Me olemme nähneet näitä oikeudenkäyntejä, joissa on ollut todella vaikea pystyä todistamaan sitä, että henkilö on näihin rikoksiin, vakaviinkin syytöksiin, syyllistynyt
Rangaistukseksi tuomittaisiin vankeutta vähintään neljä kuukautta ja enintään kuusi vuotta. Myös terroristin rahoittamisen yritys olisi rangaistava.
– Tämä esitys on todellakin tervetullut askel oikeaan suuntaan, mutta itse odotan kokonaisuudistusta ja toivon, että ministeri vielä tarkemmin kertoisi aikataulusta, että milloin eduskunta pääsee sitten näitä seuraavia askeleita käsittelemään, kristillisdemokraattien kansanedustaja ja entinen sisäministeri Päivi Räsänen arvioi.
Hänen mielestään ongelmana terrorismirikoksissa on näytön saaminen.
– Me olemme nähneet näitä oikeudenkäyntejä, joissa on ollut todella vaikea pystyä todistamaan sitä, että henkilö on näihin rikoksiin, vakaviinkin syytöksiin, syyllistynyt.
Räsänen ottaa esimerkiksi Isis-kalifaatissa toimineet miehet ja naiset Suomessa.
– Tiedämme, että vaikka he olisivat juuri vaikkapa näihin rahoitusrikoksiin syyllistyneet, se näytön saaminen on vaikeaa. Julkinen kehottaminen, joka on ollut juuri näiden Isis-naisten toimintaa esimerkiksi Facebookissa ja kutsuvana toimintana, todellakin täytyisi myös saada kriminalisoiduksi, Räsänen sanoo.
KD lehti ote
Isis-naisten toimintaa esimerkiksi Facebookissa
28
<50
Vastaukset
- Anonyymi
hienoa
- Anonyymi
https://www.suomenuutiset.fi/perussuomalaiset-kyselytunnilla-hallitus-vaikeni-pariisin-terrori-iskusta-ps-aiotteko-karkottaa-islamistiset-aariajattelijat/
hallitus RKP johdolla tekee ihan muuta? - Anonyymi
- Anonyymi
Pääirroitus on yhteydet syyriaan
Ranska - Anonyymi
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/67517fdd-aebb-4553-8f00-ffcaceddc6b6
mikä suomea vaivaa?
kiinni ja pakkotyöhön niinkauan kun saadaan pois maasta - Anonyymi
hienoo
- Anonyymi
päätöntä menoa
- Anonyymi
tuleeko taas isis sakkia suomeen
ruotsiin ainakin - Anonyymi
turuus taas bumtsi
- Anonyymi
Lueppa uusin
Sheida Sohrabi - Anonyymi
vauhtia
- Anonyymi
niin
- Anonyymi
hienoa asiaa
- Anonyymi
helsinki sekasin maahanmuutto
- Anonyymi
Diakonissalaitos ei lähde arvioimaan, kuinka paljon Suomessa on paperittomia ihmisiä. Heitä on kuitenkin joitakin tuhansia.
– Kukaan ei tiedä, kuinka paljon heitä on ja missä he ovat, sanoi toimitusjohtaja Olli Holmström Diakonissalaitoksen seminaarissa perjantaina Helsingissä.
Seminaarissa esiteltiin kolme vuotta toiminutta, STEAn tukemaa Suojattomat-yhteisöhanketta, jolla pyritään auttamaan Suomessa ilman virallisia henkilöpapereita olevia ihmisiä. Työtä paperittomien hyväksi Diakonissalaitos on tehnyt vuodesta 2013.
Neuvontaa ja pyykinpesua
Hanke toimii pitkälti Al Amal- päiväkeskuksessa Itä-Helsingissä.Siellä on mahdollisuus pestä pyykkiä, käydä suihkussa, laittaa ruokaa ja säilyttää tavaroita. Tarjolla on vertaistukea.
Lisäksi hanke etsii paperittomia kahden työntekijän voimin.
ILMOITUS
Keskeisin toimintamuoto on neuvonta. Al Amalin työntekijät auttavat sosiaali- ja terveyspalvelujen piiriin, selvittävät turvapaikkahakemusten vaatimia tietoja ja dokumentteja ja auttavat kaikissa vastaan tulevissa ongelmissa. Ihmisiä muun muassa autetaan etsimään töitä ja majoitusta.
– Olemme tukeneet kaikessa syntymästä kuolemaan, projektipäällikkö Anne Hammad sanoi.
– Juuri olin mukana hyvin haavoittuvassa asemassa olevan nuoren naisen synnytyksessä. Suomeen syntyi uusi paperiton ihminen.
Hän totesi, että yleinen kuva paperittomista on vuoden 2015 jälkeen tullut turvapaikanhakija.
– Paperittomiksi kuitenkin tullaan tai jäädään monista eri syistä, hän huomautti.
– Jokin muu prosessi on voinut jäädä kesken. On myös turistin asemassa olleita, joiden viisumi tai oleskelulupa on päättynyt.
Kuluvana vuonna korostunut ryhmä ovat olleet tapaukset, joissa jokin rikosoikeudellinen prosessi on pysäyttänyt lupakäsittelyn.
Korona pahensi tilannetta
Hankkeessa on kohdattu paperittomia 25 maasta. Eniten heitä on Irakista, Somaliasta ja Marokosta.
– Irakilaiset ja somalialaiset ovat yleensä turvapaikkaprosessissa. Marokkolaiset poikkeavat heistä ja ovat etsimässä työtä ja toivoa paremmasta elämästä, Hammad sanoo.
ote kansan uutiset - Anonyymi
Isis naisten oikeudenkäynnit pitäisi olla siellä, missä rikokset on tapahtuneet. Jos Suomi haluaa lähettää lakiapua niin aivan vapaasti.
- Anonyymi
hyvä
- Anonyymi
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/ed619e8d-ae85-4bb6-a01d-d81b93d93306
kyllähän islam aina voittaa vanhustenhoidon - Anonyymi
ottakaa maahanmuutto tiukemmin aseeksi
siinä on paljon korjattavaa ja kansa ymmärtää
oulu,turku - Anonyymi
Suomen oikeusistuin tekee syyttömistä syylisiä ja syyllisistä syyttömiä, hienoa OIKEUSVALTIO periaatetta.
- Anonyymi
Päivi Räsäsen ja usean muun kristillisdemokraatin toiminta on samanlaista ääriajattelua kuin ääri-islamisteilla. He ovat tuomiopäivän enkeleitä mm. seksuaalivähemmistöjen suhteen.
- Anonyymi
Päivi Räsäsen eikä kenenkään muunkaan KD:n aktiivin toiminta ole samanlaista ääriajattleua kuin ääri-islamisteilla. Ääri-islamistit voidaan varmaan nähdä tuomiopäivän enkeleinä mm. seksuaalivähemmistöjen suhteen, eikä tarvitse islamismissa olla edes äärimmäinen, että voisi olla kuvailemasi enkeli.
Millaista ajattelua sitä edustat? Oletko vihervasemmistolainen?
- Anonyymi
bummmm tukholma vaara
- Anonyymi
suomen keskusta ja Sipilä syyllinen
Haavisto tukee ja jalostaa asiaa-Kansa kuolee ja kärsii - Anonyymi
lait muutetaan isis herätti
Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145925Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324037- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182976Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522034Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881994- 1431775
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421763Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881559