Raamattu on hengellinen kirja

Anonyymi

Mikä on se asia mikä johdattaa ihmisiä vuodesta toiseen pois kristinuskon luota? Se että uskovat selittää Raamattua KIRJAIMELLISESTI, eli luetaan Raamattua kuin jotain Tex Willeriä. Mutta Raamattu on HENGELLINEN kirja. Koko Raamattu on symboolista tekstiä ja ainoastaan Jumalan valtuuttamalla opettajalla on oikeus selittää mikä hänen opettamansa symboolisen tekstin takana oleva hengellinen salaisuus on. Oletko ikinä miettinyt mitä saatana tarkoittaa symboolisesti? Saatanassa on tietysti monia ulottuvuuksia mutta yksi asia mitä VIHOLLINEN tarkoittaa hengellisesti selitettynä on se KUVA minkä saat ihmisistä kun menet vaikka Iltasanomat sivulle tai kauppaan. Ja se on se ansa mikä on lihallisilla kristityillä elämässään puolisonsa tai ystäviensä kanssa. Se KUVA jonka saat toisesta ihmisestä. Annan teille kotiläksyn miettiä tätä asiaa peilaten tätä oman elämänne ihmisiin. Tiedättekö miksi vastustajat eivät pysty kommenteillaan lyömään minua maahan täällä. Koska minä tiedän rakas kommentoija että se et ole SINÄ joka sen sanoo. Vaan mieli joka on vankina omien ajatustensa myrskyissä. Te Suomi24 ylläpitäjät jotka poistelette viestejäni muistakaa että tällä puolella on homma hanskassa

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Rakas ALOITTAJA !

      Jumalan - ja - Raamatun VÄÄRISTELY . . .

      . . . on PANETTELUA - jossa kohteena on - ITSE Jumala . . . !

      . . .

      No huhhuh!! Mulle kirkastuu Jeesuksen risti koko ajan vaan enemmän!

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/16612943/no-huhhuh!!-mulle-kirkastuu-jeesuksen-risti-koko-ajan-vaan-enemman!

      EI_TROLLI_vaan_TOTUUS
      17.10.2020 13:13

      Rakas ALOITTAJA !

      ALOITIT --- 15.10.2020 11:46 --- seuraavan keskustelun . . .

      . . .

      Varoitus seurakunnalle!

      Anonyymi
      15.10.2020 11:46

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/16614277/varoitus-seurakunnalle!

      Pahus. Sivua ei löytynyt.
      Tarkista kirjoittamasi osoite ja yritä uudelleen. Mikäli arvelet että kyseessä on meidän virheemme, hae apua opastussivuiltamme.

      . . .

      Jumala POISTI --- ALOITTAMASI KESKUSTELUN --- KOSKA . . .

      . . . SELLAINEN IHMINEN --- joka --- ELÄÄ SYNNISSÄ . . .

      . . . PANETTELEE - ja - TUOMITSEE --- Veljensä - sekä - Seurakunnan . . . !

      . . . PANETTELEE --- Raamattua --- Pyhää Kirjaa . . . !!

      . . . PANETTELEE --- Jumalaa --- Isää, Poikaa ja Pyhää Henkeä . . . !!!

      . . . EI VOI OPETTAA MUILLE --- PARANNUKSEN TEKOA . . . ;)

      . . .

      Olet siis --- HYLJÄNNYT . . . Jumalan SANAN . . . !

      . . .

      POISTETUSTA KESKUSTELUSTA . . . 2 viestiä . . .

      . . . . . . . .

      EI_TROLLI_vaan_TOTUUS
      17.10.2020 13:15

      EI_TROLLI_vaan_TOTUUS kirjoitti:

      Tehdäänkö - SE - itse . . . se PARANNUS . . . ?

      — Kommentoi —

      a---------
      05.06.2016 18:43

      Tilinteon aikaa. . .

      Sinulle vastaanottaja

      Yleensä ihmiset hoitavat asiansa kuntoon. Maksavat laskut, verot, maksut. Käyvät lääkärintarkastuksessa, syövät vitamiineja, ottavat rokotuksia, kaiken-varan-vakuutuksia, turvajärjestelmiä itselleen ja omaisuudelleen. Mutta yllättävän monet huolellisetkin ihmiset laiminlyövät erään olennaisen asian! Ilmiötä voisi verrata sellaiseen, ettei ihminen viikkokausiin, kuukausiin tai vuosikausiin pesisi vaatteitaan,itseään. Ei siivoaisi, ei tyhjentäisi roskiksiaan!

      Kysymyksessä on tilinteko; sen puutos. Itsestä, omasta elämästä. Pesänselvitys Jumalan edessä. Tärkein asia. ” Jokainen meistä joutuu tekemään Jumalalle tilin itsestään.” Room 14:12. Itsestään. Jumala ei vaadi tiliä siitä, mitä ”joku toinen teki”, saati selitystä kaiken maailman pahuudesta! Eikä auta vetoomus: ”kun se teki sitä ja tätä...” Sinä itse? Minä?

      ”Tunnustan edessäsi pyhä Jumala, että olen syntymästäni saakka ollut syntinen ihminen. Isieni tavoin olen rikkonut pyhää tahtoasi vastaan ja tehnyt syntiä ajatuksin, sanoin, teoin ja laiminlyönnein. En ole rakastanut sinua sydämestäni enkä lähimmäistäni niinkuin itseäni.”

      Tilinteko on sitä työläämpää, mitä pidemmän aikaa on elämän roinaa kertynyt. Ei turhaan Raamattu sano: Muistaa Luojaasi nuoruudessasi! Saarn 12:1. Ensisijaisesti tilinteon asia on Kaikkitietävän Jumalan edessä. Tilinteon aihetta on usein myös ihmisten kesken. Toivoa on! Jeesus Kristus Jumalan Poika kuoli ristillä, ottaen kantaakseen ihmiskunnan syntien tuomion. Hänellä on sovittajan oikeudet, valta antaa synnit anteeksi. Julistaa vapautus. ”Jos me tunnustamme syntimme, niin Jumala joka on uskollinen ja vanhurskas antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.” (1 Joh k 1:9) Hän antaa myös voiman vaeltaa kaidalla tiellä, varjelee pahasta, synnin kiusoista.

      Kun ihmiselämä päättyy – ja se on edessä jokaisella – useimmat tahtoisivat autuaan osan sielulleen. Onnellinen se, joka on ajoissa ryhtynyt tilintekoon, jotta Jumalalla ei olisi moitetta, syyttäjällä ei syytettävää. Nyt? On oikea aika, etsikkoaika. Elävä Jumala on läsnä, tässä ja nyt. On suurta rakkautta, että Hän kutsuu parannukseen, saamaan ne valkeat vaatteet, jotka kelpaavat Taivaan ovella. (Ilmestyskirja 3:5) Älä siis torju tilinteon asiaa, älä kadota sieluasi! Mikään asia ei elämässä ole tärkeämpää.

      ”Autuaita ovat puhdassydämiset, sillä he saavat nähdä Jumalan.” (Matt 5:8) Se toimii jo täällä elämässä. Jumalan rauha, ilo ja läsnäolo antaa onnellisuuden sydämeen. Raamattu sanoo sitä autuudeksi. Se on paradoksi. Autuus on onnellisuutta tuskan ja kärsimyksenkin keskellä....

      28.4.2016

      • Anonyymi

        Aamen
        Psalmit 23

        1 Daavidin virsi. Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu.
        2 Viheriäisille niityille hän vie minut lepäämään; virvoittavien vetten tykö hän minut johdattaa.
        3 Hän virvoittaa minun sieluni. Hän ohjaa minut oikealle tielle nimensä tähden.
        4 Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en minä pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani; sinun vitsasi ja sauvasi minua lohduttavat.
        5 Sinä valmistat minulle pöydän minun vihollisteni silmien eteen. Sinä voitelet minun pääni öljyllä; minun maljani on ylitsevuotavainen.
        6 Sula hyvyys ja laupeus seuraavat minua kaiken elinaikani; ja minä saan asua Herran huoneessa päivieni loppuun asti.


    • Jeesus Kristus . . . KUTSUU SINUA . . . !

      Hän voi uudistaa elämäsi ja antaa ilon ja rauhan.

      Jeesus_valitsi_tekstin
      Tänään 17:58
      UUSI (22.10.2020)

      Jeesus_valitsi_tekstin kirjoitti:
      VANHA (18.10.2020 15:15)

      Jeesus Kristus . . . KUTSUU SINUA . . . !

      Hän voi uudistaa elämäsi ja antaa ilon ja rauhan.

      . . .

      Evankeliumi Johanneksen mukaan, Joh. 1: 12-13 ---> Uudestisyntyminen

      Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä, jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.

      SINULLEKIN TÄMÄ ON MAHDOLLISTA !

      Jesaja 55: 6-7 ---> Etsikää Herraa ja huutakaa häntä avuksi, niin saatte ARMON

      6. Etsikää Herraa silloin, kun hänet löytää voidaan; huutakaa häntä avuksi, kun hän läsnä on.

      7. Jumalaton hyljätköön tiensä ja väärintekijä ajatuksensa ja palatkoon Herran tykö, niin hän armahtaa häntä, ja meidän Jumalamme tykö, sillä hänellä on paljon anteeksiantamusta.

      . . .

      Siunausta ja Herran rauhaa !

      — Kommentoi —

      Rakkaat Jumalan Lapset !

      KOULUTUS ON . . . PARHAILLAAN KÄYNNISSÄ . . . ;)

      PALSTAN viimeaikaisten tapahtumien mukaisesti . . .
      siis --- kirjan sivulta 163 - 165 (uusi painos vuodelta 2008) . . .

      Jumalan antama hengellinen --- "KUVAUS" --- ihmisestä . . . ;)

      ALOITTAJA ON --- sivun 164 mukaisesti --- KOLMATTA LAJIA
      (ja toiminta sivun 165 viimeinen kappale ---> "Kokemus osoittaa...").

      . . .

      SYNNYTYS - siis - EPÄONNISTUI . . . ;(

      Tämä ikävä tapahtumaketju - jonka seurauksista NYT olemme osallisena ja jota yritämme korjata oikeaan suuntaan - on selostettu - sivun 165 toiseksi viimeisessä kappaleessa . . .

      "Mitä sielullisuudesta seuraa?..."

    • Anonyymi

      Pyhän Raamatun hengellisyys on sen kirjaimellisuudessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1789
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1391
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1367
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe