Suomalaiset sähköauto muutokset

Anonyymi

Nyt etsitään sijoittajia.

Perustetaan sähkömoottoritehdas, akkutehdas ja huoltotehdas sekä jakelupisteet.

aletaan myymään sähkötys paketteja hintaan 3000-4000€
Tällä hinnalla otamme moottorisi vaihdossa kierrätykseen ja asennamme tilalle sähkömoottorin 100-200Kw , ohjaimen, sekä 10kwh akkupaketin.
hinnasta 1000€ on pantti akkupaketille.
auton toimintasäde on siis about 100km

jakelupisteitä viedään ympäri suomen ja näissä pisteissä akkukasetti vaihdetaan uuteen ladattuun akkukasettiin hintaan 2,5€
tällä hinnalla lataamme akun sekä testaamme ja huollamme kasetin.
Näin saamme kaiken uudistuvan energiankin käyttöön ja ladattua akkuihin, sekä akkujen jakelupisteet voivat toimia myös varavoimalähteenä valtakunnan verkossa, mikäli sähköyhtiöitä yhteistyö kiinostaa.
pienen akun lataaminen kotona ja työpaikallakin onnistuu helposti vain kilowatin teholla.
Lämmityspistorasia käy tähän tarkoitukseen oikein hyvin.

Myös raskaalle liikenteelle teemme sopivat moottorit ohjaimet sekä akkukasetit.

Kuka lähtee rahoittamaan projektia?

58

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Alkaako Linnavuoren dieselmoottoritehdas valmistamaan sähkömoottoreita?

      • Anonyymi

        Kannattaa kysyä


    • Anonyymi

      mitä sille suomalaiselle patteripiilille , TOROIDIONille nykyjään kuuluu?? (haukotus).

      • Anonyymi

        eihän tuollainen toimi, sen pitää olla niin, että on valinnanvaraa.
        eli auto kuin auto ja siihen sähkömuunnostyö edullisesti.


    • Anonyymi

      Sano hyvästit moottoriöljyille, katalysaattoreille, vikakoodeille, kalliille jakopään huollolle, katsastuksen päästöille, rikkontuneille pakoputkille, lambda antureille ym.
      Mutta silti voit vielä nauttia vanhasta autostasi ja sen tuomasta tunnelmasta.
      Anna autollesi uusi elämä, säästä polttoainekuluissa, öljyissä sekä normaaleista moottorin huoltokuluissa.

      Muistathan sen vanhan luksus auton, jonka tahdoit, mutta mallissa oli moottorivikoja ja kulutus 20l/100km.
      Muistathan sen halvan luksusauton jonka halusit, mutta siinä oli moottorivika.

      Nyt voit hankkia unelmiesi auton ja antaa sille uuden elämän.
      Tule sijoittajaksi, rakennetaan yhdessä Suomi edelläkävijäksi.

      Kun hinta ja laatu ovat kohdallaan, niin tästä on tulossa jälleen maailmanlaajuinen menestystarina Suomesta.
      Älä missaa tilaisuuttasi.

      • Anonyymi

        Ja sitten heräsin Buimurin istuimella...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sitten heräsin Buimurin istuimella...

        Aivan oikein, niin heräsit, uudella sähkömoottorilla varustettuna ja huolesi olivat taas ohi.


    • Anonyymi

      Voiko sähköautoa käyttää niin, että ajaa vain n. kerran viikossa muutaman kilometrin, ja toimiiko ne tuolla käytöllä kuinka pitkään? Ulkona puiden alla sateessa, tuulessa ja tuiskussa, joskus kovilla helteillä. Miten pian alkaa ilmenemään sähköongelmia?

      • Anonyymi

        Voi käyttää, akku purkautuu aina jonkin verran itsestään, mutta lataus onnistuu kotona jatkojohdolla.
        Ei sähkö ongelmia akussa, ohjaimessa taikka moottorissa, auton alkuperäisissä sähkötyksissä sitävastoin saattaa ilmetä ongelmia, mutta se on sitten sen autovalmistajan heiniä.
        Tämä on laatua ja kestää tuulet ja tuiskut sekä auringon paisteet.


