Luomisen mekanismit

On esitetty, että luominen on tapahtunut taikomalla sanojen voimasta: abrakadabra - minä luon sanoillani.

Kun taikuri sanoo jotakin, niin sitten tapahtuu se, mitä hän sanoo. Esimerkiksi:

"Kasvakoon maa..." ja maa kasvaa.

Tai:

"Tulkoot..." ja tulee.

Onko esitetty koskaan mitään muuta luomisen mekanismia kuin taikasanoilla "TYHJÄSTÄ" luomista?

Me humaanit ateistit olemme sitä mieltä, että universumi on ollut aina olemassa eikä se vaadi olemassa ololleen mitään muuta selitystä kuin sen, minkä filosofit ovat jo kautta aikojen tunteneet: ei mitään.

8

109

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ketähän "humaanit ateistit" oikeastaan ovat:

      "Me humaanit ateistit olemme sitä mieltä, että universumi on ollut aina olemassa.."

      Ainakin tuo mielipide poikkeaa luonnontieteiden tutkijain näkemyksestä.

      Havaitsemamme universumi on konkreettisesti havaittavassa muutostilassa, joka johtaa sen alkuun kaukaisessa menneisyydessä.

      • Anonyymi

        "Me humaanit ateistit" olemme humanistisia tieteitä opiskelleita heteroja, jotka kokoonnuimme taannoin Oulussa ja pidimme hyvänä sen, kun amispojut pieksivät homoja pois kimpustamme. Nämä homot luulivat meitä helpoksi saaliiksi ja homoiksi, koska meillä oli pitkä tukka ja olimme syntyneet vuonna 1968: paitsi Hessuli ja kumppanit, jotka olivat vanhempia.


      • Anonyymi

        Onko tämä universumi kaikki, mitä on olemassa?

        Onko järkevää kysyä, mitä oli ennen universumin syntyä?

        Onko aikaa ennen universumin syntyä? Jos on, niin miten kauas menneisyyteen aikakoordinaatti ulottuu?

        Onko avaruus ollut aina olemassa vai onko se syntynyt "alussa"?

        Tiedemiehet uskovat, että avaruus on syntynyt "alussa", mutta ovat alkaneet kysellä asioita koskien aikaa ennen sitä. Onko se järkevää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tämä universumi kaikki, mitä on olemassa?

        Onko järkevää kysyä, mitä oli ennen universumin syntyä?

        Onko aikaa ennen universumin syntyä? Jos on, niin miten kauas menneisyyteen aikakoordinaatti ulottuu?

        Onko avaruus ollut aina olemassa vai onko se syntynyt "alussa"?

        Tiedemiehet uskovat, että avaruus on syntynyt "alussa", mutta ovat alkaneet kysellä asioita koskien aikaa ennen sitä. Onko se järkevää?

        "Tiedemiehet uskovat, että avaruus on syntynyt "alussa", mutta ovat alkaneet kysellä asioita koskien aikaa ennen sitä. Onko se järkevää?"
        Aina saa kysellä...jos oma pää (tai usko) ei kestä kaikkea, ne voi vaan ohittaa. Vapaa sana on suunnilleen suurin oikeus mitä meillä on. Kunhan ei vahingoita muita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tämä universumi kaikki, mitä on olemassa?

        Onko järkevää kysyä, mitä oli ennen universumin syntyä?

        Onko aikaa ennen universumin syntyä? Jos on, niin miten kauas menneisyyteen aikakoordinaatti ulottuu?

        Onko avaruus ollut aina olemassa vai onko se syntynyt "alussa"?

        Tiedemiehet uskovat, että avaruus on syntynyt "alussa", mutta ovat alkaneet kysellä asioita koskien aikaa ennen sitä. Onko se järkevää?

        PS Tarkkaan ottaen kai tiedemiehet eivät mieti aikaa ennen aikaa, missä ei liene mitään mieltä, mutta vaihtoehtoskenaarioita sille, että kaikki tosiaan alkoi Big Bangista, tms.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tiedemiehet uskovat, että avaruus on syntynyt "alussa", mutta ovat alkaneet kysellä asioita koskien aikaa ennen sitä. Onko se järkevää?"
        Aina saa kysellä...jos oma pää (tai usko) ei kestä kaikkea, ne voi vaan ohittaa. Vapaa sana on suunnilleen suurin oikeus mitä meillä on. Kunhan ei vahingoita muita.

        Totuus sattuu ja tekee kipeää, joten jokainen totuutta puhuva vahingoittaa muita ihmisiä - etenkin niitä, jotka eivät elä reaalimaailmassa vaan unikuvissa ja harhoissaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totuus sattuu ja tekee kipeää, joten jokainen totuutta puhuva vahingoittaa muita ihmisiä - etenkin niitä, jotka eivät elä reaalimaailmassa vaan unikuvissa ja harhoissaan.

        Oletko tosissasi? Eli totuudesta pitää vaieta?
        Elämä on rankkaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko tosissasi? Eli totuudesta pitää vaieta?
        Elämä on rankkaa

        En ole sanonut, että totuudesta pitää vaieta. Päinvastoin: totuutta tulee tuoda julki mahdollisimman paljon. Se auttaa ihmisiä pääsemään eroon harhoista ja luuloista, jotka ovat epätosia uskomuksia.

        Totuuden kivuliasta vaikutusta voidaan verrata syöpäpotilaaseen, joka leikataan ja hänestä tulee terve. Leikkaus tekee kipeää, mutta potilas paranee. Samaa voidaan sanoa harhoissaan elävistä uskovista, jotka totuuden tuntoon tultuaan pääsevät eroon harhoistaan. Se tekee kipeää mutta hyvää ja koituu kaikkien parhaaksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2392
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      142
      1538
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      158
      1234
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      109
      1033
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      386
      965
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe