Ateistien musiikkimaku

Anonyymi

Olen huomannut, että ammattikoulun käyneet tai sen kesken jättäneet ateistit pitävät death metalista, heavyrockista, punkista, hard core rockista, rapista ja jotkut myös hip hopista. He eivät pidä melodisesta musiikista ellei se ole heavybandin slovari rakkauslaulu.

Kristityt uskovaiset pitävät sen sijaan melodisesta ja niin sanotusti kauniista musiikista, jossa on tyypillisesti myös kauniit sanat ja hyvä sanoma. Toki amispojutkin tykkäävät siitä, että lyriikassa haukutaan kristittyjä ja Jumalaa tai ylistetään saatanaa, anarkiaa ja nihilismiä, mutta se on hieman eri asia.

Kaikki ateistit eivät ole samanlaisia. On tietysti korkeasti oppineita, sivistyneitä ja hyvin käyttäytyviä ateisteja, jotka pitävät esimerkiksi sinfoniamusiikista, oopperasta tai jostakin muusta melodisemmasta ja kauniimmasta musiikista kuin koulupudokkaat, mutta jostakin syystä kristittyjen joukosta löytyy erittäin vähän edellä mainituista rytmimusiikista tai kaaoksesta pitäviä ihmisiä.

Mistähän tämä johtuu?

21

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei ole syytä väheksyä esimerkiksi rap -musiikkia. Sillä on vuosituhantiset perinteen suullisen perimätiedön siirtämisessä. Esimerkiksi Raamatun suullista perimätietoa on varmasti siirretty eteenpäin rapin kaltaisella rytmikkäillä runoilla.

      Rapping can be traced back to its African roots. Centuries before hip-hop music existed, the griots of West Africa were delivering stories rhythmically, over drums and sparse instrumentation. Such connections have been acknowledged by many modern artists, modern day "griots", spoken word artists, mainstream news sources, and academics.

      https://en.wikipedia.org/wiki/Rapping

      Rock m

      • Rock musiikin juuret ovat mm. hengellisessä gospelmusiikissa.

        The foundations of rock music are in rock and roll, which originated in the United States during the late 1940s and early 1950s, and quickly spread to much of the rest of the world. Its immediate origins lay in a melding of various black musical genres of the time, including rhythm and blues and gospel music, with country and western.

        https://en.wikipedia.org/wiki/Rock_music


      • Anonyymi

        Monet kansojen tarut ovat siirtyneet sukupolvelta toiselle suullisen perimätiedon kautta, johon myös laulaminen kuuluu kiinteänä osana.

        Elias Lönnrot keräsi talteen suomalaista kansanperinnettä ja talletti runonlaulajien sanat meitä varten, jotka nyt ihmettelemme sitä, miten ihmeessä Raamatun kirjoittajat ovat voineet muistaa lähes sanasta sanaan niin monia Jeesuksen opetuksia.


      • Anonyymi
        Master-Henry kirjoitti:

        Rock musiikin juuret ovat mm. hengellisessä gospelmusiikissa.

        The foundations of rock music are in rock and roll, which originated in the United States during the late 1940s and early 1950s, and quickly spread to much of the rest of the world. Its immediate origins lay in a melding of various black musical genres of the time, including rhythm and blues and gospel music, with country and western.

        https://en.wikipedia.org/wiki/Rock_music

        Mustat ihmiset ovat vähemmän älykkäitä kuin valkoihoiset ja aasialaiset tai askenasijuutalaiset - tutkimusten mukaan - mutta heillä on rytmi veressä. Afrikkalainen rummun päristys ja heimolaulanta ovat siirtyneet orjien mukana uudelle mantereelle, jossa Gospel-musiikki on kiinteä osa elävää ja voimallista seurakunnan kokoontumista.

        Valkoihoinen herrakansa ei tästä tykännyt ja ripusti aina välillä outoa hedelmää poppelipuun oksille. Tästähän on olemassa se kuuluisa laulukin Strange Fruit, jonka Vilho Loma aikoinaan esitti.


    • Anonyymi

      En tiedä. Minulla on kaksi yliopistotutkintoa ja kuuntelen punkkia ja black metalia.

      • Anonyymi

        Onko sinulla pitkä tukka?


      • Anonyymi

        Olet harvinainen poikkeus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinulla pitkä tukka?

        "Onko sinulla pitkä tukka?"

        On, olen syntynyt -68 Tampereella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Onko sinulla pitkä tukka?"

        On, olen syntynyt -68 Tampereella.

        Niin vähän arvelin.


    • Anonyymi

      Mistähän se johtuu, ettei uskova koskaan tajua ateistien solvaamisen todistavan muuta kuin solvaajan oman typeryyden. Todella säälittävää.

      • Anonyymi

        Totta joka sana.

        t. avaaja


    • Anonyymi

      Rokki ei oo paholaisen työtä vaan se on taikaa ❤️

    • Anonyymi

      Rock and roll on termi, joka kuvaa seksuaalista yhdyntää miehen ja naisen välillä. Siinä on syy, miksi ateistit eivät tykkää siitä. He kuuntelevat mieluumiin homomusaa...

      • "Siinä on syy, miksi ateistit eivät tykkää siitä. He kuuntelevat mieluumiin homomusaa..."

        "Valkoihoinen herrakansa ei tästä tykännyt ja ripusti aina välillä outoa hedelmää poppelipuun oksille."

        Yritetäänkö tässä sanoa, että valkoihoinen herrakansa on kokonaisuudessaan ateisteja ja homoseksuaaleja?


      • Anonyymi
        Hehhuli kirjoitti:

        "Siinä on syy, miksi ateistit eivät tykkää siitä. He kuuntelevat mieluumiin homomusaa..."

        "Valkoihoinen herrakansa ei tästä tykännyt ja ripusti aina välillä outoa hedelmää poppelipuun oksille."

        Yritetäänkö tässä sanoa, että valkoihoinen herrakansa on kokonaisuudessaan ateisteja ja homoseksuaaleja?

        Ei tietenkään. Valkoihoinen herrakansa on ollut samanlainen kuin nykyiset valkoisen rodun demokratiat. Osa ihmisistä on ollut hartaita uskovia kristittyjä, mutta suurin osa syntisiä ja jumalattomia hallitsijoista ja pääomanomistajista lähtien. Nämä jälkimmäiset olivat niitä, jotka ripustivat veljiämme puun koristeeksi, mutta eivät he tietenkään mitään mahtimiehiä olleet vaan valkoista roskasakkia.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Itse olen käynyt amiksen ja levyjä löytyy Rauli Somerjoesta death metaliin, eli aika laaja kattaus löytyy. On myös 4 levyä Stryperia joka on kristillistä heavyä.

    • Anonyymi

      No mutta, yleensä sinä amispoikien rakastaja olet lukemattomien nikkiesi takana! Oliko se muuten vaimosi kuollut ja tyttäresi teholla vai miten päin? Muistatko tämän juttusi itsekään? 🤣🤪🤣

      • Anonyymi

        Tuollahan nuo molemmat hoblaavat ja amerikan vävy tekee tryffeli-kantarelli muhennosta siankärsien lisukkeeksi... kunnon kosheria taas luvassa muljun kera.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Toden totta. Etenkin sanoitus oli nerokas. Aivan kuin jollain uudella kielellä puhuttu.
        Hooba ba kanda. Se on varmasti latinaa ja tarkoittaa, että Jeesus on menevä eikä tuleva.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      310
      3513
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1659
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1500
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1415
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1280
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1240
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      49
      1202
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1137
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      177
      1129
    Aihe