Mitä hyötyä on olla ateisti?

Anonyymi

En ole havainnut mitään hyvää mitä ateismi olisi tuonut maailmaan.

147

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ateisti luulee olevansa vapaa synnistä mutta erehtyy.

      • Ateismi minulle on sitä, että ei ole koskaan ollut havaittavissa Jumalaa.

        Se hyöty, että ei tarvitse turhia miettiä.


      • Anonyymi

        Jep, se on kova paikka kun selviää.


      • Anonyymi

        Valehtelet, sinä syntinen


    • Anonyymi

      Mutta minä sen sijaan olen kyllä huomannut mitä kaikkea paskaa uskonnot maailmassa on saanu aikaan...aina vaan uusia uskonsotia.

      • Anonyymi

        Etkö ole huomannut mitään hyvää mitä uskonnot ovat saaneet aikaan?
        Mitä pahaa oikea kristinusko sitten on saanut aikaan?


      • Uskontoa on käytetty ja käytetään maallisiiin tarkoituksiin, mutta ei Jeesus käskenyt ketään sotimaan vaan julistamaan evankeliumia 😃


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö ole huomannut mitään hyvää mitä uskonnot ovat saaneet aikaan?
        Mitä pahaa oikea kristinusko sitten on saanut aikaan?

        Perehdy historiaan. Aloita vaikka 30-vuotisen sodan kohdalta.
        Myös tiedettä ja kulttuuria Jeesusäpäräkultti jarrutti tuhat vuotta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Etkö ole huomannut mitään hyvää mitä uskonnot ovat saaneet aikaan?
        Mitä pahaa oikea kristinusko sitten on saanut aikaan?

        Nyt sinun pitää määritellä oikea kristinusko ja sen ulospäin havaittavat merkit. Riittääkö että ihminen ilmoittaa olevansa oikeassa kristinuskossa? Kuuntelen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Perehdy historiaan. Aloita vaikka 30-vuotisen sodan kohdalta.
        Myös tiedettä ja kulttuuria Jeesusäpäräkultti jarrutti tuhat vuotta.

        Satavuotisesta sodastakin voisi aloittaa. Siinäkin oltiin mahottoman kristittyjä molemmin puolin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perehdy historiaan. Aloita vaikka 30-vuotisen sodan kohdalta.
        Myös tiedettä ja kulttuuria Jeesusäpäräkultti jarrutti tuhat vuotta.

        Kristinusko ei tee kenellekään mitään pahaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kristinusko ei tee kenellekään mitään pahaa.

        Noitien olemassaolo ja ymmärrettävästi heidän elämänsä lopettaminen on selvästi käsketty kristinuskonharhaisten raamatussa.

        Onko siis oikein tulkita ihminen noidaksi ja tappaa hänet? Vai onko epäjumalasi mukaan väärin tappaa?


    • Ei varsinaisesti mitään hyötyä sinänsä mutta teistikään ei voi olla, jos on esimerkiksi mahdottomuus pitää totena Raamatun tai jonkin muun uskonnon pyhiä kirjoituksia. Tai ylipäätään uskoa jumaluuksien olemassaoloon.

      • Anonyymi

        Mitä hyödyt kun et usko?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä hyödyt kun et usko?

        Mitä sitte hyödyt kun uskot? jos et käy palvomassa jotain lahkosaarnaajaa jumalasta seuraavana ja kantamassa maallista omaisuuttasi sille niin helvetti on sinun.


      • qwertyilija
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä hyödyt kun et usko?

        En kai oikein mitään, mutta mitä hyödyt kun uskot olemattomaan?

        Ehkä se helpottaa kuolemanpelkoasi?


      • Minä kyllä näkisin entisenä ateistina, että hyötyä on VAPAUS KAIKEN MAAILMAN TAIKAUSKOSTA. Kaikki kristittyjenkään uskossa ei ole Jumalasta, varsinkin, kun kristittyjen lahkoja on monenlaisia. Ateistimissa haittaa on lähinnä äärimmäisyydessään vietynä se, että kieltää Jumalan olemassa olon mahdollisuuden.

        Minusta Jumalan on olemassa, koska on niin monimutkainen luonto elämineen meidän ympärillämme. En oikein käsitä, että sellainen elämä olisi voinut syntyä sattuman kautta.

        Itselläni on tuntu, että kenties vielä muutaman vuoden päästä olen taas jonkinlainen ateisti tai ainakin agnostikko, mutta tällä hetkellä olen luterilaiseen kirkkoon kuuluva jonkinlainen uskovainen. Sunnuntaina käyn taas kirkossa kolmen viikon sieltä poissa olon jälkeen. Eli olen vielä tässä vaiheessa elämää jonkinlainen luterilainen kirkkouskovainen, mutta olen sitä mieltä, että ateistilla on kadehtiva vapaus parhaimmillaan olla vapaa taikauskosta?


      • Anonyymi

        Taasko olet kateellinen muille kun heillä on vaimot?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taasko olet kateellinen muille kun heillä on vaimot?

        En ole, minulle riittää yksi 😘


      • usko.vainen kirjoitti:

        En ole, minulle riittää yksi 😘

        Olen olettanut sinut naiseksi jo kauan. Juttusi ovat sitä luokkaa.


      • torre1 kirjoitti:

        Olen olettanut sinut naiseksi jo kauan. Juttusi ovat sitä luokkaa.

        Se on sinun oletuksesi 😂 jos en tietäisi, olettaisin sinun olevan 7-vuotias Liisa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä hyödyt kun et usko?

        Ei ei-uskominen ole tila, jossa ajatellaan sen hyötyjä. Vaikka kokisikin uskomisen jotenkin hyödyllisemmäksi, kuten esimerkiksi uskovaisten keskuudessa pakkotilanteessa eläessä voi ajatella, itseään ei voi pakottaa uskomaan.


      • FAlTH.HOPE.LOVE kirjoitti:

        Minä kyllä näkisin entisenä ateistina, että hyötyä on VAPAUS KAIKEN MAAILMAN TAIKAUSKOSTA. Kaikki kristittyjenkään uskossa ei ole Jumalasta, varsinkin, kun kristittyjen lahkoja on monenlaisia. Ateistimissa haittaa on lähinnä äärimmäisyydessään vietynä se, että kieltää Jumalan olemassa olon mahdollisuuden.

        Minusta Jumalan on olemassa, koska on niin monimutkainen luonto elämineen meidän ympärillämme. En oikein käsitä, että sellainen elämä olisi voinut syntyä sattuman kautta.

        Itselläni on tuntu, että kenties vielä muutaman vuoden päästä olen taas jonkinlainen ateisti tai ainakin agnostikko, mutta tällä hetkellä olen luterilaiseen kirkkoon kuuluva jonkinlainen uskovainen. Sunnuntaina käyn taas kirkossa kolmen viikon sieltä poissa olon jälkeen. Eli olen vielä tässä vaiheessa elämää jonkinlainen luterilainen kirkkouskovainen, mutta olen sitä mieltä, että ateistilla on kadehtiva vapaus parhaimmillaan olla vapaa taikauskosta?

        Kirjoittelet aika jänniä juttuja kyllä kaikessa rehellisyydessäsi. Miten pystyy uskomaan, jos ajattelee että uskominen voi käydä ylivoimaiseksi jossain vaiheessa?


      • usko.vainen kirjoitti:

        Se on sinun oletuksesi 😂 jos en tietäisi, olettaisin sinun olevan 7-vuotias Liisa.

        Juu. Seitsemän vuoden ikäinen Liisa ei kyllä omaisi tällaista elämänkokemusta, eikä tietoa monesta asiasta.


      • torre1 kirjoitti:

        Juu. Seitsemän vuoden ikäinen Liisa ei kyllä omaisi tällaista elämänkokemusta, eikä tietoa monesta asiasta.

        Sinun elämänkokemuksi keksi 7-vuotias helposti 😂


      • usko.vainen kirjoitti:

        Sinun elämänkokemuksi keksi 7-vuotias helposti 😂

        Jos on mielikuvitusta.

        Sinulla on siitä kokemusta


      • torre1 kirjoitti:

        Jos on mielikuvitusta.

        Sinulla on siitä kokemusta

        Näitkö muuten lapsena enkeliä?


      • Repe.Ruutikallo kirjoitti:

        Kirjoittelet aika jänniä juttuja kyllä kaikessa rehellisyydessäsi. Miten pystyy uskomaan, jos ajattelee että uskominen voi käydä ylivoimaiseksi jossain vaiheessa?

        Repe.Ruutikallo: "Kirjoittelet aika jänniä juttuja kyllä kaikessa rehellisyydessäsi. Miten pystyy uskomaan, jos ajattelee että uskominen voi käydä ylivoimaiseksi jossain vaiheessa?"

        Pystyy uskomaan, mutta minulla on muutamaan kertaa usko loppunut ja olen eronnut luterilaisesta seurakunnasta. Nyt on taas hivenen vaikea vaihe uskon tiellä, joten epäilen, että usko ei riitä niin kuin on aikaisemmin käynyt. Toisaalta olen aikaisemminkin myös voittanut epäuskonhetken ja sen jälkeen kivenkovasti uskonut, että Jeesus syntyi Neitsyt Mariasta ja ristiinnaulittiin Pontius Pilatuksen aikana jne. olen Vapahtaja. Toisaalta menneisyydessä oli hetki täysin ateistina, joka julisti, että Jumalaa ei ole olemassa. Myös monta vuotta olin agnostikko kirkosta eronneena. Kannan kaikkia uskovainen/ateisti/agnostikko vaiheitani yhä mukana niin, että ne vaiheet ovat kaikki tulevaisuudessa ehkä mahdollisia. Tulinko nyt paremmin ymmärretyksi?


      • FAlTH.HOPE.LOVE kirjoitti:

        Minä kyllä näkisin entisenä ateistina, että hyötyä on VAPAUS KAIKEN MAAILMAN TAIKAUSKOSTA. Kaikki kristittyjenkään uskossa ei ole Jumalasta, varsinkin, kun kristittyjen lahkoja on monenlaisia. Ateistimissa haittaa on lähinnä äärimmäisyydessään vietynä se, että kieltää Jumalan olemassa olon mahdollisuuden.

        Minusta Jumalan on olemassa, koska on niin monimutkainen luonto elämineen meidän ympärillämme. En oikein käsitä, että sellainen elämä olisi voinut syntyä sattuman kautta.

        Itselläni on tuntu, että kenties vielä muutaman vuoden päästä olen taas jonkinlainen ateisti tai ainakin agnostikko, mutta tällä hetkellä olen luterilaiseen kirkkoon kuuluva jonkinlainen uskovainen. Sunnuntaina käyn taas kirkossa kolmen viikon sieltä poissa olon jälkeen. Eli olen vielä tässä vaiheessa elämää jonkinlainen luterilainen kirkkouskovainen, mutta olen sitä mieltä, että ateistilla on kadehtiva vapaus parhaimmillaan olla vapaa taikauskosta?

        "Minusta Jumalan on olemassa, koska on niin monimutkainen luonto elämineen meidän ympärillämme."

        Millä itsellesi perustelet sen, että kyse olisi juurikin Raamatun Jumalasta?


      • a-teisti kirjoitti:

        "Minusta Jumalan on olemassa, koska on niin monimutkainen luonto elämineen meidän ympärillämme."

        Millä itsellesi perustelet sen, että kyse olisi juurikin Raamatun Jumalasta?

        a-teisti: "Millä itsellesi perustelet sen, että kyse olisi juurikin Raamatun Jumalasta?"

        Se siinä vuosia sitten olikin ongelma - uskoin Jumalaan, mutta en Raamattuun. Jumalan olemassa olosta olin vakuuttunut ja lähinnä luterilaisen taustani perustella saanut päähäni, että kyseessä oli kristittyjen Jumala. Jos olisin elänyt muslimien parissa niin olisin uskonut sen olevan Koraanin Allah.

        Hyvää viikonloppua ja tätä iltaa! Lopettelen tämän päivän osalta.


      • FAlTH.HOPE.LOVE kirjoitti:

        a-teisti: "Millä itsellesi perustelet sen, että kyse olisi juurikin Raamatun Jumalasta?"

        Se siinä vuosia sitten olikin ongelma - uskoin Jumalaan, mutta en Raamattuun. Jumalan olemassa olosta olin vakuuttunut ja lähinnä luterilaisen taustani perustella saanut päähäni, että kyseessä oli kristittyjen Jumala. Jos olisin elänyt muslimien parissa niin olisin uskonut sen olevan Koraanin Allah.

        Hyvää viikonloppua ja tätä iltaa! Lopettelen tämän päivän osalta.

        "Jos olisin elänyt muslimien parissa niin olisin uskonut sen olevan Koraanin Allah."

        Luultavasti näin. Ja koskee palstan muitakin uskovia mutta olet harvinainen poikkeus, koska ymmärrät ja ennen kaikkea myönnät asian. Kulttuurisidonnaisiahan uskonnot vahvasti ovat.


      • FAlTH.HOPE.LOVE kirjoitti:

        Repe.Ruutikallo: "Kirjoittelet aika jänniä juttuja kyllä kaikessa rehellisyydessäsi. Miten pystyy uskomaan, jos ajattelee että uskominen voi käydä ylivoimaiseksi jossain vaiheessa?"

        Pystyy uskomaan, mutta minulla on muutamaan kertaa usko loppunut ja olen eronnut luterilaisesta seurakunnasta. Nyt on taas hivenen vaikea vaihe uskon tiellä, joten epäilen, että usko ei riitä niin kuin on aikaisemmin käynyt. Toisaalta olen aikaisemminkin myös voittanut epäuskonhetken ja sen jälkeen kivenkovasti uskonut, että Jeesus syntyi Neitsyt Mariasta ja ristiinnaulittiin Pontius Pilatuksen aikana jne. olen Vapahtaja. Toisaalta menneisyydessä oli hetki täysin ateistina, joka julisti, että Jumalaa ei ole olemassa. Myös monta vuotta olin agnostikko kirkosta eronneena. Kannan kaikkia uskovainen/ateisti/agnostikko vaiheitani yhä mukana niin, että ne vaiheet ovat kaikki tulevaisuudessa ehkä mahdollisia. Tulinko nyt paremmin ymmärretyksi?

        Toki toki, ajattelin vain ääneen.


      • torre1 kirjoitti:

        Juu. Seitsemän vuoden ikäinen Liisa ei kyllä omaisi tällaista elämänkokemusta, eikä tietoa monesta asiasta.

        Eikä varmaan olisi mennyt kaksi kertaa naimisiin ja vielä kummankin sukupuolen kanssa. Vaikka lapset on vilkkaita, niin rajansa siinäkin.


      • Anonyymi
        FAlTH.HOPE.LOVE kirjoitti:

        a-teisti: "Millä itsellesi perustelet sen, että kyse olisi juurikin Raamatun Jumalasta?"

        Se siinä vuosia sitten olikin ongelma - uskoin Jumalaan, mutta en Raamattuun. Jumalan olemassa olosta olin vakuuttunut ja lähinnä luterilaisen taustani perustella saanut päähäni, että kyseessä oli kristittyjen Jumala. Jos olisin elänyt muslimien parissa niin olisin uskonut sen olevan Koraanin Allah.

        Hyvää viikonloppua ja tätä iltaa! Lopettelen tämän päivän osalta.

        Et tiedä yhtään mitään, eikö sinulla ole omaa kykyä tutkia uskontoja?!


      • Anonyymi
        a-teisti kirjoitti:

        "Jos olisin elänyt muslimien parissa niin olisin uskonut sen olevan Koraanin Allah."

        Luultavasti näin. Ja koskee palstan muitakin uskovia mutta olet harvinainen poikkeus, koska ymmärrät ja ennen kaikkea myönnät asian. Kulttuurisidonnaisiahan uskonnot vahvasti ovat.

        Ei koske, me muut osaamme tutkia eri uskontoja.


      • Anonyymi
        FAlTH.HOPE.LOVE kirjoitti:

        Repe.Ruutikallo: "Kirjoittelet aika jänniä juttuja kyllä kaikessa rehellisyydessäsi. Miten pystyy uskomaan, jos ajattelee että uskominen voi käydä ylivoimaiseksi jossain vaiheessa?"

        Pystyy uskomaan, mutta minulla on muutamaan kertaa usko loppunut ja olen eronnut luterilaisesta seurakunnasta. Nyt on taas hivenen vaikea vaihe uskon tiellä, joten epäilen, että usko ei riitä niin kuin on aikaisemmin käynyt. Toisaalta olen aikaisemminkin myös voittanut epäuskonhetken ja sen jälkeen kivenkovasti uskonut, että Jeesus syntyi Neitsyt Mariasta ja ristiinnaulittiin Pontius Pilatuksen aikana jne. olen Vapahtaja. Toisaalta menneisyydessä oli hetki täysin ateistina, joka julisti, että Jumalaa ei ole olemassa. Myös monta vuotta olin agnostikko kirkosta eronneena. Kannan kaikkia uskovainen/ateisti/agnostikko vaiheitani yhä mukana niin, että ne vaiheet ovat kaikki tulevaisuudessa ehkä mahdollisia. Tulinko nyt paremmin ymmärretyksi?

        Eikö jumalastakin voisi ajatella kuten maailmakaikkeudesta, että en tiedä millainen se on,eikä sen tietämistä kukaan voi vaatia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö jumalastakin voisi ajatella kuten maailmakaikkeudesta, että en tiedä millainen se on,eikä sen tietämistä kukaan voi vaatia.

        Näin varmasti valtaosa yliluonnolliseen entiteettiin uskovista varmaan uskookin, "johonkin" korkeampaan... Raamatun kirjajumalaan sellaisenaan uskovat taitavat olla aika pieni joukko?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sitte hyödyt kun uskot? jos et käy palvomassa jotain lahkosaarnaajaa jumalasta seuraavana ja kantamassa maallista omaisuuttasi sille niin helvetti on sinun.

        En minä kuten sinä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö jumalastakin voisi ajatella kuten maailmakaikkeudesta, että en tiedä millainen se on,eikä sen tietämistä kukaan voi vaatia.

        Anonyymi: "Eikö jumalastakin voisi ajatella kuten maailmakaikkeudesta, että en tiedä millainen se on,eikä sen tietämistä kukaan voi vaatia."

        Maailmankaikkeudesta voime tietää millainen se suurin piirtein tieteen keinoin, ainakin tulevaisuudessa. Kristitysti maailmankaikkeuden Luojasta on todistuksena ja kertomuksena Raamattu. Itse luen ja kuuntelen sitä kahden viikon välein eli ensiviikolla kuuntelen UT:n läpi ja sitten pidän viikon väliä ja alan lukemaan UT:ttiä. Sen jälkeen joko usko menee tai vahvistuu Raamatun tuntemuksen myötä. Jumala voi olla olemassa, vaikka ei olisikaan Raamatun Jumala.


    • Anonyymi

      Nykyisin polttohautaus on sallittu, joka säästää tilaa hautuumailla ja 25 vuoden välein parhaimmillaan pannaan uudet ruumiin jäänteet samaan paikkaan.
      Itse tykkään elossa ollessani ajatuksesta että ruumiini tullaan polttamaan sen sijaan, että kaikenmaailman mikrobit sekä otukset syövät sen.
      Kiitos maallistumisen ja ateismin.

      • Mitä eroa on kärventyä tulessa tai maatua 🤔❓


      • Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

        Mitä eroa on kärventyä tulessa tai maatua 🤔❓

        Sanopa se.
        Uskontosi mukaan vieläpä henki pysyy mukana, kunnes Jeesus saapuu tuomiopäivänä ylöstemmaten sen.
        Iljetys fantasia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sanopa se.
        Uskontosi mukaan vieläpä henki pysyy mukana, kunnes Jeesus saapuu tuomiopäivänä ylöstemmaten sen.
        Iljetys fantasia.

        Eihän henki maadu eikä pala 😃 mitä iljettävää siinä on❓


      • Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

        Eihän henki maadu eikä pala 😃 mitä iljettävää siinä on❓

        Mikäs sun oma äidinkielesi lienee?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikäs sun oma äidinkielesi lienee?

        Varmaan ihan sama kuin sinunkin 😃


      • Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

        Varmaan ihan sama kuin sinunkin 😃

        Ai.
        Ehkä sinulla on ongelma ymmärtää jostain muusta syystä kaikkea lukemaasi asiasisältöä ja kompastut olettamaasi nokkeluuteesi. 😁


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ai.
        Ehkä sinulla on ongelma ymmärtää jostain muusta syystä kaikkea lukemaasi asiasisältöä ja kompastut olettamaasi nokkeluuteesi. 😁

        Ehkä sinä et vain ymmärrä mitä kirjoitan 😃


      • Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

        Ehkä sinä et vain ymmärrä mitä kirjoitan 😃

        Vaikeahan se on kun et osaa suomenkieltä ;)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vaikeahan se on kun et osaa suomenkieltä ;)

        Hyvinhän sinä yrität kommunikoida 😃


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vaikeahan se on kun et osaa suomenkieltä ;)

        Kumppanillasi on myös kyky joskus muotoilla viestinsä niin, että se tarkoittaa jotain ihan muuta kuin kirjoittajan ilmeinen ajatus on ollut. Selityksen jälkeenkään hän ei tätä välttämättä tajua. 😄


      • Repe.Ruutikallo kirjoitti:

        Kumppanillasi on myös kyky joskus muotoilla viestinsä niin, että se tarkoittaa jotain ihan muuta kuin kirjoittajan ilmeinen ajatus on ollut. Selityksen jälkeenkään hän ei tätä välttämättä tajua. 😄

        Ja kun tuo usko.vainen palasi, niin kohta suljettiin kommentointi yhteen ketjuun.


    • Anonyymi

      Miten sitten ateismin määritteletkään mutta jokatapauksessa on uskomattoman hyvä olla ja elää.

    • En minäkään, usko.vainen. Jumaliin uskomattomuus on asiaintila, jonka ei ole tarkoituskaan tuoda mitään mihinkään. Se tila voi myös muuttua, jos jostain jumalasta esitetään näyttöä.

      • Onko sinulla minulle jotain asiaa 😃❓


    • Anonyymi

      Kyllä maailmaan mahtuu niin ateistit kuin uskovatkin. On mahdotonta uskoa jos ei usko, kuten on monta muutakin toiselle ilo - toiselle rasitus -vaihtoehtoa.
      Syön töissä omia eväitä, tuorepuuroja, raasteita, voittomia leipäpaloja, marjamössöjä ja rasvatonta maitoa ja päälle hörppään hyvää öljyä. Työkavereita lähes puistattaa ja minä nautin hyvällä ruokahalulla. Heille olisi aivan mahdotonta siirtyä ruokavaliooni.
      Itse uskon ja minulla ateisti-ystävä. Poliittisestikin olemme eri levelillä. Siinä sujuu lenkit sekä marja-sieni-reissut, eroavaisuutemme ei haittaa kumpaakaan.

      • >> Kyllä maailmaan mahtuu niin ateistit kuin uskovatkin. <<

        Toistaiseksi on mahtunut. Ja mahtuu hyvin jatkossakin, ainakin jos se on tämän päivän ateisteista kiinni.

        ps se ongelma tuntuu olevan enemmän tuolla konservatiivisten ääripäässä, jossa tuntuu olevan haluja lakaista kaikki eri tavoin uskovat pois kirkosta ja koko yhteiskunnasta


      • qwertyilija kirjoitti:

        >> Kyllä maailmaan mahtuu niin ateistit kuin uskovatkin. <<

        Toistaiseksi on mahtunut. Ja mahtuu hyvin jatkossakin, ainakin jos se on tämän päivän ateisteista kiinni.

        ps se ongelma tuntuu olevan enemmän tuolla konservatiivisten ääripäässä, jossa tuntuu olevan haluja lakaista kaikki eri tavoin uskovat pois kirkosta ja koko yhteiskunnasta

        😂 ettekös te ateistit ja liberaalit ole ajamassa uskovia pois kirkosta saadaksenne siitä mieleisenme homokirkon ❓


    • Anonyymi

      Jaha sait idean minulta, taisi kalikka kalahtaa.
      Minä en ole ateisti vaan inkarnaattori. Uskon sellaisiin jumaliin joka on varmasti olemassa, sellaisiin joihin muinaiset viisaat egyptiläiset uskoivat. No jääköön kissan jumala pois mutta aurinkoa ja Universumia voin palvoa. Itemielessäni, enhän minä pyydä niiltä mitään niinkuin kristityt pyytävät jumalaltaan.
      Sen lisäksi uskon henkimaailmaan, karmaan ja jälleensyntymiseen.
      Hyötynä sanoisin että tieto siitä että saan opiskella elämänkoulussa, ei kuolemanpelkoa, ei loputonta kuljailua tunpuoleisessa, ei jäsenmaksuja tai kirkollisveroja, ei tarvitse uskoa mielettömiin dogmeihin... ja kiva väitellä uskovaisten kanssa.

      • Anonyymi

        Mistä sinä tiedät mitä on olemassa sinun tajuntasi ulkopuolella?


    • Anonyymi

      Ateismin hyödyistä en tiedä. Vaikea kuvitella että siitä varsinaisesti on hyötyä ettei pidä olemattomia totena. Tietysti auttaahan se elämässä eteenpäin jos pystyy teistiä paremmin ymmärtämään ympäröivää maailmaa ja sen syy/seurausyhteyksiä.

      Mutta ateismi on minulle iloinen asia. Saa rauhassa ja ilman helvetinpelkoa nauraa sydämensä kyllyydestä teistien toilailuille. Kuinka he reppanat sekoavat puheissaan yrittäessään perustella miksi juuri hänen jumalaansa pitäisi pitäisi uskoa tai miksi juuri tämän teistin väitteet jumalastaan pitäisi ottaa vakavasti.

      Ja kyllä siitäkin saa hyvän mielen kun näkee kuinka teistiä alkaa ketuttamaan oikein kunnolla kun kertoo hänelle päin naamaa ettei usko hänen höpinöitään. Ja kysyy sitten onko hänen uskonlahkollaan edustajaa joka pystyisi perustelemaan asian mahdollisesti häntä paremmin ja uskottavammin?

    • Anonyymi

      Mitä hyötyä on olla ateisti, ei tarvitse maksaa kirkollisveroa.

      • Ei usko edellytä kirkollisveron maksamista 😃


      • Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

        Ei usko edellytä kirkollisveron maksamista 😃

        Minä ateistina hyväksyn uskovat, jos he eivät tee sillä rahaa.


      • Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

        Ei usko edellytä kirkollisveron maksamista 😃

        Niinhän sinä uskot......

        Kirkollisveronkiertäjille on vaan aina lupailtu köppästä kohtaloa Jumalan käsissä. Mutta jokainen päättää itse mitä riskejä ottaa elämässään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä ateistina hyväksyn uskovat, jos he eivät tee sillä rahaa.

        Tosin jos he alkavat näkyä päivittäin niin häädän heidät jutuillani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosin jos he alkavat näkyä päivittäin niin häädän heidät jutuillani.

        Katukuvassa pysäyteltäisiin, oletko kuullut jeesuksesta niin silloin minä avaisin suuni.
        Kaverit ei saisi kahteen viikkoon nukuttua, kun miettisivät mitä sanoin 🤣


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä ateistina hyväksyn uskovat, jos he eivät tee sillä rahaa.

        😂 et kai kuvittele, että evankeliumi leviää ilman rahaa❓


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän sinä uskot......

        Kirkollisveronkiertäjille on vaan aina lupailtu köppästä kohtaloa Jumalan käsissä. Mutta jokainen päättää itse mitä riskejä ottaa elämässään.

        Missä noin on lupailtu 😃❓


      • Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

        😂 et kai kuvittele, että evankeliumi leviää ilman rahaa❓

        Eli me taistellaan rahasta, no sitähän minäkin 🤣🤣🤣


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli me taistellaan rahasta, no sitähän minäkin 🤣🤣🤣

        Ei siitä taistella tarvitse 😂


      • Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

        Ei siitä taistella tarvitse 😂

        Auttamalla kaikkia vajakkeja siitä tulee taistelu ennemmin tai myöhemmin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Auttamalla kaikkia vajakkeja siitä tulee taistelu ennemmin tai myöhemmin.

        Tee toki se😃


      • Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

        Tee toki se😃

        Tekee toki sen, sitäkö tarkoitit vai tee toki se .


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tekee toki sen, sitäkö tarkoitit vai tee toki se .

