Onko herrasmies sopiva roolimalli luterilaiselle miehelle?
Herrasmies?
14
71
Vastaukset
- Anonyymi
Jos katsoo kaikkia kirkon anteeksiantamia niin kaukana ovat herrasmiehestä 🤣
- Anonyymi
No joskus tuntuu että vapaat suunnat suorastaan kilpailevat värvätäkseen joukkoonsa sarjamurhaajia ja raiskareita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No joskus tuntuu että vapaat suunnat suorastaan kilpailevat värvätäkseen joukkoonsa sarjamurhaajia ja raiskareita.
Niin Jeesuskin teki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin Jeesuskin teki.
Terveet eivät tarvitse parantajaa. Itse olen sitä mieltä, että terveitä ei ole olemassakaan. On vain niitä, joilla ei ole vielä diagnoosia. Tämä käsitys on vain vahvistunut keskustelufoorumeilla.:D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Terveet eivät tarvitse parantajaa. Itse olen sitä mieltä, että terveitä ei ole olemassakaan. On vain niitä, joilla ei ole vielä diagnoosia. Tämä käsitys on vain vahvistunut keskustelufoorumeilla.:D
On ominaisuuksia joille ei voi mitään, perimästä ne tulee.
Terveet ominaisuudet omaava on erilainen, kun sairaat ominaisuudet omaava.
Kaiken voi vertailla, älä jeesustele kaikista samanlaisia, koska se on vale. Anonyymi kirjoitti:
Entä "Tulkaa kaikki" -liike?
Jeesuksen roolimalli ja opetukset sopivat mielestäni parhaiten kirkolle? Tai ehkä sellainen herrasmies, joka iltaisin rukoilee Isä meidän -rukouksen ja elää Raamatun mukaan?
inti kirjoitti:
Paavali oli herrasmies? Miten kuvaisit Jeesusta roolimallina?
Esimerkiksi Jeesus roolimallina - rakastakaa lähimmäistä niin kuin itseänne... rukoilkaa myös vihamiehienne puolesta - minusta tuossa on roolimallia runsaasti?
FAlTH.HOPE.LOVE kirjoitti:
Esimerkiksi Jeesus roolimallina - rakastakaa lähimmäistä niin kuin itseänne... rukoilkaa myös vihamiehienne puolesta - minusta tuossa on roolimallia runsaasti?
Kyllä ja kuten 1 Pietarin kirjeessä lukee:
"20 Mitä erinomaista siinä on, jos te kestätte silloin, kun teitä kuritetaan tehtyänne väärin? Jos te sen sijaan kestätte silloin, kun joudutte kärsimään tehtyänne oikein, se on Jumalalta teille tulevaa armoa. 21 Sillä siihen teidät on kutsuttu. Kärsihän Kristuskin teidän puolestanne ja jätti teille esikuvan, jotta seuraisitte hänen jälkiään."
Jeesus kehoitti siis toimimaan oikein. Esimerkiksi olemaan rehellinen?
- Anonyymi
Eräs Teuvo, taitaa välillä asustella Brysselissä. Pahus kun en muista sukunimeä.
- Anonyymi
Rouvasmies kuulostaa paremmalta, tai naistenmies, onhan siinä sukupuolet jämäkästi eritelty, eikä vahingossakaan eksytä himoissa samansukupuolisiin.
Henkilöshenkilö on vähän hassu.
👍 - Anonyymi
Kansankielessä herrasmies tarkottaa aviossa olevaa miestä, joka käyttää prostituoidun palveluksia.
- Anonyymi
Prostituutioyhteyteen sana päätyi alkujaan siten, että oli herrasmiestä maksaa jo saadusta "palvelusta" eikä livahtaa karkuun. Sittemmin se tunnetaan lukemattomista päiväkahvi-ilmoituksista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni1227111Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.
UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M1224897L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?
Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa644195TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a153443Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7192231Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?2681654- 671445
Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581418Osaako kukaan sanoa?
Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j571366Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä221306