    • Anonyymi

      Esimerkki säästöistä.
      Pekka tykkäsi omasta autostaan, olihan se hyvä ajaa, hyvillä varusteilla, tuttu ja turvallinen, mutta hieman bensa syöppö ja kalliit varaosat ja merkkihuoltokin maksoi aivan liikaa.

      Pekka vaihdatti autoonsa sähkömoottorin meillä.
      Auto keveni noin 200 kg ja vääntö lisääntyi.
      Pekka säästi ensimmäisenä vuonna yli 500€ huollosta sekä katsastuksen päästömittaus maksusta sekä bensiini kuluissa ym vikakoodin lukemismaksuista.
      pekan työmatka on 30km suunta.
      kulutus bensiinimoottorilla oli 7l /100km ja hintaa työmatkoille viikossa tuli noin 30 €.
      nyt sähkömoottorin takia kulut pienenivät 7,5€/viikko.
      pekka säästi pelkkien työmatkojen polttoaine kuluissa noin 22€
      vuodessa hänen säästönsä oli vuodessa noin 1000€, olettaen, että pekka ei ladannut akkua kotonaan tai työpaikallaan, jolloin hänen säästönsä olisi voinut olla enemmänkin.
      Pekan siirtyminen sähköön maksoi itsensä takaisin pekalle 2 vuodessa, sillä pekka ajeli kuitenkin muitakin ajoja kuin työmatkansa.
      Ja pekka tiesi, että jonain päivänä, jos hän luopuu autostaan vanhuusvuosinaan hän saisi akkupaketista 1000€ panttinsa takaisin.

      Pekka oli onnellinen ja tyytyväinen, että oli asennuttanut autoonsa sähköisen voimalähteen.

      • Anonyymi

        Taksi Masan mersun sähkömuutostyö maksoi itsensä takaisin alle vuodessa.
        Taksi Masa oli onnellinen taksikuski, hän piti "tankkaushetkistä", sillä monessa paikassa oli tarjouksia, akunvaihto ja munkkikahvit nyt vain 5€.
        Voit vain arvata, kuinka Vientiä riitti, sillä kaikki tahtoivat ekoloogisen taksi Masan takapenkille matkustelemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taksi Masan mersun sähkömuutostyö maksoi itsensä takaisin alle vuodessa.
        Taksi Masa oli onnellinen taksikuski, hän piti "tankkaushetkistä", sillä monessa paikassa oli tarjouksia, akunvaihto ja munkkikahvit nyt vain 5€.
        Voit vain arvata, kuinka Vientiä riitti, sillä kaikki tahtoivat ekoloogisen taksi Masan takapenkille matkustelemaan.

        Taksi Masa odotteli asiakkaita, hänen edessään odotteli upouusi tesla taksi, tuo 80 000€ maksanut auto.
        Masa ajeli klassikolla, hänellä oli mersu kaikilla varusteilla, maailman turvallisin auto, joka oli saanut uuden sähköisen elämän ja tuki kiertotaloutta ja ekologisuutta.
        Tällä taksilla matkustaminen oli suomalainen ekoteko, sekä kulttuuriperinnön suojelua parhaimmillaan, sillä vanhat klassikkoautot olivat jo miltein katoamassa liikenteestä.

        Hallitus oli ankaralla kädellä päättänyt tappaa kaikki kulttuurimme klassikot ja lobata ulkomaisia tesloja väkisin markkinoille.
        Mutta tämä suomalainen sähkömuunnos innovaatio pelasti Suomen ja koko maailman hirvittävien ilmastohirviöiden käsistä ja edisti kotimaan vientiä yli äyräiden.
        Siinä jäi nokiat jalkoihin, kun suomesta tuli oikeasti ja kannattavasti ekologinen edelläkäviä, josta kiitosta ei kuulu hallitukselle vaan heille, jotka lähtivät sijoittamaan tähän hankkeeseen.


      • Anonyymi

        Keksi parempi tarina seuraavaks.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keksi parempi tarina seuraavaks.

        Nakki Jonne kaasutteli BMW 316i autollaan kaupan pihalla 5000 RPM.
        Melu oli hirvittävä ja siihen kosahti.
        Kyynel valui Jonnen silmistä kun hyvin palvellut auto oli tullut tiensä päähän.
        Isi kuitenkin antoi Jonnelle 4000€ jotta ostaisi uuden auton.
        Jonne tuli meille ja pian hänellä oli sähköinen 316.
        Tämä uusi hirmu kiersi 8000RPM ilman häiritsevää melua, tärinää tai kolinaa.
        Huippunopeus ja kiihtyvyys oli jotain aivan uskomatonta ja Jonne oli maailman onnellisin teini.
        Myös kylän vanhukset olivat tyytyväisiä, kun Jonnen bemarin ulvotus ei enää kuulunut iltaisin talojen sisälle.


    • Anonyymi

      jakelupiste on yksinkertainen 60-100 akun varastokontti. se tarjoaa siis 1MWh varavoiman sähköjakeluun.
      Se lataa akun täyteen noin tunnissa 1C teholla sekä testaa tuodun akun ja pitää rekisteriä akkujen kunnosta.
      auto ajetaan kontin viereen,syötetään kolikot tai kortti, konepelti avataan, jossa akut ovat moottoritilassa.
      otetaan helposti käsiteltävä nosturivarsi ja sillä siirretään akku kasetti / kasetit latauspaikkaan ja kontista saa täyteen ladatun akun ladattavan tilalle.
      operaatio kestää noin minuutin.
      nosturivarsi tallentaa akun irroituksessa käytetyn reitin ja avustaa ja jopa asentaa itse täyteen ladatun akun samaa reittiä käyttäen.

      Tässä on tulevaisuus.
      Muistattehan ajan jolloin kieltäydyitte ostamasta nokian osakkeita ja jälkeenpäin teitä kadutti.
      Tässä olisi uusi nokiaakin parempi sijoituskohde.

      • Anonyymi

        Tuollaista varten on kyllä odotettava akkuteknologian kehittymistä. Ja voihan siihen kontin katolle lätkäistä vaikka muutaman pienen kilowatin luokkaa olevan tuulimyllyn, ja miksi ei vaikka kennojakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollaista varten on kyllä odotettava akkuteknologian kehittymistä. Ja voihan siihen kontin katolle lätkäistä vaikka muutaman pienen kilowatin luokkaa olevan tuulimyllyn, ja miksi ei vaikka kennojakin.

        akkuteknologia on olemassa ja jostain täytyy aloittaa.
        Kunnon kysyntä varmasti pudottaisi akkujen hintoja ja kehitys porskuttaisi eteenpäin kun kysyntää riittää.

        Ja juuri tuollaiset jakelupisteiden akkuvarastot mahdollistavat kaiken tuuli ja aurinkoenergian hyödyntämisen kunnolla.


    • Anonyymi

      ABC ketju on jo kiinostunut ja yrittänyt lahjoa ja varata yksinoikeutta näille jakelupisteille.

      Sähköyhtiöt ovat ottaneet yhteyttä ja ovat erittäin kiinostuneita konseptista.

      Taksiyhtiöt ovat soitelleet linjat kuumina ja kyselleet, milloin näitä muutoksia aletaan tekemään.

      Myös tavalliset ihmiset, joilla on työmatkaa ajettavana, ovat erittäin kiinostuneita.

    • Anonyymi

      mutta kun ei ole sitä paristoa, akkua joka kestää ja on edullinen............

      • Anonyymi

        On on, kierrätys sen mahdollistaa.
        Näitä akkuja huolletaan, eli kennoja vaihdetaan ja kierrätetään sitä mukaan kun ne kiertävät käytössä.


      • Anonyymi

        esim. lyijyakku maksaa sen 100€/kwh.
        kyllä ne litiumi seokset saadaan automaatiolla alle tuon, varsinkin kun raaka-aineet kierrätetään ja voihan sitä löytyä jokin muukin metalli aikanaan akkuja varten.
        eli kyllä se pantti saadaan riittämään 10kwh akulle.
        ja kun jakelupisteissä kuitenkin tulee voittoa, niin akkuja pystytään ylläpitämään ja kehittämään ja sijoittamaan uusiutuvaan energiaan, joten kyllä ne hinnat saadaan kuriin.


    • Anonyymi

      Sähköautomuutokset on yhdyssana.

      • Anonyymi

        anteeksi


    • Anonyymi

      Eikös tätä jo yritetty?

      Joku paja muutti Toyota:n henkilöautoja sähköautoiksi.
      Oli hakenut muutoksille luvat ja kaikki.
      Toimintasäde taisi olla melko vaatimaton.

      Ei vain tainnut tulla kassavirtaa tarpeeksi ja hanke hiipui.

      • Anonyymi

        Ehkä, mutta tässä on yhdessä kaikki, mootorin valmistus, akkujen valmistus, jakelupisteet ja huolto ja kierrätys.
        ja autosta riippumaton vaihtotyö.

        Tässä olisi aika hyvät kassavirrat tiedossa.
        Suomessa varmaan miljoona autoa olisi jonossa ja raskasta liikennettäkin.
        ja sitten viedään tätä muihin maihin, niin kyllä sieltä on tulossa sitä kassavirtaa ihan riittävästi.


    • Anonyymi

      Tässä olisi siis sellainen vihreä talousboosti nyt korona-ajalle aloitettavaksi, niin vihreätkin voivat lopettaa teiden tukkimisen.

    • Anonyymi

      raskaaseen liikenteeseen sähkö olisi omiaan. nyt moottori ja pakokaasujarrutuksilla saataisiin ainakin 80% jarrutusenergiasta talteen.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Raskaalle kalustolle pitäisi sähköt vetää tien pintaan, ei toimi pelkästään akuilla. Ruotsissahan tätä jo kokeillaan. Pienissä autoissa, busseissa ja mpyörissä sähkö toimii mutta raskaat rekat kylmässä ilmastossa ei pelkästään akkujen voimalla.
        Natsien sukellusveneissäkin oli akkuja vaikka kuinka paljon mutta silti niillä pääsi vain n.150 km max mutta dieseleillä pääsi parhaimmilla jopa maapallon ympäri kerta tankkauksella. Siinä vähän suhdetta akkujen ja nestepolttoaineiden energiatehokkuun erosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raskaalle kalustolle pitäisi sähköt vetää tien pintaan, ei toimi pelkästään akuilla. Ruotsissahan tätä jo kokeillaan. Pienissä autoissa, busseissa ja mpyörissä sähkö toimii mutta raskaat rekat kylmässä ilmastossa ei pelkästään akkujen voimalla.
        Natsien sukellusveneissäkin oli akkuja vaikka kuinka paljon mutta silti niillä pääsi vain n.150 km max mutta dieseleillä pääsi parhaimmilla jopa maapallon ympäri kerta tankkauksella. Siinä vähän suhdetta akkujen ja nestepolttoaineiden energiatehokkuun erosta.

        Koreassa (eteläisessä) on bussijärjestelmä, jossa virta saadaan tien alle kaivetusta kaapelista induktion kautta. Siemensin Ruotsissa testaama systeemi raskaalle liikenteelle muistuttaa kaupungeissa käytettyjä trolleybusseja, jotka ottava virtansa "tuntosarvien" kautta tien päällä kulkevista johtimista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koreassa (eteläisessä) on bussijärjestelmä, jossa virta saadaan tien alle kaivetusta kaapelista induktion kautta. Siemensin Ruotsissa testaama systeemi raskaalle liikenteelle muistuttaa kaupungeissa käytettyjä trolleybusseja, jotka ottava virtansa "tuntosarvien" kautta tien päällä kulkevista johtimista.

        Turussa on jo funikulaari ja se siitä - nyt hiljaa! :D


    • Anonyymi

      10 kW akut?

      Sit vaatii niitten autopaikkojen sähkölämmityspistorasioiden valtakunnallisen päivityksen!

      Koska niis on 16 A sulake, ja jos siin on esim 10 tolppaa yhden sulakkeen takana, niin esim. 8 tuntisen yön aikana maksimissaan siit saa ulos n. 3 kW. Eli nykysellään jos kaikki 10 lataa sähköautojaan samaan aikaan, niin sulake sanoo vaan pox.

      • Anonyymi

        Sulakkeet on tolppakohtaisia.


      • Anonyymi

        hyvin riittää, se on 1kw lataus/auto ja näissä sitten voi olla mahdollisuus rajoittaa ja säätää lataustehoa.
        harvoin akku on ihan tyhjä, esim ajelet autolla töihin ja akusta kulunut 3kwh niin sen voi säätää autossa 8h työpäivälle 3kwh lataustehon, eli about 400w latausteholla mennään.
        tai yön yli 8 tai 10 h niin tarpeen mukaan.
        Ja hidas lataus on parempi akuille kuin pikalataus.


    • Anonyymi

      Sähköautot aiheuttavat valtavan hiilijalanjäljen ennen kuin metriäkään on edes ajettu. Litiumia täytyy louhia hillitön määrä pelkästään yhteen akustoon, puhumattakaan siitä ett maapallon litium-varannot ovat hyvin rajalliset.

      Pienellä diesel-koneella varustettu ekologinen auto saastuttaa koko elinaikanaan suunnilleen saman verran kuin pelkkä sähköauton valmistus. Valitettavaa mutta totta, toivotaan että akkuteknologia kehittyy edelleen, vielä ollaan lapsenkengissä.

      • Anonyymi

        Siinä taas persu valehtelee ja uskoo itse omaan valheeseensa.


      • Anonyymi

        Tässä on sitten mukana kierrätys.


      • Anonyymi

        Niinpä Volvon (polestarin) johtajakin totesi jopa itse että alkaa olla ekologinen vasta monien kymmenien tuhansien jälkeen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä Volvon (polestarin) johtajakin totesi jopa itse että alkaa olla ekologinen vasta monien kymmenien tuhansien jälkeen

        Aika paskoja dieselautot, kun eivät kestä edes muutamaa kymmentä tonnia. Kertakäyttäromuja voisi sanoa.


    • Anonyymi

      100 km välein akunvaihto? joopa joo sähkö ei ole se oikea pitänee odotella Vetyautoja

      • Anonyymi

        Jep, kunhan akkutekniikka paranee, niin toimintasäde kasvaa.
        100 km on riittävä aluksi ja pitää hinnat kurissa ja voihan sitä ostella enemmänkin niitä akkuja jos rahaa ja tilaa kulkupelissä riittää.
        siinä on myös taloudellisuutta, kun se akkupaketti painaa 80kg 600kg:n sijasta, voivat ne pienituloisemmatkin saada autonsa sähköiseksi kun saa hyvään hintaan.

        Vetyautoja saat odotella vielä 20 vuotta.
        ja vetytankkauspisteitä vielä kauemmin.


    • Anonyymi

      Kun rahaa kirstuun kilahtaa, niin edullisesti sähkö autoja saa.

    • Anonyymi

      Aivan turhia pelejä maaseudulle on patterilelut. Kaupunki liikenne saastuttaa, mutta maaseudulla ei ruuhkia, eikä savusumuja ole.
      Ja kunhan tulee viikkokausien 30 asteen pakkaset siperiasta, niin on patterileluja tien varret ryllöllään.

    • Anonyymi

      Noniin.
      Tällä innovaatiolla saadaan Suomeen ja muuallekin maailmaan sähköautot nopealla aikataululla.
      Sähköverkkoihin saadaan paljon akkukapasiteettia ja sähköyhtiöt ja asiakkaat kiittävät kun toimitusvarmuus kasvaa.
      akunvaihdon hinta on 2,5€ josta 1€ on lataushinta sähkölle 1€ akkujen ylläpitoon kierrätykseen ja kehittelyyn varattu ja 0,5€ on valtiolle veroja.
      1€ lataushintaa maksetaan ensisijaisesti aurinkosähkön tuottajille 10c/kwh jotta saadaan sitä aurinkosähköä kaikkien katolle ja kannattavaksi.
      sähkönsiirtomaksua ei makseta, sillä tämä konsepti tuo sähköyhtiöille niin paljon etuja ja varmuutta, että säästävät pitkän pennin tekemättä yhtään mitään ja sähkön toimitusvarmuus nostetaan paremmilla keinoilla huippuunsa.