        Kyllä😃


      • Joo, mutta se ei nauraa 🙁


      • Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

        Joo, mutta se ei nauraa 🙁

        Se on totta lue pt-mediasta😟


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se on totta lue pt-mediasta😟

        Totta, totta, mutta ei naurata 😒


      • Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

        Totta, totta, mutta ei naurata 😒

        Siihen on syynsä ja se syy on ihmiset, ihmiset eivät ole samanlaisia.
        Jotkut sanovat, että ihmiset ovat samanlaisia ympäri maailman, se ei pidä paikkaansa vaan ihmisillä on ominaisuudet, jotka ympäristö on luonut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siihen on syynsä ja se syy on ihmiset, ihmiset eivät ole samanlaisia.
        Jotkut sanovat, että ihmiset ovat samanlaisia ympäri maailman, se ei pidä paikkaansa vaan ihmisillä on ominaisuudet, jotka ympäristö on luonut.

        Sitä kutsutaan evoluutioksi, Peppi Pitkätossu ja Kongon demokraatti ovat sopeutuneet ympäristöihinsä.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Totta, totta, mutta ei naurata 😒

        Jeesus. Älkää ottako mukaan kukkaroa.

        Nykyuskova on kaukana Raamatusta.


      • Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

        😂 et kai kuvittele, että evankeliumi leviää ilman rahaa❓

        Jumala vaatii aina rahaa levitäkseen lisää ja lisää 🐍


      • torre1
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala vaatii aina rahaa levitäkseen lisää ja lisää 🐍

        Raamatussa Herra otti rahaa ihmisten mihin se olikaan. Johonkin henkien lunastukseen

        Aina on ihmisiä huijattu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala vaatii aina rahaa levitäkseen lisää ja lisää 🐍

        Ei Jumala tarviste rahaa koska kaikki on Hänen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Jumala tarviste rahaa koska kaikki on Hänen.

        Rahaa uskovaiset kerää, julista uskonnot valheeksi 🙂


    • Kummallista.... eikös ne uskonnot ole ns. "tavoitearvoisia" ja maalissa odottaa taivaan podiumin ikuinen elämä.
      Onko siis uskonnot vain hyötyarvoisia?

      • Anonyymi

        Jumalaa ja Jeesusta kun palvelee ja rakastaa ahkerasti saa sen hyödyn että pääsee paratiisiin Jeesuksen kaveriksi. Siis sellainen on uskovaisilla itsekäs hyödyn tavoittelu mielessä. Atte nauttii siitä että on vapaa uskontojen kuristusotteesta. Muun muassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalaa ja Jeesusta kun palvelee ja rakastaa ahkerasti saa sen hyödyn että pääsee paratiisiin Jeesuksen kaveriksi. Siis sellainen on uskovaisilla itsekäs hyödyn tavoittelu mielessä. Atte nauttii siitä että on vapaa uskontojen kuristusotteesta. Muun muassa.

        Ateistit menevät epäitsekkyyttään helvettiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ateistit menevät epäitsekkyyttään helvettiin.

        Sinusta puolestasi tulee seuraavassa elämässä torakka koska epäitsekkyyttäsi kieltäydyt uskomasta hindujumaliin. Muutos tosin ei ole kovin iso verrattuna nykyiseen habitukseesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinusta puolestasi tulee seuraavassa elämässä torakka koska epäitsekkyyttäsi kieltäydyt uskomasta hindujumaliin. Muutos tosin ei ole kovin iso verrattuna nykyiseen habitukseesi.

        Kyllä te kaikenlaiset uskovaiset taas ateisteja halveeratte.


    • Anonyymi

      ”Uskon jumalaan koska siitä on hyötyä!” Tästä julistuksesta jumala on varmasti iloinen! 🤪🤣🤪

      • Hah hah!


    • Anonyymi

      Jos jotain jumalia olisi , nykytiede olisi sen tutkimuksillaan selvittänyt. Pelkkää pölhöjen rahastusta koko uskonto homma. Kirkko pois valtion erityisasemasta, maksakoon kulunsa omistaan.

    • Anonyymi

      Kysymys ateisteille ja liberaaleille!

      Kuvitellaanpas, että olette jo h-vetissä ja ikuisuuksien aikaperspekti tulevaisuuden suhteen tuskassa ja kärsimyksessä on "elävää" todellisuutta. Tilannehan on suorastaan karmea eikä tulevaisuus näytä tuovan helpotusta triljoonabiljoonabiljooniin vuosiin. Viha niitä muita kohtaan muuntuu nopeasti voimattoman raivoksi, niin ...

      Ketä syytätte "elämän"olosuhteestanne?

      Itseenmeneminen on poissa laskuissa, koska jo maallisen elämänkin aikana syntien tunnistaminen ja tunnustaminen oli mahdotomuus!

      • Anonyymi

        Kiitos veli
        Masokistina kuvauksesi on minulle taivas.
        Uhriutuminen kiihottaa, kuten myös uskovaisia vainojen kokeminen.


      • On vaikeaa kuvitella mitään.


      • Miksi niitä syntejä pitää ihmisen tunnustaa ja luultavasti se pitää tehdä vieläpä julkisesti jossakin seuroissa ja usk.yhteisöissä?
        Eikös Raamatun Jumala tiedä kaiken, jopa hiuskarvan katkaisun hän suuressa viisaudessaan tietää.


      • Anonyymi

        Jumalaa joka aiheuttaa tämän, koska tämä ei antanut yhtäkään syytä uskoa, että tämä olisi olemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos veli
        Masokistina kuvauksesi on minulle taivas.
        Uhriutuminen kiihottaa, kuten myös uskovaisia vainojen kokeminen.

        Yhteistä on myös se halu alistua herralle, Master vs. Lammas.
        Jahve vs. Ihminen .


      • Nämä hirveät ikuisrangaistuksethan on laitettu jumalan kontolle, mutta jumala joka haluaa että joku väärinuskonut triljoonien vuosien jälkeenkin kärsisi on selkeästi inhimillisen mielikuvituksen tuote. Lajin ulkopuolista ikuisvihaajaa joka vielä olisi kaikkivoiva ja "hyvä" on mahdoton ajatella. Tuollainen jumala onkin vain kristinuskossa ja islamissa jotka molemmat ovat universaaleja uskontoja ja väittävät että itse ovat ainoat oikeat ja vain niillä on teologisessa tarjonnassaan tuo pelote.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yhteistä on myös se halu alistua herralle, Master vs. Lammas.
        Jahve vs. Ihminen .

        Juutalaisuudessa ei ole helvettiä eikä ole taistelua luoja vs ihminen.


    • Anonyymi

      Se hyöty että kun ei usko olemattomiin juttuihin niin muut ihmiset ei pidä "sileen vähän yksinkeratisena".

      • Anonyymi

        Sileen joo 😂.


    • Anonyymi

      Ei mitään, se on pakko olla kun ei ole saanut uskon lahjaa.

    • Anonyymi

      Eihän ateismista usein ole ”hyötyä” kuten vanhojen autojen keräilymättömyydestä olisi hyötyä. Minä en ainakaan yhtään välitä etten keräile autoja.

      Huumeettomuus tai vaikka ”Ei ole Heaven’s Gaten jäsen” taas on hyödyllistä.

      • Anonyymi

        Riippuu mitä keräilee.
        Jotkut keräilee ladoja kuin ne olisivat autoja.
        Ateistit keräilevät maantieristeilijöitä kuten jenkkirautoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu mitä keräilee.
        Jotkut keräilee ladoja kuin ne olisivat autoja.
        Ateistit keräilevät maantieristeilijöitä kuten jenkkirautoja.

        Hyvin sanoit!


    • Anonyymi

      Mitä hyötyä on olla uskomatta keijuihin eli olla akeijuisti? Jos et pidä väitteitä keijujen olemassaolosta uskottavina, et voi uskoa niihin. Uskominen ei ole valinta. Jonkinnäköisen hyödyn tunkeminen asiaan on käsittämätöntä.

      • Anonyymi

        Puhelinlaskut astral-TV:n mainostamiin yhteydenotto palveluihin ovat hinnaltaan suolaisia ja sen lisäksi ne ovat uskovaisnaisten rahastamista varten.


    • Anonyymi

      Ei mitään!

    • Anonyymi

      Kristinusko toi sentään kolonialismin, noitavainot, uskonsodat ja tieteen tukahduttamisen. Aamen.

    • Anonyymi

      Keskimääräistä suurempi älykkyys ja yliluonnollisuuksiin uskomattomuus tuntuu kävelevän käsi kädessä.

    • Anonyymi

      Mitä hyötyä on olla ateisti ja mitä hyötyä on olla uskovainen kommentteja kun seuraa niin uskossa olevat tulivat pahasti nolatuiksi.
      Ihmiset vapautuvat vähitellen uskontojen kuristusotteesta. Islamista luopuminen onkin sitten eri juttu, siinä kun vapautuminen voi olla kuolemaksi.

    • Anonyymi

      Ei mitään!

    • Anonyymi

      Hämmästyttävä kysymys. Hyödyn takiako ihmiset valitsevat mihin uskovat tai ovat uskomatta?
      Valitseeko kastettava lapsi mihin seurakuntaan hänet kasteessa liitetään.
      Entä se 8-vuotias lapsi, joka mormonikirkossa ottaa kasteen, tai aikuinen jehovantodistaja, helluntaalainen jne.
      Väittääkö aloittaja, että nämä ovat harkinneet, mihin uskoon kannattaa liittyä ja missä siitä eniten on hyötyä?
      Punninneet eri mahdollisuudet ja valinneet sitten jonkun sopivan.

      Jos ihminen ei tunne hyötyvänsä mistään uskonnosta, miksi hän siihen liittyisi ja ottaisi kaikki ne velvoitteet, joita eri uskonnot lampailleen määräävät!
      Mitä hyötyä itse olet havainnut?

    • Anonyymi

      Niin, miksi olla ateisti. Voihan sitä olla muutenkin uskomatta jumaliin.

      • Anonyymi

        Sellaista sanotaan ateistiksi. Itse en ole ateisti vaikka en usko jumalaan ja jeesukseen sillä uskon henkimaailmaan, karmaan ja jälleensyntymiseen, olen siis inkarnaattori.


      • Anonyymi

        Minäkin uskon vain yhteen Jumalaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin uskon vain yhteen Jumalaan.

        Amen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Amen!

        Anteex.
        Saatanaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin uskon vain yhteen Jumalaan.

        Jos uskot yhteen jumalaan, olet tällöin uskomatta niihin tuhansiin muihin. Eli tiedät täsmälleen, miltä tuntuu olla uskomatta johonkin tiettyyn jumalaan. Nyt vain pidät tuosta tunteesta kiinni ja ajatuksissasi ulotat sen koskemaan myös omaa jumalaasi, niin ymmärrät, miltä tuntuu olla ateisti. Jahve ei ole ateistille yhtään sen uskottavampi jumala kuin Vishnu.


      • Anonyymi

        "Niin, miksi olla ateisti. Voihan sitä olla muutenkin uskomatta jumaliin."

        Ateisti = henkilö joka ei usko jumalaan.

        Ei ateismia harjoiteta.


    • Anonyymi

      Pelkkää vahinkoa! Ateismi on tappanut eniten ihmisiä.

      • Anonyymi

        Höpöhöpö, kristinuskon siirtomaasodat, noitavainot ja ristiretket tappoivat miljoonia. Venäjällä tappoi bolsheviikkivallankumous ja kommunusmi ihmisiä, ei ateismi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpöhöpö, kristinuskon siirtomaasodat, noitavainot ja ristiretket tappoivat miljoonia. Venäjällä tappoi bolsheviikkivallankumous ja kommunusmi ihmisiä, ei ateismi.

        Inkvisitio tappoi satoja tuhansia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpöhöpö, kristinuskon siirtomaasodat, noitavainot ja ristiretket tappoivat miljoonia. Venäjällä tappoi bolsheviikkivallankumous ja kommunusmi ihmisiä, ei ateismi.

        Ne ovat vain pieni osa niistä kymmenistä miljoonista joita on tapettu kommunismin nimissä.


      • Ateismi on sitä, että ei uskota Jumalaan.

        Ei se tapa.


    • "Mitä hyötyä on olla ateisti?"

      Onhan siinä sellanenkin hyöty, että ei ole syntinen, kun on ateisti.

      • Anonyymi

        Tiedät itsekin, että olet syntinen eikä sinulla ole puolustajaa.


    • Anonyymi

      Vaikuttaa siltä, että ne ajat lähestyvät taas,jolloin ateistit teloittivat kristittyjä kuumilla teräs levyillä paistaen, ristiinnaulitsemalla, nylkemällä, tai työntämällä onton puun sisään ja sahaamalla kahtia. Tälläinen on ateistin mielikuvituksen rikkaus ja märät unelmat, kun mistään ei tarvitse mitään välittää. Viha kristittyjä kohtaan on tietenkin saatanasta,sillä hän tietää loppunsa lähestyvän. Siksi pitää saada mahdollisimman paljon kanssa kärventyjiä helvettiin.

      • Anonyymi

        Ja polttavat elävänä tulessa kekäliksi.
        Teilipyörät, rautaiset Stalin sarkofakit.
        Traktoreilla repivät jäsenet irti.
        Mitä ne nyt uusina ideoina sitten keksivätkään.


    • Anonyymi

      Ateisti on kommusnimi,vasemmistolainen tai vihreä.
      He eivät ymmärrä Luojan sanaa !
      Useimmat sosiaalipuolueiden edustajat,kuten jo Keskustakin on saatanan puolella!

      • Anonyymi

        Uskovainen on fasismi, (Hitler Mussolini)
        oikeistolainen tai kokoomuslainen.
        He ymmärtävät Jahven sanaa !
        Useimmat luonnonvalintapuolueiden edustajat, Kuten oli Keskustakin Jumalan puolella.


    • Anonyymi

      Einsteinin Albertti ei uskonut persoonaliseen jumalaan ja puti uskontoja lapsellisina. Siinä yksi hyvä maailmaan.

      • Anonyymi

        Puti, puti 🌚


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puti, puti 🌚

        Iso J - Jumala, kuten Jumalaan


    • Anonyymi

      Anna heidän olla uskottomia,jos se tuo heille tunteen että he eivät ELÄ KUOLEMAN JÄLKEEN.
      Näin voi olla heille jos tahtovat.
      Heille tämä on vain yksi,muille satoja..
      Kaikki ei tunne,kaikki ei Rakasta,mutta osaavat loukata ja vihata.
      Anna heidän olla,he kuitenkin kulkevat pidemmän matkan tai sitten se loppuu.

      • Anonyymi

        Aina loppuu, oli matka lyhyt tai pitkä.
        Yksi päivä tai sata vuotta.
        Uskot tai et, se loppuu.


      • Ruumis hautaan katoaa, sielu taivaseen vilahtaa, usko sitten jeesukseen tai ei. Kuvaus ylösnousemuksesta on aika harhainen suorastaan.


      • Anonyymi
        ciccero kirjoitti:

        Ruumis hautaan katoaa, sielu taivaseen vilahtaa, usko sitten jeesukseen tai ei. Kuvaus ylösnousemuksesta on aika harhainen suorastaan.

        Se on vaihtoehtoinen tapa.
        Hautajaisissa pastori kertoi molemmat.
        Saarnan alussa heti taivaaseen ja loppupuolla vainaja kuitenkin odottaa haudassaan Jeesuksen tuloa.
        Kukaan muu ei ehkä huomannut ristiriitaa.
        Vaikenin tietysti.


    • Anonyymi

      Pelkkää vahinkoa.

    • Uskonnon ja uskomusten perusteella on tapettu ja murhattu varmaankin miljardi ihmistä vuosisatojen aikana. Siihen päälle muut sen aiheuttamat kärsimykset, esim. itsemurhat.....raiskaukset.....ym.....

    • Anonyymi

      Mutta tuollainen että pakottaa jonkun lapsen johonkin uskontoon on minun mielestäni väärin, kun sitten ihminen aikuistuttuaan voi itse päättää mistä pitää, minullakin on aivan oma uskonto, uskon Jumalaan, mutta en kuulu mihinkään uskontokuntaan.

      Uskotko sinä Jeesukseen eli ihmisen poikaan kuin Donald Trumpiin, vai uskotko Jumalaan?

    • Anonyymi

      Pian eläkkeelle jäävä poliisi Kenneth "Kentsu" Eriksson tuntee parhaiten ateististen paritteluelinuskovaisten moraalin tai pikemminkin moraalittomuuden. Suomeenkin pitäisi saada aikaan lakiin seksinostokielto, sillä nämä ateistiset paritteluelinuskovaiset kylvävät paljon pahaa ympäristöönsä. Juttu Kenneth Erikssonista löytyy tämän päivän Iltalehden nettiversiosta.

    • Anonyymi

      Ei mitään, sen pelkkää kapinaa.

    • Anonyymi

      On rasittavaa olla ateisti koska elämä päättyy siihen kun viimeisen henkäyksen vedät.

      • Anonyymi

        Minulle se on helpotus.
        Loppuu rasitus.


    Ketjusta on poistettu 28 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      335
      2951
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      108
      2230
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1640
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1174
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      72
      1057
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      1003
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      960
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      148
      954
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      852
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      42
      786
    Aihe