Vuosittainen ajoneuvovero kolminkertaistumassa

Anonyymi

450

15732

Äänestä

    Vastaukset

    • Anonyymi

      Pari euroa päivässä. Mitä sillä rahalla saaa? Kaljapurkin? Big deal.

      • Anonyymi

        Olisit laskenut vielä sekuntia kohden, niin koko korotus katoaa,.


      • Anonyymi

        Se on aika monelle iso raha. Minulla on nyt 317€/vuosi, jollen väärin muista.
        Haluatko tosiaan maksaa tyhjästä 950€/vuosi?

        Vituttaa kyllä maksaa tuollaista eläkkeestä, joissa on heikot indeksikorotukset. Kesämökillä olen nytkin ja harvoin tulen kaupunkiin eli Helsinkiin. Muija on vielä töissä ehkä 3-4 vuotta, joten asunto kaupungissa on tarpeen. Ajokilometrit viime kesästä 1 vuosi taaksepäin oli vain vajaa 8000 km, nyt tulee kyllä enemmän. Kun olin töissä, ajoin n. 15000-17000 km/vuosi. Siitäkin aika vähän oli työmatka-ajoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisit laskenut vielä sekuntia kohden, niin koko korotus katoaa,.

        Mistä arvasit? Se todella katoaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä arvasit? Se todella katoaa.

        Mulla vain satanen vuosi

        Hybrid rav nelonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on aika monelle iso raha. Minulla on nyt 317€/vuosi, jollen väärin muista.
        Haluatko tosiaan maksaa tyhjästä 950€/vuosi?

        Vituttaa kyllä maksaa tuollaista eläkkeestä, joissa on heikot indeksikorotukset. Kesämökillä olen nytkin ja harvoin tulen kaupunkiin eli Helsinkiin. Muija on vielä töissä ehkä 3-4 vuotta, joten asunto kaupungissa on tarpeen. Ajokilometrit viime kesästä 1 vuosi taaksepäin oli vain vajaa 8000 km, nyt tulee kyllä enemmän. Kun olin töissä, ajoin n. 15000-17000 km/vuosi. Siitäkin aika vähän oli työmatka-ajoa.

        Etuoikeutetun narinaa. https://hs.mediadelivery.fi/img/1920/d6737fea4e1d45099d0dcf1d658eff6d.jpg.webp


      • Anonyymi

        Näin puhelinmyyjät kaupitteli aikoinaan lehtiä ym.tuotteita.Maksaa VAIN pari euroa päivässä.Mutta mutta,2×365=suht.paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla vain satanen vuosi

        Hybrid rav nelonen

        Vois ketuttaa rav4 ajella eli suotakoon halvempi käyttömaksu harmitusta tasaamaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla vain satanen vuosi

        Hybrid rav nelonen

        Minulla on 70€/a kaikki verot invakortilla ja pakettiautona (120 kmh). Jeep 4X4 Dieselin vakuutus on osakaskolla pari sataa vuodessa. Kuoletuksiin ei mene mitään, vaan arvo nousee ajellessa. Korjaukset ovat olleet muutamia kymppejä vuodessa. Siihen työmatkakulut 0€ päälle. Ajaisin toki biojätedieselillä, mutta viimeisin hinnankorotus teki siitä liian kalliin vapaa-ajan ajeluihinin.

        Miinus Jeepissä on vain se, että erehdyin ostamaan 59 muunmerkisiä autoa ennen Cherokee XJtä. Oppi ja ikä kaikki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla vain satanen vuosi

        Hybrid rav nelonen

        Ällös huoli poika nuori, kyllä se siitä nousee kun bensa-autot on paalissa. Autokanta pienenee ja nyt bensa-autojen maksamat miljardiverot siirtyy sähköautoilijoiden maksettavaksia. Loppuu siinä vaiheessa monelta sähköautoilukin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on 70€/a kaikki verot invakortilla ja pakettiautona (120 kmh). Jeep 4X4 Dieselin vakuutus on osakaskolla pari sataa vuodessa. Kuoletuksiin ei mene mitään, vaan arvo nousee ajellessa. Korjaukset ovat olleet muutamia kymppejä vuodessa. Siihen työmatkakulut 0€ päälle. Ajaisin toki biojätedieselillä, mutta viimeisin hinnankorotus teki siitä liian kalliin vapaa-ajan ajeluihinin.

        Miinus Jeepissä on vain se, että erehdyin ostamaan 59 muunmerkisiä autoa ennen Cherokee XJtä. Oppi ja ikä kaikki.

        Mitäs alennuksia invakortilla yleensä saa? Maksaako vaivaa hommata korttia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs alennuksia invakortilla yleensä saa? Maksaako vaivaa hommata korttia?

        0 euro/vuosi,Ei parkki maksua,lääkärintodistus


      • Anonyymi

        Suomen huoltosuhde on perseellään ja afrikasta tule lisää huollettavia.

        Niitä parieurosia on tulossa paaaaaaaljon vielä lisää. Valtion rahantarve on pohjaton. Pari tonnia vuodessa. Big Deal?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        0 euro/vuosi,Ei parkki maksua,lääkärintodistus

        Siis ei vuosittaista ajoneuvoveroa lainkaan? Siinä tapauksessa pitänee käydä lääkärin pakeilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis ei vuosittaista ajoneuvoveroa lainkaan? Siinä tapauksessa pitänee käydä lääkärin pakeilla.

        Se on kansanedustaja. Ei taksikorttia veroteta.


      • Anonyymi

        Mistä saa tuota BIG DEAL - kaljaa ? Litistä? Voisitko edes kirjoittaa oikein sitä yhtä äidin kieltäs?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on aika monelle iso raha. Minulla on nyt 317€/vuosi, jollen väärin muista.
        Haluatko tosiaan maksaa tyhjästä 950€/vuosi?

        Vituttaa kyllä maksaa tuollaista eläkkeestä, joissa on heikot indeksikorotukset. Kesämökillä olen nytkin ja harvoin tulen kaupunkiin eli Helsinkiin. Muija on vielä töissä ehkä 3-4 vuotta, joten asunto kaupungissa on tarpeen. Ajokilometrit viime kesästä 1 vuosi taaksepäin oli vain vajaa 8000 km, nyt tulee kyllä enemmän. Kun olin töissä, ajoin n. 15000-17000 km/vuosi. Siitäkin aika vähän oli työmatka-ajoa.

        Lisäys. Kyseessä on vanha 940 Volvo farmari, ihan peruskone 2,3 litranen vain 85kW tehoa ilman turboa. Autolla kohta ikää se 30 vuotta. Aika hyvin on toiminut. Ruostetta ei juuri lainkaan ja lähinnä kulutusosia on vaihdettu. Tämä kärry ollut minulla jo lähes 20 vuotta, käytettynä ostin sen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on 70€/a kaikki verot invakortilla ja pakettiautona (120 kmh). Jeep 4X4 Dieselin vakuutus on osakaskolla pari sataa vuodessa. Kuoletuksiin ei mene mitään, vaan arvo nousee ajellessa. Korjaukset ovat olleet muutamia kymppejä vuodessa. Siihen työmatkakulut 0€ päälle. Ajaisin toki biojätedieselillä, mutta viimeisin hinnankorotus teki siitä liian kalliin vapaa-ajan ajeluihinin.

        Miinus Jeepissä on vain se, että erehdyin ostamaan 59 muunmerkisiä autoa ennen Cherokee XJtä. Oppi ja ikä kaikki.

        Kiinnostaa mökkeilijänä joku samantyylinen Jeep , mutta pelkään kalliita varaosia. Lisäksi renkaat lienevät aika kalliit verrattuna henkilöauton 195-15" renkaisiin, profiili 65. Miten hyvin niihin vanhempiin saa osia? Sopivan vuosimallin pakettiautoversio olisi taloudellinen ratkaisu verojen suhteen. Saisikohan kuorma-autona? Sitten voi vakuutusmaksu jo nousta. Kuorma-autokortti on, olen sen verran vanha että tuon sai aika halvalla aikanaan.

        Se englantilaisen Land Roverin laatuun en luottaisi. Kaveri vaihtoi jotain kardaaniosaa, ja olisikohan samaan autoon mennyt turbo uusiksi, en ole varma onko noissa turboja. Kyseessä oli kai joku 2005-2010 vm kärry, mutta aikaa tuon auton omistuksesta on 5-6 vuotta hänellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin puhelinmyyjät kaupitteli aikoinaan lehtiä ym.tuotteita.Maksaa VAIN pari euroa päivässä.Mutta mutta,2×365=suht.paljon.

        Miksi puhelinmyyjä kaupittelee lehtiä, eikö se voisi pysyä ammatissaan ja kaupitella niitä puhelimia?


      • Anonyymi

        Eli tuolla perusteella sitä voisi korottaa vielä 5€/ päivässä, joka vuosi. Mitä sillä saisi? Pari kaljapurkkia, Big Deal.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ällös huoli poika nuori, kyllä se siitä nousee kun bensa-autot on paalissa. Autokanta pienenee ja nyt bensa-autojen maksamat miljardiverot siirtyy sähköautoilijoiden maksettavaksia. Loppuu siinä vaiheessa monelta sähköautoilukin.

        Juu nytb on kyseessä kusetus jakso kun kanta vaihtunut pomsahtaa sähkönsiirto ja verot sähköautoille.. Sähkö auto saastuttaa ekat 200000km san verta kuin bensakin sitten tarvitaan se uusi akku jota ei kannata ostaa 10 000€. Jos jotain järkeä akku pitäisi olla pesu-asemalla vaihdettava palikka. standardi kaikissa sama tai 2kpl.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on aika monelle iso raha. Minulla on nyt 317€/vuosi, jollen väärin muista.
        Haluatko tosiaan maksaa tyhjästä 950€/vuosi?

        Vituttaa kyllä maksaa tuollaista eläkkeestä, joissa on heikot indeksikorotukset. Kesämökillä olen nytkin ja harvoin tulen kaupunkiin eli Helsinkiin. Muija on vielä töissä ehkä 3-4 vuotta, joten asunto kaupungissa on tarpeen. Ajokilometrit viime kesästä 1 vuosi taaksepäin oli vain vajaa 8000 km, nyt tulee kyllä enemmän. Kun olin töissä, ajoin n. 15000-17000 km/vuosi. Siitäkin aika vähän oli työmatka-ajoa.

        No eläkeläinen sossupummi voi vaan pummata lisää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisit laskenut vielä sekuntia kohden, niin koko korotus katoaa,.

        Myrkynvihreät on kiristämässä autoverotusta, Myrkynvihreät on yhteiskunnan syopä. Se pitää hävittää oikeilla Myrkyillä, HÄÄÄÄH HÄH HÄH HÄÄÄÄH HÄH HÄH HÄH HÄÄÄ ja LÄÄÄH


      • Anonyymi

        Myrkynvihreät jatkuvasti autoilijan lompakolla, Myrkyt vaihtoon, HÄÄÄH HÄH HÄÄÄÄH HÄH HÄH HÄÄÄ ja LÄÄÄH


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on aika monelle iso raha. Minulla on nyt 317€/vuosi, jollen väärin muista.
        Haluatko tosiaan maksaa tyhjästä 950€/vuosi?

        Vituttaa kyllä maksaa tuollaista eläkkeestä, joissa on heikot indeksikorotukset. Kesämökillä olen nytkin ja harvoin tulen kaupunkiin eli Helsinkiin. Muija on vielä töissä ehkä 3-4 vuotta, joten asunto kaupungissa on tarpeen. Ajokilometrit viime kesästä 1 vuosi taaksepäin oli vain vajaa 8000 km, nyt tulee kyllä enemmän. Kun olin töissä, ajoin n. 15000-17000 km/vuosi. Siitäkin aika vähän oli työmatka-ajoa.

        Olen sama mieltä. Ei tavallisella työläisellä ole varaa siihen.Tulee lisää työttömiä kun ei ole varaa käyttää autoa työmatkoihin,että pääsisi töihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla vain satanen vuosi

        Hybrid rav nelonen

        Toistaiseksi. Valtion kulut säilyvät. Kohta verotetaan vihreitäkin, kun on pakko saada rahaa autoilijoilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen sama mieltä. Ei tavallisella työläisellä ole varaa siihen.Tulee lisää työttömiä kun ei ole varaa käyttää autoa työmatkoihin,että pääsisi töihin.

        Kaikilla ihmisillä ei ole edes ajokorttia, saati sitten autoa. Silti he ovat töissä. Ovatko sitten pelkästään fiksumpia kuin nämä onnettomat pösilöt, jotka eivät ilman maapallon saastuttamista pääse töihin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä saa tuota BIG DEAL - kaljaa ? Litistä? Voisitko edes kirjoittaa oikein sitä yhtä äidin kieltäs?

        Miten muuten äidinkielen opettajalla menee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla vain satanen vuosi

        Hybrid rav nelonen

        niin mullakin, jotain 116,00


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisit laskenut vielä sekuntia kohden, niin koko korotus katoaa,.

        Ministereille ja varsinkin demareille pitäisi säätää valehteluvero,demarithan sitä eniten harrastavat, tällä verolla saataisiin valtion kassaan vuosittain muutama miljardi verotuloja jotka voitaisiin kohdentaa rehellisesti toimiville tahoille ja lapsiperheille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen huoltosuhde on perseellään ja afrikasta tule lisää huollettavia.

        Niitä parieurosia on tulossa paaaaaaaljon vielä lisää. Valtion rahantarve on pohjaton. Pari tonnia vuodessa. Big Deal?

        Johan saatiin mamuhomma taas ujutettua väliin


      • Anonyymi

        Myrkynvihreät kiristää autoverotusta, ei niitä kannata enää äänestää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis ei vuosittaista ajoneuvoveroa lainkaan? Siinä tapauksessa pitänee käydä lääkärin pakeilla.

        Itse invalappuinen, saireseläkeläinen,, tiedän, että onneksi helpolla invalupaa ei saa kuin kaverilekurin suosituksella, silti sen voi eläkeyhtiön vakuutuslekuri torpata(ei maisaa)
        Vähemmistö suomalaiset kopioivat invalapun... Vapauttaa parkkiongelmista, ei veroista!
        Parkkipatet ainoastaan tsekkaavat luvan aitouden... Ja tarkkaan!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä saa tuota BIG DEAL - kaljaa ? Litistä? Voisitko edes kirjoittaa oikein sitä yhtä äidin kieltäs?

        :DD Ystävä, äidinkieltä. Äidinkieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eläkeläinen sossupummi voi vaan pummata lisää

        Kenestä puhut? Minulla on Ilmarisen työeläkekortti ja aika pitkä työura takana atk-alalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten muuten äidinkielen opettajalla menee.

        No mistäs se sen tietäisi? Ei ainakaan itse ole opettaja, koska sanajärjestys on väärin...tai ei ehkä, jos ovat savossa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johan saatiin mamuhomma taas ujutettua väliin

        YES!!!
        Laita nimesi adressin, jotta EU:hon ei päästetä 68 miljoonaa pakolaista.
        ID puolue EU:ssa jakaa tätä linkkiä, vastustaa kehitysmaiden joukkovaellusta.

        https://www.saveurope.eu/?recruiter_id=24318


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ministereille ja varsinkin demareille pitäisi säätää valehteluvero,demarithan sitä eniten harrastavat, tällä verolla saataisiin valtion kassaan vuosittain muutama miljardi verotuloja jotka voitaisiin kohdentaa rehellisesti toimiville tahoille ja lapsiperheille.

        Juu ei sitä oikein muille voi säätääkkään, kun ne ei pysty maksaan, eikä muuta tekeen, kuin valehteleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen sama mieltä. Ei tavallisella työläisellä ole varaa siihen.Tulee lisää työttömiä kun ei ole varaa käyttää autoa työmatkoihin,että pääsisi töihin.

        Olen jo ko syystä työtön. Liian kallista autoilu, junaliput tulisi pudottaa hintaan joka kilpailukykyinen autolle jne


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen huoltosuhde on perseellään ja afrikasta tule lisää huollettavia.

        Niitä parieurosia on tulossa paaaaaaaljon vielä lisää. Valtion rahantarve on pohjaton. Pari tonnia vuodessa. Big Deal?

        Samaa mieltä,menee ihan överiksi toi hallituksen touhu.Lisää veroja verojen päälle työssäkäyville.Jotain tolkkua tohon touhuun nyt.Rahaa kylvetään kyllä mielin määrin ulkomaille ja maksatetaan suomalaisilla työssäkäyvillä tää holtiton touhu.Laskekaa paljon eroa pienipalkkaisen työssäkäyvän ja tukia saavan tuloissa,ei yhtikäs mitään ja toinen painaa niska limassa.Ja tukia sen kun lisätään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on aika monelle iso raha. Minulla on nyt 317€/vuosi, jollen väärin muista.
        Haluatko tosiaan maksaa tyhjästä 950€/vuosi?

        Vituttaa kyllä maksaa tuollaista eläkkeestä, joissa on heikot indeksikorotukset. Kesämökillä olen nytkin ja harvoin tulen kaupunkiin eli Helsinkiin. Muija on vielä töissä ehkä 3-4 vuotta, joten asunto kaupungissa on tarpeen. Ajokilometrit viime kesästä 1 vuosi taaksepäin oli vain vajaa 8000 km, nyt tulee kyllä enemmän. Kun olin töissä, ajoin n. 15000-17000 km/vuosi. Siitäkin aika vähän oli työmatka-ajoa.

        mulla on 636€ nyt ja kyllä on sopiva ei enää korotuksia.
        Pienempiin pitäs ne korotukset laittaa niin tulis tasoitusta
        ja Mönkijöihin 1500€ Moottorikelkkaan 2000€ Mopoon 500€
        vene 2300€ täyssähköautoon 4000€ polkupyöriin avustus jos ostaa sähköavusteisen
        2000€/ ostaja/pyörä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla vain satanen vuosi

        Hybrid rav nelonen

        Nyt oli autoista puhe, Toyota ei ole auto


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        0 euro/vuosi,Ei parkki maksua,lääkärintodistus

        Ennen olen terve,kuin invalidi ja maksan täyden maksun,


      • Anonyymi

        Pari euroa päivässä. Mitä sillä rahalla saaa? Kaljapurkin? Big deal.

        UUNO-AAPO, mulla maksaa jo nyt 8,89e pv kaikki,verot ja vakuutukset.

        T Inva taksin yrittäjä,joka palvelee ihmisiä JOTKA TARVITSEE KYYDIN!
        Sinä voit kävellä !


      • Anonyymi

        SDP:n Myrkynvihreä Vassarihallitus Kepu ja RKP nostaa autoveroa, Onneksi On PerusSuomalaiset Puolustamassa Kansaa Ja Kansa Antaa Kannatuksen, Gallup sen taas näytti, että Kansa Kannattaa PerusSuomalaisia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisit laskenut vielä sekuntia kohden, niin koko korotus katoaa,.

        ......


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis ei vuosittaista ajoneuvoveroa lainkaan? Siinä tapauksessa pitänee käydä lääkärin pakeilla.

        Eiks tää ole se kokkareitten viinasen rakkaudella veroihin rustaama VÄLIAIKAINEN käyttömaksu, jonka tarroja kiroillen irroteltiin ikkunoista? Ei saanu persut tätäkään epäkohtaa oikaistua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla vain satanen vuosi

        Hybrid rav nelonen

        Kouluarvosanalla Nelonen?
        Osta 20vuotta vanha V8-moottorinen auto ja ajat halvemmalla!
        myös vakuutuskin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen sama mieltä. Ei tavallisella työläisellä ole varaa siihen.Tulee lisää työttömiä kun ei ole varaa käyttää autoa työmatkoihin,että pääsisi töihin.

        Pelkästään romutuspalkkio on perusajatukseltaan todellisuudesta aika kaukana. Hävität alle 2000€ arvoisen auton ja joku nero laski että vaihdat sen 30k€ hybridiin. Varmaan tosi suosittu tuki. Jos vaihdat sen bensa/diesel autoon, niin saat kaupan päällisiksi maksaa 1000€ vuodessa jotain täysin vastikkeetonta maksua.
        Suursiivouksen paikka eduskunnassa. Harmi kun PS niin rasistinen, ettei varmaan pysty heitä äänestämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla vain satanen vuosi

        Hybrid rav nelonen

        Ja arvon alenemaa saman verran viikossa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myrkynvihreät kiristää autoverotusta, ei niitä kannata enää äänestää

        saunantaakse nahkurin orsille


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikilla ihmisillä ei ole edes ajokorttia, saati sitten autoa. Silti he ovat töissä. Ovatko sitten pelkästään fiksumpia kuin nämä onnettomat pösilöt, jotka eivät ilman maapallon saastuttamista pääse töihin?

        Jaa-a taitaa seurata työmatkojen lyheneminen jos pitää vaikka polkupyöräillä töihin. Ei voi enää käyttää autoa, jos palkasta ei jää käteen tarpeeksi sitä varten ja perhekin pitää elättää.
        Täytynee myös muuttaa pois keskustasta, jotta on varaa ruokaan: Sitä kun alkaa itse viljellä niin on halpaa ja tietää mitä myrkkyjä on käytetty.
        Jos ette ole huomanneet, niin elinkustannukset ovat viimeisen 10-vuotisen aikana nousseet jo 30%. Samaan aikaan palkat on tarkistettu aika harvoin ja niukasti inflaatio kattaen. Työssä käyvien ihmisten määrä on romahtanut joten tuo yo. elinkustannusten nousuprosentti on tosi. Pakkauskokoja on pienennetty ja hinnat on pysyneet silti samoina, jotta tätä ei huomattaisi. Halvimman ruoan(pasta) hinta on noussut yli 20% viimeisen kahden vuoden aikana.
        Kyllä tässä jo nähtävästi on melko suuren laman oireet ilmassa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelkästään romutuspalkkio on perusajatukseltaan todellisuudesta aika kaukana. Hävität alle 2000€ arvoisen auton ja joku nero laski että vaihdat sen 30k€ hybridiin. Varmaan tosi suosittu tuki. Jos vaihdat sen bensa/diesel autoon, niin saat kaupan päällisiksi maksaa 1000€ vuodessa jotain täysin vastikkeetonta maksua.
        Suursiivouksen paikka eduskunnassa. Harmi kun PS niin rasistinen, ettei varmaan pysty heitä äänestämään.

        Romutuspalkkio on itse asiassa mietitty tarkkaan: Sitä käyttävät n. 10-20 vuotiaan auton omistajat useimmiten. Markkinoilta siis poistuu autokantaa, jota tarvittaisiin päivittämään n. 20 vuoden ikäisiä autoja nuoremmiksi: Vai kuvittelitko että ihmisille olisi jostain ilmestynyt rahaa maksaa uusista autoista? Nyt heidät pakotetaan ostamaan nuorempia autoja kuin haluaisivat.. taitaa tulla vielä paljon autoja euroopasta näillä laskuopeilla. Joka kerta kun ajaa n. 50km matkan hesa-tampere välillä motarilla, niin aina on jollakulla ikkunassa tuonti-kilvet. Eli niitä kyllä tuodaan tälläkin otannalla laskien todella paljon!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on aika monelle iso raha. Minulla on nyt 317€/vuosi, jollen väärin muista.
        Haluatko tosiaan maksaa tyhjästä 950€/vuosi?

        Vituttaa kyllä maksaa tuollaista eläkkeestä, joissa on heikot indeksikorotukset. Kesämökillä olen nytkin ja harvoin tulen kaupunkiin eli Helsinkiin. Muija on vielä töissä ehkä 3-4 vuotta, joten asunto kaupungissa on tarpeen. Ajokilometrit viime kesästä 1 vuosi taaksepäin oli vain vajaa 8000 km, nyt tulee kyllä enemmän. Kun olin töissä, ajoin n. 15000-17000 km/vuosi. Siitäkin aika vähän oli työmatka-ajoa.

        Meidän eläkeläisten on lakattava äänestämästä yhtäkään eduskuntapuoluetta, koska mikään niistä ei ole ajanut taitetun indeksin käytön lopettamista. Itse äänestän jotain eduskuntapuolueen ulkopuolista, fiksuinta ja oikeudenmukaisinta siellä ja joka pitää vanhempienkin asioita tärkeinä.


      • Anonyymi

        Ainahan se joku taho ryöstää kuitenkin. Voitas vähemmän tukea ulkomaita ja panostaa kotimaata. Ulkomainen rekkaliikenne verolle. Niin tehdään maailmalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin puhelinmyyjät kaupitteli aikoinaan lehtiä ym.tuotteita.Maksaa VAIN pari euroa päivässä.Mutta mutta,2×365=suht.paljon.

        Ei tuulipukukansa osaa laskea muuta kuin persmäkeä. Matematiikan kokeita pitää helpottaa joka vuosi, jotta jani- ja mohammmmmmmmmmmaddddddddd pääsevät luokaltaan läpi. Valtaosa lukioissakin hädin tuskin saa lyhyen matematiikan kirjoitettua (KÖH, KÖH nykyinen hallitus). On täysin käsittämätöntä, miten pahasti pää on pakkasella jäätynyt, että kannattaa verojen korottamista, joka siis tarkoittaa sitä, että joku toinen syö sinun leipääsi sinulta lupaa kysymättä. Vasemmistolaisuus on oikeasti vakava mielisairaus, jolle ei löydy muuta parannuskeinoa kuin navetan taakse vieminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Romutuspalkkio on itse asiassa mietitty tarkkaan: Sitä käyttävät n. 10-20 vuotiaan auton omistajat useimmiten. Markkinoilta siis poistuu autokantaa, jota tarvittaisiin päivittämään n. 20 vuoden ikäisiä autoja nuoremmiksi: Vai kuvittelitko että ihmisille olisi jostain ilmestynyt rahaa maksaa uusista autoista? Nyt heidät pakotetaan ostamaan nuorempia autoja kuin haluaisivat.. taitaa tulla vielä paljon autoja euroopasta näillä laskuopeilla. Joka kerta kun ajaa n. 50km matkan hesa-tampere välillä motarilla, niin aina on jollakulla ikkunassa tuonti-kilvet. Eli niitä kyllä tuodaan tälläkin otannalla laskien todella paljon!

        Höpöhöpö, ei uuden kalliin auton ostajat vanhoilla romuilla aja, sen takia hävisi paljon vähän saastuttavia uudehkoja autoja, mutta ne vanhimmat pysyy edelleen liikenteessä kun ei ole enää paljon edullisia vaihtoautoina niitä vähemmän saastuttavia. Tosin ulkomailta tuodaan eli hyöty siitäkin valuu ulkomaille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuulipukukansa osaa laskea muuta kuin persmäkeä. Matematiikan kokeita pitää helpottaa joka vuosi, jotta jani- ja mohammmmmmmmmmmaddddddddd pääsevät luokaltaan läpi. Valtaosa lukioissakin hädin tuskin saa lyhyen matematiikan kirjoitettua (KÖH, KÖH nykyinen hallitus). On täysin käsittämätöntä, miten pahasti pää on pakkasella jäätynyt, että kannattaa verojen korottamista, joka siis tarkoittaa sitä, että joku toinen syö sinun leipääsi sinulta lupaa kysymättä. Vasemmistolaisuus on oikeasti vakava mielisairaus, jolle ei löydy muuta parannuskeinoa kuin navetan taakse vieminen.

        Suvakit ja lahtarit yhteistyössä tuhoamassa Suomen kansaa, rikatuttamassa rikkaita ja köyhdyttämässä köyhiä. Onneksi on vaihtoehto, persut.


      • Anonyymi

        365 purkkia sisältä vuodessa, no joo ei se paljon mitään ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla vain satanen vuosi

        Hybrid rav nelonen

        Mulla vaan euron päivä. Halpaa vai mitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla vain satanen vuosi

        Hybrid rav nelonen

        Ja lopun aikaa tieliikenteestä poistettuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on 70€/a kaikki verot invakortilla ja pakettiautona (120 kmh). Jeep 4X4 Dieselin vakuutus on osakaskolla pari sataa vuodessa. Kuoletuksiin ei mene mitään, vaan arvo nousee ajellessa. Korjaukset ovat olleet muutamia kymppejä vuodessa. Siihen työmatkakulut 0€ päälle. Ajaisin toki biojätedieselillä, mutta viimeisin hinnankorotus teki siitä liian kalliin vapaa-ajan ajeluihinin.

        Miinus Jeepissä on vain se, että erehdyin ostamaan 59 muunmerkisiä autoa ennen Cherokee XJtä. Oppi ja ikä kaikki.

        Minne on invakortilla kiire ? 120 kmh.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikilla ihmisillä ei ole edes ajokorttia, saati sitten autoa. Silti he ovat töissä. Ovatko sitten pelkästään fiksumpia kuin nämä onnettomat pösilöt, jotka eivät ilman maapallon saastuttamista pääse töihin?

        Kaltaisesi onneton pösilö siellä työpaikassa kaupungissa palveluiden äärellä käytät joka päivä tuotteita ja palveluita, joita ei olisi ilman teollista tuotantoa. Tehtaat eivät sijaitse paikoissa, joihin pääsee julkisilla 15 minuutin välein. Ja ne kaupunkien rakennukset ja liikenneinfran rakentaa ja ylläpitää urakoitsijat ja asentajat, joiden työskentelyalue on helposti puoli Suomea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiks tää ole se kokkareitten viinasen rakkaudella veroihin rustaama VÄLIAIKAINEN käyttömaksu, jonka tarroja kiroillen irroteltiin ikkunoista? Ei saanu persut tätäkään epäkohtaa oikaistua.

        Onhan se sama. Näinhän kaikki autoilun verotus on tehty. Autovero tuli vuonna 1958, jolloin eduskunta edellytti, että vero on tilapäinen ja siitä luovutaan heti kun talous antaa myöden. Vuonna 1967 eduskunta muutti lakia ja tilapäisestä tehtiin pysyvä.


    • Anonyymi

      Millä mekanismilla se vero vähentää päästöjä jos autoilu on pakollista töihin ja kaupoille pääsemiseksi. Ratikat ei kulje kaikkialle, ei edes bussit.

      • Anonyymi

        Töissä käyminen on vapaaehtoista. Tai tekee vaikka etätöitä. Kaupoissa voi käydä harvemmin, esim. kerran kuukaudessa. Pitää muun ajan autoa seisonnassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Töissä käyminen on vapaaehtoista. Tai tekee vaikka etätöitä. Kaupoissa voi käydä harvemmin, esim. kerran kuukaudessa. Pitää muun ajan autoa seisonnassa.

        Demari Harakka käy ihmisten autoilun kimppuun oikein raivolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Demari Harakka käy ihmisten autoilun kimppuun oikein raivolla.

        Vittu minä häpeäisin tollasta poikaa äitinä ja epäilisin kyllä onko siemenissä ollut vikaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Demari Harakka käy ihmisten autoilun kimppuun oikein raivolla.

        Tämä lienee ollut Saarikon, Lintilän ja vanhasen Keskustapuolueen idea, sehän on puuhannut jo Sipilän, Orpon ja Bernerin porvarihallituskaudella näitä anti-Robin Hood -veroja, joilla ryöstetään köyhiltä rikkaille. Ajoneuvoveron nosto ja tienkäyttömaksuTASAVERO on kulujen siirtämistä pienituloisille, koska todennäköisesti Keskusta haluaa taas poistaa autoveron, jolloin ökyautojen ostajat hyötyvät paljon enemmän, vaikka maksaisivatkin 3 kertaiset ajoneuvoverot ja/tai 10€/100km tienkäyttömaksuTASAVEROA kuin pieni- ja keskituloiset. Ja eiköhän Keskusta saa myös haja-asutusalueille pienemmät maksut ja verot ajettua.


      • Anonyymi

        Ketä kiinnostaa muu, kuin raha sdp Sanna odottaa kielipitkänä 1,8 miljardia jotta saa budjettia edes hieman kasaa, kun kannamme selkävääränä rahaa EU elvytysmenoihin.

        Jostain Sannan on rahat saatava, kun lupautui tuohon paskadiiliin jossa ainoastaan raha valuu EU maihin.

        Mitä maksaa se paluu raha % korkoa joka "palaa" takaisin kotimaahan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Demari Harakka käy ihmisten autoilun kimppuun oikein raivolla.

        Toistan samaa viestiä:

        Jos olisin taksikuski Helsingissä, en ottaisi Harakkaa, demareita, vasemmistoliittolaisia enkä vihreitä kyytiin. Pitäisi olla heistä oikein valokuvakokoelma autossa mukana.
        Sanosin: Kävelkää s-tanat!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Demari Harakka käy ihmisten autoilun kimppuun oikein raivolla.

        Harakkahan on entisiä Vihreitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Töissä käyminen on vapaaehtoista. Tai tekee vaikka etätöitä. Kaupoissa voi käydä harvemmin, esim. kerran kuukaudessa. Pitää muun ajan autoa seisonnassa.

        Vai etätöinä🤣, miten teet työn etätyön, kun se ei ole mahdollista? Esim.asfalttia ei voi levittää etätyön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai etätöinä🤣, miten teet työn etätyön, kun se ei ole mahdollista? Esim.asfalttia ei voi levittää etätyön.

        Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Töissä käyminen on vapaaehtoista. Tai tekee vaikka etätöitä. Kaupoissa voi käydä harvemmin, esim. kerran kuukaudessa. Pitää muun ajan autoa seisonnassa.

        ...mitäpä mahtaisi mummosi/isoisäsi tuosta sanoa..?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...mitäpä mahtaisi mummosi/isoisäsi tuosta sanoa..?

        Kulkivat hevosella siihen aikaan. Eivät tuhonneet maapalloa saasteilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai etätöinä🤣, miten teet työn etätyön, kun se ei ole mahdollista? Esim.asfalttia ei voi levittää etätyön.

        Eikö asfaltti muodostu ihan itsestään, teitähän on aina ollut? En usko että ihmiset asfalttia tekee. Laita linkki todisteeksi muuten höpövalhetta.

        T. Kehä kolmosen sisällä tynnyrissä kasvanut punavihreä sähköfillaristi.


      • Anonyymi

        "Millä mekanismilla se vero vähentää"
        No se on se, kun valtiovalta onnistuu saamaan ihmiselle riittävän vitutuksen päälle, niin osa menee aikaisemmin kaulakiikkuun ja tällä tavalla lopettaa ajamisen. Päästöt loppuvat niiltä henkilöiltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.

        Näin on tullut tehtyä 50v työtä turhaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö asfaltti muodostu ihan itsestään, teitähän on aina ollut? En usko että ihmiset asfalttia tekee. Laita linkki todisteeksi muuten höpövalhetta.

        T. Kehä kolmosen sisällä tynnyrissä kasvanut punavihreä sähköfillaristi.

        Kyllä digiaika on huijausta jää talot ja asfatit tekemättä ym työt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Töissä käyminen on vapaaehtoista. Tai tekee vaikka etätöitä. Kaupoissa voi käydä harvemmin, esim. kerran kuukaudessa. Pitää muun ajan autoa seisonnassa.

        Joo auto seisontaan ja kaikki ajelut iltaisin lähes tyhjällä dieselpussilla 50 l/100km! Siinä ne päästöt mukavasti putoaa samoin kuin takana ajavat mustaan savuun pussin putkesta 🤪


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä lienee ollut Saarikon, Lintilän ja vanhasen Keskustapuolueen idea, sehän on puuhannut jo Sipilän, Orpon ja Bernerin porvarihallituskaudella näitä anti-Robin Hood -veroja, joilla ryöstetään köyhiltä rikkaille. Ajoneuvoveron nosto ja tienkäyttömaksuTASAVERO on kulujen siirtämistä pienituloisille, koska todennäköisesti Keskusta haluaa taas poistaa autoveron, jolloin ökyautojen ostajat hyötyvät paljon enemmän, vaikka maksaisivatkin 3 kertaiset ajoneuvoverot ja/tai 10€/100km tienkäyttömaksuTASAVEROA kuin pieni- ja keskituloiset. Ja eiköhän Keskusta saa myös haja-asutusalueille pienemmät maksut ja verot ajettua.

        Ihan samoilla ajatuksilla menneenä vaikka oikeisto on kohdellut tasaveroisemmin kuin vasemmisto omistusautoilijoita. Tarvitaanko Perussuomalaiset poistamaan tehoton Päästöjen tasavero ja siirtymään tulojen mukaiseen päästöverotukseen kautta linjan, myös linja-autolippujen, siinä kuin autoilun verotuksen? Toisen tonni on toisen onni ja toisen leipä lasten suusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan samoilla ajatuksilla menneenä vaikka oikeisto on kohdellut tasaveroisemmin kuin vasemmisto omistusautoilijoita. Tarvitaanko Perussuomalaiset poistamaan tehoton Päästöjen tasavero ja siirtymään tulojen mukaiseen päästöverotukseen kautta linjan, myös linja-autolippujen, siinä kuin autoilun verotuksen? Toisen tonni on toisen onni ja toisen leipä lasten suusta.

        Millainen on tulojen mukainen päästövero? Persuthan vihaavat progressiivista verotusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä lienee ollut Saarikon, Lintilän ja vanhasen Keskustapuolueen idea, sehän on puuhannut jo Sipilän, Orpon ja Bernerin porvarihallituskaudella näitä anti-Robin Hood -veroja, joilla ryöstetään köyhiltä rikkaille. Ajoneuvoveron nosto ja tienkäyttömaksuTASAVERO on kulujen siirtämistä pienituloisille, koska todennäköisesti Keskusta haluaa taas poistaa autoveron, jolloin ökyautojen ostajat hyötyvät paljon enemmän, vaikka maksaisivatkin 3 kertaiset ajoneuvoverot ja/tai 10€/100km tienkäyttömaksuTASAVEROA kuin pieni- ja keskituloiset. Ja eiköhän Keskusta saa myös haja-asutusalueille pienemmät maksut ja verot ajettua.

        Ei kepu kyllä aja autoveroa, katsos landepaukuilla on autotallit täynnä "maatalouskoneita" (verotuksellisista syistä). Mutta kepu petti silti menemällä punaviherhallitukseen joka ajaa yksityisautoilun lopettamista suomessa. En olisi ikinä uskonut alkavani persuksi mutta parempi myöhään kun ei milloinkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toistan samaa viestiä:

        Jos olisin taksikuski Helsingissä, en ottaisi Harakkaa, demareita, vasemmistoliittolaisia enkä vihreitä kyytiin. Pitäisi olla heistä oikein valokuvakokoelma autossa mukana.
        Sanosin: Kävelkää s-tanat!

        Mestari kulee polkupyörällä. Kuinkahan moni hipeistä tekee samoin?


      • Anonyymi

        Jos ei pääse töihin julkisella, tai ole varaa sähköautoon, kannattaa miettiä onko asuinpaikka väärä.
        Bussit kyllä kulkevat joka päivä, pitää sitten suunnitella työpäivää sen mukaisesti

        Jos asuu niin hevonkuusessa, että pitää autolla mennä yli 100 km päivässä, niin on parempi luopua erämaakämpästä ja muuttaa lähemmäksi ja luopua autosta.
        On tämä ylimääräinen autolla ajaminen Suomessa niin turhaa, että on ihan hyvä että tulee lisämaksua auton käytöstä.
        Loppuu turha ajaminen, ilmanlaatu paranee, ja mitä tulee veroihin, niin on meidän vastuulla hoitaa sellaisia maita, missä hyvinvointi on vain haave. Oli sitten Afrikassa, Aasiassa tai Etelä- Euroopassa.
        Jos haluaa nauttia, pitää myös osata jakaa muille vähävaraisille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Töissä käyminen on vapaaehtoista. Tai tekee vaikka etätöitä. Kaupoissa voi käydä harvemmin, esim. kerran kuukaudessa. Pitää muun ajan autoa seisonnassa.

        Itse olen onnistunut vähentämään ajokilometrit puoleen siitä kun olin vielä töissä. Viivyn mökillä viikkokausia enkä käy usein Helsingissä kotona. Muija siellä kyllä on, koska on vielä työelämässä mukana. Itse olen nyt ollut vuoden eläkkeellä, en ole ihan eläkeläisikäinen vielä.

        Talvella voisin harkita pois liikennekäytöstä ottoa, jos saisin edullinen 3-4 kk vuokrakämpän Espanjasta esim. marraskuun puolivälistä eteenpäin. Jos en saa, ajelen kyllä muijan talolle 2-3 viikon välein. Mökki taasen on meidän sisarusten yhteismökki, ei sähköjä eikä muitakaan mukavuuksia. Muut eivät pysty siellä viettämään aikaa, koska on vielä muita harrastuksia ja ovat mukavuudenhaluisimpia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Demari Harakka käy ihmisten autoilun kimppuun oikein raivolla.

        Esitän eläkeläisille autoja seisomaan esim. 4-5 kk:ksi ja sitten talveksi pois Suomesta. Voivat sitten ministerit laskeskella, kannattiko korottaa veroja. Ruokakauppojen myyntikin vähenee.
        Kiinteistöveroja jos nostetaan, niin ehkä kannattaa polttaa vanhat maaseudun huonot kotitalot. Riippuu siitä, miten paljon veroja noista menee. En nyt muista meidän suvun kotitalona (vanha pikkutila) kiinteistöveroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä lienee ollut Saarikon, Lintilän ja vanhasen Keskustapuolueen idea, sehän on puuhannut jo Sipilän, Orpon ja Bernerin porvarihallituskaudella näitä anti-Robin Hood -veroja, joilla ryöstetään köyhiltä rikkaille. Ajoneuvoveron nosto ja tienkäyttömaksuTASAVERO on kulujen siirtämistä pienituloisille, koska todennäköisesti Keskusta haluaa taas poistaa autoveron, jolloin ökyautojen ostajat hyötyvät paljon enemmän, vaikka maksaisivatkin 3 kertaiset ajoneuvoverot ja/tai 10€/100km tienkäyttömaksuTASAVEROA kuin pieni- ja keskituloiset. Ja eiköhän Keskusta saa myös haja-asutusalueille pienemmät maksut ja verot ajettua.

        Huomasitko rikesakkojen korotuksen. Sipilä siirsi köyhemmille verotaakkaa, koska rikesakot yleistyvät, ja on varmaan hallinnollisestikin halvempaa kuin päiväsakot.
        Tämäkin lisää käytännössä tasaverotukseen siirtymistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Töissä käyminen on vapaaehtoista. Tai tekee vaikka etätöitä. Kaupoissa voi käydä harvemmin, esim. kerran kuukaudessa. Pitää muun ajan autoa seisonnassa.

        Sossupummin typerä kommentti...kyllä sitä jokaisen kuuluisi töitä tehdä yhteiseen kekoon ja toisekseen hoitoalalla on hankala tehdä etänä töitä...tai monella muullakaan alalla.Ei siirry tavarat itsekseen tai paikat siivoonnu itsekseen.Kaupassa ja ravintoloissa oltava paikalla myymässä ja valmistamassa ruokaa...ja paljon muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...mitäpä mahtaisi mummosi/isoisäsi tuosta sanoa..?

        Opettanu miten eletään sukupolvelta toiselle sossupummina idiootteja kommentteja heitellen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei pääse töihin julkisella, tai ole varaa sähköautoon, kannattaa miettiä onko asuinpaikka väärä.
        Bussit kyllä kulkevat joka päivä, pitää sitten suunnitella työpäivää sen mukaisesti

        Jos asuu niin hevonkuusessa, että pitää autolla mennä yli 100 km päivässä, niin on parempi luopua erämaakämpästä ja muuttaa lähemmäksi ja luopua autosta.
        On tämä ylimääräinen autolla ajaminen Suomessa niin turhaa, että on ihan hyvä että tulee lisämaksua auton käytöstä.
        Loppuu turha ajaminen, ilmanlaatu paranee, ja mitä tulee veroihin, niin on meidän vastuulla hoitaa sellaisia maita, missä hyvinvointi on vain haave. Oli sitten Afrikassa, Aasiassa tai Etelä- Euroopassa.
        Jos haluaa nauttia, pitää myös osata jakaa muille vähävaraisille.

        Kätevintä on kun on töissä julkisella.
        Etätyöaikana riittää kun tekee pari tuntia töitä päivässä ma-pe.
        Kaikki rullaa entiseen malliin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kätevintä on kun on töissä julkisella.
        Etätyöaikana riittää kun tekee pari tuntia töitä päivässä ma-pe.
        Kaikki rullaa entiseen malliin.

        Älkää hyvät ihmiset ottako tosissaan näitä vihervassari trolleja. Tämä polttomoottorien alasajo on vain vähemmistö trollien märkäuni. Eivät ne täällä huutelisi jos enemmistö kansasta olisi heidän takanaan. Suraavissa vaaleissa nämä vähemmistöt laitetaan kuriin ,ellei jo aijemmin. Muistakaa ihmiset nämä itsekkäät ja vastuuttomat huutelut pitkin eri foorumeita. Vihervasemmisto ei ole koskaan tavallisen kantasuomalaisen asialla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kepu kyllä aja autoveroa, katsos landepaukuilla on autotallit täynnä "maatalouskoneita" (verotuksellisista syistä). Mutta kepu petti silti menemällä punaviherhallitukseen joka ajaa yksityisautoilun lopettamista suomessa. En olisi ikinä uskonut alkavani persuksi mutta parempi myöhään kun ei milloinkaan.

        Kepu pettää aina ja puukottaa selkään.


      • Anonyymi

        Päästöt ei vähene koskaan minnekkään vaan siirtyvät joihinkin muihin vekottimiin ja niiden valmistamiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kulkivat hevosella siihen aikaan. Eivät tuhonneet maapalloa saasteilla.

        Eiväthän ne, tehtaat kasvaa metsissä ja pankit kans.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millainen on tulojen mukainen päästövero? Persuthan vihaavat progressiivista verotusta.

        Tuskinpa vihaavat.
        Siellä on myös työväestöstä porukkaa, entisiä vassareiden äänestäjiä.
        Olikohan minulla liian pienet tulot? Kyllä ne keskiarvoa korkeammat olivat, ei kovin paljoa. En progressiivista verotusta miettinyt. Nyt olen ollut vuoden eläkkeellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Töissä käyminen on vapaaehtoista. Tai tekee vaikka etätöitä. Kaupoissa voi käydä harvemmin, esim. kerran kuukaudessa. Pitää muun ajan autoa seisonnassa.

        Matkailuautokin kannattaa jo kolmen päivän ajaksi laittaa seisontaan. Kyllä siinä hyvät data yhteydet tarvitaan, sillä kaikki vaan kilvan laittaan auto pois tieliikenteestä. Ainut oikea ratkaisu olisi polttoaineeseen hintaa lisää, sillä ajamista rajoitetaisiin varmasti tehokkaammin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harakkahan on entisiä Vihreitä.

        Ja nykyiset vihreet on oikeistolaisia, että kiitosta vaan sinne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä lienee ollut Saarikon, Lintilän ja vanhasen Keskustapuolueen idea, sehän on puuhannut jo Sipilän, Orpon ja Bernerin porvarihallituskaudella näitä anti-Robin Hood -veroja, joilla ryöstetään köyhiltä rikkaille. Ajoneuvoveron nosto ja tienkäyttömaksuTASAVERO on kulujen siirtämistä pienituloisille, koska todennäköisesti Keskusta haluaa taas poistaa autoveron, jolloin ökyautojen ostajat hyötyvät paljon enemmän, vaikka maksaisivatkin 3 kertaiset ajoneuvoverot ja/tai 10€/100km tienkäyttömaksuTASAVEROA kuin pieni- ja keskituloiset. Ja eiköhän Keskusta saa myös haja-asutusalueille pienemmät maksut ja verot ajettua.

        Raskaalle kalustolle moottoritievero, tulee työpaikkoja. Lisäksi sama kuin Saksassa, rajalla pidetään autot kunnes sakot yms maksettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Töissä käyminen on vapaaehtoista. Tai tekee vaikka etätöitä. Kaupoissa voi käydä harvemmin, esim. kerran kuukaudessa. Pitää muun ajan autoa seisonnassa.

        Hengissä pysyminen on vapaaehtoista.
        Terveisin: Minun hallitukseni


      • Anonyymi

        Hevosella ja fillarillakin on kuljettu pitempiäkin työ- ja kauppamatkoja. Entäs ajokortittomat, mitä etuoikeuksia olet heille kaavaillut, vai riittääkö kunhan minä ite?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kepu pettää aina ja puukottaa selkään.

        Näin on kepun kohdalla. Ei kait traktoreissa mitään päästöveroo lasketa ja vähentää saa polttoainekulutkin, vaikka mukula olis sillä traktorilla koulussa käynyt.


    • Jos tarkoitus on "rankaista" vain fossiilisten polttoaineiden käyttöä niin polttoainevero on oikea kohde. Eihän bensiini- tai dieselauton omistaminen saastuta vaan sillä ajaminen. Siksi veron pitää kohdistua käyttöön eikä omistamiseen.

      Mutta kannattaa muistaa, että tämän on työryhmän ehdotus. Työryhmässä on virkamiesten lisäksi ollut edustajia monesta etujäärjestöstä.

      • Anonyymi

        Siis sinunko mielestäsi on ihan oikein että autoa tarvitsevaa ihmistä/taloutta rokotetaan tällä tavoin, viis siitä mistä ne rahat ovat poissa??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis sinunko mielestäsi on ihan oikein että autoa tarvitsevaa ihmistä/taloutta rokotetaan tällä tavoin, viis siitä mistä ne rahat ovat poissa??

        Auton tarvitseminen on ihmisillä korvien välissä. Vielä 200 vuotta sitten kukaan ei edes tiennyt mistään autoista. Siitä huolimatta pärjättiin ihan hyvin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siis sinunko mielestäsi on ihan oikein että autoa tarvitsevaa ihmistä/taloutta rokotetaan tällä tavoin, viis siitä mistä ne rahat ovat poissa??

        Ei, vaan kuten kirjoitin, niin keino ja julkilausuttu tavoite eivät sovi yhteen. Bansan/dieselin polttaminen saastuttaa - ei pelkkä auton omistaminen. Ajoneuvoverolla rokotetaan omistamista eikä ajamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auton tarvitseminen on ihmisillä korvien välissä. Vielä 200 vuotta sitten kukaan ei edes tiennyt mistään autoista. Siitä huolimatta pärjättiin ihan hyvin.

        200 vuotta sitten koko infrastruktuuri oli erilainen. Eikä silloin tarvittu puhelimiakaan eikä sähköäkään, lääkäriäkään. Mitään muutakaan ei tarvittu.
        Ennen pyörän keksimistä ei tarvittu pyörääkään, ja ennen tulen sytyttämisen keksimistä ei tarvittu tultakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        200 vuotta sitten koko infrastruktuuri oli erilainen. Eikä silloin tarvittu puhelimiakaan eikä sähköäkään, lääkäriäkään. Mitään muutakaan ei tarvittu.
        Ennen pyörän keksimistä ei tarvittu pyörääkään, ja ennen tulen sytyttämisen keksimistä ei tarvittu tultakaan.

        Eli paljon on turhaa ja ympäristölle haitallista, josta voidaan aivan hyvin luopua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        200 vuotta sitten koko infrastruktuuri oli erilainen. Eikä silloin tarvittu puhelimiakaan eikä sähköäkään, lääkäriäkään. Mitään muutakaan ei tarvittu.
        Ennen pyörän keksimistä ei tarvittu pyörääkään, ja ennen tulen sytyttämisen keksimistä ei tarvittu tultakaan.

        Kuoltiin varmasti aika nuorena. Enpä kaipaisi hevosvetoisten kärryjen ja sitä vanhempaa aikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auton tarvitseminen on ihmisillä korvien välissä. Vielä 200 vuotta sitten kukaan ei edes tiennyt mistään autoista. Siitä huolimatta pärjättiin ihan hyvin.

        Eikä 35 euron lisä vuosimaksuun ole paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auton tarvitseminen on ihmisillä korvien välissä. Vielä 200 vuotta sitten kukaan ei edes tiennyt mistään autoista. Siitä huolimatta pärjättiin ihan hyvin.

        Joo kännyköistäkin voitaisiin luopua , pärjättiin hienosti lankapuhelimien varassa, ja ainakin NMT-900 -ekosysteemin pitäisi riittää....se Jeltsinin kannettava Mobira.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auton tarvitseminen on ihmisillä korvien välissä. Vielä 200 vuotta sitten kukaan ei edes tiennyt mistään autoista. Siitä huolimatta pärjättiin ihan hyvin.

        Mene vain yksinäsi sinne 1800-luvun alkuun. Hevostelemaan.
        Suomi on pitkä maa. Joillekin asian hahmottaminen voi olla ylivoimaista. Näkökulmia asiaa on tasan yksi. Voivoi.
        Voimia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mene vain yksinäsi sinne 1800-luvun alkuun. Hevostelemaan.
        Suomi on pitkä maa. Joillekin asian hahmottaminen voi olla ylivoimaista. Näkökulmia asiaa on tasan yksi. Voivoi.
        Voimia.

        Maan pituus ei vaikuta mitenkään ihmisen arkireviiriin. Ruoka ja energia pitää hankkia läheltä. Silloin ei tarvita mitään saastuttavia pitkän matkan tuholaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mene vain yksinäsi sinne 1800-luvun alkuun. Hevostelemaan.
        Suomi on pitkä maa. Joillekin asian hahmottaminen voi olla ylivoimaista. Näkökulmia asiaa on tasan yksi. Voivoi.
        Voimia.

        Mitä väliä sillä pituudella on? Jokainen voi olla kotiseudullaan, eikä pörrätä ylös alas. Kuopiolaisten porot saadaan Stadin kauppoihin ilman että niiden poromiesten tarttee ajella mihinkään.

        Helsinkiläisen taas ei tarvitse poistua kaipungistaan koskaan, kun sieltä saa kaiken tarvitsemansa. Tai turkulaisen jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auton tarvitseminen on ihmisillä korvien välissä. Vielä 200 vuotta sitten kukaan ei edes tiennyt mistään autoista. Siitä huolimatta pärjättiin ihan hyvin.

        Vielä 50 vuotta sitten pärjättiin ilman energiasyöppöä ja saastuttavaa internettiä ja sosiaalista mediaa. Nykyään ihmisillä ei enää ole mitään korvien välissä. Internet kiinni tai kunnon verotus tiedonsiirtoon ja maailma pelastuu sekä ollaan yhdenvertaisia muiden ihmisryhmien verotuksen kanssa. Ja onhan se tärkeämpää päivittää päivän kuntosalikuva, kuin mennä autolla töihin. Ulkonahan kun ei voi enää liikkua, kun ei tiedetä mikä luonto on. Käytän itse nettiä sekä muita palveluita paljon, mutta yhteen ihmisryhmään kohdistuvaa syrjimistä en ymmärrä. Ihmisiä ne liikkujatkin on. Tasa-arvoa pitää olla, niinhän sitä joka paikassa huudellaan. Ja niin.. Tiedonsiirron energiatarve löytyy kyllä sitä Googlea käyttämällä. Internettiä voi käyttää myös muuhun kuin posekuvien/videoiden lähettämiseen. Jaksamisia teille nykyajan "puunhalajat". Muiskis. Internetin käyttö saastuttaa ei sen olemassaolo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auton tarvitseminen on ihmisillä korvien välissä. Vielä 200 vuotta sitten kukaan ei edes tiennyt mistään autoista. Siitä huolimatta pärjättiin ihan hyvin.

        Silloin asuttiin työpaikalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auton tarvitseminen on ihmisillä korvien välissä. Vielä 200 vuotta sitten kukaan ei edes tiennyt mistään autoista. Siitä huolimatta pärjättiin ihan hyvin.

        Moni muukin asia oli hieman eri tavalla 200 vuotta sitte 😒


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auton tarvitseminen on ihmisillä korvien välissä. Vielä 200 vuotta sitten kukaan ei edes tiennyt mistään autoista. Siitä huolimatta pärjättiin ihan hyvin.

        Kuinkahan hyvin 200 vuotta sitten elänyt pärjäisi omalla elintavallaan nykymaailmassa? Toisin sanoen vertaus on täysin epärelevantti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinkahan hyvin 200 vuotta sitten elänyt pärjäisi omalla elintavallaan nykymaailmassa? Toisin sanoen vertaus on täysin epärelevantti.

        Eihän näistä vastauksista kukaan ymmärrä asian kaksijakoisuutta, ärsyttävää. Vertaus on aivan relevantti, nimittäin aika ei ole maailmaa muuttanut, vaan toiminta, esimerkiksi auton keksiminen, sekä sitä seuraava "tarvitseminen". Jorma vuosimallia 1820 soveltaen yhteisöllistä elintapaansa ostaisi vuonna 2020 auton, koska kaikilla on auto, hän tarvitsee auton koska muut tarvitsevat auton, ei koska hän "ei pääse töihin" vuonna 2020 ilman autoa. Ihmeellistä aivotonta horinaa (varmaankin) aikuisilta ihmisiltä, aina pitää vääntää rautalangasta.

        Myöskään kotona ei tarvitse pysyä, ihmiset ovat matkanneet mantereiden halki jalan tuhansia vuosia, nyt on jo bussi ja juna vauhdittamassa, ja jos ei voi käyttää niitä, on joko varaton tai aikuinen lapsi.

        Itse en välitä siitä mitä muut muka tarvitsevat, auto on aikuisen lelu yhdeksän kertaa kymmenestä. Sen "tarvitsee" ainoastaan jos inhoaa vaihtoehtoja, eikä siksi voi muuten mukautua niinkin yksinkertaiseen asiaan kuin etäisyys. Joskus, vaikkapa sodankylästä kaivoksella työskentelevänä ja perheen sitomana kylään, auto on ihan sopiva ratkaisu, Helsingin keskustassa se on silkkaa mukavuudenhaluisuutta.

        Elämässä vain osan asioista tulisi olla unelmiesi mukaisia, jotta kasvat aikuiseksi ennen kuin kuolet. Auto arkeen Helsingissä ei kuulu niihin, ei yleensä edes Oulussa, ehkä Rollossa. (Eikä edes sähköpyörä, te lihavat moralisoijat)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän näistä vastauksista kukaan ymmärrä asian kaksijakoisuutta, ärsyttävää. Vertaus on aivan relevantti, nimittäin aika ei ole maailmaa muuttanut, vaan toiminta, esimerkiksi auton keksiminen, sekä sitä seuraava "tarvitseminen". Jorma vuosimallia 1820 soveltaen yhteisöllistä elintapaansa ostaisi vuonna 2020 auton, koska kaikilla on auto, hän tarvitsee auton koska muut tarvitsevat auton, ei koska hän "ei pääse töihin" vuonna 2020 ilman autoa. Ihmeellistä aivotonta horinaa (varmaankin) aikuisilta ihmisiltä, aina pitää vääntää rautalangasta.

        Myöskään kotona ei tarvitse pysyä, ihmiset ovat matkanneet mantereiden halki jalan tuhansia vuosia, nyt on jo bussi ja juna vauhdittamassa, ja jos ei voi käyttää niitä, on joko varaton tai aikuinen lapsi.

        Itse en välitä siitä mitä muut muka tarvitsevat, auto on aikuisen lelu yhdeksän kertaa kymmenestä. Sen "tarvitsee" ainoastaan jos inhoaa vaihtoehtoja, eikä siksi voi muuten mukautua niinkin yksinkertaiseen asiaan kuin etäisyys. Joskus, vaikkapa sodankylästä kaivoksella työskentelevänä ja perheen sitomana kylään, auto on ihan sopiva ratkaisu, Helsingin keskustassa se on silkkaa mukavuudenhaluisuutta.

        Elämässä vain osan asioista tulisi olla unelmiesi mukaisia, jotta kasvat aikuiseksi ennen kuin kuolet. Auto arkeen Helsingissä ei kuulu niihin, ei yleensä edes Oulussa, ehkä Rollossa. (Eikä edes sähköpyörä, te lihavat moralisoijat)

        Niin eli ne verot on todennäköisesti ihan paikallaan, ajakaa sillä ratikalla, siksi sellaiset on sinne nimelle rakennettu.

        Vielä parempi olisi, jos autoa ei saisi ilman oikeaa perustelua, eikä sitä saisi käyttää liiemmin muuhun. Kaikki statusjampat, jonnet ja amikset saisi helvettiin tieltä, joten oikeat asiat hoituisi paljon nopeammin, ruuhkat -gone, saasteet -gone, tällaiset tyhjänpäiväiset jauhamiset tyhjänpäiväisten asioiden makselemisesta -gone.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auton tarvitseminen on ihmisillä korvien välissä. Vielä 200 vuotta sitten kukaan ei edes tiennyt mistään autoista. Siitä huolimatta pärjättiin ihan hyvin.

        Nii i, olitko paikalla ?


      • Anonyymi
        Kilgore.Trout kirjoitti:

        Ei, vaan kuten kirjoitin, niin keino ja julkilausuttu tavoite eivät sovi yhteen. Bansan/dieselin polttaminen saastuttaa - ei pelkkä auton omistaminen. Ajoneuvoverolla rokotetaan omistamista eikä ajamista.

        Tätä olen itsekin ajanut jo pitemmän aikaa, sillä oon kans huomannu, että se ei saastuta, jos ei aja. Taitaa vaan olla tän maan herroille liian vaikee ymmärtää.


    • Anonyymi

      Jos kiinteän veron korotus yhdistetään polttoaineverojen laskemiseen, niin saattaa olla jopa haja-asutusalueita tukeva malli. Mitä sillä 500 eurolla ajelee nykyisillä polttoaineiden hinnoilla, 5 000–10 000 km?

    • Anonyymi

      Jos tämä menee läpi, niin veikkaan ettei keskustapuoluetta ole seuraavien vaalien jälkeen. Tuolla verotetaan vanhojen autojen omistamista, sillä niitä pidetään vain kauppassa käyntiä varten. Ne eivät saastuta kun melkein koko ajan seisovat parkissa, mutta tuollahan pyritäänkin siihen, että saataisiin ihmiset luovuttamaan autot kokonaan pois, ja sitten ajettaisiin taksilla yhteiskunnan piikkiin.

      • Anonyymi

        Totta! Jos kepulistikot tekevät tuon, niin minäkin harkitsen nukkuvista vaikka Persuihin siirtymistä, uurnilla..


      • Anonyymi

        Niitteen äänestäjät menevät Mestarin porukoihin. Terv. ex-kokoomuslainen


    • Anonyymi

      Vihervasemmisto laittaa meidät köyhät vielä ahtaammalle, ite olemme heidät valinneet, saamme syyttää itseämme.

      • Anonyymi

        Mistä saakka köyhillä on ollut varaa ostaa auto?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä saakka köyhillä on ollut varaa ostaa auto?

        Ennen köyhtymistään, eläkkeelle kun saatu kenkää töistä, sitten muutama vuosi työttömyyttä ja eläke.
        Onhan niitä sellaisiakin jotka ovat koko ajan olleet köyhiä.
        Autoja pystyy ostamaan 200-1000€ hintaan, tuo 200 on kyllä harvinaisempaa, mutta 500-1000€ on realismia ja jo on valinnanvaraakin. Veroluonteiset maksut estävät auton käytön köyhiltä. Joku voi oikeasti tarvita autoa.
        Ekaksi pitää kieltää takseja ottamasta kyytiin kansanedustajia ja virkamiehiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennen köyhtymistään, eläkkeelle kun saatu kenkää töistä, sitten muutama vuosi työttömyyttä ja eläke.
        Onhan niitä sellaisiakin jotka ovat koko ajan olleet köyhiä.
        Autoja pystyy ostamaan 200-1000€ hintaan, tuo 200 on kyllä harvinaisempaa, mutta 500-1000€ on realismia ja jo on valinnanvaraakin. Veroluonteiset maksut estävät auton käytön köyhiltä. Joku voi oikeasti tarvita autoa.
        Ekaksi pitää kieltää takseja ottamasta kyytiin kansanedustajia ja virkamiehiä.

        Jos ei ole autoon varaa, niin silloin autosta on luovuttava. Ei auton omistaminen ole mikään ihmisoikeus. Ennenkin sanottiin, että huoleton mies on hevoseton mies.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennen köyhtymistään, eläkkeelle kun saatu kenkää töistä, sitten muutama vuosi työttömyyttä ja eläke.
        Onhan niitä sellaisiakin jotka ovat koko ajan olleet köyhiä.
        Autoja pystyy ostamaan 200-1000€ hintaan, tuo 200 on kyllä harvinaisempaa, mutta 500-1000€ on realismia ja jo on valinnanvaraakin. Veroluonteiset maksut estävät auton käytön köyhiltä. Joku voi oikeasti tarvita autoa.
        Ekaksi pitää kieltää takseja ottamasta kyytiin kansanedustajia ja virkamiehiä.

        Minulta saat hiljan katsatetun -04 Pösö 607:n 900 eurolla. V6 3.0 , automaatti. Autom. ilmastointi. Tupla-alut. Jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennen köyhtymistään, eläkkeelle kun saatu kenkää töistä, sitten muutama vuosi työttömyyttä ja eläke.
        Onhan niitä sellaisiakin jotka ovat koko ajan olleet köyhiä.
        Autoja pystyy ostamaan 200-1000€ hintaan, tuo 200 on kyllä harvinaisempaa, mutta 500-1000€ on realismia ja jo on valinnanvaraakin. Veroluonteiset maksut estävät auton käytön köyhiltä. Joku voi oikeasti tarvita autoa.
        Ekaksi pitää kieltää takseja ottamasta kyytiin kansanedustajia ja virkamiehiä.

        ..niillä on viimeisen päälle olevat virka-autot,katsokaapa sitä Tuppuraista esimerkiksi,jolle ei kelvannut valtion tallista mikä tahansa "varsa"..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä saakka köyhillä on ollut varaa ostaa auto?

        Autoja saa tee.se.itsemies ilmaiseksi. Älytöntä maksaa käyttöveroa joka moninverroin auton arvo.

        VERO KUULUU POLTTOAINEESEEN. SE MAKSAA JOKA AJAA,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autoja saa tee.se.itsemies ilmaiseksi. Älytöntä maksaa käyttöveroa joka moninverroin auton arvo.

        VERO KUULUU POLTTOAINEESEEN. SE MAKSAA JOKA AJAA,

        Hyvä on olla kiinteä käyttömaksukin, niin saadaan öljyä maaperään vuotavat romut pois elinympäristöstä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autoja saa tee.se.itsemies ilmaiseksi. Älytöntä maksaa käyttöveroa joka moninverroin auton arvo.

