Laki ei ole ongelma vaan laittomuus

Laki ei ole mikään paha asia.
Laittomuus on sitä.

"en ole ilman Jumalan lakia,
vaan olen Kristuksen laissa"

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Älkää luulko,
      että minä olen tullut
      lakia tai profeettoja kumoamaan;
      en minä ole tullut kumoamaan,
      vaan täyttämään.

      Sillä totisesti minä sanon teille:
      kunnes taivas ja maa katoavat,
      ei laista katoa pieninkään kirjain,
      ei ainoakaan piirto,
      ennenkuin kaikki on tapahtunut.

      Sentähden,
      joka purkaa yhdenkään
      näistä pienimmistä käskyistä
      ja sillä tavalla opettaa ihmisiä,
      se pitää pienimmäksi
      taivasten valtakunnassa kutsuttaman;
      mutta joka niitä noudattaa
      ja niin opettaa,
      se pitää kutsuttaman suureksi
      taivasten valtakunnassa."

      • Tässäkin taas tämä jota en ymmärrä, eli erottelu taivaassa. Aikaisemmin oli tuohon jotenkin rinnastettavissa aloitukseni, joka selvitettiinkin. Eli taivaassa on hyviä pelastuneita ja sitten ei niin hyviä. Jos on tetoa jollain tähän niin saisin vastauksen. Eli uskon valluksesta tavallaan palkitaan taivaassa. ( taivasten, taivaita monikossa tuotakin on joskus mietitty)


      • tomumaja- kirjoitti:

        Tässäkin taas tämä jota en ymmärrä, eli erottelu taivaassa. Aikaisemmin oli tuohon jotenkin rinnastettavissa aloitukseni, joka selvitettiinkin. Eli taivaassa on hyviä pelastuneita ja sitten ei niin hyviä. Jos on tetoa jollain tähän niin saisin vastauksen. Eli uskon valluksesta tavallaan palkitaan taivaassa. ( taivasten, taivaita monikossa tuotakin on joskus mietitty)

        Taivaassa on vain armosta pelastettuja.
        Ja olemme sitä jo nyt täällä maan päällä.

        Mutta kerran me armosta pelastetut
        olemme Kristuksen palkintotuomioistuimen edessä
        ja meidät palkitaan ja kruunataan
        - tai sitten ei.

        Mutta pelastus on yksin armosta
        uskon kautta - ei tekojen kautta.


      • kalamos kirjoitti:

        Taivaassa on vain armosta pelastettuja.
        Ja olemme sitä jo nyt täällä maan päällä.

        Mutta kerran me armosta pelastetut
        olemme Kristuksen palkintotuomioistuimen edessä
        ja meidät palkitaan ja kruunataan
        - tai sitten ei.

        Mutta pelastus on yksin armosta
        uskon kautta - ei tekojen kautta.

        Kyllä näin on ainoastaan armosta koska Jeesus valmisti meille kuolemallaan tien pelastukseen edestämme, sovitti syntimme menneet ja tulevatkin. Nyt on vain meidän itsekunkin vaelluksestamme kiinni pelastummeko vaiko emme. Lepoon ei ole oikeastaan kyllä sitäkin mutta taistelua syntiä vastaan.


      • tomumaja- kirjoitti:

        Kyllä näin on ainoastaan armosta koska Jeesus valmisti meille kuolemallaan tien pelastukseen edestämme, sovitti syntimme menneet ja tulevatkin. Nyt on vain meidän itsekunkin vaelluksestamme kiinni pelastummeko vaiko emme. Lepoon ei ole oikeastaan kyllä sitäkin mutta taistelua syntiä vastaan.

        Siis me olemme armosta pelastetut.
        Olemme siirtyneet kuolemasta Elämään.
        Emme ikinä kuole
        emmekä joudu tuomittaviksi.

        Mutta ruumiillisen kuoleman jälkeen
        me joudumme Kristuksen
        palkintotuomioistuimen eteen.

        Ja siellä meille maksetaan palkka,
        saamme voittopalkinnon,
        meidät kruunataan.
        Ja saamme kokoamamme aarteen.

        Mutta voi käydä niinkin,
        että jäämme vaille kaikkea tätä.

        Mikään kadotustuomio
        ei Kristuksen omia kuitenkaan kohtaa.


    • Anonyymi

      Ja laittomuus on syntiä, josta parantumattomuus tuottaa kuoleman. Katumattomana ikuisen.

      • Anonyymi

        "Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista." (1 Joh 3:4)

        "Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan. Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua. Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen. Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa.
        ...
        Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää." (Room. 8:6-9, 13)

        "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'." (Matt 7:21-23)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista." (1 Joh 3:4)

        "Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan. Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua. Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen. Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa.
        ...
        Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää." (Room. 8:6-9, 13)

        "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'." (Matt 7:21-23)

        Ja katso, eräs lainoppinut nousi ja kysyi kiusaten häntä: "Opettaja, mitä minun pitää tekemän, että minä iankaikkisen elämän perisin?" Niin hän sanoi hänelle: "Mitä laissa on kirjoitettuna? Kuinkas luet?"
        Hän vastasi ja sanoi: "Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi ja kaikesta mielestäsi, ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi". Hän sanoi hänelle: "Oikein vastasit; tee se, niin sinä saat elää".

        Niin. Opettaja neuvoi, sekä ohjasi. Siis olemmeko totelleet neuvoja ja ohjeita?
        Rakastamme Herraa, kaikesta sydämestä ja kaikesta sielusta ja kaikesta voimasta, sekä mielestä. Teemmekö?
        Entä lähimmäinen, toteutuuko, jos ei, niin saamme elää, jos ei, niin emme saa elää, siis se jos ei tee- on sitä Herra, Herra, juttua, eikös vain*?


    • Anonyymi

      Jollei olisi tieliikennelakia, en uskaltaisi tielle lähteä.

    • Anonyymi

      Mooseksen laki on evankeliumin mukaan voimassa Uuden liiton aikana ja sen sanotaan olevan hyvä, vanhurskas, oikea ja pyhä.

      Room 7:12 Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä.

      1 Tim 1:8 Me tiedämme, että laki on hyvä, jos sitä käytetään lain tarkoituksen mukaisesti.
      ---
      11 Näin sanoo iäti ylistettävän Jumalan kirkkautta julistava evankeliumi, joka on minulle uskottu.

    • Anonyymi

      Millään tavalla ei voi lukea Raamatusta sitä, että laki olisi siten, että yrittää sitä epätoivoisesti täyttää ja se mikä jää vajaaksi, niin sen armo hoitaa. Sellaista epätäydellisyyden ja selittelyn vaativaa uskoa UT ei esitä meidän uskonelämän olevan.

      Harhaoppiin olemme vaarassa syylisttyä jos korostamme lakia, korostamme sitä ja jäämme sen täyttämisessä puolitiehen. Se ei johda yhtään mihinkään. Olemme silloin kun pahimmat laittomuuden tekijät hurskaista puheista huolimatta.

      • Juuri noin.

        Me emme kuitenkaan ole ilman lakia,
        vaan me olemme Kristuksen laissa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1913
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1486
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1408
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      16
      1398
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1375
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1347
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe