Jumala järjesti romanssin

Anonyymi

Seuraan TV7 ohjelmia ja luin Ojareksen tekemän historiikin. Kirjan vaikuttavin kohta on kun Ojarekset menivät naimisiin työnäkynä TV7.

Molemmilla oli vielä vanha nuoruuden puoliso mutta ensin nainen kysyi Jumalalta voiko jättää miehensä ja ottaa Ojareksen. Saat tehdä mitä haluat, Herra vastasi. En muista tarkkaa sanamuotia. Tämä juttu on kirjassa.

Myöhemmin myös Ojares itse vapautui vanhasta vaimostaan ja nai uuden Israelissa. Näin sai TV 7 alun.

Olen hyvin ristiriitainen voiko Jumala antaa hylätä kunnollisen puolison. Ojares itse sanoi TV 7ssa ettei avioero ole aina ok mutta tässä se synnytti TV7 n.

Onhan sitä synnytetty suuria firmoja ilman eroamista.

Voiko sinusta Jumala antaa luvan erota?

20

114

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Herra ei kehota rikkomaan omaan lakiaan vastaan. Valkeuden enkeliksi tekeytynyt paholainen yllyttää rikkomaan Jumalan käskyjä vastaan, kuten käärme yllytti Eevaa rikkomaan Jumalan käskyjä vastaan. Martti ja Mirja Ojares ovat muutenkin arvioiden vääriä profeettoja, joten asia lienee selvä, mistä on ollut kyse.

      On syytä myös huomata, että Aulikki Hartikainen-Piipponen ja Veijo Piipponen menivät naimisiin myös Raamatun vastaisesti.

    • Anonyymi

      >>Molemmilla oli vielä vanha nuoruuden puoliso mutta ensin nainen kysyi Jumalalta voiko jättää miehensä ja ottaa Ojareksen. Saat tehdä mitä haluat, Herra vastasi. En muista tarkkaa sanamuotia. Tämä juttu on kirjassa.<<

      Missä kirjassa ja missä sivulla?

    • Anonyymi

      Kyllä Ojares on puolustanut avioeroja sillä että näin syntyi TV7. Avioerohan tavallisesti johtuu maallisesti mm väkivallasta tai suhteiden haalistumisesta.

      Raamattu ei kannusta eroon. Siksi ihmettelen Mirja Ojareksen juttuja.

      • Anonyymi

        Uskovaisten ero ei ole Jumalan tahto, Hän on liittojen Jumala. Minkään firman tai bisneksen perustamisella ei voi syntiä perustella eikä pyhittää. Se on tekosyy.


    • Anonyymi

      Jumala ei toimi vastoin hänen Sanaansa.
      Jumala antoi valita Bileamin ensimmäisellä kerralla tehdä kuten haluaa.
      Nyt TV7 on suurimpia eksyttäjiä.

      Jaak4:4 Te avionrikkojat, ettekö tiedä, että maailman ystävyys on vihollisuutta Jumalaa vastaan? Joka siis tahtoo olla maailman ystävä, siitä tulee Jumalan vihollinen.

    • Anonyymi

      Inhottavaa. Voi, voi.

    • Anonyymi

      Enemmän tulee kuunnella Jumalaa kuin ihmisiä. Jos Jumalan antama työnäky edellyttää eroamista puolisosta, niin sitten on pakko tehdä niin. Luulen kuitenkin että uusiin naimisiin ole pakko mennä, mutta varmaankin parempi naida kuin palaa himon tulessa.

      • Anonyymi

        >>Jos Jumalan antama työnäky edellyttää eroamista puolisosta, niin sitten on pakko tehdä niin. <<

        Jumala ei käske rikkomaan itse antamaansa lain säädöstä, mutta pahat henget yrittävät sellaista valhetta syöttää väärien profeettojen kautta. Aviomiehen hylkääminen toisen miehen takia on Jumalan tahdon vastainen teko.

        Room 2:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.

        Matt 7:15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
        16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
        ---
        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Ps 1:1 Hyvä on sen osa, joka ei vaella jumalattomien tavoin, ei astu syntisten teille, ei istu pilkkaajien parissa
        2 vaan löytää ilonsa Herran laista, tutkii sitä päivin ja öin.
        3 Hän on kuin puu, vetten äärelle istutettu: se antaa hedelmän ajallaan, eivätkä sen lehdet lakastu. Hän menestyy kaikissa toimissaan.
        4 Niin ei käy jumalattomien. He ovat kuin akanat, joita tuuli ajaa.
        5 Väärintekijät saavat kerran tuomionsa, syntisillä ei ole sijaa vanhurskaiden joukossa.
        6 Herra ohjaa omiensa tietä, mutta jumalattomien tie päätyy tuhoon.


    • Anonyymi

      Onkos joku ehtiny lukasta Pehkosen historiikkia? On tarjolla myös tv7 kaupassa osoitteessa kauppa.tv7.fi/tuote/syvemmalle/

      Ovat vähän lyhentäneet esittelytekstiä. Kustantajan omilla sivuilla löytyy tämä kokopitkä alkuperäinen esittelyteksti:

      Kirjassaan SYVEMMÄLLE aspostoli ja pastori Seppo Pehkonen kertoo avoimesti kutsumuksestaan ja elämänsä vaiheista aina Cityseurakunnan perustamiseen saakka. Hän on kiistatta Suomessa hengellinen isä ja uudistuksen edelläkävijä.

      Pastori Seppo tunnetaan myös yhteyden rakentajana. Hän on nöyrä mies, jonka sydän on täyttä kultaa. Hänen apostolinen kutsunsa on tullut esiin läpi elämän.

      Vilpitön usko ja rukouselämä avasi Sepolle ovia. Jumala kutsui hänet ensin Neuvostoliiton työhön, mistä ei jännitystä puuttunut, ja sitten Suomen suurimman helluntaiseurakunnan Saalemin johtavaksi pastoriksi.

      Pian ”Toronton siunaukseksi” kutsuttu Hengen aalto rantautui Suomeen. Seppo ja Anja saivat olla aallon kärjessä tuomassa Suomeen Isän siunausta. Itse koettuaan sen Seppo ei ollut enää entisensä. Järkiperäinen usko muuttui henkilökohtaiseksi rakkaussuhteeksi Jumalan kanssa.

      Tämä kirja kertoo Sepon ja Anjan matkasta syvemmälle Jumalan virtoihin. Se haastaa myös sinua antautumaan Jeesukselle kokonaan ja tulemaan Pyhän Hengen uimavesiin Hänen kanssaan!

    • Anonyymi

      Hyvähän se on tahkota rahaa Jumalan järjestämillä naimakaupoilla!

    • Anonyymi

      Todella erikoista, jos edellinen puoliso on ollut ok ja liitto hyvä.
      En osaa kummemmin ottaa kantaa.
      Olen ymmärtänyt ettei voi erota, mutta pois voi lähteä väkivaltaisesta suhteesta.
      Uudelleen avoituminen myös ei ole ymmärrykseni mukaan raamatullista.

      ST

    • Anonyymi

      Milloin tämä on tapahtunut.Siis minä vuonna.

    • Anonyymi

      Pientähän nuo uudelleen naimiset on helluntailiikkeen alkuhistoriaan Suomessa 1920-luvulla.
      Suomeen 40 helluntaiseurakuntaa perustanut Gerhar Smidt tuomittiin homoudesta kahden seurakunnan nuorukaisen kanssa kuudeksi kuukaudeksi vankeuteen.

      lisäksi hänellä oli kaksi vaimoa

      Gerhard Smidtin paljastuminen kahden vaimon mieheksi on Mannisen elämäkerran kirjoittajalle ollut liian vaikea pala lukijalle kerrottavaksi.

    • Anonyymi

      Kaikissa elämänkerroissa häpeä jää kertomatta vaikkei se itseä koskisikaan. Kaunistellaan todellisuutta.Taloudelliset rikokset mitätöidään ja seksi muuttuu pahimmaksi seurakunnan synniksi. Väkivaltakin on pientä nainnin rinnalla.Varsinkin jos jää kiinni.

      • Anonyymi

        kyllähän raamatussa Jeesus hyväksys , avioeron, vaan:

        onko "Jumalan ?? oikein "johdatus . . . UUSI puoliso ??

        sittenhän ei "Kymmenen käskyä" koske enää uskovaisia, vaan kaikki menee, kuin "herra johdattaa ???


    • Anonyymi

      Mikä kirja oli tuo Ojares ero keissi? Ei ole kanavan perustus oikea. Muistaakseni Kuhlmanilla oli myös avioero.

    • Anonyymi

      Olisiko kuitenkin viisaampaa jättää toisten tuomitsemiset Jumalalle, kun ei meille ole lupaa annettu tuomitsemiseen. Kaikki me olemme syntisiä, ihan jokainen. Ja tarvitsemme armoa. Joka ikinen päivä.

    • Anonyymi

      En tiedä. Ei tartte arvioida mutta TV johtaja ja saarnaajat ovat esikuvia ja näiden on oltava raamatullisia.

    • Anonyymi

      Jaak.4:4

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2012
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1537
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1448
    4. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1367
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1300
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe