Jeesus on Jumala poika!

Anonyymi

Ei itse isä jumala.
Jeesuksen nimi ei voi olla Jahve tai Jehova, koska se on Jumalan nimi.

186

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jahve (Jehova) on Isän, Pojan ja Pyhän Hengen, yhden elävän Jumalan nimi.

      • Anonyymi

        Jeesus puhui koko ajan Isästään!!!!
        Älä tee Jeesuksesta valehtelijaa!


      • Jumalan Poika on Jumala. Ihmisen lapsi on ihminen.


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        Jumalan Poika on Jumala. Ihmisen lapsi on ihminen.

        Sunulla ei ole Jumalaa, eikä myöskään poikaa!
        1. Joh 4: 15


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        Jumalan Poika on Jumala. Ihmisen lapsi on ihminen.

        Jumala lähetti poikansa!!!!
        Johannes 17:3


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        Jumalan Poika on Jumala. Ihmisen lapsi on ihminen.

        Jumalan ja Jumalan pojan yhteistyö tuodaan esille jo Raamatun ensimmäisessä kirjassa.
        1. Moos 1:26


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        Jumalan Poika on Jumala. Ihmisen lapsi on ihminen.

        Osoittaa Jumalan jumalan pojan olemassaolon
        Sananlaskut 22. Luku


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        Jumalan Poika on Jumala. Ihmisen lapsi on ihminen.

        Jeesus itse sanoi olevansa ihmisen poika.
        "Jeesus sanoi heille: "Totisesti: kun Ihmisen Poika uuden maailman syntyessä istuutuu kirkkautensa valtaistuimelle, silloin tekin, jotka olette seuranneet minua, saatte istua kahdellatoista valtaistuimella ja hallita Israelin kahtatoista heimoa."


      • MATT.28: 19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen


        Yksikössä nimeen ei nimiin monikossa. Jeesuksen ja Pyhän Hengen nimi on silloin JHVH.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sunulla ei ole Jumalaa, eikä myöskään poikaa!
        1. Joh 4: 15

        Oikein. Poika on Jumala.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jumala lähetti poikansa!!!!
        Johannes 17:3

        Poikansa. Isolla alkukirjaimella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan ja Jumalan pojan yhteistyö tuodaan esille jo Raamatun ensimmäisessä kirjassa.
        1. Moos 1:26

        JOO kuvaksemme. Myös Sanan kuvaksi Sana oli Jumala.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Osoittaa Jumalan jumalan pojan olemassaolon
        Sananlaskut 22. Luku

        Väärin käännetty

        Pitää olla: Herra omisti minut tiensä alussa ennen hänen tekojaan, ennen aikojen alkua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus puhui koko ajan Isästään!!!!
        Älä tee Jeesuksesta valehtelijaa!

        Jeesus Jumalana voi kyllä sanoa Isä Jumalaa Isäksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jumala lähetti poikansa!!!!
        Johannes 17:3

        Sana tuli lihaksi JOH. 1: 15

        Ja Sanalle annettiin täällä nimi Jeesus on Jumala pelastaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus itse sanoi olevansa ihmisen poika.
        "Jeesus sanoi heille: "Totisesti: kun Ihmisen Poika uuden maailman syntyessä istuutuu kirkkautensa valtaistuimelle, silloin tekin, jotka olette seuranneet minua, saatte istua kahdellatoista valtaistuimella ja hallita Israelin kahtatoista heimoa."

        "Jeesus itse sanoi olevansa ihmisen poika."

        JES. 7: 14. Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel Jumala on kanssamme.


        DAN. 7: 13. Minä näin yöllisessä näyssä, ja katso, taivaan pilvissä tuli Ihmisen Pojan kaltainen; ja hän saapui Vanhaikäisen tykö, ja hänet saatettiin tämän eteen.

        Tästä syystä Jeesus kutsui itseään Ihmisen Pojaksi.

        JES. 9 : 5. Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.

        Jeesus on tosi Jumala. HALLELUJAAA!!!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sunulla ei ole Jumalaa, eikä myöskään poikaa!
        1. Joh 4: 15

        On Isä Jumala ja on Jeesus Jumala ja on Pyhä Henki Jumala.

        Sinulla ei ole näitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sunulla ei ole Jumalaa, eikä myöskään poikaa!
        1. Joh 4: 15

        Turhaan kirjoitamme kommenteitamme, Jeesuksen tuntee sielussaan, kun Hän omistaa sinut, ja annat Hänen johdattaa Elämääsi!!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sunulla ei ole Jumalaa, eikä myöskään poikaa!
        1. Joh 4: 15

        Sinulla ei ole Jumalaa, kun et usko, että Jeesus on Jumala.


    • Onko se nyt niin tärkeää, sanotaanko vain Jeesusta Jehovaksi vai kaikkia kolmea? Isä- Jumalalla voi hyvinkin olla toinenkin nimi. Jumalalla on joka tapauksessa monta nimeä, ja kolminaisuus on vähän ihmeellinen asia kolminaisuusopista.

      Kirkon käsitys on selkeä ja ymmärrettävä. On vain yksi oikea Jumala erotukseksi vääristä.

      • Anonyymi

        Kuka Jumalistanne on ainut oikea ja ketkä ovat vääriä? Onko Isä-Jumala oikea ja Jeesus-Jahvenne väärä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka Jumalistanne on ainut oikea ja ketkä ovat vääriä? Onko Isä-Jumala oikea ja Jeesus-Jahvenne väärä?

        Vain Jumalalla on nimi Jehova tai Jahve.
        Poika on nimeltään Sana!
        Jeesus on jumala siinä mielessä, koska oli luomisessa mukana, mutta ei isä jumala.


      • Anonyymi

        Kolminaisuus on täysin ihmistekoinen oppi.

        Ihmeellistä on että Pyhästä Hengestä tehdään persoona, vaikka sitä ei ole millään tavalla nimetty, niin kuin Isä, poika ja enkelit.
        Vaikka Raamatussa sanotaan, Pyhä Henki puhuu, hän puguu myös toisten kautta, niin nimettömyys osoittaa, että Ei ole persoona!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain Jumalalla on nimi Jehova tai Jahve.
        Poika on nimeltään Sana!
        Jeesus on jumala siinä mielessä, koska oli luomisessa mukana, mutta ei isä jumala.

        Mormonin kirjan nimisivu:
        " Jeesus on Kristus, iankaikkinen Jumala"

        2. Nefi 26:12
        "..on välttämätöntä, että myös pakanat saadaan vakuuttuneiksi siitä, että Jeesus on Kristus, iankaikkinen Jumala"

        Eter 3: 14
        "Katso, minä olen se, joka olin valmistettu maailman perustamisesta asti lunastamaan kansani. Katso, minä olen Jeesus Kristus. Minä olen Isä ja Poika. Minussa on koko ihmissuku saava elämän, ja sen ikuisesti, nimittäin ne, jotka uskovat minun nimeeni; ja heistä tulee minun poikiani ja tyttäriäni."

        Moosia 15: 1-4
        "Minä tahdon teidän ymmärtävän, että Jumala itse on tuleva alas ihmislasten keskuuteen ja lunastava kansansa.
        Ja koska hän asuu lihassa, häntä kutsutaan Jumalan Pojaksi, ja koska hän alistaa lihan Isän tahtoon, hän on Isä ja Poika –
        Isä, koska hän sikisi Jumalan voimasta, ja Poika lihan tähden; näin hänestä tuli Isä ja Poika
        ja he ovat yksi Jumala, eli taivaan ja maan todellinen iankaikkinen Isä."

        Tämä on oikea oppi Jeesuksesta Kristuksesta, iankaikkisesta Jumalastamme, Isän Pojasta.
        Tehkää parannus ja uskokaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mormonin kirjan nimisivu:
        " Jeesus on Kristus, iankaikkinen Jumala"

        2. Nefi 26:12
        "..on välttämätöntä, että myös pakanat saadaan vakuuttuneiksi siitä, että Jeesus on Kristus, iankaikkinen Jumala"

        Eter 3: 14
        "Katso, minä olen se, joka olin valmistettu maailman perustamisesta asti lunastamaan kansani. Katso, minä olen Jeesus Kristus. Minä olen Isä ja Poika. Minussa on koko ihmissuku saava elämän, ja sen ikuisesti, nimittäin ne, jotka uskovat minun nimeeni; ja heistä tulee minun poikiani ja tyttäriäni."

        Moosia 15: 1-4
        "Minä tahdon teidän ymmärtävän, että Jumala itse on tuleva alas ihmislasten keskuuteen ja lunastava kansansa.
        Ja koska hän asuu lihassa, häntä kutsutaan Jumalan Pojaksi, ja koska hän alistaa lihan Isän tahtoon, hän on Isä ja Poika –
        Isä, koska hän sikisi Jumalan voimasta, ja Poika lihan tähden; näin hänestä tuli Isä ja Poika
        ja he ovat yksi Jumala, eli taivaan ja maan todellinen iankaikkinen Isä."

        Tämä on oikea oppi Jeesuksesta Kristuksesta, iankaikkisesta Jumalastamme, Isän Pojasta.
        Tehkää parannus ja uskokaa.

        Vaöitan, minä kannatan vain Raamattua ja sitä parasta v. 1933/38.
        Siinä on yllin kyllin.
        Ei mitään ihmisoppia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mormonin kirjan nimisivu:
        " Jeesus on Kristus, iankaikkinen Jumala"

        2. Nefi 26:12
        "..on välttämätöntä, että myös pakanat saadaan vakuuttuneiksi siitä, että Jeesus on Kristus, iankaikkinen Jumala"

        Eter 3: 14
        "Katso, minä olen se, joka olin valmistettu maailman perustamisesta asti lunastamaan kansani. Katso, minä olen Jeesus Kristus. Minä olen Isä ja Poika. Minussa on koko ihmissuku saava elämän, ja sen ikuisesti, nimittäin ne, jotka uskovat minun nimeeni; ja heistä tulee minun poikiani ja tyttäriäni."

        Moosia 15: 1-4
        "Minä tahdon teidän ymmärtävän, että Jumala itse on tuleva alas ihmislasten keskuuteen ja lunastava kansansa.
        Ja koska hän asuu lihassa, häntä kutsutaan Jumalan Pojaksi, ja koska hän alistaa lihan Isän tahtoon, hän on Isä ja Poika –
        Isä, koska hän sikisi Jumalan voimasta, ja Poika lihan tähden; näin hänestä tuli Isä ja Poika
        ja he ovat yksi Jumala, eli taivaan ja maan todellinen iankaikkinen Isä."

        Tämä on oikea oppi Jeesuksesta Kristuksesta, iankaikkisesta Jumalastamme, Isän Pojasta.
        Tehkää parannus ja uskokaa.

        Eter 3: 14
        "Katso, minä olen se, joka olin valmistettu maailman perustamisesta asti lunastamaan kansani. Katso, minä olen Jeesus Kristus. Minä olen Isä ja Poika. Minussa on koko ihmissuku saava elämän, ja sen ikuisesti, nimittäin ne, jotka uskovat minun nimeeni; ja heistä tulee minun poikiani ja tyttäriäni."####

        Miten voi olla itsensä isä????

        Moosia 15: 1-4
        "Minä tahdon teidän ymmärtävän, että Jumala itse on tuleva alas ihmislasten keskuuteen ja lunastava kansansa.
        Ja koska hän asuu lihassa, häntä kutsutaan Jumalan Pojaksi, ja koska hän alistaa lihan Isän tahtoon, hän on Isä ja Poika –
        Isä, koska hän sikisi Jumalan voimasta, ja Poika lihan tähden; näin hänestä tuli Isä ja Poika
        ja he ovat yksi Jumala, eli taivaan ja maan todellinen iankaikkinen Isä."####

        Raamattu sanoo, kukaan ei ole mulloinkaan nähnyt Jumalaa!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eter 3: 14
        "Katso, minä olen se, joka olin valmistettu maailman perustamisesta asti lunastamaan kansani. Katso, minä olen Jeesus Kristus. Minä olen Isä ja Poika. Minussa on koko ihmissuku saava elämän, ja sen ikuisesti, nimittäin ne, jotka uskovat minun nimeeni; ja heistä tulee minun poikiani ja tyttäriäni."####

        Miten voi olla itsensä isä????

        Moosia 15: 1-4
        "Minä tahdon teidän ymmärtävän, että Jumala itse on tuleva alas ihmislasten keskuuteen ja lunastava kansansa.
        Ja koska hän asuu lihassa, häntä kutsutaan Jumalan Pojaksi, ja koska hän alistaa lihan Isän tahtoon, hän on Isä ja Poika –
        Isä, koska hän sikisi Jumalan voimasta, ja Poika lihan tähden; näin hänestä tuli Isä ja Poika
        ja he ovat yksi Jumala, eli taivaan ja maan todellinen iankaikkinen Isä."####

        Raamattu sanoo, kukaan ei ole mulloinkaan nähnyt Jumalaa!!!!!

        Eikö kukaan nähnyt Jeesusta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain Jumalalla on nimi Jehova tai Jahve.
        Poika on nimeltään Sana!
        Jeesus on jumala siinä mielessä, koska oli luomisessa mukana, mutta ei isä jumala.

        Joo, kysymykseni oli Ollille, jonka mielestä Jeesus oli Jahve ja Isä-Jumala on erikseen.


      • Anonyymi

        MAP-kirkon käsitys ei ole selkeä koska esim. Smithin oppeja ihmisestä jumalaksi kehittyneestä Elohimistä ei ole kanonisoitu ja silti niihin laajasti kirkossa vedotaan aina tarpeen tullen. Mormonin kirjan oppi ei vastaa mormoniprofeettojen opetuksia. Smith itse ei pitäytynyt MK:n opetuksissa jumalasta.
        Miksi esim. Jeesusta ei missään nimessä saa rukoilla vaikka hän on kirkon opin mukaan Jumala? Miksei Pyhää Henkeä saa rukoilla, onhan hänkin kirkon opin mukaan Jumala? Miksei Taivaallista Äitiä saa rukoilla?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuka Jumalistanne on ainut oikea ja ketkä ovat vääriä? Onko Isä-Jumala oikea ja Jeesus-Jahvenne väärä?

        Kaikki yhdessä ovat oikea, elävä, ainoa Jumala. Samoin jokainen erikseen on oikea elävä Jumala. Ja ylin näistä on Isä- Jumala, joka on koko universumin päällikkö.

        Mutta jos hän olisi ainoa Jumala, kiellettäisiin Jeesuksen ja Pyhän Hengen Jumaluus. Sekin olisi väärin.

        Asia on ilmoitettu näin, niin mitä siitä mukisemaan. Kaikki kolme ovat Jumalia, yksin ja yhdessä. Ei siitä tarvi tehdä mitään monimutkaista kolminaisuusoppia. Kyllä se joskus vielä tarkemminkin ilmoitetaan. Nyt on ilmoitettu se, että Pyhä Henki on Jumalana henkiolento, että voisi olla läsnä kaikkialla yhtä aikaa. Isällä ja Pojalla on korotettu, iänkaikkinen, kirkastettu ruumis. Kaikki ovat ikuisia muuttumattomia olentoja, vaikka Jeesus kävi maan päällä elämässä ihmisen elämän.

        Tämä muuttaa käsityksemme monoteimistä, eikä niin, että se muuttaisi uskonnon polyteistiseksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        MAP-kirkon käsitys ei ole selkeä koska esim. Smithin oppeja ihmisestä jumalaksi kehittyneestä Elohimistä ei ole kanonisoitu ja silti niihin laajasti kirkossa vedotaan aina tarpeen tullen. Mormonin kirjan oppi ei vastaa mormoniprofeettojen opetuksia. Smith itse ei pitäytynyt MK:n opetuksissa jumalasta.
        Miksi esim. Jeesusta ei missään nimessä saa rukoilla vaikka hän on kirkon opin mukaan Jumala? Miksei Pyhää Henkeä saa rukoilla, onhan hänkin kirkon opin mukaan Jumala? Miksei Taivaallista Äitiä saa rukoilla?

        Saa Jeesusta rukoilla silloin kun hän läsnä on. Samoin Pyhää Henkeä ja Äitiämme. Aina pitää rukoilla Jumalan nimessä, ketä ikinä Jumalaksi ajattelee. Me tiedämme että Jumala on Jeesus ja rukoilemme hänen nimessään.

        Mutta miksi tekisimme aina niin, kun kristityillä on kunnia ja etuoikeus saada rukoilla suoraan Isää, kunhan rukoilee Jeesuksen nimessä. Jeesuksen nimessä uskovan rukouksella on pääsy Isän kuultavaksi.

        Kun rukoilee Allahia, Jumalaa, millä muulla nimellä tahansa, pääsee kyllä Jeesuksen luo, muttei Isä- Jumalan kuultavaksi. Jos nimi on oikea. Jumala on yksi oikeista nimistä. Se on eri kielillä eri sana. God, Allah jne. Jeesus on yksi oikea sana.

        Ei tätäkään kukaan tarkkaan tiedä, jotain tällaista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo, kysymykseni oli Ollille, jonka mielestä Jeesus oli Jahve ja Isä-Jumala on erikseen.

        Jahve on Jeesuksen nimi, Jumalan nimi, sen kolminaisuuden nimi. Mutta Isä- Jumalalla on erikseen vielä omakin nimi. Se on Suomeksi Loputon. Siis iänkaikkinen, ikuinen, aluton, Loputon. Se on sen erisnimen merkitys, sillä sanalla on merkitys. Hebreaksi ja kai monellakin kielellä se on El, Elohim. Elohim on monikkomuoto, miksi?

        Onhan Suomessakin elävä, elämä. Ikiaikaisesti elävä, voisi olla loputon myös suomennettuna. Toinen sana hebreassa on Adonai. Sen merkitystä en muuten tiedä muuta kuin että se tarkoittaa Jumalaa.

        Jahvehan on Minä Olen. Hebreaa.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Jahve on Jeesuksen nimi, Jumalan nimi, sen kolminaisuuden nimi. Mutta Isä- Jumalalla on erikseen vielä omakin nimi. Se on Suomeksi Loputon. Siis iänkaikkinen, ikuinen, aluton, Loputon. Se on sen erisnimen merkitys, sillä sanalla on merkitys. Hebreaksi ja kai monellakin kielellä se on El, Elohim. Elohim on monikkomuoto, miksi?

        Onhan Suomessakin elävä, elämä. Ikiaikaisesti elävä, voisi olla loputon myös suomennettuna. Toinen sana hebreassa on Adonai. Sen merkitystä en muuten tiedä muuta kuin että se tarkoittaa Jumalaa.

        Jahvehan on Minä Olen. Hebreaa.

        Olli:
        Olet täynnä ihmisoppia!
        On naurettavaa olla kristitty!


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Jahve on Jeesuksen nimi, Jumalan nimi, sen kolminaisuuden nimi. Mutta Isä- Jumalalla on erikseen vielä omakin nimi. Se on Suomeksi Loputon. Siis iänkaikkinen, ikuinen, aluton, Loputon. Se on sen erisnimen merkitys, sillä sanalla on merkitys. Hebreaksi ja kai monellakin kielellä se on El, Elohim. Elohim on monikkomuoto, miksi?

        Onhan Suomessakin elävä, elämä. Ikiaikaisesti elävä, voisi olla loputon myös suomennettuna. Toinen sana hebreassa on Adonai. Sen merkitystä en muuten tiedä muuta kuin että se tarkoittaa Jumalaa.

        Jahvehan on Minä Olen. Hebreaa.

        Tässä linkissä opetusta Jeesuksesta. https://onedrive.live.com/?id=29C40DAC48CD7982!3458&cid=29C40DAC48CD7982


      • "Onko se nyt niin tärkeää, sanotaanko vain Jeesusta Jehovaksi vai kaikkia kolmea?"

        Erittäin tärkeää, että sanotaan Isää Poikaa ja Pyhää Henkeä JHVH:ksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuka Jumalistanne on ainut oikea ja ketkä ovat vääriä? Onko Isä-Jumala oikea ja Jeesus-Jahvenne väärä?

        Yksi Jumala on oikea. Kolme Jumalan persoonaa on oikein.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mormonin kirjan nimisivu:
        " Jeesus on Kristus, iankaikkinen Jumala"

        2. Nefi 26:12
        "..on välttämätöntä, että myös pakanat saadaan vakuuttuneiksi siitä, että Jeesus on Kristus, iankaikkinen Jumala"

        Eter 3: 14
        "Katso, minä olen se, joka olin valmistettu maailman perustamisesta asti lunastamaan kansani. Katso, minä olen Jeesus Kristus. Minä olen Isä ja Poika. Minussa on koko ihmissuku saava elämän, ja sen ikuisesti, nimittäin ne, jotka uskovat minun nimeeni; ja heistä tulee minun poikiani ja tyttäriäni."

        Moosia 15: 1-4
        "Minä tahdon teidän ymmärtävän, että Jumala itse on tuleva alas ihmislasten keskuuteen ja lunastava kansansa.
        Ja koska hän asuu lihassa, häntä kutsutaan Jumalan Pojaksi, ja koska hän alistaa lihan Isän tahtoon, hän on Isä ja Poika –
        Isä, koska hän sikisi Jumalan voimasta, ja Poika lihan tähden; näin hänestä tuli Isä ja Poika
        ja he ovat yksi Jumala, eli taivaan ja maan todellinen iankaikkinen Isä."

        Tämä on oikea oppi Jeesuksesta Kristuksesta, iankaikkisesta Jumalastamme, Isän Pojasta.
        Tehkää parannus ja uskokaa.

        Smith uskoi mormonien kirjaa kirjoittaessaan kolmiyhteiseen Jumalaan, mutta valitettavasti myöhemmin tuli moni jumalien uskoon.


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        "Onko se nyt niin tärkeää, sanotaanko vain Jeesusta Jehovaksi vai kaikkia kolmea?"

        Erittäin tärkeää, että sanotaan Isää Poikaa ja Pyhää Henkeä JHVH:ksi.

        Väärin.


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        Yksi Jumala on oikea. Kolme Jumalan persoonaa on oikein.

        Väärin myös sinulla


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        Smith uskoi mormonien kirjaa kirjoittaessaan kolmiyhteiseen Jumalaan, mutta valitettavasti myöhemmin tuli moni jumalien uskoon.

        Raamatussa ei ole kolminaisuutta, koska pyhä henki ei ole persoona......ei ydessäkään Raamatussa mitä on käännetty viimeisen 100 vuoden aikana!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa ei ole kolminaisuutta, koska pyhä henki ei ole persoona......ei ydessäkään Raamatussa mitä on käännetty viimeisen 100 vuoden aikana!!!

        Vartiotorniseura saa rauhassa opettaa noin. Kristinusko opettaa että Kolmiyhteinen Jumala on tosi Jumala. Pyhä Henki on Kolminaisuuden kolmas persoona.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vartiotorniseura saa rauhassa opettaa noin. Kristinusko opettaa että Kolmiyhteinen Jumala on tosi Jumala. Pyhä Henki on Kolminaisuuden kolmas persoona.

        Kyse on siitä mitä KAIKKI Raamutut sanoo.

        Sano mikä on Pyhän Hegen nimi, jos sinulla on "parempaa" tietoa asiasta?

        Raamattua pirää lukea niin miten se on KIRJOITETTU!!!!


      • Arto777 kirjoitti:

        Smith uskoi mormonien kirjaa kirjoittaessaan kolmiyhteiseen Jumalaan, mutta valitettavasti myöhemmin tuli moni jumalien uskoon.

        Kolmiyhteys on totta, muttei kirkkojen kolminaisuusoppi. Meidän on paljon selkeämpi ja raamatullisempi. Yksi Jumaluus, ja kolme Jumalaa. JHWH, joka on myös Jeesuksen oma erisnimi. Isän nimi on El, Elohim. Loputon suomeksi. Pyhä Henki on taivaallinen henkiolento Jumala, kaksi muuta ovat myös ruumiillisia olentoja. Kirkastetun, taivaallisen, korkeimman taivaan ikuisessa ruumiissa eläviä Jumalia.

        Tässä niinkuin kaikessa, kysymys on vain siitä, että kirkkomme oppi tietää kaiken täsmällisemmin, oikeammin ja paremmin. Tieto on ollut kadoksissa, rakkaus on säilynyt. Nyt tieto on palautettu. Kaikkea tietoa ei ihminen koskaan saa. Esim mitä tapahtuu niille, jotka poltetaan maailmanlopussa.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Jahve on Jeesuksen nimi, Jumalan nimi, sen kolminaisuuden nimi. Mutta Isä- Jumalalla on erikseen vielä omakin nimi. Se on Suomeksi Loputon. Siis iänkaikkinen, ikuinen, aluton, Loputon. Se on sen erisnimen merkitys, sillä sanalla on merkitys. Hebreaksi ja kai monellakin kielellä se on El, Elohim. Elohim on monikkomuoto, miksi?

        Onhan Suomessakin elävä, elämä. Ikiaikaisesti elävä, voisi olla loputon myös suomennettuna. Toinen sana hebreassa on Adonai. Sen merkitystä en muuten tiedä muuta kuin että se tarkoittaa Jumalaa.

        Jahvehan on Minä Olen. Hebreaa.

        Smithin ilmoitusten mukaan Loputun on Kristuksen nimi.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Kolmiyhteys on totta, muttei kirkkojen kolminaisuusoppi. Meidän on paljon selkeämpi ja raamatullisempi. Yksi Jumaluus, ja kolme Jumalaa. JHWH, joka on myös Jeesuksen oma erisnimi. Isän nimi on El, Elohim. Loputon suomeksi. Pyhä Henki on taivaallinen henkiolento Jumala, kaksi muuta ovat myös ruumiillisia olentoja. Kirkastetun, taivaallisen, korkeimman taivaan ikuisessa ruumiissa eläviä Jumalia.

        Tässä niinkuin kaikessa, kysymys on vain siitä, että kirkkomme oppi tietää kaiken täsmällisemmin, oikeammin ja paremmin. Tieto on ollut kadoksissa, rakkaus on säilynyt. Nyt tieto on palautettu. Kaikkea tietoa ei ihminen koskaan saa. Esim mitä tapahtuu niille, jotka poltetaan maailmanlopussa.

        Ei Elohim tarkoita loputon suomeksi.
        "Elohim (hepr. ‏אלהים‎) on hepreankielisessä Vanhassa testamentissa (Tanakissa) käytetty Jumalaa tarkoittava sana. Sana on monikko sanasta eloah (אלוה), "jumala". Monikkomuoto käytettynä yksikössä olevien verbien kanssa on hepreassa käytetty tapa kuvata (pluralis excellentiae) suuruutta ja kunnioitusta" (Wikipedia)


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Saa Jeesusta rukoilla silloin kun hän läsnä on. Samoin Pyhää Henkeä ja Äitiämme. Aina pitää rukoilla Jumalan nimessä, ketä ikinä Jumalaksi ajattelee. Me tiedämme että Jumala on Jeesus ja rukoilemme hänen nimessään.

        Mutta miksi tekisimme aina niin, kun kristityillä on kunnia ja etuoikeus saada rukoilla suoraan Isää, kunhan rukoilee Jeesuksen nimessä. Jeesuksen nimessä uskovan rukouksella on pääsy Isän kuultavaksi.

        Kun rukoilee Allahia, Jumalaa, millä muulla nimellä tahansa, pääsee kyllä Jeesuksen luo, muttei Isä- Jumalan kuultavaksi. Jos nimi on oikea. Jumala on yksi oikeista nimistä. Se on eri kielillä eri sana. God, Allah jne. Jeesus on yksi oikea sana.

        Ei tätäkään kukaan tarkkaan tiedä, jotain tällaista.

        Eli ei Jeesusta saa rukoilla. Eihän hän koskaan ole fyysiseti läsnä. Kun Jeesus eli ja oli siis läsnä niin kukaan häntä silloin rukoillut. Ylösnosemukseen ja kirkastamiseen uskovat kristityt rukoilevat ylösnoussutta Kristusta.
        Taivaallista Äitiä ei saa koskaan julkisesti kirkossa rukoilla. Tätä tekevät saavat nuhteita ja jos eivät taivu Johtajien ohjeisiin voidaan heidät erottaa kirkosta.
        Pyhää Henkeä ei koskaan ,edes silloin kun oletetaan että Hän on läsnä, ei saa rukoilla Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen kirkossa.
        Rukouksia ei saa tehdä Isän Jumalan nimessä vaan apostolinne on selkeästi opettanut että Jumala kuulee ainoastaan Jeesuksen Kristuksen nimessä pidetyt rukoukset.
        Lisäksi apostolinne on opettanut yleiskonfferenssissa että niiden ketkä rukoilevat englanniksi täytyy käyttää vanhentuneita persoonapronomimimuotoja Jumalaa puhutellessaan. Nykyenglannin pronomimit ovat jostain syystä Jumalallenne kauhistus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse on siitä mitä KAIKKI Raamutut sanoo.

        Sano mikä on Pyhän Hegen nimi, jos sinulla on "parempaa" tietoa asiasta?

        Raamattua pirää lukea niin miten se on KIRJOITETTU!!!!

        Jos et osaa alkukieliä etä lue niin kuin "se on kirjoitettu". UM ei ole mikään tarkka käännäs alkukielistä.
        Kaikki Raamatut? Huonot käännöksetkinkö?
        Pyhä Henki on kristinuskossa nimeltään Pyhä Henki. Pyhittäjä. Ilmiselvästi Raamattu on tässä epäselvä. Vartiotorniseuralaiset väittävät että on kyseessä persoonaton voima ja kristityt että Kolmiyhteisen Jumalan kolmas persoona. Riitaa syntyy kuten joulupukin nutun oikeasta väristä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Smithin ilmoitusten mukaan Loputun on Kristuksen nimi.

        Ei kun Isän nimi.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Ei kun Isän nimi.

        Smithin muka Alfa ja Oomega, Kristus, Herra, ilmoitti että hänen nimensä on Loputon.
        Etkö usko edes Smithin ilmoituksiin?


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Kolmiyhteys on totta, muttei kirkkojen kolminaisuusoppi. Meidän on paljon selkeämpi ja raamatullisempi. Yksi Jumaluus, ja kolme Jumalaa. JHWH, joka on myös Jeesuksen oma erisnimi. Isän nimi on El, Elohim. Loputon suomeksi. Pyhä Henki on taivaallinen henkiolento Jumala, kaksi muuta ovat myös ruumiillisia olentoja. Kirkastetun, taivaallisen, korkeimman taivaan ikuisessa ruumiissa eläviä Jumalia.

        Tässä niinkuin kaikessa, kysymys on vain siitä, että kirkkomme oppi tietää kaiken täsmällisemmin, oikeammin ja paremmin. Tieto on ollut kadoksissa, rakkaus on säilynyt. Nyt tieto on palautettu. Kaikkea tietoa ei ihminen koskaan saa. Esim mitä tapahtuu niille, jotka poltetaan maailmanlopussa.

        Teillä on polyteismi, tarkemmin sanottuna henoteismi. Onhan se sinänsä selkeä, mutta se on vastoin ensimmäistä käskyä.

        Isä-Jumalannekin on luulihaklöntti, joka on sidottu fyysiseen ruumiiseensa ja sen elintoimontoihin.

        Jos joku poltetaan maailmanlopussa, eikö todennäköisin uhri ole se, joka moninai pikkutyttöjä Jumalan nimissä tai ei tuomiste sellaisen harrastajaa?


      • Olli.S kirjoitti:

        Saa Jeesusta rukoilla silloin kun hän läsnä on. Samoin Pyhää Henkeä ja Äitiämme. Aina pitää rukoilla Jumalan nimessä, ketä ikinä Jumalaksi ajattelee. Me tiedämme että Jumala on Jeesus ja rukoilemme hänen nimessään.

        Mutta miksi tekisimme aina niin, kun kristityillä on kunnia ja etuoikeus saada rukoilla suoraan Isää, kunhan rukoilee Jeesuksen nimessä. Jeesuksen nimessä uskovan rukouksella on pääsy Isän kuultavaksi.

        Kun rukoilee Allahia, Jumalaa, millä muulla nimellä tahansa, pääsee kyllä Jeesuksen luo, muttei Isä- Jumalan kuultavaksi. Jos nimi on oikea. Jumala on yksi oikeista nimistä. Se on eri kielillä eri sana. God, Allah jne. Jeesus on yksi oikea sana.

        Ei tätäkään kukaan tarkkaan tiedä, jotain tällaista.

        "Saa Jeesusta rukoilla silloin kun hän läsnä on. Samoin Pyhää Henkeä ja Äitiämme."

        Kuka on tämä äiti?

        "Kun rukoilee Allahia, Jumalaa, millä muulla nimellä tahansa, pääsee kyllä Jeesuksen luo,"

        EIKÄ VOI. Jeesusta pitää rukoilla Jeesus nimellä Jeesus Kristus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Väärin myös sinulla

        "Väärin myös sinulla"

        Ei vaan täysin oikein.

        Jumala on Isä Poika Pyhä Henki JHVH.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa ei ole kolminaisuutta, koska pyhä henki ei ole persoona......ei ydessäkään Raamatussa mitä on käännetty viimeisen 100 vuoden aikana!!!

        Kyllä on. Yksi Jumala kolme persoonaa on monessa kohtaa Raamattua. Lue Raamattu paremmin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vartiotorniseura saa rauhassa opettaa noin. Kristinusko opettaa että Kolmiyhteinen Jumala on tosi Jumala. Pyhä Henki on Kolminaisuuden kolmas persoona.

        Jehovan todistajat on, että niillä on ensin ollut oppi ja sitten on tehty siihen sopiva Raamattu eli u.m. Luterilaiset on tullut, että ensin on ollut Raamattu ja Martti Luther teki siitä uskonpuhdistuksen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyse on siitä mitä KAIKKI Raamutut sanoo.

        Sano mikä on Pyhän Hegen nimi, jos sinulla on "parempaa" tietoa asiasta?

        Raamattua pirää lukea niin miten se on KIRJOITETTU!!!!

        "Sano mikä on Pyhän Hegen nimi, jos sinulla on "parempaa" tietoa asiasta?"

        Pyhä Henki on JHVH


      • Olli.S kirjoitti:

        Kolmiyhteys on totta, muttei kirkkojen kolminaisuusoppi. Meidän on paljon selkeämpi ja raamatullisempi. Yksi Jumaluus, ja kolme Jumalaa. JHWH, joka on myös Jeesuksen oma erisnimi. Isän nimi on El, Elohim. Loputon suomeksi. Pyhä Henki on taivaallinen henkiolento Jumala, kaksi muuta ovat myös ruumiillisia olentoja. Kirkastetun, taivaallisen, korkeimman taivaan ikuisessa ruumiissa eläviä Jumalia.

        Tässä niinkuin kaikessa, kysymys on vain siitä, että kirkkomme oppi tietää kaiken täsmällisemmin, oikeammin ja paremmin. Tieto on ollut kadoksissa, rakkaus on säilynyt. Nyt tieto on palautettu. Kaikkea tietoa ei ihminen koskaan saa. Esim mitä tapahtuu niille, jotka poltetaan maailmanlopussa.

        " Isän nimi on El, Elohim"

        Myös Jeesuksen ja Pyhän Hengen nimi on tuo. EL ELOHIM.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli ei Jeesusta saa rukoilla. Eihän hän koskaan ole fyysiseti läsnä. Kun Jeesus eli ja oli siis läsnä niin kukaan häntä silloin rukoillut. Ylösnosemukseen ja kirkastamiseen uskovat kristityt rukoilevat ylösnoussutta Kristusta.
        Taivaallista Äitiä ei saa koskaan julkisesti kirkossa rukoilla. Tätä tekevät saavat nuhteita ja jos eivät taivu Johtajien ohjeisiin voidaan heidät erottaa kirkosta.
        Pyhää Henkeä ei koskaan ,edes silloin kun oletetaan että Hän on läsnä, ei saa rukoilla Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen kirkossa.
        Rukouksia ei saa tehdä Isän Jumalan nimessä vaan apostolinne on selkeästi opettanut että Jumala kuulee ainoastaan Jeesuksen Kristuksen nimessä pidetyt rukoukset.
        Lisäksi apostolinne on opettanut yleiskonfferenssissa että niiden ketkä rukoilevat englanniksi täytyy käyttää vanhentuneita persoonapronomimimuotoja Jumalaa puhutellessaan. Nykyenglannin pronomimit ovat jostain syystä Jumalallenne kauhistus.

        Mormonit väittävät, että Isä ja Jeesus ovat liharuumiita. Näin he ei voi kuulla meidän rukouksia. Todellisuudessa Isä ja Jeesus ovat Henkiä. Ovat kaikkialla ja näin kuulevat meidän rukoukset. Jeesus on luvannut olla läsnä missä kaksi tai kolme on kokoontunut Jeesuksen nimessä ja näitä paikkoja on monta vain Henki voi olla kaikkialla.

        MATT. 28: 20. ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."


      • Olli.S kirjoitti:

        Ei kun Isän nimi.

        Smithin mukaan, mutta Raamatun mukaan Jumalan nimi on kaikilla Isällä ja Pojalla ja Pyhällä Hengellä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Smithin muka Alfa ja Oomega, Kristus, Herra, ilmoitti että hänen nimensä on Loputon.
        Etkö usko edes Smithin ilmoituksiin?

        Myös Raamatussa on Jeesus Alfa ja Omega.

        ILM. 22: 13. Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Smithin muka Alfa ja Oomega, Kristus, Herra, ilmoitti että hänen nimensä on Loputon.
        Etkö usko edes Smithin ilmoituksiin?

        Mormonien mukaan Jeesus on luotu. Näin ei ole ensimmäinen.


      • Arto777 kirjoitti:

        Kyllä on. Yksi Jumala kolme persoonaa on monessa kohtaa Raamattua. Lue Raamattu paremmin.

        Kolminaisuus on, muttei kirkkojen epäloogista kolminaisuusoppia. Kolmehan niitä on, silti ne edustavat yhtä ja samaa, oikeaa, elävää Jumalaa. JHWH. Joka on nimenomaan Jeesuksen nimi.


      • Arto777 kirjoitti:

        "Sano mikä on Pyhän Hegen nimi, jos sinulla on "parempaa" tietoa asiasta?"

        Pyhä Henki on JHVH

        Pyhän Hengen nimeä ei ole ilmoitettu. Se on Pyhä Henki ja myös JHWH.


      • Arto777 kirjoitti:

        " Isän nimi on El, Elohim"

        Myös Jeesuksen ja Pyhän Hengen nimi on tuo. EL ELOHIM.

        Kyllä kai se noinkin voi olla. Koska Pyhä Henki on se Jumaluuden Persoona, Jumala, jonka kanssa käytännössä olemme tekemisissä, ja hän edustaa Jeesusta. Kokonaan emme tätä Jumaluuden olemusta tunne, mutta ei pidä kannattaa kirkkojen kolminaisuusoppia, se vaan sekoittaa asian.

        Isä on Jeesuksessa, ja Jeesus Isässä. Ei siitäkään kannata oppia mennä tekemään.

        Jeesus on meissä, ja me Jeesuksessa. Olemme yhtä.


      • Arto777 kirjoitti:

        Mormonit väittävät, että Isä ja Jeesus ovat liharuumiita. Näin he ei voi kuulla meidän rukouksia. Todellisuudessa Isä ja Jeesus ovat Henkiä. Ovat kaikkialla ja näin kuulevat meidän rukoukset. Jeesus on luvannut olla läsnä missä kaksi tai kolme on kokoontunut Jeesuksen nimessä ja näitä paikkoja on monta vain Henki voi olla kaikkialla.

        MATT. 28: 20. ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

        Tottakai heillä on henki myös. Jeesus ylösnousi ja sai kuolemattoman ruumiin. Kaikki ylösnousemme ja saamme kuolemattoman ruumiin. Vain korkeimmassa taivaassa se on jumal'olennot ruumis, samanlainen kuin Jeesuksen ruumis.


      • Arto777 kirjoitti:

        Smithin mukaan, mutta Raamatun mukaan Jumalan nimi on kaikilla Isällä ja Pojalla ja Pyhällä Hengellä.

        Raamattu ei käsittele koko asiaa ollenkaan.


      • Arto777 kirjoitti:

        Myös Raamatussa on Jeesus Alfa ja Omega.

        ILM. 22: 13. Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.

        Jumaluus on jumalallinen asia, ja meidän ajattelumme on maallista, eikä yllä siihen. Yritetään vaan nöyrästi ymmärtää mitä ilmoitus sanoo, eikä tehdä siitä ihmisoppia.


      • Arto777 kirjoitti:

        Mormonien mukaan Jeesus on luotu. Näin ei ole ensimmäinen.

        Päinvastoin. Ihmistenkin sielut ovat ikuisia. Ei kannata yrittääkään ymmärtää ihmisjärjellä.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Raamattu ei käsittele koko asiaa ollenkaan.

        Käaitteleepäs; Raamatun mukaan on vain yksi Jumala. Niinpä Jumalan nimi kuuluu kaikille yhden Jumalan persoonille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Käaitteleepäs; Raamatun mukaan on vain yksi Jumala. Niinpä Jumalan nimi kuuluu kaikille yhden Jumalan persoonille.

        Mietipä sitä, mitä se tarkoittaa, että on vain yksi Jumala. Tarkoittaako se esimerkiksi, että vain Isä on Jumala ja Jeesus ei ole? Niinkuin Jehovalaiset tarkoittavat.

        Mormonin kirjassakin sanotaan, että on vain yksi Jumala.

        Se sanotaan pakanoille, joilla on monta Jumalaa, epäjumalia, palvottavia ihmiskätten jumalankuvia.

        Kristityt sanovat toisilleen, että meillä on yksi kolminaisuus Isä ja Poika ja Pyhä Henki. Sitten tietysti riidellään turhaan, mikä on oikea kolminaisuusoppi. Se on Raamatussa tarpeeksi selkeästi. Siihen ei tarvitse sekoittaa kreikkalaista antiikkista filosofiaa.

        Jumala kävelee, puhuu, syö ja juo. Ja heitä on kaksi: Isä ja Poika. Kummallakin puolisot, rakastetut, tai miten suhdepykälät sitten Korkeimman Taivaan Korkeimmassa Taivaassa ovatkin. Sitä on raotettu meille hyvin vähän. Kaikki ovat siellä täydellisen onnellisia, varsinkin naiset.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Kolminaisuus on, muttei kirkkojen epäloogista kolminaisuusoppia. Kolmehan niitä on, silti ne edustavat yhtä ja samaa, oikeaa, elävää Jumalaa. JHWH. Joka on nimenomaan Jeesuksen nimi.

        Tuo on polyteismiä (henoteismi), joka on selvästi vastoin Raamatun ensimmäistä käskyä.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Mietipä sitä, mitä se tarkoittaa, että on vain yksi Jumala. Tarkoittaako se esimerkiksi, että vain Isä on Jumala ja Jeesus ei ole? Niinkuin Jehovalaiset tarkoittavat.

        Mormonin kirjassakin sanotaan, että on vain yksi Jumala.

        Se sanotaan pakanoille, joilla on monta Jumalaa, epäjumalia, palvottavia ihmiskätten jumalankuvia.

        Kristityt sanovat toisilleen, että meillä on yksi kolminaisuus Isä ja Poika ja Pyhä Henki. Sitten tietysti riidellään turhaan, mikä on oikea kolminaisuusoppi. Se on Raamatussa tarpeeksi selkeästi. Siihen ei tarvitse sekoittaa kreikkalaista antiikkista filosofiaa.

        Jumala kävelee, puhuu, syö ja juo. Ja heitä on kaksi: Isä ja Poika. Kummallakin puolisot, rakastetut, tai miten suhdepykälät sitten Korkeimman Taivaan Korkeimmassa Taivaassa ovatkin. Sitä on raotettu meille hyvin vähän. Kaikki ovat siellä täydellisen onnellisia, varsinkin naiset.

        Polyteismi, naiskentelevat ja paskantelevat jumalat... Sitä on mormonioppi.

        Tuskin ne haareminaiset ovat täydellisen onnellisia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on polyteismiä (henoteismi), joka on selvästi vastoin Raamatun ensimmäistä käskyä.

        Ei ole muuta Jumalaa kuin Isä ja Poika ja Pyhä Henki, jotka ovat yksi Jumala, yksi ainoa, oikea, elävä Jumala. Jeesus on Herra, JHWH, vain Jeesukseen uskomalla voi tunnustaa Isän, olla Isään uskova uskovainen.

        Jos haluaa tämän määritellä polyteismiksi, niin se on puhtaasti sanallinen kysymys. Yhtä hyvin se on monoteismin muoto. Se on kristinuskoa, Jeesukseen uskomista. Kaikilla kristillisillä suunnilla on joka tapauksessa sama ongelma. Yksi, mutta kuitenkin kolme.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Polyteismi, naiskentelevat ja paskantelevat jumalat... Sitä on mormonioppi.

        Tuskin ne haareminaiset ovat täydellisen onnellisia.

        Ei mitään väärää taivasta voi ollakaan. On vain oikea taivas, ja erilaisia käsityksiä millaista siellä on. Kirkkomme käsitys on ilmoituksella saatu, ja perusasia siinä on, että siellä kaikki ovat autuaan onnellisia ikuisesti. Matemaattisesti laskettuna sinne ilmeisesti pääsee enemmän naisia kuin miehiä 😇, ja hyvin vähän rikkaita, oppineita ja maailmassa menestyneitä, maailmallisesti viisaita.

        Juuri piispoilla, papeilla ja uskovilla on suuri vaara saada erityinen rangaistus jos ovatkin maailman puolella, väärissä opissa jne niinkuin fariseukset ja kirjanoppineet. Ne ovat juuri aina niitä omasta mielestään niin oikeita uskovaisia. Se vaara on joka kirkossa, niin meillä kuin muillakin.


      • "Onko se nyt niin tärkeää, sanotaanko vain Jeesusta Jehovaksi"

        Jehova on väärä nimi. Jahve on lähempänä. Oikea on JHVH.


      • Olli.S kirjoitti:

        Kolmiyhteys on totta, muttei kirkkojen kolminaisuusoppi. Meidän on paljon selkeämpi ja raamatullisempi. Yksi Jumaluus, ja kolme Jumalaa. JHWH, joka on myös Jeesuksen oma erisnimi. Isän nimi on El, Elohim. Loputon suomeksi. Pyhä Henki on taivaallinen henkiolento Jumala, kaksi muuta ovat myös ruumiillisia olentoja. Kirkastetun, taivaallisen, korkeimman taivaan ikuisessa ruumiissa eläviä Jumalia.

        Tässä niinkuin kaikessa, kysymys on vain siitä, että kirkkomme oppi tietää kaiken täsmällisemmin, oikeammin ja paremmin. Tieto on ollut kadoksissa, rakkaus on säilynyt. Nyt tieto on palautettu. Kaikkea tietoa ei ihminen koskaan saa. Esim mitä tapahtuu niille, jotka poltetaan maailmanlopussa.

        "Kolmiyhteys on totta, muttei kirkkojen kolminaisuusoppi"

        Kolmiyhteinen oppi on oikea. Yksi Jumala ja kolme persoonaa.


      • Olli.S kirjoitti:

        Kolminaisuus on, muttei kirkkojen epäloogista kolminaisuusoppia. Kolmehan niitä on, silti ne edustavat yhtä ja samaa, oikeaa, elävää Jumalaa. JHWH. Joka on nimenomaan Jeesuksen nimi.

        "Kolminaisuus on, muttei kirkkojen epäloogista kolminaisuusoppia"

        Meillä ainakin on kolmiyhteinen Jumala. Isä Poika Pyhä Henki.


      • Olli.S kirjoitti:

        Pyhän Hengen nimeä ei ole ilmoitettu. Se on Pyhä Henki ja myös JHWH.

        Ei Isän nimeä myös ole ilmoitettu. Isä e iole nimi. Jeesus oli Sana ennen maapäälle tuloaan. Sana ei myöskään ole nimi.


      • Olli.S kirjoitti:

        Raamattu ei käsittele koko asiaa ollenkaan.

        Mutta tulee kyllä selväksi Raamatusta.


      • Olli.S kirjoitti:

        Päinvastoin. Ihmistenkin sielut ovat ikuisia. Ei kannata yrittääkään ymmärtää ihmisjärjellä.

        Ihmisen sielu ei ole ollut olemassa aikojen alusta lähtien, vaan sielu syntyy äidin kohdussa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Käaitteleepäs; Raamatun mukaan on vain yksi Jumala. Niinpä Jumalan nimi kuuluu kaikille yhden Jumalan persoonille.

        Kaikille kolmelle Jumalan persoonalle kuuluu nimi JHVH


      • Olli.S kirjoitti:

        Mietipä sitä, mitä se tarkoittaa, että on vain yksi Jumala. Tarkoittaako se esimerkiksi, että vain Isä on Jumala ja Jeesus ei ole? Niinkuin Jehovalaiset tarkoittavat.

        Mormonin kirjassakin sanotaan, että on vain yksi Jumala.

        Se sanotaan pakanoille, joilla on monta Jumalaa, epäjumalia, palvottavia ihmiskätten jumalankuvia.

        Kristityt sanovat toisilleen, että meillä on yksi kolminaisuus Isä ja Poika ja Pyhä Henki. Sitten tietysti riidellään turhaan, mikä on oikea kolminaisuusoppi. Se on Raamatussa tarpeeksi selkeästi. Siihen ei tarvitse sekoittaa kreikkalaista antiikkista filosofiaa.

        Jumala kävelee, puhuu, syö ja juo. Ja heitä on kaksi: Isä ja Poika. Kummallakin puolisot, rakastetut, tai miten suhdepykälät sitten Korkeimman Taivaan Korkeimmassa Taivaassa ovatkin. Sitä on raotettu meille hyvin vähän. Kaikki ovat siellä täydellisen onnellisia, varsinkin naiset.

        "Kristityt sanovat toisilleen, että meillä on yksi kolminaisuus Isä ja Poika ja Pyhä Henki. "

        Kolmiyhteinen Jumala ei kolminaisuus.

        Kolmiyhteinen Jumala: Isä ja Poika ja Pyhä Henki
        Kuvaus kolmiyhteisestä Jumalasta kertoo, miten Jumala toimii suhteessa ihmiseen.

        On mahdotonta täysin kuvata ja ymmärtää Jumalaa, johon uskomme. Häntä ei voi rajoittaa inhimillisiin sanoihin ja mielikuviin.

        Kristinuskon historian ensimmäisistä vuosisadoista lähtien tätä mysteeriä, salaisuutta, on yritetty kuvata puhumalla Jumalasta kolmena ”persoonana”. Perinteisesti puhumme Jumalasta Isänä ja Poikana ja Pyhänä Henkenä. Tällä tavoin voi selventää, kuinka Jumala toimii suhteessa maailmaan, ja mitä tämä ihmiselle tarkoittaa.

        Usko Jumalaan Isänä merkitsee sitä, että Jumala on luonut kaiken, näkyvän ja näkymättömän.
        Jumala ilmaisee meille rakkautensa ja hyvyytensä poikansa, Jeesuksen Kristuksen kautta. Jeesuksessa Jumala syntyi ihmiseksi. Jumala asettui ihmisen osaan ja Jeesuksen ristinkuoleman kautta pelasti ihmisen ja koko luomakunnan pahan vallasta.
        Pyhä Henki tuo Jumalan hyvyyden ja Kristuksen rakkauden meidän keskellemme. Hän kutsuu meitä ja synnyttää meissä uskon ja uuden elämän.
        Näissä eri ilmenemismuodoissa, Isässä, Pojassa ja Pyhässä Hengessä, näemme kuitenkin yhden ja saman Jumalan, joka on itsensä antava rakkaus.

        Usko Jumalaan Isänä ja Poikana ja Pyhänä Henkenä on muotoiltu kirkon uskontunnustukseksi. Siinä Jumalan tunnustaminen ja hänen pelastustekojensa ylistys nivoutuvat yhdeksi kokonaisuudeksi.


        https://evl.fi/tutki-uskoa/kolmiyhteinen-jumala


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Ei ole muuta Jumalaa kuin Isä ja Poika ja Pyhä Henki, jotka ovat yksi Jumala, yksi ainoa, oikea, elävä Jumala. Jeesus on Herra, JHWH, vain Jeesukseen uskomalla voi tunnustaa Isän, olla Isään uskova uskovainen.

        Jos haluaa tämän määritellä polyteismiksi, niin se on puhtaasti sanallinen kysymys. Yhtä hyvin se on monoteismin muoto. Se on kristinuskoa, Jeesukseen uskomista. Kaikilla kristillisillä suunnilla on joka tapauksessa sama ongelma. Yksi, mutta kuitenkin kolme.

        Kun joudut ahtaalle, menet kolminaisuusoppiin. Välillä kuitenkin hehkutat avointa polyteismiä, tosin myöntämättä, että kyse on polyteismistä.

        Henoteismi ei ole monoteismin muoto. Et sinä voi muuttaa sanojen tarkoituksia omien mielihalujesi mukaan! Toki mormoneilla on kaksoiskielensä, jossa evankeliumilla tarkoitetaan Smithin oppia jne, mutta tämä ei ole mikään mormonien hymistelypalsta, joten täällä pitäisi puhua normaalia suomea.

        Mormonit ovat henoteisteja ja se on polyteismin muoto.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Ei mitään väärää taivasta voi ollakaan. On vain oikea taivas, ja erilaisia käsityksiä millaista siellä on. Kirkkomme käsitys on ilmoituksella saatu, ja perusasia siinä on, että siellä kaikki ovat autuaan onnellisia ikuisesti. Matemaattisesti laskettuna sinne ilmeisesti pääsee enemmän naisia kuin miehiä 😇, ja hyvin vähän rikkaita, oppineita ja maailmassa menestyneitä, maailmallisesti viisaita.

        Juuri piispoilla, papeilla ja uskovilla on suuri vaara saada erityinen rangaistus jos ovatkin maailman puolella, väärissä opissa jne niinkuin fariseukset ja kirjanoppineet. Ne ovat juuri aina niitä omasta mielestään niin oikeita uskovaisia. Se vaara on joka kirkossa, niin meillä kuin muillakin.

        Ilmoituksella saatu? Moninainti-"imoitus" tuli sen jälkeen kun Smith oli jäänyt housut nilkoissa kiinni vaimonsa pettämisestä. Toki Smith kehitti myös opin, että moninainti jatkuu vielä tuonpuoleisessakin, mutta vain Smithiin uskoville. Muut ovta sukupuolettomia.

        Aika sokea täytyy olla, jso moiseen soopaan uskoo!

        Uskot siis, että piispa Snow tulee saamaan erityisen rangaistuksen. Samoin muut vääriä oppeja opettaneet, mm. Smith ja Young.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kun joudut ahtaalle, menet kolminaisuusoppiin. Välillä kuitenkin hehkutat avointa polyteismiä, tosin myöntämättä, että kyse on polyteismistä.

        Henoteismi ei ole monoteismin muoto. Et sinä voi muuttaa sanojen tarkoituksia omien mielihalujesi mukaan! Toki mormoneilla on kaksoiskielensä, jossa evankeliumilla tarkoitetaan Smithin oppia jne, mutta tämä ei ole mikään mormonien hymistelypalsta, joten täällä pitäisi puhua normaalia suomea.

        Mormonit ovat henoteisteja ja se on polyteismin muoto.

        Kaikilla kristityillä on jokin selitys kolminaisuuteen. Meillä on paras ja järkevin ja Jumalan ilmoituksen mukainen.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Kaikilla kristityillä on jokin selitys kolminaisuuteen. Meillä on paras ja järkevin ja Jumalan ilmoituksen mukainen.

        Se teidän "paras" selityksenne eli polyteismi vain sattuu olemaan ensimmäisen käskyn vastainen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se teidän "paras" selityksenne eli polyteismi vain sattuu olemaan ensimmäisen käskyn vastainen.

        Ei ole ensimmäisen käskyn vastainen. Uuden testamentin Jumala on Jeesus. Silti on Isä ja Poika ja Pyhä Henki. Sille voi keksiä järkevän selityksen tai järjettömän selityksen ja sanoa sitä polyteismiksi jos haluaa.

        Asia ei siitä muutu. Kolmehan siinä on. Looginen ristiriita on. Jokin selitys sille on annettava.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Ei ole ensimmäisen käskyn vastainen. Uuden testamentin Jumala on Jeesus. Silti on Isä ja Poika ja Pyhä Henki. Sille voi keksiä järkevän selityksen tai järjettömän selityksen ja sanoa sitä polyteismiksi jos haluaa.

        Asia ei siitä muutu. Kolmehan siinä on. Looginen ristiriita on. Jokin selitys sille on annettava.

        Onhan se järjetöntä väittää polyteismiä ensimmäisen käskyn mukaiseksi. Hyökkäät aina kolminaisuusoppia vastaan enkä minä sitä sinänsä puolusta, mutta kun sinulle huomautetaan kirkkosi polyteismistä, selityksesi alkaa kummasti muistuttaa klminaisuusoppia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se järjetöntä väittää polyteismiä ensimmäisen käskyn mukaiseksi. Hyökkäät aina kolminaisuusoppia vastaan enkä minä sitä sinänsä puolusta, mutta kun sinulle huomautetaan kirkkosi polyteismistä, selityksesi alkaa kummasti muistuttaa klminaisuusoppia.

        Kolminaisuus on tosiasia. Kirkkojen kolminaisuusoppi ei ole raamatullinen.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Kolminaisuus on tosiasia. Kirkkojen kolminaisuusoppi ei ole raamatullinen.

        Smith opetti aluksi kolminaisuusoppia, mutta muuttui sitten polyteistiksi.

        Sinä vain intät kolminaisuusoppia epäraamatulliseksi, mutta polyteismisihän sitä vasta onkin, koska se on selvästi ensimmäisen käskyn vastainen.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Mietipä sitä, mitä se tarkoittaa, että on vain yksi Jumala. Tarkoittaako se esimerkiksi, että vain Isä on Jumala ja Jeesus ei ole? Niinkuin Jehovalaiset tarkoittavat.

        Mormonin kirjassakin sanotaan, että on vain yksi Jumala.

        Se sanotaan pakanoille, joilla on monta Jumalaa, epäjumalia, palvottavia ihmiskätten jumalankuvia.

        Kristityt sanovat toisilleen, että meillä on yksi kolminaisuus Isä ja Poika ja Pyhä Henki. Sitten tietysti riidellään turhaan, mikä on oikea kolminaisuusoppi. Se on Raamatussa tarpeeksi selkeästi. Siihen ei tarvitse sekoittaa kreikkalaista antiikkista filosofiaa.

        Jumala kävelee, puhuu, syö ja juo. Ja heitä on kaksi: Isä ja Poika. Kummallakin puolisot, rakastetut, tai miten suhdepykälät sitten Korkeimman Taivaan Korkeimmassa Taivaassa ovatkin. Sitä on raotettu meille hyvin vähän. Kaikki ovat siellä täydellisen onnellisia, varsinkin naiset.

        Puhut sellaista mitä ei ole Raamatussa!


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Ei ole muuta Jumalaa kuin Isä ja Poika ja Pyhä Henki, jotka ovat yksi Jumala, yksi ainoa, oikea, elävä Jumala. Jeesus on Herra, JHWH, vain Jeesukseen uskomalla voi tunnustaa Isän, olla Isään uskova uskovainen.

        Jos haluaa tämän määritellä polyteismiksi, niin se on puhtaasti sanallinen kysymys. Yhtä hyvin se on monoteismin muoto. Se on kristinuskoa, Jeesukseen uskomista. Kaikilla kristillisillä suunnilla on joka tapauksessa sama ongelma. Yksi, mutta kuitenkin kolme.

        Raamattu on eri mieltä!
        1. Joh. 4:15


      • Olli.S kirjoitti:

        Kolminaisuus on, muttei kirkkojen epäloogista kolminaisuusoppia. Kolmehan niitä on, silti ne edustavat yhtä ja samaa, oikeaa, elävää Jumalaa. JHWH. Joka on nimenomaan Jeesuksen nimi.

        Ei kolminaisuus vaan kolmiyhteinen Jumala. Mistä sinä tuon otat, että meillä olisi vain kolminaisuus?


      • Olli.S kirjoitti:

        Pyhän Hengen nimeä ei ole ilmoitettu. Se on Pyhä Henki ja myös JHWH.

        "Pyhän Hengen nimeä ei ole ilmoitettu. Se on Pyhä Henki ja myös JHWH."

        Eikä muidenkaan kolmiyhteisen Jumalan persoonien nimi. Isä ei ole nimi eikä Sana.


      • Olli.S kirjoitti:

        Raamattu ei käsittele koko asiaa ollenkaan.

        "Raamattu ei käsittele koko asiaa ollenkaan."

        Mitä asiaa ei käsittele?


      • Olli.S kirjoitti:

        Päinvastoin. Ihmistenkin sielut ovat ikuisia. Ei kannata yrittääkään ymmärtää ihmisjärjellä.

        "Päinvastoin. Ihmistenkin sielut ovat ikuisia. Ei kannata yrittääkään ymmärtää ihmisjärjellä."

        Ihmisten sielut ei ole ikuisia. Ne eivät ole olleet olemassa aikojen alusta lähtien. Vaan syntyvät äidin kohdussa. Mutta eivät kyllä tuhoudu edes tulessa.


      • Olli.S kirjoitti:

        Kaikilla kristityillä on jokin selitys kolminaisuuteen. Meillä on paras ja järkevin ja Jumalan ilmoituksen mukainen.

        "Kaikilla kristityillä on jokin selitys kolminaisuuteen"

        Kristityillä on oppi kolmiyhteiseen Jumalaan. Mormoneilla on oppi kolmeen erilliseen Jumalaan. Mormonien kirjassa on vielä kolmiyhteinen oppi, mutta sitten "jatkuvilla ilmoituksilla" on tullut kolme erillistä Jumalaa. Jumalasta ei voi tulla ilmoitus mikä kumoaa kolmiyhteisen Jumalan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Smith opetti aluksi kolminaisuusoppia, mutta muuttui sitten polyteistiksi.

        Sinä vain intät kolminaisuusoppia epäraamatulliseksi, mutta polyteismisihän sitä vasta onkin, koska se on selvästi ensimmäisen käskyn vastainen.

        Intetään nyt ihan rauhassa, kunnes asia tulee selväksi. Meille on Raamatussa ilmoitettu kolminaisuus. Että on Isä ja Poika ja Pyhä Henki. Samalla on kuitenkin vain yksi Jumala. Siinä on ristiriita, mutta täytyyhän sille olla jokin ratkaisu. Järkevä ratkaisu, oli sitten vaikka jonkun mielestä sitten polyteismia, sen ratkaisun täytyy olla järkevä ja raamatullinen.
        Kolme niitä on. Yksi ratkaisu on, että kolme Jumalaa, Yksi ja sama saumaton Jumaluus.

        Isä- Jumala ei toiselle kunniaansa anna, vain tälle kolminaisuudelle. Nämä kaksi muutakin Jumalaa edustavat häntä. Muut Jumalaksi väitetyt eivät, vaan ovat epäjumalia.

        On vain yksi nimi, jossa Isän voi tunnustaa, ja se on Jeesus Kristus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu on eri mieltä!
        1. Joh. 4:15

        Joh. Ev. alku on myös olemassa. Raamattu on kokonaisuus.


      • Arto777 kirjoitti:

        Ei kolminaisuus vaan kolmiyhteinen Jumala. Mistä sinä tuon otat, että meillä olisi vain kolminaisuus?

        Kumpaakaan sanaa ei edes ole Raamatussa. Kolminaisuusoppia kaikkein vähiten. Kolminaisuusopista ovat kaikki Raamatun tulkintaa. Moderni ilmoitus taas on kuten Raamattu, Jumalan ilmoitusta. Kyllä se selvittää asian, kumoaa väärät opit.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Puhut sellaista mitä ei ole Raamatussa!

        Niin puhun, ei Raamatussa ole kaikkea, tieto on kadonnut.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Intetään nyt ihan rauhassa, kunnes asia tulee selväksi. Meille on Raamatussa ilmoitettu kolminaisuus. Että on Isä ja Poika ja Pyhä Henki. Samalla on kuitenkin vain yksi Jumala. Siinä on ristiriita, mutta täytyyhän sille olla jokin ratkaisu. Järkevä ratkaisu, oli sitten vaikka jonkun mielestä sitten polyteismia, sen ratkaisun täytyy olla järkevä ja raamatullinen.
        Kolme niitä on. Yksi ratkaisu on, että kolme Jumalaa, Yksi ja sama saumaton Jumaluus.

        Isä- Jumala ei toiselle kunniaansa anna, vain tälle kolminaisuudelle. Nämä kaksi muutakin Jumalaa edustavat häntä. Muut Jumalaksi väitetyt eivät, vaan ovat epäjumalia.

        On vain yksi nimi, jossa Isän voi tunnustaa, ja se on Jeesus Kristus.

        Polyteisminne voi sinänsä olla järkevä, mutta se on ensimmäisen käskyb vastaista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kolminaisuus on täysin ihmistekoinen oppi.

        Ihmeellistä on että Pyhästä Hengestä tehdään persoona, vaikka sitä ei ole millään tavalla nimetty, niin kuin Isä, poika ja enkelit.
        Vaikka Raamatussa sanotaan, Pyhä Henki puhuu, hän puguu myös toisten kautta, niin nimettömyys osoittaa, että Ei ole persoona!

        "Kolminaisuus on täysin ihmistekoinen oppi."

        Kolminaisuus on ehkä, mutta kolmiyhteinen Jumala on Raamatusta.


      • Olli.S kirjoitti:

        Jahve on Jeesuksen nimi, Jumalan nimi, sen kolminaisuuden nimi. Mutta Isä- Jumalalla on erikseen vielä omakin nimi. Se on Suomeksi Loputon. Siis iänkaikkinen, ikuinen, aluton, Loputon. Se on sen erisnimen merkitys, sillä sanalla on merkitys. Hebreaksi ja kai monellakin kielellä se on El, Elohim. Elohim on monikkomuoto, miksi?

        Onhan Suomessakin elävä, elämä. Ikiaikaisesti elävä, voisi olla loputon myös suomennettuna. Toinen sana hebreassa on Adonai. Sen merkitystä en muuten tiedä muuta kuin että se tarkoittaa Jumalaa.

        Jahvehan on Minä Olen. Hebreaa.

        "Jahve on Jeesuksen"

        Ei ainoastaan Jeesuksen vaan kaikkien kolmiyhteisen Jumalan persoonien nimi. Isä Poika Pyhä Henki on JHVH.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Väärin.

        OIKEIN


      • Anonyymi kirjoitti:

        Väärin myös sinulla

        Ei vaan täysin oikein ja Raamatun mukaisesti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa ei ole kolminaisuutta, koska pyhä henki ei ole persoona......ei ydessäkään Raamatussa mitä on käännetty viimeisen 100 vuoden aikana!!!

        "Raamatussa ei ole kolminaisuutta"

        Ei olekaan, vaan kolmiyhteinen Jumala on Raamatussa. Yksi Jumala ja kolme persoonaa. Isä Poika Pyhä Henki on JHVH.


      • Olli.S kirjoitti:

        Kolmiyhteys on totta, muttei kirkkojen kolminaisuusoppi. Meidän on paljon selkeämpi ja raamatullisempi. Yksi Jumaluus, ja kolme Jumalaa. JHWH, joka on myös Jeesuksen oma erisnimi. Isän nimi on El, Elohim. Loputon suomeksi. Pyhä Henki on taivaallinen henkiolento Jumala, kaksi muuta ovat myös ruumiillisia olentoja. Kirkastetun, taivaallisen, korkeimman taivaan ikuisessa ruumiissa eläviä Jumalia.

        Tässä niinkuin kaikessa, kysymys on vain siitä, että kirkkomme oppi tietää kaiken täsmällisemmin, oikeammin ja paremmin. Tieto on ollut kadoksissa, rakkaus on säilynyt. Nyt tieto on palautettu. Kaikkea tietoa ei ihminen koskaan saa. Esim mitä tapahtuu niille, jotka poltetaan maailmanlopussa.

        "Kolmiyhteys on totta, muttei kirkkojen kolminaisuusoppi."

        Meillä on kolmiyhteinen oppi. Teillä on usko kolmeen erilliseen jumalaan ja äiti jumalaan.


      • Olli.S kirjoitti:

        Kolminaisuus on, muttei kirkkojen epäloogista kolminaisuusoppia. Kolmehan niitä on, silti ne edustavat yhtä ja samaa, oikeaa, elävää Jumalaa. JHWH. Joka on nimenomaan Jeesuksen nimi.

        Kolmiyhteinen Jumala on oikein ja Raamatullinen.


      • Olli.S kirjoitti:

        Raamattu ei käsittele koko asiaa ollenkaan.

        Kyllä käsittelee.

        MATT. 28: 19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen


      • Olli.S kirjoitti:

        Jumaluus on jumalallinen asia, ja meidän ajattelumme on maallista, eikä yllä siihen. Yritetään vaan nöyrästi ymmärtää mitä ilmoitus sanoo, eikä tehdä siitä ihmisoppia.

        Tämä on Raamatussa ei meidän järjellä.


      • Olli.S kirjoitti:

        Päinvastoin. Ihmistenkin sielut ovat ikuisia. Ei kannata yrittääkään ymmärtää ihmisjärjellä.

        Ei ihmisten sielut ole ollut aina olemassa. Missä noin sanotaan? Ei ainakaan Raamatussa.


      • Olli.S kirjoitti:

        Mietipä sitä, mitä se tarkoittaa, että on vain yksi Jumala. Tarkoittaako se esimerkiksi, että vain Isä on Jumala ja Jeesus ei ole? Niinkuin Jehovalaiset tarkoittavat.

        Mormonin kirjassakin sanotaan, että on vain yksi Jumala.

        Se sanotaan pakanoille, joilla on monta Jumalaa, epäjumalia, palvottavia ihmiskätten jumalankuvia.

        Kristityt sanovat toisilleen, että meillä on yksi kolminaisuus Isä ja Poika ja Pyhä Henki. Sitten tietysti riidellään turhaan, mikä on oikea kolminaisuusoppi. Se on Raamatussa tarpeeksi selkeästi. Siihen ei tarvitse sekoittaa kreikkalaista antiikkista filosofiaa.

        Jumala kävelee, puhuu, syö ja juo. Ja heitä on kaksi: Isä ja Poika. Kummallakin puolisot, rakastetut, tai miten suhdepykälät sitten Korkeimman Taivaan Korkeimmassa Taivaassa ovatkin. Sitä on raotettu meille hyvin vähän. Kaikki ovat siellä täydellisen onnellisia, varsinkin naiset.

        "Jumala kävelee, puhuu, syö ja juo. Ja heitä on kaksi: Isä ja Poika. Kummallakin puolisot, rakastetut, tai miten suhdepykälät sitten Korkeimman Taivaan Korkeimmassa Taivaassa ovatkin. Sitä on raotettu meille hyvin vähän. Kaikki ovat siellä täydellisen onnellisia, varsinkin naiset."

        Mormonien satuja. Ei Henki syö eikä ole naimisissa.


      • Olli.S kirjoitti:

        Ei ole muuta Jumalaa kuin Isä ja Poika ja Pyhä Henki, jotka ovat yksi Jumala, yksi ainoa, oikea, elävä Jumala. Jeesus on Herra, JHWH, vain Jeesukseen uskomalla voi tunnustaa Isän, olla Isään uskova uskovainen.

        Jos haluaa tämän määritellä polyteismiksi, niin se on puhtaasti sanallinen kysymys. Yhtä hyvin se on monoteismin muoto. Se on kristinuskoa, Jeesukseen uskomista. Kaikilla kristillisillä suunnilla on joka tapauksessa sama ongelma. Yksi, mutta kuitenkin kolme.

        Jos ei usko kolmiyhteiseen Jumalaan uskoo silloin kolmeen erilliseen Jumalaan tai Jeesus ja Pyhä Henki ei ole Jumala.


      • Olli.S kirjoitti:

        Kaikilla kristityillä on jokin selitys kolminaisuuteen. Meillä on paras ja järkevin ja Jumalan ilmoituksen mukainen.

        "Kaikilla kristityillä on jokin selitys kolminaisuuteen. Meillä on paras ja järkevin ja Jumalan ilmoituksen mukainen."

        Ei ole teillä oikeata selitystä vaan täysin väärä ja Raamatun vastainen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu on eri mieltä!
        1. Joh. 4:15

        Täysin oikeassa on Raamattu.

        15. Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa

        Jumalan Poika on Jumala.


      • Olli.S kirjoitti:

        Kumpaakaan sanaa ei edes ole Raamatussa. Kolminaisuusoppia kaikkein vähiten. Kolminaisuusopista ovat kaikki Raamatun tulkintaa. Moderni ilmoitus taas on kuten Raamattu, Jumalan ilmoitusta. Kyllä se selvittää asian, kumoaa väärät opit.

        Ei ole Raamatussa, mutta tulee monessa kohtia ilmi.


      • "Onko se nyt niin tärkeää, sanotaanko vain Jeesusta Jehovaksi vai kaikkia kolmea?"

        Erittäin tärkeätä.

        Isä Poika (Jeesus, Sana) Pyhä Henki on Jumala JHVH Jahve/Jehova.

        Joka ei usko kolmiyhteiseen Jumalaan palvoo epäjumalaa.


      • Olli.S kirjoitti:

        Kaikki yhdessä ovat oikea, elävä, ainoa Jumala. Samoin jokainen erikseen on oikea elävä Jumala. Ja ylin näistä on Isä- Jumala, joka on koko universumin päällikkö.

        Mutta jos hän olisi ainoa Jumala, kiellettäisiin Jeesuksen ja Pyhän Hengen Jumaluus. Sekin olisi väärin.

        Asia on ilmoitettu näin, niin mitä siitä mukisemaan. Kaikki kolme ovat Jumalia, yksin ja yhdessä. Ei siitä tarvi tehdä mitään monimutkaista kolminaisuusoppia. Kyllä se joskus vielä tarkemminkin ilmoitetaan. Nyt on ilmoitettu se, että Pyhä Henki on Jumalana henkiolento, että voisi olla läsnä kaikkialla yhtä aikaa. Isällä ja Pojalla on korotettu, iänkaikkinen, kirkastettu ruumis. Kaikki ovat ikuisia muuttumattomia olentoja, vaikka Jeesus kävi maan päällä elämässä ihmisen elämän.

        Tämä muuttaa käsityksemme monoteimistä, eikä niin, että se muuttaisi uskonnon polyteistiseksi.

        Mutta ei kolmea eri jumalaa. Eikä taivaan äitiä.


      • Olli.S kirjoitti:

        Kolmiyhteys on totta, muttei kirkkojen kolminaisuusoppi. Meidän on paljon selkeämpi ja raamatullisempi. Yksi Jumaluus, ja kolme Jumalaa. JHWH, joka on myös Jeesuksen oma erisnimi. Isän nimi on El, Elohim. Loputon suomeksi. Pyhä Henki on taivaallinen henkiolento Jumala, kaksi muuta ovat myös ruumiillisia olentoja. Kirkastetun, taivaallisen, korkeimman taivaan ikuisessa ruumiissa eläviä Jumalia.

        Tässä niinkuin kaikessa, kysymys on vain siitä, että kirkkomme oppi tietää kaiken täsmällisemmin, oikeammin ja paremmin. Tieto on ollut kadoksissa, rakkaus on säilynyt. Nyt tieto on palautettu. Kaikkea tietoa ei ihminen koskaan saa. Esim mitä tapahtuu niille, jotka poltetaan maailmanlopussa.

        "Kolmiyhteys on totta, muttei kirkkojen kolminaisuusoppi"

        Sano kenellä on kolminaisuusoppi????

        Ei ainakaan meillä. Meillä on kolmiyhteinen Jumala oppi. Teillä mormoneilla on kolmen eri jumalan oppi ja taivaan äidin oppi.


      • Olli.S kirjoitti:

        Ei kun Isän nimi.

        1MOOS. 1: 1 Alussa loi Jumala taivaan ja maan

        Jumala Elohim on monikossa, mutta sitä koskeva verbi on yksikössä. Näin alkukieli ilmaisee Jumalan olemuksen Isä Poika Pyhä Henki.


    • Anonyymi

      Olet oikeassa että Jeesuksen nimi ei ole Jahve tai Jehova. Taivaassa on Jumala Jehovan lisäksi seitsemän muuta miespuolista Jumalaa jotka eivät osallistuneet maailmankaikkeuden aineen ym. luomiseen. Jumala Jahve on siksi ainoa tosi Jumala.

      Sanaa eli Jeesusta ei koskaan ole alkuperäisissä Raamatun kirjoituksissa kutsuttu Jehovaksi eikä hän ole Jehova. Myöskään Pyhä Henki ei ole Jehova.

      Jumala loi Kolobin eli Jupiterin 5 vuorokautta mittaista ajanjaksoa aineen luomisen aloittamisen jälkeen.

      6 2/3 vuorokautta mittaisen ajanjakson jälkeen materian luomisen alkamisesta sikisi Jumalan pyhästä hengestä olemassaoloon Sana joka sikisi jumalaksi.

      4:n vuorokauden mittaisen ajanjakson jälkeen Sanan sikämisestä sikisi Jumalan pyhästä hengestä olemassoloon Pyhä Henki joka myös sai syntynsä siten että hänestä tuli myös jumala.

      Toisen ja kolmannen luomispäivän aikana Pyhä Henki siirsi uutta mannerta noin 2000 kilometriä länteen vanhasta mantereesta Jumalan voimalla (pyhän hengen) joka oli hänessä, niin että uusi ja vanha manner erkanivat kauemmas toisistaan. Hän ohjasi luomisvoimia 10-30 kilometrin korkeudesta (maanpiiri) tuolloin Scandinavian yläpuolelta, lähinnä lounais-Suomen-kaakkois-Ruotsin yläpuolelta. Tuolloin hän sai toiseksi nimekseen Gabriel (Jumala on voimani tai Jumala on väkevyyteni).

      Sananlaskujen kirjan 22 luvun puhuja oli Pyhä Henki eli Gabriel.

      • Anonyymi

        Olet pihalla kuin lumiukko!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet pihalla kuin lumiukko!

        Kun sokea ohjaa sokeaa niin molemmat putoavat kuoppaan.


      • "Olet oikeassa että Jeesuksen nimi ei ole Jahve tai Jehova.

        Jeesus on JHVH

        Pyhä Henki on Jumala ei mikään luotu enkeli.


    • Anonyymi

      Oliko jumalalla vain tämä yksi poikalapsi, eikö yhtään tyttöä ollut?

      • Anonyymi

        Luomisjärjestys

        1 Sana (Jeesus)
        2 Pyhä Henki (Gabriel)
        3 Uriel
        4Jofiel
        5 Zotiel
        6 Chamuel
        7 Zadkiel
        8 Rafael
        9 Ensimmäinen naispuolinen persoona, joka myöhemmin tunnetaan Esterina, Abihailin tyttärenä, Raamatun Esterin kirjan päähenkilönä, tuli olemassaoloon 136> vuorokautta ennen kuudennen luomispäivän loppua.
        10 Lucifer


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luomisjärjestys

        1 Sana (Jeesus)
        2 Pyhä Henki (Gabriel)
        3 Uriel
        4Jofiel
        5 Zotiel
        6 Chamuel
        7 Zadkiel
        8 Rafael
        9 Ensimmäinen naispuolinen persoona, joka myöhemmin tunnetaan Esterina, Abihailin tyttärenä, Raamatun Esterin kirjan päähenkilönä, tuli olemassaoloon 136> vuorokautta ennen kuudennen luomispäivän loppua.
        10 Lucifer

        (Gabriel)####

        Pyhä Henki ei ole enkeli!
        Heittäkää kaikki kirjat takkaan, jotka sekoittaa noin pahasti pään!
        Saatana nauraa mormooneille, kun on saannut jallitettua kristinuskosta heidätkin ulos!
        Lopettakaa sekoilut


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        (Gabriel)####

        Pyhä Henki ei ole enkeli!
        Heittäkää kaikki kirjat takkaan, jotka sekoittaa noin pahasti pään!
        Saatana nauraa mormooneille, kun on saannut jallitettua kristinuskosta heidätkin ulos!
        Lopettakaa sekoilut

        OIkeassa olet että Pyhä Henki ei ole enkeli.

        Pyhä Henki eli Gabriel syntyi jumalaksi (Raamatussa Pyhää Henkeä eli Gabrielia kutsutaan myös Herraksi tai Herran enkeliksi) eikä enkeliksi vaikka hänestä käytetäänkin myöhemmin Raamatussa nimeä Gabriel tai enkeli Gabriel.

        Virhe tuohon löytyy Raamatun kirjoittajilta jotka ovat käyttäneet Gabrielista nimitystä enkeli Gabriel tai Herran enkeli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        OIkeassa olet että Pyhä Henki ei ole enkeli.

        Pyhä Henki eli Gabriel syntyi jumalaksi (Raamatussa Pyhää Henkeä eli Gabrielia kutsutaan myös Herraksi tai Herran enkeliksi) eikä enkeliksi vaikka hänestä käytetäänkin myöhemmin Raamatussa nimeä Gabriel tai enkeli Gabriel.

        Virhe tuohon löytyy Raamatun kirjoittajilta jotka ovat käyttäneet Gabrielista nimitystä enkeli Gabriel tai Herran enkeli.

        Miten ja milloin Pyhä Henki sai toiseksi nimekseen Gabriel?

        4:n vuorokauden mittaisen ajanjakson jälkeen Sanan sikämisestä sikisi Jumalan pyhästä hengestä olemassoloon Pyhä Henki.

        6:n vuorokauden mittaisen ajanjakson jälkeen Pyhän Hengen sikiämisestä Jumala loi maan ja se asettui paikoilleen avaruudessa ja tuolloin alkoi myös ensimmäinen luomispäivä joka oli pituudeltaam 270 vuorokautta pituinen ajanjakso.

        Toinen luomispäivä oli pituudeltaan 272:n vuorokauden mittainen ajanjakso. Toisen ja kolmannen luomispäivän aikana Pyhä Henki siirsi uutta mannerta noin 2000 kilometriä länteen vanhasta mantereesta Jumalan voimalla (pyhän hengen) joka oli hänessä, niin että uusi ja vanha manner erkanivat kauemmas toisistaan. Hän ohjasi luomisvoimia 10-30 kilometrin korkeudesta (maanpiiri) tuolloin Scandinavian yläpuolelta, lähinnä lounais-Suomen-kaakkois-Ruotsin yläpuolelta. Tuolloin hän sai toiseksi nimekseen Gabriel (Jumala on voimani tai Jumala on väkevyyteni).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        (Gabriel)####

        Pyhä Henki ei ole enkeli!
        Heittäkää kaikki kirjat takkaan, jotka sekoittaa noin pahasti pään!
        Saatana nauraa mormooneille, kun on saannut jallitettua kristinuskosta heidätkin ulos!
        Lopettakaa sekoilut

        Sinä olet saataan jallittama kun uskot että tuon kirjoittaja on mormoni. Tuolla höpinällä ei ole mitään tekemistä mormonismin kanssa. Lopeta sekoilusi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet saataan jallittama kun uskot että tuon kirjoittaja on mormoni. Tuolla höpinällä ei ole mitään tekemistä mormonismin kanssa. Lopeta sekoilusi.

        Mormonit ei opeta oikein Jumala Jehovasta eivätkä Sanasta eivätkä Pyhästä Hengestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        OIkeassa olet että Pyhä Henki ei ole enkeli.

        Pyhä Henki eli Gabriel syntyi jumalaksi (Raamatussa Pyhää Henkeä eli Gabrielia kutsutaan myös Herraksi tai Herran enkeliksi) eikä enkeliksi vaikka hänestä käytetäänkin myöhemmin Raamatussa nimeä Gabriel tai enkeli Gabriel.

        Virhe tuohon löytyy Raamatun kirjoittajilta jotka ovat käyttäneet Gabrielista nimitystä enkeli Gabriel tai Herran enkeli.

        Jaa että virhe Raamatussa????
        Älä puhu höpöjä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luomisjärjestys

        1 Sana (Jeesus)
        2 Pyhä Henki (Gabriel)
        3 Uriel
        4Jofiel
        5 Zotiel
        6 Chamuel
        7 Zadkiel
        8 Rafael
        9 Ensimmäinen naispuolinen persoona, joka myöhemmin tunnetaan Esterina, Abihailin tyttärenä, Raamatun Esterin kirjan päähenkilönä, tuli olemassaoloon 136> vuorokautta ennen kuudennen luomispäivän loppua.
        10 Lucifer

        9 Ensimmäinen naispuolinen persoona, joka myöhemmin tunnetaan Esterina, Abihailin tyttärenä, Raamatun Esterin kirjan päähenkilönä, tuli olemassaoloon 136> vuorokautta ennen kuudennen luomispäivän loppua.#####

        Mormonithan meinaa pistää koko Raamatun uuteen uskoon?
        Aika törkeetä touhua!


      • Anonyymi kirjoitti:

        OIkeassa olet että Pyhä Henki ei ole enkeli.

        Pyhä Henki eli Gabriel syntyi jumalaksi (Raamatussa Pyhää Henkeä eli Gabrielia kutsutaan myös Herraksi tai Herran enkeliksi) eikä enkeliksi vaikka hänestä käytetäänkin myöhemmin Raamatussa nimeä Gabriel tai enkeli Gabriel.

        Virhe tuohon löytyy Raamatun kirjoittajilta jotka ovat käyttäneet Gabrielista nimitystä enkeli Gabriel tai Herran enkeli.

        VÄÄRIN!!!

        Pyhä Henki on Jumala ollut aina Jumala ei ole luotu enkeli.


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        VÄÄRIN!!!

        Pyhä Henki on Jumala ollut aina Jumala ei ole luotu enkeli.

        Pyhä Henki ei ole jumala!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        9 Ensimmäinen naispuolinen persoona, joka myöhemmin tunnetaan Esterina, Abihailin tyttärenä, Raamatun Esterin kirjan päähenkilönä, tuli olemassaoloon 136> vuorokautta ennen kuudennen luomispäivän loppua.#####

        Mormonithan meinaa pistää koko Raamatun uuteen uskoon?
        Aika törkeetä touhua!

        Ei tuo ole mormonismia vaan tekstiä suoltaa harhainen kirjoittaja joks väittää itse olevansa Pyhä Henki. Älä nyt ihan kaikkea lukemaasi usko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        9 Ensimmäinen naispuolinen persoona, joka myöhemmin tunnetaan Esterina, Abihailin tyttärenä, Raamatun Esterin kirjan päähenkilönä, tuli olemassaoloon 136> vuorokautta ennen kuudennen luomispäivän loppua.#####

        Mormonithan meinaa pistää koko Raamatun uuteen uskoon?
        Aika törkeetä touhua!

        Totuus kaikesta ei tule mormoneilta vaan Pyhältä Hengeltä eli Puolustajalta josta Raamattukin sanoo jeesuksen omin sanoin näin

        "Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
        totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva. "

        "Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        9 Ensimmäinen naispuolinen persoona, joka myöhemmin tunnetaan Esterina, Abihailin tyttärenä, Raamatun Esterin kirjan päähenkilönä, tuli olemassaoloon 136> vuorokautta ennen kuudennen luomispäivän loppua.#####

        Mormonithan meinaa pistää koko Raamatun uuteen uskoon?
        Aika törkeetä touhua!

        Ensimmäinen naispuolinen persoonakin luotiin ennen Luciferia.


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        VÄÄRIN!!!

        Pyhä Henki on Jumala ollut aina Jumala ei ole luotu enkeli.

        Ensimmäinen luotu persoona eli Jumalan esikoispoika Sana on jumala ja toinen luotu persoona Pyhä Henki on myös jumala. Kolmas luotu persoona Uriel luotiin enkeliksi.

        Neljäs luotu persoona Jofiel luotiin enkeliksi ja viides luotu persoona Zotiel luotiin enkeliksi.
        Kuudes luotu persoona Chamuel luotiin ihmiskunnan ensimmäiseksi jäseneksi taivaassa ja seitsemäs luotu persoona Zadkiel luotiin ihmiskunnan toiseksi jäseneksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa että virhe Raamatussa????
        Älä puhu höpöjä!

        Raamattu käyttää virheellisesti Gabrielista (jumala) nimitystä enkeli Gabriel sillä Gabrielin ensimmäinen nimi taivaassa oli Pyhä Henki ja tuolloin hänet luotiin jumalaksi.

        Onhan mm. Sana eli Jeesuskin sekoitettu Jehova Jumalaan mm. jehovantodistajien ja mormonien toimesta. Jehovantodistajat tosin opettaa siinä oikein että Sana on luotu persoona.

        Yritäppä etsiä virheetöntä Raamattua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu käyttää virheellisesti Gabrielista (jumala) nimitystä enkeli Gabriel sillä Gabrielin ensimmäinen nimi taivaassa oli Pyhä Henki ja tuolloin hänet luotiin jumalaksi.

        Onhan mm. Sana eli Jeesuskin sekoitettu Jehova Jumalaan mm. jehovantodistajien ja mormonien toimesta. Jehovantodistajat tosin opettaa siinä oikein että Sana on luotu persoona.

        Yritäppä etsiä virheetöntä Raamattua.

        Puhut soopaa!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pyhä Henki ei ole jumala!

        Pyhä Henki on Jumala

        APT. 5: 3. Mutta Pietari sanoi: "Ananias, miksi on saatana täyttänyt sinun sydämesi, niin että koetit pettää Pyhää Henkeä ja kätkit osan maatilan hinnasta?
        4. Eikö se myymätönnä ollut sinun omasi, ja eikö myynnin jälkeenkin sen hinta ollut sinun? Miksi päätit sydämessäsi tämän tehdä? Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle."


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ensimmäinen luotu persoona eli Jumalan esikoispoika Sana on jumala ja toinen luotu persoona Pyhä Henki on myös jumala. Kolmas luotu persoona Uriel luotiin enkeliksi.

        Neljäs luotu persoona Jofiel luotiin enkeliksi ja viides luotu persoona Zotiel luotiin enkeliksi.
        Kuudes luotu persoona Chamuel luotiin ihmiskunnan ensimmäiseksi jäseneksi taivaassa ja seitsemäs luotu persoona Zadkiel luotiin ihmiskunnan toiseksi jäseneksi.

        Isä Poika Pyhä Henki ovat luomattomia. Ja ovat Jumala.


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        Isä Poika Pyhä Henki ovat luomattomia. Ja ovat Jumala.

        Taivaassa kokoontui jo 26-23 vuorokautta mittaista ajanjaksoa, ennen kuin Jumala Jehova aloitti aineen luomisen, seitsemän muuta Jumalaa, noin 31 valovuoden päässä nykyisestä aurinkokunnastamme, jotka eivät osallistuneet luomiseen mutta jotka olivat luomattomia.

        Jupiter eli Kolob luotiin 5 vuorokautta mittaista ajanjaksoa aineen luomisen aloittamisesta ja Sana luotiin 6 vuorokautta mittaista ajanjaksoa aineen luomisen aloittamisesta eli Jupiterkin (Kolob) luotiin ennen Sanaa.

        Opin ja Liittojen kirja vahvistaa että Kolob oli ensimmäinen luotu sanoessaan "Kuvajäljennös Aabrahamin kirjasta N:o 2 Kuvio 1. Kolob, joka merkitsee ensimmäistä luotua"

        Raamatun perusopetuksia on että Jumala (Jehova) uhrasi esikoispoikansa ihmiskunnan puolesta mikä ei olisi ollut mahdollista jos Jeesus (Sana) ei olisi luotu esikoispojaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taivaassa kokoontui jo 26-23 vuorokautta mittaista ajanjaksoa, ennen kuin Jumala Jehova aloitti aineen luomisen, seitsemän muuta Jumalaa, noin 31 valovuoden päässä nykyisestä aurinkokunnastamme, jotka eivät osallistuneet luomiseen mutta jotka olivat luomattomia.

        Jupiter eli Kolob luotiin 5 vuorokautta mittaista ajanjaksoa aineen luomisen aloittamisesta ja Sana luotiin 6 vuorokautta mittaista ajanjaksoa aineen luomisen aloittamisesta eli Jupiterkin (Kolob) luotiin ennen Sanaa.

        Opin ja Liittojen kirja vahvistaa että Kolob oli ensimmäinen luotu sanoessaan "Kuvajäljennös Aabrahamin kirjasta N:o 2 Kuvio 1. Kolob, joka merkitsee ensimmäistä luotua"

        Raamatun perusopetuksia on että Jumala (Jehova) uhrasi esikoispoikansa ihmiskunnan puolesta mikä ei olisi ollut mahdollista jos Jeesus (Sana) ei olisi luotu esikoispojaksi.

        Opin ja Liittojen kirja vahvistaa että Kolob oli ensimmäinen luotu sanoessaan "Kuvajäljennös Aabrahamin kirjasta N:o 2 Kuvio 1. Kolob, joka merkitsee ensimmäistä luotua"###'

        Pelkää tarinaa eöi huuhaata!


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        Isä Poika Pyhä Henki ovat luomattomia. Ja ovat Jumala.

        Sanalaskut 22. luku


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luomisjärjestys

        1 Sana (Jeesus)
        2 Pyhä Henki (Gabriel)
        3 Uriel
        4Jofiel
        5 Zotiel
        6 Chamuel
        7 Zadkiel
        8 Rafael
        9 Ensimmäinen naispuolinen persoona, joka myöhemmin tunnetaan Esterina, Abihailin tyttärenä, Raamatun Esterin kirjan päähenkilönä, tuli olemassaoloon 136> vuorokautta ennen kuudennen luomispäivän loppua.
        10 Lucifer

        Isä Jumalaa ja Sanaa ja Pyhää Henkeä ei ole luotu. Vaan he ovat luojia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pyhä Henki ei ole jumala!

        Pyhä Henki on Jumala.

        APT. 5: 3. Mutta Pietari sanoi: "Ananias, miksi on saatana täyttänyt sinun sydämesi, niin että koetit pettää Pyhää Henkeä ja kätkit osan maatilan hinnasta?
        4. Eikö se myymätönnä ollut sinun omasi, ja eikö myynnin jälkeenkin sen hinta ollut sinun? Miksi päätit sydämessäsi tämän tehdä? Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle."

        Kuinka selität tuon kohdan?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ensimmäinen luotu persoona eli Jumalan esikoispoika Sana on jumala ja toinen luotu persoona Pyhä Henki on myös jumala. Kolmas luotu persoona Uriel luotiin enkeliksi.

        Neljäs luotu persoona Jofiel luotiin enkeliksi ja viides luotu persoona Zotiel luotiin enkeliksi.
        Kuudes luotu persoona Chamuel luotiin ihmiskunnan ensimmäiseksi jäseneksi taivaassa ja seitsemäs luotu persoona Zadkiel luotiin ihmiskunnan toiseksi jäseneksi.

        Sanaa ja Pyhä Hengeä ei ole luotu. Jumalaa ei voida luoda.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taivaassa kokoontui jo 26-23 vuorokautta mittaista ajanjaksoa, ennen kuin Jumala Jehova aloitti aineen luomisen, seitsemän muuta Jumalaa, noin 31 valovuoden päässä nykyisestä aurinkokunnastamme, jotka eivät osallistuneet luomiseen mutta jotka olivat luomattomia.

        Jupiter eli Kolob luotiin 5 vuorokautta mittaista ajanjaksoa aineen luomisen aloittamisesta ja Sana luotiin 6 vuorokautta mittaista ajanjaksoa aineen luomisen aloittamisesta eli Jupiterkin (Kolob) luotiin ennen Sanaa.

        Opin ja Liittojen kirja vahvistaa että Kolob oli ensimmäinen luotu sanoessaan "Kuvajäljennös Aabrahamin kirjasta N:o 2 Kuvio 1. Kolob, joka merkitsee ensimmäistä luotua"

        Raamatun perusopetuksia on että Jumala (Jehova) uhrasi esikoispoikansa ihmiskunnan puolesta mikä ei olisi ollut mahdollista jos Jeesus (Sana) ei olisi luotu esikoispojaksi.

        Älä kerro satuja.

        Lue Raamattu!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pyhä Henki ei ole jumala!

        Varmasti Pyhä Henki on Jumala.

        APT. 5: 3. Mutta Pietari sanoi: "Ananias, miksi on saatana täyttänyt sinun sydämesi, niin että koetit pettää Pyhää Henkeä ja kätkit osan maatilan hinnasta?
        4. Eikö se myymätönnä ollut sinun omasi, ja eikö myynnin jälkeenkin sen hinta ollut sinun? Miksi päätit sydämessäsi tämän tehdä? Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle."


    • Anonyymi

      Jeesus on ainoa Jumalan Poika ja Jumala.

      Mormonismi on ihmisten ja demonien yhteinen taistelu Jumalan antamaa totuutta vastaan.

      • Anonyymi

        Raamatun kirjoittajat eivät tunteneet lainkaan äidinkielen aakkosia koska he käyttivät väärin isoja ja pieniä kirjaimia mm. sanoessaan että Jeesus oli Jumala vaikka oikea kirjoitusmuoto onkin jumala ja mm. puhuessaan ja sekoittaessan persoonallisen Pyhän Hengen (Gabriel) Jumalan voimaan pyhään henkeen. Tällä palstalla ei näytä olevan juuri yhtään äidinkielen aakkosia tuntevaa henkilöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun kirjoittajat eivät tunteneet lainkaan äidinkielen aakkosia koska he käyttivät väärin isoja ja pieniä kirjaimia mm. sanoessaan että Jeesus oli Jumala vaikka oikea kirjoitusmuoto onkin jumala ja mm. puhuessaan ja sekoittaessan persoonallisen Pyhän Hengen (Gabriel) Jumalan voimaan pyhään henkeen. Tällä palstalla ei näytä olevan juuri yhtään äidinkielen aakkosia tuntevaa henkilöä.

        Kyllä aakkoset ovat aina olleet käytössä raamatunkirjoittajilla.
        Aakkosia ei käytetty, koska sillä haluttiin säästää kirjoitustilaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä aakkoset ovat aina olleet käytössä raamatunkirjoittajilla.
        Aakkosia ei käytetty, koska sillä haluttiin säästää kirjoitustilaa.

        Aakkoset=perusopetukset


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun kirjoittajat eivät tunteneet lainkaan äidinkielen aakkosia koska he käyttivät väärin isoja ja pieniä kirjaimia mm. sanoessaan että Jeesus oli Jumala vaikka oikea kirjoitusmuoto onkin jumala ja mm. puhuessaan ja sekoittaessan persoonallisen Pyhän Hengen (Gabriel) Jumalan voimaan pyhään henkeen. Tällä palstalla ei näytä olevan juuri yhtään äidinkielen aakkosia tuntevaa henkilöä.

        Voi pyhä Sylvi (Kekkonen). Hepreassa EI ole isoja kirjaimia. Heprea on Vanhan Testamentin "alkukieli".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi pyhä Sylvi (Kekkonen). Hepreassa EI ole isoja kirjaimia. Heprea on Vanhan Testamentin "alkukieli".

        Miksi sitten myöhemmät Raamatun kirjoittajat ovat ympänneet lähes kaikkiin Jumala, Pyhä Henki sanoihin isot alkukirjaimet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi pyhä Sylvi (Kekkonen). Hepreassa EI ole isoja kirjaimia. Heprea on Vanhan Testamentin "alkukieli".

        Tiedän hepreakielen, koska osaan sen!!!

        Hepreankielessä on aina ollut aakkoset, pienet ja isot kirjaimet.
        Eihän sitä voi muuten lausua tai lukea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän hepreakielen, koska osaan sen!!!

        Hepreankielessä on aina ollut aakkoset, pienet ja isot kirjaimet.
        Eihän sitä voi muuten lausua tai lukea.

        Isoja kirjaimia ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sitten myöhemmät Raamatun kirjoittajat ovat ympänneet lähes kaikkiin Jumala, Pyhä Henki sanoihin isot alkukirjaimet?

        Kieliopin mukaan isoja kirjaimia käytetään erisnimien yhteydessä. Siksi. Puhuttaessa yleisesti jumalista käytetään pientä alkukirjainta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kieliopin mukaan isoja kirjaimia käytetään erisnimien yhteydessä. Siksi. Puhuttaessa yleisesti jumalista käytetään pientä alkukirjainta.

        Joskus erisnimen ja yleisnimen välinen raja ei ole selvä. Jos halutaan erottaa esim. suurempi Jumaluus vähäisemmästä jumaluudesta, silloin käytetään isoja ja pieniä kirjaimia erottamaan nämä Jumaluudet/jumaluudet toisistaan.


    • Anonyymi

      Mormorismi on bisnesmielessä ihmisen keksimä harhaoppi.

      Saatana yrittää sitoa ja vangita, näin se toimii myös mormoreilakin.

      • Anonyymi

        Saatana hallitsee maailmaa, siitä yhtenä osoituksena on n. 2000 eri uskontoa.
        Niihin ei tar itse sortua, kun keskittyy Raamattuu!
        Joka raamatusta löytyy yksi oikea usko!!!!
        Ja kun ollaan mormonien palstalla, se oikea usko ei ole mormonismi, koska mitätöi Raamatun sanaa surutta ihmistekoiseksi saduksi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saatana hallitsee maailmaa, siitä yhtenä osoituksena on n. 2000 eri uskontoa.
        Niihin ei tar itse sortua, kun keskittyy Raamattuu!
        Joka raamatusta löytyy yksi oikea usko!!!!
        Ja kun ollaan mormonien palstalla, se oikea usko ei ole mormonismi, koska mitätöi Raamatun sanaa surutta ihmistekoiseksi saduksi!

        Mormonit ovat tähdänneet yli maalin ja ovat sen tähden sekaisin opeissa jotka eivät perustu enää Raamatun totuuteen vaan ihmistekoisiin järkeilyihin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mormonit ovat tähdänneet yli maalin ja ovat sen tähden sekaisin opeissa jotka eivät perustu enää Raamatun totuuteen vaan ihmistekoisiin järkeilyihin

        Paremminkin mielipuoliseen ihmisjärkeilyyn!


    • Anonyymi

      Oliko jumalalla muita lapsia kuin vain tämä yksi poika?

      • Anonyymi

        Toinen lapsi oli Pyhä Henki. Ja ovathan kaikki muutkin Pyhän Hengenkin jälkeen luodut persoonat Jumalan lapsia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toinen lapsi oli Pyhä Henki. Ja ovathan kaikki muutkin Pyhän Hengenkin jälkeen luodut persoonat Jumalan lapsia.

        Mikä on sitten Pyhän Hengen nimi?
        Jumalan, Jeesuksen ja enkelien nimet tiedämme, koska ne on Raamatussa kerrottu.
        Missä on kerrottu Pyhän Hengen nimi??????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on sitten Pyhän Hengen nimi?
        Jumalan, Jeesuksen ja enkelien nimet tiedämme, koska ne on Raamatussa kerrottu.
        Missä on kerrottu Pyhän Hengen nimi??????

        2 Moos-13:21.
        Ja Herra kulki heidän edellänsä, päivällä pilvenpatsaassa johdattaaksensa heitä tietä myöten ja yöllä tulenpatsaassa, valaistaaksensa heidän kulkunsa, niin että he voivat vaeltaa sekä päivällä että yöllä.

        2 Moos 14:19.
        Niin Jumalan enkeli, joka oli kulkenut israelin joukon edellä, siirtyi kulkemaan heidän takanansa, ja pilvenpatsas siirtyi heidän edellänsä ja asettui heidän taaksensa.

        2 Moos 14:21.
        Ja Mooses ojensi kätensä meren yli. Niin Herra saattoi vahvalla itätuulella, joka puhalsi koko yön, meren väistymään ja muutti meren kuivaksi maaksi ja vesi jakautui kahtia.

        Huomaatko että tuota Herraa, joka johti Israelilaisia päivällä pilvenpatsaassa ja yöllä tulenpatsaassa ja joka jakoi Punaisen meren vedet, kutsuttiin Jumalan enkeliksi.

        Mormonin kirja valoittaa että tuota Herraa kutsuttiin myös Herran käsivarreksi
        2 Nefi 8:9
        Heräjä, heräjä! Pukeudu voimaan, sinä Herran käsivarsi; heräjä niinkuin muinaisina päivinä. Etkö sinä ole se, joka löit Raahabin kuoliaaksi ja haavoitit lohikäärmettä?

        Vanhassa Testamentissa puhutaan kolmesta persoonasta käyttäen Herra sanaa, Isästä, Pojasta ja Pyhästä Hengestä .

        2 Nefin 8:9 ei voi tarkoittaa itse Jehova Jumalaa koska hän itse puhuu tuossa jakeessa osoittaen nuo sanat toiselle Herralle.

        Sanaa taas ei ole koskaan Raamatussa kutsuttu Jumalan enkeliksi eikä Sana ollut se Herra joka johdatti Israleilaisia päivällä pilvenpatsaasa ja yöllä tulenpatsaassa.

        Ainoa Herra jota voitiin kutsua myös Jumalan enkeliksi oli siis Pyhä Henki eli Gabriel.

        Raamattu tosin virheellisesti puhuu monessa kohdassa väärin puhuessaan Gabrielista enkelinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2 Moos-13:21.
        Ja Herra kulki heidän edellänsä, päivällä pilvenpatsaassa johdattaaksensa heitä tietä myöten ja yöllä tulenpatsaassa, valaistaaksensa heidän kulkunsa, niin että he voivat vaeltaa sekä päivällä että yöllä.

        2 Moos 14:19.
        Niin Jumalan enkeli, joka oli kulkenut israelin joukon edellä, siirtyi kulkemaan heidän takanansa, ja pilvenpatsas siirtyi heidän edellänsä ja asettui heidän taaksensa.

        2 Moos 14:21.
        Ja Mooses ojensi kätensä meren yli. Niin Herra saattoi vahvalla itätuulella, joka puhalsi koko yön, meren väistymään ja muutti meren kuivaksi maaksi ja vesi jakautui kahtia.

        Huomaatko että tuota Herraa, joka johti Israelilaisia päivällä pilvenpatsaassa ja yöllä tulenpatsaassa ja joka jakoi Punaisen meren vedet, kutsuttiin Jumalan enkeliksi.

        Mormonin kirja valoittaa että tuota Herraa kutsuttiin myös Herran käsivarreksi
        2 Nefi 8:9
        Heräjä, heräjä! Pukeudu voimaan, sinä Herran käsivarsi; heräjä niinkuin muinaisina päivinä. Etkö sinä ole se, joka löit Raahabin kuoliaaksi ja haavoitit lohikäärmettä?

        Vanhassa Testamentissa puhutaan kolmesta persoonasta käyttäen Herra sanaa, Isästä, Pojasta ja Pyhästä Hengestä .

        2 Nefin 8:9 ei voi tarkoittaa itse Jehova Jumalaa koska hän itse puhuu tuossa jakeessa osoittaen nuo sanat toiselle Herralle.

        Sanaa taas ei ole koskaan Raamatussa kutsuttu Jumalan enkeliksi eikä Sana ollut se Herra joka johdatti Israleilaisia päivällä pilvenpatsaasa ja yöllä tulenpatsaassa.

        Ainoa Herra jota voitiin kutsua myös Jumalan enkeliksi oli siis Pyhä Henki eli Gabriel.

        Raamattu tosin virheellisesti puhuu monessa kohdassa väärin puhuessaan Gabrielista enkelinä.

        2 Nefi 8
        9. Heräjä, heräjä! Pukeudu voimaan, sinä Herran käsivarsi; heräjä niinkuin muinaisina päivinä. Etkö sinä ole se, joka löit Raahabin kuoliaaksi ja haavoitit lohikäärmettä?
        10. Etkö sinä ole se, joka kuivasit meren, suuren syvyyden vedet; se, joka teit meren syvänteet tieksi lunastettujen kulkea?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2 Moos-13:21.
        Ja Herra kulki heidän edellänsä, päivällä pilvenpatsaassa johdattaaksensa heitä tietä myöten ja yöllä tulenpatsaassa, valaistaaksensa heidän kulkunsa, niin että he voivat vaeltaa sekä päivällä että yöllä.

        2 Moos 14:19.
        Niin Jumalan enkeli, joka oli kulkenut israelin joukon edellä, siirtyi kulkemaan heidän takanansa, ja pilvenpatsas siirtyi heidän edellänsä ja asettui heidän taaksensa.

        2 Moos 14:21.
        Ja Mooses ojensi kätensä meren yli. Niin Herra saattoi vahvalla itätuulella, joka puhalsi koko yön, meren väistymään ja muutti meren kuivaksi maaksi ja vesi jakautui kahtia.

        Huomaatko että tuota Herraa, joka johti Israelilaisia päivällä pilvenpatsaassa ja yöllä tulenpatsaassa ja joka jakoi Punaisen meren vedet, kutsuttiin Jumalan enkeliksi.

        Mormonin kirja valoittaa että tuota Herraa kutsuttiin myös Herran käsivarreksi
        2 Nefi 8:9
        Heräjä, heräjä! Pukeudu voimaan, sinä Herran käsivarsi; heräjä niinkuin muinaisina päivinä. Etkö sinä ole se, joka löit Raahabin kuoliaaksi ja haavoitit lohikäärmettä?

        Vanhassa Testamentissa puhutaan kolmesta persoonasta käyttäen Herra sanaa, Isästä, Pojasta ja Pyhästä Hengestä .

        2 Nefin 8:9 ei voi tarkoittaa itse Jehova Jumalaa koska hän itse puhuu tuossa jakeessa osoittaen nuo sanat toiselle Herralle.

        Sanaa taas ei ole koskaan Raamatussa kutsuttu Jumalan enkeliksi eikä Sana ollut se Herra joka johdatti Israleilaisia päivällä pilvenpatsaasa ja yöllä tulenpatsaassa.

        Ainoa Herra jota voitiin kutsua myös Jumalan enkeliksi oli siis Pyhä Henki eli Gabriel.

        Raamattu tosin virheellisesti puhuu monessa kohdassa väärin puhuessaan Gabrielista enkelinä.

        Mormonien kirja ei valota mitään, päinvastoin pimentää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2 Moos-13:21.
        Ja Herra kulki heidän edellänsä, päivällä pilvenpatsaassa johdattaaksensa heitä tietä myöten ja yöllä tulenpatsaassa, valaistaaksensa heidän kulkunsa, niin että he voivat vaeltaa sekä päivällä että yöllä.

        2 Moos 14:19.
        Niin Jumalan enkeli, joka oli kulkenut israelin joukon edellä, siirtyi kulkemaan heidän takanansa, ja pilvenpatsas siirtyi heidän edellänsä ja asettui heidän taaksensa.

        2 Moos 14:21.
        Ja Mooses ojensi kätensä meren yli. Niin Herra saattoi vahvalla itätuulella, joka puhalsi koko yön, meren väistymään ja muutti meren kuivaksi maaksi ja vesi jakautui kahtia.

        Huomaatko että tuota Herraa, joka johti Israelilaisia päivällä pilvenpatsaassa ja yöllä tulenpatsaassa ja joka jakoi Punaisen meren vedet, kutsuttiin Jumalan enkeliksi.

        Mormonin kirja valoittaa että tuota Herraa kutsuttiin myös Herran käsivarreksi
        2 Nefi 8:9
        Heräjä, heräjä! Pukeudu voimaan, sinä Herran käsivarsi; heräjä niinkuin muinaisina päivinä. Etkö sinä ole se, joka löit Raahabin kuoliaaksi ja haavoitit lohikäärmettä?

        Vanhassa Testamentissa puhutaan kolmesta persoonasta käyttäen Herra sanaa, Isästä, Pojasta ja Pyhästä Hengestä .

        2 Nefin 8:9 ei voi tarkoittaa itse Jehova Jumalaa koska hän itse puhuu tuossa jakeessa osoittaen nuo sanat toiselle Herralle.

        Sanaa taas ei ole koskaan Raamatussa kutsuttu Jumalan enkeliksi eikä Sana ollut se Herra joka johdatti Israleilaisia päivällä pilvenpatsaasa ja yöllä tulenpatsaassa.

        Ainoa Herra jota voitiin kutsua myös Jumalan enkeliksi oli siis Pyhä Henki eli Gabriel.

        Raamattu tosin virheellisesti puhuu monessa kohdassa väärin puhuessaan Gabrielista enkelinä.

        Raamattu tosin virheellisesti puhuu monessa kohdassa väärin puhuessaan Gabrielista enkelinä.#####

        Oho, asetut Jumalan yläpuolelle????
        Mormoneilta voi odottaa ihan vaan, että Smith saadaan jalustalle!!!

        Raamattu on Jumalan kirjoitettu sana.
        Apostoli Paavali kirjoittaa:
        2. Timoteukselle 3:16


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2 Moos-13:21.
        Ja Herra kulki heidän edellänsä, päivällä pilvenpatsaassa johdattaaksensa heitä tietä myöten ja yöllä tulenpatsaassa, valaistaaksensa heidän kulkunsa, niin että he voivat vaeltaa sekä päivällä että yöllä.

        2 Moos 14:19.
        Niin Jumalan enkeli, joka oli kulkenut israelin joukon edellä, siirtyi kulkemaan heidän takanansa, ja pilvenpatsas siirtyi heidän edellänsä ja asettui heidän taaksensa.

        2 Moos 14:21.
        Ja Mooses ojensi kätensä meren yli. Niin Herra saattoi vahvalla itätuulella, joka puhalsi koko yön, meren väistymään ja muutti meren kuivaksi maaksi ja vesi jakautui kahtia.

        Huomaatko että tuota Herraa, joka johti Israelilaisia päivällä pilvenpatsaassa ja yöllä tulenpatsaassa ja joka jakoi Punaisen meren vedet, kutsuttiin Jumalan enkeliksi.

        Mormonin kirja valoittaa että tuota Herraa kutsuttiin myös Herran käsivarreksi
        2 Nefi 8:9
        Heräjä, heräjä! Pukeudu voimaan, sinä Herran käsivarsi; heräjä niinkuin muinaisina päivinä. Etkö sinä ole se, joka löit Raahabin kuoliaaksi ja haavoitit lohikäärmettä?

        Vanhassa Testamentissa puhutaan kolmesta persoonasta käyttäen Herra sanaa, Isästä, Pojasta ja Pyhästä Hengestä .

        2 Nefin 8:9 ei voi tarkoittaa itse Jehova Jumalaa koska hän itse puhuu tuossa jakeessa osoittaen nuo sanat toiselle Herralle.

        Sanaa taas ei ole koskaan Raamatussa kutsuttu Jumalan enkeliksi eikä Sana ollut se Herra joka johdatti Israleilaisia päivällä pilvenpatsaasa ja yöllä tulenpatsaassa.

        Ainoa Herra jota voitiin kutsua myös Jumalan enkeliksi oli siis Pyhä Henki eli Gabriel.

        Raamattu tosin virheellisesti puhuu monessa kohdassa väärin puhuessaan Gabrielista enkelinä.

        Raamattu tosin virheellisesti puhuu monessa kohdassa väärin puhuessaan Gabrielista enkelinä.#####

        Oho, asetut Jumalan yläpuolelle????
        Mormoneilta voi odottaa ihan mitä vaan, että Smith saadaan jalustalle!!!

        Raamattu on Jumalan kirjoitettu sana.
        Apostoli Paavali kirjoittaa:
        2. Timoteukselle 3:16


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu tosin virheellisesti puhuu monessa kohdassa väärin puhuessaan Gabrielista enkelinä.#####

        Oho, asetut Jumalan yläpuolelle????
        Mormoneilta voi odottaa ihan mitä vaan, että Smith saadaan jalustalle!!!

        Raamattu on Jumalan kirjoitettu sana.
        Apostoli Paavali kirjoittaa:
        2. Timoteukselle 3:16

        Tuon väitteen kirjoittaja ei ole mormoni
        .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mormonien kirja ei valota mitään, päinvastoin pimentää

        Myös Raamatusta löytyy tuo sma kohta Jesaja 51:9-10.
        9. Heräjä, heräjä! Pukeudu voimaan, sinä Herran käsivarsi; heräjä niinkuin muinaisina päivinä. Etkö sinä ole se, joka löit Raahabin kuoliaaksi ja haavoitit lohikäärmettä?
        10. Etkö sinä ole se, joka kuivasit meren, suuren syvyyden vedet; se, joka teit meren syvänteet tieksi lunastettujen kulkea?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuon väitteen kirjoittaja ei ole mormoni
        .

        Mitä väliä sillä on onko mormoni vai ei? Mormonit opettavat lähes aina ihmisoppia ja ihmisjärkeilyä jotka eivät ole Raamatun mukaisia tai eiv'ät ole totta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä väliä sillä on onko mormoni vai ei? Mormonit opettavat lähes aina ihmisoppia ja ihmisjärkeilyä jotka eivät ole Raamatun mukaisia tai eiv'ät ole totta.

        Juuri näin.
        Mormoniksi tullaan vain manipuloimalla


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu tosin virheellisesti puhuu monessa kohdassa väärin puhuessaan Gabrielista enkelinä.#####

        Oho, asetut Jumalan yläpuolelle????
        Mormoneilta voi odottaa ihan vaan, että Smith saadaan jalustalle!!!

        Raamattu on Jumalan kirjoitettu sana.
        Apostoli Paavali kirjoittaa:
        2. Timoteukselle 3:16

        "Raamattu tosin virheellisesti puhuu monessa kohdassa väärin puhuessaan Gabrielista enkelinä."

        Raamattu ei missään kohdassa kerro näin. Vaan Pyhä Henki on luomaton Jumala ei luotu. Enkeli Gabriel on luotu enkeli samoin kuin saatanakin on.


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        "Raamattu tosin virheellisesti puhuu monessa kohdassa väärin puhuessaan Gabrielista enkelinä."

        Raamattu ei missään kohdassa kerro näin. Vaan Pyhä Henki on luomaton Jumala ei luotu. Enkeli Gabriel on luotu enkeli samoin kuin saatanakin on.

        Luomisjärjestys

        1 Sana eli Jeesus (jumla)
        2 Pyhä Henki eli Gabriel (jumala)
        3 Uriel (enkeli)
        4Jofiel (enkeli)
        5. Zotiel eli Moroni (enkeli)
        6 Chamuel (ihmiskunnan ensimmäinen jäsen taivaassa)
        7 Zadkiel (ihmiskunnan toinen jäsen taivaassa)
        8 Rafael (enkeli)
        9 Ensimmäinen naispuolinen persoona, joka myöhemmin tunnetaan Esterina, Abihailin tyttärenä, Raamatun Esterin kirjan päähenkilönä, tuli olemassaoloon 136> vuorokautta ennen kuudennen luomispäivän loppua.
        10 Lucifer (kerubi ja enkeli).


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        "Raamattu tosin virheellisesti puhuu monessa kohdassa väärin puhuessaan Gabrielista enkelinä."

        Raamattu ei missään kohdassa kerro näin. Vaan Pyhä Henki on luomaton Jumala ei luotu. Enkeli Gabriel on luotu enkeli samoin kuin saatanakin on.

        Juuri näin, enkelit on enkeleitä ja jumala on jumala


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luomisjärjestys

        1 Sana eli Jeesus (jumla)
        2 Pyhä Henki eli Gabriel (jumala)
        3 Uriel (enkeli)
        4Jofiel (enkeli)
        5. Zotiel eli Moroni (enkeli)
        6 Chamuel (ihmiskunnan ensimmäinen jäsen taivaassa)
        7 Zadkiel (ihmiskunnan toinen jäsen taivaassa)
        8 Rafael (enkeli)
        9 Ensimmäinen naispuolinen persoona, joka myöhemmin tunnetaan Esterina, Abihailin tyttärenä, Raamatun Esterin kirjan päähenkilönä, tuli olemassaoloon 136> vuorokautta ennen kuudennen luomispäivän loppua.
        10 Lucifer (kerubi ja enkeli).

        Esim. Kuudenneksi luotua persoonaa Chamuelia (Mormon) on myös virheellisesti kutsuttu joissakin lähteissä enkeliksi vaikka häntä ei luotu enkeliksi vaan ihmiskunnan ensimmäiseksi jäseneksi. Näitä virheellisyyksiä siis löytyy muitakin kuin Pyhän Hengen eli Gabrielin kutsumisesta enkeliksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esim. Kuudenneksi luotua persoonaa Chamuelia (Mormon) on myös virheellisesti kutsuttu joissakin lähteissä enkeliksi vaikka häntä ei luotu enkeliksi vaan ihmiskunnan ensimmäiseksi jäseneksi. Näitä virheellisyyksiä siis löytyy muitakin kuin Pyhän Hengen eli Gabrielin kutsumisesta enkeliksi.

        Myös mormonit ovat sekoittaneet enkeli nimityksen mm. sanoessaan että Joseph Smithille ilmestyi enkeli Moroni vaikka sellaista enkeliä kuin Moroni ei ole koskaan luotu taivaassa mutta taivaassa on luotu eräs Zotiel niminen enkeli joka eli myöhemmin noin 70 eKr luvatussa maassa nefiläisten johtaja Moronina ja ilmestyi myöhemmin 1823-1827 Joseph Smithille paljastaen hänelle kultalevyjen kätköpaikan joista levyistä Mormonin kirja on kirjoitettu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luomisjärjestys

        1 Sana eli Jeesus (jumla)
        2 Pyhä Henki eli Gabriel (jumala)
        3 Uriel (enkeli)
        4Jofiel (enkeli)
        5. Zotiel eli Moroni (enkeli)
        6 Chamuel (ihmiskunnan ensimmäinen jäsen taivaassa)
        7 Zadkiel (ihmiskunnan toinen jäsen taivaassa)
        8 Rafael (enkeli)
        9 Ensimmäinen naispuolinen persoona, joka myöhemmin tunnetaan Esterina, Abihailin tyttärenä, Raamatun Esterin kirjan päähenkilönä, tuli olemassaoloon 136> vuorokautta ennen kuudennen luomispäivän loppua.
        10 Lucifer (kerubi ja enkeli).

        Mistä tuon otat?

        Et ainakaan Raamatusta.


    • Anonyymi

      Ei ole olemassa eikä ole koskaan ollut olemassa eikä tule koskaan olemaan jeesuksia, jumalia, jahveja tai jehovia eikä mitään muitakaan vastaavia kangastuksia.

      • Anonyymi

        Kuka sitten loi ekan ihmiparin????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka sitten loi ekan ihmiparin????

        Vaikea sanoa, että ketkä olivat ensimmäisiä ihmisiä. Ihminen on vähitellen kehittynyt evoluution myötä.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1846
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe