Puhelinmyyjät pilasivat hyvän yhteydenpitovälineen

Kuka enää vastaa tuntemattomiin numeroihin? Kun täytyy saada joku kiinni, niin on mentävä paikan päälle tapaamaan kasvotusten, mutta se harvoin onnistuu, kun matka on liian pitkä, eikä aikaa ole.

Postin kulku kestää monta päivää, eikä sähköpostejakaan enää lueta, kun sekin on täynnä roskapostia.
Puhelinmyynti pitäisi kieltää kokonaan, koska siellä soittelevat enimmäkseen vanhuksia huijaavat koijarit.

100

168

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oikeiston vaatimuksesta kaikenlainen huijariyrittäminen on sallittava. Bisnes aina ensin, vaikka sitten kuinka siitä kansa kärsisi.

      • Anonyymi

        Juuri näin, huijariyrittäjillä on oikeus ottaa omansa vaikka väkisin.


      • Anonyymi

        Eikös tuo rikollisten suojelu uhrien kustannuksella ole vihervasemmiston leipälaji?
        (Luultavasti samanlainen suojelee ja "ymmärtää" samanlaista.)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin, huijariyrittäjillä on oikeus ottaa omansa vaikka väkisin.

        Väkisin ottaminen on sosialismia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös tuo rikollisten suojelu uhrien kustannuksella ole vihervasemmiston leipälaji?
        (Luultavasti samanlainen suojelee ja "ymmärtää" samanlaista.)

        Talousrikospuolella tuota harrastaa kokoomus.
        Väkivaltarikoksissa vihervasemmisto.


    • Anonyymi

      Kommunistiset puhelinmyyjät yrittävät sosialisoida mummosi rahat.

      • Anonyymi

        Persuja kaikki helppoheikit on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persuja kaikki helppoheikit on.

        Kepulaiset ne vasta helppoheikkejä ovatkin. Sipilä lupasi 35 000 mamulle talonsa ilmaiseksi asuttavaksi, mutta ei yksikään saanut majoittua siellä.

        Sellaisia ne HelppoSipilät, kepulaiset ovat. Mihinkään ei voi kepulaisissa luottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persuja kaikki helppoheikit on.

        Ovatko romanit nykyään persuja. Demareita ne tähän saakka ovat olleet. Ainakin rikoksista kiinni jääneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ovatko romanit nykyään persuja. Demareita ne tähän saakka ovat olleet. Ainakin rikoksista kiinni jääneet.

        Kaikki huijaripoliisit ovat olleet romaneja. Kaikki romanit eivät ole huijaripoliiseja. Joukossa on myös varkaita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kepulaiset ne vasta helppoheikkejä ovatkin. Sipilä lupasi 35 000 mamulle talonsa ilmaiseksi asuttavaksi, mutta ei yksikään saanut majoittua siellä.

        Sellaisia ne HelppoSipilät, kepulaiset ovat. Mihinkään ei voi kepulaisissa luottaa.

        Hei, ne oli persuja jotka toivat 35.000 kunniakansalaista Suomeen.


    • Anonyymi

      Juuri näin on käynyt.
      Yleensä vastataan vain puhelimen luettelossa oleviin puheluihin.
      Nämä puhelinmyyjät ovat sinnikästä porukkaa. Elokuussa alkanut puhelinterrori jatkuu edelleen. Jotain tärkeää varmaan yrittävät myydä, mutta en vastaa.
      Kuluttajan suojaksi pitää saada laki puhelinmyynnin lopettamiseksi.
      Oppositio tietenkin vastustaa, eihän sieltä mitään moraalia löydy.

      • Anonyymi

        Puhelinmyyjä kannattaa haukkua pedariksi tai huoraksi. Sitten vasta luuri kiinni.


    • Anonyymi

      Syyllisiä ovat ainoastaan ja vain ainoastaan puhelimeen vastaamattomat aivopestyt idiootit.

      Vastatkaa ja kertokaa sille puhelinrobotille mistä oikeasti on kysymys. Ei han itse sitä tiedä, miten huijattuja uheja jatkossa rahastetaan. Koluttamattomat sivistymättömät epäinhimilliset oppimiskyvyttömät robotit on valittu tehtävään juuri näiden ominaisuuksien perusteella. Eivät osaa edes käyttää Googlea. Valistaaka heitä. Ette saa soittoja jatkossa.

      • Anonyymi

        Tässä on viikon sisällä alkanut tulla puheluita milloin mistäkin, muka Suomesta tai ulkomailta (puhelin näytti että Manchesterista, mutta suuntanumero oli Madagaskarista). Koska minulle tulee tärkeitä puheluja tuntemattomista puhelinnumeroista, niin ainakin noihin "suomalaisiin" puheluihin pitää vastata. Mutta kun sieltä aletaan tolkutta englantia niin katkaisen heti puhelun ja laitan numeron estoon. Harmi vaan jos jonkun asiallisenkin henkilön numero menee näin sulkuun kun numero on "rosvottu" häirikkösoitteluun.

