MITEn lapsi voi joutua perisynnin uhriksi jos kerran jumala luo sielun syntymähetkellä?
Perisynti selityksiä
14
97
Vastaukset
- Anonyymi
Siksi, koska sinulla on JOS.
Tässä ei ole jossittelua:
" Väärämieliset ovat harhateillä syntymästään saakka, äitinsä kohdusta asti ovat valehtelijat eksyksissä.
He haihtuvat ilmaan kuin savu. Niin kuin vaha sulaa tulen hohteessa, niin tuhoutuvat väärämieliset Jumalan edessä."
Eikä tässä jossitella:
"Kaikki maan asukkaat kumartavat sitä -- kaikki ne, joiden nimi ei maailman luomisesta alkaen ole ollut kirjoitettuna teurastetun Karitsan elämänkirjaan."- Anonyymi
Lähde tiedot puuttuvat????
Jos nuo eivät ole raamatun Kaikkivaltiaan Jumalan tai Kaikkivaltiaan Jeesuksen antamaa tietoa, niin tietoina eksytyksiä.... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lähde tiedot puuttuvat????
Jos nuo eivät ole raamatun Kaikkivaltiaan Jumalan tai Kaikkivaltiaan Jeesuksen antamaa tietoa, niin tietoina eksytyksiä....Näin opettaa Kaikkivaltias kristillisten Jeesus:
Matteuksen evankeliumi:
19:14 Niin Jeesus sanoi: "Antakaa lasten olla, älkääkä estäkö heitä tulemasta minun tyköni, sillä senkaltaisten on taivasten valtakunta."
Markuksen evankeliumi:
10:14 Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
Luukkaan evankeliumi:
18:16 Mutta Jeesus kutsui lapset tykönsä ja sanoi: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta."
Tuo tavallaan kieltää lapsikasteetkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin opettaa Kaikkivaltias kristillisten Jeesus:
Matteuksen evankeliumi:
19:14 Niin Jeesus sanoi: "Antakaa lasten olla, älkääkä estäkö heitä tulemasta minun tyköni, sillä senkaltaisten on taivasten valtakunta."
Markuksen evankeliumi:
10:14 Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
Luukkaan evankeliumi:
18:16 Mutta Jeesus kutsui lapset tykönsä ja sanoi: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta."
Tuo tavallaan kieltää lapsikasteetkin.https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731
Suomen perustuslaki
11 §
Uskonnon ja omantunnon vapaus
Jokaisella on uskonnon ja omantunnon vapaus.
Uskonnon ja omantunnon vapauteen sisältyy oikeus tunnustaa ja harjoittaa uskontoa, oikeus ilmaista vakaumus ja oikeus kuulua tai olla kuulumatta uskonnolliseen yhdyskuntaan. Kukaan ei ole velvollinen osallistumaan omantuntonsa vastaisesti uskonnon harjoittamiseen.
6 §
Yhdenvertaisuus
Ihmiset ovat yhdenvertaisia lain edessä.
Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.
Lapsia on kohdeltava tasa-arvoisesti yksilöinä, ja heidän tulee saada vaikuttaa itseään koskeviin asioihin kehitystään vastaavasti.
Sukupuolten tasa-arvoa edistetään yhteiskunnallisessa toiminnassa sekä työelämässä, erityisesti palkkauksesta ja muista palvelussuhteen ehdoista määrättäessä, sen mukaan kuin lailla tarkemmin säädetään.
- Anonyymi
Usko poika usko. Ei uskoa selitetä järjellä ja logiikalla. Pää takaisin sinne pensaaseen ja mumise mantraasi!
- Anonyymi
Panin kyssärin uskovaisille. Minä olen ateisti.
- Anonyymi
Perisyntiä ei ole edes raamatussa mainittu joten se on keksitty ennenvanhaan verukkeeksi että ihmiset kastattaivat lapsensa laisiakin laittomasti kohtelevien lahkojen uskontoihin kuten suomessakin tehdään. Raamatun Kaikkivaltias Jeesus ei ole kskenyt kastaa ketään, lapsiakaan, lapsiakin laittomasti kohtelevien laittomuuden jäseniksi rahoittamaan aikuistuttuaan laittomuutta. Joten lapsikasteet ovat perisyntiä:
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
Jumala korvataan saatanalla ja Barjeesus on laittomuuden eksytettyjen syntien sovittaja. Ei nämä muuten olisi paavalilais-luterilaisuuden herroina kristittyjen ikiomassa raamatussa:
https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html
"Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'
https://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot
"Noitavainot nykyaikana
Vielä nykyään joissakin vahvasti taikauskoisissa ja perinteisiin nojaavissa yhteisöissä harjoitetaan noitavainoja. Nykyajan vainot vaativat tuhansia ihmishenkiä vuosittain.[16] Etelä-Afrikan pohjoisosassa jopa satojen noidiksi epäiltyjen ihmisten uskotaan saaneen surmansa noitavainoissa 1990-luvulla.[17] Kamerunissa järjestetään noitaoikeudenkäyntejä, joissa syytetty voi saada tuomion noitatohtorina esiintymisestä. Lynkkausjoukot ovat polttaneet elävältä tuhansia ihmisiä Tansaniassa, Keniassa ja Zimbabwessa 1990-luvulla. Noitavainot ovat jatkuneet myös vuosituhannen vaihteen jälkeen. Länsi-Keniassa väkijoukot polttivat 11 noidiksi epäiltyä miestä ja naista toukokuussa 2008.[18] Nigeriassa noin 5 000 lasta on hylätty kymmenessä vuodessa vanhempien karkottaessa heidät noitina. Lapsia on syytetty avioeroista, sairauksista, onnettomuuksista tai työn menetyksestä.[19] Afrikan noitavainojen syyt ovat usein myös poliittiset, sillä vaikutusvaltaiset noidat ja noitatohtorit ovat yleensä uudistusten jarruina. Pastorit saavat myös lisämainetta paljastaessaan uusia "noitia". Vuonna 2010 Haitilla tapettiin 45, joita syytettiin koleran levittämisestä voodoon avulla.[20]"- Anonyymi
niin eli mitä aijoitkaan sanoa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
niin eli mitä aijoitkaan sanoa?
Oliskohan se muistutus siitä, että "älä tapa" Laki/käsky on voimassa eikä kristityillekkään ole annettu eri vapauksia Lakien suhteen vaikka he niin uskovat:
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
'Meillä ei ole järkeä'
'Meillä ei ole ymmärrystä'
'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
'Olemme syntisiä'
'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
...........
Joten, kristinuskossa korvataan Kaikkivaltias Jumala ja Kaikkivaltias Jeesus näillä "Herroilla" raamatun mukaan ja todistuksina ovat mm kristittyjen laittomuuden historia ja jo mainitut asiat MIKSI nämä muuten olisi kristittyjen omassa raamatuissa???!!! https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html
ja "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."
...........
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'
Kyllähän jo alkiolla on sielu, kun kerran helluntaiopin mukaan jokainen abortoitu ihmistaimen pääsee suoraan Taivaaseen, kun taas jos hän syntyisi, todennäköisyys olisi sen jälkeen enää 5 %. Siis Suomessa.
- Anonyymi
helluntalaisuudella on sama raamattu kuin kristityillä ja sen mukaan taivaspaikat ovat varattu "ei uskovaisille" Laille ja opeille kuulisille kristillisille eikä kristityille:
Kristityt = Paavalin perustamien seurakuntien uskovaisia apostoleineen ja herra jumalineen joille Jeesuksen ei perustanut seurakuntia eikä heillä ole Jeesuksen opetuslapsia vaan apostoleita. https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."
-
Jeesuksen evankeliumia; Matteuksen mukaan:
24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
((( viitaten mm yllä olevaan Apostolien teot:13:6 tekstiin:)))
24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko."
25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."
-
Kristilliset = Kaikkivaltiaan Lait ja opit antaneen Jeesuksen sekä Hänen kristillisten opetuslapsien perustamien seurakuntien Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppein ymmärtäväisiä seurakuntalaisia Jeesuksen opetuslapsineen.
Ilm. 2:1-29 Pergamos, Tyatira, Sardes, Smyrna, Filadelfia, Efeso, Laodikea.
- Anonyymi
Sielu ja sen syntyissään saamat ominaisuudet monissa kulttuureissa turmellaan lapsilta syntymisen jälkeen. Lapsikasteet laittomina riistävät lapsen uskonvapaus kun kasteessä liitetään lapsi kirkon/seurakunnan jäseniksi ilman lapsen omaa oikeutta vaintaansa. Joten kyseessä on raamatun ja Suomen Perustuslain vastainen laittomuus.
TOSIN, lapsiaan TODELLA rakastavia ja järkeviä lasten vanhempia on, jotka eivät kastata lapsia lapsiakin laittomasti kohtelevien lahkoihinkaan. Helluntalaisten eivät kasta lapsia mutta heilläkin on lapsia lattomasti kohtelevia mm pedofiili sellaisia ja mm perheväkivaltan jne uhreina lapsia ja hengellinen väkivalta on aina rikos ja etenkin lapsiin kohdistuneena on järkyttävä rikos jos ollaan rehellisiä...
. Vastasyntyneistä kastamatta jätetään noin /- 30% - Anonyymi
Sielu ja mieli ovat tieteen mukaan sama. Nimitykset eri aikakaudelta ja molemmat ovat maniluloitavissa joka on yleinen ylmiö uskonnoissa mutta myös esimerkiksi politiikassa jne joissa suuria ryhmiä ohjataan aivopesun voimalla salakavalastikkin.
Nk sielun uskonnollinen hoito on mielestäni kyseen alainen asia vaikka uskovainen itse sitä pyytäisi esimerkiksi uskonsa vanhvistamiseksi. Voihan olla, että "korkeampi taho" kutsuu sielullista ihmistä pois ja siten haluaa ohjata pois mielen/sielun turmelijoista. Tunnen muutamia uskonnollisista lahkoista eronneita ja heidän vainoistaan mutta sellailla uhreilla on Laille kuuliaisuuden sielullisuus joka ei hyväksy mm tällaisen toimin rahoittamista omaksi tahdokseen ja ymmärtävät rahoittajina itsensä osasyyllisiksi... https://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot
"Noitavainot nykyaikana
Vielä nykyään joissakin vahvasti taikauskoisissa ja perinteisiin nojaavissa yhteisöissä harjoitetaan noitavainoja. Nykyajan vainot vaativat tuhansia ihmishenkiä vuosittain.[16] Etelä-Afrikan pohjoisosassa jopa satojen noidiksi epäiltyjen ihmisten uskotaan saaneen surmansa noitavainoissa 1990-luvulla.[17] Kamerunissa järjestetään noitaoikeudenkäyntejä, joissa syytetty voi saada tuomion noitatohtorina esiintymisestä. Lynkkausjoukot ovat polttaneet elävältä tuhansia ihmisiä Tansaniassa, Keniassa ja Zimbabwessa 1990-luvulla. Noitavainot ovat jatkuneet myös vuosituhannen vaihteen jälkeen. Länsi-Keniassa väkijoukot polttivat 11 noidiksi epäiltyä miestä ja naista toukokuussa 2008.[18] Nigeriassa noin 5 000 lasta on hylätty kymmenessä vuodessa vanhempien karkottaessa heidät noitina. Lapsia on syytetty avioeroista, sairauksista, onnettomuuksista tai työn menetyksestä.[19] Afrikan noitavainojen syyt ovat usein myös poliittiset, sillä vaikutusvaltaiset noidat ja noitatohtorit ovat yleensä uudistusten jarruina. Pastorit saavat myös lisämainetta paljastaessaan uusia "noitia". Vuonna 2010 Haitilla tapettiin 45, joita syytettiin koleran levittämisestä voodoon avulla.[20]" Raamatussa ei ole sanaa perisynti. Tällaiset ympäristöstä omaksutut, ihmisten sepittämät sanat johtavat ajatukset helposti harhaan. Harva viitsii tutkia asiaa tarkemmin.
Synti on Jumalasta erossa olemista (jumalattomuus). Ihmisen sielu syntyy maailmaan ilman yhteyttä Jumalaan. Jos hän pysyy Jumalasta erossa, hän kulkee kohti pimeyttä ja kuolemaa. Hänen lahjaksi saamansa elämänvoima kuluu kuin virta akusta. Elämän jatkuminen on mahdollista vain elämän lähteen eli Jumalan yhteydessä.
Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä. Joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut. Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko tämän?" Joh 11:25-26
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as663235Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna252993- 512882
- 562688
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582568Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482550On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532321Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä802211- 692098
- 452082