Maskipakko

Anonyymi

En kannata yleensä pakollisuuksia, mutta kohta se taitaa olla ainoa keino julkisissa liikennevälineissä saada pölvästit kuriin. Tänäänkin kun muilla oli maskit, kaksi ulkomaalaistaustaista miestä meuhkasi kovaan ääneen puhelimiinsa sylki lentäen. Tämä siis Vuosaaren satamasta Mellunmäkeen kulkevassa pikkubussissa, jossa turvavälit väkisinkin jää pieniksi. Onnea kanssamatkustajille ja kuskille myös.

22

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tältä osin Suomi on kuin USA ja vedotaan perustuslakiin. Suomessa ei saa määrätä maskipakkoa ja USA:ssa saa jokainen kantaa asetta, molemmat taattu perustuslaissa.

      • Anonyymi

        Se ettei maskipakkoa laki salli on aivan oikein. Aseiden suhteen kannatan USA:n mallia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se ettei maskipakkoa laki salli on aivan oikein. Aseiden suhteen kannatan USA:n mallia.

        Muuten oletkin Ruotsalaisiin päin kallellaan. Miestenvälinen rakkaus kiinnostaa, eikö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muuten oletkin Ruotsalaisiin päin kallellaan. Miestenvälinen rakkaus kiinnostaa, eikö?

        Vaikka homoista olet kiinnostunut niin minun juttu tuo ei ole.


    • Anonyymi

      Kuvailemasi kaltaisiahan nuo molottajat pääsääntöisesti on. Periaatteesahan niitä ei maassa pitäisi edes olla mutta .....

    • Anonyymi

      trump suomen presidentiksi, kuka kannata

    • Anonyymi

      Mutta miltä suojautuu ne jotka yksin autolla ajaessaankin pitävät maskia päällä? Nopeuskameroilta?

      • Anonyymi

        Näinhän se on, eikä sitä maskia muuhun tarvita yksin ajellessa.


    • Anonyymi

      Olin tässä ennen puoltapäivää liikkeellä bussissa Helsingissä. Oli melkein kuin taksissa, vain muutama matkustaja joten tuntui vähän hassulta pitää maskia ja noin puolet niistä harvoista matkustajista ei pitänytkään. Vähän huvitti että kiinalaistaustainen nainen ei pitänyt bussissa maskia kun muutenhan he pitävät maskia kadullakin jossa se ei ole niin kovin tärkeää.

    • Anonyymi

      Tänään kävelin liukuportaita alas metroon ja ohitin matkalla naisen, joka ei voinut seistä oikealla vaan keskellä. Koska hän ei väistänyt niin menin vaan! Takaani kuului jotakin valittamista, mutta en jäänyt kuuntelemaan.

      Alhaalla asemalla nainen (hänellä oli maski) valitti, että minulla olisi pitänyt olla maski, koska tulin hänen takaa. Sanoin, että en seissyt hänen takana vaan kävelin vasenta reunaa. Huomautin hänelle, että maskia ei tarvitse olla ja lisäsin miksei hänen miehellä ole maskia. Vastaus oli, että ei kuulu minulle! Se siitä maskista sitten!

      Ei ollut ensimmäinen ihminen joka huomauttaa maskin käytöstä liukuportaissa vaikka kävelin henkilön ohi. Minulle tapahtui näin jo kesällä eräässä kauppakeskuksessa.

      Tutuilleni on myös muutamia kertoja huomautettu liukuportaissa maskien käytöstä ja ensimmäiset kerrat jo kesällä! Lisäksi, että liukuportaissa ei kuulemma saisi ohittaa!

      Harvoin käytän maskia ja syynä terveydelliset syyt!

      • Anonyymi

        Kohtaamasi suoranainen mölömäinen käytös on varsin yleistä näillä maskiuskovaisilla, varsinkin naaraspuolisilla telaketjufeministeillä.
        Ainoa oikea menettely olisi paiskata tälläistä "valittajaa" käkättimeen mutta kuten tunnettua, monikaan herrasmies ei näin tee -vaikka pitäisi- joten tämän tietäen nämä riekkujat vaan jatkavat asiatonta huuteluaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kohtaamasi suoranainen mölömäinen käytös on varsin yleistä näillä maskiuskovaisilla, varsinkin naaraspuolisilla telaketjufeministeillä.
        Ainoa oikea menettely olisi paiskata tälläistä "valittajaa" käkättimeen mutta kuten tunnettua, monikaan herrasmies ei näin tee -vaikka pitäisi- joten tämän tietäen nämä riekkujat vaan jatkavat asiatonta huuteluaan.

        Lähiliikennejunista löytyy nyt todella monia viruskammoisia!

        Ovat ennen junan pysähtymistä siirtyneet ovelle, mutta kumpikaan ei paina oven avausnappia. Vaan odottavat, että takana tulevat painaisivat tai sisälle tulijat.

        Koska tapojen mukaan ensiksi pitää ulostulijat päästää niin painakoot itse ovet auki!

        Mikäli olen poistumassa näiden viruskammoisten takana ulos, niin en ala painamaan nappeja, jotka ovat heidän etupuolella seinässä pariovien molemmin puolin.

        Kerran kävi kevättalvella niin, että kun seisoin ensimmäisen poistujan takana niin hän pyysi minun painamaan nappia, kun minulla oli käsineet kädessä. Sanoin hänelle, että painakoon itse! Sitä viruskammoinen ei tehnyt vaan jostakin takaa tuli henkilö, joka painoi nappia.

        Olen nämä koronakuukaudet matkustanut lähijunissa päivittäin ja jos itse olen ensimmäiseksi poistumassa juna niin kyllä uskallan painaa ovenavausnappia ilman käsineitä!


    • Anonyymi

      Mitä väliä , koronanhan saa jokatapauksessa ennemmin tai myöhemmin ja virus voi muuttua häjymmäksi joten se kannattaa sairastaa ja saada immuniteetti kuten ruotsalaiset , he ovat katsoneet parhaaksi sairastaa kaikki laumana ollakseen myöhemmin terveempiä . Kaikki muukin kopiodaan ruotsista niin miksi viivyttelisimme vielä kun terveydestämme on kyse .

    • Anonyymi

      Mielenkiintoinen juttu. Jos se suusuoja tai maski tulee pakolliseksi, niin kuka siitä sakoittaisi?

    • Anonyymi

      Donald ei ole Suomen residenti ja tuskin tullee tänne edes piipahtaa, Putin sentään kävi?

      • Anonyymi

        Täytyy pyytää että jäisi ensi kerralla


    • Anonyymi

      Vaippa naamaan vaan tyylikkäästi!
      Terveisin BusDriver Helsinki.

    • Anonyymi

      Noi kasvosuojaimet näyttää aika erikoisilta. Ihan kuin olisi lääkäreitä/hoitajia busseissa/junissa.

    • Anonyymi

      Tai MT potilaita?

    • Anonyymi

      Junissa esim näkee ettei sitä ovenavaus painiketta uskalleta painaa paljain sormin, vaan jollain hihalla tai vastaavalla. Lisänä vaippa naamalla:)

    • Anonyymi

      Työpaikoilla maski on jo tullut pakolliseksi, vapaa-aika ja en maskia pidä. Jos tulee maskipakko, niin en pidä maskia

      • Anonyymi

        Minä pidän maskia 24/7.
        Huomannut ettei ole edes nuhaa tullut tänä aikana.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      66
      3163
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      548
      3004
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      37
      2225
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      1982
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1815
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      305
      1795
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1572
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      101
      1295
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1208
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      23
      1185
    Aihe