Miksi hallitus rääkkää Suomen ravitoloita ja tukee ulkomaisia risteily ravintoloita

Anonyymi

18

66

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Laivoilla kyllä noudatetaan voimassa olevia määräyksiä siinä missä maissakin.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luitko edes linkittämääsi juttua?

        " Tallink mainostaa, että voi lähteä karanteenivapaasti ryyppäämään. Ymmärrän kyllä, että tilanne on varmasti paha niin Tallinkilla kuin Viking Linelläkin, mutta ei ole kiva, että näin yritetään poimia rusinat pullasta."

        "Myös Virossa alkoholin tarjoilu on kielletty keskiyön jälkeen, mutta määräys ei Nöjdin mukaan koske laivoja."

        ei koske alkoholi verotkaan, mutta rahallista tukea tulee Suomen hallitukselta risteilyille, vaan ei maan ravintoloille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Tallink mainostaa, että voi lähteä karanteenivapaasti ryyppäämään. Ymmärrän kyllä, että tilanne on varmasti paha niin Tallinkilla kuin Viking Linelläkin, mutta ei ole kiva, että näin yritetään poimia rusinat pullasta."

        "Myös Virossa alkoholin tarjoilu on kielletty keskiyön jälkeen, mutta määräys ei Nöjdin mukaan koske laivoja."

        ei koske alkoholi verotkaan, mutta rahallista tukea tulee Suomen hallitukselta risteilyille, vaan ei maan ravintoloille.

        Tiesitkö, ettei Suomen eduskunta säädä Viron lakeja?

        Suomen hallitus ei maksa mitään tukia virolaisten laivojen risteilylle.

        Persua ei tietenkään faktat häiritse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiesitkö, ettei Suomen eduskunta säädä Viron lakeja?

        Suomen hallitus ei maksa mitään tukia virolaisten laivojen risteilylle.

        Persua ei tietenkään faktat häiritse.

        Sori en ole persu mutta. mutta

        Tallink Siljalle rahaa tuli 15,9 miljoonaa. Yhtiö on osa virolaista pörssiyhtiötä AS Tallink Gruppia. Finnlinesin tukien osuus oli 13,7 (kun mukaan lasketaan lastialustuki) ja Eckerö Linen 4,2 miljoonaa euroa.

        https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005665586.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sori en ole persu mutta. mutta

        Tallink Siljalle rahaa tuli 15,9 miljoonaa. Yhtiö on osa virolaista pörssiyhtiötä AS Tallink Gruppia. Finnlinesin tukien osuus oli 13,7 (kun mukaan lasketaan lastialustuki) ja Eckerö Linen 4,2 miljoonaa euroa.

        https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005665586.html

        Juttu on puuta heinää. Valtio ei maksa varustamoille senttiäkään risteilyjen järjestämiseksi, ellei sitten epäsuorasti puoluetuen avustuksella puolueet käy risteilyillä pitämässä kokouksiaan. Mutta silloinkin päätöksen tekee puolueet itse, eikä valtioneuvosto.

        Mitä tulee merenkulun tukemiseen, niin tuilla pyritään ulkomaankaupan merikuljetusten huoltovarmuuteen, meriosaamisen kilpailukykyyn ja mereen liittyvän työllisyyden turvaamiseen. Humppalaivat kuljettavat myös rahtia, ja saavat sen tuen nimenomaan rahdin vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juttu on puuta heinää. Valtio ei maksa varustamoille senttiäkään risteilyjen järjestämiseksi, ellei sitten epäsuorasti puoluetuen avustuksella puolueet käy risteilyillä pitämässä kokouksiaan. Mutta silloinkin päätöksen tekee puolueet itse, eikä valtioneuvosto.

        Mitä tulee merenkulun tukemiseen, niin tuilla pyritään ulkomaankaupan merikuljetusten huoltovarmuuteen, meriosaamisen kilpailukykyyn ja mereen liittyvän työllisyyden turvaamiseen. Humppalaivat kuljettavat myös rahtia, ja saavat sen tuen nimenomaan rahdin vuoksi.

        Seli seli samaan kassaan kaikki rahat kilahtaa, tuollaisilla selityksilläkö tukea perustellaan nyt, toisena päivänä suomalaisten työllisyyden tukemisena hah hah.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seli seli samaan kassaan kaikki rahat kilahtaa, tuollaisilla selityksilläkö tukea perustellaan nyt, toisena päivänä suomalaisten työllisyyden tukemisena hah hah.

        Rahdin ja työpaikkojen perusteella merenkulun tukia maksetaan.

        Huoltovarmuuskeskus on maksanut tänä vuonna myös lisätukea koronan vuoksi, koska humppamatkustajat ovat hävinneet laivoilta tuomasta rahaa varustamoille.

        Humppamatkustajat ovat siis tähän saakka säästäneet veronmaksajien rahaa, koska ovat maksaneet osan myös rahdinkuljetuksesta.


    • Anonyymi

      Viinanmyyjät voisi mennä oikeisiin töihin, töitä kyllä on kun etsii.

      Jos ei löydy niin aktivointia peliin kuten muillekin.

      Samat säännöt kaikille.

    • Anonyymi

      jos valtio estää toiminnanharjoittamisen niin hallituksella pitää olla yrittäjälle
      VAIHTOEHTO!
      ei jäädyttää kaikki JUOKSEVAT MENOT .
      ei voi tulla laskuja kun ei kassa kilise!

      vuokrat ja verot JÄIHIN.
      ei muuten pärjätä.

      • Anonyymi

        Ei työttömänkään vuokraa jäihin laiteta, menkää sossuun poraamaan niinku muutkin


      • Millä perusteella pitää olla vaihtoehto? Hallitus ei aiheuttanut globaalia koronakriisiä. Eivät sitä aiheuttaneet yrittäjätkään. Siinä se kuitenkin on. Siitä ei kuiviin jaloin selviä, teki mitä teki. Hallitus joutuu tasapainoilemaan tilanteen kanssa, kun kansa ei sitä riittävästi tee, vaan olemme jälleen koronan kiihtymisvaiheessa. Olihan meillä vaihtoehtona toimia vastuullisesti ilman määräyksiäkin, mutta kävi miten kävi. Rahaa menee, jos rajoitetaan, ja sitä menee, jos ei rajoiteta. Tauti leviää sitä rivakammin, mitä vähemmän rajoitetaan, ja leviäminen aiheuttaa kustannuksia. Ja toisaalta rajoittamiset lisäävät yritysten haasteita, lomautuksia ja työttömyyttä, ja taas tulee kustannuksia.

        Ei mikään hallitus pysty tässä tilanteessa taikomaan tyhjästä rahaa ja työpaikkoja. Rahan suhteenhan hallitusta kritisoidaan jatkuvasti; ei saa ottaa velkaa, ei korottaa maksuja, ei leikata palveluita, mutta silti pitää maksaa kaikki yrityksille aiheutuneet ongelmat ja tukea yksityisiä, jotka ovat vaikeuksissa koronan tuomien haasteiden takia.


    • Anonyymi

      yrittäjä ei saa sossusta mitään.

      • Anonyymi

        Heh heh. Eipä ihme että yrittäjiä sanotaan tyhmiksi. Nehän kannattaakin kokkareita, joka ajaa pelkästään suuromistajien ja -pääoman asiaa.


      • Anonyymi

        Yrittäjät ovat yhteiskunnan syöpä.


    • Anonyymi

      Nyky hallituksen peruskauraa tuetaan Italiaa ja Viroa mielummin kuin Suomen mantereen asukkeja ja yrittäjiä.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      223
      1797
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      82
      1133
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      83
      954
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      951
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      827
    6. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      754
    7. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      111
      743
    8. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      117
      638
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      48
      617
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      20
      611
    Aihe