        Jos tällaisille soittajille yrittää selittää jotain, olet tehnyt puhelimitse palvelusopimuksen ja puhelinnumeron perusteella alkaa tulla tavaraa tai tulla aiheettomia kuukausimaksuja.


      • Anonyymi

        Yrittäjänä näet ensin mahdottomasti vaivaa että saa oman puhelinnumerosi markkinoille ja esim asiakkaittesi ja näiden yhteistyökumppaneitten tietoon. Sen jälkeen kartat luuria koska pelkää että siellä on joku puhelimyyjä. Hei haloo siellä saattaa olla asiakkaasi yhteistyökumppani joka tilaisi sinun palveluita ja tuotteita. Menetät tuhansia euroja tyhmyytesi takia.


    • Anonyymi

      Jos jollakulla on tärkeää asiaa, niin voihan aina käyttää viestejä, jos puheluun ei vastata.

      • Anonyymi

        Pankoon ne puhelinmyyjät viestejä. Se vastaa joka haluaa.


      • Anonyymi

        Nyt vaan on niin ikävästi, että tämä puhelinTERRORISMI on sellaisissa mittakaavoissa, että yksityispuhelut eivät enää pääse LANGOILLE.

        Puhelin on jatkuvasti varattuna, kun mainos- ja markkinointiterroristit valtaavat puhelinlinjan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt vaan on niin ikävästi, että tämä puhelinTERRORISMI on sellaisissa mittakaavoissa, että yksityispuhelut eivät enää pääse LANGOILLE.

        Puhelin on jatkuvasti varattuna, kun mainos- ja markkinointiterroristit valtaavat puhelinlinjan.

        Jo kokeilevat tekoälyä häiriköintiin ettei tarvitse maksaa palkkaa puhelinhäiriköille. Lailla on kiellettävä tuommoinen toiminta! Etsikööt ne pukutyypit oikeaa työtä. Lopettakoon luxustelun. Verovaroista alamaisille maksettujen tukien vuoksi saavat enemmän itselleen koska palkkoihin ei tuhlaudu niin paljoa omia rahojaan.


    • Anonyymi

      Parhaat sijoittajaveljet keksivät tietoliikenneyritysten tuottojen kasvattamiseksi mobiilivarmenteen. Pakko ostaa kännykkä, että pääset verkkopankkiin maksamaan mm. puhelinlaskusi. Tosi on, että tuntemattomiin numeroihin en vastaa. Älykännykkää välttelen viimeisen asti tietoturvariskin takia.

      • Anonyymi

        Vanhanen ajaa painannusta liikenteen verotukseen. Päättäjät voivat mellastaa ilman pelkoa jääviydestä hallintaekisterin suojassa.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Sama juttu, en enää pitkiin aikoihin ole vastanut puhelimeen jos en tunne numeroa josta soitetaan. Siksi pankkien ja viranomaisten suuntaan annan aina sähköpostiosoitteen ja kehotan käyttämään sitä tai laittamaan tekstiviestin.

    • Anonyymi

      Minä yritän keksiä aina mahdollisimman ikävän tavan vastata puhelinmyyjälle. Monesti esitän muka kiinnostunutta ja kilautan ovikelloa ja käsken odottamaan ja jätän puhelimen pöydälle. Kaiutin päälle, että saan tirskua.😝

      • Anonyymi

        Tuosta on hyvä jatkaa. Yritä keksiä joskus joku uusi tapa häiritä soittajaa. Sellainen, jota soittaja ei ikinä tule unohtamaan.


      • Silloin kun puhelinmyyjiä on joskus soittanyt todella paljon ja olen ärsyyntynyt siitä niin olen laittanut puhelun vain kylmästi poikki sanomatta mitään kun olen tajunnut mistä on kyse. Kun ei kerran aio ostaa yhtään mitään niin miksi haaskata aikaa sen myyntipuheen kuunteluun joka on kuitenkin tulossa?

        Asenteeni muuttui hieman silloin kun sain ystävän joka väliin joutui tuollaistakin hommaa tekemään. Hän itse sanoi että homma on melkein yhtä arvostettua kuin prostituutio. Silloin heräsi myötätunto.


      • Anonyymi
        Nolime kirjoitti:

        Silloin kun puhelinmyyjiä on joskus soittanyt todella paljon ja olen ärsyyntynyt siitä niin olen laittanut puhelun vain kylmästi poikki sanomatta mitään kun olen tajunnut mistä on kyse. Kun ei kerran aio ostaa yhtään mitään niin miksi haaskata aikaa sen myyntipuheen kuunteluun joka on kuitenkin tulossa?

        Asenteeni muuttui hieman silloin kun sain ystävän joka väliin joutui tuollaistakin hommaa tekemään. Hän itse sanoi että homma on melkein yhtä arvostettua kuin prostituutio. Silloin heräsi myötätunto.

        Koronahössötyksen takia moni joutunut työttömäksi ja ottaa minkä tahansa työn? Ehkä juuri siksi puhelinmyynti on viime aikoina lisääntynyt.
        Toisaalta kaikenlaiset huijaukset ulkomailtakin ovat lisääntyneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuosta on hyvä jatkaa. Yritä keksiä joskus joku uusi tapa häiritä soittajaa. Sellainen, jota soittaja ei ikinä tule unohtamaan.

        yksi konsti jos naispuhelinmyyjä soittaa niin voi sanoa että "tumputtelen tässä samalla" välillä voi sanoa että " tekeepä hyvää... jatka vaan.... kohta tulee" pientä huohotusta siihen väliin....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        yksi konsti jos naispuhelinmyyjä soittaa niin voi sanoa että "tumputtelen tässä samalla" välillä voi sanoa että " tekeepä hyvää... jatka vaan.... kohta tulee" pientä huohotusta siihen väliin....

        Olet siis normi Suomi24 anonyymi joka toivottavasti jää pian historiaan.


    • Anonyymi

      Älä vastaa numeroihin olen kerännyt puhelinmyyjien numeroita.
      Harvoin soittavat samasta numerosta uudestaan. Päivän pari voivat tykittää. Sitten vaihtuu numero.

    • Anonyymi

      Kun viranomainen soittaa, näyttöön ilmestyy ainakin mun kapulassa teksti "Yksityinen puhelu", jolloin tietää, että kyseessä ei ole huijari.

      • Anonyymi

        Pitäisi lukea "virkapuhelu" eikä "yksityinen puhelu", joka nimi on tosi hämäävä kun työasioissaan soittaa. Meinasin jättää vastaamatta. Onneksi vastasin. Oli hänellä tärkeää asiaakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisi lukea "virkapuhelu" eikä "yksityinen puhelu", joka nimi on tosi hämäävä kun työasioissaan soittaa. Meinasin jättää vastaamatta. Onneksi vastasin. Oli hänellä tärkeää asiaakin.

        Eiköhän yhtä suuri tai käytännön tasolta suurempi huoli ole näistä kotimaisista hakemistohuijareista Fonectasta alkaen, nämä tälläiset kuin kuuluvat Suomen viranomaisten syynin alle. katso tässä on lueteltu tyypillisimpiä verkkohakemisto kusetuksia

        https://hakemistoscam.fi/fonecta-fi-kokemuksia/


    • Anonyymi

      Jokaisen ikioma pikkupoliisi tajuaa jos ei haluakaan olla läpinäkyvä. Silloin on jotain salattavaa melko varmaan.

    • Anonyymi

      Puhelinmarkkinointi on kotirauhanhäirintää

    • Anonyymi

      Onko tullut soittoja tästä HUIJAUSNUMEROSTA Tanskan maasta?

      45 18 42 17 86

      • Anonyymi

        Näyttää luettelotietojen mukaan kuuluvan jollekin Århusilaiselle nimestä päätellen ikäihmiselle, onkohan siellä Tanskanmaalla mummot mahdollisesti asialla?

        Oletko joskus ajatellut käydä tutkituttamassa pääsi harhojen takia?


    • Anonyymi

      Kotimaisen puhelinmyynnin saa pois kun maksaa suojelurahaa 0.4 euroa per kolme vuotta. Jos sen vvarmuuden vuoksi uusii kahden vuoden välein eli esimerkiksi aina parillisena vuotena niin kulut vuotta kohti ovat 0.2 euroa.

      https://www.asml.fi/kieltopalvelut/

      Suosittelen. Ollut minulla käytössä jo > 10 vuoden ajan. Huijareitahan tämä ei estä mutta vähentää huomattavasti ei-toivottujen puheluiden määrää.

      Olen itse sitä mieltä että järjestelmän pitäisi tietenkin olla toisin päin eli puhelinmyynti oletusarvoisesti estettynä ellei erikseen sitä salli. Mutta kun sellainen ei tule menemään lävitse niin tämäkin toimii.

      • Anonyymi

        Kun teidän vanhuksilla on niitä 0400 - alkuisia puhelinnumeroita niin vaihtakaa numerot uudempiin. Pelkkä 0400 - puhelinnumero kun tuossa paljastaa että kohde on todennäköisesti otollinen huijaukselle.


      • Anonyymi

        Vastaan outoihin numeroihin nauhoitteella:

        Tähän puhelimeen soittaminen maksaa.
        Puhelun hinta on kaksikymmentäviisi euroa per minuutti.

        Kummasti ovat puhelut oudoista numeroista loppuneet :)


      • Anonyymi

        ÄLKÄÄ IKINÄÄN VASTATKO OUTOON PUHELINNUMEROON OMALLA NIMELLÄ.

        Aloittakaa puhelu vaikka sanomalla: MOIKKA MOI kukapa soittaa?

        Kalastelevat ihmisten tietoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ÄLKÄÄ IKINÄÄN VASTATKO OUTOON PUHELINNUMEROON OMALLA NIMELLÄ.

        Aloittakaa puhelu vaikka sanomalla: MOIKKA MOI kukapa soittaa?

        Kalastelevat ihmisten tietoja.

        Jos soittava numero on osoitelistassa Andoid näyttää nimen, silloin vasaan asiaankuuluvasti, muutoin näkyy vain numero ja vastaan "haloo".

        Yksi keino keljuilla on vastailla ensin muutaman kerran niitä-näitä, puhuen hiljaisella äänellä mikin ohi, tuo saa aikaan sen että häiritsijä asettelee luuriaan/sankojaan paremmin korvalle. Sitten painetaan jotakin numeronäppäintä pitkääääään, se ei kuulu omassa luurissa mutta vinkuu todella kovaa häiritsijällä.

        Joskus kun on aikaa, olen olevinanai kiinnostunut ja kyselen sitä-sun-tätä, tai jätän häiritsijän vain latelemaan litaniaansa. Usein vain lyön lurin korvaan.

        Andoideissa on numeron blokkaus, laitan aina kaikki häirintänumerot blokkiin. Ja soitot joissa soittavan numeron näyttö on estetty eivät soi/värise eivätkä näy missään.


      • Anonyymi

        Toinen varma puhelinmyyjien estäjä on Robinson Rekisteri, puh. 060013404.
        Puhelinmyyntikielto on voimassa kolme vuotta kerrallaan yhdellä maksulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toinen varma puhelinmyyjien estäjä on Robinson Rekisteri, puh. 060013404.
        Puhelinmyyntikielto on voimassa kolme vuotta kerrallaan yhdellä maksulla.

        Idiootti.

        Puhelinmyyntiestoja voi pyytää ainoastaan kuluttajat ja kotitaloudet, ei yrittäjät.


      • Anonyymi

        Tuosta asml:stä täytyisi varmasti tehdä ilmianto viranomaisille, ottakas selvää kuka tuon huijauksen takana on. Huijaus on konkreettinen sillä yritysten välistä puhelinmarkkinointia ei voi laillakaan kieltää, laki käsittää ainoastaan kuluttajasektorin ja tuo asml antaa ymmärtää että myös yrittäjät voisivat tilata tuollaista palvelua. Toimiiko edes käytännön tasolla? jos kuluttaja x osallistuu taas muutaman kuukauden kuluttua jonkun aikakauslehden arvontaan ja rastittaa vahingossa "hyväksyn suoramarkkinoinnin" ruudun niin on taas vapaa kohde puhelinmyyjille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Idiootti.

        Puhelinmyyntiestoja voi pyytää ainoastaan kuluttajat ja kotitaloudet, ei yrittäjät.

        Tässä sivustossa ei rajoiteta puhelinmyyntiestoja kuluttajille ja kotitalouksille:
        https://www.telemarkkinointikielto.fi/
        Sitä paitsi yrittäjät ovat kuluttajia siinä kuin kotitaloudetkin. Kuluttavathan molemmat esim. sähköä ja elintarvikkeita.


      • Anonyymi

        Ilmeisesti helvetin kova jätkä kun keräilee tuollaisia "suojelusrahoja"

        Onko pallinaamasta valokuvaa googlehaussa???


      • Anonyymi

        Ajattelen että kyseessä on koomikko, koska kukaan täysissä sielun ja ruumiin voimissa oleva härö ei ala harjoittamaan noin läpinäkyviä verkkokusetuksia ja julkaisemaan vielä osoitettaankin sen yhteydessä. Ei erityisesti kun maailma ja Suomi on nyt taudin kourissa ja se kaikki heijastuu jokaisesta meistä


      • Anonyymi

        Pallinaama on vienyt kuzetuksensa suoraan isojen poikien sarjaan. Verkkohuijauksia harjoitteleva "aatteellinen yhdistys"


    • Anonyymi

      sitä voisi opetella vastaamaan , suomeksi ja englanniksi lukee vaikka ilmoitustaululla seinälle laittaa jonkun vakiotekstin paprulle

      '' tähän numeroon kaikki soitot maksaa 20 eur / minuutti, jos haluatte jatka, valitsee 1, jos ette, sulkekaa
      this number calls cost 20 eur / minute, if you want continue, selext 1 or close

      bye, hei

      ..mut jos numeroa ei näe, puhelimes voi valita estää semmoiset

      ja muut tuntemattomat jos nuro näkyy, kannatta ensin tehdä haku .. jos ei löydy mitää, estoon

      jos oma nro löytyy fonecta ja soittaja numero, hälle voi ilmaiseksi tällöin tekstiviestin lähettää jos kirjatuuu fonecta.. näitä on 20 kpl/kk .. tarjolla

      mutta pitää siis olla fonecta tili ja sen numeron löytyä kuka soitti

      • Anonyymi

        On todella omituista, että puhelinmyyjät saavat soitella numeroista, joille ei löydy mistään yrityksen tietoja ja täten ei voi varmistaa esim. y-tunnusta.


      • Anonyymi

        Suositelkaa puhelimessa myyntityötä tekevää menemään OIKEISIIN TÖIHIN.

        Ihmisten häiriköinti heidän vapaa- ja työajalla ei ole oikea työ.


      • Anonyymi

        Kun olin vielä toimiva yrittäjä ennen eläköitymistäni, niin minulle tuli vähintään kerran viikossa puhelu jossa tarjottiin nettinäkyvyyttä tyyliin "uusitaan viimevuotinen tilaus".
        En ole koskaan tilannut minkäänlaista nettinäkyvyyttä, enkä varsinkaan maksanut siitä.
        Kuitenkin nämä tyrkyttäjät valehtelivat kirkkain silmin, että olen maksanut viime vuonna 740€, joten eiköhän uusita tämä tilaus? Vaikka kuinka liki huutamalla sanoin, että valehtelet, niin intti ja intti samaa, että olen minä maksanut.

        Sanoin kaikille tyrkyttäjille, että kiellän julkaisemasta numeroani edes ilmaiseksi. Yksi joka taisi olla juuri Fonectalta suuttui ja uhkasi haastaa minut oikeuteen, koska minulla ole oikeutta kieltää julkaisemasta kaupparekisterissä olevia tietojani.
        Ilmeisesti näillä p*skiaisilla on oikeus valehdella mitä sattuu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suositelkaa puhelimessa myyntityötä tekevää menemään OIKEISIIN TÖIHIN.

        Ihmisten häiriköinti heidän vapaa- ja työajalla ei ole oikea työ.

        Puhelinmyynti on yksi markkinoinnin muoto. Lisäksi puhelinmyyntiä voi nykyään laajentaa verkkotapaamisilla ja chat- neuvotteluilla. Erityisen ajankohtaista näin tarttuvan taudin aikana välttää fyysisiä kontakteja on tehdä kauppaa puhelimitse tai chatin kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun olin vielä toimiva yrittäjä ennen eläköitymistäni, niin minulle tuli vähintään kerran viikossa puhelu jossa tarjottiin nettinäkyvyyttä tyyliin "uusitaan viimevuotinen tilaus".
        En ole koskaan tilannut minkäänlaista nettinäkyvyyttä, enkä varsinkaan maksanut siitä.
        Kuitenkin nämä tyrkyttäjät valehtelivat kirkkain silmin, että olen maksanut viime vuonna 740€, joten eiköhän uusita tämä tilaus? Vaikka kuinka liki huutamalla sanoin, että valehtelet, niin intti ja intti samaa, että olen minä maksanut.

        Sanoin kaikille tyrkyttäjille, että kiellän julkaisemasta numeroani edes ilmaiseksi. Yksi joka taisi olla juuri Fonectalta suuttui ja uhkasi haastaa minut oikeuteen, koska minulla ole oikeutta kieltää julkaisemasta kaupparekisterissä olevia tietojani.
        Ilmeisesti näillä p*skiaisilla on oikeus valehdella mitä sattuu?

        verkkohakemisto korkeapaine huijausten kultamitalisti Suomessa tälläkin hetkellä on tämä Iisalmelainen herra eiköhän Fonecta kokoonsakin nähden saa tyytyä vielä hopeaan


        https://mvlehti.net/2015/05/05/osa-1-veivarit-suomen-yritysrekisteri/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhelinmyynti on yksi markkinoinnin muoto. Lisäksi puhelinmyyntiä voi nykyään laajentaa verkkotapaamisilla ja chat- neuvotteluilla. Erityisen ajankohtaista näin tarttuvan taudin aikana välttää fyysisiä kontakteja on tehdä kauppaa puhelimitse tai chatin kanssa.

        Se on sokkona toimimista. Aika mestari puhelinmyyjän oltava että just asiakkaan tarvitsemaa tavaraa on kauppaamassa. Ja useat haluavat nähdä tavaran ja miettiä ennen ostosta. Puhelinmyyntitapahtumassa se ei onnistu.


    • Anonyymi

      Puhelinmyyjät palauttaa meidät vanhaan hyvään aikaan.

    • Anonyymi

      Juurikin näin.
      Itse en vastaa enää koskaan numeroihin joita en ole tallentanut.
      Jälkeenpäin tarkastan Fonecta`ta onko numero julkinen?
      Mikäli numero ei ole niin
      estän sen.

      • Anonyymi

        "Fonecta huijaa ihmisiä 126 miljoonan edestä vuosittain.. onneksi ihmiset herää pikkuhiljaa. Fonectan liikevaihto putoo vuosi vuodelta.

        Itse tilasin fonectan optimoinnin 6kk maksoi päälle 2000€ ja mitä sain 3 lisä kenttää kotisivuun jotka jouduin ITSE täyttämään..."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Fonecta huijaa ihmisiä 126 miljoonan edestä vuosittain.. onneksi ihmiset herää pikkuhiljaa. Fonectan liikevaihto putoo vuosi vuodelta.

        Itse tilasin fonectan optimoinnin 6kk maksoi päälle 2000€ ja mitä sain 3 lisä kenttää kotisivuun jotka jouduin ITSE täyttämään..."

        Tuota Fonectaa on helppo miinoittaa mm kukasoitti softien välityksellä. Osallistukaa joka toiseen kommenttivuoroon ja muistakaa mainita jokaisessa puheenvuorossanne Fonectan skämmäystragedia


      • Anonyymi

        heheh Fonecta julkaisee 10 vuotta vanhoja tietoja ja vääriä katuosoitteita


    • Anonyymi

      Kokoomusorpohan pitää puhelinmyyntiä erittäin kannatettavana työllistämistoimintana. Saihan perskeko työllistettyä näin > 10 000 kelan toimeentulotuesta palkkaansa nostavaa ahkeraa työllistä. Kaiken elämisen ja olemisen ainoa päämäärähän on työ.

      • Anonyymi

        >>>>Kokoomusorpohan pitää puhelinmyyntiä erittäin kannatettavana työllistämistoimintana. Saihan perskeko työllistettyä näin > 10 000 kelan toimeentulotuesta palkkaansa nostavaa ahkeraa työllistä. Kaiken elämisen ja olemisen ainoa päämäärähän on työ.<<<<<<<

        Ain laulain työtäs tee, mut pelkäl laulul ei saa kaupast leipää ja maitoo.

        Yksityisiin puhelinliittymiin tulisi lailla kieltää kaikki pakkomarkkinointi.


    • Anonyymi

      En vastaa kuin puhelimeni osoitekirjassa oleviin tuttuihin numeroihin. Markkinointipuhelutkin vähentyneet murto-osaan entisestä kun en vaan vastannut mihinkään tuntemattomiin numeroihin. Ilmeisesti kotimaisilla puhelinmyyjilläkin omat muistiot mihin ei kannata enää soittaa kun ei kukaan vastaa.

      • Anonyymi

        Aivan kauheeta tämä puhelinmyyjien aiheuttama ihmisten PELOTTELU.

        Ihmiset eivät uskalla vastata OMIIN puhelimiinsa, kun linjoja TUKKIVAT epämääräiset puhelinmyyjät.

        Onko puhelinmyyjällä lainkaan MORAALIA?

        Puhelinmyyjien PELKOSOITOT lailla kiellettävä!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan kauheeta tämä puhelinmyyjien aiheuttama ihmisten PELOTTELU.

        Ihmiset eivät uskalla vastata OMIIN puhelimiinsa, kun linjoja TUKKIVAT epämääräiset puhelinmyyjät.

        Onko puhelinmyyjällä lainkaan MORAALIA?

        Puhelinmyyjien PELKOSOITOT lailla kiellettävä!!!

        Jokainen yrittäjä jolla on yit- tunnus hyväksyy samalla myös sen että ei kuulu enää nk kuluttajasektorin alaisuuteen vaan on yrittäjien viidakossa missä tarjonta on vapaata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen yrittäjä jolla on yit- tunnus hyväksyy samalla myös sen että ei kuulu enää nk kuluttajasektorin alaisuuteen vaan on yrittäjien viidakossa missä tarjonta on vapaata.

        Puheluita tulee numeroista, joista ei ole mitään tietoa kuuluvatko jollekin yrittäjälle vai huijarille tai jonkin sortin psykopaatille vai pervoperalle.

        Pelottavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen yrittäjä jolla on yit- tunnus hyväksyy samalla myös sen että ei kuulu enää nk kuluttajasektorin alaisuuteen vaan on yrittäjien viidakossa missä tarjonta on vapaata.

        YIT on paska §firma, aina lakossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        YIT on paska §firma, aina lakossa.

        YIT on Yritys Ilman Työntekijöitä, mikä selittää lakkojen runsauden.


      • Anonyymi

        Osoitekirjat? Miten yrityksesi elää jos pidät osoitekirjaa ainoastaan vanhoista asiakkaistasi mutta uusille asiakkaille näytät ovea etkä vastaa puhelimeen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puheluita tulee numeroista, joista ei ole mitään tietoa kuuluvatko jollekin yrittäjälle vai huijarille tai jonkin sortin psykopaatille vai pervoperalle.

        Pelottavaa.

        Sen takia varmaan sinullakin on puhelin ja vastaat kysymällä mitä asiaa. Ettei suoraan tarvitse heti puhelun alussa sanoa että höpö höpö


    • Anonyymi

      Puhelinmyynti on viherpunikeille Hurstin jonon vaihtoehto.

    • Anonyymi

      Puhelinmyyjästä ei voi enää ammatti alhaisemmaksi mennä, jos ei ala feissariksi.

      • Anonyymi

        KANNATETAAN.

        Yksityisiin puhelinliittymiin tulisi lailla kieltää kaikki pakkomarkkinointi.


    • Anonyymi

      Aloittajan ongelmaan on helppo rataisu sillä itsekään en vastaa tuntemattomiin numeroihin ja siksi olekin sanonut tutuille jo vuosien ajan että jos numero vaihtuu tai soittavat jonkun muun puhelimesta niin laitaa tekstiviestin jossa kertoo kuka tavottelee niin sitten soitan takasin.

      • Anonyymi

        Yksinkertaisempaa on lailla kieltää moottoriturpia tukkimasta pakkomyynnillä yksityisiä puhelinliittymiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksinkertaisempaa on lailla kieltää moottoriturpia tukkimasta pakkomyynnillä yksityisiä puhelinliittymiä.

        No sit sun kannataa kieltää jos se on sulle yksinkertaisempaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sit sun kannataa kieltää jos se on sulle yksinkertaisempaa.

        Lukutaito, lukutaito LAILLA kieltää.
        Mikään muuhan ei näihin yksityisajanvarastajiin tehoa.


    • Anonyymi

      Minulla kaksi salaista liittymää joista vain toisen numeron (jonka puhelin aina kiinni) annan tarvittaessa eteenpäin esim. kun tilaa verkkokaupasta jotain. Eipä ole tullut yhtään "häiriösoittoa" käytössä olevaan numeroon, tuohon suljettuna olevaan puhelimeen saa esim. Elisa soitella kaikessa rauhassa. Näin on myös sähköpostin kanssa.

      • Anonyymi

        Miten se verkkokauppa toimittaa sulle kiinni olevaan liittymääsi viestin saapuneesta paketista?


      • Anonyymi

        Ihme kikkailu ja pelleilyä. Jaksatko oikein ladata kahta kapulaa ja maksaa kahdet laskut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihme kikkailu ja pelleilyä. Jaksatko oikein ladata kahta kapulaa ja maksaa kahdet laskut?

        Jos se toinen on prepaid?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten se verkkokauppa toimittaa sulle kiinni olevaan liittymääsi viestin saapuneesta paketista?

        Jos tilaan jotain niin tätä varten on siis ihan oma sähköposti jonne tulee tarvittavat tiedot esim. milloin paketin voi hakea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihme kikkailu ja pelleilyä. Jaksatko oikein ladata kahta kapulaa ja maksaa kahdet laskut?

        En ymmärrä. Siis minullahan on tavallaan vain yksi puhelin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ymmärrä. Siis minullahan on tavallaan vain yksi puhelin.

        Edellä kylläkin sanoit, että toinen puhelin on suljettuna.
        Se se vasta pelleilyä olisikin, että vielä korttia vaihtaisit yhdessä puhelimessa päiväsi ratoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edellä kylläkin sanoit, että toinen puhelin on suljettuna.
        Se se vasta pelleilyä olisikin, että vielä korttia vaihtaisit yhdessä puhelimessa päiväsi ratoksi.

        Nyt en ymmärrä. Siis on kaksi puhelinta (joissa molemmissa sim-kortit) ja kaksi liittymää ja toinen puhelin on käytössä ja toinen ei eli tavallaan minulla on siis yksi puhelin, siis 'tavallaan'. Miksi minun pitäisi vaihdella sim-korttia. Mutta jos joku haluaa pitää vain yhden liittymän ja sitäkään ei älytä laittaa salaiseksi ja sitten tuskaillaan kun siihen tulee soittoja milloin mistäkin niin ihan vapaasti. Mutta saa sitä järkeäkin käyttää.


    • Anonyymi

      Äidillen myytiin Yöllä klo 2 lehti kuoli jo tuntia ennen keskusairaalassa. Poliisi kusetti isääni että tämän täytyy saada myyjän tiedot jotka salaisia. Jos kyse olisi ollut perseenuolusta olisi vahto valunut poliisin suusta. Polliisi on rasiti järjestö joka prodisoi työnsä mielensä muklaan. Tälläinen tekijä on paljastanut aikeensa poliisia ei valvo kukaan.

      • Anonyymi

        Hä?


      • Anonyymi

        Selvisikö tapaus koskaan?


    • Anonyymi

      No nyt osuit just asian ytimeen hyvä !

    • Anonyymi

      Tismalleen samaa mieltä aloittajan kanssa. Puhelinmyyjät ovat käytännössä romuttaneet puhelimen idean, toinen ryhmä on nämä erilaiset huijarit jotka lähettävät älyttömiä tekstiviestejään. Milloin sinulle on lähetetty joku paketti ja sitten joku epämääräinen linkki, milloin lähetetty paketti peruttiin linkki. Viimeisin huijaus oli kun sain tekstiviestin joka oli muka tullut pankilta ja siinä pyydettiin vahvistusta maksuun joka oli muka lähdössä tililtäni ja taas epämääräinen linkki.

      Sisältö suunnillleen tälläinen: "Tililtänne on lähdössä maksu N.N:lle, pyydämme vahvistusta toimeksiantoon linkki".

      No en mennyt halpaan,kirjauduin omilla pankkitunnuksillani katsomaan onko siellä todella lähtemässä joku maksu N.N:lle, no ei ollut kuten arvasin.

      Mutta niin hyvin tehtyjä nuo ovat että en yhtään ihmettele että joku menee halpaan.

      Itsekään en enää periaatteesta vastaa tuntemattomiin numeroihin koska siltä soittaa kuitenkin joku puhelinmyyjä. Kaikkein ärsyttävimpiä puhelinmyyjiä on sellaiset jotka tuntuvat jollain käsittämättömällä kiinalaisella logiikalla uskovan että jos he tekevät mahtavan tarjouksen. Esimerkiksi kauppaavat lehteä jonka oikea hinta on 100 euroa 50 euron hintaan niin ostaja on muka voittamassa 50 euroa silkkaa rahaa ja sitten suunilleen puhelimessa haukuvat ääliöksi kun en tajua kuinka nyt olen muka saamassa 50 euroa. Jumenkekka, en minä ole saamassa 50 euroa, olen menettämässä 50 euroa tuotteesta jota EN TARVITSE!

    • Anonyymi

      Puhelinmyynnin voisi kieltää kokonaan, ellei asiakas itse soita.
      Espanjassa on kokonainen armeija näitä pyytämättä soittelevia häiriköitä. Tulee kai halvemmaksi sieltä?

      Vanhukset eivät pääsääntöisesti tarvitse yhtään mitään ja jos tarvitsevat, niin osaavat kyllä hankkia sen itse.

    • Anonyymi

      Näin on. Luotan, että ihmiset lähettävät tekstiviestin, jos en vastaa tuntemattomiin. Mainosestoista huolimatta puhelin soi jatkuvasti.

    • Anonyymi

      Siihen asti kun puhelinmyynti kokonaan kielletään voi ottaa eston niin ei puhelinmyyjät soittele

    • Anonyymi

      Kyllä, puhelinmyynti pitää kieltää lailla. Siinä ihmisiä häiritään rahan saannin toivossa. Koetetaan keplotella viekkaille spiikeillä lankeamaan juoneen joka puhelun päätyttyä kaduttaa uhria. "Kummanko otatte".. Elkää missään tapauksessa suostuko mihinkään ettei loputon puhelinvainoaminen ala.
      Sitä paitsi paskahomman tekijät (puhelinhäiriköt) kerjäävät puuttuvan palkkaosuuden Kelasta koska kapitalistit eivät ole palkanmaksuhaluisia. Luxuksessa ovat pukutyypit joka verovaroilla osittain maksetaan koska palkanmaksusta tingitään voiton maksimoimiseksi. Loppu tuommoiselle kusetukselle ja hyväksikäytölle. Vain täysin moraaliton menee alalle ja tukee hommaa.

    • Anonyymi

      Juuri soitti 0409239 alkuinen numero, soittaa joka arkipäivä. Esto käytössä niin.ei pääse läpi. Silti ärsyttää. Eikö mee jakeluun ettei tarvi soitella kun ei ikinä vastata. Muutenkin kyrsii jatkuva soittelu. Iäkkäiden vanhempien takia täytyy olla puhelin päällä jos jotain äkkinäistä tapahtuu. Odotan lakia että touhu kielletään

    • Anonyymi

      Oli pakko ladata sovelluskaupasta estopalvelu kun ei hetken rauhaa. Puhelinmyyjät soittaa ihan joka päivä, ei sentään sunnuntaina. Agressiivista tyrkytystä lehdistä ja vitamiineista

    • Anonyymi

      Minä osaan sanoa ei kiitos. Tämän jälkeen lyön luurin korvaan.

    • Anonyymi

      👍👍👍!!

    Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      60
      2694
    2. Naiselle, rakkaalle!

      Pitäiskö nyt vähän jutella, on se sitten mitä tahansa. Mä oon sun puolella, hiljaisuutes aion rikkoa. Tulen vaikka karmi
      Tunteet
      24
      2186
    3. Antaisitko mies minulle jonkun vinkin

      Että tietäisin, että minun kannattaa uskoa vielä meihin. Nyt just heikko hetki ja usko meinaa loppua. Pelkään, että tila
      Ikävä
      58
      2025
    4. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      133
      1779
    5. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      132
      1454
    6. Morning has broken

      Simmut aukaistaan. Ja noustaan päivään valkeaan. Hyvää huomenta. 😊☀️🍳☕❤️
      Ikävä
      131
      1388
    7. Jos et kaipaakaan minua täällä

      Niin miksi sinua ehkä häiritsee se, että minä kaipaan sinua? Miehelle.
      Ikävä
      18
      1204
    8. Tästä tiedämme että raamattu ON muutettu

      https://rivalnations.org/censored-bible/ Raamattusi on sensuroitu Raamattu, joka sinulla on kotonasi tai taskussasi, on
      Hindulaisuus
      457
      1189
    9. Olet tosi lapsellinen...

      Ja kiva harrastus tämä palstailu sulla. Lisää uskottavuutta ja luotettavuutta paljon. 🙄 Eipä sillä onneksi enää ole väl
      Ikävä
      44
      1025
    10. Outoa toimintaa kaikkinensa

      Jotenkin sairashan se sinäkin olet.
      Ikävä
      29
      1009
    Aihe