Herrasmies?

Onko herrasmies sopiva roolimalli luterilaiselle miehelle?

14

90

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos katsoo kaikkia kirkon anteeksiantamia niin kaukana ovat herrasmiehestä 🤣

      • Anonyymi

        No joskus tuntuu että vapaat suunnat suorastaan kilpailevat värvätäkseen joukkoonsa sarjamurhaajia ja raiskareita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No joskus tuntuu että vapaat suunnat suorastaan kilpailevat värvätäkseen joukkoonsa sarjamurhaajia ja raiskareita.

        Niin Jeesuskin teki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin Jeesuskin teki.

        Terveet eivät tarvitse parantajaa. Itse olen sitä mieltä, että terveitä ei ole olemassakaan. On vain niitä, joilla ei ole vielä diagnoosia. Tämä käsitys on vain vahvistunut keskustelufoorumeilla.:D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Terveet eivät tarvitse parantajaa. Itse olen sitä mieltä, että terveitä ei ole olemassakaan. On vain niitä, joilla ei ole vielä diagnoosia. Tämä käsitys on vain vahvistunut keskustelufoorumeilla.:D

        On ominaisuuksia joille ei voi mitään, perimästä ne tulee.
        Terveet ominaisuudet omaava on erilainen, kun sairaat ominaisuudet omaava.
        Kaiken voi vertailla, älä jeesustele kaikista samanlaisia, koska se on vale.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No joskus tuntuu että vapaat suunnat suorastaan kilpailevat värvätäkseen joukkoonsa sarjamurhaajia ja raiskareita.

        Entä "Tulkaa kaikki" -liike?


    • Jeesuksen roolimalli ja opetukset sopivat mielestäni parhaiten kirkolle? Tai ehkä sellainen herrasmies, joka iltaisin rukoilee Isä meidän -rukouksen ja elää Raamatun mukaan?

      • Paavali oli herrasmies? Miten kuvaisit Jeesusta roolimallina?


      • inti kirjoitti:

        Paavali oli herrasmies? Miten kuvaisit Jeesusta roolimallina?

        Esimerkiksi Jeesus roolimallina - rakastakaa lähimmäistä niin kuin itseänne... rukoilkaa myös vihamiehienne puolesta - minusta tuossa on roolimallia runsaasti?


      • FAlTH.HOPE.LOVE kirjoitti:

        Esimerkiksi Jeesus roolimallina - rakastakaa lähimmäistä niin kuin itseänne... rukoilkaa myös vihamiehienne puolesta - minusta tuossa on roolimallia runsaasti?

        Kyllä ja kuten 1 Pietarin kirjeessä lukee:

        "20 Mitä erinomaista siinä on, jos te kestätte silloin, kun teitä kuritetaan tehtyänne väärin? Jos te sen sijaan kestätte silloin, kun joudutte kärsimään tehtyänne oikein, se on Jumalalta teille tulevaa armoa. 21 Sillä siihen teidät on kutsuttu. Kärsihän Kristuskin teidän puolestanne ja jätti teille esikuvan, jotta seuraisitte hänen jälkiään."

        Jeesus kehoitti siis toimimaan oikein. Esimerkiksi olemaan rehellinen?


    • Anonyymi

      Eräs Teuvo, taitaa välillä asustella Brysselissä. Pahus kun en muista sukunimeä.

    • Anonyymi

      Rouvasmies kuulostaa paremmalta, tai naistenmies, onhan siinä sukupuolet jämäkästi eritelty, eikä vahingossakaan eksytä himoissa samansukupuolisiin.

      Henkilöshenkilö on vähän hassu.

      👍

    • Anonyymi

      Kansankielessä herrasmies tarkottaa aviossa olevaa miestä, joka käyttää prostituoidun palveluksia.

      • Anonyymi

        Prostituutioyhteyteen sana päätyi alkujaan siten, että oli herrasmiestä maksaa jo saadusta "palvelusta" eikä livahtaa karkuun. Sittemmin se tunnetaan lukemattomista päiväkahvi-ilmoituksista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      141
      1359
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      289
      966
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      855
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      641
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      145
      633
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      597
    7. 52
      551
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      528
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      511
    10. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      107
      498
    Aihe