Kristinusko tukahduttaa muutoksen

Anonyymi

Olen aina uskonut Jumalaan. Mitään varsinaista uskoontulo kokemusta ei ole ikinä ollut. Kristillinen kenttä ja sen seurakunnat on tulleet tutuiksi 37 ikävuoden aikana. Olen todennut sen, että kristinusko ja sen lahkot ja kuppikunnat pakottaa jäsenet tiukkaan häkkiin jonka ulkopuolelle ei voi mennä. Jos kristitty yrittää ajatella- tai saa kokemuksia kristillisen kokemusmaailman ulkopuolelta ja puhuu niistä ääneen niin hän ei ole enää kristitty muiden häkissä olevien mielestä.
Kristillisyys ja helluntailaisuus siinä ohessa tukahduttaa ihmisen hengellisen ja henkisen kasvun. Kristinusko ja helluntailaisuus ei kehity vaan on jumahtanut paikoilleen. Joissakin seurakunnissa on otettu käyttöön ylistys osuus ennen puheiden pitämistä ja siitäkin on noussun mekkala. Mikään ei saisi kehittyä eteenpäi. Universaalisen isän ylistäminen on hieno asia ja sitä ei pitäisi tukahduttaa.

Itse olen tutustunut Urantia kirjaan ja nautin joka hetkestä tuon kirjan parissa. Olen vakuuttunut siitä, että se on ilmoitus ihmiskunnalle ja siellä kerrotaan totuus myös kristityille. En ole enää kristitty. Olen uskova ja uskon Jeesukseen Kristukseen ja universaaliseen Isään. Minua ei rajoita enää ahdas kristinuskon ja olen murtautunut vapaaksi ahtaasta häkistä.

26

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olen kanssasi samaa mieltä tuosta tukahduttamisesta

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Ette kai te lusikalla syötettäviä pikkulapsia ole, joiden pitää pyytää kaikkeen lupa vanhemmilta. Hengellinen kasvu on sinun korviesi välissä, eikä sitä voi kukaan ulkopuolelta tukahduttaa. Kukaan ei pääse pääsi sisälle sanelemaan mitä tai miten sinun pitää ajatella.


    • Anonyymi

      Olet aivan väärällä osastolla. Kirjoituksesi ei liity mitenkään helluntaiherätykseen. Pysy otsikossa. Olet pelle.

    • Anonyymi

      Jumalan tie on puhdas ja suora, urantia-kirja vino ja käyrä.

      S.A.

      • Anonyymi

        ... Ihannetilanne on, jos seurakunta vaalii Jumalan puutarhaa niin, että hyvää siementä edustavat puut, pensaat ja kukat saavat kasvaa vapaasti ja niitä hoidetaan niin, että ne tuottavat enemmän hedelmää. Ja rikkakasveja kitketään.

        S.A.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ... Ihannetilanne on, jos seurakunta vaalii Jumalan puutarhaa niin, että hyvää siementä edustavat puut, pensaat ja kukat saavat kasvaa vapaasti ja niitä hoidetaan niin, että ne tuottavat enemmän hedelmää. Ja rikkakasveja kitketään.

        S.A.

        ... Kaikessa täyteydessään ihannetilanne toteutuu valitettavasti harvoin. 🤔☹️

        S.A.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ... Kaikessa täyteydessään ihannetilanne toteutuu valitettavasti harvoin. 🤔☹️

        S.A.

        Seurakunnissa on uskovia eri kasvuvaiheissa. Kasvuprosessi on aina henkilökohtainen. Ei voi kuvitella, että kaikki olisivat samassa tilanteessa samaan aikaan. Luonne ja henkilökohtaiset ongelmat vaikuttavat uskovallakin asiaan. On itsekeskeistä kuvitella itsensä ihmisen prototyypiksi , jonka kanssa kaikkien pitäisi olla samalla aaltopituudella. Ja kun näin ei tapahdu, petytään ja saadaan itkupotkuraivari.


      • Anonyymi

        Aloittaja ihmettelee miksi kristinusko on kristinuskoa, eikä siihen liity parapsykologiaa tai muita uskomuksia. Missä logiikka????? Kukaan ei kiellä häntä kehittämästä vaikka omaa uskomusjärjestelmää. Mutta on naiivia ja itsekeskeistä odottaa, että kirkkojen pitäisi sitä aamentaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seurakunnissa on uskovia eri kasvuvaiheissa. Kasvuprosessi on aina henkilökohtainen. Ei voi kuvitella, että kaikki olisivat samassa tilanteessa samaan aikaan. Luonne ja henkilökohtaiset ongelmat vaikuttavat uskovallakin asiaan. On itsekeskeistä kuvitella itsensä ihmisen prototyypiksi , jonka kanssa kaikkien pitäisi olla samalla aaltopituudella. Ja kun näin ei tapahdu, petytään ja saadaan itkupotkuraivari.

        Se on totta. Silti ajattelen, että ideaalitilanteessa - Jumalan Hengen vahvassa vaikutuksessa - "koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa. Hänessä [m]ekin rakennu[mm]e yhdessä muiden kanssa Jumalan asumukseksi Hengessä." Olemme Jumalan viljelysmaa ja Jumalan rakennus. Jumala voi viedä seurakuntaa yhdessä eteenpäin, vaikka jokainen olisi eri vaiheessa.

        S.A.


    • Anonyymi

      EI!!!!!!!!!!!!!!! vaan BILL W = ABSOLUUTTINEN TOTUUS!!!!!
      12-askelta HENGELLISEEN HERÄÄMISEEN!!!! siinä on TOTUUS!! KAIKKI TOTUUS TULEE AMERIKAN YHDYSVALLOISTA!!!! OLEEE AMERICA!!! LEEEE!!!!!

    • Jeesus on Jumalan Poika ja Pyhä Henki ohjaa meitä ymmärtämään mikä on oikein.
      Tie Jumalan luokse kulkee vain Jeesuksen sovituksen kautta. Vain Jumala voi pelastaa meidät iankaikkiselta hukkaan joutumiselta.

      Tämä sanonta "hukkaan joutuminen" kuvaa sitä pois eksymistä, kun ihminen kulkee toista tietä, eli tietä jota Jeesus ei ole hyväksynyt. Näin ihminen on joutunut Jumalan tahdon ulkopuolelle. Silloin ihminen ei löydä mitään mikä veisi hänet taivaaseen.

      • Anonyymi

        En ymmärrä tuota Jeesuksen kautta.Nämä lahkolaiset,jotka hokevat kiitos Jeesus,minä rakastan sinua Jeesus,ovat niin suuria teeskentelijöitä,siirappia,eivät ole normaaleja.


      • Anonyymi

        a´vain ja ainoastaan ja muut ehdottomuudet on tunnetusti kristittyjen onglema. Juuri tuota ahdasta lokerointia tarkoitin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En ymmärrä tuota Jeesuksen kautta.Nämä lahkolaiset,jotka hokevat kiitos Jeesus,minä rakastan sinua Jeesus,ovat niin suuria teeskentelijöitä,siirappia,eivät ole normaaleja.

        Minä en usko, että he ovat teekentelijöitä.
        He tietävät, että Jumala ei hyväksy tekopyhiä.

        Sanaa lahko käyttivät jo apostolisena aikana uskomattomat pilkkanimityksenä Jeesuksen opetuslapsista.

        Apostoli Paavali vastaa:
        Ap.t. 24:
        13. Liioin eivät nämä miehet voi edessäsi näyttää toteen sitä, mistä he nyt minua syyttävät.
        14. Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon


      • Anonyymi
        V.Lintu kirjoitti:

        Minä en usko, että he ovat teekentelijöitä.
        He tietävät, että Jumala ei hyväksy tekopyhiä.

        Sanaa lahko käyttivät jo apostolisena aikana uskomattomat pilkkanimityksenä Jeesuksen opetuslapsista.

        Apostoli Paavali vastaa:
        Ap.t. 24:
        13. Liioin eivät nämä miehet voi edessäsi näyttää toteen sitä, mistä he nyt minua syyttävät.
        14. Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon

        Puhun kokemuksesta ja sanon,he ovat teeskentelijöitä,valehtelevia ja monet erittäin narsisteja.Mitään tervettä en heidän lahkossa ole saanut.Terveet,normaalit ihmiset löytyvät muualta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En ymmärrä tuota Jeesuksen kautta.Nämä lahkolaiset,jotka hokevat kiitos Jeesus,minä rakastan sinua Jeesus,ovat niin suuria teeskentelijöitä,siirappia,eivät ole normaaleja.

        Jeesuksen kautta tarkoittaa minun selitykseni mukaan:

        Ihminen turvautuu Jeesukseen, antaa elämänsä hallinnan Hänen johdettavaksi ja ottaa Hänet vastaan sydämeensä. Ihminen alkaa tutkimaan mikä on Jumalan tahto omalla kohdallaan. Hän hyväksyy Jumalan tarjoaman sovun itsensä ja Jumalan välillä.

        Jeesuksen kautta on nimenomaan Hänen Evankeliumin hyväksymistä ja Hänen tahtonsa tottelemista.

        Jumala on itse ilmoittanut Raamatussa, - Uudessa Testamentissa-, oikean tahtonsa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        a´vain ja ainoastaan ja muut ehdottomuudet on tunnetusti kristittyjen onglema. Juuri tuota ahdasta lokerointia tarkoitin.

        Onhan paljon sellaista Raamatussa, jota on vaikea ymmärtää ja siksikin monesti puheemme ja käsityksemme voi vaikeutua. Joitakin asioita on niin vahvistettu Raamatussa itsessään, ettei sitä voi ymmärtää väärin, kuin tahallaan.

        Mutta vain Raamatussa on varmin teksti, siitä mitä Jumala on meille ihmisille ilmoittanut.

        Jos on mahdollista tutkia alkutekstiä tai eri käännöksistä sitä, mikä on tekstin alkuperäinen tarkoitus ja pyytää Jumalalta apua jokaiseen kysymykseen. Silloin ymmärrys lisääntyy.


      • Anonyymi
        V.Lintu kirjoitti:

        Jeesuksen kautta tarkoittaa minun selitykseni mukaan:

        Ihminen turvautuu Jeesukseen, antaa elämänsä hallinnan Hänen johdettavaksi ja ottaa Hänet vastaan sydämeensä. Ihminen alkaa tutkimaan mikä on Jumalan tahto omalla kohdallaan. Hän hyväksyy Jumalan tarjoaman sovun itsensä ja Jumalan välillä.

        Jeesuksen kautta on nimenomaan Hänen Evankeliumin hyväksymistä ja Hänen tahtonsa tottelemista.

        Jumala on itse ilmoittanut Raamatussa, - Uudessa Testamentissa-, oikean tahtonsa.

        Miksi hellarit eivät sitten kysy Jumalan tahtoa,esim.raamattu sanoo,joka tietää tehdä hyvää,eikä tee,se on hänelle synniksi,tottelemattomuus on taikuuden syntiä ym.Ei se,että huudetaan hallelujaa,meukataan kielillä,ollaan niin hurmoksissa,tee ihmisestä uskovaista,vaan rakkaus lähimmäisiin,välittäminen,olla ihminen ihmiselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        a´vain ja ainoastaan ja muut ehdottomuudet on tunnetusti kristittyjen onglema. Juuri tuota ahdasta lokerointia tarkoitin.

        Miksi toisten ehdottomuudet sinua vaivaavat? Vaikuttaa siltä ettet itsekään siedä erilaisuutta.


    • Anonyymi

      Osts maski ja kirjoita siihen miten hengitetään.

    • Anonyymi

      Höpö höpö. Elämässäni on ollut takuuvarmasti tavallista enemmän muutoksia. Olen oppinut suhtautumaan niihin avoimesti ja jopa rakastamaan niitä. Usko kulkee mukana - ja myös muuttuu - kaikissa olosuhteissa. Kristinuskoa ei voi syyttää, jos muutosvastarinta tai pelko on omien korvien välissä. Ihmiset tekevät uskostaan aina oman näköisensä. Eli he korostavat itselleen mieleisiä tai tyypillisiä asioita.

    • Anonyymi

      Mikä on Urantaria? En ole kuullut aikaisemmin. Kiinnostaa tietää, että mikä on tuo kristinuskosta poikkeava totuus mistä kirjoitit ja joka löytyi Unitariasta?

      ST

    • Anonyymi

      Pelasta Eurooppa!!!! Kannattaa allekirjoitta heti, että menisi päättäjille perille. Ei kiitos enää yhtään lisää.

      http://www.saveurope.eu/

    • Anonyymi

      Mahdollisuus muutokseen!

      >> Elämäsi mahdollisuus

      Mahdollisuus Muutokseen -mediakampanja sisältää ihmisten kertomuksia positiivisista elämänmuutoksista. Tutustu stooreihin ja käy kohti uutta mahdollisuutta! >>

      Todistuksia todellisesta muutoksesta yms. tästä linkistä:

      http://www.mahdollisuus.fi/

      Usko Toivonen

    • Anonyymi

      Aloittaja oli oikeassa siinä, että kuuluminen tiettyyn kristinuskon suuntaan voi tukahduttaa. Kaikki kristinuskon suunnat on lähtöisin 300 luvulta. Itse olen eronnut kirkosta. Uskovan ei tarvitse kuulua mihinkään ihmisen keksimään kristinuskon suuntaukseen,mutta mitään ylimääräistä uritariaa tai vastaavaa ei tule opiskella.
      Apostolinen seurakunta, joka raamatussa on ilmoitettu on riittävä. Kaikki muu on ihmistekoa. Tämähän ei sulje pois sitä etteikö kirkkoon kuuluva voisi olla Uskovainen, mutta Jeesuksen Kristuksen seurakuntaan kuuluakseen ei tarvitse olla minkään kirkon jäsen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      42
      2197
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      51
      1728
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      37
      1548
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      43
      1511
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1459
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1430
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      3
      1361
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1281
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      8
      1245
    Aihe