"Vimpelistä tulee jonain päivänä Alajärven kylä. Totta näin tulee käymään. Minä ajan sitäjatkossa. NM: VÄÄPELIN RÄKÄ" eli muuan maisteria leikkivä merkonomi.
Alajärvi sai verorhoituksestaan 2018 valtiolta 55 prosenttia ja Vimpeli 44 prosenttia. "Toivossa on hyvä elää", sanoi lapamato.
Vimpelin ja Alajärven kuntataloudesta
5
97
Vastaukset
- Anonyymi
Taivasten valtakunta on perheenisännän kaltainen, joka varhain aamulla lähti palkkaamaan työmiehiä viinitarhaansa. Enkö saisi tehdä omillani mitä tahdon. Vai onko silmäsi nurja sen tähden, että minä olen hyvä. Näin viimeiset tulevat ensimmäisiksi ja ensimmäiset viimeisiksi.
- Anonyymi
Kyllä tämä on niin raskas pettymys tämä Alajärven talouden tilanne. Luottavaisin mielin olen uskonut - EERO ON PASKAHOUSU -Pro Alajärvi-liikkeen inormaatioon vahvasta ja terveestä kaupungin taloudesta joka tuo myös tänne vakautta kuntaliitoksen myötä. Eihän nyt kuntaliitos tule kyseeseen, ei missään nimessä. Mehän joutuisimme vain maksumiehiksi.
NM: HELLUNTALAISET - Anonyymi
Kuntataloudesta kirjoitellaan täällä paljon , otin asiasta selvää että eihän Alajärven talous ole läheskään niin huono kuin täällä vimpelissä kirjoitellaan. Lainamäärä asukasta kohden oli huomattavasti alle maakunnan keskiarvon, v 19 lopussa 2913 e asukasta kohden. Konsernilainat paljon pienemmät kuin vimpelissä
Vimpelissä laina asukasta kohden oli yli 4000 e , konsernilainat öli valtavat minua hirvitti - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuntataloudesta kirjoitellaan täällä paljon , otin asiasta selvää että eihän Alajärven talous ole läheskään niin huono kuin täällä vimpelissä kirjoitellaan. Lainamäärä asukasta kohden oli huomattavasti alle maakunnan keskiarvon, v 19 lopussa 2913 e asukasta kohden. Konsernilainat paljon pienemmät kuin vimpelissä
Vimpelissä laina asukasta kohden oli yli 4000 e , konsernilainat öli valtavat minua hirvittiAlajärvellä menee hyvin ja puan pääsemme osaksi tuota menestystä.
- Anonyymi
Joku jaksaa lykätä potaskaansa eikä halua, osaa tai viiti googlata kuntien valtionosuuksista eikä kuntien verotulojen tasauksesta. Tasauksellahan Vimpeli talous pyörii mutta nyt se yskii pahasti, Vimpeli saa todella härskit tuet valtiolta, muuten ei pärjää
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212656Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292282- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532160Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211772Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2901454
- 1331408
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399