Älä aja hitaasti rampissa ja kiihdytyskaistalla

Tässä on seuraus kuinka käy jos ajaa todella hitaasti rampissa ja kiihdytyskaistalla, mikä näkyy tuossa filmissä.

https://www.iltalehti.fi/iltvuutiset/a/8aff1ba5-9c30-41e3-a2b6-97b2fee07967?fbclid=IwAR0MvJbQozZF_VZh0nWa0uXZ5UlUTWvKx_6l2JYclIOgz-fQoAO5oPKyArk

116

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Artolla taitaa olla putki päällä. Auto, jossa kamera oli, ajoi täysin sääntöjen mukaisesti, toisin kuin bemaripelle. Toivottavasti poliisi kiinnostuu bemaripellen hengenvaarallisesta toiminnasta ja rankaisee kuljettajaa. Jos kuljettajaa ei saada selville niin sitten auton omistajaa. Aivan sama kumpaa rangaistaan kunhan jompaa kumpaa. Ketään muuta nimittäin ei kiinnosta :)

      • 50-60 km/h satasen rajoitusalueella? Ei todellakaan ole laillista eikä sääntöjen mukaista.

        Moottoritielle 20 km/h rajoitusta hitaammin! Ei todellakaan näin.

        Ja kun huomasi ohituksen olevan tulossa, lähti nostamaan nopeutta ja pääsi vähän ylinopeuden puolellekin! Kortti pois tuollaiselta.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        50-60 km/h satasen rajoitusalueella? Ei todellakaan ole laillista eikä sääntöjen mukaista.

        Moottoritielle 20 km/h rajoitusta hitaammin! Ei todellakaan näin.

        Ja kun huomasi ohituksen olevan tulossa, lähti nostamaan nopeutta ja pääsi vähän ylinopeuden puolellekin! Kortti pois tuollaiselta.

        Kuten rottakin varmasti videolta huomaa niin rajoituksen muuttuessa sataseen alkaa kuljettaja kiihdyttämään. Sen jälkeen hän järkevästi odottaa yhden auton jonka taakse hän sitten liittyy eikä tunge väkisin kahden auton väliin, kuten rotta tekisi aiheuttaen näin potentiaalisen vaaratilanteen.

        "Kamera-auton" kuljettaja ei tee mitään väärää vaan ainut väärin tekijä on bemaripelle, ja PISTE. Rotta ja muut palstapaviaanit saavat olla eri mieltä mutta he ovat väärässä. Opettele sinäkin rohkeasti järkevää liikennekäyttäytymistä äläkä ajele kuin päätön kana. Kai sinä sentään siihen pystyt, rottaseni?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten rottakin varmasti videolta huomaa niin rajoituksen muuttuessa sataseen alkaa kuljettaja kiihdyttämään. Sen jälkeen hän järkevästi odottaa yhden auton jonka taakse hän sitten liittyy eikä tunge väkisin kahden auton väliin, kuten rotta tekisi aiheuttaen näin potentiaalisen vaaratilanteen.

        "Kamera-auton" kuljettaja ei tee mitään väärää vaan ainut väärin tekijä on bemaripelle, ja PISTE. Rotta ja muut palstapaviaanit saavat olla eri mieltä mutta he ovat väärässä. Opettele sinäkin rohkeasti järkevää liikennekäyttäytymistä äläkä ajele kuin päätön kana. Kai sinä sentään siihen pystyt, rottaseni?

        Ps. Kohdassa 0:08 voi nähdä kun rajoitus muuttuu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuten rottakin varmasti videolta huomaa niin rajoituksen muuttuessa sataseen alkaa kuljettaja kiihdyttämään. Sen jälkeen hän järkevästi odottaa yhden auton jonka taakse hän sitten liittyy eikä tunge väkisin kahden auton väliin, kuten rotta tekisi aiheuttaen näin potentiaalisen vaaratilanteen.

        "Kamera-auton" kuljettaja ei tee mitään väärää vaan ainut väärin tekijä on bemaripelle, ja PISTE. Rotta ja muut palstapaviaanit saavat olla eri mieltä mutta he ovat väärässä. Opettele sinäkin rohkeasti järkevää liikennekäyttäytymistä äläkä ajele kuin päätön kana. Kai sinä sentään siihen pystyt, rottaseni?

        Alkaa kiihdyttämään? Pikemminkin nosti jalan pois jarrulta. Jos tuota nopeammin ei alamäessä kiihdy, niin jotain vikaa on autossa tai kuskissa.

        Ja jos tuo olisi kiihdyttänyt ensin siihen sataseen, ei olisi tarvinnut alkaa jarruttelemaan.

        Tarkoitus on, että kun se liityntäkaista alkaa, on nopeutta sen verran kuin tarvitaan. Sitten on paljon helpompi suorittaa liittyminen, eikä tule tällaisia ongelmia.

        On toki totta, että bemukuskikin mokasi. Aloitteleva kuljettaja, kun ei älyä jättää selvästi ajotaidottomaan edellämenijään kunnon hajurakoa. Toki tuo olisi voinut sitten paukauttaa suoraan vasemmalle kaistalle ja ohittajan eteen tuolla 80 km/h nopeudellaan. Ei noista koskaan tiedä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten rottakin varmasti videolta huomaa niin rajoituksen muuttuessa sataseen alkaa kuljettaja kiihdyttämään. Sen jälkeen hän järkevästi odottaa yhden auton jonka taakse hän sitten liittyy eikä tunge väkisin kahden auton väliin, kuten rotta tekisi aiheuttaen näin potentiaalisen vaaratilanteen.

        "Kamera-auton" kuljettaja ei tee mitään väärää vaan ainut väärin tekijä on bemaripelle, ja PISTE. Rotta ja muut palstapaviaanit saavat olla eri mieltä mutta he ovat väärässä. Opettele sinäkin rohkeasti järkevää liikennekäyttäytymistä äläkä ajele kuin päätön kana. Kai sinä sentään siihen pystyt, rottaseni?

        Äläs nyt mitään ikäviä totuuksia kerro. Kyllä tässä pitää nyt vähintään tämä viikko inttää sitä, että ainoa sääntöjen mukaan toiminut oli bemarikuski, ja kaikki muut ajoi kauhean vaarallisesti...


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Alkaa kiihdyttämään? Pikemminkin nosti jalan pois jarrulta. Jos tuota nopeammin ei alamäessä kiihdy, niin jotain vikaa on autossa tai kuskissa.

        Ja jos tuo olisi kiihdyttänyt ensin siihen sataseen, ei olisi tarvinnut alkaa jarruttelemaan.

        Tarkoitus on, että kun se liityntäkaista alkaa, on nopeutta sen verran kuin tarvitaan. Sitten on paljon helpompi suorittaa liittyminen, eikä tule tällaisia ongelmia.

        On toki totta, että bemukuskikin mokasi. Aloitteleva kuljettaja, kun ei älyä jättää selvästi ajotaidottomaan edellämenijään kunnon hajurakoa. Toki tuo olisi voinut sitten paukauttaa suoraan vasemmalle kaistalle ja ohittajan eteen tuolla 80 km/h nopeudellaan. Ei noista koskaan tiedä...

        Voi hyvä luoja sentään. Voisitko nyt viimeinkin katsoa videolta muutakin kuin pelkkää nopeutta? Oletko oikeasti sellainen joka sokeasti tuijottaa vain nopeutta ja nopeusrajoituksia eikä ollenkaan seuraa mitä ympärillä tapahtuu? Nimierkkisi kuvaa kyllä "älyäsi" täydellisesti.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        50-60 km/h satasen rajoitusalueella? Ei todellakaan ole laillista eikä sääntöjen mukaista.

        Moottoritielle 20 km/h rajoitusta hitaammin! Ei todellakaan näin.

        Ja kun huomasi ohituksen olevan tulossa, lähti nostamaan nopeutta ja pääsi vähän ylinopeuden puolellekin! Kortti pois tuollaiselta.

        Se on ihan sama missä kohtaa se kunnon kiihdytys alkaa. Riittää, että itse liittymishetkellä on lähellä pääväylän suurinta sallittua nopeutta. Videolla se oli noin 10 km/h alle, joten siitä pieni miinuspiste.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se on ihan sama missä kohtaa se kunnon kiihdytys alkaa. Riittää, että itse liittymishetkellä on lähellä pääväylän suurinta sallittua nopeutta. Videolla se oli noin 10 km/h alle, joten siitä pieni miinuspiste.

        Videolla noin 20 alle. 85 vs. 107. Tai ehkä enemmänkin. Vaarallinen tapa ajaa tuollainen.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Videolla noin 20 alle. 85 vs. 107. Tai ehkä enemmänkin. Vaarallinen tapa ajaa tuollainen.

        En tiedä mitä videota katselet mutta Iltalehden videolla oikeassa alakulmassa on aika tasan 90 km/h kun siirtyminen pääväylälle tapahtuu. Aiemmin näkyy liittymässä 100 km/h rajoitus joten kyseessä on 10 km/h ero nopeusrajoitukseen nähden. Mitään muuta potentiaalisesti vaarallista ei videolla näy kuin bemarikuskin toilailut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä mitä videota katselet mutta Iltalehden videolla oikeassa alakulmassa on aika tasan 90 km/h kun siirtyminen pääväylälle tapahtuu. Aiemmin näkyy liittymässä 100 km/h rajoitus joten kyseessä on 10 km/h ero nopeusrajoitukseen nähden. Mitään muuta potentiaalisesti vaarallista ei videolla näy kuin bemarikuskin toilailut.

        Minä katson sitä videota, jonka oikeassa alalaidassa lukee 85 kun liittymäkaista alkaa. Siinä vaiheessa pitäisi olla jo se pääväylän vauhti, joka näyttäisi olevan 107 tai 108, ainakin myöhemmin videossa.

        Kiihdytys ylinopeuteen, jotta estää toista liittymästä, on vähintäänkin rikollista.


      • Anonyymi

        " Auto, jossa kamera oli, ajoi täysin sääntöjen mukaisesti, "

        Mutta liian hitaasti. Olisin kyllä minäkin tehnyt tuon minkä Bemari teki. Ei sentään kävely vauhtia saa ajaa rampissa ja kiihdytyskaistalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Auto, jossa kamera oli, ajoi täysin sääntöjen mukaisesti, "

        Mutta liian hitaasti. Olisin kyllä minäkin tehnyt tuon minkä Bemari teki. Ei sentään kävely vauhtia saa ajaa rampissa ja kiihdytyskaistalla.

        Kyllä sinäkin vielä joskus osaat ajaa hyvin. Toivottavasti.


      • Anonyymi

        Ajoi lähes kävely vauhtia. Ei kiihdyttänyt kokoaikana. Oli vaarallinen kun tuli hitaalla nopeudella moottoritielle. Ymmärrän täysin Bemari kuskin kiihtymisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten rottakin varmasti videolta huomaa niin rajoituksen muuttuessa sataseen alkaa kuljettaja kiihdyttämään. Sen jälkeen hän järkevästi odottaa yhden auton jonka taakse hän sitten liittyy eikä tunge väkisin kahden auton väliin, kuten rotta tekisi aiheuttaen näin potentiaalisen vaaratilanteen.

        "Kamera-auton" kuljettaja ei tee mitään väärää vaan ainut väärin tekijä on bemaripelle, ja PISTE. Rotta ja muut palstapaviaanit saavat olla eri mieltä mutta he ovat väärässä. Opettele sinäkin rohkeasti järkevää liikennekäyttäytymistä äläkä ajele kuin päätön kana. Kai sinä sentään siihen pystyt, rottaseni?

        "Kuten rottakin varmasti videolta huomaa niin rajoituksen muuttuessa sataseen alkaa kuljettaja kiihdyttämään"

        Ei kiihdyttänyt yhtään. Meni lähes kävelyvauhtia moottoritielle. Mikä on vaarallista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kuten rottakin varmasti videolta huomaa niin rajoituksen muuttuessa sataseen alkaa kuljettaja kiihdyttämään"

        Ei kiihdyttänyt yhtään. Meni lähes kävelyvauhtia moottoritielle. Mikä on vaarallista.

        Vauhti kiihtyy rampilla koko ajan. Nopeusrajoitusmerkin kohdalla se on noin 64km/h. Kaistojen yhtyessä noin 86km/h, jolloin kiihdyttäminen keskeytyy muutamaksi sekunniksi viereisellä kaistalla olevan auton takia. Tämän jälkeen vauhti taas kiihtyy kaistan vaihdon aikana, ollen noin 98km/h kaistan vaihdon tapahduttua. Kuvaaja sovittaa nopeutensa edellä olevan auton nopeuteen. Nopeus on noin 103km/h bemmumulkun ohittaessa vaarallisesti pientareen kautta.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Minä katson sitä videota, jonka oikeassa alalaidassa lukee 85 kun liittymäkaista alkaa. Siinä vaiheessa pitäisi olla jo se pääväylän vauhti, joka näyttäisi olevan 107 tai 108, ainakin myöhemmin videossa.

        Kiihdytys ylinopeuteen, jotta estää toista liittymästä, on vähintäänkin rikollista.

        Minä katsoin sitä videota ja siinä se on aika lähellä 90 km/h kun siirtyminen pääväylälle alkaa. Missä kohtaa kamera-auto muka estää toista liittymästä? Ei ainakaan sitä bemaria. Sehän tulee väärältä puolelta, eli penkan/pientareen puolelta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä katsoin sitä videota ja siinä se on aika lähellä 90 km/h kun siirtyminen pääväylälle alkaa. Missä kohtaa kamera-auto muka estää toista liittymästä? Ei ainakaan sitä bemaria. Sehän tulee väärältä puolelta, eli penkan/pientareen puolelta.

        Pitäisi olla liittymäkaistan alkaessa se 108, mikä tuossa kelataan vauhtia vasta kun huomataan, että joku meinaa liittyä edelle.

        Kun ensin nysvää 50 km/h 80 km/h alueella ja sitten liittyy 100:n alueelle 85-90 km/h, pitäisi nyt sentään jaksaa ajaa sitä samaa alinopeutta edes muutama sata metriä, eikä yrittää aktiivisesti blokata muita.

        Ja kyllähän tuossa saa oikealta ohittaa, ei sitä mikään tuossa kiellä. Ei olisi tullut mitään ongelmaa, jos kuvaaja ei olisi lähtenyt kiihdyttämään.


      • Onneksi ei rekisteri numero näy.


      • TheRat kirjoitti:

        50-60 km/h satasen rajoitusalueella? Ei todellakaan ole laillista eikä sääntöjen mukaista.

        Moottoritielle 20 km/h rajoitusta hitaammin! Ei todellakaan näin.

        Ja kun huomasi ohituksen olevan tulossa, lähti nostamaan nopeutta ja pääsi vähän ylinopeuden puolellekin! Kortti pois tuollaiselta.

        Alussa oli vain 40km/h ja tosi hitaasti kiihdyttää. Ei mikään ihme, että takana olevat hermostuu. Ei liikentessä sentään kävellä pidä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuten rottakin varmasti videolta huomaa niin rajoituksen muuttuessa sataseen alkaa kuljettaja kiihdyttämään. Sen jälkeen hän järkevästi odottaa yhden auton jonka taakse hän sitten liittyy eikä tunge väkisin kahden auton väliin, kuten rotta tekisi aiheuttaen näin potentiaalisen vaaratilanteen.

        "Kamera-auton" kuljettaja ei tee mitään väärää vaan ainut väärin tekijä on bemaripelle, ja PISTE. Rotta ja muut palstapaviaanit saavat olla eri mieltä mutta he ovat väärässä. Opettele sinäkin rohkeasti järkevää liikennekäyttäytymistä äläkä ajele kuin päätön kana. Kai sinä sentään siihen pystyt, rottaseni?

        "Kuten rottakin varmasti videolta huomaa niin rajoituksen muuttuessa sataseen alkaa kuljettaja kiihdyttämään."

        Tosi hitaasti kiihdyttää aivan kuin olisi rätticitikka.


    • Anonyymi

      Liittymishetkellä näyttäisi kamera-auton vauhti olevan noin 90 km/h. Jos joku on takaa tulossa pääväylällä lähellä, niin olisi kohteliasta, että vauhti on lähes suurin sallittu liittymishetkellä (oletan että suurin sallittu on tuossa 100 km/h). Mitään muuta mainitsemisen arvoista en näe tuossa videolla kamera-auton suhteen. Jokainen näkee sitten omin silmin mitä se toinen ääliö tekee.

      • Anonyymi

        Pitää ymmärtää sellainen asia, että uudemmistakin autoista moni on aika laiska kiihtymään. Esimerkiksi kiihdytyskaistoilla niistä pitäisi ottaa yleensä kaikki irti jottei niillä olisi "tien tukkona", eikä sekään monesti riitä.

        Oli miten oli, videon bemaripelle ansaitsee kovan rangaistuksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää ymmärtää sellainen asia, että uudemmistakin autoista moni on aika laiska kiihtymään. Esimerkiksi kiihdytyskaistoilla niistä pitäisi ottaa yleensä kaikki irti jottei niillä olisi "tien tukkona", eikä sekään monesti riitä.

        Oli miten oli, videon bemaripelle ansaitsee kovan rangaistuksen.

        Se riittää että liityntähetkellä on pääväylään nähden oikea ja sopiva nopeus liittymiseen. "Alinopeudella" ei pidä liittyä. Se on kiihdytyskaistalla takanasi tulevien asia hoitaa oma homma. Sitä jäädään vaikka vähän odottavalle kannalle jos se sen vaatii.


      • Siinä on GPS -nopeus kuvassa. Liittymishetkellä 80 km/h. Ja kun havaitsee ohituksen, alkaa nopeus nousta...


      • TheRat kirjoitti:

        Siinä on GPS -nopeus kuvassa. Liittymishetkellä 80 km/h. Ja kun havaitsee ohituksen, alkaa nopeus nousta...

        Kaistanvaihtohetkellä nopeutta oli hieman enemmän.

        Kaksi osaamatonta kuskia tapasi toisensa.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Siinä on GPS -nopeus kuvassa. Liittymishetkellä 80 km/h. Ja kun havaitsee ohituksen, alkaa nopeus nousta...

        Rottakin katsoo nyt videon kunnolla eikä mututuntumalta taas kirjoittele typeryyksiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rottakin katsoo nyt videon kunnolla eikä mututuntumalta taas kirjoittele typeryyksiä.

        Okei. 85.

        Ja sitten kun pääsi pois kiihdytyskaistalta, alkoi nopeuden nosto. Lopussa jo 107...


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Okei. 85.

        Ja sitten kun pääsi pois kiihdytyskaistalta, alkoi nopeuden nosto. Lopussa jo 107...

        Kat-so vi-de-o kun-nol-la ja kiin-ni-tä huo-mi-o-ta muu-hun-kin kuin pelk-kään ti-lan-ne-no-peu-teen! Niin, liikenteessä pitää seurata mitä ympärillä tapahtuu eikä vain tuijottaa nopeusmittaria.

        Huom! Nopeusrajoitus osoittaa SUURIMMAN SALLITUN nopeuden kyseisellä tieosuudella, ei nopeutta mitä on pakko ajaa. Tämähän opetetaan jo autokoulussa joten on aika outoa, että sinä et sitä tiennyt.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Siinä on GPS -nopeus kuvassa. Liittymishetkellä 80 km/h. Ja kun havaitsee ohituksen, alkaa nopeus nousta...

        90 km/h oli kylläkin nopeus liittymishetkellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kat-so vi-de-o kun-nol-la ja kiin-ni-tä huo-mi-o-ta muu-hun-kin kuin pelk-kään ti-lan-ne-no-peu-teen! Niin, liikenteessä pitää seurata mitä ympärillä tapahtuu eikä vain tuijottaa nopeusmittaria.

        Huom! Nopeusrajoitus osoittaa SUURIMMAN SALLITUN nopeuden kyseisellä tieosuudella, ei nopeutta mitä on pakko ajaa. Tämähän opetetaan jo autokoulussa joten on aika outoa, että sinä et sitä tiennyt.

        Nimenomaan, ja ympärillä tapahtui sitä että kamera-autoa ohitettiin jatkuvana virtana ja moniko vielä joutui jarruttelemaan siellä takana, mikä ei kamerassa näkynyt. Mistähän se lienee kertonut?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kat-so vi-de-o kun-nol-la ja kiin-ni-tä huo-mi-o-ta muu-hun-kin kuin pelk-kään ti-lan-ne-no-peu-teen! Niin, liikenteessä pitää seurata mitä ympärillä tapahtuu eikä vain tuijottaa nopeusmittaria.

        Huom! Nopeusrajoitus osoittaa SUURIMMAN SALLITUN nopeuden kyseisellä tieosuudella, ei nopeutta mitä on pakko ajaa. Tämähän opetetaan jo autokoulussa joten on aika outoa, että sinä et sitä tiennyt.

        Nimen omaan. Koko tilanteesta oltaisiin voitu välttyä, jos kuvaaja olisi huomioinut ympäröivän tilanteen, mutta ei. Hänelle oli tärkeintä, ettei nopeus nouse missään vaiheessa. Paitsi tietysti sitten, kun siitä nopeuden nostosta on haittaa, jolloin pieni ylinopeus ei enää häiritsekään yhtään...


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Nimen omaan. Koko tilanteesta oltaisiin voitu välttyä, jos kuvaaja olisi huomioinut ympäröivän tilanteen, mutta ei. Hänelle oli tärkeintä, ettei nopeus nouse missään vaiheessa. Paitsi tietysti sitten, kun siitä nopeuden nostosta on haittaa, jolloin pieni ylinopeus ei enää häiritsekään yhtään...

        Hyvinhän tuo liittyi, eikä aiheuttanut haittaa kenellekään. Bemmukuski ajoi päin helvettiä, eikä saa ymmärrystä kuin muilta samanlaisilta totaalitunareilta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvinhän tuo liittyi, eikä aiheuttanut haittaa kenellekään. Bemmukuski ajoi päin helvettiä, eikä saa ymmärrystä kuin muilta samanlaisilta totaalitunareilta.

        Miten niin hyvin? Tuuppasi liikennevirran joukkoon 20 km/h hitaammin kuin muut ja senkin tuurilla. Emme näe, kuinka moni joutui takana tekemään väistöliikkeitä...

        Mutta todella törkeää on lähteä kiihdyttämään liittymisen jälkeen, kun joku on ohittamassa. Joo, bimmerikuski ajoi kusipäisesti, mutta jos aloittaja ei olisi tehnyt tuota temppua, ei tuossa olisi ollut mitään ongelmaa. Mitä liikkuu ihmisen päässä, joka yrittää tahallaan ajattaa toisen ojaan?

        Kaksi idioottia kun kohtaa toisensa liikenteessä, on tulos kuvatun kaltainen.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Miten niin hyvin? Tuuppasi liikennevirran joukkoon 20 km/h hitaammin kuin muut ja senkin tuurilla. Emme näe, kuinka moni joutui takana tekemään väistöliikkeitä...

        Mutta todella törkeää on lähteä kiihdyttämään liittymisen jälkeen, kun joku on ohittamassa. Joo, bimmerikuski ajoi kusipäisesti, mutta jos aloittaja ei olisi tehnyt tuota temppua, ei tuossa olisi ollut mitään ongelmaa. Mitä liikkuu ihmisen päässä, joka yrittää tahallaan ajattaa toisen ojaan?

        Kaksi idioottia kun kohtaa toisensa liikenteessä, on tulos kuvatun kaltainen.

        Sitten hyvin, että osasi sovittaa nopeutensa sopivaksi, katsoi paikan jonossa mihin liittyä, ja liittyi samalla nopeutensa jonon nopeuteen asettaen. Ehkä tuo vaikuttaa väärin tehdyltä, jos katsoo sellaisen henkilön silmin, joka ei vaan osaa.

        Tai no. Tiedän kyllä vastaavani trollille 😄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sitten hyvin, että osasi sovittaa nopeutensa sopivaksi, katsoi paikan jonossa mihin liittyä, ja liittyi samalla nopeutensa jonon nopeuteen asettaen. Ehkä tuo vaikuttaa väärin tehdyltä, jos katsoo sellaisen henkilön silmin, joka ei vaan osaa.

        Tai no. Tiedän kyllä vastaavani trollille 😄

        Siten huonosti, että sovitti nopeutensa 20 km/h hitaammaksi kuin pääväylällä, liittyi ilmeisesti suoraan jonkun päälle (ohimenijän varjosta voi päätellä, että joutui juuri tuossa kohtaa vaihtamaan kaistaa) ja alkoi kiihdyttämään kun joku oli menossa ohi.

        Kumpikohan tässä on trolli? Se joka toivoo ihmisiltä turvallista ja sujuvaa liikennettä, vai se joka näkee tilanteessa vain yhden virheen?


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Siten huonosti, että sovitti nopeutensa 20 km/h hitaammaksi kuin pääväylällä, liittyi ilmeisesti suoraan jonkun päälle (ohimenijän varjosta voi päätellä, että joutui juuri tuossa kohtaa vaihtamaan kaistaa) ja alkoi kiihdyttämään kun joku oli menossa ohi.

        Kumpikohan tässä on trolli? Se joka toivoo ihmisiltä turvallista ja sujuvaa liikennettä, vai se joka näkee tilanteessa vain yhden virheen?

        Kuten sanoin, ehkä tuo vaikuttaa väärin tehdyltä, jos katsoo sellaisen henkilön silmin, joka ei vaan osaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuten sanoin, ehkä tuo vaikuttaa väärin tehdyltä, jos katsoo sellaisen henkilön silmin, joka ei vaan osaa.

        Tuo vaikuttaa väärin tehdyltä, jos katsoo ihan miten vaan.

        Miksi ensinnäkin 80 km/h alueella nysvätään 50-60 km/h nopeutta? Miksi liitytään moottoritielle alinopeudella? Miksi kiihdytetään ylinopeuteen kun joku yrittää ohi?

        Pari ensimmäistä ovat vain kuspäistä toimintaa. Viimeinen on törkeää lainrikkomista. Laki velvoittaa (tai ainakin edellinen velvoitti, toivottavasti nykyinenkin) välttämään onnettomuuksia, ei rikkomaan lakia jotta niitä tapahtuisi.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Tuo vaikuttaa väärin tehdyltä, jos katsoo ihan miten vaan.

        Miksi ensinnäkin 80 km/h alueella nysvätään 50-60 km/h nopeutta? Miksi liitytään moottoritielle alinopeudella? Miksi kiihdytetään ylinopeuteen kun joku yrittää ohi?

        Pari ensimmäistä ovat vain kuspäistä toimintaa. Viimeinen on törkeää lainrikkomista. Laki velvoittaa (tai ainakin edellinen velvoitti, toivottavasti nykyinenkin) välttämään onnettomuuksia, ei rikkomaan lakia jotta niitä tapahtuisi.

        Ei vaikuta. Jos katsoo siltä kantilta, että sujuiko liittyminen kuvaajalta sujuvasti muu liikenne ja säännöt huomioiden, niin kyllä sujui. Bemarikuskin toiminnasta ei taas löydy mitään hyvää. Mutta kuvaajan toiminta varmasti vaikuttaa väärin tehdyltä, jos katsoo sellaisen henkilön silmin, joka ei vaan osaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaikuta. Jos katsoo siltä kantilta, että sujuiko liittyminen kuvaajalta sujuvasti muu liikenne ja säännöt huomioiden, niin kyllä sujui. Bemarikuskin toiminnasta ei taas löydy mitään hyvää. Mutta kuvaajan toiminta varmasti vaikuttaa väärin tehdyltä, jos katsoo sellaisen henkilön silmin, joka ei vaan osaa.

        Ah, vain oma liikkuminen on tärkeää, ei muiden turvallisuus tai sujuvuus... No jos sitä noin ajattelee, niin kai se sitten toimii.

        Jotkut meistä välittävät myös muista tienkäyttäjistä, heidän sujuvuudestaan ja turvallisuudestaan.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Ah, vain oma liikkuminen on tärkeää, ei muiden turvallisuus tai sujuvuus... No jos sitä noin ajattelee, niin kai se sitten toimii.

        Jotkut meistä välittävät myös muista tienkäyttäjistä, heidän sujuvuudestaan ja turvallisuudestaan.

        Voihan sitä noinkin koittaa vääntää, jos katsoo sellaisen henkilön silmin, joka ei vaan osaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voihan sitä noinkin koittaa vääntää, jos katsoo sellaisen henkilön silmin, joka ei vaan osaa.

        Taidat olla aikamoinen vaaratilanne liikenteessä.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Ah, vain oma liikkuminen on tärkeää, ei muiden turvallisuus tai sujuvuus... No jos sitä noin ajattelee, niin kai se sitten toimii.

        Jotkut meistä välittävät myös muista tienkäyttäjistä, heidän sujuvuudestaan ja turvallisuudestaan.

        Muiden sujuvuus ei ole tärkeää jos he itse jo rikkovat lakia ajamalla ylinopeutta. Kaikkien turvallisuus sen sijaan on tärkeä. Syytä olisi ylinopeutta ajavat myös muistaa tämä.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Taidat olla aikamoinen vaaratilanne liikenteessä.

        Miksi koet tarvetta lähteä arvailemaan, minkälainen olen liikenteessä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Muiden sujuvuus ei ole tärkeää jos he itse jo rikkovat lakia ajamalla ylinopeutta. Kaikkien turvallisuus sen sijaan on tärkeä. Syytä olisi ylinopeutta ajavat myös muistaa tämä.

        Kuvaaja ajoi ylinopeutta, mutta toki vain estääkseen bimmeriä liittymästä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi koet tarvetta lähteä arvailemaan, minkälainen olen liikenteessä?

        En koe tarvetta. Olet vaan täällä kertonut, ettet välitä kuin omasta ajamisestasi. Muiden sujuvuus ja terveys eivät ole sinulle merkityksellisiä, tai et puolustelisi kumpaakaan idioottia tuossa videossa.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        En koe tarvetta. Olet vaan täällä kertonut, ettet välitä kuin omasta ajamisestasi. Muiden sujuvuus ja terveys eivät ole sinulle merkityksellisiä, tai et puolustelisi kumpaakaan idioottia tuossa videossa.

        En ole kertonut mitään tuollaista. Miksi koet tarvetta lähteä arvailemaan, minkälainen olen liikenteessä ja mitkä asiat eivät olisi minulle tärkeitä?


      • Anonyymi

        Ei nopeusmittari näy filmillä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei nopeusmittari näy filmillä.

        Eikä pidäkään näkyä. Sen sijaan tuossa näkyy GPS-nopeus. Se on paljon tarkempi, joskin reagoi hieman hitaammin (omassani jopa 1-2 sekunnin viive).


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Kuvaaja ajoi ylinopeutta, mutta toki vain estääkseen bimmeriä liittymästä.

        Ei estänyt bemarin liittymistä kun kerta bemari tuli pientareen kautta. Olisi liittynyt takakauta, kuten kuuluukin. Lapsellista vänkäämistä sinulta. "Äiti, isot pojat kiusaa".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei estänyt bemarin liittymistä kun kerta bemari tuli pientareen kautta. Olisi liittynyt takakauta, kuten kuuluukin. Lapsellista vänkäämistä sinulta. "Äiti, isot pojat kiusaa".

        Bemari olisi tullut ihan normaalisti liittymäkaistalta, jos tämä ei olisi lähtenyt estelemään.

        Aika lapsellista väittää, että jos omalla toiminnalla pakottaa toisen pakkorakoon (joko ajamaan pientareelle tai lyömään jarrut pohjaan moottoritiellä), niin siinä ei olisi mitään vikaa.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Bemari olisi tullut ihan normaalisti liittymäkaistalta, jos tämä ei olisi lähtenyt estelemään.

        Aika lapsellista väittää, että jos omalla toiminnalla pakottaa toisen pakkorakoon (joko ajamaan pientareelle tai lyömään jarrut pohjaan moottoritiellä), niin siinä ei olisi mitään vikaa.

        Kukaan ei estellyt Bemarikuskia liittymästä normaalisti. Hän ei vaan osannut.

        (joo ruokin)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei estellyt Bemarikuskia liittymästä normaalisti. Hän ei vaan osannut.

        (joo ruokin)

        Katso se video.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Katso se video.

        Katsoin. Kukaan ei estellyt Bemarikuskia liittymästä normaalisti. Hän ei vaan osannut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pitää ymmärtää sellainen asia, että uudemmistakin autoista moni on aika laiska kiihtymään. Esimerkiksi kiihdytyskaistoilla niistä pitäisi ottaa yleensä kaikki irti jottei niillä olisi "tien tukkona", eikä sekään monesti riitä.

        Oli miten oli, videon bemaripelle ansaitsee kovan rangaistuksen.

        "Oli miten oli, videon bemaripelle ansaitsee kovan rangaistuksen."

        Ei vaan tuolle tientukkijalle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        90 km/h oli kylläkin nopeus liittymishetkellä.

        "90 km/h oli kylläkin nopeus liittymishetkellä."

        Pitäisi olla ainakin 100km/h


    • Anonyymi

      Hidas liittyminen keräsi kamera-auton taakse tiukan jonon jonka takia bemari ei mahtunut menemään kamera-auton taakse ja kiihdytyskaistan lopussa joutui jäämään pientareelle ajamaan, josta pois päästäkseen teki sitten tuollaisen ratkaisun.

      • Anonyymi

        Lisäksi kamera-auto koitti lopuksi blokata bemarin ohituksen rajulla kiihdytyksellä ylinoneuteen 93->105, jonka tähden bemari joutui lopulta painamaan reippaammin kaasua ettei jäisi pientareelle jumiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäksi kamera-auto koitti lopuksi blokata bemarin ohituksen rajulla kiihdytyksellä ylinoneuteen 93->105, jonka tähden bemari joutui lopulta painamaan reippaammin kaasua ettei jäisi pientareelle jumiin.

        Lapsellista puolustaa bemalin toimia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lapsellista puolustaa bemalin toimia.

        "Lapsellista puolustaa bemalin toimia."

        Puolusta sitten tuota tientukkijaa. Ei ihme jos takana hiillytään.


    • Anonyymi

      Asialliseen liittymiseen ei kuulu se että autoja painaltaa ohi vasemmalta ja oikealta.

      • Anonyymi

        Ei niin. Tosin tuo kuvanneen auton kuski ei tehnyt mitään väärin, eikä mahtanut sille mitään, että takaa ajoi joku täysi sekopää tuolla tavalla päin helvettiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niin. Tosin tuo kuvanneen auton kuski ei tehnyt mitään väärin, eikä mahtanut sille mitään, että takaa ajoi joku täysi sekopää tuolla tavalla päin helvettiä.

        No pökkäsi se jostain syystä yheksää kymppiä sataa ajavien eteen, vaikka olisi ollut hyvin tilaa kiihdytellä siellä kiihdytyskaistalla, niin olis ehkä bemullekin jäänyt tilaa liittyä sen taakse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No pökkäsi se jostain syystä yheksää kymppiä sataa ajavien eteen, vaikka olisi ollut hyvin tilaa kiihdytellä siellä kiihdytyskaistalla, niin olis ehkä bemullekin jäänyt tilaa liittyä sen taakse.

        Palstan paviaanit taas vauhdissa. Ainut, joka videon tilanteessa teki virheen, oli bemaripelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No pökkäsi se jostain syystä yheksää kymppiä sataa ajavien eteen, vaikka olisi ollut hyvin tilaa kiihdytellä siellä kiihdytyskaistalla, niin olis ehkä bemullekin jäänyt tilaa liittyä sen taakse.

        Katso tuo video ajatuksella niin näet syyn, miksi hetkeksi lopetti kiihdyttämisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katso tuo video ajatuksella niin näet syyn, miksi hetkeksi lopetti kiihdyttämisen.

        Palstapaviaaneille tärkeintä on, että ajaa mittarivirhe huomioon ottaen AINA vähintään suurinta sallittua nopeutta. Sillä ei ole mitään väliä mitä ympärillä tapahtuu. Sen takia he varmaankin ajelevatkin kuin videon bemaripelle koska heillä on katse koko ajan kiinni nopeusmittarissa.

        Onkin muuten erikoista mutta ei yllättävää, että palstan paviaanien (esim. TheRotta) mielestä bemaripelle ei tehnyt mitään väärää vaan syy on täysin autossa (eli kuljettajassa) josta video on kuvattu. Tyypillinen paviaanien reaktio. Heillä ei ole kyllä yhtään järkeä päässä mutta harvoinhan tyhmä ymmärtää kuinka tyhmä on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Palstapaviaaneille tärkeintä on, että ajaa mittarivirhe huomioon ottaen AINA vähintään suurinta sallittua nopeutta. Sillä ei ole mitään väliä mitä ympärillä tapahtuu. Sen takia he varmaankin ajelevatkin kuin videon bemaripelle koska heillä on katse koko ajan kiinni nopeusmittarissa.

        Onkin muuten erikoista mutta ei yllättävää, että palstan paviaanien (esim. TheRotta) mielestä bemaripelle ei tehnyt mitään väärää vaan syy on täysin autossa (eli kuljettajassa) josta video on kuvattu. Tyypillinen paviaanien reaktio. Heillä ei ole kyllä yhtään järkeä päässä mutta harvoinhan tyhmä ymmärtää kuinka tyhmä on.

        Mitä sinä sekoilet? Lue näitä viestejäkin, äläkä elä vain pääsi sisässä.


    • Anonyymi

      Kuinka idiootti voi olla jos tuossa syyllistää hitaasti kiihdyttävää? Bemarikuskin toimintahan on 1000 kertaa järjettömämpää.

      Vähän sama kuin itse päättelisin että minä saan ajaa kännissä koska yksi toinen autoilija ei käyttänyt vilkkua. Eli toisen pienestä virheestä oikeutan itselleni paljon pahemman virheen.

      Video osoittaa taas huumeiden ongelman, bemarikuski piripäissään melkein vie muilta hengen liikenteessä. Mutta valtio vain silittelee huumekukseja päähän ja tarjoaa tukea... Pakkohoitoon ne kuuluisi kaikki.

      • Anonyymi

        Tämä palsta, kuten koko Suomi, on täynnä paviaaneja joiden omasta mielestään ei tarvitse noudatta liikennesääntöjä muuta kuin ehkä silloin, kun lähettyvillä on poliisi tai nopeusvalvontakamera. Onneksi näitä kyseisiä vanhan maailman häntäapinoihin kuuluvia tunareita aletaan koko ajan kyttäämään enemmän ja enemmän. Hyvän lisän kyttäämiseen tuo yleistyvät autokamerat joita moni hankkii juuri liikennepaviaanien takia. Ilman autokameraa videolla esiintyvän bemari-paviaanin sekoilu olisi todennäköisesti jäänyt ilman mitään huomiota, kuten valitettavasti niin usein edelleen käy.


      • Anonyymi

        On myös totta, että huumekuskien määrä on lisääntynyt merkittävästi. En ihmettelisi yhtään jos bemaripelle olisi jonkin huumeen vaikutuksen alaisena.


      • Anonyymi

        Eipä tuo bemari mitään erikoista vaaraa kenellekään aiheuttanut, sen paremmin kuin kamera-auton kuskikaan. Joskus vaan pieniä virhearvioita kenelle tahansa voi sattua/sattuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä tuo bemari mitään erikoista vaaraa kenellekään aiheuttanut, sen paremmin kuin kamera-auton kuskikaan. Joskus vaan pieniä virhearvioita kenelle tahansa voi sattua/sattuu.

        Siinä taas kunnon palstapaviaanin järjenjuoksua. Tuo oli todellinen vaaratilanne mutta palstapaviaanien äly ei sitä riitä ymmärtämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä taas kunnon palstapaviaanin järjenjuoksua. Tuo oli todellinen vaaratilanne mutta palstapaviaanien äly ei sitä riitä ymmärtämään.

        Eipä tuossa mitään todellista vaaraa ollut, On kovin turhaa koettaa omaa olematonta ymmärrystään korostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä tuossa mitään todellista vaaraa ollut, On kovin turhaa koettaa omaa olematonta ymmärrystään korostaa.

        Jos tuossa et näe potentiaalista vaaraa, niin suosittelen jättämään se ajaminen muille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tuossa et näe potentiaalista vaaraa, niin suosittelen jättämään se ajaminen muille.

        Miksi minun pitäisi ajaminen jättää jonkin omaa olematonta ymmärrystään korostavan takia?


    • Anonyymi

      Missä bemali siellä ongelma.

    • Anonyymi

      Idiootit kiinnittää huomiota vaan nopeuteen vaikka kukaan ei edes tiedä mikä rajotus tuossa kohdalla on. Kyllä tää maa on täynnä toinen toistaan tyhmempiä kuskeja.

      • Anonyymi

        Kaikki videon katsoneet tietää että rajoitus oli 100.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki videon katsoneet tietää että rajoitus oli 100.

        Palstapaviaanit eivät pystykänä kiinnittämään huomiota liikenteessä muuta kuin siihen mikä on suurin sallittu nopeus ja se aiheuttaa tuollaisia bemaripellen ohituksia, koska "lässyn lässyn nopeusrajoitus uli uli mittarivirhe".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palstapaviaanit eivät pystykänä kiinnittämään huomiota liikenteessä muuta kuin siihen mikä on suurin sallittu nopeus ja se aiheuttaa tuollaisia bemaripellen ohituksia, koska "lässyn lässyn nopeusrajoitus uli uli mittarivirhe".

        No voi, tuliko paha mieli. Oliko bemalilla ylinoppeus, voi kamala sentään.


      • Anonyymi

        Nönnönnöö, itsehän aloit siellä ulisemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nönnönnöö, itsehän aloit siellä ulisemaan.

        Onko "nönnönnöö" jokin palstapaviaanin keskinäinen kutsuhuuto?


    • Anonyymi

      Eli siis miten? Oliko tuossa jokin mielenilmaisu? Näkyy vain että vanhalla perhebemarilla ajava tyyppi ei osaa liikennesääntöjä. Luultavasti joku eläkkeellä oleva vanhus.

    • Anonyymi

      Noita hitaasti kiihdytyskaistalla ajavia ja tuuriinsa luottavia on ihan liikaa. Joskus sellaisen perässä tullut ja on ollut pakko jättää välimatkaa siltä varalta että se kolaroi. Päätiellä palaa jarruvalot kun hidastelija tulee eteen. Jätän välimatkaa myös siksi, että itselle riittää kiihdytyskaistaa kiihdyttämiseen, sillä en todellakaan halua ajaa kiihdytyskaistan loppuessa hidastelijan takapuskurissa päätielle.

      On myös kiihdytyskaistoja, jotka ovat pitkiä tai jatkuvat pari kilometriä myöhemmin liittymänä toiselle tielle. Silloinkin liian moni tulee alinopeutta kiireellä päätielle, vaikka olisi kuinka paljon tilaa kiihdyttää.

      Esim. Espoossa Tuomarilasta on liittymä Turun moottoritielle Helsinkiin päin sellainen, jossa ehtisi ihan hyvin kiihdyttää auton oikeaan nopeuteen ja katsoa isomman ja turvallisemman välin päätien liikenteestä. Kiihdytyskaista jatkuu alamäkeen, jossa on hyvä lisätä nopeutta. Ei 70-80 km/h ole riittävä nopeus. Pitää ajaa satasta, jos päätien nopeus on 100 km/hm, jotta ei aiheuteta vaaraa itselle ja muille.

      • Anonyymi

        Ei pidä.
        Kuorma-autot, isot peräkärrit , yms. ,niin suurin sallittu nopeus on 80km/h.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä.
        Kuorma-autot, isot peräkärrit , yms. ,niin suurin sallittu nopeus on 80km/h.

        Sitten pitää katsoa riittävän hyvä väli, johon mennä, ettei mennä johonkin tuhatta ja sataa tulevan eteen, joka joutuisi tekemään äkkijarrutuksen tai väistöliikkeen.


    • Anonyymi

      Oijoijoi. Bemari kuski tekee vaarallisen ohituksen mutta täällä vain keskitytään kamera auton nopeuteen, joka muuten oli täysin lain sallimissa rajoissa, ja yritetään syyllistää ohitettavaa kuskia. Tämä palsta on täynnä idiootteja joita myös tuolla liikenteessäkin on paljon.

      • Anonyymi

        Juuri näin. Taaksepäin pääväylää kun ei ole kuvamateriaalia, niin vaikea sanoa miltä sinnepäin näytti. Juuri noin pitääkin toimia, eli ajaa siellä liittymän alkupäässä hitaammin ja kytätä sopivaa rakoa johon liittyä. Pääasia on, että vauhti on sopiva itse liittymishetkellä.


      • Anonyymi

        No tietenkin. Jos joku alkaa toista moittimaan julkisesti valtakunnallisen lehden sivuilla niin on aivan luonnollista että myös hänen oma toimintansa käydään läpi erityisen tarkkaan. Asioissa voi olla muitakin näkökulmia kuin se yksi.


      • Anonyymi

        Nopeudessa oli vikana se, ettei sitä ollut sovitettu muun liikenteen mukaiseksi. Sen takia liittyjän ohi lappaa koko ajan autoja, ja takana luultavasti joudutaan myös jarruttelemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nopeudessa oli vikana se, ettei sitä ollut sovitettu muun liikenteen mukaiseksi. Sen takia liittyjän ohi lappaa koko ajan autoja, ja takana luultavasti joudutaan myös jarruttelemaan.

        Takana ei jouduta jarruttelemaan, jos siellä osataan ajaa. Ainakin yksi löytyi, joka ei osaa.


      • > täällä vain keskitytään kamera auton nopeuteen, joka muuten oli täysin lain sallimissa rajoissa

        Vähintään 7 km/h yli rajoituksen loppuvaiheessa (tod. näk. paljon enemmän). Kiihdytys alkoi vasta, kun sillä pystyi vaarantamaan ohi menevän bemarikuskin terveyttä. Todella törkeä temppu ja vankilatuomion arvoinen minusta.

        Ei sillä, kyllä bimmerikuskikin mokasi.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        > täällä vain keskitytään kamera auton nopeuteen, joka muuten oli täysin lain sallimissa rajoissa

        Vähintään 7 km/h yli rajoituksen loppuvaiheessa (tod. näk. paljon enemmän). Kiihdytys alkoi vasta, kun sillä pystyi vaarantamaan ohi menevän bemarikuskin terveyttä. Todella törkeä temppu ja vankilatuomion arvoinen minusta.

        Ei sillä, kyllä bimmerikuskikin mokasi.

        Joo, kamera-auto ajoi ylinopeutta loppuvaiheessa. Ei ole hyvä asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Takana ei jouduta jarruttelemaan, jos siellä osataan ajaa. Ainakin yksi löytyi, joka ei osaa.

        No sehän just ei jarrutellut, eli osasi ajaa?


    • Anonyymi

      Siinä taas ajotaidoton loistaa liikenteessä. Voi olla joku kortitonkin, mistä näistä tietää mitä ohittelijoita on.. yleensä on aika kiukkuspäistä porukkaa, rikollisia mitä lie..

      • Anonyymi

        Ei kestänyt polla sillä bemukuskilla kun ei saanut kiihdyttää sillä tavalla, kuten itse halusi. Kamera-auto selvästi sovitti oman nopeuden pääväylän liikenteen mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kestänyt polla sillä bemukuskilla kun ei saanut kiihdyttää sillä tavalla, kuten itse halusi. Kamera-auto selvästi sovitti oman nopeuden pääväylän liikenteen mukaan.

        Nopeuden sovittaminen pääväylän liikenteen mukaan tarkoittaa, että ajetaan samaa nopeutta kuin pääväylän liikenne. Ei sitä että ajetaan selvästi hitaammin, eikä myöskään sitä että ajetaan selvästi nopeammin. Tuossa oli kyllä molemmilla liittyjillä parantamisen varaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nopeuden sovittaminen pääväylän liikenteen mukaan tarkoittaa, että ajetaan samaa nopeutta kuin pääväylän liikenne. Ei sitä että ajetaan selvästi hitaammin, eikä myöskään sitä että ajetaan selvästi nopeammin. Tuossa oli kyllä molemmilla liittyjillä parantamisen varaa.

        Ei voida pakottaa ajamaan ylinopeutta. Se on tavallaan pääväylän ongelma jos ajavat siellä ylinopeutta. Karvan alle suurimman sallitun ajaen pitää pystyä liittymään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei voida pakottaa ajamaan ylinopeutta. Se on tavallaan pääväylän ongelma jos ajavat siellä ylinopeutta. Karvan alle suurimman sallitun ajaen pitää pystyä liittymään.

        Jos joku ei uskalla tai voi ajaa pääväylän nopeutta, joka on sallituissa rajoissa mittarivirheet kun huomioidaan, niin on parempi pysyä pienemmillä teillä. Tai pitää ajaa hiljaisempaan aikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos joku ei uskalla tai voi ajaa pääväylän nopeutta, joka on sallituissa rajoissa mittarivirheet kun huomioidaan, niin on parempi pysyä pienemmillä teillä. Tai pitää ajaa hiljaisempaan aikaan.

        Kuten todettiin, niin on pääväylällä ajavien itse aiheuttama ongelma, jos pääväylälle ei voi liittyä sallitulla nopeudella. Jokainen, jolla on enemmän älyä kuin ruukkukasvilla, tajuaa tämän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten todettiin, niin on pääväylällä ajavien itse aiheuttama ongelma, jos pääväylälle ei voi liittyä sallitulla nopeudella. Jokainen, jolla on enemmän älyä kuin ruukkukasvilla, tajuaa tämän.

        Eli tarkoitatko, että kun vaikkapa satasen alueella on sallittua ajaa esim. kuuttakymppiä, niin ei siinä mitään jos menee kuuttakymppiä sinne pääväylälle, jossa muut ajaa sataa? Se on niiden pääväylällä ajavien itse aiheuttama ongelma, jos alkaa kolisemaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli tarkoitatko, että kun vaikkapa satasen alueella on sallittua ajaa esim. kuuttakymppiä, niin ei siinä mitään jos menee kuuttakymppiä sinne pääväylälle, jossa muut ajaa sataa? Se on niiden pääväylällä ajavien itse aiheuttama ongelma, jos alkaa kolisemaan?

        Minä en nähnyt tuollaista väitettä, mutta jos kerrot, missä sinä näit, niin luen sen ihan mielelläni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en nähnyt tuollaista väitettä, mutta jos kerrot, missä sinä näit, niin luen sen ihan mielelläni.

        Tuossa: "on pääväylällä ajavien itse aiheuttama ongelma, jos pääväylälle ei voi liittyä sallitulla nopeudella"

        On sallittua ajaa myös alle rajoituksella määrätyn maksiminopeuden. Niinhän täällä aina väitetään, ja kyllähän se onkin. Mietin vaan, että oliko se nyt sitten tuollainen ajatuksen juoksu niillä, jotka tosiaankin tulee kuuttakymppiä moottoritieliikenteen sekaan. Ehkä he toimivat mielestään täysin oikein, ja se onkin heidän mielestä pääväylällä ajavien itse aiheuttamaa, jos siitä seuraa jotain ongelmia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli tarkoitatko, että kun vaikkapa satasen alueella on sallittua ajaa esim. kuuttakymppiä, niin ei siinä mitään jos menee kuuttakymppiä sinne pääväylälle, jossa muut ajaa sataa? Se on niiden pääväylällä ajavien itse aiheuttama ongelma, jos alkaa kolisemaan?

        Luetun ymmärtämisen vaikeus vai ymmärsitkö tahallasi väärin? Pääväylälle liittymiseen ei koskaan ole tarve ajaa yli nopeusrajoitusten. Jos pääväylän jono etenee 110 km/h jossa nopeusrajoitus on 100 km/h ja joku liittyy 100 km/h vauhdilla, niin pääväylän ylinopeusyrjöjen on aivan turha urputtaa tilanteesta jotka ovat itse aiheuttaneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa: "on pääväylällä ajavien itse aiheuttama ongelma, jos pääväylälle ei voi liittyä sallitulla nopeudella"

        On sallittua ajaa myös alle rajoituksella määrätyn maksiminopeuden. Niinhän täällä aina väitetään, ja kyllähän se onkin. Mietin vaan, että oliko se nyt sitten tuollainen ajatuksen juoksu niillä, jotka tosiaankin tulee kuuttakymppiä moottoritieliikenteen sekaan. Ehkä he toimivat mielestään täysin oikein, ja se onkin heidän mielestä pääväylällä ajavien itse aiheuttamaa, jos siitä seuraa jotain ongelmia.

        Lainaamasi ei tarkoita sitä, mitä väitit sen tarkoittavan. Muutenkin vaikuttaa siltä, että yrität kärjistetyllä keksityllä esimerkillä kumota tilanteen, joka on todellinen ja vieläpä hyvin perusteltu. Ei sulla nyt mennyt ihan putkeen tuo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lainaamasi ei tarkoita sitä, mitä väitit sen tarkoittavan. Muutenkin vaikuttaa siltä, että yrität kärjistetyllä keksityllä esimerkillä kumota tilanteen, joka on todellinen ja vieläpä hyvin perusteltu. Ei sulla nyt mennyt ihan putkeen tuo.

        No hyvä ettei, kun vähän jo aloin epäillä että olisin päässyt jollain lailla sisään hitaiden liittyjien ajatusmaailmaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No hyvä ettei, kun vähän jo aloin epäillä että olisin päässyt jollain lailla sisään hitaiden liittyjien ajatusmaailmaan.

        Jos se on tavoitteesi, niin teet tällä hetkellä kaiken väärin.


      • Anonyymi

        ”Ei voida pakottaa ajamaan ylinopeutta. Se on tavallaan pääväylän ongelma jos ajavat siellä ylinopeutta. Karvan alle suurimman sallitun ajaen pitää pystyä liittymään.”

        ”Kuten todettiin, niin on pääväylällä ajavien itse aiheuttama ongelma, jos pääväylälle ei voi liittyä sallitulla nopeudella. Jokainen, jolla on enemmän älyä kuin ruukkukasvilla, tajuaa tämän.”

        ”Pääväylälle liittymiseen ei koskaan ole tarve ajaa yli nopeusrajoitusten. Jos pääväylän jono etenee 110 km/h jossa nopeusrajoitus on 100 km/h ja joku liittyy 100 km/h vauhdilla, niin pääväylän ylinopeusyrjöjen on aivan turha urputtaa tilanteesta jotka ovat itse aiheuttaneet.”

        Tuossa on keskustelun juoksu yhdestä näkökulmasta katsottuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos se on tavoitteesi, niin teet tällä hetkellä kaiken väärin.

        Tavoitteeni? Mikä? Mitä? Väärin? Siis joskus vaan pohdin, mikä saa ihmisen tekemään niin että pukkaa itsensä sillä tavalla toisten armoille, kuvitteleeko että se ei ole vaarallista, vai että ei se haittaa kun mulla on luvallinen nopeus ja ei ole kiire ja seon noiden vika kun ajavat niin lujaa jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tavoitteeni? Mikä? Mitä? Väärin? Siis joskus vaan pohdin, mikä saa ihmisen tekemään niin että pukkaa itsensä sillä tavalla toisten armoille, kuvitteleeko että se ei ole vaarallista, vai että ei se haittaa kun mulla on luvallinen nopeus ja ei ole kiire ja seon noiden vika kun ajavat niin lujaa jne.

        Minusta on kyllä järkevämpi ottaa vaan se pääväylän nopeus vaikka olisikin yli rajoituksen. Hidastelu siinä vaiheessa kuitenkin aiheuttaa välittömän konkreettisen vaaratilanteen. Nopeus pitää olla nolla, suhteessa siihen jonoon minkä sekaan mennään.

        Toki sitten jos siellä takana on tilaa eikä tonneja rautaa tulossa niskaan, voi sitten ajatella sellaisiakin pikku yksityiskohtia kuin nopeusrajoitus, mutta ei sen takia kannata henkeään panna alttiiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta on kyllä järkevämpi ottaa vaan se pääväylän nopeus vaikka olisikin yli rajoituksen. Hidastelu siinä vaiheessa kuitenkin aiheuttaa välittömän konkreettisen vaaratilanteen. Nopeus pitää olla nolla, suhteessa siihen jonoon minkä sekaan mennään.

        Toki sitten jos siellä takana on tilaa eikä tonneja rautaa tulossa niskaan, voi sitten ajatella sellaisiakin pikku yksityiskohtia kuin nopeusrajoitus, mutta ei sen takia kannata henkeään panna alttiiksi.

        Silti ketään ei voida pakottaa rikkomaan lakia ja vaatia, että ajetaan yli sallitun nopeuden. Maksimissaan suurinta sallittua ajamalla pitää pystyä toimimaan liikenteessä. Jos ottaa oikeuden rikkoa lakia, ajamalla ylinopeutta, niin sitten pitää myös varmistua siitä, ettei se vaikuta tai vaaranna muita. Tämä on lain rikkojat syytä ottaa huomioon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silti ketään ei voida pakottaa rikkomaan lakia ja vaatia, että ajetaan yli sallitun nopeuden. Maksimissaan suurinta sallittua ajamalla pitää pystyä toimimaan liikenteessä. Jos ottaa oikeuden rikkoa lakia, ajamalla ylinopeutta, niin sitten pitää myös varmistua siitä, ettei se vaikuta tai vaaranna muita. Tämä on lain rikkojat syytä ottaa huomioon.

        > pitää myös varmistua siitä, ettei se vaikuta tai vaaranna muita

        Tästä juuri on kyse. Sitä ei takaa rajoitusmerkki, vaan nopeuden sovittaminen muun liikenteen mukaan. Nopeuseroksi nolla silloin kun siirrytään muiden sekaan. Myös silloin jos muut ajaa alle rajoituksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tavoitteeni? Mikä? Mitä? Väärin? Siis joskus vaan pohdin, mikä saa ihmisen tekemään niin että pukkaa itsensä sillä tavalla toisten armoille, kuvitteleeko että se ei ole vaarallista, vai että ei se haittaa kun mulla on luvallinen nopeus ja ei ole kiire ja seon noiden vika kun ajavat niin lujaa jne.

        Jos ymmärrät keskustelun, johon osallistut, niin olet jo saanut vastaukset noihin kysymyksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > pitää myös varmistua siitä, ettei se vaikuta tai vaaranna muita

        Tästä juuri on kyse. Sitä ei takaa rajoitusmerkki, vaan nopeuden sovittaminen muun liikenteen mukaan. Nopeuseroksi nolla silloin kun siirrytään muiden sekaan. Myös silloin jos muut ajaa alle rajoituksen.

        Juuri näin. Haaste onkin siinä, ettei nopeuseroa saa nollaksi, jos pääväylällä ei noudateta rajoituksia, vaan ylitetään ne. Tämä juurikin todettiin aiemmissa kirjoituksissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ymmärrät keskustelun, johon osallistut, niin olet jo saanut vastaukset noihin kysymyksiin.

        Mikä vitun tavoite mulla muka on tässä keskustelussa?


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi mies

      En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      57
      8757
    2. Mietin aina vain

      Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      12
      3449
    3. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

      Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      26
      2640
    4. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

      Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      114
      2030
    5. Kysely lieksan miehille

      Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht
      Lieksa
      80
      2020
    6. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

      kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      357
      1747
    7. Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä

      Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      1432
    8. FinFamin ryhmät

      Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir
      Salo
      0
      1211
    9. Olen vähän

      Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      1095
    10. Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!

      JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu
      Suomalaiset julkkikset
      67
      1044
    Aihe