Specsaversille...
Kyllä muuten pitää, kokemusta on. Niin ja olihan jo vuosia sitten jossakin testissä kitkarengas voittanut nastarenkaan jäällä. Nykyiset kitkat ovat siitä jo huomattavan paljon kehittyneet.
- Anonyymi
Oliko se Helsingin Sanomissa asiantuntija sanonut, että pääkaupunkiseudulla tapahtuisi tilastollisesti noin 400 onnettomuutta enemmän, jos kaikki käyttäisivät kitkarenkaita.
- Anonyymi
Nastat eivät tee uria. Uusi asfaltti tasoitetaan jyrällä, eikä nastoilla naputtelemalla.
- Anonyymi
Itselläni on ollut 10 vuotta kitka renkaan autoni alla. Olen ollut tyytyväinen.
Seuraavaksi alle tulee kontinentaalin uusin kitka versio, sitä ennen oli brikkestonea.
Vähän on kirjoitus virheitä.🙃😂- Anonyymi
Nastarengas on paras. Ollut aina kaikissa autossani. Käytän niitä myös nelivetoisissa.
- Anonyymi
Nastarenkula on siitä hyvä, että kun nastojen määrä tippuu alle laillisen määrän, voi loputkin nyppiä pois ja sen jälkeen rengas muuttuu kitkarenkaaksi
- Anonyymi
Ja vaikkei tippuisikaan nastat, niin kesärenkaat niistä kiskomalla saa.
- Anonyymi
Muissa maissa kovametalia käytetään metalin ja kiven työstämiseen, meillä pölyn tuottamiseen. P.s. nastarengas raastaa noin 3,5 kg tietä kivipölyksi kun iskee asfalttiin satasen vaudissa yli 10 000 kertaa nastoilla joka sekuntti.
- Anonyymi
0 000 kertaa nastoilla joka sekuntti.....ja heikun keikun..wanha tarinasi menee aina läpi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
0 000 kertaa nastoilla joka sekuntti.....ja heikun keikun..wanha tarinasi menee aina läpi
Matematiikkaa kannattaa opiskella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nastoja = 200 per rengas
Vierintäkehä = 1930mm = 1.93m
Auton nopeus = 100km/h = 27.8m/s
Kierroksia = 14.4 1/s
Nastojen iskuja per rengas = 14.4*200 = 2880
Nastojen iskuja per 4 rengasta = 4*2880 = 11520 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nastoja = 200 per rengas
Vierintäkehä = 1930mm = 1.93m
Auton nopeus = 100km/h = 27.8m/s
Kierroksia = 14.4 1/s
Nastojen iskuja per rengas = 14.4*200 = 2880
Nastojen iskuja per 4 rengasta = 4*2880 = 11520Kiitos matematiikka osaavalle. Itsekin sen laskin kirjoittaessani luvun yli 10 000. Kun osaa niin ei tarvitse valehdella.
- Anonyymi
Nastarenkaat pakollisiksi.
- Anonyymi
Järki-ihmisen valinta ainakin jos käy töissä.
- Anonyymi
Aloittaja ei huomannut että tuo oli kitkarengasvalmistajan mainos.
Kitkarengas on vallan hyvä kun on tarpeeksi nastarenkaallisia karhentamassa jäistä tietä tai tiet pidetään suolaamalla sulina koko talven.Se karhentaminen jää tienhoidon kontolle ja rahaa siihen jää reippaasti yli tarpeen, kun tiestön paikkauskulut ja päällysteiden uusimiset loppuvat, tai ainakin vähenevät merkittävästi. Voishan ne tiet pitää lumipolanteisinakin talvisin, kitkarengas on erittäin hyvä sellaisella ajettaessa.
- Anonyymi
Typerät viestit viittaa iltapäivälehtiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271924
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001670Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy561276Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?631192Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M31998Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm51893Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47886Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet44862Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37820Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56798