      Valtio luvannut joulukuussa 300 miljoonaa jakoon vihreille teknologioille ja tämä jos joku on sen arvoinen ja kannattava, mutta turha kai haaveilla, että raha menisi oikeaan kohteeseen, kun kankkulan kaivokin on olemassa?

    • Anonyymi

      Moottori tulee olemaan kestomagneettimoottori/generaattori uudella tilankäyttöjärjestyksellä ja yli 90% hyötysuhteella.
      Moottorin vaihtoprosessi on päivän työ.
      Moottori irroitetaan ja skannataan 3d skannerilla kiinnitykset ym.
      CNC leikkaa ja poraa sovitteet ja moottori sekä akkupaketti asennetaan paikoilleen.

      Moottorin ohjaimessa on paikka kaasuvaijerille ja sähköinen liitin jos kaasupoljin vaihdetaan sähköiseen.
      Jarrulle on liittimensä sekä kytkimelle sekä paljon ohjelmoitavia inputteja ja outputteja tulevaisuutta varten.
      Boxista on ulostulo 12v jotta sähkölaitteet toimivat normaalisti.
      kehitämme myös huijausmoodin auton alkuperäistä ajotietokoneita varten, jotta öljyvaroitusvalot ja muut moottorin vikavalot eivät pala.
      antureita simuloidaan ja huijataan tai ajotietokone vaihdetaan kokonaan, mikäli mahdollista.

      Jokainen voi kirjautua autonsa uuteen moottorisysteemiin ja ohjaukseen tietokoneen verkkopiuhankanssa ja asettaa salasanansa sekä tehdä omia säätöjään, rajoittaa tehoa ja nopeutta ja lukea dataa ym.

      Myöhemmin tulossa vielä paljon uudistuksia ja muutosmahdollisuuksia, kuten manuaali automaatiksi jne.

    • Anonyymi

      Tehdään perävaunu jossa on akut ja moottori. Tämä vain kytketään bensa-autoon niin saadaan edullisesti hybridi.

      • Anonyymi

        Yhdistelmiin, rekkoihin tuo olisi tietysti tulossa, mutta autoihin on parempi, kun saadaan sitä turhaa painoa pois ja ne osat saadaan kierrätettyä.


    • Anonyymi

      Halvemmaksi ja paremmaksi sekä kaikkia hyödyttäväksi tämäkin tulisi, mutta hallitus se ajaa kilometriverotusta ja valvontasysteemiä, joka tulee maksamaan miljardeja eikä hyödytä kuin hyviä veljiä ja samalla saadaan yksityisyyden suojaa taas riisuttua.

      Yök mitä toimintaa.

    • Anonyymi

      Tästä lähtee maailmanlaajuinen buumi liikkeelle ja Suomi jälleen edelläkävijäksi ja vienti vetää.....
      Siis jos Suomessa oikeasti haluttaisiin, niin kaikki tämä on mahdollista hyvinkin nopealla aikataululla.
      Mutta siinä jäisi hyvien veljien siivut taas saamatta ja sehän ei käy.

    • Anonyymi

      Ja minullahan on varaa vittuilla, koska jos joku hallitus tai hyväveli ottaisi nokkiinsa, niin pystyisin todistamaan kaikki väitteeni konseptista todeksi ja mahdollisiksi ja ylivoimaisesti parhaaksi vaihtoehdoksi tehdä Suomesta omavarainen ja vihreämpi ja hiilineutraali kannattavasti ja nopeasti.

      Mutta tämähän EI KÄY.

    • Anonyymi

      https://yle.fi/uutiset/3-11615349

      Siinä hallituksen KALLIIN TYÖRYHMÄN AIKAANSAANNOKSET.
      Vero, vero, vero, liikkumiskielto kielto, vero, tukia kavereille ja kielto vero lassytystä.
      MISSÄ INNOVAATIOT????

      Tuollaisille vielä maksetaan, ei hyvin mene.
      Jos ratkaisu on joka asiaan joku vero, niin koko hallitus joutaa pois.
      aivoton matokin keksisi paremman ratkaisun kuin vero.
      ilmavero hiilidioksidivero tietokonevero sähkövero, jne.
      pelkkiä uusia yhdyssanoja trendien mukaan.

      Onko typerämpää tapaa johtaa valtiota kuin keksiä uusia veroja?
      EI OLE!

      • Anonyymi

        Jos kalliin ylihintaisen täysin turhan työryhmän sijalle palkattaisiin insinöörilauma ja heille annetaan tehtävä ratkaista ongelma, niin Suomihan olisi jo kuussa ja marssissa ja vienti vetäisi ja kansa olisi onnellinen.

        Mutta kun tehtävä annetaan sätkynukeille ja kaverin kaimoille palkkiovirkoina niin suomihan ei kehity vaan muuttuu verohelvetiksi ja palaa kehityksessä keskiajalle ja kansa voi pahoin.


      • Anonyymi

        https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/b4a7ee44-deaa-4e3b-9b21-b9ff7f21a905

        Suomen sähköautotavoitetta tulisi tarkistaa niin, että vuoden 2030 tavoitteeksi asetettaisiin jopa 700 000 sähköautoa, joista valtaosan tulisi olla täyssähköautoja.

        10 vuotta aikaa, tulee kiire.
        70 000 autoa vuodessa.
        korona jyllää eikä kenelläkään ole pian rahaa tai työpaikkaa, joten ..... :D

        Kannattaisi siis harkita näitä kotimaisia sähköautomuutoksia ja niitä kaikkia etuja joita se mukanaan tuo..


    • Anonyymi

      Johan sijoittajat tohonkin humppaan on löytynyt aikaa sit!

      Ja sen sijottajan nimi on: Veronmaksaja! :)
      Veronmaksaja maksaa tuulimyllysähköilyharrastukset.
      Veronmaksaja maksaa sähköauton hankintatuet (2 donaa)
      Veronmaksaja maksaa 5 vuoden päästä (akkujen käyttöikä) postimerkin hintaiseksi muuttuneen kertakäyttösähköauton kierrätysmaksun/romutuksen.

      Ja: Maailma pelastuu! :)

      • Anonyymi

        Nyt on parempi juttu menossa, joten saattaa olla ettei tukia tai sijoituksia tule, sillä tämähän voi oikeasti hyödyttää ja mahdollistaa vihreän harppauksen.

        WIN WIN ja ilman WINDOWSIA.
        eli tripla WIN.


    • Anonyymi

      Sähköautoksi muuntaminen vaan on niin pirun kallista että samalla hinnalla saa uuden sähköauton

      • Anonyymi

        Ei todellakaan ole.
        Se on ihan kohtuu hintaista puuhaa.
        3-4 tonnia pärjää kyllä.
        ja etu on se, että auto saa olla melkein mikä tahansa, joten ei tule sitä monokulttuuria autojen kanssa vaan jokainen voi ostaa ja muuntaa sen unelmiensa auton sähköiseksi.
        Autolämmityspistorasiat riittävät hyvin lataukseen ja moni ongelma saadaan ratkaistua ja aurinkosähköstä saadaan kannattavaa.

        Tämä on kunnon vihreä askel joka todella hyödyttää jokaista.
        ostajalle se maksaa itsensä takaisin, valtio saa unelmansa toteutettua, jokainen saa hyvällä hinnalla sen lempiautonsa sähköiseksi ja aurinkopaneelien asentaminen kannattaa ja sähköverkkojen toimitusvarmuus nousee ym.


    • Anonyymi

      Valmet alkoikin jo sopivasti kasvattamaan akkutuotantoaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      2092
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1928
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1878
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1488
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1147
    Aihe