Tuomo twiittailee twitterissä kuinka on tärkeää, että maahanmuuttajat saadaan sopeutumaan suomalaiseen yhteiskuntaan. neuvomalla ja opastamalla ja ymmärtämällä päästään kuulema pitkälle.
Kukahan neuvoisi Tuomoa siitä, että suomalaisen yhteiskunnan peruspilari on se, että voidaan luottaa toiseen ihmiseen. Tuomolla on erikoinen käsitys, että hän voi käsitellä omia yhteistyökumppaneitaan miten haluaa. Jokainen on allekirjoittanut Menevän kanssa sopimuksen ja sitä noudatetaan. Tässä artikkeli sopimuksista: https://www.berggren.eu/blogi/sopimus-sitoo-ja-tyhmyydesta-sakotetaan
Nyt Menevä uhkaa huomisesta lähtien katkaista välityksen kaikilta niiltä autoilta, jotka eivät hyväksy Tuomon uutta ideaa. Missään kohtaa sopimusta ei kerrota, että jos Tuomolla syttyy joku lamppu, niin kaikkien pitää sitä heti totella.
Tämä, niin kuin moni muukin asia, voidaan hoitaa monella eri tavalla. Tämä Tuomon käyttämä kiristys on se kaikkein huonoin tapa. Asia ei sinänsä ole iso, eikä välttämättä edes huono, mutta se miten tämä hoidetaan kertoo kyllä kaiken Menevästä sopimuskumppanina - epäluotettava. Niille, jotak eivät asiasta mitään tiedä, niin Menevä tiedotti lauantaina, että tiistaista lähtien kyytejä ei välitetä autoihin, joiden kuskilla ei ole maskia.
Menevä sopimuskumppanina
38
2630
Vastaukset
- Anonyymi
Vähistä ja edelleen vähenevistä asiakkaista on kova kilpailu. Jos Tuomo on sitä mieltä että mahdollisuus kertoa ,että kaikilla Menevän kuljettajilla on maski ajossa ollessaan, edesauttaa firman tilannetta, sanoisin että turha siitä on valittaa.
- Anonyymi
Ilmeisesti aloittaja ei tarkoittanut tätä. Menevä harrastaa autoilijoiden kiristämistä ilmoittamalla sulkevansa välityksen. Tätä ei sopimus mahdollista!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmeisesti aloittaja ei tarkoittanut tätä. Menevä harrastaa autoilijoiden kiristämistä ilmoittamalla sulkevansa välityksen. Tätä ei sopimus mahdollista!!
No jos sopimus ei sellaista mahdollista, niin sittenhän sen ( kiristämisen) pitäisi jäädä yritykseksi, tai sitten sopimuksen allekirjoittanut ei ole ymmärtänyt sopimusta , joka on myös aika yleistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No jos sopimus ei sellaista mahdollista, niin sittenhän sen ( kiristämisen) pitäisi jäädä yritykseksi, tai sitten sopimuksen allekirjoittanut ei ole ymmärtänyt sopimusta , joka on myös aika yleistä.
Eikös nämä pääkaupunkiseudun muutkin firmat sulje välityksen sääntöjä rikkovilta taksareilta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös nämä pääkaupunkiseudun muutkin firmat sulje välityksen sääntöjä rikkovilta taksareilta?
Sääntöjen/sopimuksen rikkominen tapahtuukin tässä menevän puolelta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sääntöjen/sopimuksen rikkominen tapahtuukin tässä menevän puolelta.
Tarkentaisitko hiukan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkentaisitko hiukan?
Ei se pysty ku se on TH-kuski ja se kuuli tolpalla, että näin on käynyt. Nyt se kirjottaa sen faktana tänne. TH:n kuskit juoruilee tolpalla todella paljon ja sitten vähän hitaammalla käyvät ottavat kaiken totena. Hävettää myöntää, että alennuin opiskelujen lomassa ajamaan taksia. Ihmettelen, että joku on vielä ylpeä sellaisesta työstä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkentaisitko hiukan?
Autoilijoiden ja Menevään välisessä sopimuksessa on sovittu sanktioista, mitä ne on ja mistä niitä voi saada. Missään kohdin sopimusta ei mainita, että menevällä on oikeus vastia jotakin autoilijalta ja jos sitä ei noudata katkaistaan välitys.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autoilijoiden ja Menevään välisessä sopimuksessa on sovittu sanktioista, mitä ne on ja mistä niitä voi saada. Missään kohdin sopimusta ei mainita, että menevällä on oikeus vastia jotakin autoilijalta ja jos sitä ei noudata katkaistaan välitys.
Aika hankalaa on muodostaa käsitystä tästä asiasta kun ei ole nähnyt ko. sopimusta.
Yleensä sopimukset on lakimiesten laatimia, ja niin kierosti muotoiltuja, ettei niitten todellista voimaa ymmärrä kuin toinen lakimies, niin ja tietysti se toinen osapuoli sitten riitatilanteessa.
- Anonyymi
Lappilaiset varokaa, Menevä tulee sopimuksinne sinne. Nyt jo ilmoittelee Uudenmaan autoilijoille, että tuli luvattua niin halvalla, ettei kaikille riitä töitä ja ehdottaa siirtymistä Lappiin.
- Anonyymi
Tervetuloa Lappiin, täällä on paljon teitä ajettaviksi, välillä lumisia ja joskus tiekin poikki ja saattaa se pakkanenkin yllättää. Ottakaa mukaan paljon villasta ettei vilu vie. Eikä se puhelinkaan välttämättä kairassa toimi saatikka tabletti:)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tervetuloa Lappiin, täällä on paljon teitä ajettaviksi, välillä lumisia ja joskus tiekin poikki ja saattaa se pakkanenkin yllättää. Ottakaa mukaan paljon villasta ettei vilu vie. Eikä se puhelinkaan välttämättä kairassa toimi saatikka tabletti:)
Ei etelän vetelät selviä Kehä III ulkopuolella. Ensimmäinen virhe minkä ne tekee on se, että autossa on kitkarenkaat joilla ei oikeassa talvessa pärjää.
- Anonyymi
Toisaalta, Menevä sai pääkaupunkiseudun Kela-kyydit, koska Taksi Helsinki ja Lähitaksi osoittautuivat täysin epäluotettaviksi sopimuskumppaneiksi.
- Anonyymi
Höpö höpö. Menevä osui sopivaan saumaan.
Jos HUT perustettaisin nyt, mikään ei estäisi houkuttelemasta 200 villitaksia ajamaan kelakyytejä, ja käyttäisi muita ylivuotoautoina,eli toimisi aivan Menevän tavoin.
- Anonyymi
Menneen ajan taksit eivät ikinä olisi pystyneet saamaan tuota toimimaan. Ja Kela ei olisi odottanut niin kauan että HUT olisi saanut homman toimimaan.
No, nyt ainakin Kela-kyydit toimivat huomattavan paljon paremmin, ja se on hyvä juttu.- Anonyymi
Tuomo taitaa olla taksiyrittäjä jo ainakin toisessa polvessa, eli kyllä mielestäni täyttää menneen ajan taksarin tunnusmerkit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuomo taitaa olla taksiyrittäjä jo ainakin toisessa polvessa, eli kyllä mielestäni täyttää menneen ajan taksarin tunnusmerkit.
Menevä ei todellakaan ole juuttunut menneeseen aikaan ja haikaile kartellin perään samalla tavalla kuin suuri osa TH:n tai lähitaksin taksareista.
- Anonyymi
Ei kai tuo voi tulla yllätyksenä, että tässä asetelmassa sopimuksen tehneen oikeudet mahtuvat aika ohueen kansioon ja velvollisuudet hieman isompaan.
- Anonyymi
Paistaa vähän toi TH kuskien katkeruus läpi. Miten meni Kelan kilpailutus teillä? Ette vissiin pärjänny? Alkaako firman tili ja henk koht tili olemaan pakkasella?
- Anonyymi
Poloinen lihotat Tuomon pankkitiliä.....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Poloinen lihotat Tuomon pankkitiliä.....
Tämä Kelan kilpailutuksessa on juuri päin pers... Tuomo voitti ajot autoilijoiden kustannuksella. Menevä ei antanut senttiäkään omistaan. Autoilija antaa alet ja Menevä vie prossat välistä. Menevä on tehnyt tappiota jo parivuotta peräkkäin, lähes 800000€. Ei tuomolla ole varaa antaa senttiäkään omistaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä Kelan kilpailutuksessa on juuri päin pers... Tuomo voitti ajot autoilijoiden kustannuksella. Menevä ei antanut senttiäkään omistaan. Autoilija antaa alet ja Menevä vie prossat välistä. Menevä on tehnyt tappiota jo parivuotta peräkkäin, lähes 800000€. Ei tuomolla ole varaa antaa senttiäkään omistaan.
Jätit mainitsematta että 2019 tappio oli enää 33 000 euroa, ja samalla firma sai hasvatettua liikevaihtonsa 4.7 miljoonasta 25.7 miljoonaan. Tuolla investoinnilla kohtuullisen hyvä suoritus.
Kahden vuoden yhteenlaskettu tappio oli näköjään €727 000 eli lähempänä 700 000 kuin 800 000 euroa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jätit mainitsematta että 2019 tappio oli enää 33 000 euroa, ja samalla firma sai hasvatettua liikevaihtonsa 4.7 miljoonasta 25.7 miljoonaan. Tuolla investoinnilla kohtuullisen hyvä suoritus.
Kahden vuoden yhteenlaskettu tappio oli näköjään €727 000 eli lähempänä 700 000 kuin 800 000 euroa.Mistä tällaisia lukuja? Viralliset, julkiset, luvut osittavat vuonna 2018 tappioksi 696 k€ ja vuoden 2019 tappioksi 59 k€ . Nämä kun laskee yhteen, niin summa on 755 k€, eli lähempänä 800 k€ kuin 700 k€. Omavaraisuusaste vuoden 2019 tilinpäätöksessä on -22 %, omapääoma pakkasella.
Yritystä, jonka omavaraisuusaste on alle 15 % pidetään heikkona. Myös yritys, jonka omapääoma on pakkasella laitetaan yleensä selvitystilaan (=yleensä johtaa konkurssiin). Menevään on siis pumpattu lisää rahaa, riskirahaa.
Menevän liikevaihto perustuu Kela-ajojen läpilaskutukseen. Autoilijoiden Kelalle ajavat kyydit laskutetaan Menevän puolesta ja rahat tilitetään autoilijoille. Eli autoilijat ovat Menevän alihankkijoita. Tästä rahaliikenteen välittämisestä Menevä ottaa välistä n. 15%. Tämä on siis Menevän "omaa" liiketoimintaa, Mikähän olisi Taksi Helsingin "liikevaihto", mikäli he toimisivat Menevän tavoin ja ilmoittaisivat autoilijoiden tekemän työn omana liikevaihtonaan. Tällä toiminnalla Menevä kiertää arvonlisäveroa, välitystoiminnasta kun pitäisi maksaa alv:tä 24 %, mutta kun ajot ovatkin alihankintaa, niin silloin ei ole varsinaista välitystoimintaa ja alv:tä maksetaankin vain 10 %. Tällä Menevän tavalla Kela-ajojen liikevaihto kaksinkertaistuu, Menevä ilmoittaa nämä ajot liikevaihdokseen ja kaikki autoilijat ilmoittaa samat ajot omaksi liikevaihdokseen. Kuitenkin Kelalta lähtee rahat vain yhteen kertaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä tällaisia lukuja? Viralliset, julkiset, luvut osittavat vuonna 2018 tappioksi 696 k€ ja vuoden 2019 tappioksi 59 k€ . Nämä kun laskee yhteen, niin summa on 755 k€, eli lähempänä 800 k€ kuin 700 k€. Omavaraisuusaste vuoden 2019 tilinpäätöksessä on -22 %, omapääoma pakkasella.
Yritystä, jonka omavaraisuusaste on alle 15 % pidetään heikkona. Myös yritys, jonka omapääoma on pakkasella laitetaan yleensä selvitystilaan (=yleensä johtaa konkurssiin). Menevään on siis pumpattu lisää rahaa, riskirahaa.
Menevän liikevaihto perustuu Kela-ajojen läpilaskutukseen. Autoilijoiden Kelalle ajavat kyydit laskutetaan Menevän puolesta ja rahat tilitetään autoilijoille. Eli autoilijat ovat Menevän alihankkijoita. Tästä rahaliikenteen välittämisestä Menevä ottaa välistä n. 15%. Tämä on siis Menevän "omaa" liiketoimintaa, Mikähän olisi Taksi Helsingin "liikevaihto", mikäli he toimisivat Menevän tavoin ja ilmoittaisivat autoilijoiden tekemän työn omana liikevaihtonaan. Tällä toiminnalla Menevä kiertää arvonlisäveroa, välitystoiminnasta kun pitäisi maksaa alv:tä 24 %, mutta kun ajot ovatkin alihankintaa, niin silloin ei ole varsinaista välitystoimintaa ja alv:tä maksetaankin vain 10 %. Tällä Menevän tavalla Kela-ajojen liikevaihto kaksinkertaistuu, Menevä ilmoittaa nämä ajot liikevaihdokseen ja kaikki autoilijat ilmoittaa samat ajot omaksi liikevaihdokseen. Kuitenkin Kelalta lähtee rahat vain yhteen kertaan.Hölönpölö!
Omavaraisuusaste vaihtelee merkittävästi esim. Tietokonehuoltoliikkeen omavaraisuusasteen olettaisi olevan semi korkealla.
Taksiliikennepalvelukeskittymän taas ei ton coronaseparointipaniikkitalous ja kqikenlainen työmatkaliikenne minimissään muutenkin, niin todellakaan olettaisi sillä menevän noinkaan hyvin puhumattakaan omavaraisuusasteesta, koska mitä helvettiä sä tolla alalla teet omavaraisuudella?? - Tulot tulevat toteutuneista matkoista ja kelan tai sopimusasiakkaiden laskutuatuloista ...
.... Ennen kaikkea jos lafkalla "omia autoja" joita kuskeille tarjotaan käyttöön oliai täysin järjenvastaista niitä omistaa... Ne ovat leasing vehkeitä tai ihan varmasti hankittu rahoituksella korkokannan ollessa lähes nolla - Joten ihan luonnollista, että omavaraisuus aste on pakkasella!
Hallo!!!
- Anonyymi
Lähteenä oli https://www.asiakastieto.fi/yritykset/fi/meneva-oy/07119792/taloustiedot jossa viime vuoden tappioksi listataan €33000. Samassa lähteessä omavaraisuusaste on viime vuonna myös parantunut 22% edellisvuodesta.
- Anonyymi
Ok. Minä katsoin luvut Fonectan kautta. Miksi pieni ero vuodessa 2019 - onko jotain muutettu? Sinänsä sillä ei ole kokonaisuuden kannalta merkitystä. Menevä on tuhlannut vuonna 2018 kaikki sitä ennen tienaamansa. Vuonna 2018 Pääkaupunkiseudun Taksit on vaihtanut nmensä Menevä Oy:ksi. Viellä vuonna 2017 Menevän omavaraisuusaste oli 38%, joka on hyvä. Tämän jälkeen alkoi yhtiön alamäki, vuonna 2018 omavaraisuusaste oli -28% ja 2019 -22%.
Mielenkiintoiseksi asian tekee mm. se, että Halmisilla on useita yhtiöitä, joissa he ovat mukana. Menevällä ei esimerkiksi ilmoiteta olevan yhtään ihmistä töissä. Henkilökunnan kohdalla on vain viiva. 2017 siellä on ollut sentään 1 ihminen. Taksipalvelu Halminen on ilmeisesti yhtiö, jossa ihmiset ovat töissä, siellä ilmoitetaan olevan vajaa 160 ihmistä töissä. Tämän yhtiön liikevaihto on pyörinyt 4 - 5 milj€:n paikeilla. Tulosta tämä yhtiö ei tee. Tämän yhtiön tarkoituksena on ilmeisesti vain hallinnoida työntekijöitä. Sitten on vielä Helsingin Taksipalvelu Oy. Se tekee vaatimatonta muutaman milj liikevaihtoa. Tämä yhtiö on Fonectassa olevien tietojen mukaan tehnyt 2019 tulosta ja on taseeltaan Halmisten suurin yritys, omapääoma vajaa 4 milj ja tase vajaa 6 milj. Eli siellä on heidän omaisuus. Tosin asiakstiedon mukaan yritys teki 260 k€ tappiota vuonna 2019. Mistä näin iso ero tulee, olisiko lukuja korjailtu ja tehty "tilinpäätössiirtoja". Tämä yhtiö rahoittanee Menevän toimintaa, sillä vuoden 2016 93 % omavaraisuus on romahtanut vuoden 2019 29 %:iin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ok. Minä katsoin luvut Fonectan kautta. Miksi pieni ero vuodessa 2019 - onko jotain muutettu? Sinänsä sillä ei ole kokonaisuuden kannalta merkitystä. Menevä on tuhlannut vuonna 2018 kaikki sitä ennen tienaamansa. Vuonna 2018 Pääkaupunkiseudun Taksit on vaihtanut nmensä Menevä Oy:ksi. Viellä vuonna 2017 Menevän omavaraisuusaste oli 38%, joka on hyvä. Tämän jälkeen alkoi yhtiön alamäki, vuonna 2018 omavaraisuusaste oli -28% ja 2019 -22%.
Mielenkiintoiseksi asian tekee mm. se, että Halmisilla on useita yhtiöitä, joissa he ovat mukana. Menevällä ei esimerkiksi ilmoiteta olevan yhtään ihmistä töissä. Henkilökunnan kohdalla on vain viiva. 2017 siellä on ollut sentään 1 ihminen. Taksipalvelu Halminen on ilmeisesti yhtiö, jossa ihmiset ovat töissä, siellä ilmoitetaan olevan vajaa 160 ihmistä töissä. Tämän yhtiön liikevaihto on pyörinyt 4 - 5 milj€:n paikeilla. Tulosta tämä yhtiö ei tee. Tämän yhtiön tarkoituksena on ilmeisesti vain hallinnoida työntekijöitä. Sitten on vielä Helsingin Taksipalvelu Oy. Se tekee vaatimatonta muutaman milj liikevaihtoa. Tämä yhtiö on Fonectassa olevien tietojen mukaan tehnyt 2019 tulosta ja on taseeltaan Halmisten suurin yritys, omapääoma vajaa 4 milj ja tase vajaa 6 milj. Eli siellä on heidän omaisuus. Tosin asiakstiedon mukaan yritys teki 260 k€ tappiota vuonna 2019. Mistä näin iso ero tulee, olisiko lukuja korjailtu ja tehty "tilinpäätössiirtoja". Tämä yhtiö rahoittanee Menevän toimintaa, sillä vuoden 2016 93 % omavaraisuus on romahtanut vuoden 2019 29 %:iin.Joo, Fonectalla näytti olevan eri luku tuossa..
Itse ihmettelin myös TH:n henkilöstöä, joka näytti menneen nollaan viime vuonna. En tiedä tekivätkö myös joitain yritysjärjestelyjä viime vuonna. Lähitaksi pysyi suunnilleen samana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, Fonectalla näytti olevan eri luku tuossa..
Itse ihmettelin myös TH:n henkilöstöä, joka näytti menneen nollaan viime vuonna. En tiedä tekivätkö myös joitain yritysjärjestelyjä viime vuonna. Lähitaksi pysyi suunnilleen samana.Suomen Asiakastieto Oy kertoo liikevoiton, Fonecta tuloksen. Liikevoiton jälkeen on vielä satunnaisia eriä, tilinpäätössiirtoja ja veroja - siksi ero.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ok. Minä katsoin luvut Fonectan kautta. Miksi pieni ero vuodessa 2019 - onko jotain muutettu? Sinänsä sillä ei ole kokonaisuuden kannalta merkitystä. Menevä on tuhlannut vuonna 2018 kaikki sitä ennen tienaamansa. Vuonna 2018 Pääkaupunkiseudun Taksit on vaihtanut nmensä Menevä Oy:ksi. Viellä vuonna 2017 Menevän omavaraisuusaste oli 38%, joka on hyvä. Tämän jälkeen alkoi yhtiön alamäki, vuonna 2018 omavaraisuusaste oli -28% ja 2019 -22%.
Mielenkiintoiseksi asian tekee mm. se, että Halmisilla on useita yhtiöitä, joissa he ovat mukana. Menevällä ei esimerkiksi ilmoiteta olevan yhtään ihmistä töissä. Henkilökunnan kohdalla on vain viiva. 2017 siellä on ollut sentään 1 ihminen. Taksipalvelu Halminen on ilmeisesti yhtiö, jossa ihmiset ovat töissä, siellä ilmoitetaan olevan vajaa 160 ihmistä töissä. Tämän yhtiön liikevaihto on pyörinyt 4 - 5 milj€:n paikeilla. Tulosta tämä yhtiö ei tee. Tämän yhtiön tarkoituksena on ilmeisesti vain hallinnoida työntekijöitä. Sitten on vielä Helsingin Taksipalvelu Oy. Se tekee vaatimatonta muutaman milj liikevaihtoa. Tämä yhtiö on Fonectassa olevien tietojen mukaan tehnyt 2019 tulosta ja on taseeltaan Halmisten suurin yritys, omapääoma vajaa 4 milj ja tase vajaa 6 milj. Eli siellä on heidän omaisuus. Tosin asiakstiedon mukaan yritys teki 260 k€ tappiota vuonna 2019. Mistä näin iso ero tulee, olisiko lukuja korjailtu ja tehty "tilinpäätössiirtoja". Tämä yhtiö rahoittanee Menevän toimintaa, sillä vuoden 2016 93 % omavaraisuus on romahtanut vuoden 2019 29 %:iin.Jos ja näköjään kun Menevällä ei ole omia autoja, niin Kela-ajot saavat uuden näkökulman. Kela edellyttää ja vaatii, että kaikkia alihankkijoita kohdellaan tasapuoleisesti. Eli Menevän alihankkijoina toimii Halmisten muita yhtiöitä. Näillä yhtiöillä pitää siis olla samanlainen sopimus, kuin kenellä tahansa.
Kela myös vaatii, että kaikki Menevän alihankkijat noudattavat tilaajavastuulakia. Maksaako kaikki yhtiöt kuljettajilleen ylityöt ja sunnuntailisät? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ok. Minä katsoin luvut Fonectan kautta. Miksi pieni ero vuodessa 2019 - onko jotain muutettu? Sinänsä sillä ei ole kokonaisuuden kannalta merkitystä. Menevä on tuhlannut vuonna 2018 kaikki sitä ennen tienaamansa. Vuonna 2018 Pääkaupunkiseudun Taksit on vaihtanut nmensä Menevä Oy:ksi. Viellä vuonna 2017 Menevän omavaraisuusaste oli 38%, joka on hyvä. Tämän jälkeen alkoi yhtiön alamäki, vuonna 2018 omavaraisuusaste oli -28% ja 2019 -22%.
Mielenkiintoiseksi asian tekee mm. se, että Halmisilla on useita yhtiöitä, joissa he ovat mukana. Menevällä ei esimerkiksi ilmoiteta olevan yhtään ihmistä töissä. Henkilökunnan kohdalla on vain viiva. 2017 siellä on ollut sentään 1 ihminen. Taksipalvelu Halminen on ilmeisesti yhtiö, jossa ihmiset ovat töissä, siellä ilmoitetaan olevan vajaa 160 ihmistä töissä. Tämän yhtiön liikevaihto on pyörinyt 4 - 5 milj€:n paikeilla. Tulosta tämä yhtiö ei tee. Tämän yhtiön tarkoituksena on ilmeisesti vain hallinnoida työntekijöitä. Sitten on vielä Helsingin Taksipalvelu Oy. Se tekee vaatimatonta muutaman milj liikevaihtoa. Tämä yhtiö on Fonectassa olevien tietojen mukaan tehnyt 2019 tulosta ja on taseeltaan Halmisten suurin yritys, omapääoma vajaa 4 milj ja tase vajaa 6 milj. Eli siellä on heidän omaisuus. Tosin asiakstiedon mukaan yritys teki 260 k€ tappiota vuonna 2019. Mistä näin iso ero tulee, olisiko lukuja korjailtu ja tehty "tilinpäätössiirtoja". Tämä yhtiö rahoittanee Menevän toimintaa, sillä vuoden 2016 93 % omavaraisuus on romahtanut vuoden 2019 29 %:iin.Hankittu lisää kalustoa lainarahalla .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ja näköjään kun Menevällä ei ole omia autoja, niin Kela-ajot saavat uuden näkökulman. Kela edellyttää ja vaatii, että kaikkia alihankkijoita kohdellaan tasapuoleisesti. Eli Menevän alihankkijoina toimii Halmisten muita yhtiöitä. Näillä yhtiöillä pitää siis olla samanlainen sopimus, kuin kenellä tahansa.
Kela myös vaatii, että kaikki Menevän alihankkijat noudattavat tilaajavastuulakia. Maksaako kaikki yhtiöt kuljettajilleen ylityöt ja sunnuntailisät?Tulospohjaiseen provikkapalkkaperuateiseen työsopimukseen ei kuulu mitään helvetin Sunnuntailisiä ja sitä paitsi lähtötakssa on Jo viikonloppulisä.
- Anonyymi
Paljon täällä prosentit puhuttavat, ja kateus pienyrittäjää kohtaan on kova. Silti moni on valmis myymään itsensä pilkkahinnalla alustataloudelle, maksaakseen vielä 25-27% sijottajille joka ei muuta kuin pieraisee ratinpyörittäjälle. Ja heittäisi sen helv.. jos vaan voisi.
- Anonyymi
Aivan, mutta kun se antaa kyytiä silloin kun muuta ei ole. Näin se syöpä yleensä jyllää ja leviää.
- Anonyymi
Lappilaisilla tiukat paikat. Paljonko menevän jutuista on savolaisittain kuulijan vastuulla. Ei kannata luottaa kaikkeen mitä kerrotaan.
- Anonyymi
Yrittämiseen kuuluu riskit ja kilpailu. Se on sääli jos ette ymmärrä sitä ja olette tottuneet siihen, että saa toimia sääntelyn suojissa ja hintakilpailua ei ole. Halminen on ymmärtänyt että ala on vapautunut ja kasvattaa liiketoimintaa sen kautta. Perinteiset taksit itkevät menetettyjen kyytien perään ja syyttäävät kilpailijoita milloin mistäkin.
Se nähtiin kuinka hyvin perinteiset taksit hoitivat Kela-kyydit HUSin alueella ja sit kun Kela puuttui siihen niin alkoi itku kun ne siirrettiin Halmiselle. - Anonyymi
menevä on pilannut koko taksialan ! Suoraohjaus autot, myyt ittes alihankkija orjaksi ajamaan naurettavalla hinnalla ja maksat naurettavasta taksasta vielä 15% provisiot. Taksat on niin surkeat että autot autoilijoilla on täysii romui mitä liikentees näkyy
- Anonyymi
ja omille autoille ajattavat kaikki hyvät kyytit
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ja omille autoille ajattavat kaikki hyvät kyytit
Ennen ne meni ylihintaan kartellille, joten uusi malli on todella paljon toimivampi ja halvempi yhteiskunnalle. Toki jos kuului ennen tähän kartelliin niin uudesta mallista ei pidä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.2132280Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin691756Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä831565- 531462
En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin147144790-luvulla maa syöksyi lamaan, ja silloinkin oli syypäinä samat tahot kuin nyt
Laman aiheuttajat olivat demarivetoinen virheellinen finanssipolitiikka, sekä ay-liikkeen taipumattomuus tilanteessa mik1351185Vakava varoitus perussuomalaisista!
Keskustan Annika Saarikolta veret seisauttavaa tekstiä, lukekaa uutinen kokonaisuudessaan, tässä siitä maistiainen: ”Ke2261069- 1731007
Olisitko ihminen minulle. Ihan ihminen vain.
Tiedätkö, että saan kyyneleet silmiini, niin syvästi sinua kaipaan. Meidän välillä on jotain todella syvää, kaunista ja56899Mä olisin niin iloinen
Jos vielä joskus nähtäis.. Ollaanko tulkittu mies toisiamme väärin?. Kumpikin luuli ettei toinen tykkää, vaikka molemmat61811