        VERO KUULUU POLTTOAINEESEEN. SE MAKSAA JOKA AJAA,

        Näihän sen pitäisi olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennen köyhtymistään, eläkkeelle kun saatu kenkää töistä, sitten muutama vuosi työttömyyttä ja eläke.
        Onhan niitä sellaisiakin jotka ovat koko ajan olleet köyhiä.
        Autoja pystyy ostamaan 200-1000€ hintaan, tuo 200 on kyllä harvinaisempaa, mutta 500-1000€ on realismia ja jo on valinnanvaraakin. Veroluonteiset maksut estävät auton käytön köyhiltä. Joku voi oikeasti tarvita autoa.
        Ekaksi pitää kieltää takseja ottamasta kyytiin kansanedustajia ja virkamiehiä.

        Ainakin yksi kansanedustaja kulkee fillarilla. Halla-Aho. Eikä muuten korruptiopyörällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ..niillä on viimeisen päälle olevat virka-autot,katsokaapa sitä Tuppuraista esimerkiksi,jolle ei kelvannut valtion tallista mikä tahansa "varsa"..

        Niin, kansa käyttää pian autoja edustajiensa ja ministerien välityksellä, joka on siis kansalle isoa verotettavaa tuloa ja siksi on aina äänestettävä joka sortin vasemmistolaista, kepuleja ja kokkareita pitämään siitä huolen. Pitäähän nyt toki ministereille ja kansanedustajille olla joka kuukausi se lottovoitto sekä kaikki ilmaiset etuudet sekä ylimääräiset palkkiot että leveä elämä.


      • Anonyymi

        En ole yhtään viherkommaria ikinä äänestänyt,enkä valinnut mihinkään tehtävään. Tyhmät suomalaispunikit ne on valtaan halunneet,ja tässä on lopputulos.


    • Anonyymi

      Polttoainevero pois, kilometrivero tilalle ja bensa v8 alle, näin maailma pelastuu.

    • Anonyymi

      Kannattaisi mieluummin pienentää menoja. Pois yritystukia, maataloustukia, asumisen tukia, kotona lasten hoitamisen valtiontukia. Sieltä irtoaisi valtavat rahat ja samalla talous tehostuisi. Mutta kun ei. Sitten vaan velkaa ja velan velkaa ja autoveroa ...

      • Anonyymi

        Miksi sinua vaivaa lasten kotona hoitaminen? Siihen tuskin valtiontalous kaatuu..!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sinua vaivaa lasten kotona hoitaminen? Siihen tuskin valtiontalous kaatuu..!

        Lapsia saa toki hoitaa kotona omalla kustannuksella. Mutta entä valtion ajalla. Työstä poisjäävän ammattiosaantuminen rapistuu, eläkettä ei kerry.

        Ruotsalaiseen työlinjaan kuuluu , että valtio kannustaa kaikkia palkkatyöhön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapsia saa toki hoitaa kotona omalla kustannuksella. Mutta entä valtion ajalla. Työstä poisjäävän ammattiosaantuminen rapistuu, eläkettä ei kerry.

        Ruotsalaiseen työlinjaan kuuluu , että valtio kannustaa kaikkia palkkatyöhön.

        Sehän on hyvä ettei eläkettä kerry. Vähenee eläkekustannukset. Valtion tulisi kannustaa tuohon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän on hyvä ettei eläkettä kerry. Vähenee eläkekustannukset. Valtion tulisi kannustaa tuohon.

        Kyllä se on ihan kaikkien etu, että ihmiset hyödyntävät koulutuksensa ja saavat hyvät palkat ja eläkkeet. Jaksavat sitten vanhoina käydä leivoskahveilla ja teatterissa, ostamassa palveluita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän on hyvä ettei eläkettä kerry. Vähenee eläkekustannukset. Valtion tulisi kannustaa tuohon.

        Palkan oltava niin iso, että palkkatyössä olisija pystyisi järjestämään itselleen eläkerahat säästöillään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se on ihan kaikkien etu, että ihmiset hyödyntävät koulutuksensa ja saavat hyvät palkat ja eläkkeet. Jaksavat sitten vanhoina käydä leivoskahveilla ja teatterissa, ostamassa palveluita.

        Jaa sinä haluat päättää , miten ihmiset elämänsä järjestävät? TYYPILLINEN SOSIALISTI.
        Kyllä ne päivähoitoapaikatkin maksavat, eli jos äiti hoitaa tenavaa kotona, niin siitä kuuluukin maksaa korvaus. Ja kotona on mukavempa kuin laitoksessa.

        Lisäksi kotona oleva äiti tekee tilaa jollekin muulle työmarkkinoilla - ei meillä mitään täystyöllisyyttä ole, jotta kaikki voisivatkaan noin vain työllistyä...ihan utopiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa sinä haluat päättää , miten ihmiset elämänsä järjestävät? TYYPILLINEN SOSIALISTI.
        Kyllä ne päivähoitoapaikatkin maksavat, eli jos äiti hoitaa tenavaa kotona, niin siitä kuuluukin maksaa korvaus. Ja kotona on mukavempa kuin laitoksessa.

        Lisäksi kotona oleva äiti tekee tilaa jollekin muulle työmarkkinoilla - ei meillä mitään täystyöllisyyttä ole, jotta kaikki voisivatkaan noin vain työllistyä...ihan utopiaa.

        Yksi lapsi ilmaiseksi. Sitä seuraavista vero, tai maksulliset koulut.. lapsiin laitetaan rahaa haaskiin, vaikka maailmassa on liikaa lapsia.


      • Anonyymi

        Kepuleille kodnhoitotuet ym tärkeitä, eukot vääntää pentuja, saavat tkia ja tekevät samalla maatilan töitä, isäntä nostaa miljoonatukiaiset. Ei niillä tunnu missään autoilijan verot ja jostainhan ne tukiaisrahat on kerättävä, monta miljardia vuosittain 40 000:lle miljonäärimaajussille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa sinä haluat päättää , miten ihmiset elämänsä järjestävät? TYYPILLINEN SOSIALISTI.
        Kyllä ne päivähoitoapaikatkin maksavat, eli jos äiti hoitaa tenavaa kotona, niin siitä kuuluukin maksaa korvaus. Ja kotona on mukavempa kuin laitoksessa.

        Lisäksi kotona oleva äiti tekee tilaa jollekin muulle työmarkkinoilla - ei meillä mitään täystyöllisyyttä ole, jotta kaikki voisivatkaan noin vain työllistyä...ihan utopiaa.

        Suomessa on mailman suurimmat tuet lapsiperheille ja lisää vaaditte koko ajan, eikö mikään riitä. Akat kännää raskausaikanaan ja tekee vammaiosia pentuja 3000 vuodessa ja määrä lisääntyy koko ajan, sittem malsetaan vielä isommat korvaukset, vaikka pitäisi laittaa vankilaan lasten vammauttamisesta.


    • Anonyymi

      ”Ajoneuvoverojen kolminkertaistaminen kasvattaisi puolestaan VTT:n arvion mukaan valtion verotuloja noin 1,7–1,8 miljardilla eurolla vuodessa.”
      Ei kasvata koska tuo raha on kokonaan poissa muusta kulutuksesta eli plus miinus nolla.

      • Anonyymi

        Tuolla perusteella kaikki muutkin verot voidaan poistaa, koska verot on "poissa muusta kulutuksesta."

        Ei sattunut käymään sellainen mielessä, että verolla pyritään nimenomaan vähentämään haitallista kulutusta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolla perusteella kaikki muutkin verot voidaan poistaa, koska verot on "poissa muusta kulutuksesta."

        Ei sattunut käymään sellainen mielessä, että verolla pyritään nimenomaan vähentämään haitallista kulutusta?

        Etpä sinäkään kovin terävä tänään ole, kun kumoat samassa lauseessa oman "ajatuksesi"..huoh.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etpä sinäkään kovin terävä tänään ole, kun kumoat samassa lauseessa oman "ajatuksesi"..huoh.

        Mitä et ymmärtänyt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolla perusteella kaikki muutkin verot voidaan poistaa, koska verot on "poissa muusta kulutuksesta."

        Ei sattunut käymään sellainen mielessä, että verolla pyritään nimenomaan vähentämään haitallista kulutusta?

        Logiikkasi ei toimi. Sen mukaan voitaisiin vaikka tehdä 5 muuta isoa pakollista veroa. Katsotaan sitten, mihin rahat riittäisivät. Tulot eivät nykyään kasva, eli ei palkankorotuksia tule kuin hyvin vähän tai tulot alenevat, se on suunta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä et ymmärtänyt?

        Sitä mitä et sinä itsekään, anteeksi vain...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä mitä et sinä itsekään, anteeksi vain...

        Eli ongelma on vain sinun päässäsi, kuten jo aikaisemmin epäiltiinkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolla perusteella kaikki muutkin verot voidaan poistaa, koska verot on "poissa muusta kulutuksesta."

        Ei sattunut käymään sellainen mielessä, että verolla pyritään nimenomaan vähentämään haitallista kulutusta?

        Sokerivero tappiin ja heti!

        Veroilla pyritään einsijassa rahoittamaan jättimäiseksi paisunutta julkisen talouden menoja ja ylläpitämään turhapurojen suojatyöpaikkoja. Sekä toki siirtämään kaksin käsin varoja, yleensä ideologisista lähtökohdista, kulloinkin vallassa olevalle poliittisen ryhmittymän eturyhmille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolla perusteella kaikki muutkin verot voidaan poistaa, koska verot on "poissa muusta kulutuksesta."

        Ei sattunut käymään sellainen mielessä, että verolla pyritään nimenomaan vähentämään haitallista kulutusta?

        Lueppas uudestaan. Keskeistä on valtion verotulon kasvattaminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolla perusteella kaikki muutkin verot voidaan poistaa, koska verot on "poissa muusta kulutuksesta."

        Ei sattunut käymään sellainen mielessä, että verolla pyritään nimenomaan vähentämään haitallista kulutusta?

        Itse en meikkaa ja olen ymmärtänyt että meikkitehtaat saastuttavat valtavasti. Enkä käytä pikkuousunsuojiakaan, ne käsittääkseni saatuttavat valtavasti ollen kertakäyttöistä tavaraa..
        Voisimmeko saada näille tuotteille haittaveron? Oikein sellaisen summan joka vähentäisi nimenomaan haitallista kulutusta.

        Helppoahan se on toisten ihmisten lompakolla käydä, eikö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse en meikkaa ja olen ymmärtänyt että meikkitehtaat saastuttavat valtavasti. Enkä käytä pikkuousunsuojiakaan, ne käsittääkseni saatuttavat valtavasti ollen kertakäyttöistä tavaraa..
        Voisimmeko saada näille tuotteille haittaveron? Oikein sellaisen summan joka vähentäisi nimenomaan haitallista kulutusta.

        Helppoahan se on toisten ihmisten lompakolla käydä, eikö?

        Voisin tulla auttamaan p.llun pesussa. Säästäisit suojia ainakin kotona ollessasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolla perusteella kaikki muutkin verot voidaan poistaa, koska verot on "poissa muusta kulutuksesta."

        Ei sattunut käymään sellainen mielessä, että verolla pyritään nimenomaan vähentämään haitallista kulutusta?

        Mitä ihmeen haitallista kulutusta? Autoilun verotus on jo niin suurta, että kukaan ei aja kilometriäkään ellei se ole välttämätöntä. Poislukien suurituloiset, jotka ostavat veronmaksajien tuella Teslan leikkikaluksi pihaan moottoripyörille ja veneelle seuraa pitämään. Ellei Teslaa, niin sitten joku panssarivaunun kokoinen verotukia nauttiva lataushybridi, jonka valmistaminen imee luonnonvaroja yhden helikopterin verran. Autovero on pelkästään rahankeräystä. Eduskunnan kahvipöytien lehmänkaupoissa miljoonat ovat vaihtuneet miljardeihin. Kas kun rakennetaan utopiaa uudesta vihreästä maailmasta.

        Mutta mitäpä tässä kitisen. Äänestäminen tarkoittaa että kansa saa sitä mitä ansaitsee. Sinä päivänä kun hyvinvointiutopian rahoitus loppuu, loppuu myös turhat väittelyt autoveroista tai kulutuksesta. Silloin energia kuluu hengissä selviämiseen.


    • Anonyymi

      Ajoneuvoveron 1500 euron kasvu on pyristyttävää hallitukselta

    • Anonyymi

      Hullu idioottimaisuus on hallituksen jumala, ja vielä tälläisena aikana, kun tarvittaisiin rutkasti lisää työpaikkoja, niin nuo mielisairaat on ajamassa kaiken konkurssiin.
      Mitä ihmeen paskaa ne oikein syö, kun järki on hävinnyt totaalisesti !

    • Anonyymi

      Kansalle vaan maski päähän. Maski pelastaa.

      • Anonyymi

        Väärin. Vain spaghettihirviö pelastaa.


    • Anonyymi

      "Tuolla perusteella kaikki muutkin verot voidaan poistaa, koska verot on "poissa muusta kulutuksesta.""
      Tuntuu äkkiä pikkunäppärältä vedolta mutta tarkemmin kun ajattelee niin eipä siinä logiikkaa juuri ole.
      Nythän tullaan ns. rajahyötyjen alueelle!

    • Anonyymi

      Miten hallitus saadaan kumoon.

      • Anonyymi

        Siten, että kepu ottaa ritolat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siten, että kepu ottaa ritolat.

        Ellei ota, niin sitten kuihtuu puoluekartalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ellei ota, niin sitten kuihtuu puoluekartalta.

        Myöhäistä. Kunnalisvaaleissa tulee veret seisauttava vaalitappio.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ellei ota, niin sitten kuihtuu puoluekartalta.

        Miten kävi Sinisille, kun Soini oikein kunnolla käänsi takkia? Eipä Soinilla ole varmaan enää ikinä asiaa politiikkaan.
        Muuten, löysin pikkukaupungin ilmaisjakelulehdestä tai paikallislehdestä erään idioottimaisimman mielipidekirjoituksen mitä olen koskaan nähnyt. Siinä joku ennusti Soinin palaavan politiikkaan ja saavan laajalti kannatusta. En usko, että tyyppi vitsaili.


    • Anonyymi

      Ajoneuvon omistaminen ei aiheuta päästöjä, ajaminen kyllä.

      Kyse on rahan keräämisestä päästöverukkeella. Rahaa tarvitaan mm. kehitysmaamuslimien elättämiseen. Mikään ei riitä.

      • Anonyymi

        Väestönsiirtojen rajoittaminen tänne kylmään ja pimeään suuren hiilijalanjäljen kuluttajiksi on vastuullinen ilmastoteko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väestönsiirtojen rajoittaminen tänne kylmään ja pimeään suuren hiilijalanjäljen kuluttajiksi on vastuullinen ilmastoteko.

        Ei, vaan rasismia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, vaan rasismia.

        Jokaisella on oikeus unelmaan. Siihen kúuluu myös KelaGoldilla hankittu oma auto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokaisella on oikeus unelmaan. Siihen kúuluu myös KelaGoldilla hankittu oma auto.

        Ja ikioma asianajaja. Piikki auki oikeusaputoimistoon.


      • Anonyymi

        Tässä voit tehdä EU-laajuisen kannatuksen ideallesi: Ei enää miljoonittain pakolaisia EU-alueelle!
        https://www.saveurope.eu/?recruiter_id=24318

        Kannattaa lukea mitkä ovat haitat, jos ei laiteta EU:n ulkorajoja kiinni.


    • Anonyymi

      tarvitaan nopeasti diiseli vero sähkö ja hybridi autoille.
      - muuten jää verot saamatta.
      ja matujen elätykseen rahat ei riitä.

    • Anonyymi

      Sanna piipahtelee yksityiskoneella Brysselissä. Sieltä on annettu tuollaiset neuvot.

      • Anonyymi

        Sannalla ei ole aikaa mennä "julkisilla".

        Mutta kun veronmaksaja jonottaa ruuhkassa töihin kolmen työkuukauden työajan verran vuodessa, niin hänelle tarjotaan vielä ruuhkamaksua, roimaa bensaveron korotusta ja ajoneuvoveron 3-kertaistamista.


    • Anonyymi

      Harkka se vasta puuron keitti.
      Kukaan ei maksa, jotta lähretään vain kaikki lusimaan. Tai aisat koslaan ja ajetaan hevosilla.

      • Anonyymi

        Ei kun lyödään hanskat tiskiin ja siirrytään syömään kuormasta. Pitäkää tunkkinne, velkaviisikko.


    • Anonyymi

      Tätä persaukisten kitinää on kuultu jo Esko Ahon hallituksen ajoilta, kun tuulilasitarrat otettiin käyttöön. Saisi verot omasta puolestani 10-kertaistua, niin ei tulisi enää kuin tuttuja vastaan.

      • Anonyymi

        Teillä mustalaisilla olisi silloin helppoa..te kun ikinä omista mitään. Te vaan ajatte, haii..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teillä mustalaisilla olisi silloin helppoa..te kun ikinä omista mitään. Te vaan ajatte, haii..

        Repesin täysin tuohon servaukseen !!


    • Anonyymi

      No onneksi nykyhallitus myös jakaa avokätisesti rahaa, nimittäin italian mafiosoille.

      • Anonyymi

        Britanniassa jotkut sanoo, että heidän Brexit-soppari on jäissä, ettei vaan itskut myös lähtis erolinjalle. Sitten tuliskin kertaluokkaa isompi sotku selvitettäväksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Britanniassa jotkut sanoo, että heidän Brexit-soppari on jäissä, ettei vaan itskut myös lähtis erolinjalle. Sitten tuliskin kertaluokkaa isompi sotku selvitettäväksi.

        Itskut? Skotit?


    • Anonyymi

      Viimeinkin toimintaa maailman pelastamiseksi , vero on vain liian pieni kolminkertaisena ollakseen riittävän tehokas , autohan on turha ainakin kiireettömällä maaseudulla jossa on eletty ennen perinteisesti ilman autoja . Tietenkin joukkoliikennettä tulee olla kaupungeissa ja valtateillä . Mikäs on landeillakaan asuessa kun voi kävellä tai pyöräillä ison valtatien varrelle bussikyytiin , ei tarvitse kävellä isolle kirkolle asti asioille kuten ennen ja yöpyä kievarissa tai majatalossa välillä jos matka on pitkä .

      • Anonyymi

        Koska alkaa Hevosen paluu? Siis oikea hevonen, kauramoottori?


      • Anonyymi

        Ei ennen kiireiset kaupukilaisetkaan käyttäneet autoa. Vallasväki käytti hevosta ja rahvas käveli.


      • Anonyymi

        Itse asun kaupungissa ja minulle riittää fillari. En tarvitse joukkoliikennettä mihinkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse asun kaupungissa ja minulle riittää fillari. En tarvitse joukkoliikennettä mihinkään.

        Ajelet kuitenkin yleisillä teillä.
        Loisijoiden pitää maksaa enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajelet kuitenkin yleisillä teillä.
        Loisijoiden pitää maksaa enemmän.

        Kaupunkimme kadut ovat minun maksamilla kunnallisverorahoilla rakennettuja. Autoilijat käyttävät samoja katuja, vaikka eivät edes maksa veroja meidän kaupungin kassaan. Tarvitaan tietullit sisääntuloväylille, jotta autoilijatkin saadaan maksamaan katujen kuluttamisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska alkaa Hevosen paluu? Siis oikea hevonen, kauramoottori?

        Ilmasto ei varmaankaan kestäisi sitä että jokaisella olisi oma hevonen, ja kauramoottorihan tuottaa hiilidioksidipäästöjä silloinkin kun se ei ole ajossa.


      • Anonyymi

        ..ihan varmasti on olemassa kaksi ihmislajia;tämä tavallisempi ruualla elävä joka asuu pääosin maaseudulla ja tekee oikeita töitä elääkseen ja sitten se paperia syövä laji joka kansoittaa kaupungit ,virastot ja puoluetoimistot,on madellut yhteiskunnassa päättäviin asemiin ja pyrkii kyykyttämään muita parhaansa mukaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse asun kaupungissa ja minulle riittää fillari. En tarvitse joukkoliikennettä mihinkään.

        Mä asun keskisuuressa kaupungissa ja pärjään fillarilla ja hyvin satunnaisilla bussi/taksi -kyydeillä.

        Ongelmana on se, että työni on vähän siellä sun täällä silloin sun tällöin, joten joudun rajaamaan töitä pois ja en voi tehdä niin paljon ylitöitä, kuin voisin, jos olisi auto.

        Vielä suurempana ongelmana on, että toinen lapseni (4 vuotta) vanhemmista on muuttanut lapsen kanssa 75 kilometrin päähän ja minun pitää lasta kuskata tuota väliä parin viikon välein luokseni.
        Julkisilla tuo lapsen kuskaaminen maksaisi noin 100e kuussa. Ja julkiset eivät edes kulje siten, että lapsen hakeminen bussilla onnistuisi oikeisiin tai edes järkeviin aikoihin.

        Tarvitsisin siis jonkinlaisen auton, mutta pienillä palkoilla ei ole mitenkään varaa pitää autoa.

        Tällä hetkellä eräs hyväsydäminen vanhus lainaa minulle autoaan, että lapsellani on mahdollisuus isään.
        Vanhus pitää autoaan nykyään vain melkein siitä syystä, että lainaa sitä minulle.

        Hävettää itseäni tällainen tilanne, mutta minkäs teet, kun käteen jäävä palkka täysipäiväisestä työstä on liian pieni elämiseen.

        Matuveroa voisin kannattaa. Muita veroja pitäisi laskea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ennen kiireiset kaupukilaisetkaan käyttäneet autoa. Vallasväki käytti hevosta ja rahvas käveli.

        OIkein, näin se ennen meni. Sitä faktaa tukevaa musiikkia tiedossa, linkki on alla:
        https://youtu.be/2Ydp20g7WBU


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaupunkimme kadut ovat minun maksamilla kunnallisverorahoilla rakennettuja. Autoilijat käyttävät samoja katuja, vaikka eivät edes maksa veroja meidän kaupungin kassaan. Tarvitaan tietullit sisääntuloväylille, jotta autoilijatkin saadaan maksamaan katujen kuluttamisesta.

        Sonä luuseri maksa mitään, käytät vaan muiden verorahoilla kstantamia palveluja lähes ilmaiseksi. Viherpiiperöille todelliset kulut maksettaviksi ratikoista ja muista turhuuksista.


    • Anonyymi

      Ihanaa on elo maaseudulla. Voi istuskella koko päivän heinä suussa maitolaiturilla, paskat autoista.

      MITÄ, eikö maitolaitureita enää olekkaan, shit.

    • Anonyymi

      The Hevonen takaisin heti !

    • Anonyymi

      Vuosittainen ajoneuvovero pitäisi nostaa vähintään 2000 euroon vuodessa. Siitä sitten portaittain maksua ylöspäin.

      • Anonyymi

        Miksi ihmeessä tyytyä noin pieneen nostoon?
        Ei lampaat pue keltaliivejä ylleen tai lähde miekkareihin pippurisumutettaviksi.
        Myös kaikille akkukäyttöisille kulkineille vero olisi perusteltu.
        Jos nyt kokonaisveroasteen kasvattaminen Suomessa on tällä hetkellä yleensäkään perusteltua..


    • Anonyymi

      Jotta Suomi pääsee todelliseksi hiilineutraaliksi maaksi, kaikki hiiliyhdisteitä tuottava toiminta täytyy lopettaa.
      Kukin miettiköön tykönänsä, mitä toimintoja siihen kuuluu.

      Joka tapauksessa myös energiaa kuluttava työ kuuluu siihen.
      Luonnon kannalta olisi edullisinta, jos ihmiset alkaisivat elämään sosiaalisilla tulonsiirroilla.
      Tasa-arvo koittaisi siten, että kaikilla olisi sama tulonsiirto poliittisesta mielipiteestään huolimatta.

      Lentovero ja polttomoottorivero olisivat kulmakiviä yhdistettynä tuloveroon, välilliseen veroon, kiinteistöveroon, sokeriveroo, huviveroon, alviin, omaisuusveroon, solidaarisuusveroon, halvan ulkolaisen lihan veroon ( Antti Rinne ), polttoaineveroon, sähköveroon, autoveroon, julkisenliikenteen lippuveroon, jne.

    • Anonyymi

      Ensin lietsotaan ilmastoahdistus. Ahdistuneita on sitten helppo verottaa käyttäen ilmastomuutosta keppihevosena. Ja maailma pelastuu.

      • Anonyymi

        Ja voidaan ottaa lisää siirtolaisia lämpimistä maista tänne täysihoitoon. Ja unelmaan sisältyy tietysti auto ja ajokortti veronmaksajan piikkiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja voidaan ottaa lisää siirtolaisia lämpimistä maista tänne täysihoitoon. Ja unelmaan sisältyy tietysti auto ja ajokortti veronmaksajan piikkiin.

        Täytyy kyllä todeta, että äänestäjät ovat tyhmää sakkia.


      • Anonyymi

        Ainoa hyvä puoli koronassa on että ilmastoahdistus ei nyt "myy".


    • Anonyymi

      Saadaan ajoneuvokanta uudistettua kun köyhät luopuvat autoilusta.

      • Anonyymi

        Juu. Ja vaaleissa äänestävät silti vihervassareita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu. Ja vaaleissa äänestävät silti vihervassareita.

        -pitkätukkaista on helppo jymäyttää, vanha sanonta


    • Anonyymi

      Investaationarinaa ym niskoittelua.

    • Anonyymi

      Rahalla saa ja hevosella pääsee.

    • Anonyymi

      Kepu haukkuu Corollan käyttäjiä köyhiksi mummoiksi.

    • Anonyymi

      Suomalaisia ryöstetään oikein urakalla , paljonko Italiassa on käyttömaksut ?

      • Anonyymi

        Käyttömaksuista en tiedä, mutta Italiassa on ainakin Suomea kalliimpi menovesi.


    • Anonyymi

      Ne työpaikat on sitten tuotava kävely- ja pyöräily etäisyydelle. Jo 30 km päässä oleva työpaikka on silloin mahdottomuus. Mitä niiden vihreiden aivoissa oikein pesii kun on vietävä viimeinenkin työssäkäynti mahdollisuus muualla kuin Helsingissa asuvilta. Emme kaikki voi muuttaa ratikoiden ja metrojen ulottuville.

    • Anonyymi

      Ruotsissa auto kuin auto niin "tiemaksu" ,joka on maksun nimi siellä , maksaa vain 900KR eli n. 90€ / vuosi.
      Lisäksi on huomioitava Ruotsalaisten suuremmat palkat ja autoveroahan siellä ei ole ollut enään kymmeniin vuosiin.
      Suomalaiset verotetaan hengiltä, mitäs tyhmät äänestitte Vihreita ja Demareita, sitä tulee nyt sitten olan takaa mitä halusitte tyhmä kansa.

      • Anonyymi

        Kokoomus on samaa mieltä vihreiden ja demarien kanssa, käyttöveroa nostettava.


      • Anonyymi

        Perinteet velvoittaa työkansan äänestämään riistäjiään ja sortajiaan. Vasemmistolaiset riistävät leivänkin lasten suusta verotalkoilla heidän perskärpästensä kepulien ja kokkareiden tuella ja istuttavat poliittisella nepotismillaan kaikkiin yhteiskunnan avainasemiin omat henkilönsä.


    • Anonyymi

      Miksi köyhän pitää saada kulkea omalla autolla? En ole ikinä ymmärtänyt miksi rahvaalle on alunperinkään mahdollistettu autoilu. Rahvaan paikka on kulkea bussilla tai omilla jaloilla.

      • Anonyymi

        Niinpä,
        ja kyykistellä nöyrästi lakki kourassa mikäli parempaa porukkaa näkösällä..


      • Anonyymi

        Samaa mieltä. Suomalaisista nimittäin 90% on keskiluokkaa tai alempaa. Loput ajakoot autolla.


      • Anonyymi

        Et sinä mitään julkisia tarvitse, kulja jalkaisin tai pyörällä niin kunto kohenee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sinä mitään julkisia tarvitse, kulja jalkaisin tai pyörällä niin kunto kohenee.

        Kuleppa 60km kävellen tai pyörällä töihin rakentamaan taloa 200kg työkaluja messissä. Et muuten kule. Stnan citypiiperö tiiä työnteosta hevon ******


    • Anonyymi

      Ihan hyvä, jos paljon kuluttava (paljon päästöjä) maksaa enemmän.
      Ei kai ihminen muuten älyä vaihtaa pienempikulutuksiseen.
      Pakon edessä ja omaa lompakkoa suojellakseen änkyrä viimein vaihtaa sen 15 litraa syövän "miehekkään" mustan Auton siihen tavalliseen pikkuautoon, joka vie kolmasosan edellisen kulutuksesta.
      Pitää vain löytää uusi keino pätemiseen.

      • Anonyymi

        Jep, euro on paras konsultti tässäkin asiassa.


    • Anonyymi

      Jollainhan matukat ja euroopan maffia pittee maksaap.

    • Anonyymi

      Johan se on aika alkaa köyhiä piiskaamaan. Tuli niin kalliiksi tukea rikkaita yrittäjiä.....

      • Anonyymi

        Ehkäpä se yrittäjien mollaaminen kannattaa jättää hiukan pienemmälle. Katsos niiden veroilla sinunkin toimeentulotuki maksetaan. Sen sijaan tulijoiden ja välimeren maiden tukeminen se kalliiksi tulee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkäpä se yrittäjien mollaaminen kannattaa jättää hiukan pienemmälle. Katsos niiden veroilla sinunkin toimeentulotuki maksetaan. Sen sijaan tulijoiden ja välimeren maiden tukeminen se kalliiksi tulee.

        Ehkäpä se työläisten mollaaminen kannattaa jättää hiukan pienemmälle. Katsos niiden työllä ja veroilla sinunkin loisiminen kustannetaan. Sen lisäksi tulijoiden ja välimeren maiden tukeminen se kalliiksi tulee, kuten myös maajussien ja muiden mukamas yrittäjien.


    • Anonyymi

      Veikkaan, että monella loppuu työssäkäynti jatkuvasti kallistuvan peruselämän vuoksi. Sen jälkeen lopetetaan lapsilisien ja muiden lapsiavustusten jakaminen, joka lopettaa synnytykset, tai tarkemmin, synnytyksiä hoitavat jatkossa me, joilla on varaa maksaa lapsen elatus omasta pussista.

      • Anonyymi

        Ei ole mahdollista lopettaa töissä käyntiä, koska elämä on laskettu nykyisen palkkatason varaan. Töihin mennään vaikka ryömimällä, jos ei enää ole varaa mennä saastuttavalla yksityisautolla.


    • Anonyymi

      Jos hallitus onnistuu tekemään yksityisautoilusta itselleni liian kallista tai vaikeaa. Niin lupaan käyttäväni julkisia liikennevälineitä ja ehdottomasti ilman mitään maskia. Sitten jos saan koronaviruksen niin tulen liikkumaan nykyistä aktiivisemmin kaupungilla, suuremmissa väestöjoukoissa, julkisissa rakennuksissa ilman mitään maskia ja ilman mitään turvaväliä. Tartutan koronan täysin tahallani ja tietoisesti niin monelle ihmiselle kuin suinkin mahdollista täysin välittämättä lainsäädännöstä. Laimin lyön myös hygienian kuten käsienpesun jos käyn joudun käymään esim. ravintolan tai kaupan vessassa.

    • Anonyymi

      Kun tämä korotus tulee, niin koko kansa vain autot liikennekäytöstä pois eikä mennä töihin. Veron korottaminen ei mitään päästöjä vähennä, tämä näkyy vain Trafin asiantuntijoiden ja muiden virkamiesten palkoissa.

      • Anonyymi

        Asuntovelkaiset duunarit käyvät töissä vaikka ryömimällä. Ovat ajaneet itsensä kiikkiin.


      • Anonyymi

        Tuo on tarkoituskin että työssäkäynti ja muu liikkuminen loppuu, samalla loppuu teollisuuden saastuttaminenkin.


      • Anonyymi

        Aivan totta!
        Trafillakin palkat huippuluokkaa, korkean palkan lisäksi oikein rauhallinen työtahti? Ei Kello-Kalle vahtimassa? Sairaslomista ei kukaan valita? Myöhästymisisiä, pitkiä lounastaukoja ei kukaan seuraa? Miksi kiirehtiä, eivät ne työt tekemällä lopu? Ja voihan sitä keksiä uusia. Himmeleitä.
        Montako eri virkanimikettä on julkisella puolella? Apulaispäällikön apulaisjohtajan tukikepin alaviitettä?
        Varmaankin satoja!
        Tai kuntien yhdistämisen seurauksena suojatyöpaikkojen jatkoajan jatkoajalla turhapuroina julkisten rakennusten käytäviä kuluttavia kestävyysvajeita?

        Töihin pääsee vain oikeanlaisilla suhteilla suhmuroimalla? Niin kuin yleensä julkisiin "herravirkoihin". Poliittisia virkanimityksiä, poliittisten yhdistysten vallan semontoimista ylhäältä alas. Kaupankäyntiä palveluksilla, piilokorruptiota. Siltarumpupolitiikkaa. Kaikki vallassa olleet puolueet tätä vuorollaan harjoittavat.

        Varmaankin joku asianosainen oikaisee jos olen väärässä ja kertoo mitkä oletukset ovat vääriä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan totta!
        Trafillakin palkat huippuluokkaa, korkean palkan lisäksi oikein rauhallinen työtahti? Ei Kello-Kalle vahtimassa? Sairaslomista ei kukaan valita? Myöhästymisisiä, pitkiä lounastaukoja ei kukaan seuraa? Miksi kiirehtiä, eivät ne työt tekemällä lopu? Ja voihan sitä keksiä uusia. Himmeleitä.
        Montako eri virkanimikettä on julkisella puolella? Apulaispäällikön apulaisjohtajan tukikepin alaviitettä?
        Varmaankin satoja!
        Tai kuntien yhdistämisen seurauksena suojatyöpaikkojen jatkoajan jatkoajalla turhapuroina julkisten rakennusten käytäviä kuluttavia kestävyysvajeita?

        Töihin pääsee vain oikeanlaisilla suhteilla suhmuroimalla? Niin kuin yleensä julkisiin "herravirkoihin". Poliittisia virkanimityksiä, poliittisten yhdistysten vallan semontoimista ylhäältä alas. Kaupankäyntiä palveluksilla, piilokorruptiota. Siltarumpupolitiikkaa. Kaikki vallassa olleet puolueet tätä vuorollaan harjoittavat.

        Varmaankin joku asianosainen oikaisee jos olen väärässä ja kertoo mitkä oletukset ovat vääriä?

        eipä tartte välittää100% invalideetti papereilla vapautus"


    • Anonyymi

      Tuhat lomailijaa toi elokuussa koronan toisen aallon Suomeen – Turkista tulleilla matkailijoilla eniten tartuntoja lokakuussa :D

    • Anonyymi

      On lapseuskoa kuvitella, että se polttoaine, joka täällä säästetään, jää ikiajoiksi maan uumeniin. Realismia on olettaa, että ennen pitkää joku sen käyttää - meiltä kysymättä.

      • Anonyymi

        No, ainakaan Suomessa ei mikään jää maan uumeniin, sen saa ulkolainen yhtiö käydä kaivamassa ylös ihan ilmaiseksi!
        Eikä siinä vielä kaikki, myös kattavat maaperän geologiset tutkimukset ovat saastuttavien kaivosjättien käytettävissä, veronmaksajien rahoituksella tietenkin!


      • Anonyymi

        Jokainen euro mikä tuhlataan ulkomaiseen energiaan on pois Suomen kansantaloudesta. Jos raakaöljyä saadaan ilmaiseksi, niin sitten sitä on sama vastaanottaa ja poltella pois Suomessakin.


    • Anonyymi

      Suomi pelastaa maailman nostamalla ajoneuvoveroa samalla ku Japani päästää ydinjätteet mereen !!!

      • Anonyymi

        mailmanmitassa kaikki suomen tekemiset on kuin pieru pihalla kerran kesässä !

        mutta nuo viipottajat ei taida osata ykkösen kertotauluakaan sekoamatta.


    • Anonyymi

      Viherpiipertäjistä on äkkiä päästävä eroon!!!! Taas tulee talvi niin kaikki kyllä tietää miksi autoja tarvitaan, kukaan täysjärkinen istu junassa tai bussissa 4-5 tuntia joka päivä pelkkiä työmatkoja, harvalla heistä on varaa sähköautoon.

      Vitun vihreet pilannu koko maapallon

      • Anonyymi

        Jos ei ole varaa olla saastuttamatta, niin sitten on lopetettava saastuttaminen.

        Ei ole mikään ihmisoikeus tuhota maapalloa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei ole varaa olla saastuttamatta, niin sitten on lopetettava saastuttaminen.

        Ei ole mikään ihmisoikeus tuhota maapalloa.

        Maahamme muuttaville neeeeekkkereille se oikeus halutaan ihan välttämättä suoda.


    • Anonyymi

      Ei tule läpi menee eikä pidä mennä. Sitä paitsi ihmisiä huijataan noilla sähkö ja hybridi autojen vähä päästöisyydellä, totuus on ihan muuta tutkijoiden mukaan.

    • Anonyymi

      Taas on iltasanomilla ollut puurot ja vellit sekaisin.
      "Juttua muokattu 19.10.2020 kello 14.47. Korjattu otsikon muotoilu. Ajoneuvoveron kolminkertaistamista ei ole varsinaisesti ehdotettu, vaan työryhmä on tehnyt asiasta vaikutusten arviointia."

      Siinä on vissi ero. Vaikutusten arviointi ei todellakaan ole ehdotus.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ensin siirtävät kaikki kytät isoihin kaupunkeihin ryöstämään autoilijoita ja sitten vaativat lisää kyttiä kun eivät ehdi apuun syrjäseuduille. On niillä röyhkeyttä, mitään oikeita rikoksia eivät edes yritä selvittää, tehtailevat vaan itse niitä ja murhailevat putkaan.


    • Anonyymi

      Näin vihervasurit hoitelee hommia! Itävallassa oli samansuuntainen kehitys sitten äänestäjät äänesti vihreät pois ihan kaikista päättävistä elimistä.....SDP ja työvoimapolitiikka he ja heh surkeaa!

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Vihreät potkivat vähävaraisia päähän, vihreiden omaisuuteen on puututtava.

    • Anonyymi

      Hallitus ei ole huomannut että kohta lähtee autot iäkkäämmiltä ei tule veronmaksuja,ei tarvita vakuutuksia,ei bensan ostoa. Ei autokorjaamoja,ei katsastuksia,,
      Moni jo suunnittelee ettei uusi ajokorttia .
      Meitä on 1,5 miljoonaa joten muutokset tulossa .

    • Anonyymi

      Kohta nähdään millä köyhät vihervasemmistolaiset ajelee.

      • Anonyymi

        Tyhjillä renkailla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhjillä renkailla?

        Onko niillä sähköfillareissa umpikumit?


    • Anonyymi

      Autoilijat maksaa 8,5 miljaardia veroja vuodessa.
      Uskooko joku, että hallitus voi vähentää verotusta sähköautoilta jopa tukea sitä?

      Valtio ottaa velkaa tänä vuonna 20 miljaardia.

    • Anonyymi

      Tämä jos saadaan edes osittain ryssittyä läpi, niin en ota enää mitään vastuuta tekemisistäni tässä yhteiskunnassa.

    • Anonyymi

      Pikkupersut tuskin edes tietävät vuotuisen ajoneuvoveron tulleen käyttöön Ahon (kepu) hallituskaudella 1990-luvun alkupuolella, kun uusista autoista perittävää autoveroa laskettiin.

      • Anonyymi

        Minulla oli vielä noin 5 vuotta sitten tuulilasissa v. -96 käyttömaksutarra.
        Katsastusmiestä varmaan v.tuttti kun huomasi sen. Väitti että tuulilasi oli hioutunut huonoksi. Itse en huomannut siinä mitään huonoa. Näin Helsingissä. Sen jälkeen olen katsastanut auton joka kesä pienessä kaupungissa, joka on melko lähellä kesämökkiä. Siellä ei hulluista turhista asioista niuhoteta katsastuksessa. Auton on vuosimallia 1993 ja se ollut minulla jo alkuvuodesta 2002.


      • Anonyymi

        Ei autoveroa laskettu silloin vaan se oli pelkkä "väliaikainen" lisävero, joka jäikin pysyväksi, samoin jatkuvat polttoaineveron korotukset.


    • Anonyymi

      Taas nähtiin mitä punikkivihreiden demokratia on käytännössä,nyt köyhillä maksatetaan marinin typeryydet samoin ohisalon lisää tulee!

      • Anonyymi

        Laitetaankohan pikkupersujen mopoille käyttömaksu? Vähenisi se päristely.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laitetaankohan pikkupersujen mopoille käyttömaksu? Vähenisi se päristely.

        Ei laiteta,mutta punikit laitetaan opettelemaan työntekoa,jotta ymmärrys kasvaa.


      • Anonyymi

        Mitä oot nähny. Ne on viher valkoisia, nää oikeisto vihreet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei laiteta,mutta punikit laitetaan opettelemaan työntekoa,jotta ymmärrys kasvaa.

        Eikös ne punikit ole juuri niitä, jotka osaa työt tehdä se vaaleempi väki vaan hoputtaa.


    • Anonyymi

      Ei hätää.

      Suomen talous saadaan pian nousuun. Maahan on tullut paljon uutta korkean osaamistason työvoimaa korkean tuottavuuden aloille, kuten
      - kamelikaravaanien kuljettaminen
      - paskojen kebabien ja pizzojen tekeminen huonoista raaka-aineista
      - kaapujen ja huntujen suunnittelu ja ompeleminen
      - päihdekauppa
      - jumputi-pumputi -musiikin tahtiin määkiminen

      Noilla saadaan kansantalouteen Nokiaakin suurempi ihme.

      • Anonyymi

        Ja kohta on opettajistakin pulaa,ainakin jos opettavat sananvapautta,mutta sehän passaa vihavasukommunisteille.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      miksei viherhipit hypi riemusta kun finnair vähentää työntekijöitä ja lentokoneet lahoavat kentille.

    • Anonyymi

      Hihihiii! Persuilta autot pois ja toivottavasti saadaan vielä polkupyörävero, niin alkaa persukin saada terveellistä kävelyliikuntaa.

      • Anonyymi

        Kommunisteiltahan ei tarvi autoa pois ottaakaan ,kun järki ei riittänyt edes autokouluun. hihiii hihiiiighähhähhhhäää


    • Anonyymi

      Turha parkua kun on paskat housuissa, itsepä äänestitte ne demarinne kokoamaan vasurihallitusta. Nyt saatte nauttia siitä.

      • Anonyymi

        Menee niin kuin toivottiinkin. Kaikki joutava saastuttaminen pois ja maapallo parempaan happeen. Kuntokin kasvaa pyöräillessä. Kiitos hallitukselle lupausten lunastamisesta.


      • Anonyymi

        Joo ,, alkaapi viherkommunistien Leninin kootut tarinat pureskella jo entisenkin punikin persauksia...Köyhien syöjiä on punikit aina olleet ja itse siivellä elelleet.


    • Anonyymi

      Ovela keino,ensin bluffataan kolminkertaisella maksulla ja sen jälkeen ainoastaan tuplataan se ja kaikki ovat tyytyväisiä.

    • Anonyymi

      Ursula haluaa vakituistaa suhteen, ja kaikki mepit.

      • Anonyymi

        Aivan sama mitä korottelevat tai päättävät. Kun alkoi petojen rauhoittelut,niin lapin ukko kaivoi kiväärinsä esille ja sanoi ,rauhotethan vain,jo se mulle soppii ja ampu ahman. Samalla joi kilauksen ponua. Mitä enemmän kommunistit höpäjää ilmaston nimissä ja kiristävät ihmisten elinoloja ,sitä enemmän laittomuutta,kuten edellä kerroin.


    • Anonyymi

      Työvoimapulan torjumisella on kova hinta. Siinä koronakin kalpenee.

    • Anonyymi

      On aika tehdä green deal, ja lopettaa polttomoottoriautojen käyttäminen yksityisessä henkilöliikenteessä.

      • Anonyymi

        Ei se ole oikea green deal, koska kaiken uuden vihreän kasvaminen kaipaa CO2:sta.


    • Anonyymi

      ei se mitään, jos koko maaseutua eivät saa lopetettua, käyn kaupassa traktorilla.

      • Anonyymi

        Maaseudulla heppa on kätevä kulkuneuvo. Ihhahhaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maaseudulla heppa on kätevä kulkuneuvo. Ihhahhaa!

        Viherpiiperöt voi kulkea rakkivaljakoilla, niitähän kaupungeissa riittää ja rakeille tultava isot haittaverot, koska ovat pahimpoia saastuttajia ja ilmaston tuhoajia.


    • Anonyymi

      Tietää sitten lisää työttömyyttä, kun ihmisillä ei ole varaa pitää autoa ja kun ei ole autoa ei pääse töihin. Valtio maksaa silloin enemmän kuin mitä autoverolla saavat haalittua.

      • Anonyymi

        Tarkoitus on saada päästöt vähenemään ja pelastettua maapallo. Vähemmän autoilua tarkoittaa vähemmän päästöjä. Jos ei ole maapalloa, niin ei ole ympäristöä missä edes tehdä töitä, saati elää muullakaan tavalla. Asiat on siksi laitettava tärkeysjärjestykseen.

        Ja äänioikeus pois yli 40-vuotiailta. Vanhuksia ei kiinnosta enää ympäristöön tila lainkaan. He toivovat saavansa saastuttaa kuolemaansa saakka. Nuoremmista sukupolvista ei niin väliksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitus on saada päästöt vähenemään ja pelastettua maapallo. Vähemmän autoilua tarkoittaa vähemmän päästöjä. Jos ei ole maapalloa, niin ei ole ympäristöä missä edes tehdä töitä, saati elää muullakaan tavalla. Asiat on siksi laitettava tärkeysjärjestykseen.

        Ja äänioikeus pois yli 40-vuotiailta. Vanhuksia ei kiinnosta enää ympäristöön tila lainkaan. He toivovat saavansa saastuttaa kuolemaansa saakka. Nuoremmista sukupolvista ei niin väliksi.

        Mistä "päästöistä" nyt on kysymys? Päästöiksi eli saasteiksi voisi lukea sulfidit, nitridit, noen etc. mutta ei hiilidioksidia. Ilmassa on n.0.004ppm. hiilidioksidia, se on elin tärkeä kaasu planeetallemme, ilman sitä kaikki kasvit kuolisivat. Niin kauan kuin planeettamme on ollu, on ilmaston muutosta tapahtunut, koska Aurinko säätelee planeettamme ilmastoa ja se taas on seurausta Auringossa tapahtuviin prosesseihin eikä verotuksella ja rahastuksella ole sellaisiin vaikutusta. Ihmisen vaikutus "hiilijalanjälkeen" ei globaalin ilmaston kehityksen kannalta ole merkitystä. Kaikki ylimääräiset verot ja maksut ovat turhia, ne menee vain poliitikkojen ja matujen hyvin korkean elintason tukemiseksi ja ylläpitämiseen sekä Brysselin kautta siihen pohjattomaan Kankkulan kaivoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä "päästöistä" nyt on kysymys? Päästöiksi eli saasteiksi voisi lukea sulfidit, nitridit, noen etc. mutta ei hiilidioksidia. Ilmassa on n.0.004ppm. hiilidioksidia, se on elin tärkeä kaasu planeetallemme, ilman sitä kaikki kasvit kuolisivat. Niin kauan kuin planeettamme on ollu, on ilmaston muutosta tapahtunut, koska Aurinko säätelee planeettamme ilmastoa ja se taas on seurausta Auringossa tapahtuviin prosesseihin eikä verotuksella ja rahastuksella ole sellaisiin vaikutusta. Ihmisen vaikutus "hiilijalanjälkeen" ei globaalin ilmaston kehityksen kannalta ole merkitystä. Kaikki ylimääräiset verot ja maksut ovat turhia, ne menee vain poliitikkojen ja matujen hyvin korkean elintason tukemiseksi ja ylläpitämiseen sekä Brysselin kautta siihen pohjattomaan Kankkulan kaivoon.

        Hiilidioksidi on saaste siinä missä vaikkapa melu, jos sitä on liikaa.


    • Anonyymi

      Hernekeitto polkupyörä pieru=maailma ei pelastu

    • Anonyymi

      Voin suoralta kädeltä sanoa, ettei tuollainen ajoveuvon veronkorotus tule menemään läpi edes äänestykseen.
      Persu- tai kok. hädältä vaikuttaa. Vaaleihin aikaa vielä vajaa puoli vuotta. Nyt jo huonot pöksyissä.

    • Anonyymi

      Vihreät lopettaa elämän maapallolla. Ainakin Suomessa, josta vihreiden mukaan yksityisautot pois. Vihreät ajaa itse taksilla valtion laskuun, jos ei ole perseen alla virka-autoa ja poliisikuljettajaa.
      Maaseutu pitää tyhjentää ja väki muuttaa sieltä junaratojen ääreen kuuntelemaan junien tärinää, dieselin katkuja, venäläisten myrkky- ja öljyvaunujen neliskanttisten pyörien helinää. Junaradoista jatkuvaa meluhaittaa. Asuntojen hyllyiltä tippuvat kahvikupit junan ohimennessä. Junat ja bussit nyt hyviä koronalinkoja, kun istutaan yhdessä ja matkataan Helsinkiin. Duuniin. Vihreät ei halua pitää Suomea asuttuna.

    • Anonyymi

      Aluksi pitää lähteä siitä, että auton käyttöä verotetaan, ei sen omistamista.

      Mutta suuripäästöisiä autoja on verotettava todella enemmän kuin ihan pieniä autoja.

      Sitten siirrytään siihen, että myös auton omistamista pitää verottaa oikein kunnolla.

      Seuraavaksi on verotettava fossiilista polttoainetta käyttäviä autoja aivan erityisen paljon, että ihmiset tajuavat siirtyvät vähäpäästöisiin sähköautoihin...

      Sitten tulevaisuudessa tulee verottaa sähköautoja todella roimasti, koska niiden tuottaminen tuo jo itsessään ilmastopäätöjä... Ja ihmisten on lopulta pakko luopua autoistaan...

    • Anonyymi

      Onneksi kansanedustajilla on taxi-kortit. Ajelevat kyllä polkupyörilläkin, ne otetaan esille juuri ennen vaaleja. Ja viedään piiloon vaalien jälkeen.

      Toisilla taas on ilmaiseksi saatu sähkökäyttöinen polkupyörä. Sellaisella passaa ajella, aika kallis se olisi, jos itse joutuisi sen maksamaan.

    • Anonyymi

      Joo, näinhän se autokanta uudistuukin. Itse jouduin luopumaan autosta kokonaan, kun ei ollut vara pitää. Vai 500e LiSÄÄ käyttömaksuun.. Edellinen koko autonikin maksoi vähemmän..
      Olisi se liikkumaväline kyllä työllistymisen kannalta ollut tärkeä, kun täällä suomessa pitkät välimatkat.
      Lähikauppa on kyllä melko lähellä, et pääsee kävellen. Lähimpään kaupunkiin onkin sitten yli100km.

      • Anonyymi

        Vero nousee sitä vähemmän, mitä pienemmät ovat auton ilmastovaikutukset. Kannustaa siis hankkimaan uuden vähäpäästöisemmän auton. Tuo 500 euron nousu on laskettu sillä oletuksella, että nykyinen ajoneuvoveron "perusvero" olisi 240 euroa. Aika monilla se on tuota pienempi. Nollapäästöisellä sähköautolla perusvero on 1.1.2020 alkaen WLTP-mittaustavalla 53,29 euroa vuodessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vero nousee sitä vähemmän, mitä pienemmät ovat auton ilmastovaikutukset. Kannustaa siis hankkimaan uuden vähäpäästöisemmän auton. Tuo 500 euron nousu on laskettu sillä oletuksella, että nykyinen ajoneuvoveron "perusvero" olisi 240 euroa. Aika monilla se on tuota pienempi. Nollapäästöisellä sähköautolla perusvero on 1.1.2020 alkaen WLTP-mittaustavalla 53,29 euroa vuodessa.

        Vähävaraisia taas rangaistaan köyhyydestä, samaan aikaan varakkaille tuetaan sähköautoja köyhien selkänahasta.

        Demokratiaa :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähävaraisia taas rangaistaan köyhyydestä, samaan aikaan varakkaille tuetaan sähköautoja köyhien selkänahasta.

        Demokratiaa :D

        Saastuttaminen on yhtä rangaistavaa teki sen kuka tahansa. Demokratiaa on se, että kaikkia koskee samat säännöt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saastuttaminen on yhtä rangaistavaa teki sen kuka tahansa. Demokratiaa on se, että kaikkia koskee samat säännöt.

        Hintalapun pitää olla suhteessa tuloihin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hintalapun pitää olla suhteessa tuloihin

        Tyhmille ei kannata vastailla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hintalapun pitää olla suhteessa tuloihin

        Ai jaa, että persaukinen saisi saastuttaa surutta, mutta itsensä elättävä ei saisi saastuttaa lainkaan. Sehän vasta oikeudenmukaista olisikin, että lakien ja säädösten tulkinta vaihtelisi kukkaron paksuuden perusteella.

        Ihmeellinen on persukommarin ajatusmaailma, kun luulee saastuttamisen vakavuuden muuttuvan saastuttajan vaurauden perusteella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vero nousee sitä vähemmän, mitä pienemmät ovat auton ilmastovaikutukset. Kannustaa siis hankkimaan uuden vähäpäästöisemmän auton. Tuo 500 euron nousu on laskettu sillä oletuksella, että nykyinen ajoneuvoveron "perusvero" olisi 240 euroa. Aika monilla se on tuota pienempi. Nollapäästöisellä sähköautolla perusvero on 1.1.2020 alkaen WLTP-mittaustavalla 53,29 euroa vuodessa.

        Minulla on vanhassa 1993 Volvossa 317€/vuosi vero. Aikanaan tuostakin on varmaan autoveroa maksettu aika paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saastuttaminen on yhtä rangaistavaa teki sen kuka tahansa. Demokratiaa on se, että kaikkia koskee samat säännöt.

        Saastuttaminen on yhtä rankaistavaa teki sen kuka tahansa. No tottakai on, mutta kun se paljon saastuttava ajaa paljon ja maksaa 400 €uroo. Tää vähän ajava saastuttaa vähemmän ja maksaa 400 €uroo, Niin eihän tässä nyt saastuttamisesta makseta, vaan auton omistamisesta. Demokratia on sitä, että kaikki maksaa, mutta kaikesta tasapuolisesti.


    • Anonyymi

      Muistelkaahan vihreiden vaalipuheita ja lupauksia , näin sitä kansaa viedään ku pässiä narussa....

    • Anonyymi

      Hävitä auton ei mitään järkeä,kävelen tai ajan pyörällä.😠

    • Anonyymi

      Myyn auton, jään työttömäksi ja muutan maasta.

      • Anonyymi

        Pattajalla talvet, kesällä mökillä Suomessa.


    • Tämä on teille!
      Arvoisat ViherVassari hallituksen äänestäjät vieläkö joku id,,,,ti äänestää S.Marinia tai ViherVassareita,oletteko te nyt tyytyväisiä äänestyspäätöksiinne.
      Itseppähän te olette nämä "Leidi Dominat" sinne äänestäneet ja tässä on lopputulos mitenkäs käy maatalouden,teollisuuden,kauppojen logistiikan,yksityis yrittäjien eläkkeellä olevien autoilijoiden ja köyhien perheiden.
      Hallitus vaihtoon ja heti.

      • Ehdotuksen teki työryhmä, jossa oli edustajat mm seuraavista tahoista:
        Autotuojat ry, Energiateollisuus ry, Ficom ry, Finavia Oyj, Finnair Oyj, Kuntaliitto, Traficom, Linja-autoliitto, Logistiikkayritysten liitto ry, kuljetusalan työntekijäliitto AKT, maa- ja metsätalousministeriö, Meriteollisuus ry, Pyöräliitto, Gasum Oy, Suomen Kuljetus- ja Logistiikka SKAL, Suomen luonnonsuojeluliitto, Suomen satamaliitto ry ja Suomen Taksiliitto ry.

        Ei vaikuta ihan pelkältä vihervassariporukalta.


      • Anonyymi
        Kilgore.Trout kirjoitti:

        Ehdotuksen teki työryhmä, jossa oli edustajat mm seuraavista tahoista:
        Autotuojat ry, Energiateollisuus ry, Ficom ry, Finavia Oyj, Finnair Oyj, Kuntaliitto, Traficom, Linja-autoliitto, Logistiikkayritysten liitto ry, kuljetusalan työntekijäliitto AKT, maa- ja metsätalousministeriö, Meriteollisuus ry, Pyöräliitto, Gasum Oy, Suomen Kuljetus- ja Logistiikka SKAL, Suomen luonnonsuojeluliitto, Suomen satamaliitto ry ja Suomen Taksiliitto ry.

        Ei vaikuta ihan pelkältä vihervassariporukalta.

        Suomi konttaa jo 2 vuodessa. Sen jälkeen nämä vihervassarit pesevät jo käsiään sanomisistaan tai jättävät uppoavan laivan!! Tavallinen kansa on vain pelinappula ilmastohöslääjille ja suvakeille tajutkaa jo tämä naivit suomalaiset!


      • Anonyymi
        Kilgore.Trout kirjoitti:

        Ehdotuksen teki työryhmä, jossa oli edustajat mm seuraavista tahoista:
        Autotuojat ry, Energiateollisuus ry, Ficom ry, Finavia Oyj, Finnair Oyj, Kuntaliitto, Traficom, Linja-autoliitto, Logistiikkayritysten liitto ry, kuljetusalan työntekijäliitto AKT, maa- ja metsätalousministeriö, Meriteollisuus ry, Pyöräliitto, Gasum Oy, Suomen Kuljetus- ja Logistiikka SKAL, Suomen luonnonsuojeluliitto, Suomen satamaliitto ry ja Suomen Taksiliitto ry.

        Ei vaikuta ihan pelkältä vihervassariporukalta.

        Mitä se pyöräliitto menee sekoilemaan autoverotukseen? Haluavatkohan hekin maksaa polkupyöräveroa ja tiemaksuja?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä se pyöräliitto menee sekoilemaan autoverotukseen? Haluavatkohan hekin maksaa polkupyöräveroa ja tiemaksuja?

        Työryhmän tehtävä oli tehdä ehdotuksia liikenteen päästöjen laskemiseksi kaikilla liikenteen osa-alueilla. Jos huomasit, niin mukana oli myös Finnair ja laivanvarustajia. Verotus on yksi keino vaikuttaa päästöjen vähentämiseen. Pyöräilyn lisääminen on toinen.


      • Anonyymi

        Uskosin tuosta huolimatta, että Sannaa äänestää aika moni.


    • Anonyymi

      Näillä vihreillä ituhipeillä on vara ostaa sähköautoja ja istuskella poliisin haittona teillä. Täällä ainakin ajelevat katsastattomilla -80 luvun auton reuhkilla.

    • Anonyymi

      500 e on piei lisä kokonaiskuluihin.

      • Anonyymi

        Laitanko sulle tilinumeron johon voit siirtää rahaa kokonaiskuluistasi?


    • Anonyymi

      Milläs muuten sitten vedetään peräkärryä, kun kaikki autot on ensin saatu hybrideiksi tai sähköautoiksi? Näihin kun ei tiettävästi voi koukkua asentaa?

      • Anonyymi

        Ei voi tiettävästi asentaa koukkua bensiiniautoihinkaan. Siinä suhteessa ei muutu mikään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei voi tiettävästi asentaa koukkua bensiiniautoihinkaan. Siinä suhteessa ei muutu mikään.

        Joo, eikä automaatilla voi kiskoa hevoskuljetusvaunua...hupshuijaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei voi tiettävästi asentaa koukkua bensiiniautoihinkaan. Siinä suhteessa ei muutu mikään.

        WTF, mitä oikein tarkoitat?
        Minulla on kyllä vetokoukku vanhassa isossa henkilöautossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        WTF, mitä oikein tarkoitat?
        Minulla on kyllä vetokoukku vanhassa isossa henkilöautossa.

        Minulla on Golf R32, jossa on pakoputket keskellä perää. Ei siihen koukkua voi laittaa. Naapurilla on täyssähkö-Tesla, jolla vetelee asuntovaunuaan.


    • Anonyymi

      Akat on hulluja, ei niitä pidä laskea päättämään mistään. Laittakoot rakeille isot haittaverot, ne ovat lihansyöjinä pahimpia ilmastotuholaisia ja ulos kustessaan ja paskoessaan saatuttavat kaiken.

      • Anonyymi

        Naisena olen melko lailla samaa mieltä, tosin onhan vihreissä, vasemmistossa ja demareissakin paljon miehiä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naisena olen melko lailla samaa mieltä, tosin onhan vihreissä, vasemmistossa ja demareissakin paljon miehiä..

        Enemmän naisia viherpiiperöissä, liikenneministerienäkin monta peräkkäin ja suvakkeina musuttamassa Suomea. Naiset ajaa vähemmän autoilla ja vastustavat enemmän yksityisautoilua. Toki on fiksuja naisissakin ja idiootteja miehissä.


    • Anonyymi

      Ei ole edes tarkoitus. Tällä yritettään vaan ajaa sitä typerää gps-verotusta. Jokianen ymmärtää että oikeudenmukaisin ja helpoin verotus on polttoainevero. Se on myös ilmastonmuutoksen kannalta hyvä. Sähköauton verotuksen pitää perustua sen aiheutamiin ympäristövaikutuksiin. Hankintahinnan on vastattava pääasiassa sen autoilun verotuksesta. Ajokilometrit eivät ole looginen peruste sille. Maaseudullla asuvien on tyydyttävä omiin kustannuksiin tai haettava helpotusta maaseutupolitiikasta. Sorateillä ei ole asiassa mitään tekemistä.

      • Anonyymi

        Polttoainevero ei ole alueellisesti oikeudenmukainen. Syrjäseudulla asuvat laitettaisiin maksamaan helsinkiläisten kiinteistömoguleiden nostamat asumistuet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttoainevero ei ole alueellisesti oikeudenmukainen. Syrjäseudulla asuvat laitettaisiin maksamaan helsinkiläisten kiinteistömoguleiden nostamat asumistuet.

        Kinnteä vuosimaksu ei ole oikeudenmukainen. Vähän ajava ja paljon ajava maksavat saman verran, vaikka esim. hiilidioksidipäästöjä paljon ajava tuottaa moninkertaisen määrän vähän ajavaan verrattuna.

        Bensiini- ja diesel -autojen osalta polttoaineveron korotus on se ainoa oikea tapa, mikäli hallitus todella haluaa muuttaa jo ennestään kalliin autoilun vielä kalliimmaksi.

        Sähköautojen osalta tilanne on monimutkaisempi. Ehkäpä niissä pitäisi verottaa sähköauton akkua esim . 20% ylimääräisellä verolla, mikä koskisi yhtä lailla sekä uuden sähköauton hinnassa mukana tulevaa akkua kuten myös jälkikäteen myytäviä vaihtoakkuja sähköautoihin.

        Eli kun nykyinen verotus akkuihin on tämä:

        veroton hinta * 1,24 = myyntihinta (vain ALV, ei muita erityisveroja).

        Niin ehdotus uudeksi sähköautojen akkujen verotukseksi:

        veroton hinta * 1,20 * 1,24 = myyntihinta (= 20% sähköautonakkuvero siihen päälle 24% ALV).

        Kiinteä vuosimaksu auton käytöstä pitäisi päinvastoin puolittaa (tosiasiassa se pitäisi poistaa kokonaan, mutta siihen valtiolla ei ikävä kyllä taida olla varaa).

        Bensiini- ja dieselautoissa päästöt ovat suoraan verrannollisia kulutetun polttoaineen määrään, joten niissä polttoaineverotus on se ainoa oikea !

        Sähköautoissa taas sähköauton akun valmistus on se, mikä eniten saastuttaa, joten silloin nimenomaan sähköautojen akkuja pitäisi verottaa kovemmin.
        Sähköautoissahan itse ajaminen ei juuri päästöjä tuota, edellyttäen, että sähkö on tuotettu muuten kuin fossiilisilla polttoaineilla, eli esim: ydinvoima, vesivoima, tuulivoima ja aurinkovoima sekä uusiutuvilla raaka-aineilla polttamiseen perustuvilla menetelmillä (esim. metsäteollisuuden ns. jämäaineet, eli puun se osa, jolle ei ole löytynyt polttamista parempaa hyötykäyttöä).

        Ja JOS se sähkö on tuotettu fossiilisilla polttoaineilla, niin tuostahan voimayhtiöt maksavat jo nyt päästömaksua tuotettujen hiilidioksiditonnien määrän mukaan. Ei ole perusteltua verottaa samasta asiasta kahteen kertaan, eli tämän saastevaikutus on jo mukana sähkön myyntihinnassa, sitä ei tarvitse verottaaa toiseen kertaan sähköautoilijoilta.


      • Anonyymi

        Väärin. Ainoa oikeudenmukainen verotus on poistaa autovero, polttoainevero ja käyttömaksu. Ja nostaa tulo- ja pääomaveroa sen verran, että sama summa saadaan kasaan. Nyt auton omistajilla on Suomessa kaksinkertainen verotus. Se ei ole oikeudenmukaista.


    • Anonyymi

      Nykyinen hallitus on niin sokea todellisuudelle, he kuvittelevat että kun vaihtaa 90 luvun nissanin akkuautoon niin maailma pelastuu. Heidänkin pitäisi älytä että akku teollisuus saastuttaa toisella puolella maailmaa enemmän kuin suomalaiset koskaan! Ja sitten kun akkuautot on tarpeeksi hyviä ne syrjäyttävät bensiini ja diesel autot automaattisesti, turha tuhota nykyistä autokauppaa ja teollisuuden kilpailukykyä utopisella ajattelulla.

      Kannattaa katsoa esimerkiksi tämä video:
      https://www.youtube.com/watch?v=JcJ8me22NVs

    • Anonyymi

      Jos nyt vakavasti puhutaan, niin täytyy todeta että tuo nykyinen viiden Veen kommunistihallitus on suomen surma, nostetaan kaikkia veroja mitä vaan pystytään. Veroja ne kaikki on vaikka nimike on eri. Autoilijoista halutaan eroon niin vikkelään kun mahdollista. Sitten istut siru perseessä julkisissa hallituksen suosittelemissa kulkuneuvoissa. Jokaisella asun paidan ylänappi kiinni ja tekopyhä hymy naamalla. Syöt hallituksen määräämää terveysruokaa missä ei totta totisesti ole lihaa eikä muutakaan luontoa kuormittavaa ainesta. Epäterveellisistä tavoista verotetaan ja rangaistaan. jne. tähän tämä menee tätä rataa.
      Juhlapäivänä käyt kumartamassa pääministeriä ja hurraat kuinka loistava hän on.

      Se on poijaat niin, että ei tämän maan kansalaisella ole mitään sanomista. Äänestävä idiootti kansalainen nykyään on. Äänestä ketä tahansa, niin tämä epädemokraattinen paskamaa nimeltä kommunistinen suomi ajaa kohta päin seinää. Jos on itsesuojeluvaistoa niin pois täältä ja helvetin nopeasti.
      Sellaista poliittista puoluetta ei ole olemassakaan mikä tämän maan pelastaisi.

      Itse olen nämä asiat omalta kohdaltani pähkinyt, Korona hieman vaan hidastaa prosessia. Pako täältä on ainoa selviytymisen keino. Yritys kun myyty, sitten tämä kansalainen läks.
      Muutto maahan jossa idiotismi ei kuki tällä tasolla eikä ajeluista rangaista kuten täällä perseenreiässä. Kyllä löytyy maita joissa voi asua ilman tämän maan aiheuttamaa stressiä. Saattaapa jopa löytyä maa missä yritystoimintakin on helpompaa. Tässä maassa yrittäminen ja asuminen on kun helvetin tulilla istuis ja vitutus jatkuvaa

    • Anonyymi

      Eikä mikään ihme, suomi valtio muutenkin verottaa itsensä hengiltä. On monessa kohtaan jo nyt ampunut itseään jalkaan esim: Nuuska kielto isot veronmenetykset ruotsiin vuosittain, tupakka vero joka ilmeisesti lisää salakuljetusta ja matkustaja tuontia. Alkoholi vero lisää kotivalmistusta ja EU:n tuontia sekä polttoaine vero jne........

    • Anonyymi

      Just maksoin vuotuisen autoveron 775€. jolle en saa mitään vastiketta. Sitten polttoaineverot vielä päälle.
      Autoilu on pääasiassa pelkkää veroa suomessa.
      Jos ostais uuden polttomoottori auton, niin siitä menis 24% Alvi-veroa ja autoveroa saman verran! En osta minkäänlaista.

      • Anonyymi

        Taitaa olla vanha iso maastoauto, niillähän on kamalat maksut.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      No jospa laskettaisiin kaikkia veroja ja katsottais lähteekö talous sillä keinoin rullaamaan.

      • Anonyymi

        Juu, ei ihmisillä riitä rahat kohta mihinkään muuhun, kun veroihin ja maksuihin menee kaikki.
        Sitten ihmetellään, kun ihmiset eivät enää kuluta, ei ole mistä kuluttaa.
        Jos ihmisiä kannustetaan vähentämään autoilua, niin miksi siitä rangaistaan,
        Jos ajat autolla 1-2 kertaa viikossa ja laitat auton seisontaan välillä, niin se vasta kalliiksi tulee, kun joka kerta trafi velottaa 5€, kun otat auton käyttöön.
        Täysin järjetöntä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, ei ihmisillä riitä rahat kohta mihinkään muuhun, kun veroihin ja maksuihin menee kaikki.
        Sitten ihmetellään, kun ihmiset eivät enää kuluta, ei ole mistä kuluttaa.
        Jos ihmisiä kannustetaan vähentämään autoilua, niin miksi siitä rangaistaan,
        Jos ajat autolla 1-2 kertaa viikossa ja laitat auton seisontaan välillä, niin se vasta kalliiksi tulee, kun joka kerta trafi velottaa 5€, kun otat auton käyttöön.
        Täysin järjetöntä.

        Haitallisen toiminnan vähentäminen onnistuu helpoiten tekemällä toiminnasta kalliimpaa. Kun autoilu on tarpeeksi kallista, niin ihmiset eivät enää hanki autoja. Tällöin myöskään autoja ei tarvitse valmistaa yhtä paljoa, ja resurssien kulutus vähenee.


    • Anonyymi

      Sitten loppuu työnteko minunkin osaltani, sama koskee myös miestä.

      • Anonyymi

        Siis downshiftaaminenhan on ihan trendikästäkin nykyään. Unohda stressaava työelämä, ota loparit, myy auto ja kaikki muukin turha. Älä stressaa maksamattomasta sähkömätkystä ja pirteänä ruokajonoon aamuksi. Anna elämän kuljettaa.


      • Anonyymi

        Tätä se Eurostoliitto-hirressä roikkuminen tarkoittaa kun on pitänyt sitoutua ja olla hyväuskoinen,hölmö mallioppilas, vaikka Suomen päästöt ovat promilleluokkaa. Pitää näyttää mallia ja olla esimerkkinä josta kansa maksaa maltaita. Milloinkohan turhaan lentämiseen tulee saastevero? Ei ainakaan niinkauan kun on Finnair ! Hiilivoimaloita Eurooppa puolillaan mutta eihän niistä tule mitään päästöjä. Koinka voi vihervasureilla olla suhteellisuuden taju täysin hukassa? Keitä tällainen kusetus palvelee?


      • Anonyymi

        Itse katselin jo valmiiksi mopoautoja ja laskeskelin, miten kauan työmatka kestäisi 45 km/h nopeudella. Ero autoon verrattuna ei ole huomattava, jos pysytellään tajaama-alueilla.å

        Uudemmat mopoautot ovat turvallisempia, niissä on putkirunko, turvatyyny, ilmastointi jne. Ja ne ovat tyylikkäitä www.ligier.fi/var/brandt/storage/images/media/elvis/ligier/2020/mallisto/ligier-js50-c-club/ligier-js50-c-club-helmiaisvalkoinen-taka/3686637-1-fin-FI/ligier-js50-c-club-helmiaisvalkoinen-taka_product.jpg hintaa niillä on 12.500 - 18.500.

        On älytöntä maksaa 1000 euroa vuodessa veroa 1000 euron arvoisesta autosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis downshiftaaminenhan on ihan trendikästäkin nykyään. Unohda stressaava työelämä, ota loparit, myy auto ja kaikki muukin turha. Älä stressaa maksamattomasta sähkömätkystä ja pirteänä ruokajonoon aamuksi. Anna elämän kuljettaa.

        Kävin eilen leivänjakopaikalla. Siellä luki ettei koronan takia leipää jaeta.
        Komerosta löytyi viime vuonna saamiani apupaketin jauhoja löytyi. Samoin vanha leipäkone leivänteko ohjeineen.
        En usko että vanhoja olisivat. Ohjeen mukaan tein. Kämppään tuli hyvä leiväntuoksu kuin eukon aikana ikään. Ei ehkä parasta leipää, mutta teen vastakin.
        Jumalanvilja on tarkoitettu käytettäväksi ravintona.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kävin eilen leivänjakopaikalla. Siellä luki ettei koronan takia leipää jaeta.
        Komerosta löytyi viime vuonna saamiani apupaketin jauhoja löytyi. Samoin vanha leipäkone leivänteko ohjeineen.
        En usko että vanhoja olisivat. Ohjeen mukaan tein. Kämppään tuli hyvä leiväntuoksu kuin eukon aikana ikään. Ei ehkä parasta leipää, mutta teen vastakin.
        Jumalanvilja on tarkoitettu käytettäväksi ravintona.

        Kokeile peltileipää, netistä lköytyy ohjeita, helppoa ja nopeaa. Jos haluaa herkutella, voi opetella tekemään ohraperunarieskoja, perunamuusijauheesta sekin helppoa.


    • Anonyymi

      Työtön maksaa €500 extraa, vastaava summa tuloihin suhteutettuna miljonan tienaavalta olisi noin €71000.

      Hintalappu pitää olla suhteessa tuloihin jotta kaikki vähentävät saastutusta, ei ole oikein että vain köyhät osallistuvat talkoisiin.

    • Anonyymi

      Kyllä me ollaan mainio kansa. Kilpailukyvyttömyydestä vollotetaan ja jatkuvalla syötöllä ammutaan itseämme jalkoihin.

    • Anonyymi

      Ei vaikuta. Köyhä ei omista autoa.

      • Anonyymi

        Itse olen työttömänä ja minulla on auto, joten älähän puhu löysiä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen työttömänä ja minulla on auto, joten älähän puhu löysiä

        Etkö lukea osaa? Sanottiin ettei köyhä omista autoa. Työttömistä ei ole kukaan kirjoittanut mitään.


    • Anonyymi

      Ei kannata valittaa.
      Kun on monta vuyotta huudettu ja vaadittu että autovero pitää poistaa. Sityä saa mitä tilaa. Korkean vuosittaisen käyttömaksun.

      Ei kai kukaan ole niin tyhmä että kuvittelisi verojen alenevan.

      • Anonyymi

        Vähäpäästöisten autojen autovero on jo nykyisellään olematon. Suuripäästöisten autojen hankintaan ei tule kannustaa alentamalla autoveroa. Nykyinen malli on hyvä ja toimiva.


    • Anonyymi

      Eipä yllättäisi jos suomessa köyhät alkaisivat vastaiskuksi polttaa varakkaiden sähköautoja.

      • Anonyymi

        Palstapersu sisällisotii ja nyrkkeilee koko ajan muutenkin. Rikolliset saavat jatkossakin rikollisen kohtelun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palstapersu sisällisotii ja nyrkkeilee koko ajan muutenkin. Rikolliset saavat jatkossakin rikollisen kohtelun.

        Eli koska rikollisimpia kokoomusäänestäjiä aletaan sulkea laitoksiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli koska rikollisimpia kokoomusäänestäjiä aletaan sulkea laitoksiin?

        Kiinni jäämisestähän kaikki alkaa.


    • Anonyymi

      Vähäosaiset ajelevat vanhoilla isopäästöisillä autoilla ja heille tullaan käyttövero korottamaan reilusti.
      Köyhien auton käyttömaksu on jo nyt moninkettainen verrattuna rikkaiden vähäpäästöisten uusien loistoautojen verotukseen.

      Työväenpuolue SDP:n johtama hallitus aikoo vielä lisätä köyhien kuritusta ja antaa rikkaille sähköautojen ostajille tukiaisia.

      Ruuhkamaksujakin työväenpuolueen johtama hallitus kehitelee.
      Köyhällä vanhalla Nissanilla ajava työläinen maksaa sitten ruuhkamaksut omasta lompsasta ja rikkaalla ne maksaa yhtiö tai jokin valtion tai puolueen elin.

      • Anonyymi

        Auton saastuttaminen ei vaihtele kuljettajan lompakon paksuuden mukaan. Auto on se mikä saastuttaa. Siksi on verotettava autoja niiden päästöjen persuteella, jotta päästöjä saadaan vähennettyä. Ei pitäisi olla epäselvää kenellekään.


      • Anonyymi

        "Köyhällä vanhalla Nissanilla ajava työläinen maksaa sitten ruuhkamaksut omasta lompsasta ja rikkaalla ne maksaa yhtiö tai jokin valtion tai puolueen elin."
        -
        Sen rikkaan firma saa ne maksut vähennettyä verotuksessa, eli ei maksa latiakaan.
        Kaikki mitä tuo porukka saa vähennettyä verosuunnittelullaan verotuksesta, maksaa se työläinen selkähiellään ja siinä sivussa työpanoksellaan muutoinkin kasvattaa rosvon setelipinoa.


    • Anonyymi

      siitä saamme kiittää Vihreitä ja Kepua.kannaattaako heitä enään äänestää

    • Anonyymi

      Vihreet on niin turhia, Kepulaiset vois ajaa enempi maaseudun kuin valtakunnan asioita, keskittykää vaan niihin traktoreihin. Traktorit on hirveitä saastuttajia, Tractor Pulling kisassa päästöjä enempi kuin koko helsingissä 10 vuoden aikana! Herätys maalaiset! Samoin kuorma-autojen rata-ajo, ollu kerran paikalla Alastarolla kun ajoivat kisaa, koko rata-alue oli sankan diesel katkun peitossa, diesel pilvi leijui yllä, aivan järkyttävä katku, onneksi sieltä pääsi pois melkein heti kun aloittivat. Miksei näihin epäkohtiin kukaan puutu?

      • Anonyymi

        Helsingin energia polttaa vielä kivihiiltä . Lämmitetään hiilellä ja tuotetaan sähkö hiilellä, ja liikenne sen lisäksi.
        Joku rata-ajo on kuin hyttysen pissa itämeressä siihen verrattuna i. Jotain suhteellisuudentajua, kiitos! Eikö kukaan puutu?


    • Anonyymi

      Nyt tarvittaisiin Stalinia, laittamaan kokoomusbolsevikit järjestykseen

    • Anonyymi

      Sääli jonkun satkun kotteron tai useammaan auton omistajalle!
      Itseäni ei haittaa, inva-lappu lasissa poistaa verottajan karkuun!
      Eli ei veromaksua autosta!!!
      Myös maksaamattomat verot lisääntyvät... Jää hyväkin auto rekisteröimättä.
      Joskus ikävänä yllärinäkin.

      • Anonyymi

        Köyhä saa turvamonoa otsaan kiihtyvällä tahdilla, koskahan alkaa joku ryöstelyaalto


    • Anonyymi

      Hallitus heti vaihtoon akat pihalle

      • Anonyymi

        Ei kannata hätäillä tulee ilmastohätätila ja kaikki autoilu kielletään samalla talojen lämmitys pitää lopettaa ilman siirtymisaikoja.
        Ylessä uutisissa kerrotiin miten nuoriso hermoilee koronan takia ja vetää itseään kaulakeinuun vaikka Halla Aho sanoi sen johtuvan pelkästään viherpunikkien ilmastohöpötyksistä.


    • Anonyymi

      Miksi ei laiteta samanlaisia maksuja lentomatkustamiseen? No siksi koska vihreät tykkäävät matkustaa.

    • Anonyymi

      Ostavatkohan vihreät vain sähköautoja, vai joutuvatko tyytymään vanhoihin dieseleihin?

      • Anonyymi

        Suurin osa vihreistä likkuu polkupyörillä ja joukkoliikennevälineillä. Vain harva hankkii omistusauton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurin osa vihreistä likkuu polkupyörillä ja joukkoliikennevälineillä. Vain harva hankkii omistusauton.

        Miten viherpunikkeista nuoriso hyväksyy kaiken tuon, kun ei enää saa ajella pillurallia pitkin öitä eikä ole sitten varaakaan, kun polttoaineet kallistuu ?
        "Vain harva hankkii omistusauton." Siinä on miettimistä viherpunikkien nuorisolle ketä puoluetta sitten äänestää ?


    • Anonyymi

      autoilua on verotettu jo riittävästi nyt olisi aika verottaa sellaista joka ei ole välttämätöntä.
      -perämoottorit yli 5hp
      -mönkijät
      -Moottorikelkat
      -Päältäajettavat ruohonlerikkurit
      -polttomoottori lehtipuhaltimet

      • Anonyymi

        Mönkijät ja moottorikelkat ovat tarpeellisia puunkorjuussa. Tieliikennemönkijät voi laittaa kyllä verolle, kun ne ovat enemmän huvittelukäytössä, ja reiteillä ajelevilta kelkkailijoilta periä jonkunlaisen veromaksun tietullien tapaan. Perämoottoriveron tehorajan laittaisin 20 hevosvoimaan, jossa kulkee myös veneen rekisteröintivelvollisuuden raja. Pärisevät pienkoneet voisi kieltää kokonaan taajama-alueilla. Tilalle sähkökäyttöiset tai manuaaliset vaihtoehdot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mönkijät ja moottorikelkat ovat tarpeellisia puunkorjuussa. Tieliikennemönkijät voi laittaa kyllä verolle, kun ne ovat enemmän huvittelukäytössä, ja reiteillä ajelevilta kelkkailijoilta periä jonkunlaisen veromaksun tietullien tapaan. Perämoottoriveron tehorajan laittaisin 20 hevosvoimaan, jossa kulkee myös veneen rekisteröintivelvollisuuden raja. Pärisevät pienkoneet voisi kieltää kokonaan taajama-alueilla. Tilalle sähkökäyttöiset tai manuaaliset vaihtoehdot.

        Höpöhöpö, te maajussit ostalette niitä leluiksenne tukiaisilla. Isot verot vaan turhille vehkeille ja etenkin rakeille 1000-3000€/vuosi. Samon lentomatkusteluun, kenenkään ei tarvitse lennellä joka vuosi ja monta kertaa vuodessa ulkomaille.


    • Anonyymi

      Ei keskusta hirtä itseään sellaiseen soppariin.

    • Anonyymi

      Pieru verolle niin verotulot kasvavat.
      Vihervammaiset siinä teille lisää älykääpiö ehdotuksia jotka ovat samaa tasoa kuin tämänkin ketjun aihe.

      • Anonyymi

        Eikö lapsukainen parempaa keksinyt?


    • Anonyymi

      Sosialistisen hallituksen tapa rosvota ja kyykyttää vernmaksajia.
      Paljonko antavat tiestöön?
      Ei,ne menee Italian rikkaille..SAIRASTA!

    • Anonyymi

      Aloituksessa vääristellään, missä ei ole aiottu tehdä tuollaista päätöstä..

      • Anonyymi

        "Keskustalle polttoaineiden veronkorotus ei käy, näin vakuutti puheenjohtaja Annika Saarikko. Sen sijaan hän haluaa, että Suomessa siirrytään uuteen liikenteen verojärjestelmään, joka perustuisi autoilijoiden paikannukseen ja eri tieluokkiin. Käytännössä malli tarkoittaisi sitä, että harvaan asutuilla alueilla, jossa ei ole joukkoliikennettä, autoilua verotettaisiin keveämmin.

        Uusi seurantaan perustuva verojärjestelmä voisi vastata myös siihen ongelmaan, miten jatkossa saataisiin kerättyä ne kahdeksan miljardin euron verotulot, jotka valtio saa nyt liikenteestä, kun se tulevaisuudessa yhä enemmän sähköistyy."

        Eli vaalikaudessa vain yli 30 miljardia ja ei ihan heti uskois kun näitä teitä ajelee mihin se raha menee? Ei ainakaan tiestöön on se niin fantastisen rapakunnossa.


    • Anonyymi

      Kuten alkuperäisessä lehtijutussa kerrottiin, ei ajoneuvovero ole kolminkertautumassa. Siinä sanottiin, että "tutkii jopa". Tutkii, kun on sellainen toimeksianto että tutkitaan paljonko pitäisi korottaa, että tehoaisi. Eivät sitten ehdota sellaista korotusta, joka ei tehoa. Poliitikot sitten päättävät mitä päättävät.

      • Anonyymi

        Luulen että tutkivat kyllä asiaa. Keskimääräinen veroton vuosipalkka on työntekijöillä noin 35 -40 000e ja valtio haluaisi tuosta summasta takaisin ainakin puolet jos ei enemmänkin ja vain loppu yrityksille voittoina, ei enempää. Valtio haluaa että yksityisten rahat on jatkuvassa kierrossa eivätkä makaa kotona tai pankeissa joutilaina.
        Ja että vain työssäkäyjät tarvitsee autoa, ei muut niinkään.
        Tällä hetkellä keskimääräiset ajokilometrit suomalaisilla on on 15 000 km vuosi mutta he maksaa autoilustaan vain keskimäärin kiinteää veroa n.500e ja polttoainemaksua vain 810e eli yhteensä vain 1300e n.140e perusliikennemaksua sekä tietysti mahdollinen vuosikatsastus päälle eli käytännössä tuloihin nähden melko vähän, liian vähän. Perusteltua todellakin olisi auton verotus 3xtaistettaisiin eli tuolloin ne olisi siinä 4500-5000e.

        Tämä tietenkin rankaisisi pienituloisia työttömiä ja pien ja kansaneläkeläisiä hirveästi ja aivan pienpalkkalaisia, opiskelijoita, aivan liikaa heidän tuloihinsa nähden mutta, heitä voidaan neuvoa siirtymään kevyempiin kulkuneuvoihin , mopo, mönkijä tai kimppa-auto,sähköpp, julkinen jne tai heille voi jättää maksut samaan autoilussa kuin nykyään.
        N.1500e maksut niille joilla on yli 35 000e bruttotulot vuodessa on kyllä aivan liian pienet suhteessa heidän maksukykyynsä.
        Sama maksujenmääräytyminen pitäisi määräytyä myös kaikkeen muuhunkin yksityiselämässä asuminen,harrastukset, jne,koko elämä.

        Yrityksien verojenmaksut pitää määräytä myös ja vain yrityksen maksukyvyn mukaan, ei muuten.

        Tuolloin ihmiset valitsee aina sen saastuttomimman kulkuneuvon automaattisesti joka liikkumistarpeeseensa ja jättää kaikki turhat liikkumiset pois,kun vähemmän saastuttavia verotetaan aina vähemmin kuin muita mutta verotetaan joka tapauksessa kaikkea saastuttavaa jonkun verran.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulen että tutkivat kyllä asiaa. Keskimääräinen veroton vuosipalkka on työntekijöillä noin 35 -40 000e ja valtio haluaisi tuosta summasta takaisin ainakin puolet jos ei enemmänkin ja vain loppu yrityksille voittoina, ei enempää. Valtio haluaa että yksityisten rahat on jatkuvassa kierrossa eivätkä makaa kotona tai pankeissa joutilaina.
        Ja että vain työssäkäyjät tarvitsee autoa, ei muut niinkään.
        Tällä hetkellä keskimääräiset ajokilometrit suomalaisilla on on 15 000 km vuosi mutta he maksaa autoilustaan vain keskimäärin kiinteää veroa n.500e ja polttoainemaksua vain 810e eli yhteensä vain 1300e n.140e perusliikennemaksua sekä tietysti mahdollinen vuosikatsastus päälle eli käytännössä tuloihin nähden melko vähän, liian vähän. Perusteltua todellakin olisi auton verotus 3xtaistettaisiin eli tuolloin ne olisi siinä 4500-5000e.

        Tämä tietenkin rankaisisi pienituloisia työttömiä ja pien ja kansaneläkeläisiä hirveästi ja aivan pienpalkkalaisia, opiskelijoita, aivan liikaa heidän tuloihinsa nähden mutta, heitä voidaan neuvoa siirtymään kevyempiin kulkuneuvoihin , mopo, mönkijä tai kimppa-auto,sähköpp, julkinen jne tai heille voi jättää maksut samaan autoilussa kuin nykyään.
        N.1500e maksut niille joilla on yli 35 000e bruttotulot vuodessa on kyllä aivan liian pienet suhteessa heidän maksukykyynsä.
        Sama maksujenmääräytyminen pitäisi määräytyä myös kaikkeen muuhunkin yksityiselämässä asuminen,harrastukset, jne,koko elämä.

        Yrityksien verojenmaksut pitää määräytä myös ja vain yrityksen maksukyvyn mukaan, ei muuten.

        Tuolloin ihmiset valitsee aina sen saastuttomimman kulkuneuvon automaattisesti joka liikkumistarpeeseensa ja jättää kaikki turhat liikkumiset pois,kun vähemmän saastuttavia verotetaan aina vähemmin kuin muita mutta verotetaan joka tapauksessa kaikkea saastuttavaa jonkun verran.

        €1500/vuosi on aivan liian pieni maksu maksukykyyn nähden jos palkka ja pääomatulot ovat €1000 000.
        Tuollainen €300 000 olisi aivan sopiva, jäisi vielä €700 000 porsasteluun.


    • Anonyymi

      Minä kuulin että vesiyhtöt myydään yksityisille ja tulisi uusi vedensiirtomaksu. Yritykselle tulee monopoli joten määritellään kohtuullinen voitto eli veden hinnaksi tulisi sama minkä ravintolat laskuttaa grogjlta vetenä. Jotain 20 000€ per kuutio.
      Sairaala perii verensiirtomakja sille ei rajoituksia.

      • Anonyymi

        Ei vaikuta päästöihin millään tavalla tuleeko vesi yksityisestä vai julkisesta lähteestä.


    • Anonyymi

      Tällä lailla viherpunikit kurmuttaa omaa kansaa, mutta samaan aikaan tuovat hiilijalanjäljen nostajia pilvin pimein. Tekopyhyys tapissaan.

      • Anonyymi

        Etenkin kaksinaismoralismi huipussaan.


      • Anonyymi

        Suurimpia saastuttajia ovat nämä lämpimistä maista tänne haetut pakolaiset. Tuon holtittoman pakolaisten tulon estämisellä tehtäisiin suuri ilmastoa säästävä teko.
        Tuohon pitää lisätä myös luonnonsuojelu ja ympäristö vahinkot mitä nämä pakolaiset aiheuttavat paskomisellaan.

        Viherpunikkien toiminta ei ole ilmasto ystävällistä vaan täyttä tekopyhyyttä.


    • Anonyymi

      Minun käsitykseni mukaan auton käyttömaksu ei nouse kovinkaan paljon. Ei varmaan vaikuta kovin paljon auto kohtaisesti.

      • Anonyymi

        Väärin maksut on jo nyt tapissa ja monella köyhällä on muutenkin tiukkaa elämisen kansa.
        Viherpunikeilla on vain näitä käsityksiä eikä mitään muuta.


    • Anonyymi

      Ottaisi kansa nyt järjen käteen ja kaataisi seuraavissa eduskuntavaaleissa tämän hallituksen. Perussuomalaiset on ainoa puolue joka laittaisi tällaiselle hulluudelle stopin ja unohtaisi tuon älyttömän 2030-tavoitteen.

      • Anonyymi

        Kyllä se näin tasan on.


      • Anonyymi

        Toivottavasti äänestäjät ottavat tämän persu-uhan tosissaan! Sitä 2030 tavoitetta pitäisi aikaistaa mieluummin.


    • Anonyymi

      On kyllä veronmaksajien rahojen tuhlausta kun tämmöisiä tutkimuksia tilataan millä saataisiin maassa liikkuminen niin kalliiksi ettei ihmisillä ole siihen varaa , nyt meni ääni perus-suomalaisille , tuli mitta täyteen.

      • Anonyymi

        Tutkimuksia tehdään päätöksenteon tueksi. Suomi on sitoutunut kansainvälisin sopimuksin vähentämään päästöjä. Persut toki haluavat rajat kiinni ja Suomen irti muusta maailmasta, jonka jälkeen vetäytyisivät peräkamarin sängyn alle pelkäämään seuraavaa kamaluutta.


      • Anonyymi

        Se on jo nyt niin kallista,että monella ei ole autoa. Syrjäytymistä ja työttömyyttä se pienellä paikkakunnalla aiheuttaa. Monella elämä jämähtää kotinurkkiin, kun ei pääse liikkumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tutkimuksia tehdään päätöksenteon tueksi. Suomi on sitoutunut kansainvälisin sopimuksin vähentämään päästöjä. Persut toki haluavat rajat kiinni ja Suomen irti muusta maailmasta, jonka jälkeen vetäytyisivät peräkamarin sängyn alle pelkäämään seuraavaa kamaluutta.

        Keskustan aloitteesta aloitetaan tutkimus, joka perustuu ajoneuvojen seurantaan. Kun tämä tieto tuli julkisuuteen, alkoi samanlainen älämölö, että nyt ne rupeaa kyttäämään ihmisten liikkumista.


    • Anonyymi

      Hullut pitäisi sulkea laitoksiin

    • Anonyymi

      Minulla on bensiinikäyttöisen auton ajoneuvovero tällä hetkellä noin 0,55 euroa/vrk. Auton vakuutukset maksavat 1,31 euroa/vrk. Yhteensä auton maksuluonteiset kulut ovat vuorokaudessa 1,86 euroa. Jos ajoneuvovero kolminkertaistuu (  200 %), niin vuorokausihinta nousee 2,96 euroon. Prosenteissa nousua on "vain" noin 60 %.

      Katsastuksen hinta pitäisi kyllä laskea mukaan noihin kiinteiisiin kustannuksiin. Joka tapauksessa pelkkä ajoneuvovero on vain yksi pakollinen maksu muiden joukossa.

      • Anonyymi

        Luuletko ihan aikuisten oikeasti että mitkään maksut alenevat?
        Kaikki lisämaksut tulevat vain kylmästi entisten lisäksi ja maailma pelastuu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuletko ihan aikuisten oikeasti että mitkään maksut alenevat?
        Kaikki lisämaksut tulevat vain kylmästi entisten lisäksi ja maailma pelastuu!

        Nykyinen talousjärjestelmä edellyttää pientä inflaatiota. Auton käyttäminen ei oikeastaan ole viime vuosina juuri kallistunut. Polttoainekin on nykyään halvempaa kuin muutama vuosi sitten.


    • Anonyymi

      Aina sitä autoilijaa näköjään koitetaan rankaista!
      Voisivat ottaa näissä isoimmissa kaupungeissa käyttöön myös polkupyöräveron ja julkisen liikenteen käyttämisveron autottomille kaupunkilaisille, Nekin kun jostain syystä tuntuu kuitenkin sitä tietä käyytävän henkilöautoilijoiden lisäksi
      Ettei autonomistajien tarviis kaikkea maksaa.

    • Anonyymi

      Järkeävämpi olisi kerätä väylämaksuja siellä, missä on tarjolla toimiva joukkoliikenne. Esimerkiksi Kehä 3:n sisäpuolelle autolla tulevilta voisi periä aina kertamaksun.

    • Anonyymi

      ei haittaa pätkääkään 100<% invaditeettini"vapautus"

    • Miksi etusivulla on otsikoita joihin ei voi kirjoittaa?
      ”Japaniaikoo laskea miljoona tonnia Fukushiman ydinvoimalan jätevesiä mereen”
      ”Miksi emme puhu avoimesti kuolinsyistä?”

      ”Japani aikoo laskea miljoona tonnia Fukushiman
      ydinvoimalan jätevesiä mereen”
      vastauksia 240 sanotaan olevan
      Kun avaa lukee puhekupla 172 ? vastauksia on? ja 5299 silmänkuva ( nähnyt ??
      Jos koettaa kirjoittaa ”kommentointi suljettu” lukee

      249 eli enemmän onkirjoittanut ”Sofian työt selvitettynä”
      ja siihen voi kommentoida ei ole suljettu vaikka kirjoituksia enemmän kuin edellisessä
      suljetussa.

      Miksi emme puhu avoimesti kuolinsyistä 282 kirjoitusta lukee
      14577 nähnyt sen?
      ja törmännyt siihen että ei voi kirjoittaa??

      siell’ puhekupla 282 ja silmänkuva 14577
      Jos yrittää kirjoittaa lukee ”kommnentointi suljettu ”

      Eniten on kirjoituksia ” Latvala yrittää iskeä sara sieppiä”
      182 ja 13612 on silmänkuva tarkoittaako nähnyt ? otsikon ? ehkä.
      Siihen voi kommentoida.

      ”Kulmuni palautti 34 000 , Halla _Aho pitää itsellään ”
      on myös suljettu kommentoinnilta
      254 kirjoitusta 18657 silmänkuvassa


      Kirjoitin todella hyvin ydinvoimalan myrkkyjen laskeminen veteen
      otsikon alle
      Epäilen että ne olisi poistettu
      ??
      Minulla oli ratkaisukin
      kun Fennovoima sivujen linkin laitoin
      ja siellä lukee että he ”harkitusti ja suunnitelmallisesti hautaisi ydinvoimala myrkyn
      70 vuoden päästä vuonna 2090

      Olikosevitsiett v2090 Fennovoima "harkitusti ja suunnitelmallisesti" hautaisi ydinvoimalamyrkyn
      ? Siis 70 vuoden päästä
      En ymmärrä.

      Tuo alla oleva oli poistettu.
      vastustan
      jos siksi että voicetuomari se itsekäs ja alhainen olio
      joka ei piitaa eletäänkö ydinvoimalla jonka myrkky jätettäisiin vuodelle 90

      ei tiedetä mitä siihen mennessä tapahtuu
      jos onnoinpiittaamattomia ihmisiä
      ei välitä kidunko voimatta nukkua

      kristinuskonperustaja
      Tänään 16:28
      kristinuskonperustaja kirjoitti:
      Siis lukea voinut stmariasalome profiilista
      Yksi asia voi olla Jos katsoitte tanssii tähtien kanssa. Kuulema sillä on 2 miljoonaa katsojaa.
      Liian vähissä vaatteissa joku nii et vilahti pikkuhousut paljas reisi huora ei vois olla rivompi

      Jos tuota arvostatte onko yhtäraaka mieli kuin huoralla?
      Se on eri asia et jos ei jaksa nähdä täydellisiä naisia
      Miten tämä asunnoton 10 v
      Ja ei ole seurustellut koskaan
      Vastoin tahtoani 30 v tahdoin vain rakkauden
      Ja yhä! Tule heti tänne kioskille!
      Kannan huolta että syödään juodaan vessass käydään vaatteet on
      Voi kirjoittaa [email protected]

    • Anonyymi

      Monen auto ei edes maksa 500€ enempää

      • Anonyymi

        Monelle maksaa työnantaja kaiken autoilun. Kellä on yritys ajelevat firman piikkiin.


      • Anonyymi

        Maksoin autosta €200.

        Tuohon jos tulee käyttöveroksi €750/vuosi, voidaan jo puhua ryöstöstä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maksoin autosta €200.

        Tuohon jos tulee käyttöveroksi €750/vuosi, voidaan jo puhua ryöstöstä.

        Onko ryöstö mielestäsi isompi, jos on saanut auton ilmaiseksi? Silloinhan vero on äärettömän verran korkeampi kuin auton arvo.

        Mitä muita veroja et haluaisi maksaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko ryöstö mielestäsi isompi, jos on saanut auton ilmaiseksi? Silloinhan vero on äärettömän verran korkeampi kuin auton arvo.

        Mitä muita veroja et haluaisi maksaa?

        Mitä muuta tuo on, kuin ryöstöä. Kyllä vähävaraiselle se 200e autoon on voinut vaatia säästämistä. Vanhoilla yleensä ajellaan, kun ei parempaan ole varaa. Lisäverot ei auta hankkimaan uusia autoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä muuta tuo on, kuin ryöstöä. Kyllä vähävaraiselle se 200e autoon on voinut vaatia säästämistä. Vanhoilla yleensä ajellaan, kun ei parempaan ole varaa. Lisäverot ei auta hankkimaan uusia autoja.

        Miksi viimeiset pennoset tuhlattaisiin johonkin autonraatoon? Eihän niillä romuilla saa edes naista, joka on monelle miehelle syy hankkia auto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi viimeiset pennoset tuhlattaisiin johonkin autonraatoon? Eihän niillä romuilla saa edes naista, joka on monelle miehelle syy hankkia auto.

        Kyllä minä sain naisen, ja ollaan oltu hyvin tyytyväisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minä sain naisen, ja ollaan oltu hyvin tyytyväisiä.

        Miksi kyseinen "nainen" ei osallistu autoilusi kustannuksiin?


    • Anonyymi

      Minä lopetin vuonna 1997 makselemasta noita Suomen älyttömiä veroja........muutin pois

      • Anonyymi

        Miten muuten äidinkielen opettajalla menee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten muuten äidinkielen opettajalla menee.

        Puhuu kielillä


    • Anonyymi

      Totto hel..tissä se vero pitää nostaa. Polttoaineiden myynti putoaa puoleen ja sitä rataa. Rahaa palaa ja maahanmuuttoki maksaa miljardeja . Seki on kuin sähkönsiirtovero sei poistu ennenko kuolet, toivottavasti ees sillon

    • Ei mitään järkeä maksaa tollasia veroja

    • Anonyymi

      Kestäskö Suomen talous jos kaikki yhtäkkiä lopettas turhan autoilun? Käisi pyörällä töissä ja kaupassa, jos matkaa olisi vaikka alle 10 km. Huoltoasemat, korjaamot, vakuutusyhtiöt, autokaupan, autokoulun jne. menisi konkkaan. Eikä verojakaan.
      Annettaisiin niitten verojen ja maksujen olla nyt ennallaan eikä aina veivattaisi.

    • Anonyymi

      Tämä olis jo äärivihervasurien tekosia........

    • Anonyymi

      Joltain se on pois, pakko lähteä varkaisiin

    • Anonyymi

      Se on hyvä kun sähköautoilijatkin pääsevät osallitumaan maksuihin.

    • Anonyymi

      Kannatan kyllä vähäpäästöistä liikkumista mutta sille pitäisi luoda edellytyksiä tai edes ylläpitää nykyisiä. Pyörätiet pitää olla kunnossa ja teissä riittävän leveät pientareet.
      Kohta täällä ei pysähdy yksikään juna. Päättäjien puheet ja teot on ristiriidassa. Ei heitä kiinnosta kuin valvonta ja rahastus.

      • Anonyymi

        Juuri noin, minäkin hankin vähäpäästöisen diesel auton, päästöt ovat 101mg/km.... edellisessä bensakulkuneuvossa ne olivat 228mg/km, tosin sillä nyt joku toinen ajelee, että ei ne päästöt siitä todellisuudessa mihinkään hävinneet.


    • Anonyymi

      Ajoneuvovero mitataan kai sitten auton koosta, eli millimetrimitalla leveydestä, pituudesta, sekä moottorin koosta muodostavat jonkin yhtälön, eli noin yli 1.2l bensiinikoneinen saa välittömästi 5000eur maksun/kk

      • Anonyymi

        Oletpa hauska. Keksitkö aivan itse, vai auttoiko äippä?


    • Anonyymi

      Joo-o kannattaa kokeilla monikohan kulkee töissä sen jälkeen tai kiinnostaa mikään asia paskanvittua! Puhumattakaan kaikista kuluttajahinnoista ja ostaako kukaan enää mitään!

      Sitä se on kun vihreille annetaan valta! Epäilen että oikea suomen konkurssi on sitten lähempänä kuin arvaammekaan. Tehkööt mitä lystäävät aivan sama mulle kun ei ole velkoja sääliksi käy yrittäjiä.

      Typerältä kuulostaa mutta suomi saa juuri sellaiset päättäjät kun ansaitsee ja äänestää. Itselle ei ole enää niin väliä olen poistumassa jo vahvuudesta ruumis multiin ja sielu taivaisiin toivon ja uskon mukaan...

    • Anonyymi

      Mikään ei kestä ikuisesti ei edes kurjistaminen. Historia todistaa sen kun tarpeeksi on menty väärään suuntaan niin ihmiset äänestää sitten toisin mutta joo muutama vuosi voi olla aina päin peetä mutta kaikki muuttuu mutta hidasta se on! Jumalan siunausta kaikille...

    • Anonyymi

      Hihhulit ei ymmärrä että hiilidioksidi ei ole juurikaan lisääntynyt kun sitä on osattu mitata. Se vähänen nousu johtuu kun ilmasto lämpenee ja ihminen ei vaikuta taas ilmaston lämpenemiseen pierun vertaa

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Viherpiiperöt haluaa lopettaa myös turpeenkäytön ja palauttaa kaikki metsitetyt turvesuot soiksi, vaikka ne tuottavat valtavasti metaania, joka paljon pahempi ilmaston lämmittäjä kuin hiilidioksidi. Soita on Suomessa peräti kolmasosa, ei ne katoa mihinkään, olisi ilmastoteko vähentää niitä turvetuotannolla ja sitten metsittää tai ottaa pelloiksi. Suomessa voi viljellä kannattavasti monia kasveja minkä takia nyt tuhotaan sademetsiä.


    • Anonyymi

      Vihreät haluaa tänne lisää mamuja ja sen takia verot korottuu kaikessa.
      Puolue jonka kannatus oli vaaleissa 12 pros.

    • Anonyymi

      Tarviihan meidän päättäjien jostain sitä rahaa repiä, millä saadaan maksettua Italian ja Espanjan koronamenetyksien vuoksi avustuksia ja elätettyä meille tuotavia turvan hakijoita. ;)

    • Anonyymi

      Niin ei tuo autoilu tai mikään muukaan tuota hiilidioksidia niin paljon kuin 8 miljardia ihmistä ja kaikki happea hengittävät eläimet päälle. Vaikka yksi aikuinen ihminen nukkuisi koko elämänsä , hän tuottaa yli 12 000kg CO² vuodessa, joku äärimmäisen raskasta työtä tekevä tai ammatti juoksu-urheilija joka juoksee joka päivä, tuottaa jo satoja tuhansia kiloja vuodessa kun kaikki harjoitukset ja kilpailut mukaan lukien.
      Nukkuva tuottaa ehkä 2l CO² joka ulos puhalluksella harvakseltaan , ehkä joka 5 tai jopa vain joka 10 s,huippu-urheilija tuottaa ehkä 12l ja joka toinen sekunti tai jopa tiheämmin max teholla hengittäessään.

      Noista voi laskea jo CO² vuosituottoja, ne on vallan huikeat, moni ei edes tajua kuinka paljon , kaikista ilmaa hengittävistä eläimistä puhumattakaan mutta niitä ei jostain kumman syystä yleensä oteta huomioon ollenkaan eri maiden CO² laskelmissa. Miksi? Jokaisen oma auto ei tuota lähellekään ihmisen päästöjä normi vuosittaisilla ajokilometreillä.

      • Anonyymi

        Kyllä maapallo kaiken elollisen sietää, koska eliöt käyttävät kasvien sitomaa uusiutuvaa hiiltä. Fossiilisten polttoaineiden tupruttelu taas tuo ilmakehään ylimääräistä hiiltä.

        Toki maapallolla on kuumempiakin kausia ollut, mutta nykyisenkaltainen eläminen ei onnistu sellaisissa olosuhteissa.


    • Tää on kyllä niin perseestä että auton omistamisesta maksetaan. Kyllä sen pitäisi riittää että polttoaineessa on vero, silloin se on suoraan kulutuksessa!

      • Anonyymi

        Kokkareetkin haluaa lisää veroja käyttömaksuihin ja vaativat autoveron poistoa että rikkaat pääsee halvemmalla kun tasaveromainen auton käyttömaksu malliin ajoit tai et nousisi kohtuuttomuuksiin.


      • Anonyymi

        Nimenomaan, siinä se maksetaan välittömästi ja on jo nyt aivan riittävän iso.


    • Anonyymi

      Autoilu on nyt aivan liian halpaa ja vähän verotettua. Eikä Suomessa autoa mihinkään tarvitse. Ihmisten tulee liikkua polkupyörällä ja joukkoliikennevälineillä. Ja äänestää vasemmistoa / vihreitä.

      • Anonyymi

        Onneksi saa vielä itse päättää, mitä arvoja kannattaa. Ja puolueenkin saa valita.


    • Anonyymi

      Auton omistamisvero tietysti tulee päälle, aivan normaalisti vähintään 40000eur jokaisesta omistamastasi autosta kuukaudessa.

    • Anonyymi

      Hallituksen, varsinkin Marin&Ohisalo kunnianhimo ilmastoasiassa on sitä luokkaa, että Suomi saadaan kyllä polvilleen. Valitettavasti se uhraus ei pelasta maapalloa ilman isompien apua. Ilmeisesti rouvat tietävät sen, mutta henk. koht. kunnianhimo ajaa kansan edelle ... valitettavasti.

    • Anonyymi

      Juuri keväällä ministerit sanoivat, että tässä taloustilanteessa veronkorotukset olisivat myrkkyä, mutta ilmeisesti autoilijoihin kohdistuvat veronkorotukset eivät pienennä kotitalouksien ostovoimaa ja kulutusta...

      Faktahan on, että jos autoilumenot kallistuvat niin niitä menoja kompensoidaan tinkimällä muusta kulutuksesta, joka iskee eritoten jo muutenkin vaikeuksissa olevaan palvelusektoriin.

      • Anonyymi

        Palvelusektori on joutavaa humppaa, eikä sen varjolla saa tuhota maapalloa. Jokainen osaa esimerkiksi siivota itsekin, eikä kenenkään tarvitse tilata autoilevaa siivojaa imuroimaan.


      • Anonyymi

        Köyhillä ei ole autoa, joten autoilun verotuksessa tapahtuvat muutokset kohdistuvat vain rikkaisiin, ja ovat siten oikeutettuja vasemmistohallitukselle.


    • Anonyymi

      Suomen kommunistinen hallinto haluaa lopettaa autoilun . Autoileva inminen rasittaa ilmastoa kun se kaipaa vielä maanteitä .

    • Anonyymi

      Niin asiaa on tutkittu, mutta ei mene läpi koska hallituksessa on Kepu ei Persut.

    Ketjusta on poistettu 300 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2823
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1496
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1450
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1240
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1177
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      21
      1031
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      993
    Aihe